Văd o nișă de training pe tema mașinilor de firmă

Eram parcat pe o stradă, citeam o carte, așteptând sa se facă 4 să iau tânărul de la grădiniță. La un moment dat aud un poc foarte puternic, de genul pe care îl auzi când dai cu roata într-o groapă mare cu viteză sau se ciocnesc două mașini. Mă uit după sursa zgomotului și o identific ușor: un băiat cu o dubiță tocmai urcase pe trotuar. Și era un trotuar înăltuț, și el îl urcase cu viteză, pentru că nu e mașina lui și nu îi pasă. S-a dat jos mândru de isprava lui, a aruncat un ochi la mașină, apoi la roata care suferise de pe urma șoferului imbecil, a pufnit și a plecat.

Și ăsta e un exemplu lejer. Zilnic dau de idioți în trafic cu mașini de firmă, pe care nu doar că le conduc execrabil, dar care se și comportă ca niște giboni. Faza nu e că sunt idioți sau imbecili sau șoferi proști, ci e jenant că fac de râs firma care le-a dat mașina.

Așa că mă apuc de trimis mailuri la companii cu un training pe tema “mașina de companie, ce e acest animal și cum îl creștem pe lângă casă” cu subcapitole:

  1. cum să nu conducem ca niște imbecili
  2. cui fac mai mult rău că dau cu mașina prin gropi sau urc borduri cu ea, companiei sau mie
  3. de ce e o idee proastă să cer o mașină mai mare dacă eu nu știu să conduc
  4. pe cine înjură ceilalți participanți la trafic când eu conduc ca un imbecil, pe mine sau compania care mi-a dat mașina

Și așa mai departe. 4 ore de training, 1.000€ bucata.

 

kitty-3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. Stiu multinationale cu flota mare de masini care au departament special pentru asa ceva, iar in momentul in care ti se da o masina pe mana dai chiar si un fel de examen.

    …si mai stiu multi-nationale care au departament special de transport, ca sa nu dea masina pe mana diversilor angajati s-o faca praf. Vrei sa ajungi undeva? Dai un telefon – depui o cerere si te plimba soferul pe unde vrei.

    00
  2. Sau le dotam obligatoriu cu camere si prin sondaj vedem cum sunt conduse de soferi.
    Mai ieftin :D
    Zic si eu.

    00
  3. Sunt mare fan a firmelor care au numar de telefon pe masina in cazul in care soferul e meltean. Il folosesc la greu, mai ales pentru a obtine o adresa de email pentru a le furniza probele video/audio.

    00
  4. ai de (pewl@ noastra) capul nostru, ce aspre is multinationalele astea! tot tot tot rezolva!
    sunt bucuros sa ma numar printre cei care au privilegiul sa comenteze alaturi de cei care „stiu multinationale care…”.

    zoso, multumesc ca ne dai ocazia asta! wordpress, multumesc ca ne pui la dispozitie o platforma! sc electrica, multumim ca ne dai curentul fara de care nu ne putem bucura de atata intelepciune!

    multumesc!

    00
  5. Există şi o soluţie simplă dar foarte eficientă, aplicată de unele multinaţionale (eu am întâlnit-o la una poloneză din România). Când maşina ajunge la capătul carierei sale în firmă, angajatul care a folosit-o are opţiunea de a o cumpăra la un preţ convenabil. Mai mult decât convenabil. Iar el ştie acest lucru din prima zi. Nu cred că există o metodă mai bună de a motiva angajaţii să aibe grijă de mijloacele încredinţate. Orice, nu numai maşini.

    00
    • da, știu, e o metodă bună de a calma idioții.

    • Mai e o solutie civilizata: societatea prezinta soferului bugetul alocat vehiculului respectiv, pe anul respectiv si o mica listuta cu defectiunile pe care nu le va deconta, daca ele apar(ex: jante îndoite). Daca iese din buget, vajnicul sofer, achitã.

      00
    • Am o cunostinta care lucreaza la o firma ce a aplicat aceasta solutie, dar doar pentru prima masina data in folosinta. Cu aia avea grija la gropi/borduri/etc. Si-a cumparat-o la un pret de nimic a vandut-o cu profit si aia e. Ei, acum a primit a doua masina de la firma si pe asta nu mai are posibilitatea sa o cumpere dupa 3 ani. Cu asta zici ca e la Paris-Dakar…

      00
  6. Si stii ce e cel mai stupid?
    Ca tarifele RCA/Casco sunt mai mici la persoane juridice decat la persoane fizice…

    00
  7. Să înțeleg că abțibildele acelea cu „sunați la nr. x dacă gheorghe a fost idiot sau a dat cu ea în groapă” nu functionează?

    00
  8. Ce e mai grav? Ca distrug o masina sau ca sunt un pericol pentru ceilalti participanti la trafic?

    00
  9. Ohoo, daca vrei iti demonstrez cu poze ce poate face un meltean din asta dintr-o masina noua in 5-6 ani.

    Sa incepem, se da o masina de la firma pentru sarcini tehnice( ISP) Opel Astra G, nou la 2 soferi ( echipa de instalari)

    5 ani mai tarziu.

    – toate cele 7 tampoane de la motor duse de atunci cand schimbi vitezele pleaca motorul cu tot cu cutie.

    – scaun rupt( din 4 suruburi se mai tine in unul).

    – tapiterie distrusa de a trecut si de burete, pana la armatura metalica ( la ambele scaune din fata).

    – suspensie distrusa

    – motor, aproape in moarte clinica( trebuie segmentat) .

    si lista poate continua ….

    00
  10. Sau se face ca in tarile alea cu drumuri misto … ai zgariat masina, ti se taie din salariu.

    00
  11. Hai sa admitem o medie de 4 ani pentru o masina de serviciu.
    Da-i omului masina gratis la finalul celor 4 ani, sa vezi ce grija o sa aiba de ea!

    00
  12. Lucrez oarecum in domeniu. E o nisa buna, dar exploatata deja de companii care tin cursuri de defensive driving utilizatorilor de masini de companie, pe bani buni. In general aceste companii sunt conduse de oameni cu prestigiu in zona auto, de obicei fosti piloti.Tinand cont ca vorbim de utilizatori foarte greu de educat, rezultatele nu sunt extraordinare…

    00
  13. Cand ai o flota de angajati care nu vor sa faca o cariera la tine in firma din x motive (ori sunt/se cred prea buni ori pur si simplu nu te asociaza cu planurile lor de viitor) atunci bunurile care le folosesc vor reflecta treaba asta.
    Un bun exemplu sunt taximetristii cu masina de la firma sau cei cu masina proprie. Care crezi ca-si baga picioarele in ele mai adanc?

    00
  14. La Cargus se dadeau inainte masinile dupa ce se termina leasing-ul de 3 sau 5 ani la 30% din pret, in rate.

    00
  15. e vorba de educatie. n-ai cum sa-l schimbi de la 20 de ani in sus. vestea proasta e ca numarul lor va creste.

    00
  16. Mail si numar de telefon pe masina, da-i in pendula mea de tarani. Jegurile astea sunt primitivii fara simt comunitar care trag toata societatea inapoi.
    Mai stiu unu, la Otopeni, arunca bagajele ca un cretin, il durea in fund.
    Concediati si lasati sa moara de foame pana isi revin.

    00
  17. care masina produce mai mult, aia condusa decent sau aia forjata? exact. exista firme de curierat rapid care platesc amenzile soferilor (pt viteza). astia probabil n-ar plati pentru un training „cum sa conduci legal”.

    00
  18. Un exemplu concret (atentie, volum ridicat): https://www.youtube.com/watch?v=igNvZBrtx_Q

    Il vad ca depaseste agresiv si ii dau un flash, poate ma vede si pe mine pe drum si nu depaseste TIR-ul aiurea. Intradevar ma vede si se comporta ca un cocalar scapat din pestera: https://imgur.com/bgMjwTS.jpg

    00
    • din ce beci ai iesit ?

      00
    • Mda, nici nu era la vreo 7000 de km de tine. Sau tu esti unul din aia care asteapta sa se goleasca tot sensul giratoriu ca sa intri si tu in el ?

      00
    • Manevra a fost „nesimtita” doar pentru o tara civilizata in care ai de ales intre drumuri nationale, expres sau autostrazi ca sa de deplasezi in orice directie… In Romania unde intalnesti 10 tipuri diferite de soferi toti constransi sa circule pe drumuri cu o singura banda pe sens (cu mici exceptii), pentru mine manevra respectiva nu a fost foarte periculoasa si daca asta te face sa eviti sa mergi in spatele unei coloane in care prima masina merge cu 20 km/h sau mai rau mai lasa si o dara generoasa de fum toxic este total acceptabil.

      00
    • V-ati aruncat ca rata la muci. I-am dat flash pentru ca din traiectoria lui mi s-a parut ca va depasi si TIR-ul rosu.

      „poate ma vede si pe mine pe drum si nu depaseste TIR-ul aiurea”

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.