Nici acum nu s-a prins presa de ce a murit

Un articol simpatic, de palmares, care ne explică de ce nu se mai baga bani în presă. E vina altora, desigur, strigă jurnalista neplătită de 3 luni de patron, pentru că nu vrea el. Alții care nu înțeleg ce e presa și de ce trebuie să cumperi reclamă acolo.

Am râs.

Stimată Diana Scarlat, eu am o teorie mai bună: companiile au oprit reclamă o lună și au văzut că nu se întâmplă nimic, pentru că ziarele nu mai scriau știri și reportaje, ci poezii și însăilări fără fundament, cum e articolul tău. Au continuat să bage bani în TV (caută articolul ăla mișto în care Cătălin Tolontan fusese pus de patronat să spună că scăderea GRPului de către PROTV la 100€ e o lovitură grea dată pieței, în timp ce aceiași patroni scădeau două zile mai târziu la 50€, fără a beneficia și ei de atenție pe blogul trompetei), au căutat medii noi și au păstrat banii de presă în buzunar.

Problema nu e la ei, ci la voi, că nu oferiți plus-valoare față de alte medii. De văzut articolul ăsta al lui Warren Buffett, în el explică destul de bine ce e aia plus-valoare în presa scrisă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. tu ce faci aici, pui un jurnalist să citească, să se documenteze? unde te trezești?

    00
  2. A murit cam tot. Aici includ si presa si TV si internet. Pentru ultimul, daca ai dubii, mai asteapta putin, sa apara IPv6 si toate tampeniile gen cloud & co.
    S-au omorat singuri, cu mediocritatea ofertei. Si blogurile incept sa apuna, incet, incet. Dar e normal, e greu sa ramai in varf pe curba lui Gauss. Asa ca eu cred ca evoluam spre reglaj.

    00
  3. Adevarul e pe undeva la jumatate.

    Ciumpalacii din online, „blogării”, n-o sa faca niciodata jurnalism desi ei viseaza ca asta fac deja. Nu au pregatirea necesara, iar veniturile din online nu le asigura resursele si independenta necesare jurnalismului. Blogarii au fost si sunt folositi doar pentru a-i speria pe dinozaurii din presa scrisa: „da-ne reduceri ca altfel ii dam lu Zoso doar 10% sau il trimitem la o testare si tu mori de foame„. Cum zicea si Geroge, „The poor are there… just to scare the shit out of the middle class„.

    Dinozaurii din presa scrisa au fost mereu conservatori si lenti in miscari. Si si-au ales liderul gresit de urmarit. Dovada fiind ca manelizarea, in care conduce detasat Gandul, Sport & Shit, castiga noi adepti. Si apoi o sa se vaite ca nu atrag decat reclame la bere cu gust amarui la 2L.

    Publicitarii s-au comportat exact precum imobiliarii: niste oameni fara scrupule care au supt la maxim tot ce au prins, au intarziat banii dintre publisher si advertiser cu lunile, au pasat toate pierderile la advertiseri intrand rapid in insolvente. Pe bula cantau „piata de publicitate nu creste la fel de rapid pe cat economia, rabdare…”, iar pe criza „e criza!”.

    Pe scurt, e o „industrie” la fel de mizerabila pe cat cea imobiliara si era de asteptat sa pice printre primele.

    00
  4. true, true.
    Am renuntat la print acum cativa ani. Aceleasi mizerii sunt available on-line.

    00
  5. Mi-au mai murit nişte neuroni.

  6. Daca ar fi anchete, articole bazate pe sute de calcule economice, informatii etc. de n-ai mai avea loc de ele in ziar, atunci eu zic ca s-ar lupta lumea sa aiba reclama acolo. Indiferent cine e lumea, ca e agentie de PR, ca e agentie de publicitate, ca e client direct, ca e nimeni de pe strada etc.
    Dar ce zic ei e ca si cum o echipa de fotbal de liga a 3-a din Romania s-ar vaita ca n-are sponsorizari :D Si ca ce naspa sunt aia care nu-si mai fac reclama la ei sau isi fac pe 2 lei… Uitand ca nasparlii aia puneau reclama cand echipa aia juca in liga 1, cu alta calitate, alta expunere.
    Sau, cum zice ea cu taxiul, ei nu mai sunt demult un taxi. Sunt un fel de sofer de tir asa… si poate aia de PR doar fac un autostop moca in cabina tirului, in loc sa mai mearga cu taxi.
    E cel mai tampit lucru sa dai vina pe altii. Ok, o scadere e. E in multe domenii, inteleg ca in domeniul asta o fi mai mare oricat de buni ar fi ei. Dar de la scadere pana la lipsa banilor de salarii e cale lunga, cauzele trebuie sa fie altele.
    Tin minte cand eram mic si citeam ziarele pe covor, atat de mari erau ca nu aveam loc pe masa!

    00
  7. meanwhile @ piticu.tv, pardon realitatea, tot alţii sunt de vină pentru concedieri

    00
  8. E suficient să te uiţi la pagina la care ai pus link-ul.
    În dreapta jos pare articolul :
    ” Un element chimic ce poate avea efecte DEVASTATOARE asupra creierului uman, descoperit în orez „.
    Ăla-i titlu ?
    Ăla-i articol ?
    Păi de aia se pişă lumea cu boltă pe ei, că-s identici cu oteveul retardatului de diaconescu.
    La articole de genul ăsta pun botul doar poplaţia semianalfabetă cu venituri atât de mici încât nu au bani de ziare.

    00
  9. Mi se pare fascinant tot articolul, e un fel de rant impotriva agentiilor de PR din perspectiva cuiva care ar vrea sa primeasca bani de la agentiile de PR.
    Wait, what?

  10. Magaria e ca sunt foarte putini bloggeri care FAC stiri- cei mai multi se ocupa cu preluatul stirilor facute si investigate de altii.
    Eu n-am nimic cu nimeni, dar incerc sa inteleg cine dracu o sa faca investigatii si reportaje daca presa traditionala moare.

    00
  11. @amlia

    Când o să fie cerere pentru asta, se va găsi cineva care s-o acopere.

    00
  12. Hai Noroc!

    In alta ordine de idei, luati de-acilea:

    https://ortodoxiatinerilor.ro/sexualitate/masturbarea/19385-fetelor-casatoriti-baieti-masturbeaza

    Jur ca aici colcaie de perversi nenorociti car ar trage ceva cuvioase pe castravete!

    00
  13. cerere exista. Din pacate zana economiei de piata nu functioneaza chiar asa.

    00
  14. O mica remarca. „Plus-valoare” este un concept economic (marxist) care are o semnificatie precisa in lucrarile de specialitate. Nu are nici o legatura cu trimiterea ta si suna ca nuca in perete, chiar daca cei mai multi cititori nu cunosc semnificatia termenului si uneori e folosit in mass-media romaneasca in necunostiinta de cauza.

    00
  15. A murit/e pe moarte pentru ca nu mai ofera continut de calitate ziarele de azi ofera doar articole traduse de pe net, comunicate de presa, stiri banale de pe agentiile de presa, citate de pe facebook, tate si craci.

    Pe online sunt si mai penibile – „Da click aici ca sa vezi….”, „Incredibil…..”, „Ce s-a intamplat dupa a lasat-o fara cuvinte…..”. Vrajelile astea merg o data, de doua ori, de zece ori… dar deja devin jenante. Prefer un site care posteaza 10 articole de calitate pe zi unuia care ofera 100 de gunoaie. Dar probabil ca nu ma pricep eu la online…..

    Ah si am senzatia ca a scazut foarte mult calitatea oamenilor care lucreaza in presa (sau li se cer prea multe articole) pentru ca am senzatia ca a scazut foarte mult si calitatea textelor in sine (inclusiv din punct de vedere gramatical).

    Nu stiu cat de bine se simt ziarele din lumea civilizata dar macar alea au bunul simt sa pastreze calitatea la un nivel superior (am avut ocazia recent sa citesc cateva…).

    00
  16. toti vor sa impuste toti iepurii si … stiti continuarea … daca am cititori care stiu sa citeasca si au o oarecare educatie, ia sa-mi maresc eu tirajul ! cum? bag tate, crime, dragusence …

    castig niste amarati semianalfabeti care cumpara presa o data pe luna, dar ii pierd pe cei siguri care sunt scarbiti si renunta …

    ce masuri se iau atunci ? dau afara ziaristii care cunosc bine limba romana si angajez semianalfabeti ( ca acum asta imi e publicul )…

    si la tv e la fel , daca otv a avut rating printre analfabetii romaniei ia sa facem si noi la fel,

    ce daca suntem canal de stiri – tabloidizam stirile, in loc sa spunem ce a facut ministrul x spunem cu cine s-a culcat si ce haine a purtat,

    ce daca suntem canal de sport – dam poze cu neveste de fotbalisti, mai citam un patron de echipa de fotbal –

    si ce daca am castigat un public care nu are bani pentru pasta de dinti care-si face reclama la noi ???
    pff

    00
  17. NOU
    #19

    @Observatorul: ”Plus – valoare” înseamnă să reușești să aliniezi Inovația cu Utilitatea (pentru clienți) și cu Costurile (atât pentru firmă cât și pentru clienți). Nu prea sună a marxism și cred că totul ar trebui să graviteze în jurul acestei strategii, numită „plus-valoare”, pentur cine o înțelege. Iar o strategie NU este un concept.

    00
  18. @flocea: esti prost.

    am uitat ce vroiam sa comentez…

    00
  19. @zuzu:
    Tu ai uitat ce doreai sa comentezi si tot io sunt prost ma?

    00
  20. @flocea: da ma!
    no ca si mandruta ti-a zis ca esti. ha!

    00
  21. NOU
    #23

    Draga Vali, in legatura cu „salariul” meu pot sa-ti spun ca nu trebuia sa scrii asta inainte de a te documenta, pentru ca eu nu mai am „salariu” de la JN din august 2011 – am preferat colaborarea de la mare distanta :) Acelasi lucru l-as spune si celorlalti care au comentat tot fara sa se documenteze.

    Am lansat o „piatra” si toata lumea s-a aruncat s-o culeaga… si va multumesc tuturor, pentru ca astfel am reusit sa-mi ating scopul, in numai o saptamana de la „lansare” :)

    Felul in care am scris nu are legatura cu presa neaparat, dar a trebuit sa-mi asum chestia asta, pentru ca NIMENI nu vrea sa vorbeasca despre problemele reale de pe piata – si nu este vorba doar despre piata de media, ci si despre bloggeri si despre piata de PR, iar ultima care va fi afectata va fi piata de publicitate, pentru ca, daca va uitati mai bine toti la ce se intampla astazi in piata, veti constata ca aceasta practica pornita de PR (si cand spun PR nu inseamna ca ma refer la absolut toate agentiile de PR sau la toti oamenii de PR, ci la o majoritate care a stricat piata) va afecta in continuare pe toata lumea. De ce? Pentru ca deja exista clienti care considera ca promovarea in general trebuie sa fie GRATUITA.

    Daca PR-ul ii spune clientului ca presa ii promoveaza gratuit – deci munca de DOCUMENTARE, CREATIE, GAZDUIREA/PUBLICAREA/DIFUZAREA nu implica niste costuri, clientul intelege ca asa trebuie sa fie – deci de ce-ar plati un blogger sa faca asta? De ce-ar plati un PR sa comunice pentru el? De ce-ar plati apoi o agentie de publicitate sa-i faca promovare, daca poate sa se promoveze GRATIS, pentru ca asa a fost consiliat? Cum se mai justifica astfel preturile pentru ORELE DE DOCUMENTARE SI PENTRU ORELE DE CREATIE?

    Oare nu cumva am dreptate? N-are legatura articolul meu nici cu situatia in care e JN, nici cu situatia in care sunt celelalte publicatii, ci cu un fenomen care ne va afecta pe toti, dar poate pentru unii e mai important spiritul combativ si e mai interesanta agresivitatea gratuita decat exact DOCUMENTAREA despre care vorbeste toata lumea :) Si daca v-as spune tuturor ca m-am documentat 2 ani pana am scris materialul asta, ce-ati spune?

    Si nu m-am documentat intr-o singura agentie, ci in foarte multe. Am si o colectie impresionanta de e-mail-uri cu schimburi de replici absolut relevante pentru toate afirmatiile pe care le-am facut pana acum. N-am dat nume, pentru ca nu este vina unor executivi pentru strategiile care le sunt impuse. Si ar mai fi un motiv: ca un jurnalist isi protejeaza sursele.

    00
    • @Diana Scarlat:

      cee tare, tu ai ales colaborarea, in schimb colegii tăi sunt tot neplătiți de 3 luni. cum ar fi să ciocul mic?

      „Am lansat o “piatra” si toata lumea s-a aruncat s-o culeaga… si va multumesc tuturor, pentru ca astfel am reusit sa-mi ating scopul, in numai o saptamana de la “lansare” ”
      știi, unii insistă că bad pr is good piar, dar dacă mai mulți îți spun că ești imbecilă, cum poate fi acesta good pr?

      restul sunt niște insăilări personale, fără cap și fără coadă, pe principiul „cineva trebuie să ne dea de mâncare. clientul nu se mai cumpără, că nu il mai interesam”.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube