blogoAutor:
valijoi, 19 februarie 2009, 18:45 4223 31
General Motors i-au lăsat baltă, guvernul suedez se mai gândeşte dacă să îi ia, chiar şi pe degeaba, pentru că trebuie băgate câteva miliarde in ei. Ştirea aici.
Pai si Seinfeld ce mai face? Nu se baga el, macar la marketing?
00
NOU
#2
Chrisu
Si sectia de aviatie?
00
NOU
#3
Adrian B
Pacat ca lasa sa moara Saab si nu marcile lor de rahat din America, producatoare de masini imense care nu se pot conduce.
Aviatia apartine de altcineva, n-are legatura cu GM.
00
NOU
#4
cabromat
Saab este o firma de traditie la fel ca si volvo si alte marci foarte bune din partea de Nord a Europei.Eu in nici un caz nu i-as lasa sa moara,ar fi o prostie sau depinde daca vor face masini ecologice:D
In fine ideea este ca sunt marci mult mai tampite si fara viitor care nu stiu nimic despre ce e bun decat Saab care are o calitate superioara si experienta necesara in domeniu pentru lucruri interesante si noi tehnologii.
GM oricum voiau de demult sa-i lasa sa reuseasca singuri si daca se poate… sa vina doar cand se imparte ciolanu`. Acum guvernul din Suedia a spus ca n-au chef sa-i ajute si sunt suparati pe GM dar totusi mai e o varianta prin care guvernul va garante pentru un imprumut de 450 mil euro pe care-l vor lua astia. Daca stiu sa foloseasca banii aia eficient ar fi un big loss pentru GM
00
NOU
#6
user
saab produc unele din cele mai sigure masini. tre sa dai cu una in mod extrem de serios de perete ca sa patesti ceva. probabil nici nu e human posible.
+ acu cativa ani buni am ramas impresionat de felul in care sunt gandite.
de exemplu eram intr-o decapotabila, in care vara, se mentinea temperatura la cat o puneai tu din racitor. asta cu masina deschisa.
Nu e pe alt plan. In zonele in care se vinde Saab (si ma refer la Suedia si Norvegia in momentul asta) Subaru a cam luat piata cu modele precum Subaru Outback si fostul Forester (nu versiunea 2009). Acolo , si stiu pentru ca am un prieten plecat cu o bursa (nu vorbesc din cifre), Saab 93 Combi & 95 au pierdut in fata LegacyOutbackForester.
Ar cam trebui sa moara in aceasta perioada nu neaparat marci, cat o sumedenie de modele care nu fac cinste segmentului din care fac parte. GM are din pacate mari probleme, precum si o mare parte dintre modelele mai sus-amintite. Corsa si noua Insignia ce ii mai salta vanzarile in Europa prin Opel, caci in rest Saab e in cofa de foarte mult timp (nu e vina lor, daca nu s-a mai investit serios acolo, asta e!), Chevrolet produce numai mizerii (raportate la ce fac concurentii, si cu cateva notabile exceptii, le stiti voi care), iar aripa americana inca nu si-a regasit Nordul.
Saab e pacat sa moara, probabil o vor prelua chinezii sau indienii. Pe cont propriu ar avea sanse sa-si revina, are o imagine aparte, chiar daca ultimii 10 ani au insemnat tot atatea masini care nu si-au gasit rostul pe piata.
Nici Volvo n-o duce prea bine, insa iarasi e vorba de un bad timing si mai ales de o pozitionare nereusita intre volum si premium. Prea multe marci sub aceeasi umbrela strica.
00
NOU
#12
Cristi
@zoso : atunci sa moara si VOLVO ! muahahahahah
00
NOU
#13
Alex
@zoso: cat o mizerie de passat
00
NOU
#14
lvlitza
@zoso: Cel mai ieftin Saab de pe mobile.de l-am găsit la 190 € iar cel mai scump pe la vreo 55000 € … şi ai putea să argumentezi si tu de ce
i-ai lăsa să moara. Din câte am văzut şi site-ul lor e cam afectat de criză.
00
NOU
#15
cabromat
Pai modelul cel mai jos,dar cu dotari chiar bunicele e la 24 de mii de euro adica e mai ieftin decat un bmw seria 3 care e la 28 de mii de euro cea ce mi separe destul de mult.
A da si Volvo a zis ca peste 2 ani va scoate la vanzare cea mai sigura masina de pe piata,asa ca sa nu moara volvo,e bun!
00
NOU
#16
lvlitza
@krossfire: Da’ tu ţi-ai lua Saab ca să mergi la liniuţe sau ce să înţeleg ? Exemple cum ai dat tu mai sus găseşti la fiecare producător de automobile. Subaru e pe alt „plan” faţă de Saab.
00
NOU
#17
lvlitza
@krossfire: Subaru are un avantaj net superior faţă de restul producătorilor datorita motorului boxer, la capitolul ăsta n-am ce comenta. Totuşi ambele sunt nişte brand-uri cu tradiţie in industria constructoare de maşini aşa că de la chestia cu vânzările nu aş vrea să se ajungă la faliment la Saab.
Si Volvo si Saab au in portofoliul de brand avioane => si prin asta sunt inrudite desi e irelevant. Boxerul e intr-adevar un super motor dar nu se inghesuie lumea la el in criza. Subaru a ajuns sa aiba si o masina de oras, ceea ce e grav pentru un brand cu capsa pusa pe masini mari sau cel putin cu motoare mari.
@zvoner: chevrolet nu stiu ce naiba cauta in europa, din moment ce e aceeasi tabla ieftina de la opel. chiar nu stiu.
volvo, iar, mii de motorizari si de versiuni de dau 30 de scroluri ca sa trec prin toate.
o sa invete. criza o sa ii invete pe toti.
NOU
#21
Catalin
@cabromat
Saab nu este o companie inovatoare si nici nu poti sa spui despre ei ca au experienta necesara pentru a se transforma in asa ceva. Pentru simplu fapt ca, de cand sunt parte a GM, ei product niste masini pe o platforma Opel, cu cateva mici modificari si un design distinct, care sa justifice pretul mai mare decat al unui Opel.
Firma este pe pierdere de ani buni, iar GM isi punea sperantele in „branding bubble” si pe trendul oarecum ascendente al pietei pe segmentul superior al clasei medii (Saab 9-3) pentru a o aduce pe 0 in cativa ani. Din pacate pentru ei totul s-a spart, iar acum au un badge de vanzare.
Catalin : Ce masini pe platforma Opel omule ? In afara de jegul ala de Saab 9-7, un Chevrolet branduit nu prea vad Opelurile in Saab. Problema e ca de cand i-a luat GM-ul, s-au jucat si cu preturile si cu motorizarile si aici doare.
Daca nu esti convins, uita-te si la moose test, dezvoltat si perfectionat impreuna cu Volvo.
Saab din pacate trebuia sa dea faliment inainte de a fi incorporati de GM. Ultimii n-au facut decat sa le terfeleasca brandul, un brand al naibii de puternic in anii 80′ (avea alura aia de masina pentru oameni cu stil).
La fel ca producatorul AMC, brandul Oldsmobile si alte masini ucise de perioadele de recesiune, Saab si-a cam trait traiul dar ar fi putut fi lasat sa moara in glorie macar, de dragul ”masinii regale”.
00
NOU
#23
ipo
Eu am visat odata [acum pe bune] ca aveam un 9-3 combi Aero, din ala cu stopuri albe… Damn, ce bine arata.
Erau multi oameni care se laudau ca au tinut Saab din anii 80 si au ajuns la 1.000.000 de km fara interventii majore.
Asta e, o sa ramana 3-4 mari producatori auto cu platforme comune si diferente doar la nivel de design, a dracu globalizare sa fie!
Nu inteleg de ce o companie ar trebui salvata numai pentru ca a avut cateva inovatii in trecut… Daca nu reusesc sa produca o masina competitiva, asta e, ghinionul lor. Pana la urma e ca si in natura, selectia naturala asigura succesul celui mai bun.
@ipo, nu se va ajunge acolo.
00
NOU
#25
ipo
@Sabotor: cate masini sunt construite pe platforma de Logan? Care e ultimul model lansat de Seat? Cate componente comune folosesc Reanault-Nissan sau Peugeot-Citroen?
Doar pentru ca Peugeot si Citroen, Renault si Nissan sau VW, Skoda, Seat si Audi sunt aceleasi masini nu inseamna globalizare. Slava domnului, inca e Toyota, Honda, Suzuki, grupul Fiat, BMW, Mercedes si altii. Si pana la urma, de ce consideri ca e un dezavantaj faptul ca sunt folosite aceleasi motoare (sau aceeasi tehnologie in general) la mai multe masini? De obicei motorul cel mai bun ajunge sa fie pus pe masini…. Daca vrei, considera ca in loc sa ai de ales intre 3 motoate la Audi, alte 3 la Seat si altele 3 la VW, ai de ales intre 9 motoare la oricare din aceste masini.
00
NOU
#27
Vlad
Cica tocmai si-ar fi anuntat falimentul…
00
NOU
#28
ipo
@sabotor: ai de ales intre ce? Intre mobila de la Ikea si aia de la Mobexpert? Pfff…
Saab nu sunt scumpe la second-hand asta e dezavantajul lor ca isi pierd din pret , acuma un Saab misto 9-3 din 2003 pana in 2006 il gasesti sub 10.000 de euro si masina foarte tare , intretinerea e la fel ca la Opel daca stiti cum e la Opel asa va fi si la Saab . Iar cand cumperi Saab nou noutz e scump pentru ca dobitocii de la GM l-au numit a fi o marca premium , dar Saab a fost o masina de volum nu premium , inca in Suedia pretul maxim este de 35.000 euro ca masina noua si restu sunt sub , daca era cumparat de un brand scump precum BMW aia faceau din Saab marca de volum iti luai Saab la 12.000 euro nou:)) .Am auzit ca a intrat pe cont propriu si a scapat , dar are sa mearga greu si trebuie sa mai fabrice impreuna cu GM 4 ani pana isi fabrica alte platforme ca vor face masini singuri sau in cel mai rapid caz ii va cumpara Renault si Renault o sa faca din Saab o marca premium si se v-a intampla asta ca tot vrea Renault sa joace in brandul premium si n-are cu ce peste un an , doi va avea cu cine , cu Saab. O sa vedeti Saab by Renault nu ma supara nici asa pentru ca la desing interior renault fac prea marfa masinile si motoarele n-ai ce zice despre ele , doar ca desing exterior e destul de futurist si naspet .
Saab sunt bune ca masini , daca vrei sa-ti iei masina Saab second-hand recomand si e a ta decat sa dai pe un rahat de Logan , Golf 5 si alte porcarii gasesti Saab in Suedia de iti pica fata , mai ales ca am vazut pe http://www.blocket.se un Saab 9-3 Aero la 10.000 euro cu 210 cai ceea ce e prea tare pentru asemenea bani. Daca vrei noua trebuie sa scoti la noi in Romania aproape 20 si ceva de mii de euro :)) asta e politica facuta de GM niste americani prosti.
Pai si Seinfeld ce mai face? Nu se baga el, macar la marketing?
Si sectia de aviatie?
Pacat ca lasa sa moara Saab si nu marcile lor de rahat din America, producatoare de masini imense care nu se pot conduce.
Aviatia apartine de altcineva, n-are legatura cu GM.
Saab este o firma de traditie la fel ca si volvo si alte marci foarte bune din partea de Nord a Europei.Eu in nici un caz nu i-as lasa sa moara,ar fi o prostie sau depinde daca vor face masini ecologice:D
In fine ideea este ca sunt marci mult mai tampite si fara viitor care nu stiu nimic despre ce e bun decat Saab care are o calitate superioara si experienta necesara in domeniu pentru lucruri interesante si noi tehnologii.
GM oricum voiau de demult sa-i lasa sa reuseasca singuri si daca se poate… sa vina doar cand se imparte ciolanu`. Acum guvernul din Suedia a spus ca n-au chef sa-i ajute si sunt suparati pe GM dar totusi mai e o varianta prin care guvernul va garante pentru un imprumut de 450 mil euro pe care-l vor lua astia. Daca stiu sa foloseasca banii aia eficient ar fi un big loss pentru GM
saab produc unele din cele mai sigure masini. tre sa dai cu una in mod extrem de serios de perete ca sa patesti ceva. probabil nici nu e human posible.
+ acu cativa ani buni am ramas impresionat de felul in care sunt gandite.
de exemplu eram intr-o decapotabila, in care vara, se mentinea temperatura la cat o puneai tu din racitor. asta cu masina deschisa.
pacat de ei.
E o masina sublima dar intr-adevar, e necompetitiva. La banii unui Saab 9-2 cu motor de Subaru iau un Subaru fulloption si-mi mai ramane ceva.
masini exceptionale, dar extrem de scumpe la intretinere. masini de doctori!
Nu e pe alt plan. In zonele in care se vinde Saab (si ma refer la Suedia si Norvegia in momentul asta) Subaru a cam luat piata cu modele precum Subaru Outback si fostul Forester (nu versiunea 2009). Acolo , si stiu pentru ca am un prieten plecat cu o bursa (nu vorbesc din cifre), Saab 93 Combi & 95 au pierdut in fata LegacyOutbackForester.
De-aici si comparatia mea anterioara.
@cabromat: cat costa un saab?
Ar cam trebui sa moara in aceasta perioada nu neaparat marci, cat o sumedenie de modele care nu fac cinste segmentului din care fac parte. GM are din pacate mari probleme, precum si o mare parte dintre modelele mai sus-amintite. Corsa si noua Insignia ce ii mai salta vanzarile in Europa prin Opel, caci in rest Saab e in cofa de foarte mult timp (nu e vina lor, daca nu s-a mai investit serios acolo, asta e!), Chevrolet produce numai mizerii (raportate la ce fac concurentii, si cu cateva notabile exceptii, le stiti voi care), iar aripa americana inca nu si-a regasit Nordul.
Saab e pacat sa moara, probabil o vor prelua chinezii sau indienii. Pe cont propriu ar avea sanse sa-si revina, are o imagine aparte, chiar daca ultimii 10 ani au insemnat tot atatea masini care nu si-au gasit rostul pe piata.
Nici Volvo n-o duce prea bine, insa iarasi e vorba de un bad timing si mai ales de o pozitionare nereusita intre volum si premium. Prea multe marci sub aceeasi umbrela strica.
@zoso : atunci sa moara si VOLVO ! muahahahahah
@zoso: cat o mizerie de passat
@zoso: Cel mai ieftin Saab de pe mobile.de l-am găsit la 190 € iar cel mai scump pe la vreo 55000 € … şi ai putea să argumentezi si tu de ce
i-ai lăsa să moara. Din câte am văzut şi site-ul lor e cam afectat de criză.
Pai modelul cel mai jos,dar cu dotari chiar bunicele e la 24 de mii de euro adica e mai ieftin decat un bmw seria 3 care e la 28 de mii de euro cea ce mi separe destul de mult.
A da si Volvo a zis ca peste 2 ani va scoate la vanzare cea mai sigura masina de pe piata,asa ca sa nu moara volvo,e bun!
@krossfire: Da’ tu ţi-ai lua Saab ca să mergi la liniuţe sau ce să înţeleg ? Exemple cum ai dat tu mai sus găseşti la fiecare producător de automobile. Subaru e pe alt „plan” faţă de Saab.
@krossfire: Subaru are un avantaj net superior faţă de restul producătorilor datorita motorului boxer, la capitolul ăsta n-am ce comenta. Totuşi ambele sunt nişte brand-uri cu tradiţie in industria constructoare de maşini aşa că de la chestia cu vânzările nu aş vrea să se ajungă la faliment la Saab.
Si Volvo si Saab au in portofoliul de brand avioane => si prin asta sunt inrudite desi e irelevant. Boxerul e intr-adevar un super motor dar nu se inghesuie lumea la el in criza. Subaru a ajuns sa aiba si o masina de oras, ceea ce e grav pentru un brand cu capsa pusa pe masini mari sau cel putin cu motoare mari.
@Zoso: De ce ai lăsa Saab-ul să moară?
@zvoner: chevrolet nu stiu ce naiba cauta in europa, din moment ce e aceeasi tabla ieftina de la opel. chiar nu stiu.
volvo, iar, mii de motorizari si de versiuni de dau 30 de scroluri ca sa trec prin toate.
o sa invete. criza o sa ii invete pe toti.
@cabromat
Saab nu este o companie inovatoare si nici nu poti sa spui despre ei ca au experienta necesara pentru a se transforma in asa ceva. Pentru simplu fapt ca, de cand sunt parte a GM, ei product niste masini pe o platforma Opel, cu cateva mici modificari si un design distinct, care sa justifice pretul mai mare decat al unui Opel.
Firma este pe pierdere de ani buni, iar GM isi punea sperantele in „branding bubble” si pe trendul oarecum ascendente al pietei pe segmentul superior al clasei medii (Saab 9-3) pentru a o aduce pe 0 in cativa ani. Din pacate pentru ei totul s-a spart, iar acum au un badge de vanzare.
Catalin : Ce masini pe platforma Opel omule ? In afara de jegul ala de Saab 9-7, un Chevrolet branduit nu prea vad Opelurile in Saab. Problema e ca de cand i-a luat GM-ul, s-au jucat si cu preturile si cu motorizarile si aici doare.
Inovatii aduse de Saab (in special in domeniul securitatii) : https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile#Innovations
Daca nu esti convins, uita-te si la moose test, dezvoltat si perfectionat impreuna cu Volvo.
Saab din pacate trebuia sa dea faliment inainte de a fi incorporati de GM. Ultimii n-au facut decat sa le terfeleasca brandul, un brand al naibii de puternic in anii 80′ (avea alura aia de masina pentru oameni cu stil).
La fel ca producatorul AMC, brandul Oldsmobile si alte masini ucise de perioadele de recesiune, Saab si-a cam trait traiul dar ar fi putut fi lasat sa moara in glorie macar, de dragul ”masinii regale”.
Eu am visat odata [acum pe bune] ca aveam un 9-3 combi Aero, din ala cu stopuri albe… Damn, ce bine arata.
Erau multi oameni care se laudau ca au tinut Saab din anii 80 si au ajuns la 1.000.000 de km fara interventii majore.
Asta e, o sa ramana 3-4 mari producatori auto cu platforme comune si diferente doar la nivel de design, a dracu globalizare sa fie!
Nu inteleg de ce o companie ar trebui salvata numai pentru ca a avut cateva inovatii in trecut… Daca nu reusesc sa produca o masina competitiva, asta e, ghinionul lor. Pana la urma e ca si in natura, selectia naturala asigura succesul celui mai bun.
@ipo, nu se va ajunge acolo.
@Sabotor: cate masini sunt construite pe platforma de Logan? Care e ultimul model lansat de Seat? Cate componente comune folosesc Reanault-Nissan sau Peugeot-Citroen?
Doar pentru ca Peugeot si Citroen, Renault si Nissan sau VW, Skoda, Seat si Audi sunt aceleasi masini nu inseamna globalizare. Slava domnului, inca e Toyota, Honda, Suzuki, grupul Fiat, BMW, Mercedes si altii. Si pana la urma, de ce consideri ca e un dezavantaj faptul ca sunt folosite aceleasi motoare (sau aceeasi tehnologie in general) la mai multe masini? De obicei motorul cel mai bun ajunge sa fie pus pe masini…. Daca vrei, considera ca in loc sa ai de ales intre 3 motoate la Audi, alte 3 la Seat si altele 3 la VW, ai de ales intre 9 motoare la oricare din aceste masini.
Cica tocmai si-ar fi anuntat falimentul…
@sabotor: ai de ales intre ce? Intre mobila de la Ikea si aia de la Mobexpert? Pfff…
Daca astea sunt cele mai performate de pe piata, da. Daca nu, mai sunt tunerii :))))))))))))
Saab e misto, chiar imi plac masinile de la ei dar preturile sunt exagerate si nu stiu daca merita acesti bani.
Saab nu sunt scumpe la second-hand asta e dezavantajul lor ca isi pierd din pret , acuma un Saab misto 9-3 din 2003 pana in 2006 il gasesti sub 10.000 de euro si masina foarte tare , intretinerea e la fel ca la Opel daca stiti cum e la Opel asa va fi si la Saab . Iar cand cumperi Saab nou noutz e scump pentru ca dobitocii de la GM l-au numit a fi o marca premium , dar Saab a fost o masina de volum nu premium , inca in Suedia pretul maxim este de 35.000 euro ca masina noua si restu sunt sub , daca era cumparat de un brand scump precum BMW aia faceau din Saab marca de volum iti luai Saab la 12.000 euro nou:)) .Am auzit ca a intrat pe cont propriu si a scapat , dar are sa mearga greu si trebuie sa mai fabrice impreuna cu GM 4 ani pana isi fabrica alte platforme ca vor face masini singuri sau in cel mai rapid caz ii va cumpara Renault si Renault o sa faca din Saab o marca premium si se v-a intampla asta ca tot vrea Renault sa joace in brandul premium si n-are cu ce peste un an , doi va avea cu cine , cu Saab. O sa vedeti Saab by Renault nu ma supara nici asa pentru ca la desing interior renault fac prea marfa masinile si motoarele n-ai ce zice despre ele , doar ca desing exterior e destul de futurist si naspet .
Saab sunt bune ca masini , daca vrei sa-ti iei masina Saab second-hand recomand si e a ta decat sa dai pe un rahat de Logan , Golf 5 si alte porcarii gasesti Saab in Suedia de iti pica fata , mai ales ca am vazut pe http://www.blocket.se un Saab 9-3 Aero la 10.000 euro cu 210 cai ceea ce e prea tare pentru asemenea bani. Daca vrei noua trebuie sa scoti la noi in Romania aproape 20 si ceva de mii de euro :)) asta e politica facuta de GM niste americani prosti.