Note de pe șosea #3

  1. Am făcut 3 ore de la Brașov la București via Pitești și jumătate de oră de la Metro Militari până pe strada Valea Oltului.
  2. La întoarcere, 2 ore și 12 minute de la Casa Presei la Brașov circulând absolut lejer, într-o coloană cu alte două mașini și eram cam singuri pe șosea.
  3. Într-o vreme, mașina japoneză era garanția unui șofer cât de cât civilizat. Nu mai e cazul. Am mers câteva minute alături de un cetățean într-un Avensis care a reușit să circule pe banda 1 cu o roată pe banda 2 kilometri buni. Și se pricepea la asta, se vedea că nu e prima oară.
  4. De câteva ori am folosit claxonul să trezesc adormiți care staționau pe banda a doua. Cel puțin jumătate dintre ei au făcut-o pe aia românească: s-au dat la o parte, le-a fost un pic jenă că sunt niște jeguri de oameni și apoi au venit tare din spate și m-au depășit ca să meargă câteva minute cu viteză mare și apoi să o lase baltă și să fie depășiți din nou. 2017, încă nu avem conceptul de tempomat. Tehnologie din viitor, nenicule. Abia aștept niște păreri de experți pe tema asta de la specialii de la gadget.ro.
  5. Nu e treabă deloc cu TIR-iștii români. Când vor ei să depășească, depășesc și gata, nu contează cu ce viteză vii.
  6. Uitasem, pur și simplu, cum e să te bagi peste toată lumea. Pentru că nu îți pasă, pentru că ai ajuns deja la exasperare de cât stai pe loc, pentru că ești bucureștean. Am văzut câteva faze care m-au făcut să mă opresc și să pup cruciulițele din parbriz. Bucureștiul are efectul ăsta.
  7. Intersecția Prelungirea Ghencea – Valea Oltului este așa de dinainte să am eu carnet. Nici un primar n-a făcut nimic. Dacă o vede Scripcaru, începe să bălească instant cu gândul la un giratoriu acolo.
  8. A1 se termină absolut criminal într-un bulevard. Ar trebui să se termine într-un giratoriu ceva.  Am văzut două echipaje care fluidizau traficul, e frumos, dar nu puteau face mare lucru.
  9. Mulți oameni care voiau să facă stânga peste 4 benzi pe Bd. Iuliu Maniu ca să iasă din București. Groaznic, dar, din nou, nici o altă soluție, e singura ieșire din București.
  10. Desigur, radar noaptea pe Podul Grant. Ați mers cu mai mult de 40?! Amendă, dă-te dracu! Ziua dacă prinzi 40 acolo se surpă podul.
  11. Am prins 2 din 2 taxiuri Loganuri obosite pe gaz, care trăgeau să moară. La 1,39 tarif, asta primești.
  12. Toți bicicliștii pe care i-am întâlnit prin București aveau lumini, ceea ce în Brașov nu se întâmplă.
  13. Bucureșteni, voi panou din ăla albastru? :D

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. NOU
    #1

    ma scuzi, 177 de km in 30 de minute ? care este secretul ?

    00
  2. Faza cu tiristii o patesc cam de fiecare data cand merg pe autostrada. Vii cu 130 pe banda 2 si iti iasa unu cu 90 in fata, stai 1 min dupa el sa depaseasaca..

    00
    • Faza asta se intampla tot timpul si in Germania si nu numai cu tiristii, acolo nimeni nu se scandalizeaza.

      00
    • Iti iese*

      00
    • @alex. Mucles. iasă este iasă și a e o. S-a-nțeles?

      00
    • @Thor

      Nemțălăii sunt cam proști atunci, dacă ei nu văd nimic neregulă în asta.

      00
    • Moama, stai 1 minut sa depaseasca. Cat timp irosit din viata ta! Si dai si flash-uri ca smecherii la tir?

      Mai circulati nene si pe afara unde nu e nimeni stapan pe banda 2. Cine vrea sa depaseasca, depaseste, bunul simt te obliga sa-i lasi si pe altii sa foloseasca soseaua.

      00
    • Tiristii au limitare la 90. Ala depasit o lasa la 87, cel ce depaseste se risca la 92. D-aia dureaza atat de mult depasirea. Hai sa nu ne mai scandalizeze niste chestii care nu le pricepem…sau nu le stim. Si pana la urma si daca mergi cu 130 esti obligat sa anticipezi traficul si orice ar putea aparea in calea ta. Noi avem numai drepturi, din parti obligatii …..macar de bun-simt.

      00
    • Thor, cu mențiunea ca dacă vii lansat cu 160 din spate, nu-ți iese în fata cu semnal dat concomitent cu tragerea de volan, ca el e smecher cu limitatorul șmecherit la 93km/h fata de străinul care îl are la fix 90km/h. Asa mi-a făcut ieri un cretin de DJ înainte de Lugoj, i-am zis finuț pe stație, și m-a luat la maciuci. Asa ca l-am plimbat 10 km cu 80-85, când vroia mai tare sau sa se bage, acceleram. Nu fac din astea, dar efectiv mi-a ieșit în fata la 15m, deși mai avea pana la ala din fata 100m. Deja au luat C-ul toți copiii cretini

      00
    • Ia in masina 3 prieteni de de 150kg si umple portbagajul de saci de ciment. Apoi vezi cat iti ia sa ajungi de la 90 la 130 km/h.

      00
    • Da ma, ai dreptate sunt prosti räu. De aia au ei autostrazi cate fire de par ai tu pe cap, iar noi cate circumvolutiuni ai tot tu, in cap.

      00
    • Mno, eu tot aștept sa ne prostim si noi ca nemții, dat noi tot genii ne ținem.

      00
    • @alexn Nu am voie sa iau trei prieteni de 150 de kg si sa umplu portbagajul cu ciment, pentru ca as depasi sarcina utila a masinii asa cum apare in talon. Adica as incalca legea. Tot legea spune ca limitarea la camioane de mare tonaj e 90km/h. Fix 90. Nu 92, nu 93, nu 95. Si tot legea spune, prin panouri care exista pe autostrazi in Ungaria, Austria si Germania – si existau si la noi dar nu stiu unde au disparut – ca TIR-ul nu are voie sa depaseasca. https://zoso.ro/ce-sunt-semnele-astea-de-circulatie/
      @thor Iti doresc sa iti iasa unul din asta in fata, fara semnal si fara nimic, cu92, cand vii lansat, poate intri sub el. Si atunci iti scoti capul din cur.
      Am toate categoriile, am condus de toate, dar niciodata nu am taiat fata unuia care era lansat pe banda a 2. Am depasit colegi care se chinuiau cu 80-85-88 pt ca erau incarcati, doar atunci cand nu deranjam pe nimeni.
      Acest retardat pe care l-am vazut in oglinda apoi, era doar un pustiulica oligofren care cred ca nici nu avea 21 de ani, pe mana caruia un patron inconstient a lasat marfa si camion, e doar o chestiune de timp pana o comite. Se vedea dupa stilul in care a bruscat ansamblul si dupa vocabularul colorat si limitat cu care a raspuns la o atentionare scurta si de bun simt, ca mi-a iesit in fata cand eu depaseam doua tiruri aflate la acel moment pe banda 1, si in spatele meu erau inca 3-4 masini care mergeau chiar mai tare decat 150-160 cat aveam eu.
      Si nu mai judecati acest lucru prin prisma faptului ca turismul pierde 1-2-3 minute, ci prin aceea ca procedand astfel, „profesionistul” pune in pericol pe cel care vine din spate. Care poate e neatent, poate se pierde, poate pierde controlul volanului cand franeaza de la 140-150-160 la 90, brusc.

      00
  3. La 7 ai loc sa faci ceva acolo, dar cum deviezi circulatia pe durata lucrarilor ? Ca la altii se poate rezolva intr-o noapte,(am vazut un clip in care s-au schimbat sinele si asfaltul dintr-o intersectie intr-o noapte, pe afara) la noi ar dura cateva saptamani, in cel mai bun caz.

    00
  4. Tempomat? De la ala nu simti masina!

    00
  5. Off-topic – mai mergi anul asta la WordCamp Bucuresti?

    00
  6. Podul Grand, nu Grant

    00
  7. La Pitesti au schimbat la un moment dat un semafor in giratoriu si au fost 4-5 accidente intr-o saptamana. Tu iti dai seama ce carnagiu iese daca faci asta la capatul unei sosele de viteza?

    In plus, capatul celalalt al autostrazii se termina intr-o mare curba. Sar baietii saptamanal cu masina de pe drum acolo.

    Habar nu avem sa circulam pe soselele astea pe care le avem si sunt asa de ani de zile. Daca schimbi intr-o noapte ceva, trebuie sa construiesti si un spital langa.

    PS: intersectia Valea Oltului – Prelungirea Ghencea e horror. Teoretic se face o banda de la stanga pentru aia care vin pe prelungire si intra pe Valea Oltului. Practic acolo se fac vreo 4 randuri de masini: unii fac stanga de pe B1, altii ies de la Mega spre Domnesti desi e interzis, aia care vin din Ghencea nu urmaresc marcajul si se intalnesc bot in bot cu aia care ar face stanga, aia care vin de pe Valea Oltului se baga la nesimtire pentru ca nu ii lasa nimeni. Si inca nu stiu daca s-a deschis blocul ala de langa benzinarie. Cand stateam in Domnesti preferam sa rup masina pe un drum de tara pe langa fostele sere si sa ies intre blocuri la Kaufland.

    00
  8. Ce bine vede Goluku noaptea.

    00
  9. Cum mai e Brasov Campulung? Tot plin de semafoare?

    00
  10. Partea mai rea la asta cu dormitul pe banda 2 e că mulți au impresia că doar pe autostrada trebuie să se dea de pe banda 2 și în capul lor ar merge paralel cu mașina de pe banda 1, fără să li se pară nimic anormal sau lipsit de bun simț.

    00
  11. Prin iunie anul asta, mergeam pe A1, cam ora 4 dimineata, obosit, aveam fix 145 km/h, si nu mi-am dat seama cand am intrat in Bucuresti, prin primul semafor am trecut cu 120 km/h, si mi-a picat fisa ca sunt in Bucuresti. Semnalizarea extrem de proasta, mai ales noaptea, coroland si cu oboseala!

    00
    • preda carnetu singur pericol public ce esti… iar la viteza asta pe podul de la intrare sigur decolai juma de metru:)

      00
  12. „Nu e treabă deloc cu TIR-iștii români. Când vor ei să depășească, depășesc și gata, nu contează cu ce viteză vii.” – aia au remorca de 40t, tu ai masina de 1500kg. Aia merg cu 90-100km/h, tu mergi cu 140-150km/h. Presupunand ca mai sunt 1ooo de viteji pe autostrada care merg cu viteza asta, ala trebuie sa gaseasca un moment in care sa poata depasi. Asa ca … chill, man!

    00
    • Pe autostrazile din RO tirurile/camionele nu au voie să depășească. Punct. Dacă v-ați uita cu atenție ați vedea indicatoarele care interzic asta. Valabil pentru cei care au obținut permisul pe bune, desigur.

      00
    • Pe autostrada tiristii nu au voie sa depaseasca. Dar in loc sa invete legea, sunt mai preocupati de salba de limini de pe tir, de cruciulitele din geam, de placuta cu numele prostului pe ea si de carpetele cu femei frumoase de pe scaune. Titistii din romania sunt absolut idioti.

      00
    • Ce îmi place bamblegul cu aere de profesor. Pe autostrada nimeni nu DEPASESTE, pentru că depășirea reprezintă trecerea peste axul drumului. Faptul că o mașină trece de pe 1 pe 2 și înapoi pe 1 pentru a ocoli pe unul mai lent de pe 1 NU ESTE DEPASIRE, nimeni nu poate depăși pe autostrada din motivul evident că axul drumului e delimitat de garduri/spatii verzi. Și nu exista nimic în legislație care sa specifice că nu ai voie sa treci de pe 1 pe 2 și înapoi pe 1, de unde ați scornit prostia asta că în România camioanele nu au voie sa depășească pe autostradă?

      00
    • @Cornel & co: https://www.google.be/maps/@44.435885,25.9729898,3a,75y,279.6h,99.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sofXitafeMhut-GQMwK6vvw!2e0!7i13312!8i6656. AFAIK e un semn special prin care se interzice camioanelor sa depaseasca. Ajuta-ma sa-l gasesc.

      00
    • e din loc in loc, stai lejer.

    • Ca are 40 de tone sau 22 de tone, e fix treaba lui, poate sa conduca septica sau sa meaga curier la Fan daca nu ii convin conditiile de munca, timpii de condus si cei de odihna. Cat despre 90-100, dpdv legal are voie cu fix 90. Maxim.
      Aici e problema, ca multi sunt smecheri si au limitarea la 92-93. Cu asta sunt relativ ok. Dar unii putini insa se inmultesc sunt si prosti, si iti ies in fata din scurt, asta e de fapt problema. De fapt majoritatea covarsitoare a profesionistilor sunt prin tari straine, in romania au ramas doar tinerii fara experienta si prostii care nu au reusit sa treaca testele psihologice si de limba la angajare pe comunitate.

      00
  13. „Am văzut câteva faze care m-au făcut să mă opresc și să pup cruciulițele din parbriz.” Tru dat.
    Si eu n-am nici macar cruciulitze…pup direct retrovizoarea.

    00
  14. 14. e o combinatie de 1 si 2: „Am făcut 3 ore de la Brașov la București via Pitești” + „2 ore și 12 minute de la Casa Presei la Brașov”

    adica o viteza medie de aproximativ 100 kmh. adica viteza de deplasare intre 70,80 si 200…. in conditiile in care limita este de 130 pe autostrada, 100 pe expres si 90 de pe dn.

    mda…

    00
  15. Un lucru pe care nu l-a remarcat nimeni pana acum legat de A1 la iesirea din Bucuresti: v-ati pus problema cum se poate ajunge de pe Iuliu Maniu cu BICICLETA sau pe jos pana la Carrefour sau Hornbach, Outlet, etc? Bine, nu ar trebui voi sa va puneti problema, ci un primar de sector 6. Da, din Iuliu Maniu nu se poate ajunge cu bicicleta la Carrefour, Outlet, etc, pentru ca trebuie sa iesi pe A1, si cu bicla sau ca pieton nu e voie pe autostrada.

    Centura capitalei in zona de vest are paralel mizeria aia de cale ferata pe care trece o data la 1 luna un marfar, practic e o linie inchisa. Din cauza ei nu exista drum din Bucuresti catre zona comerciala de dincolo de centura. Si stati, mai e o cale ferata perpendiculara pe A1, e calea ferata electrificata catre Craiova, trece tot prin zona logistica vest, unde sunt restul depozitelor. Nimeni nu si-a pus problema ca in afara de masina, nu ai cum ajunge acolo.

    00
    • ia zis coiosule de cand e bicicleta dreptul suprem al omului? Carrefour/Hornbach etc la fel de cand plm sunt drepturile supreme ale omului? Sau nu-mi spune ca sunt fix singurele magazine de acest gen din zona. Si daca ar fi, invata sa te adaptezi coiosule, cand nu poti ajunge cu bicicleta, te duci in alta parte, dar plm trebuie sa ne lamentam din orice. Sau explica-mi si mie cum ai vrea sa iti faca in zona aia accesul pentru bicicleta ta?

      00
  16. Biciclistii aveau oare si oglinzi ? N-am mai vazut unul cu oglinda de ani de zile, parca isi cer osanda. ;)

    00
  17. La fel cum erau la panda politaii aseara de la vama giurgiu pana in Bucuresti, la 11 noapte. Strada goala, libera, politie la panda. Util.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube