Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. In primul rand la Brasov se spune „pe” si nu „pă”.

    In al doilea rand exista circumstante atenuante, banda 1 are in general canale prost facute, cuie si suruburi, pietoni care stau pe bordura, biciclisti care ocupa 1/2 de banda, masini oprite pe avarii, masini care vor sa iasa de pe straduta si scot botul juma’ de metru pe banda.

    Din aceste considerente eu merg in general pe banda a 2-a chiar daca prima e libera, cu mentiunea ca ma mai uit din cand in cand in oglinda sa vad daca mai vin zmei vitezisti ca sa le fac loc. Dar asta numai dupa ce-i fac sa franeze la viteza mea si cu conditia sa nu-mi dea flashuri sau claxoane :p.

    00
  2. Acelasi lucru se intampla si in cluj cel mai probabil pentru ca avem cratere pe banda 1. Ardelenii oricum nu se grabesc si daca vrei sa ajungi undeva rapid, ai banda 1 la dispozitie sa depasesti coloane intregi.

    00
  3. Solutie: un ciuruc de Dacie pavoazata cu camere video si ii busesti pe tantalai, dupa care chemi Politia. Mergi cu 30 la ora, sa nu-ti iei amenda pentru ca nu ai redus viteza „pana la limita evitarii oricarui pericol”, si nu ii mai feresti pe cretini.

    00
  4. In afara faptului ca nu a fost vizita in BV sa nu fiu oprit de politie, in ceea ce priveste traficul, mie mi s-a parut chiar super lejer si civilizat fata de alte orase. Usor de ajuns cam unde doresti, intersectii clar semnalizate si intuitive, marcaje corecte, semafoare sinconizate chiar si locuri de parcare.
    Problema cu mersul pe banda a 2-a e valabila mai peste tot, dar cred ca deja ne-a intrat in obisnuinta. SI in Pitesti pe prima banda vezi doar masini de scala sau batrane Dacii. Am putea numi prima banda „banda de urgenta”? :)

    00
  5. Să puie prin lege să să depășească pe dreapta, şi atunci o să să mute toţi la loc pe banda unu.

    00
  6. Oh, dar este plin si DN1 de asa ceva…si aici vorbim de oameni care chiar merg cu viteza si se trezesc cu unul de si-a cumparat sosea si s-a lipit cu incapatanare de banda 2, mergand, bineinteles, cu maxim 70-80 km/h. Sunt imuni la flashuri si claxoane, asa ca singurul lucru pe care il poti face este sa le umpli frigiderul si sa ii depasesti, legal, prin dreapta…. Am vrut de multe ori sa ma plantez in fata lor si sa merg mai incet ca ei (aproape pe loc), dar nu m-au tinut nervii pana acum; plus ca ceilalti n-au nici o vina.
    Asta ca sa nu mai mentionez de cei care si-au cumparat masina fara semnalizator…

    00
  7. De ar fi treaba asta numai in Brasov. Din pacate in mai toata Transilvania se circula asa. Zici ca mersul pe banda a 2-a e drept castigat la revolutie.

    00
  8. Toti brasovenii gandesc asa, dar, unul nu pune in practica…

    00
  9. avem cu ce domne`

    00
  10. te ai abtinut putin sa nu folosesti cuvinte vulgare :))

    00
  11. Eh, nu fi asa rau, si eu ma enervam deseori pe toti idiotii care circula pe banda a doua, dar deseori pe banda 1 e plina de canale, idioti care parcheaza cu avariile 5 minute, si alti idioti care nu stiu parca paralel decat daca lasa jumate din fundul masinii in drum.

    Asta in Oradea de ex, si in Cluj am observat, unde teoretic drumul are 4 benzi, dar nu poti circula fluid pe banda 1, asa ca circul pe banda a 2-a si asta e.

    00
  12. Aceeaşi chestie şi în Tîrgu-Mureş. Acolo, toată lumea merge pe ultima bandă, cu 50 la oră :) Treci cu 80 la oră pe lângă ei pe prima bandă şi nu se întreabă de ce. Doar „ah, e mitic, sudist, numere de Bucureşti, ce să-i ceri” :D

    00
  13. Daca mergi pe banda 1 dai de vreunu’ de-si lasa masina „5 minute” pe avarii, daca mergi pe banda a treia iti ia vreunu’ fata de parcheaza pe stanga (ex: Bd Eroilor si Bd 15 Noiembrie).

    00
  14. Stai linistit ca asta se intampla in toata tara.

    00
  15. Daca te incalzeste cu ceva, eu sunt mai frustrata decat tine cand imi dau seama ca in Romania „mori cu dreptatea in mana”.
    Despre circulatia pe prima banda (Brasov&Bucuresti):
    – argumente pro/contra: da, Bucurestiul este singurul oras din tara in care am avut neplacuta surpriza ca, asteptand autobuzul, un „smecheras” aproape sa se urce peste noi in statie…fiindca prima banda era ocupata, iar el nu mai avea rabdare si uite asa trotuarul a devenit „banda 0”;
    – argumente contra: sotul meu (care intelege rostul circulatiei pe prima banda intr-o tara civilizata) a procedat in consecinta…uitand ca traieste in Romania, unde cel care provoaca un accident nu pateste fix nimic. Scenariul a decurs in felul urmator: 2 autoturisme in fata, unul in spatele lui. Primul (taxi) franeaza brusc, al doilea, avand ca sofer o doamna, reuseste de asemenea sa franeze, sotul meu franeaza si el la timp, dar cel din spate nu reuseste decat sa intre in masina sotului si sa-l impinga in cea din fata…Minunat, nu? Ghici ce a patit fiecare: taxi a plecat repede, sa nu fie implicat, doamna si-a pierdut restul zilei dand declaratii, desi nu gresise cu nimic (+ declaratie ulterioara la asigurator), masina sotului avariata (singura avariata, de altfel, fata-spate), iar cel care nu a fost in stare sa franeze…cu masina intacta…ofticat nevoie mare ca, desi a gresit, trebuia sa plateasca 140 RON amenda, pentru ca nu a condus preventiv (nu a pastrat distanta). Noi, cu copil mic (care din fericire nu era atunci in masina), am stat si ne-am plimbat pe la asigurator, ne-am enervat (ca doar era vina noastra, nu?), ne-au tot pus piedici (nu este avariata in spate, nu se va desface pentru verificare – ca doar se teleportase in masina din fata, protectia din fata (cea cauciucata) s-a rupt de la o zgarietura mai veche (care putea fi capatata in orice parcare de mall sau hypermarket), nu iti schimbam piesa pentru ca a fost reparata anterior, dupa care „s-a convins” ca nu era asa si pana la urma a acceptat reparatia si inlocuirea pieselor compromise, cu pretul neuronilor nostri distrusi (de nervi). Stii ce am ajuns sa spun? Mai bine intrai tu in el si luai numai amenda, ca scapam mai ieftin!
    Off topic: In Romania cei care respecta legea…pierd cel mai mult: am stat doi ani acasa, dupa lege, fiindca am vrut sa imi cresc copilul eu, nu cresa (la 1 an si 10 luni l-am dus la cresa), cand am revenit la munca…”surpriza”…iti imaginezi! Nu imi pare rau ca am „stat acasa” (e o vorba si asta, ca numai in picioare si la treaba am fost, 24h din 24h cu copilul, neavand cu cine sa-l lasam sau cine sa ma ajute la spalat, mancare si diverse), al doilea copil oricum nu il mai fac…nu in Romania! Nu intr-o tara in care nu esti intrebata „Ce stii si poti sa faci?”, ci…”Il duceti la cresa? Si cand este bolnav, cu cine il lasati?” la o prima discutie cu un potential angajator (discriminare pe fata)…Ce daca legea iti da dreptul la concediu medical sa stai cu copilul pana in 7 ani cand nu il poti duce la cresa/gradi? Daca angajatorul poate si ocoleste legea, ea este = 0. Traim fara legi elementare, de bun simt! Mama nu a fost lasata acasa decat 3 luni dupa nastere, dar existau bunici la pensie (nu lucrau pana la 70 de ani), existau crese (de stat!!!) si pentru cei care lucrau in schimburi! Iar serviciul l-a reluat de unde l-a lasat! Mai bine ar face crese si ar da o asemenea lege, dar macar aceea se se asigure ca este respectata…nu cum am auzit pe cineva povestind ca s-a intors la munca dupa…o saptamana de la nastere, ca sa nu-si piarda job-ul…Si daca ai nevoie de cezariana? Pleci din maternitate direct la serviciu?

    00
  16. https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-13477028-cum-rezolvat-stockholm-problemele-trafic.htm

    citate:
    taxa de acces in zona centrala – taxa de congestie 5-30 lei/zi
    800 de km de benzi pentru biciclete.
    Pentru a-ti lasa masina in parcari publice 100-130 lei/zi
    100 km si 100 statii de metrou
    2.100 de autobuze
    zona metropolitana suprafata 6500 km2 (ei) si 285 km2 Bucuresti

    00
  17. Ar trebui sa dai niste exemple de locatii nu se circula pe banda 1 desi ar trebui, doua imi vin in minte, pe Mihai Viteazul – dupa pompieri spre Bartolomeu, sau pe Harmanului, de la cec incepand. Alte zone nu stiu.

    00
  18. Pe acelasi principiu functioneaza traficul peste tot, nu stiu cum e in Brasov exact, dar ai tranzitat Pitestiul?

    00
  19. În Baia Mare, în ultimii ani, s-a trecut la circulaţia pe 2 benzi pe sens pe majoritatea bulevardelor din oraş, iar în cartiere s-a trecut la sistemul de străzi cu sens unic. Se observă o anumită fluidizare a traficului, însă rămân câteva probleme nerezolvate :
    – bizonii care opresc pe banda întâi „numa’ 5 minute, că mă duc până aci”
    – bizonii expiraţi şi vacile începătoare care circulă pe banda a doua cu 40 de km/h, iar la primul semafor, când sunt nevoiţi să schimbe banda, îmi taie calea
    – şoferii de mijloace de transport în comun, care, din postura conducătorului unui „fier” mai mare, nu folosesc alveolele din staţii, obligând astfel la oprirea circulaţiei
    – pietonii indisciplinaţi, care nu se asigură când traversează
    – dube parcate înaintea trecerilor de pietoni
    – nerespectarea marcajelor rutiere
    – etc

    Până când ? …

    00
  20. Mijloacele de transport in comun au prioritate la iesirea din alveole

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.