Pasul 1: scoatem taxa auto.
Pasul 2: mărim un pic impozitele.
Pasul 3: începem să impozităm mașinile poluante!
Se pregătește o nouă taxă auto, special pentru hârburile aduse din Vest și înmatriculate în România anul ăsta (momentan vreo 600.000 mașini second hand au fost aduse în România de la eliminarea taxei auto):
„Autovehiculele foarte poluante, cum sunt cele non euro sau euro 1 vor plăti anual un impozit de 200 de euro, iar cele cu clasa de poluare euro 5 sau euro 6, 50 de euro”. (sursa)
Ceea ce e complet normal. Cu cât mai poluantă mașina, cu atât mai mare impozitul, pentru a încuraja oamenii să își ia mașini mai noi.
Și calculul se bazează pe ideea că posesorii de hârburi mai bine le duc la REMAT decât să dea 100 sau 200€ impozit anual sau 500€ ca să le înmatriculeze în Bulgaria, pentru că mașinile nu valorează nici măcar atâta.
Vor rămâne pe Bulgaria cei cu mașinile de agrement, iar restul vor căuta mașini mai noi și mai puțin poluante.
200 euro e taxa de bun simt si pt mașinile de agrement, gen pajero, patrol sau altele asemenea. Si e similar sau poate mai ieftin decât pe Bulgaria. Ceea ce simplifica lucrurile pt toată lumea.
Si e cea mai „de bun simt” lege pe care încearcă sa o implementeze…
La masinile de care vorbesti tu, nu taxa te omoara ci impozitul. La un motor de 4.0L platesti 5800 lei impozit. 200 de euro sunt bani de tigari.
stau si ma intreb daca 200 EUR nu e prea putin. poate ar fi trebuit mai mult.
sa nu uitam ca mai e si varianta ca omul sa nu plateasca acea taxa si totusi sa circule cu masina ca poate nu il prinde nimeni. mai bine da 50 EUR pe o statie si stie daca sunt filtre.
Mai stai si mai intreaba-te
Plata impozitului nu tine de politie. Nu iti platesti impozitul nu iti dau aia de la primarie atestat fiscal si daca se misca bine, poate te si executa silit un pic.
daca e impozit, omul va fi impus de anaf, iar banii ii iau finantele, nu are vreo treaba cu rutiera/isctr/rar etc.
Salut, 200 de euro e putin ? Vad ca esti plin de bani, ne ajuti si pe noi sa cumparam un Logan din 2017 care nici climatronic n-are ? De restul n-are rost sa discutam.
Exemplu de taxa auto: https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables/rates-for-cars-registered-on-or-after-1-march-2001
Exemplu prost, favorizeaza tractoristii.
1.6 benzina 2005 – £200
1.6 diesel 2005 – £130
A bănui politicianul român de gândire planificată este o gravă încălcare a prezumpției de nevinovăție. Toată guvernarea PSD este de un amatorism criminal. Taxa de mediu (whatever its name) au scos-o din motive de UE și nu i-a dus capul cum s-o înlocuiască ca să nu mai aibă probleme. Mutarea contribuțiilor de la angajat la angajator au făcut-o doar ca să-și țină promisiunea din sfântul program de guvernare că vor crește salariile bugetarilor cu 25%. După care acum au realizat că asta afectează veniturile locale. Așa că s-au gândit să compenseze. De aia și milioanele de răzgândeli cu privire la orice lege adoptată (inclusiv la celebrele legi ale justiției, care sunt acum apă de ploaie față varianta inițială și cum probabil se va întâmpla și cu modificările la codurile penale).
Mecanismul de decizie e în felul următor: un isteț are o idee. O spune la doi trei băieți cărora le dă el de mâncare (se cheamă echipă de comunicare), ăia o multiplică. Lumea aude și întreabă, bă ești nebun? Cum naiba să faci asta, că se întâmplă aialaltă! A, da? Nu m-am gândit. Și se mai gândește un pic și scoate versiunea doi, care este mai proastă decât versiunea 1. Și tot așa până când fie ajunge lege, fie „discutate și uitate”.
Și este valabil pentru toți, nu doar pentru PSD. Genialii ăia de la USR voiau să blocheze legea de modificare a ordonanței Split TVA cu 5000 de amendamente, fără să realizeze că dacă fac asta, de la 1 ianuarie split TVA se aplica în varianta inițială, la toată economia. Norocul lor că PSD n-are umor.
E corect cum vor sa faca desi 200 de euroi, aproape cat salariul minim la masini poluante mi se pare mult pentru .ro, oricum o iei. Mai pui asigurarea, intretinerea si cred ca treci de salariul minim. O sa ziceti ca asa-i in alte tari cu apa calda. Nu suntem in alte tari. Chiar eu sunt in vizor care am un Matiz E3 care consider ca-i cea mai de buget masina pentru oras. Acum va trebui sa ma orientez spre trio-ul C1/107/Aygo, Panda, Spark sau Twingo masini care nu ma incanta foarte mult fiind scumpe pentru ce ofera. Masina mai mare nu-mi trebuie, am si nu gasesc parcare seara. Nu ma ajuta cu nimic daca-mi plimb curu’ in barca si n-am parcare seara. Matizul il urc pe orice gard, nu-mi pasa ca-l zgarii..etc. Consider totusi ca ar trebui facuta o medie si cu capacitatea cilindrica. Un E3 de 1000cm3 cred ca polueaza mai putin decat un 3000cm3(sau mai mult) dar E5/E6.
Ford Ka 2001 vs Audi A6 1999 , 200 euro la gramada ca luxul se plateste. Imbecilul care a provocat toata mizeria este tariceanu. O sa iasa tot un rahat
@nicu – nu luxul, bre, ci poluarea se plateste. Luxul se plateste prin impozit, nu prin taxa asta.
Omule, știu că o sa-mi iau înjurături, dar o vorba a romanului spune că dacă nu ai bani stai acasă. De ce trebuie toată lumea, chiar și cei care nu-și permit, să aibă mașina? Exista transport in comun, mers pe jos, taxi, alternative sunt. Când nu ai bani, ultima ta problema ar trebui sa fie mașina. Dar romanul suferă, trebuie musai să aibă mașina, chiar dacă ești rupt de foame și nu ai cu ce să o intretii. Și după aia ne mirăm de ce sunt atâtea gioarse periculoase pe drumuri.
In alte tari nu cumperi masina daca ai salariu minim. Asta din cauza taxelor, impozitelor si asigurarilor. Asa ca lasa referinta la salariul minim.
@Leo Eu aș fi de acord cu argumentul tău dacă punctul de amendă ar fi o medie a venitului lunar pentru fiecare persoană iar taxa respectivă să fie legată și de numărul de km parcurși anual. Pînă la urmă noxele se măsoară în g/km. Și dacă tot discutăm despre emisii de noxe care este emisia reală de noxe la VW? Dar la Ford ? Sau la Renault?
Există în București, și acolo degeaba există fără nici un orar.
În provincie e scump (ultima dată am văzut o cursă cu microbuzul la 4 Lei / cursă, mi s-a părut exagerat), circula la intervale orare mari (gen din 30 în 30 minute), si de multe ori până la ore reduse (gen până la 20:00 sau cel târziu 21:00).
Nu este o alternativă în majoritatea locurilor. In București majoritatea lucrează în zone îndepărtate de casă (vezi toți corporatiștii).
Ieftin în București. Scump în restul țării. Eu când m-am decis să dau de permis, costul taxiului a fost picătura decisivă după ce (în 2010) mi-a cerut unu’ 50 de lei pentru o cursă de sub 8km.
Combinat cu lipsa transportului în comun decentă, nu-ti permiți să mergi cu taxiul zilnic dacă lucrezi în afara orelor normale de business.
Alternative nu sunt.
CFR e căpușat până la os.
Regiile Autonome de Transport nu mai există în multe orășele mici din provincie, și a fost înlocuit cu firme private de transport în comun care iau pielea de pe tine.
Pentru cei mai mulți, o mașină ieftină („un cazan” cum vă place vouă să ziceți) reprezintă un cost mult mai mic decât alternativele. Dacă mai ai și un kinder la purtător e deja imperativ.
Țara nu se învârte numai în jurul Bucureștiului.
@Nimeni Eh? Nu e nici o amenda, e un impozit pe masini poluante. Si se refera fix la emisii, fiind definit dupa standardele Euro X (care includ inclusiv masuratori ale emisiilor, intre anumite limite, masurate in g/km). Si e bine sa fie mare pentru harburi de la euro 2 in jos, 200 euro e prea putin.
Nu platesti, nu poti circula cu harbul. Simplu.
@Radu Dacă Inmulțești emisia de noxe cu numărul de kilometri parcurși anual rezultă cantitatea de noxe emisă de mașină pe an. Ceva cuantificabil, doar vorbim de o taxa de poluare. Si uite așa ajungem în situația în care o mașină cu euro 5 poate să fie mai poluantă decît una cu euro 2. Prefer să cred că ești doar trol, nu limitat.
Pentru 200€ pe an nu merită să renunți nici măcar la Dacia 1310 cu care te duci la țară de 2 ori pe an și mai faci 3 drumuri în București în timpul anului.
Just – dar se putea evita acest circ!
Si impozite proportional mai mari in functie de cate amenzi rutiere ai luat in anul precedent
De ce sa taxezi mai putin unul cu euro 6 care a luat 15 amenzi anul asta decat unul cu euro 1 care a circulat corect tot anul ?
LMAO. Se opune baetii care circula corect tot anul…De ce nu ma mira? :)))))
Stai ca insist. Faceti unu un program care sa stabileasca taxa auto in functie de cate amenzi a luat proprietarul autovehiculului.
N-are statul bani? Uite inca o sursa de venit
0-5 amenzi, taxa auto zero, da ba mancati-as, esti corect catdecat, NU platesti taxa auto
de la 6 in sus platesti sa te doara, si din ce in ce mai tare
(am dat exemplu prost, dar ca idee asea)
Pai… Nu l-ai taxat odata cand i-ai dat amenda? In mod normal amenzi multe = rca marit
Și punct de amendă proporțional cu venitul mediu anual al fiecăruia. Pentru că așa e echitabil.
Punctul de amenda proportional cu venitul mediu al fiecaruia. Corect, de bun simt, acelasi efect punitiv. Ce faci cu asistatii social si suedejii ce nu au venit? Ce amenda le dai? La venit minim? O sa-si faca suedejii abonament la amenzi: cat face manca-ti-as sa merg cu 90km/h in localitate cand vreau? 300euro pe luna, ia banii manca-ti-as! Atunci trebuie gasita o formula si mai complicata. Punctul de amenda sa aiba in el si o componenta a valorii masinii. Nu ai venit declarat si mergi cu 90km/h in localitate cu BMW 530? Ok, punct de amenda la venit de 3500 euro lunar, ca doar din salariul asta ai putea, daca mananci iaurt cu covrigi, sa-ti cumperi asa masina. Ai luat-o cu cash din targ sh, fara venit declarat? Ok, 25% crestere a punctului de amenda, de undeva ai tu bani. Formule exista daca vrei sa stopezi un fenomen.
Poluare nu inseamna doar CO ci si NOx si particule. Un diesel scoate mai putin CO dar mai mult NOx. Diesel euro 4,5,6 au la fel CO, dar diferit NOx. La fel, un euro6 scoate de 2,2mai putin CO in comparatie cu euro2,3. Deci diferenta de taxa nu ar trebui sa depaseasca acest raport.
E cu dus si intors.
Cine vrea sa auda, intelege ca pe termen lung masinile vechi dispar.
Iar masini noi vor avea mai putini, restul cu transportul in comun, mai ales cand se va plati parcarea peste tot si la pret real.
Primul comentariu logic și de bun simț de aici. Ar fi trebuit să adaugi că respectivele emisii de noxe se măsoară în g/km. Ceea ce aduce în discuție și numărul de km parcurși anual. Caz în care jumătate din contestatari de aici nu ar fi așa vocali. Ar mai fi vorba și de valorile reale de emisii la mașinile noi, vezi scandalul VW de acum 2 ani.
Domnii care comentează că dacă nu ai bani sa nu ai mașina
Pe mine mă costă 200 lei transportul in comun până la serviciu.Cu Dacia mea economisesc facturile la 2 tv sau amărâții nu trebuie sa aibă nici tv.Daca țineți așa cu statul ia mai spuneți sa de-a la amărâții de lucrează cate 10 ore pe zi un salariu mai mare ei iau 900 lei trebuie sa ajung peste program cu 3-4 ore sa ajung la un salariu de 12 mil.Vorbiti că sa va aflați întreabă sa vă dați importanți și voi
Pe vremea când Tariceanu avea reprezentanta auto au dat lege cum ca mașinile noi au viata mai lunga deci poluează mai mult asa ca le impozitau cu taxe mai mari. Ma bucur ca au deschis ochii deși pana nu vad legea votata si promulgata nu cred.
Știi tu ceva dar nu știi bine. Pe vremea lui Tăriceanu au introdus căcatul ăsta de taxă.
O spui de parca aia cu masini vechi le folosesc numai de-ai dracu, in realitate ei avand bani de masini noi.
Masina nu e un drept. Daca ai bani sa o intretii, bine. Daca nu… well…
Legile intotdeauna vor afecta niste oameni si ii vor face fericiti pe altii. Trebuie sa gasesti “sweet spot”-ul.
eu sunt una dintre cei care folosesc mașini vechi de-al dracu’, am bani să iau altceva dar nu investesc pentru că consider că nu merită efortul doar ca să mă dau mare că am cu ce, mașina de acum e ieftină de întreținut, mult mai ieftină decât o mașină nouă, e folosită pe post de moped în oraș, de ce aș da bani aiurea? taxa aia de 50 de euro nu mă sperie, a mea e pe benzină, dizălu’ poluează mai mult decât a mea în oricare variantă euro
Ce legatura are intretinerea masinii cu taxele aberante ?
Si oricum, ce legatura are ce spui tu, cu ce am spus eu ?
Legatura e: ai masina veche, iti asumi si platesti. Daca nu ai bani sa o schimbi poate ca e cazul sa renunti la ea. Daca vrei sa o tii numai asa de-al dracu ca nu vrei noua, platesti. Nu trebuie sa aiba toata lumea masina.
Din mesajul tau intelesesem ca le plangi de mila astora cu masini proaste. Argumentam ca nu e loc de mila. Ai vrut sa transmiti altceva si am inteles gresit? Imi cer scuze in avans dar am niste ore lipsa de somn.
PS: ai dreptate. “Intretinere” l-am folosit gresit. Era vorba de “detinere”. Sper ca m-am facut inteles acum.
Are legatura prin faptul ca a contrazis exact ce ai scris tu. Ti-a dat un exemplu de persoana care isi permite o masina mai noua, dar prefera sa conduca o masina veche. Daca impozitul ar fi 1000 de euro pe an, brusc si-ar schimba parerea. La 200 de euro, bineinteles ca e o suma prea mica pt a face chiar si pe cel mai sarac om sa renunte la masina veche.
Logic ca si intretinerea masinii are legatura cu taxele, pt ca la sfarsit de an le anuni pe toate si vezi un total functie de care decizi daca e mai rentabil sa mergi cu o masina veche sau cu o masina mai noua.
Baiu e camasinile alea poluează deci ne fut ai pe noi.
@m0f0 Întreținere și deținere !? Cînd au fost sinonime ???
Dar nu am zis ca sunt sinonime. Mi-am cerut scuze ca eram obosit si am folosit gresit un cuvant. WTF?
Ideea e buna insa din pacate banii se vor duce la catedrala/statui/paine si circ/pensii/ajutoare sociale etc. si NU in investitii necesare infrastructurii sau protectia mediului. E mai mult de fata toata marota asta cu taxa.
„Cu cât mai poluantă mașina, cu atât mai mare impozitul, pentru a încuraja oamenii să își ia mașini mai noi.”
Nu e tocmai in regula. Daca o masina poluanta este utilizata o data pe luna, iar una nepoluanta este utilizata zilnic, care polueaza mai mult?
De ce nu baga taxa asta in pretul carburantilor? Atunci fiecare plateste cit polueaza si gata. Problema e ca pretul este si asa mare, daca mai baga si aceasta taxa vom ajunge pe locuri fruntase in Europa. Am impresia ca comunistii si-au dat singuri mue cind au scos aceasta taxa.
Se merge pe principiul de “iti iei masina si deci mergi cu ea”. Daca iti iei masina pentru un drum pe luna, e clar. Blochezi spatiu public, te inhami la cheltuieli mai mari decat inchirierea si lista continua. Deci da, vrei masina pentru un drum pe luna? Se numeste snobism si proste si platesti ca atare.
@m0fo:
Sunt oameni in virsta ca si parintii mei, care merg o data pe saptamina la cumparaturi cu masina. Si nu blocheaza spatiul public, deoarece stau la casa si au garaj. Alternativa ar fi sa mearga pe jos 1 km pina la statia de autobuz. Acum daca le trintesc comunistii o taxa anuala de 100 de euro, le-au luat bugetul de medicamente pentru o luna. Oamenii nu au bani pentru o masina noua, cea actuala au primit-o cadou in 2006 de la mine. La momentul respectiu eu am platit 1400 euro vama pentru masina respectiva.
Nu este vorba de pensionari de oras, care toata ziua stau intre 4 pereti, se uita la A3, se ingesuie la tigai la reducere si ocupa un loc de parcare, ci despre oameni care au muncit toata viata pentru o pensie de 1200 de lei.
Ai putea lua in considerare ca poate nu ai nevoie de masina (la un drum pe luna poti inchiria/imprumuta)? Dar cum simtul proprietatii este adanc inradacinat in constiinta romanilor…
mofo, ce treaba are snobismul si motivele pentru care isi ia unul altul masina cu calculul matematic ca daca mergi mai mult cu o masina nepoluanta poti polua mai mult decat cu o masina poluanta cu care mergi 1 data pe luna?
Ideea taxei de poluare nu e tocmai asta? Sa taxeze poluarea sau sa descurajeze poluarea. Nu are treaba cu descurajatul snobismului sau cu cu cheltuielile la care te inhami prin cumpararea unei masini pe care nu o folosesti.
Da, strict matematic ar trebui ca taxa de poluare sa fie distribuita si in pretul carburantilor. Evident ca nu doar in pretul carburantilor, ca la fel de bine poti circula un numar egal de KM atat cu o masina poluanta cat si cu una nepoluanta…si atunci iesi in clar dezavantaj cu cea nepoluanta.
@mofo, asta nu e principiu, e hotie.
Daca doresti sa descurajezi poluarea, stabilesti o taxa pe km si emisie de noxe specifica:
Model de calcul, cu valori orientative ale taxelor:
10 bani pe kg CO2 emis
10 lei pe kg de NOx emis
Si un calcul simplu: 100.000 km pe an cu emisie 200 g CO2/km si 2 g NOx/km, rezulta 100000*(0,1*0,2+10*0,002)=4000 lei
Daca, insa, vrei sa descurajezi autovehiculele neintretinute care pot provoca accidente, aplici alte metode (inspectii periodice obligatorii).
Dar a spune ca vrei sa rezolvi o problema utilizand metodele de rezolvare ale unei alte probleme este doar ignoranta. Ignoranta ar trebui si ea taxata!
Nu poţi sa bagi în combustibil taxa ca consumul e cam la fel şi la mașini mai noi şi la mașini mai vechi. Poluarea este diferită…
Puteam sa jur ca o sa mi-i dea unul exemplu pe ai lui. Bai omule… la 1 drum/luna iei taxi, inchiriezi, vorbesti cu vecinul gigel sa ti-o imprumute si tie pe a lui pe care o foloseste de luni pana vineri etc. Saracii de ei, au muncit o viata pentru pensie de 1200lei. Asta se intampla in toata Romania in plm.
Iar ala care nu intelege ce inseamna snobism: sa ai masina pe care nu o folosesti decat o zi pe luna timp de 15 minute se numeste snobism. Nu exista rationament pentru care ai folosi masina 1 zi pe luna si sa continui sa o tii. Efectiv e ilogic. Numai impozit, RCA si alimentarea cu benzina te costa mai mult decat taxiul in conditiile date.
Iar astia cu km: daca nu stiati, in pretul combustibilului deja platesti “taxa de mediu”, dumbos. Problema cu combustibilul e altul: acelasi combustibil il folosesc si tirurile si dubele si etc. Daca mai baga o acciza iar sariti de cur in sus ca nenorocitii maresc preturile. Un impozit anual suplimentar e mai simplu: bani la buget (cheltuiti cum sunt cheltuiti dar e alta discutie), scapi de rable etc.
daca mergi o data pe luna, ia un taxi. sau suna-l pe pramatia de fi-tu care iti plange de mila pe bloguri si zi-i sa te duca la cumparaturi
@Arhi Analfabet funcțional?
@Arhi: te-ai gândit ca poate „pramatia de fiu ” nu locuieste in același oras cu parintii? Iar taxiurile in orasele mici sunt extrem de scumpe, la inceputul lunii noiembrie am dat 10 lei = 1.5 km intr-un orășel, evident că am comentat fiind obișnuită cu preturile din București
@Arhi , argumentul Manaci cacat e bun? (este argumentul tau la alta problema)
@m0fo
Fiecare cu durerea lui in cur. A ta s-ar putea sa fie de la prea mult sex. Desteptule care esti destept, stai la 200 km de parintii care stau intr-un sat undeva, au o Dacie Nova sau Solenza, merg cu ea la cumparaturi in orasul de la 15km si nu depasesc 5000km pe an. Nu exista taxi, ci doar un microbuz de doua ori pe zi, care opreste la 2km de casa lor. Ce fac daca sunt destul de incapacitati sa mearga pe jos atata cu mainile in buzunare, iar masina le asigura nu doar comfort, ci unica solutie de deplasare? Cum cara un bax de apa de 12kg pe 2km distanta? Cheama Uber? Vine un bou ca tine si da solutii, dati-va-n pendula mea de saraci, luati taxi!
Dpdv strict economic masina aia e nejustificata, dar ofera unica solutie de deplasare in conditiile date. Si un BMW seria 5 e nejusticat, un Ford Ka e absolut ok sau un MAtiz rupt de rugina, toate te duc din A in B.
Chiar, de ce pendula mea isi ia lumea masini de 100k euro? Ca sa mearga cu ele 15mii km pe an?
Si sa crească si taxa de parcare. Nu e posibil sa te declari stapan suprem pe un loc de parcare pentru doar 20 bani pe zi. In centrul unei capitale europene.
dacă e capitală europeană să se plătească și să se ofere condiții ca acolo, inclusiv în ceea ce privește salariul minim pe economie (10-15 eur/h)
De ce? Pe masina sau aifon dai mai puțin in Romania? Dar pe cauciuri sau benzina?
Oare s-a gandeste cineva ca schimbarea masinilor ca pe manusi dupa cativa ani de folosinta si fabricarea de noi si noi masini polueaza mai mult prin insasi producerea lor decat folosirea aceleasi masini timp mai indelungat ?
Ceri prea mult! Ceri ca oamenii să citească, să se documenteze, să gândească .
Teoretic ai dreptate dar nu e 100% valabil.
Să fim realiști nu poți compara poluarea unui diesel euro 2 sau 3 timp de 30 de ani față de un diesel euro 5.
Tehnologia avansează in toate domeniile. De un TIR care face milioane de km nici nu vreau să mă gândesc Per total cum iese la socoteala un tir de 15 ani față de unul euro 5 de ex.
Da și fabricarea poluează dar totuși.
Frumos asa. Pe non-euro 200 euro, iar la motor euro 6, 2993cm3 600 euro. Traiasca Romania
E bine că măcar în al doisprezecelea ceas ne vine și nouă mintea la cap.
Primul lucru pe care ar trebui sa il faca autoritatile ar fi sa se asigure ca toate itpurile sunt luate pe bune si amendati drastic toti cei care scot filtru de particule, egrul si adblu-ul. Care e diferenta intre un euro 5 cu toate astea scoase si un euro 2? Nici una, amandoua polueaza la fel.
Dar astia vad numai bani pe care ii pot lua, nu cum pot rezolva problema poluarii si in acelasi timp sa creasca siguranta pe strazi.
Stai sa vezi cand o sa ramana fara bani. Sunt curios ce taxe o sa mai inventeze in urmatorii 3 ani…
Taxa pe poluarea produsă de centralele termice de apartament.
sa nu uitam ca am avut taxa pe stalp….
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/primele-cifre-noii-taxe-auto-indicate-aflate-analiza-200-euro-an-masini-poluante-50-euro-an-vehicule-aasai-soferii-vor-pusi-plateasca-singuri-banii-le-restituiti-17473562
Read the fine print:
„Cristian Muntean, președinte al Asociației Societăților de Service Auto, a apreciat însă, în discuția cu Profit.ro, că banii ce vor fi colectați din viitoarea taxă auto sunt destinați finanțării restituirilor vechilor taxe, colectate de-a lungul anilor. Practic, românii vor fi puși să-și plătească singuri banii pe care statul îi va plăti în contul taxelor de mediu anterioare.”
Nu o fac pentru a preveni inmatricularea gioarselor. Nu o fac pentru binele nostru pe sorele. O fac din exact acelasi motiv pentru care Guvernul Ponta a bagat acea noua taxa [mai infecta decat precedenta] acum cativa ani: ca sa restituie banii obtinuti din taxele precedente. O fac pentru ca nu au de unde sa scoata banii ca sa restituie celelalte 2 taxe declarate ilegale.
Asa ca cei care n-ati facut-o deja, va recomand sa incepeti demersurile de a va recupera banii. Altfel ajungeti sa platiti o noua taxa in timp ce in continuare nu vi se vor restitui banii pe care ii meritati inapoi
https://www.avocatnet.ro/articol_46674/De-ce-documente-ai-nevoie-dac%C4%83-vrei-s%C4%83-ceri-restituirea-taxelor-auto.html
Nu e vorba despre rable, e vorba de un puhoi de bani pe care pot pune mâna foarte ușor. Benzina deja au scumpit-o, acum se bagă pe mașini, la anul mai găsesc ei ceva.
Impozitul pe mașină deja îl plătești o data pe an la primărie, accize la benzină sunt, rovinieta este, mai dă-i încolo de idioți.
In sfarsit, dar cum spunea cineva aici ar fi trebuit marita taxa. Locuiesc intr-un bloc construit de vreo 10 ani, cu un loc parcare per apartament. Bineinteles ca nu sunt destule locuri, vreo 2 vecini au aduse cate 4 masini, in conditiile in care cea mai scumpa e vreo 2000 euro. La 800 euro pe an sigur ii va ustura destul incat sa mai renunte la ele, ca bunul simt e rara avis, noi suntem „gelosi” ca el isi „permite” masini mai multe.
Este bine că se dorește egalizarea impozitului auto și introducerea unei taxe de poluare. Pentru moment, impozitul este complet inechitabil între motoare apropiate ca cilindree iar taxa de poluare este de dorit, mai ales intr-o țară plina de jeguri de mașini. Dacă bagă aștia taxa de poluare 200 euro pe an pentru vechituri, or sa moară de inimă toți rupții in fund care se plăng și pentru 2 lei în plus pe lună la noul propus impozit auto. Aștept taxarea corespunzătoare pentru parcare și cred ca și acolo se pregatește ceva pentru ca in S3 au trecut parcarile la Direcția Taxe si Impozite.
Mă amuză totuși cei care și-au luat vechituri dupa eliminarea taxei de primă inmatriculare crezănd ca nu se va introduce o altă taxă în schimb. Asta inseamnă sa fii naiv și sa crezi balivernele politicienilor PSD.
Nu mi se pare rea initiativa…Doar ca ar trebuii sa nu se aplice pentru cei ce au plătită deja taxa sau timbru de mediu…am platit 2000euro și nu vreau sa mai plătesc încă o taxa la taxa…cât despre recuperarea celei vechi nu se poate fără instanța încă; deși exista lege nu exista norme de aplicare a iei încă…
Iar apar imbecilii de net care susțin, sau au naivitatea să creadă, că introducerea unei noi taxe le va face aerul mai respirabil, mai curat, mai uscat.
Carevasăzică, dacă ai mașină, plătești impozit la primărie, rovignietă pentru drumuri, după ce fusese introdusă odată de Băsescu și inclusă în prețul carburantului, supraacciză, taxă de pod pentru dobrogeni, iar acum statul mai vrea să bage o taxă după ce că nu a returnat un sfanț din anterioara declarată ilegală de Europa atât de lăudată pe același net.
Imbecilitatea, un fel de să moară capra vecinului în variantă auto, asta e aprobată de trei categorii de indivizi:
1) parveniții, care nu mai suportă să aibă același rang cu mujicii și vor să iasă în evidență prin achiziția de caleașcă nouă
2) cei care printr-o conjunctură sau alta nu sunt afectați prea mult de stipulările articolelor de lege (am euro5, mă doare-n bască) și care, practic, „s-au scos” și de data asta
3)hipsterii genetici și cei care nu-și recunosc incapabilitatea de a conduce un vehicul
P.S. Pentru cei cu alergie la bășinile repelente de neamț. O mașină second hand poate fi oricând curățată la modul profesional de către noul proprietar, și nici nu trebuie să se murdărească el pe mâini pentru asta, în schimb cine poate spune același lucru despre celelalte mijloace de transport: autobuz, tren, taxi, uber, avion etc. Știu, mulți vor spune că nu am dreptate, pentru că în cele enumerate de mine nu simți neapărat mirosul de neamț cât pe cel de român.
Ca de obicei, cele mai multe discuții ulterioare sunt despre poluare, uitându-se scopul evident – aducerea de bani la buget, pentru că fabrici care să fie vândute pe un dolar nu prea mai sunt.
Incredibile reactii! Doar in mirifica .Ro poti intalni multi idioti bucurosi ca Statul vrea sa le mai ia niste bani absolut degeaba!
Astora care aplaudati masura va dau Iban-ul meu sa virati cat vreti, daca tot aveti chef de donat. Vedeti zilnic cum dispar ca intr-o gaura neagra banii colectati si administrati de Stat, dar voi insistati sa-i dati si mai multi. Prostie? Masochism?
Ah, iar dintre cei care vor da ‘thumb down’ rog macar pe unul sa-mi explice de ce se va diminua poluarea daca vom vira mai multi bani pentru aerul Statului :p
Inteleg frustarile „corporatistilor” care si azi inca platesc pentru o doaga cu 4 roti fie ea si E-saipshce care daca-i masori ceea ce scoate pe teghe nu e nicimacar cu doua norme de poluare apropiere de ceea ce scrie pe talon, inca platesc si azi rate la banca pentru acea gramada de fier vechi abia iesita din garantie.
Perfect normal. Au crezut si ei ca daca au bani si serviciu mai bine platit e timpul sa se simta superiori….
Eu ma simt muuuult mai superior atunci cand cu „cazanu” meu E2 model 91 toamana fabricat in an terminal 95 inca mai pot sa tin trena cu „cazane” de 8-10 ani vecime chiar si @150km/h pe banda 2 pe autostrada…
Dupa cca 140000 rulati de mine in cca 9 ani pot zice ca si-a cam scos banii dati pe ea..adica e pe zero valoare acum. Altii care inca mai platesc rate, deja platesc reparatii ex-garantie si n-au facut nici jumate din km rulati de mine.Iar asta ma incanta si mai mult !
Eu m-am gandit la o treaba care ar fi ajutat cel mai mult in 2006 cand am intrat si noi in UE :
Ce-ar fi daca in loc de tot felul de taxe (ca la inceput era vama, apoi taxa de mediu in varianta 1,2.3) nu era mai natural sa fie data o lege prin care inlocuirea unui automobil cu norma de poluare inferioara cu un auto cu minim doua norme de poluare mai sus ?
Adica in loc de cazane non euro sa poti imatricula o masina E2 fara nicio taxa ?
Sau in loc de un E2 cu E4 tot cu taxe zero.
Astfel iti puteai schima tomobilul harb cu unul mult mai nou suportand costuri minime.
Mai vrei si a 2-a masina ? OK ! PLATESTE la impozit !
Din pacate asta contravine curentul consumistic…
Dar din pacate toata treaba asta cu „verzii” e doar un false-flag fluturat in fata (de)generatiei urmatoare in vreme ce jmecherii stau tot acolo sus pe gramada si apasa pe botoane.
Macar de data asta ‘nea Trump si-o bagat fatis scarbavnicul madular in acordul de reducere a poluarii astfel exercitand si mai multa presiune pe Asia si Europa.
Rezulatatul ?
Nemtoaica ne-a dat „directia” deja !
Mars si va luati electrice !
Bogatul nu crede săracului și sătulul nu crede flămândului..!
“Cu cât mai poluantă mașina, cu atât mai mare impozitul, pentru a încuraja oamenii să își ia mașini mai noi.”
Cui draq nu i-ar place o masina noua in detrimentul unui cazan din 1900 toamna ?
Eu nu inteleg de ce va bateti cu caramida in piept ca masinile polueaza si alte rahaturi de genul asta. Taxa asta este menita sa aduca bani la buget si atat! Nu li se rupe lor in 14 de cat de mult polueaza masinile. Daca maine toata popendulatia Romaniei va merge doar cu bicicleta, fiti sigur ca va fi o taxa aplicata pentru ca mergi pe bicicleta.
Sa se impoziteze ?!…..primesc, dar sa nu se schimbe nimic ! Din aceasta dilema nu putem iesi.
Cat mai multe taxe sunt bune, altfel nu aveti motivația de a muncii.
Vrei auto atunci plătește toate fanteziile lor.
Cand a fost scumpirea benzinei cretinii plăteau cu mărunt, cică protestează.
Lasă că va obișnuiți cu greul, dacat să protestezi mai bine plătești.
Vapor,locomotiva,centrala termica de apartament,motosapa,motocositoare,combina agricola,tractor agricol,atomizor,drujba,etc.,astea nu polueaza???Daca da,atunci de ce plm se vorbeste doar despre pulimea multa care detin autoturisme?Pentru ca sunt multi si prosti?
Stai liniștit, că nu cred să fi existat guvern postdecembrist care să nu clocească fumăritul, într-o formă sau alta. Sau o taxă similară. Țin minte că uniunea compozitorilor voia să introducă o taxă pe CD-blank-uri, că ziceau ei că constituie suporturi pentru muzică (De parcă ar fi avut Moculescu vreun merit dacă vreau eu să ascult Oasis, Mozart sau Paraziții). Nu știu în țară cum mai e, dar în Constanța se introdusese taxa pe apa de ploaie, idee preluată ulterior și de alte județe. Factura mea pe timp de iarnă arăta cam așa: o treime apa consumată + canalizare și două treimi apa de ploaie. Taxa pe stâlp.
Toți guvernanții au avut astfel de idei, numai că ăștia de acum au și un lacheu credincios (un șobolan mecanic, vorba lui CTP) care să le implementeze – a.k.a. Ciordache. Cu astfel de slugoi, Dragnea nici usturoi n-a mâncat, nici gura cariată nu-i pute.
Multi idioti pe aici care se cred justitari: „Cum dom’le sa ai o masina pe care s-o folosesti doar o data pe zi?! Inseamna ca esti snob!” Plm de tampiti, daca masina respectiva e o masina clasica pe care o tin din pasiune!?!? Ce va fute grija de ce fac altii. Si da, circul cu ea o data pe luna, cand am timp si chef. Si vreme buna, evident. Ocupa parcarea? Nu foarte, fiindca sta in garaj, la casa, proprietate personala. Sunt oameni care si-ar permite masini noi, cu banu’ jos, 15-20.000 euro. Doar ca prefera ceva clasic. Pentru utilizare zilnica folosesc cu foarte mare placere o chestie din 2003, E4, cu gpl, deci de unde poluarea?! Noi, asta cu gazu’, vom primi o scutire ca nu poluam asa mult? Pe dracu. Ati sarit in sus, toti astia intepati in cur care v-ati imprumutat pana peste cap sa va luati un cazan, eventual nou iar acum e timpul sa moara si capra vecinului! Daca pe voi v-a durut achizitia ei trebuie sa-i doara si pe restu intretinerea? Comunismul e prezent inca si-n sangele tinerilor, asta e marea problema.
In aceeasi idee, dupa logica voastra, de ce mai aveti nevasta? E mai ieftin sa platesti o curva decat sa-ti futi nevasta 1 data pe luna, dupa cum sunt sigur c-o faceti.
Ăla nu e comunism, e doar prostie, multă.
Sunt de acord ca vehiculele rutiere vechi și exagerat de vechi să iasă încet-încet după piață. În schimb, voi credeți că dacă omul și-ar permite, nu și-ar lua o mașină nouă? Oricine și-ar lua. Da, să ai o mașină nu e un drept, dar e o nevoie mare în ziua de azi. Majoritatea au muncit o viață întreagă și salariile sunt tot de căcat, iar pensiile la fel. Și da, nu pot toți să fie ingineri, doctori sau din domeniul IT. E nevoie și de munca de jos: gunoieri, gropari, clopotari, femei de serviciu. Ce dacă vor sau au mașină. Tu oferă un salariu decent și condiții normale; nu să stai la limita supraviețuirii.
Taxa e stupidă. Problema mașinilor vechi s-ar rezolva mult mai ușor dacă ITP-urile s-ar face pe bune. Așa omul face eforturi supraumane și tot are roabă cu 4 roți, pericol iminent. Taxa de poluare am înțeles-o, dar în țara asta sunt pretenții exagerate față de ce oferă ea la schimb. Pui taxe peste taxe și unde plua mea văd rezultate? Că drumuri bune nu prea sunt. Autostrăzi nici atât… Să mai zic de spitale, școli?
PS: Cum ziceau și alții mult mai sus; poți avea mașină nouă care poluează, vezi scandalul VW.
deci ești împotriva impozitării rablelor, că săracii au nevoie de mașini, dar ești pentru ITP pe bune, că atunci săracii nu isi vor mai permite nici măcar rablele astea.
dacie 1310 watever cat impozit are?
Plecam de la presupunerea ca săracii sunt PSD-isti
1. Se scoate taxa auto
2. Săracii cumpăra multe harburi
3. Se reintroduce taxa dar cu plata anuala
4. Profit de pe urma saracilor
Evident ei nu se prind și tot PSD voteaza, deci toată lumea e fericita
De cand ne bucuram de faptul ca avem o taxa absolut inutila in plus?
Va ganditi ca poate omul isi foloseste masina sa faca naveta la o slujba la care poate inainte nu putea ajunge? Face naveta si contribuie si el la economia asta, asa cum poate?
eu cred ca trebuie taxate pe norma de poluare si cati km parcurge respectivul intr-un an . Platesti aceeasi taxa si mergi cu masina 1000 de km pe an si unul cu aceeasi taxa si aceeasi masina merge 50000 intr-un an.Care polueaza mai mult?
Cu ce reduce poluarea faptul ca te pune sa dai niste bani? Cu nimic, banii aia o sa ajunga intr-o gaura neagra si o sa fie furati legal de baietii destepti. Alta era situatia daca de banii aia te obliga sa iti montezi pe autoturism un filtru care intr-adevar sa aiba un efect in directia reducerii poluarii. Sau la camioane, vapoare, termocentrale, fabrici, etc, numai ca la alea nici nu se pune peroblema, alea nu polueaza
Saltul in calitate de viata nu e de la masina proasta la masina buna ci de la a nu avea masina la a avea una.
Da, polueaza. Da, sunt mai vechi. Dar il fac pe om mobil si are mai multe sanse sa-si gaseasca un job prin care sa-si ia in viitor o masina mai noua.