Niște statistici pentru accidentele auto

Horațiu Pop, de la Poliția Rutieră, a prezentat statistici pentru accidentele auto. Câteva observații pe marginea lor.

Am făcut o situaţie comparativă cu anul 2022 şi se poate constata că avem scăderi la numărul de accidente, cu 190 de accidente, cu 88 de persoane decedate şi cu 160 de persoane rănite grav.

Suntem tot pe primul loc în Europa? E bine că s-a redus numărul, dar dacă tot pe primul loc suntem, nu e un motiv de laudă.

„Trebuie să revenim asupra cauzelor care din păcate au rămas de-a lungul timpului neschimbate şi pe primul loc se află indisciplina pietonilor. De multe ori în localităţile rurale nu avem condiţiile necesare desfăşurării traficului pietonal, adică nu avem trotuare, se circulă adesea şi pe timpul nopţii pe partea carosabilă. A doua cauză este viteza, fiind vorba de viteza neadaptată la condiţiile de drum sau viteza excesivă. A treia cauză: indisciplina bicicliştilor, a patra cauză: neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi a cincea cauză: neacordarea priorităţii de trecere pietonilor. Aceste cinci cauze reprezintă 63,6% din totalul accidentelor înregistrate pe un an de zile, ceea ce înseamnă foarte mult”, a atras atenţia Pop.

Bun. Deci odată cu autostrăzile se va reduce traficul pe DN-uri și DJ-uri și deci mai puține accidente. Ar fi interesat aici și câți dintre ăștia morți în accidente pe marginea drumului erau în stare de aproape-comă, dormind pe șosea.

La asta cu viteza e mult de scris. Dar se poate face o statistică cu locurile unde se întâmplă cel mai des accidente și rezolva punctual. Pus despărțitoare de beton în curbe e cel mai simplu, de pildă. Și zgârieturi de genul asta sunt dovadă că sistemul funcționează.

Dar fiți atenți aici:

„În luna iunie au fost cele mai multe accidente de circulaţie pe parcursul anului trecut. Probabil că este sezonul de vacanţă când conducătorii auto circulă un pic mai hazardat”, a declarat Horațiu Pop

Ok. Dar de ce circulă un pic mai hazardat? Adică mintea polițiștilor aici s-a oprit, nu s-au întrebat stimabilii și ce îi face pe șoferi să circule așa? Probabil că nu, că ar descoperi că de vină este și statul un pic, că nu circuli hazardat că așa ai tu chef, ci că te-ai săturat să faci ore întregi din A în B, mai ales când nu ai concediu nelimitat.

Cele mai multe accidente se întâmplă pe intersecțiile din interiorul localităţilor şi municipiilor, formate de drumurile naţionale, apoi drumurile judeţene, comunale, alte categorii de drumuri şi cele mai puţine accidente sunt înregistrate, normal, pe autostrăzi care au un confort din punct de vedere al circulaţiei şi au mai multe elemente de protecţie”, a explicat el.

Așadar, e nevoie de autostrăzi și centuri ocolitoare, asta spune domnul polițist aici. Scos traficul din sate, ca să nu mai aibă de-a face bețivii locali cu oameni care tranzitează satele. Pare un plan bun.

 

 

 

accident-auto-masini-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. Ce am văzut în țări mai nordice că se face pt a reduce accidentele – instalat camere de viteză, atât instantanee, cât și secțiuni de viteză medie.

    Astfel, pe un DN, ieși din localitate, începe secțiunea măsurată, mergi 10km până la următoarea localitate obligat cu 90, toată lumea în șir indian. Apoi în localitate ai camere fixe deci trebuie să mergi cu 50. Apoi ieși din localitate, iarăși începe zona cu viteză medie. Nimeni nu mai gonește, nimeni nu mai depășește ca dementul.

    Comentariu apreciat.10229
    • NOU
      #2

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 24147
    • @Vanea tu esti special din ala nascut viu? E de oaie sa respecti legea?

      Comentariu apreciat.7619
    • Am vazut si eu asta in Spania unde, toti, in oras mergeau cu 50 fix si in afara cu 90 fix sau cat era limita pe tronsonul ala. Fara stai ca 10 peste, stai ca ma grabesc stai ca am o urgenta.

      Comentariu apreciat.5412
    • NOU
      #5

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1253
    • altă chestie mișto, în Portugalia: semafor conectat la detectorul de viteză. Ai mers cu peste 50 la oră în localitate? stai o tură la semafor. Nu doar că faci mai mult timp, dar te mai și înjură ăia din spatele tău.

      Indecis. Tu ce zici?2917
    • @Fiat – Ok, acum du ideea mai departe – de ce merg aia legal? Pt ca iau amenda. Si ce se intampla dupa? Pai o platesc. De ce? Pt ca statele alea stiu sa-i caute si-n chiloti ca sa le ia taxele.

      Intre timp, in Romania, amenzile exista doar pt oamenii simpli. Pt moregi, se fac 6 dosare penale fara nicio consecinta. Legi exista, dar sunt aplicate doar de slugi de moregi.

      Nu-i nimic de vazut, circulati.

      Comentariu apreciat.735
    • @neaorin nush de ce iei minusuri dar se practica in afara (tarii) prin localitati. Semafor normal pe verde dar daca vii cu viteza peste 50 se face rosu.

      815
    • NOU
      #9

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 857
    • @Flat: De acord, dar trebuie amendati si muistii care circula cu 10 kmph nejustificat sub viteza maxima admisa pe sectorul de drum respectiv. E plin de jigodii care merg cu 60 unde limita e 100 sau cu 30 prin localitati doar ca sa admire peisajul etc. Vrei sa te plimbi, misca-ti in plm curul pe jos/pe bicicleta, nu incomoda traficul pentru ca esti tu un lesinat „european si ai drepturi”. D-aia oamenii dau „talpa” mai mult decat ar trebui, d-aia depasesc pe linie continua etc. etc. Nu le iau apararea celor ce incalca legea, dar ii inteleg, mie imi e sila sa merg km intregi in spatele „turistilor” iesiti cu masina la admirat peisajul cand am de facut Buc.-Tg. Mures si retur, de exemplu, intr-o singura zi, la munca fiind, nu la plimbare.

      Indecis. Tu ce zici?2346
    • @ciprian
      viteza maxima este „maxima”, nu „obligatorie” si nici „minima”

      Dupa ce spui ca sunt „muisti” cei care conduc sub viteza maxima cu -10 kmph, dai exemple de -40 kmph si -20 kmph. Aceasta neconsistenta arata ca exemplele sunt exagerate intentionat, dar pe tine te deranjeaza aia cu -10 kmph. Daca te enerveaza asa de tare un sofer care conduce cu 10 kmph ai o problema de (auto-)control.

      Acum serios, cati dintre voi ati intalnit mai mult de catava soferi care sa mearga la jumatate din viteza maxima pe distante mari?

      01
  2. Recent s-a aprobat conducerea scuterelor/motocicletelor de mai mica putere si cu permis de conducere cat B, nu am pretentia de a fi un specialist, am doar permis si B si A asa ca si eu, ca tot romanul, imi dau cu parerea.
    Categoria A am luat-o dupa destui ani de la obtinerea cat B si sincer fara sa faci scoala moto, fara sa treci un examen, mi se pare extrem de riscant sa te urci pe un motor si sa-i dai gaz prin Bucuresti sau aiurea, ca leguitorul iti cere o adeverinta de 8/10 ore de condus, stim cu totii ca e poezie, asa , imi pare rau sa o spun, dar sunt convins ca vor urma destule accidente cu noii posesori de moto

    Indecis. Tu ce zici?3210
    • NOU
      #13

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1139
    • NOU
      #14

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1361
    • @Jerome: de ce esti prost|? Ia citeste pana la capat legea aia, si o sa vezi ca nu te lasa sa conduci moto fara niste cursuri minime. Adica sunt niste conditii de inceplinit, domnule analfabet functional, in afara de simpla detinere de permis B

      96
    • NOU
      #16

      Ba Unchiul Vanea nu iei downvotes pentru ca stiai sa conduci tu motocicleta carpati cu schimbatorul pe partea stanga a ghidonului ci din alte motive dar nu-ti zic poate te prizi tu. Totusi daca esti asa bad ass motociclist poate luai si tu cat A de atunci ca nu e greu, pe cuvant.

      194
    • Ia manute rosii de ghertoi ce e, nicidecum din ce cauza crede el ca ia. Da ce sa-i faci, noi suntem prosti el e special. A spus-o cu subiect si predicat de cateva ori deja.

      21
  3. Nu are aproape nici o legatura de patrunjel cu traficul prin sate…nu acolo iese accidentul! Se intampla doar ca unii nu stiu nici sa treaca strada singuri, is analfabeti de tot, vara ca e uscat pe carosabil stiu doar sa crape pedala, ce conduita preventiva, ce frana de motor, ei is acolo in lumea lor!!!iarna cand vad ca le patineaza roata isi aduc brusc aminte ca is soferi, mare cacat nu fac, doar ca merg cu 10 la ora, si bineinteles nu produc accidente pana acasa…nu e treaba ca n.avem autostrazi, n.avem oameni cu permis pe bune… cand v.am zis ieri ca mergeam la 14 ani pe circuit, ati sarit 100 de cur in sus, da, de acolo se invata notiuni elementare ca sa conduci, nu in alea 30 zile de la scoala de soferi…

    Indecis. Tu ce zici?1332
  4. Cand o sa incetam sa mai scuzam tampeniile facute in trafic pe „oamenii nu au concediu nelimitat”, „oamenii s-au saturatat sa faca x timp din a in b” si altele care arata doar ca nu dam dovada de empatie, macar? Faptul ca ne-am saturat sa facem nu stiu cat din a in b nu e o scuza. Daca stiu ca vreau sa plec la Timisoara si fac 12 ore, o sa plec de asa natura incat sa fiu odihnit, sa mai fac cate o pauza si aia e, ca nu ma obliga nimeni sa merg pana la Timisoara, mai ales in concediu, ma duc pentru ca vreau eu. Si nu, nu toti aia care se grabesc, au urgente. Unii au, sigur, dar multi sunt doar plictisiti si nebuni si omoara oameni nevinovati.

    Comentariu apreciat.759
  5. Asa patesti daca nu ai 3 picioare ca tanti din imagine :)))))))))

    171
  6. – Am constatat că 20% din toate accidentele sunt din cauza oamenilor care cad în canale descoperite și 35% din cauza oamenilor care cad în șanțuri. Trebuie să facem ceva ca să reducem numărul de accidente.
    – Ați încercat să reduceți numărul de accidente prin montarea de garduri în jurul șanțurilor și acoperitul canalelor cu un capac?
    – Nu! Vina aparține indisciplinei oamenilor și neadaptarea la condițiile din jurul lor! Să caște ochii!

    Oare o să fie poliția rutieră capabilă vreodată să gândească dincolo de „indisciplină” și „neadaptare a vitezei la condițiile de drum”?

    Comentariu apreciat.333
    • Plot twist: numarul mare de accidente din Bulgaria a fost provocat de romani in concediu :)

      Fun fact: stiti ca asa cum facem noi misto de ei cu cefe groase si castravetătă, bulgarii se gratuleaza intre ei cu expresia „conduci ca un roman” cand vor sa spuna ca esti cizma la condus?

      Comentariu apreciat.442
  7. Nu mai suntem pe primul loc în Europa, de când cu invazia specială a Ucrainei, am ajuns antepenultimii, pe primul loc sun ucrainenii, pe doi bulgarii.

    75
    • Statisticile nu includ si tarile din afara UE. Altfel Ucraina/Rusia/Albania/Moldova mereu au fost in fata noastra.

      70
  8. In Elvetia daca depasesti cu peste 50kmh viteza in localitate esti judecat si primesti inchisoare cu executare si amenda procent din avere. Si sunt multe strazi cu 30kmh limita de viteza. Daca ar da la noi asa ceva (si s ar pune in aplicare) ar iesi lumea in strada :)))

    Comentariu apreciat.359
  9. De autostrazi avem nevoie ca de aer. Dar avem nevoie si de camere si control automatizat. Nu este scump si nu este greu de instalat. Si a fost instalat in multe locuri. Dar ce sa vezi ? Dragii nostri alesi l-au declarat ilegal. Atat au frecat legea ca doar un agent constatator poate aplica amenda si asa ai dus totul in derizoriu. Si nu au facut-o pt ca s-ar fi ajuns la abuzuri, au facut-o ca sa poata goni ei prin judete fara nici un fel de restrictii. Ma refer la parlamentari in special dar si sefi de consilii judetene, consilieri, etc.

    231
  10. Horatiu Pop ala e un aiurit. Nu are cum sa fie statistica aia adevarata, cu indisciplina pietonilor pe primul loc. Adica s-au dat 80.000 amenzi la pietoni si 660.000 de amenzi pentru viteza, si cumva indisciplina pietonilor e pe primul lod??? Deci au murit mai multe oameni pentru ca au fost pietoni indisciplinati (?) decat au murit in accidente rutiere (masini ciocnindu-se, vorba poetului)? Pe bune? Hai sictir! Si din aia 1.500 de morti dintr-un an, mai mult de jumatate au fost pietoni loviti de masina? Adica vreo 1.000 de pietoni morti loviti de masina pentru ca au traversat aiurea? Si restul de doar 500 morti in accidente de masina propriu-zise? Hai scitir! Manaca rahat horatiu pop!

    1411
  11. Accidentul cu politistul care a omorat copilul pe trecerea de pietoni s-a contabilizat la indisciplina pietonilor? Crima drogatului din 2Mai unde a fost numarata?
    Dupa mintea mea cred ca principala cauza a crimelor de pe sosele este prostia/inconstienta la volan care se traduce prin viteza excesiva, depasiri in zone fara vizibilitate. In mod evident, ca pieton trebuie sa te asiguri la orice traversare pentru ca nu ai 7 vieti ca pisica. Asta incerc sa le tot bag la cap alor mei, chiar daca este trecere de pietoni, asigurarea este obligatorie si astepti pana observi ca soferul reduce clar viteza pentru a te lasa sa treci.

    81
  12. Politiei romane ii lipsește simțul ridicolului, nu are rușine… Cum nu are rușine când anunța ca a făcut o acțiune de 4-6 ore in care a prins 100 de contravenienți… după ei in restul timpului nu exista nicio contravenție, totul e parfum…

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile