Nivelul de civilizație al unei societăți se măsoară după cum ajută toți cetățenii să fie productivi…

Mai jos e un clip cu un tip care a avut un accident din care nu își mai poate folosi picioarele, dar conduce o mașină folosind un sistem prin care manevrează accelerația și frâna cu mâna. Am stat și m-am uitat câteva minute bune doar la poza cu sistemul de control. E extrem de simplu și costă, drumroll, doar 200$. 200$ și omul se poate duce la serviciu sau la cumpărături.

schimbator-manual

Mi se pare pur și simplu senzațional. O cheltuială minimă și își poate găsi ceva de muncă unde nu trebuie să își folosească picioarele, ci doar mâinile și capul.

Asta în timp ce noi avem niște glume de rampe pentru cărucioarele cu rotile. Oare cât ar dura pentru ca autoritățile să ia în serios un om care ar vrea să conducă cu un sistem din ăsta?

via jalopnik

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Doar ca in Romania nu ai ce face cu chestia aia de pe amazon.

    La noi astfel de montaje se fac custom pe masina si doar de cateva fime autorizate de rar, costa cam 1600 lei
    Been there, done that.

    00
  2. O să avem Tesla electrică cu autopilot, adaptive cruise control si multe altele.

    00
  3. Degeaba are dispozitivul ala daca e pentru cutie automata si soferul nu simte masina. Un roman adevarat n-ar utiliza asa ceva niciodata.

    00
  4. NOU
    #9

    Ce poate produce daca conduce masina personala ? inafara de fum
    btw, cate persoane cu dizabilitati au cash de automata ?

    00
    • Adica bogatii nu pot sa ramana fara picioare?

      00
    • adica astia cu dizabilitati nu-s oameni si nu produc nimic?

      00
    • Poate produce destul de mult avand o masina adaptata. Pentru noi, persoanele cu handicap masina se transforma in picioare :). Datorita ei suntem idependenti. Si noi avem un loc de munca la care trebuie sa ajunge si mergem la cumparaturi, etc. Si am prieteni in scaun rulant care conduc o masina care are cutie automata si costa sub 1500 euro.

      00
    • iata, aveti raspunsul la articol si inca fara multa cautare

    • NOU
      #14

      Produci cand faci o munca efectiva, nu cand te plimbi cu masina personala.
      Si banuiesc ca nu fac livrari de pizza.

      00
    • Te-am vazut prin monitor .. si l-am scuipat .

      00
    • Multi dintre noi producem cu creierul. Ne folosim picioarele doar sa ajungem de colo colo.

      00
    • @animaloo – unii au ramas cu gandirea inainte de *90

      00
    • Oamenii ca tine sunt cei care stau 2 ore la electrica să plătească curentul în secolul 21, 2016, când există 100 moduri de a-l plăti online cel puţin, pentru că ce produce dacă nu pierde timp, nu?

      00
    • Cam asa gandesti cand iti faci treaba cu picioarele.

      00
    • Şi colegii lui Dorel au evoluat cu vremea, acum nu mai cârcotesc pe marginea şanțului, se dau pe net şi intervin peste tot în onlineul românesc, unde e necesar. Plină mai e țara asta de asistați mintali.

      00
    • Poate fi programator,webdesigner ….unde mai mult „se sta” si „se produce” mai mult ca tine care poti „sa te misti” si poti sa faci un lucru pentru care esti platit cu aproape nimic.Oricum prostalau ca tine n-are cum sa fie :D

      00
    • ciocolatiulverde exista o zicere si pentru troli. Never go full retard. Din pacate ai atins acel punct

      00
  5. „Oare cât ar dura pentru ca autoritățile să ia în serios un om care ar vrea să conducă cu un sistem din ăsta?”
    Nici mie nu-mi plac autoritatile, insa intre noi fie vorba si patronii se feresc sa-si treaca pe statele de plata persoane cu dizabilitati.

    00
  6. Cu un astfel de dispozitiv nu are cum sa tina ambele maini pe volan. Sigur, legea restrictioneaza doar telefoanele tinute la ureche, insa ce te faci in cazul vreunei situatii de urgenta in care trebuie sa mentii controlul masinii cu ambele maini si sa accelerezi sau sa franezi de urgenta. Altfel e frumos sa conduci pe drumuri goale in afara localitatilor.

    00
    • Nu știu ce vb. Acolo dar ești genul de roman care îsi arunca părerea în orice situație fără sa știe pe baza de probe.

      Condu o mașină adaptata pentru persoane cu handicap și ai sa vezi ce ușor e, e chiar mai ușor decât automatele în care îți folosești picioarele pentru frână și accelerație.

      00
  7. Cand eram eu pustan existau niste trabanturi care aveau totul la mana, pe la volan. Deci mai sunt si pe la noi.

    00
  8. Simplu si de efect! Bravo lor!

    00
  9. Ai sa razi… Pe vremuri exista o varianta a Trabantului 601, varianta Hycomat, care servea unui scop asemanator – https://www.youtube.com/watch?v=GHujhqYxTaM

    00
  10. Nu poți folosi asa ceva în România. Modificările auto pentru persoane cu handicap sunt montate doar de service-uri autorizate de Registrul Auto Roman. Preturile pornesc de la 300€, un preț destul de bun în comparație cu alte părți din Europa. Îți pot povesti din propria experienta, ca în Italia comenzile ajung să coste în jur de 3.000€ pentru un paraplegic, evident nu sunt la fel de rudimentare ca acele bastoane. Dezavanjul major la astea mai „sofisticate” fiind lipsa compatibilității intre mașini. Exemplu meu. Golf 6 1.4>Astra K 1.4, incompatibile, a trebuit sa cumpăr alt set de comenzi pentru Astra. Marele adevăr e că persoanele cu handicap sunt o comoara de bani pentru firmele de farmaceutice, auxiliare pentru deplasare, modificări pentru casa, mașini și multe altele.

    00
  11. monopostul de F1 are abs tot pe volan

    00
  12. Inteleg ca oamenii cu handicap incearca sa se descurce singuri, sa nu depinda de nimeni, sa fie independenti, sa-si depaseasca conditia fizica. Dar ar trebui sa inteleaga si ei ca masina a fost gandita sa fie condusa cu 4 membre, nu se pot accepta improvizatii cand in joc este atat integritatea corporala a celorlalti participanti la trafic.

    Din punctul meu de vedere, nu are ce cauta la volan cel din exemplul tau. Sa sustina o reexminare auto, sa vedem cine il promoveaza fara sa aiba doua maini pe volan.
    Cum se va descurca el intr-o situatia limita, testul elanului, polei, etc?
    Ii compatimesc, dar ma simt in nesiguranta in preajma lor.
    Cine s-ar urca intr-un taxi condus de o asemenea persoana? Exact.

    00
    • Goguleeeee,stiai ca sunt si aviatori si piloti de elicopter si piloti de acrobatie fara picioare???Mai deschide si tu netul ala si la altceva decat material de laba.

      00
    • Esti atit de pe linga subiect ca nici nu ar trebui sa te bag in seama. Dar…
      Ai cumva o statistica a accidentelor facute de oameni cu dizabilitati cu asemenea „improvizatii”? Nu, dar ne dam cu parerea.
      In occident oamenii cu dizabiliati au posibilitatea sa inchirieze si ei autoturisme, trebuie doar sa anunti din timp (de obicei 48 de ore), si sa alegi cu cutie automata. Primesti masina adaptata cu ceva asemanator, am condus, e foarte ok. Si vorbim de reglementari europene, de firme de asigurari care sint foarte ok cu asta (daca ar avea accidente prea multe sint sigur ca ar fi primele care ar face galagie pe tema asta). Chiar sint curios daca vreau sa inchiriez in Romania de la firma europeana, ca si cetatean european obisnuit cu situatii normale, daca mi se ofera acelasi sistem. (Stiu de birocratia romaneasca si de adaptari doar de firme autorizate, de aceea spun ca sint curios).

      00
    • NOU
      #35

      De ce nu presupui ca dau examen in aceste situatii? Exact.

      00
  13. In Bucuresti un astfel de om nu poate iesi nici din casa pentru ca nu are cum sa circule pe trotuarele pline de masinile cretinilor.

    00
  14. Ce cacat de fetis are tipul care a cautat „fete singure pocaite cu un copil”. PILF :))

    00
  15. Adevar graiesti, noroc ca societatea romaneasca nu tinde spre asa ceva :)

    00
  16. Interesant, si el a luat-o de la un batranel din LA care a tinut-o nefolosita in garaj… Ce mica e lumea!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.