De ce e nevoie de teme și de teme acasă

Mă văd nevoit să explic iar adulților fără copii sau fără experiență în învățământ, nu neapărat din poziția de tată de elev, ci mai degrabă din cea de cunoscător peste medie al sistemului de educație românesc, cel puțin la nivelurile primare (unii dintre voi știți cum se numește de fapt Școala Normală Elena Cuza).

Așa.

Dorin se întreabă de ce e nevoie de teme pentru acasă, pentru că materiile sunt puține și nivelul este destul de jos, întrebare legitimă. Plus, toți am văzut clipul ăla din filmul lui Moore cu “elevii nu au teme” și ne grăbim să facem la fel fără să ne uităm la alte detalii.

Primul motiv

Acum câțiva ani s-a dat ordin din Ministerul Educației să nu se mai formeze clase mai mari de 25 de elevi, pentru ca educatorul (învățător sau profesor) să poată supraveghea mai bine clasa.

Am găsit mai jos câteva grafice cu numărul de elevi per clasă din câteva țări.

elevi-clasa-1 elevi-clasa-2

Eh, ținând cont de media asta și de ordinul Ministerului, câți elevi sunt în clasele românești formate în ultimii 10 ani? 30. Uneori 35. Alteori 32. Ordinul e ignorat cu succes din motive de logistică sau de incompetență. Pentru că decât 4 clase a câte 25, mai bine 3 cu câte 30+. Nu mai angajezi o învățătoare în plus, nu mai ai un catalog în plus, o clasă de făcut curățenie în plus și așa mai departe.

Asta generează motivul următor…

Al doilea motiv

Nu ai cum, fizic, să controlezi 30 și ceva de draci.

De aceea s-a introdus clasa zero, unde copiii sunt obișnuiți cu școala, ca să se poată preda materia existentă începând din clasa întâi și să nu se mai piardă câteva cu obișnuitul copiilor cu scrisul, număratul și așa mai departe.

Nu poți scrie și pe tablă, vorbi și verifica fiecare elev în parte, de aceea 20-25 ar fi fost un număr fericit. 30 e deja fuck-it!

De aia mă amuză că, la fiecare ședință cu părinții, e câte un isteț care latră “copilul meu are nevoie de mai multă atenție”. Coae, sunt încă 32 care au nevoie de atenție de la un singur om!!!

Al treilea motiv

Părinții insuflă copiilor o lipsă de respect față de cadrul didactic. Și nu doar ăia cu bani fac asta, inclusiv săracii se poartă ca și cum învățătoarea e un sclav angajat, pentru că învățământul e obligatoriu și gratuit, deci proasta dracului e sclava noastră.

Serios. Îi vorbesc la pertu, ridică vocea și naiba știe ce spun despre ea când sunt acasă. Așadar, copilul nu are nici un respect pentru cadrul didactic, deci n-are de ce să asculte sau să fie atent la ore.

De aia învățământul e ineficient și majoritatea sunt analfabeți funcționali: pentru că li s-a insuflat ideea că un cadru didactic e un idiot care n-a reușit în viață, de aia ajuns să predea unor copii.


Cum ar trebui și ar fi normal/logic să funcționeze părinții, dat fiind că Ministerul Educației și Inspectoratele Școlare sunt conduse de comuniști autiști?

  1. întrebat copilul în fiecare zi ce a făcut la școală
  2. întrebat copilul în fiecare zi ce a zis doamna
  3. verificat în fiecare zi ce a scris
  4. făcut temele cu el.

Putem să intrăm în discuții despre cum copiii au exemple de reușită fără carte (Becali, Ponta, Drăgușanu, Salam…) și cum e normal să ignore școala atâta timp cât văd că respectul se obține altfel, dar ce rost are?

Temele sunt cea mai bună soluție în situația dată și vor fi pentru următorii 20 de ani. Fără ele, dezastrul actual se va amplifica.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

102 comentarii

  1. Solutia acum sa scoti un om normal e sa munceasca copilul 16 ore, 8 la scoala 8 acasa. Da.
    Deci sa nu schimbam temele? Sa nu fortam sa se schimbe si restul?
    Daca tot stau inca 8 ore cu copilul la teme, nu mai bine stau doar 2 pe ce vor cei 15 profesori, si 6 pe ce ne pasioneaza?

    00
    • Spui niște tâmpenii cât casa: copilul „munceste 8 ore la scoala”, „8 ore sa faci temele”. Cand ai facut scoala, acum 50 de ani?
      Ce va pasioneaza acasa? Uitatul la televizor si jucatul pe tableta?

      00
    • Nu cred c-am avut niciodata 8 cursuri intr-o zi. Si daca s-a intamplat, una cel putin a fost de sport, desen, lucru manual, muzica sau alta chestie d-asta. Si daca voi va chinuiti copiii din cauza acestor materii… Si absolut niciodata nu am facut teme+invatat mai mult de 4-5 ore zilnic si eu chiar imi faceam temele.
      Cea mai mare porcarie posibila este faptul ca media celor 4 ani de gimnaziu conteaza pt admiterea in liceu. Profesorii tuturor materiilor sunt mai severi/exigenti (unii chiar rauvoitori), copiii fiind fortati sa se ocupe mult mai mult de materii pe care noi nu dadeam doi bani. Voi (34-35+) va aminti de proiecte/eseuri/draci la educatie tehnologica/desen/religie/muzica? Sau ceva mai mult de citit lectia la biologie/istorie/geografie (bine, aici trebuie sa facem si harta, traiasca hartia indigo)?

      00
    • Da chief, de pe Discovery nu poti invata nimic. Biologia retardata de manual sa traiasca, zic.

      00
    • @A, Nu stiu altii cum sunt dar eu tin minte programul meu de clasele a 7-a si a 8-a, pe vremea cand inca se mai dadea admitere la liceu (nu capacitate).
      Intram la 12, ieseam la 7: e adevarat eu am fost la clasa „speciala” de olimpici cu 4 ore de matematica si 4 ore de limba straina in plus pe saptamana.
      Pe urma, seara, la 7:30 eram la meditatii de unde ieseam la 9:30, Matematica o zi pe saptamana, romana alta zi.
      De dimineata de la 7:30~8 pana la 11:00, temele pentru acasa.
      Se fac 14 ore pe zi? Se fac….
      .
      In weekend urmau temele pentru meditatii:
      – Sambata, limba romana, cu caiete intregi de analize gramaticale si comentarii de ma trezesc si-acum gandindu-ma la „Manifestarea spiritului national in balada „Toma Alimos” si „Insemnatatea cuvantului ALB in „Dan, Capitan de Plai” si nu pot sa aud „Un sultan dintre aceia ce domnesc peste vreo limba” fara sa-mi vina sa fac moarte de om.
      – Duminica, matematica: Gheba, Nita-Nastasescu, Petrica si dracu mai stie care. Mi-e greata cand vad rahatul ala portocaliu in fata ochilor.
      Ma, sincer spun, nu am avut in toti anii astia ( si trag ca vita pe plantatie, de multe ori seara si in weekend) mai mult de munca decat in a 7-a si-a 8-a.
      .
      Si asta s-a simtit la liceu si facultate cand am lozit-o si-am citi si invatat fix ce-au vrut muschii mei, si-am devenit bun exact pe ce era mai urat de ai mei si dispretuit de scoala, asa sa-mi ajute doctoratul…Fara asta nu cred ca apucam 20 de ani nemedicat masiv.
      .
      Asa ca ai grija ce-ti doresti, scoala si temele au marele efect de-ati omora tot ce-i pasiune pentru nou si cunoastere tocind acelasi banut gaurit de o mie de ori. Observ tendinta asta cretina de-a educa roboti doar pentru ca parintii nu au timp de ei…O sa se-mputa azilele de prea multa aglomeratie peste vreo 20 de ani….

      00
    • E copiam, în pauze sau înainte de ore, tema de la tipi gen Habarnam. Ce e drept, nu cred că voi ajunge să scriu o lucrare de doctorat, nici masteratul nu l-am terminat. De lene.

      00
    • @ Habarnam

      Te compătimesc rectroactiv, ca de la doctor la doctor…
      O curiozitate: cine te-a băgat la „clasa „speciala” de olimpici cu 4 ore de matematica si 4 ore de limba straina in plus pe saptamana”? Acolo ai nimerit, la repartizare? Nu prea cred. Acolo te-au vrut babacii, nu-i așa?
      Apropo, părerea mea în trei puncte. Unu: cine n-are părinți preocupați de copil și atenți non-stop la ce face/învață acesta la școală, degeaba dă vina pe sistem. Doi: dacă toți am învăța la școală doar ce ne place (cea mai tâmpită fantezie din lume!), s-ar duce dreaq planeta în două generații. Trei: într-o țară în care mii de copii ajung la școală după ce merg kilometri întregi pe jos, doar ca să stea la ore în frig și fără apă curentă, eu le-aș cam da cu siktir la toți ăștia care parcă și-ar dorisă se predea youtube și facebook la școală, după gustul propriilor odrasle.

      00
  2. nu comentez de obicei, dar acum ai mare dreptate.
    sanatate

    00
  3. despre ce familii vorbesti cand spui ca parintii insufla lipsa de respect fata de profesori? eu nu am vazut asa ceva in cercul meu de prieteni (sa zicem 9-10 familii).
    nu cred ca vreun parinte zdravan la cap ar insufla asa ceva unui copil pentru ca ala nu va mai invata in veci nimic la scoala.

    00
  4. Din moment ce castiga 1000 lei pe luna pentru atata munca si bataie de cap sa le explice chestii celor 30 de animale, da, cred ca un cadru didactic e un idiot care n-a reușit în viață

    00
    • Tu esti cel mai bun exemplu de ‘reusita in viata’. In sens negativ.

      Un om care gandeste asa despre formarea celor care ii vor asigura lui viitorul, si vor conduce tara asta! Tu te auzi ce spui ?!

      Pana si in comunism se acorda mai multa grija invataturii! Si atunci alta era mentalitatea despre cadrele didactice, diametral opusa parerii tale!

      Cu asa mentalitate despre invatamant, stingem lumina, speranta a murit de mult, ne-am facut seppuku ca natie.

      00
  5. In sfarsit o postare cu adevarat buna.

    00
  6. Nu sunt un specialist în gramatica limbii române dar cred că e incorect „analfabeți funcționali”. Un analfabet (din punct de vedere) funcțional, doi analfabeți (din punct de vedere) funcțional.

    00
  7. In liceu eram 38 in clasa, efectiv nu aveam toti loc in banci…totusi problema a fost observata o singura data si remediata la ora urmatoare.

    10
  8. Scoala finlandeza e de success pentru ca si-au dat seama ca acasa copiii tre sa fie copii si la scoala elevi… daca faci toata viata teme iti pierzi un pic din creativitate caci esti prea ocupat sa faci pe plac sistemului…
    vezi scoala chineza / Hong Kong / Singapore unde copiilor li se da de mici cafea sa faca fata la tot ce li se cere. Rezultatul e un robotel ce executa perfect ce i se cere fara sa gandeasca prea mult…
    Evident ca sunt exceptii peste tot – mai ales in Ro unde scoala era/inca este considerata de success caci suntem mereu printre primii la olimpiada si experienta calificata (ma refer la ingineri) este destul de apreciata in orice domeniu (IT, constructii …)
    Noi suntem invatati de mici sa facem temele caci altfel nu iesim la joaca – de unde si meteahna „fa repede cum faci sa mearga ca sa o stam linistiti dupa” (adica sa o arzi aiurea pe fb cand esti la munca sau te joci elev fiind)…

    00
    • @nenea Gabi: Scoala finlandeza e de succes pentru ca_copiii isi fac temele la scoala. Dap, se duce la 8 dimineata, participa la cursuri, mananca la pranz, isi fac temele si termina la 6 seara cand pleaca acasa.
      Scoala finlandeza e de succes pentru ca nivelul minim al studiilor celor care predau este de masterat.

      00
    • Este de succes pentru că condițiile de angajare duc ca cei mai buni de la masterat să se bată pe locurile din învățământ.

      00
    • Absolut .. daca angajezi oameni buni normal ca vor fi si rezultate… insa oare finlandezii de ce nu aplica metodele classice in care incarci la refuz elevul cu informatii? Pe testate si-au dat seama ca daca lasi creativitatea elevului la un nivel ridicat – obtii rezultate mai bune.
      Daca ne uitam in top-ul de aici – Romania nici macar nu e prezenta… ar fi trebuit sa fim cu totii cretini si salahori.. insa nu e chiar asa..
      https://www.theguardian.com/teacher-network/teacher-blog/2014/sep/05/how-the-job-of-a-teacher-compares-around-the-world
      Normal ca tinzi sa crezi ca daca tu ai iesit ok..inseamna ca acea metoda e cea mai buna caci a dat rezultate cu tine … dar asta nu inseamna ca e cea mai buna…

      00
  9. Daca plodul s-ar concentra alea 6-7 ore cat sta la scoala, 3 ore de teme acasă ar fi suficiente. Dar in momentul in care mai ai alti 30 de colegi in clasa, fiecare etaladusi noul telefon mobil, e imposibil.

    Ca să nu mai spun ca acele 8 ore de teme acasă, daca nu sunt cel putin discutate și explicate probleme descoperite acasă, sunt cam degeaba.

    00
    • 6-7 ore stat la scoala si 3 ore teme!! Eu cred ca tu nu prea esti in toate mintile sau nu stii sa calculezi, ies mai multe ore decat munceste un adult.

      00
    • Tu ai pretentia de la un copil de 7-8 ani sa se concentreze 6 ore la scoala? Si apoi sa mai stea in ca 3 ore acasa la teme? wtf

      00
    • Oameni buni, voi nu realizati ca din alea 6 ore cel putin una e sport/desen/muzica/lucru manual/religie (de care il puteti scuti), dirigentie?
      Ok, programa e prea incarcata, au prea multe teme, dar sa n-o luam razna.
      Problema, am zis si mai sus, e faptul ca la admiterea in liceu conteaza media anilor de gimnaziu. Copiii de azi se agita pt materii de care pe noi de care pe noi ne durea in papuci. Nici macar in cot.

      00
    • Nu mai stiu cum e acum, dar in scoala primara aveam 4 ore pe zi.

      00
    • @A asa e. ca tu la locul de munca muncesti 8 ore fara pauza. normal ca o freci pe bloguri, iesi la pauza de cafea/tigara etc. si tot esti obosit cand ajungi acasa. asa ca un copil poate sa duca relaxat 6 ore la scoala cu plimbat eventual de la o clasa la alta in functie de ora/materie, cu sport, muzica si alte chestii care te odihnesc. si dupa relaxare sa vina sa faca cateva ore de teme acasa asa cum faci si tu dupa munca, mai lucrezi de acasa cateva ore sa fie acolo de samanta.

      00
    • Eu dupa ce plec de la serviciu ma duc la cumparaturi, fac curat, gatesc, spal, diverse. Daca tu numesti asta frecat duda e problema ta.
      In plus nici orele alea nu-s non-stop, nu toate necesita acelasi grad de concenteare/efort, etc.
      Nu spun ca-s putine, ca n-ar trebui relaxata programa, ca … multe, dar o faceti sa para de parca ar face 6 ore de matematica (puteti schimba cu materia care vi s-a parut voua cea mai grea) zilnic, fara pauza.

      00
    • Nu stiu cum a fost la altii. Dar pentru mine orele de muzica erau printre cele mai stresante. Si n-am inteles de ce ar trebui sa fac asa ceva.

      00
    • da, in loc să faci istoria muzicii, te puneau să cânți, deși erai complet paralel.

  10. Cred ca ai dreptate cand spui ca sistemul e prost, dar nu cred ca trebuie sa ne adaptam la el.

    00
  11. Vezi tu, cand o creste fii-tu cam care e senzatia cu adevarat. In mod curent baiatul meu cel mare primeste cate 1-2 teste de 50 minute si eventual inca 2-3 exercitii numai la matematica, de pe o zi pe alta. Adica lucruri pe care la scoala, sub presiunea clopotelului, le-ar face in cca 3 ore. Normal ca acasa iau 4-5. Profesorii profita de mana libera data de minister, asa ca mai impun cumpararea a inca 2 culegeri de probleme sau carti de gramatica alternative. . Similar ca volum de lucru la Lb. Romana. In plus, are teme consumatoare de timp si la: Geografie, Fizica, Tehnologie, Educatie Civica, Chimie, eventual si Istorie. Evident ca si-a pierdut orice interes pentru aceste teme asa ca trebuie sa trag de el constant sa le faca. Si ajungem sa ne culcam dupa miezul noptii dar cu temele facute.

    00
    • Depinde. Si la mine uneori, si la o cunostinta – lectii pana noaptea. Bine, face si alte activitati extrascolare, gen sport, care mananca timp.

      Insa copilul se plictisea la ore la scoala veche, adica lua 10 pe linie fara prea mare efort; asa incat incepind din clasa a V-a l-am introdus intr-un mediu mai competitiv, unde a dat concurs ca sa intre.

      Deci ne-am facut-o cu mana noastra cum s-ar zice.

      Faza e ca de la cei slabi n-o sa ai niciodata ceva de invatat.

      00
  12. Buna prezentarea, de acord cu concluziile, cam asa am procedat noi cu copiii. O remarca: ce ai cu autistii?

    00
  13. Fără copii da. Fără experiență în învățământ, nu.

    00
  14. Cred că ar trebui redefinit rolul școlii. Care e până la urmă rolul școlii? Să înveți să scrii, să citești, să ți se predea niște cunoștințe și concepte sau să te modeleze pe tine ca om?

    Mi se pare că, în școala românească în clasele primare se învață mult prea mult și se pune mult prea mult accentul pe învățat, în loc ca accentul să fie pe învățat prin joacă. Mintea copilului între 6 și 11 ani este la joacă și la activități care sunt distractive, nu la stat în bancă timp de 4-6-8 ore și apoi acasă la facut teme și pregătit pentru concursuri școlare.

    Asta face ca interesul copiilor, pentru a învăța va scădea pe parcurs și asta se vede când se ajunge la examenul din clasa a 8-a, unde nimeni nu mai are chef de învățat și din cauza asta sunt rezultatele slabe.

    Când copilul ajunge la liceu, deja interesul lui spre a învăța scade și mai mult, dovadă o reprezintă și rezultatele de la BAC.

    Totuși nu vi se pare că ar trebui să se întămple exact inves? În clasele primare, accentul să fie pus pe învățare din joacă, în clase V-VIII creștem și vedem cum joaca pe care o făceam în clasele primare se transformă în învățat iar în liceu, acolo aprofundăm lucrurile și devenim din ce în ce mai „înțelepți” .

    Rolul școlii în tot acest timp este să ne transforme în oameni care capabili să învețe continuu și conștienți de faptul că vor învăța tot timpul vieții lor.

    Era un filmuleț pe FB, pe o pagină de știinte în care cineva spunea ceva de genul „Când sunt mici, copiii au tot felul de întrebări: De ce e iarba verde?, De ce este frig iarna și cald vara?, Cum zboară păsările? Cum se transformă apa în gheață? etc, după ce trec prin școală și ajung la maturitate, nimeni nu se mai întreabă nimic și nu mai sunt entuziasmați de nimic. Între grădiniță și facultate sistemul de învățământ face ceva greșit de reușește să taie copiilor entuziasmul și pofta de a descoperi lucrurile”.

    Asta ar trebui să fie alt rol al școlii, să ii învețe pe copii să fie entuziasmați și dornici de a învăța.

    Care este rolul școlii în România? Să dea de lucru profesorilor?

    00
    • „Care e până la urmă rolul școlii?”

      Rolul, REAL, al școlii este să pavlovizeze sclavul de mâine.
      Că vouă vă place să credeți povești gen moș crăciun e altceva.

      00
  15. Ce dezastru tot vedeti ? Eu zic ca cei mici acum(1-8) sunt mai pregatiti si mai informati decat eram noi, generatia 30+. Nu zic ca e loc de mai bine dar pb nu cred ca sunt copiii ci parintii. Vad o dorinta draceasca in parintii mai rasariti din orasele mari de a scoate nu stiu ce super oameni. Unii copii vor claca mai repede sau mai tarziu.

    00
  16. Iti atrag atentia asupra unui singur aspect: in Romania, in general, cat si la tine, in particular, se face referire la „doamna”. Adica, nu se discuta despre invatatorul Ioana sau Maria, etc., ci despre „DOAMNA” – observi diferenta? Formula asta generica si innobilatoare deja stabileste, la nivel de subconstient, raporturile. Nu mai e o relatie directa elev-profesor, ci este una de vasalitate. Si de aici porneste tot raul. Pentru ca in momentul in care ai o relatie directa, nu mai discuti despre invatatori, doamne si altele, ci discuti punctual: invatatorul Maria este slab pregatit, sau invatatorul Ioana este dedicat meseriei.
    Punctual, da, numarul mare de elevi are un dezavantaj (coroborat cu relatia incorecta, descrisa mai sus) in sensul ca devine fizic imposibil sa mai ai orice fel de relatie individuala (cu exceptia elevilor „favorizati” – alta relatie defectuasa). Totusi, exista si un avantaj, pentru categoria de elevi care nu se simt confortabil in invatamantul de masa si care beneficiaza de „zburatul sub radar”.

    00
  17. Încă o chestie – analfabeții funcționali sunt cei care nu știu să citească dar funcționează în societate. Analfabeții funcțional sunt cei care știu carte, dar nu înțeleg comunicarea scrisă.

    00
    • dorine, ce zici acolo?
      si parca sistemul, cel putin la nivel gimnazial si liceu suferea de alta boala. ca sunt clase cu 12-15 elevi, ca sa nu desfiintam posturi.

      00
    • De fapt stiu sa citeasca, dar nu poti intelege ce au citit, si nu il poate reproduce sau folosi ulterior.

      00
  18. Copiii au 6 ore la școală, zi de zi, începând cu primul an de gimnaziu. Normal ar fi ca în cele 6 ore sa își facă și temele. Dacă mai au de făcut încă două ore teme acasă ar însemna să muncească la fel ca un adult. E ok? Cati adulți muncesc efectiv 8 ore pe zi? Cati profesori muncesc 8 ore? Minorii care sunt angajați în munca nu pot lucra mai mult de sase ore pe zi. De ce ar trebui ca elevii sa muncească intelectual 8 -10 ore pe zi. Asta fără sa ne mai referim la cantitatea imensa de materie pe care elevii nu o pot asimila, de manualele imposibil de inteles, de ifosele și dezinteresul unor profesori, de modificare perpetua a programelor, a regulilor, etc etc.

    00
  19. întrebat copilul în fiecare zi ce a făcut la școală – raspunsul va fi BINE! daca faci asta, asa pur si simplu, ca la interogatoriu
    întrebat copilul în fiecare zi ce a zis doamna – copilul nu e detectiv particular, sa tina minte sau sa noteze ce a dis doamna
    verificat în fiecare zi ce a scris- nu este responsabilitatea parintelui, in timp, copilul ajunge sa isi insuseasca aceasta responsabilitate, daca scoala il ajuta, daca nu….o sa faca parintii politie pana la batranete
    făcut temele cu el- temele NU sunt pentru parinti, temele trebuie facute de catre copil, singur, daca nu le poate face singur, inseamna ca nu sunt pentru nivelul lui si „doamna” trebuie sa le adapteze.

    Dar e bine ca te pricepi si la educatie ;)

    00
    • ești specială. rău.

    • Copilul trebuie deprins sa povesteasca ce-a facut ziua aia!

      Tu cand participi la o sedinta, si pe urma te intreaba seful cum a fost la sedinta, tot asa ii raspunzi? „Bine?”!

      Verificat – cine mama huciului vrei sa verifice, o femeie la 30 de elevi? Tu ai incercat macar sa dai un examen si sa corectezi dupa 30 de insi? Crezi ca termini intr-o ora?!

      Frate, cata nonsalanta in a etala ineptii..

      00
    • Hash tata, daca tu ai impresia ca un copil trebuie sa aiba aceeasi relatia cu parintii lui ca un sef cu un subordonat iti prevad unul din doua lucruri: fie pat comod la azil fie scaun la coada la metadona.
      Pentru ca autosufiecienta raspunsului si grabnicia cu care admonestezi te califica la una din cele doua variante.
      Macar parintii generatiei noastre aveau scuza lucratului in fabrici intr-un sistem ierarhic care-i indobitocea. Tu ce scuza ai?

      00
  20. Ar fi mai usor pentru toata lumea sa nu fie nevoie de teme. Parintii de-aia isi doresc asta. Ei spun ca e spre binele copilului, dar este si mai comod pentru ei. Eu un program infernal la munca, prefera sa se gandeasca la educatia copilului ca la ceva care incepe la 7:30/8:00, cand incepe scoala, si se termina cand copilul iese pe poarta scolii.

    Sa tii un copil ocupat si sa il pui sa isi foloseasca mintea e foate greu, aflu asta in fiecare zi in care nu dau drumul la televizor si nici nu ii dau telefonul. E o munca, nene, si majoritatea nu au chef sa o faca. Mai ales daca trebuie zilnic!

    Numai ca un copil are nevoie de ajutor, studiul real se petrece mai mult in afara scolii decat in scoala. E greu de acceptat asta pentru ca suntem parinti cam absenti, si mamele si tatii muncesc mult si cand ajung acasa nu au energie si chef de facut jocuri cu capitale, asocieri cu notiuni in limbi straine si alte asemenea.

    Din pacate, dincolo de cultura generala, mai avem o problema legata de educatie: copiii nu invata lucruri elementare despre comportament civilizat pentru ca nu are cine sa se ocupe de asta. Nu la scoala invata cum sa vorbeasca si cum sa se poarte in diverse situatii, cum sa isi exprime o parere cu tact, cum sa isi organizeze timpul, cum sa isi organizeze spatiul de lucru/camera.

    00
  21. Pe mine nu m-au învățat părinții să nu respect cadrele didactice. Asta au reușit-o ei cu mâna lor in 12 ani

    00
    • Eu am crescut cu frica… respect pentru profesori indus prin frica.

      Ajunsesem sa-i dispretuiesc profund si sa-i vad ca nise autoritati supreme…. o abordare dezastruoasa care mi-a redus apetenta pt invatat si posibilitatile de crestere.

      … dar si asa cu mintea aia de copil… puteam sa-mi dau seama care era profesionist si isi facea bine meseria… si care nu.

      00
    • Subscriu. Parintii ma invatau sa respect neconditionat invatatoarea si profesorii si aia erau niste spagari infecti.

      00
  22. In Franta temele sunt optionale pentru a nu stresa elevul, temele se fac in clasa impreuna cu ceilalti colegi asa poti sa intrebi invatatoarea sau profesorul in caz ca ai intrebari.
    Nici sistemul de la noi nu e bun, imi amintesc ca in liceu erau zile in care aveam intr-o zi 3 teme de făcut si de invatat pe de rost alte 2 lectii. La ca imi folosea mie biologia in situatia in care eram la liceu teoretic ?
    Anatomia e de folos dar la ce mi-a folosit ca am învățat despre angiosperme si pistil ?

    00
  23. Fix intrebarile alea mi le punea maicamea in fiecare zi si imi venea sa ii crap capu cand o auzeam, era profesoara pe vremea aia deci cred ca imi aplica cam tot ce vroia ea de la parinti. Cand vedeam ce aberatii imi predau aia acolo si ajungeam acasa si asta avea pretentii de la mine. Pasul logic a fost sa spun minciuni, asa se supara pe mine odata pe luna cand reusea sa ajunga pe la scoala si pana in facultate am facut asa si odata nu i-a trecut prin cap sa isi schimbe abordarea. Problema ei, eu deja aveam solutia.
    Totusi eu sunt cel mai fericit acum ca in toti anii in care am fost la scoala am avut mereu probleme si a trebuit sa fiu mereu in alerta. Acum la job abia daca am vreun fel de stres, dupa ce am luat vreo 16 examene in 2 saptamani, sa completez un tabel A3 in 2 zile e joaca de copii si mai iau si o galagie de bani.
    Totusi mi-as fi dorit sa fi fost lasat in pace, dar n-ai ce sa faci cu romanii. Cam toti parintii de acolo au apucaturile astea si asta e unul din modurile prin care ori obtii niste copii ce stau sub fusta mamei ori unii care se filmeaza cand bat alti copii. Eu cred ca am fost unul din cazurile norocoase.

    00
  24. Trebuie să fi tu pe invers.

    00
  25. Am terminat liceul in 2002 si vorbesc din punctul de vedere al celui care si-a facut temele tot timpul
    (80% dintre colegi copiau tema in clasa).
    De obicei imi ramanea putin timp ca sa ma mai pregatesc pentru a doua zi la geografie, istorie, biologie, engleza – teste sau ascultare.
    La romana nu ne dadea teme dar trebuia sa citim si sa facem rezumat si comentariu in clasa (eram 2 sau 3 care citeam, restul faceau „completari”).
    Probabil din cauza ca erau PREA MULTE nu reuseam decat sa fiu pe la mijlocul clasamentului.

    00
  26. Iti timiti copilul la o scoala de stat, deci accepti si suporti gluma numita „scoala romaneasca”, si apoi vii si ne dai sfaturi despre una miile de probleme din sistem.
    Hai sa-ti zic alta problema: scoala romaneasca scoate non-oameni, fara principii, fara viitor, fara skills. Nu exista investitii, asa-zisa programa e scrisa de analfabeti, si azi vreo 70% nu mai termina scoala
    Importanta temelor? Oameni buni, nu exista performante, nu avem lideri, nu suntem vreo natie inteligenta. Scoala noastra este jeg, pe modelul garbage in garbage out. Pana nu intelegeti cu totii asta nu vom schimba nimic.
    Si in incheiere va las cu „CA Rosetti”, ale carui ganduri le-am impartasit mai sus:
    https://www.youtube.com/watch?v=NJh-BwCdVoI

    00
    • Așa jeg cum e școala aia de care zici, scoate oameni care, de bine de rău, au oarece productivitate și competitivitate în societate.

      Iti înțeleg frustrarile, dar nihilismul nu e constructiv. La aruncat cu noroi ne pricepem toți.

      Când o să învățăm să construim că societate, vom depăși pragul celor 20 de ani brucanieni.

      00
  27. Nu stiu cand ati facut unii scoala dar in clasele mici nu inveti non stop. Ai ore de mate si scriere nu fizica cuantica. Si mie imi pare logic sa repeti tabla inmultirii acasa sau literele.
    Din pacate am vazut la multi ideea ca scoala e inutila. Daca esti smecher reusesti nu daca inveti. Plus ca avem un sistem prost unde profesorilor si invatatorilor li se sugereaza sa dea note mari ca sa creasca prestigiul scolii. Asa ajung multi analfabeti in clasa 5a . Parintii zic ca invata destul la scoala si nu au chef sa ii verifice.

    00
  28. Cel mai mult imi place cind unii urla cit de greu e ghiozdanul copilului. Ar trebui sa fac o poza cu copiii nemti de 8-10 ani, care pe linga ghiozdanul imens de pe spate mai au in mina si ci-un toc de vioara/trompeta sau inca o geanta cu echipamentul sport.
    Si asta nu e tot, aici vacanta de vara are o luna, nu trei ca in Romania.

    00
    • Mie cel mai mult imi place cand superficialii se dau cu parerea. Ar trebui sa faci o poza si in ghiozdanul elevilor nemti sa vezi ca nu e mare lucru acolo. De exemplu cartile, care sunt si cele mai grele, raman mereu la scoala. Nu cara dupa ei decat 2-3 caiete (pentru materiile teoretice din ziua respectiva). Temele pt acasa le primesc pe niste foi printate de profesor.
      La fel si pentru echipamentul de sport. El sta aproape mereu in garderoba salii de sport, exceptie facand doar datile cand trebuie spalat.
      La orele de muzica nu ma pricep, dar pot presupune ca ele raman tot in scoala pt ca de regula apartin scolii. Nu am auzit pana acum de elev care a trebuit sa isi cumpere instrument muzical pt ora de muzica.

      Cat despre vacante, la fel de superficial esti: https://www.schulferien.org/Kalender_mit_Ferien/kalender_2016_ferien_Bayern.html
      (Legenda: cu verde sunt marcate vacantele, iar cu rosu sarbatorile legale)

      00
    • @Driver

      Se vede cât de eficient e sistemul în Germania, atât de bun, încât natalitatea e în continuă scădere, şi trebuie s-o înlocuiască rapid cu imigranţi. Iubire părintească, ce mai…

      „Ştie germanul fiindcă e german”.
      Prostia, domnia, xenofilia şi dispreţul faţă de toţi & toate se plătesc… în timp… şi rezultatele se văd.

      Lasă aşa, „germanu-i german”, nu?

      00
    • @alupigus ce are sula cu prefectura?
      Tu ai învățat la școală să te fuți?

      00
    • @schipix

      Ce spun eu, ce răspunzi tu…

      00
    • Alupigus,
      Problemele pe care le pui in carca societatii germane tin de decizii politice paguboase bazate pe o proiectie economica ticaloasa, nu de atitudine sociala. De-aia si resurgenta puternica a miscarilor de extrema dreapta.
      Si daca-mi permiti un citat: „A falfai, a germina, a coace….Doi si la revedere , mogarule!”

      00
  29. Care este logica in a forta copiii sa faca teme acasa timp de 3-4 ore, cand doar maxim 5 copii dintr-o clasa de 30 de elevi se pot concentra cu adevarat la temele de acasa, restul tragand de timp constant, sau fiind distrasi de altceva? Asa ajung sa urasca scoala si pe profesorii care dau teme cu nemiluita doar pentru ca au impresia ca un copil vrea sa piarda intregul lui timp liber stand cu caietul in fata ochilor in loc de a se juca.

    Cred ca voi ati uitat cat de tampiti erau unii profesori, asa cum cred ca ati uitat ca foarte multi dintre profesori dadeau teme cu duiumul doar pentru ca erau in urma cu materia predata si voiau sa recupereze incarcand copiii. Toate acestea inca se intampla, asa ca vorbim vorbe.

    Profesorii ar trebui sa fie obligati sa se consulte intre ei in privinta temelor date. Bai Popescule tu ce le dai azi ca tema la copii? A, au de stat 5 ore ca sa invete la romana pentru testul pe care il vor da peste 3 zile? Atunci hai sa le dau eu ceva mai lejer la istorie, de data asta, ca sa nu ii mai incarcam pe copii, dar saptamana viitoare vezi ca le dau eu mai mult de invatat, asa ca te rog fa cumva sa nu ii incarci nici tu. Am intalnit maxim 5 profesori care se consultau uneori cu colegii lor in privinta temelor date elevilor in ziua respectiva, asa ca da, o parte signifianta a profesorilor e reprezentata niste idioti care nu stiu cum sa ii faca pe copii sa invete de placere.

    00
    • Profesorii din Ro se uita cati corijenti lasa colegii lor si lasa si ei minim tot atatia ca sa nu ramana mai prejos. Daca un coleg le da 12 probleme de rezolvat acasa la fizica, atunci el le da 20 la matematica, pentru ca aia e mai importanta.
      Invatatoarea pe care am avut-o in scoala primara a vazut la un moment dat ca un elev de la alta clasa rezolvase 200 de probleme in vacanta de vara si invatatoarea aluia adusese caietul in cancelarie sa se laude cu ce elevi are ea. Si a noastra ne-a dat o culegere intreaga de rezolvat la urmatoarea vacanta de vara. Pai ce, ea e mai fraiera?

      00
  30. ceea ce ai punctat tu este corect, insa tine de educatia de acasa si de mediul social, nu are nicio legatura cu facutul temelor

    00
  31. In discutiile astea legate de teme si scoala, am observat ca mereu se rateaza esentialul: ce teme faci acasa si de ce? Daca trebuie sa ii mai explici o data copilului lectia, e o problema (de curicula prea incarcata, de clase cu prea multi copii, de copil neobisnuit/neinteresat sa fie atent la explicatii etc.). Daca tema e doar de fixare a ce a invatat/inteles la scoala – de ce dureaza ore intregi? Mai ales ca nu sunt 2 copii la fel: fi-miu protesta ieri ca trebuie sa faca o pagina intreaga de „F si f”. Mi le-a facut o data – uite, le stiu, le scriu, le citesc – de ce vrei sa iti fac o pagina intreaga? Hai mai bine sa invat urmatoarea litera! La vremea ei, fi-mea picta pagini intregi de litere, in cautarea literei perfecte!
    Si atunci nu ai o cheie, un sablon universal si aici cred ca vine rolul tau, ca parinte, esential in educarea copilului – sa il iei in ritmul si stilul lui, ii uniformizeaza destul scoala.
    Fata mea e clasa a 7-a si am avut timp sa invat ca scoala e un maraton, nu un sprint. O mai da in bara, important e sa se ridice si sa mearga mai departe. Si cel mai important in drumul asta e sa ii placa in continuare scoala in general si instruirea/invatarea in mod special (chiar daca sunt materii tampite, profesori aiurea – ca sunt si/si). Pana la urma ei, copiii nostri, vor fi si mai …implicati in longlife learning decat noi.
    Si faptul ca ai un copil si ai gasit o solutie cu care tu esti multumit (si aici ma refer la orice parinte. me included), nu te face expert si nici solutia – general valabila. Dar daca pastrezi in minte contextul – ce rol are scoala in viata copilului, ce vrei/trebuie sa ii aduca (nu doar cunostinte ci si abilitati) – atunci ai o sansa sa gasesti un drum de mijloc in care sa nu faceti cu nervii nici tu, nici copilul. Si asta de multe ori nu inseamna ore intregi de teme.

    P.S. – fi-miu, clasa 1 – are voie sa faca teme doar 10 min. pe zi, 20 min. din clasa a 2-a. Dar in cls. 1 curicula prevede doar cifrele si adunari/scaderi cu trecere peste ordin pana la 20, invatat alfabetul, scrisul de tipar si cititul. Atat! cand mai povestesc prietenilor de acasa, vad cum se aprinde compatimirea in ochii lor si nu reusesc sa ii fac sa inteleaga ca e ok asa – nu trebuie sa rezolve ecuatii de gradul 2 din clasa a 2-a si ca, fara a fi perfect, e misto sistemul – cu prezentari din clasa a 3-a, cu lucrul in echipe pe diverse teme si multa practica.

    00
  32. Scoala nu e inutila .. absolut deloc.
    Temele ar fi extrem de utile – daca ai primi ceva de facut in care sa iti aduci contributia, sa gandesti – nu doar sa sa repeti/aplici papagaliceste niste formule/fraze etc…
    Mie mi-a parut destul de rau ca nu mi-am facut toate temele din facultate – proiecte practice deosebit de interesante.. bine..interesante la mintea mea de acum..atunci nu stiam cum sa trec ca voda prin loboda mai repede. Deh – m-am maturizat mai tarziu…
    Fapt divers – am un coleg de munca programator – care a terminat cu media 7 si colega lui era tester – fosta sefa de promotie din facultate. Pur si simplutipa de a iesit cu 10 de pe bancile facultatii pur si simplu nu era in stare sa inteleaga anumite concepte abstracte… era mult prea obisnuita sa reproduca mecanic tot…

    00
    • Gabi de acord cu temele si creativitatea.

      As vrea sa explic la partea a doua ca am impresia ca subestimezi meseria de tester. Am impresia ca nu esti deloc documentat si ai o conceptie gresita ca ala care e tester e ca nu e in stare sa fie programator. E ca si cum ai zice ca ala e profesor pentru ca nu e in stare sa fie antreprenor. Insa iti pot da detalii daca vrei ca e un domeniu la fel de complex ca si programarea, si ca si testerii la randul lor scriu cod pe langa multe alte responsabilitati, scriu chiar framework-uri cu scripturi automate facute intr-un anume fel dupa anumite standarde, si ca la fel ca in programare exista testeri foarte buni si testeri slabi, cum exista si programatori foarte buni si programatori slabi, si ceea ce face diferenta intre ei nu e skill-ul tehnic, ci mai mult aptitudinile ce tin de individ in general.

      00
  33. Sunt foarte tari si parinti care sustin sus si tare ca matematica e de cacat, ca nu foloeste la nimic in viata, copilul nu trebuie tinut in frau, ci trebuie lasat sa isi dezvolte creativitatea. Dupa care ajunge copilul la 17 ani si parintii devin ingroziti de „creativitatea” lui.

    00
  34. e clar ca fara teme acasa ar fi dezastru, dar sincer, eu acum n-as mai rezista fizic la ritmul pe care il aveam in scoala generala si chiar si liceu : scoala, teme cateva ore, sambata teme pt meditatii, duminica meditatii. vreau sa ies cu fimea sa ne dam cu bicicletele, sa jucam baschet, sa mergem la teatru, nu sa stea toata ziua la birou. nu pot sa ma plang acum, mi-a fost de folos tot chinul ala dar parca prea obositor. cel putin in clasa a 8a nu cred ca am avut vreaun weekend liber ca ma pregateam pt admitere….

    00
  35. Profesorii sunt niste lenesi cu salarii MARI. Lucreaza in medie 4 ore pe zi si castiga 1000 de lei pe luna. Nu toti cei care lucreaza 8 ore pe zi castiga 2000 de lei pe luna. Foarte multi oameni castiga 1000 de lei pe luna lucrand 8 ore pe zi. Salariile profesorilor ar trebui scazute la jumatate. 500 de lei pe luna – asta ar trebui sa fie salariul.

    00
  36. Inca stau si ma intreb cum om fi invatat noi ca eram 32 in clasa! Si atunci ministerul chiar era condus de comunisti. Iar parintii mei au fost muncitori in adevaratul sens al cuvantului, nu manageri si nici CEO la diverse ca astia de acum

    00
    • In clasele primare era 40 in clasa.

      00
    • Simplu: n-am invatat.
      Tie ti se pare ca societatea oamenilor productivi de astazi are vreo legatura cu sistemul de invatamant?
      Cei care-au reusit sa invete sunt rezultatul unui concurs fericit de intamplari, care tin de cele mai multe ori de capacitatea profesorului cu care-au avut de-a face, libertatea data de cutuma sociala si de lipsa acuta a divertismentului alternativ.
      Un profesor bun la o materie te poate face sa-ti pui intrebari, si „sa vrei sa stii” fara „sa trebuiasca”. Iar dorinta de-a cunoaste e ceva ce ramane cu tine toata viata si te construieste catre orice ai vrea sa devii, indiferent de domeniul ales. Profesorii care fac asta sunt constienti ca suprema calitate a omului e aceea ce a-si pune intrebari.
      Ceilalti infunda cu maiul docilitatea in creierul elevilor lor pana cand singura concluzie este ca „repetitio mater studiorum est”, la care-mi permit sa adaug „stultorum adeque, si ajuta la formarea unor robotei plini de certitudini spre (inainte) construirea epocii de aur si spre (acum) eterna dualitate „munceste-cumpara” in care publicitatea iti spune ce-ti lipseste ca sa fii fericit.

      00
  37. 1.Si uite asa se propaga o stire idioata, manipulatoare, care sa distraga atentia in perioada asta de dinaintea alegerilor.

    2. Pentru ca sa:) imi dau si eu cu parerea pe marginea acestui subiect: ma depaseste aceasta discutie; nu sunt un geniu, cred, dar in viata mea (si as putea sa aduc dovezi si martori in acest sens) nu am facut mai mult de o compunere/un eseu acasa (si asta pentru ca nu aveam timp fizic sa o scriu la scoala); si cu toate acestea am terminat un liceu/colegiu de prestigiu din Bucuresti, cu medie peste 9.50, am luat bac-ul cu peste 9, am terminat o facultate si un master.

    Stiti de ce consider ca am reusit astea fara prea mare efort?! Sa fie dracu al dracu daca vreodata am tutuit vreun profesor sau daca am tratat vreun profesor fara RESPECT.

    Si ca sa intelegeti de ce pun accentul pe RESPECT: un om de la tara, cu 2 clase mai mult decat trenul, mi-a spus asa: ‘cand ajungi intr-o curte straina sa spui saru’mana si la caine – trateaza pe oricine cu respect, asta e cea mai importanta educatie’. Mi-am tratat profesorii cu respect. Am tratat ceea ce ma invatau, corect sau nu, updatat sau nu, cu respect si am invatat din clasa. Teme? ce sunt alea? daca mergem la scoala sa invatam de ce sa mai facem teme….sau mai rau, meditatii?

    00
  38. homeschooling tatâ!

    00
    • @Anduweb, stiu ca e o moda cu homeschooling insa parerea mea e ca trebuie cercetat si pus in balanta avantajele si dezavantajele. Stiu ca Dana Nalbaru e pro homeschooling dar depinde Pentru ca scoala nu inseamna doar ore, doar lectii, din punctul meu de vedere inseamna mult mai mult de atat. Inseamna lucru in echipa, inseamna adaptare, discutie cu persoane, socializare, gagici, fumat, futut, legat relatii, prietenii care pot dura o viata, gasit pasiuni comune, inseamna dialog cu fiecare tip de profesor, inseamna laborator cu diferite aparate, inseamna inclusiv scos copilul din mediul controlat si din starea de comfort (de acasa) si pus sa se descurce singur intr-un mediu nou, cu niste straini, cand tu nu esti langa el, sa dialogheze si sa se adapteze, sa traga de timp, sa puna intrebari, sa gaseasca solutii sa rezolve problemele, sa invete sa vorbeasca si sa se comporte, sa ofere respect, sa se comporte diferit cand nu mai e el centrul universului. Lucrurile astea sunt vitale pentru a trai intr-o societate.

      00
    • @Cristi: eu vad homeschoolingul aplicabil in prima parte a vietii copilului, pana in clasa 5a gen, in nici un caz la liceu etc. Da, are nevoie sa experimenteze si „lumea din afara cuibului” si cine zice ca nu are parte si de astea. Sunt tot felul de cluburi si activitati pe care le poate face un copil si daca este home schooled. Atentie, home schooling nu inseamna ca sta numai in casa!
      Todata, prin invatatul acasa in primii ani consider ca primeste o fundatie mult mai solida pe care va fi stabil cand da nas cu situatii atunci cand e mai mare si va sti cum sa raspunda, sa se comporte, sa vorbeasca etc.

      00
  39. Câte școli noi a construit statul în ultimii 30 de ani? De fapt după 1980, cred că nu s-au construit mai mult de 10 școli în toată țara. Asta deși rezidențialul se dezvoltă fără cap.
    Înghesuim școlile în centurl orașelor mari, provocând alte probleme și ignorăm periferiile. Cum la fel de bine se ignoră rurarul.
    Cadrele didactice sunt plătite relativ prost (acum e totuși mai bine decât acum 10 ani) și mulți deja sunt demotivați.
    Alocările pentru școlile existente sunt complet aiurea: de exemplu școala fiului meu are alocată o singură femeie de serviciu. Ditai clădire de 4 nivele!!! Noroc că știm să ne organizăm.
    Totul arată clar că educația nu convine statului, fiindcă un om educat începe să își pună întrebări și nu ami poți să îl joci pe degete, cum se întâmplă acum.

    00
  40. Sistemul romanesc de invatamant este un dezastru si de fapt a fost mereu asa. Uitati-va la nivelul nostru de dezvoltare economica, sociala care spune multe. Stiu, sunt si copii destepti care reusesc dar astia reusesc prin fortele proprii nu datorita scolii si temelor si pe urma pleaca din rahatul asta de tara.
    Daca aveti copii pregatitii de pe acum pentru emigrare ca aici e jale..

    00
    • Plecati toti in plm. tu pleaca primul. am scris si mai sus….sunt unul dintre cei care s-au descurcat aici in Romania, cu greu… dar nu mi-am pus problema sa plec sa ii slugaresc pe altii, sa ii ajut pe ei sa se dezvolte. am o meserie buna, invatata aici in Romania, care aici se plateste cu 700 EUR, iar in Anglia se plateste cu 4000 EUR, dar niciodata nu m-am gandit sa plec. de ce sa plec? aici am tot ce imi doresc. ca imi vine sa plec in fiecare luna cand trec pe la ANAF? si? in doua zile imi trece. ca imi vine sa plec cand ma gandesc ca vreau sa inscriu o masina? si? imi trece… stau aici si rezist. nu plec, nici copiii mei nu o sa plece… . a, ca pleaca in vacanta?! am vazut 80% dintre capitalele europene si niciuna nu e ca Bucurestiul; am intalnit si australieni si alte natii, si niciunul nu este mai presus cu nimic fata de romani, numai ca noi stim sa punem raul in fata, ne facem singuri rau(vezi cacatul ala de stire cu ouale kinder).

      00
    • @florin – nu pleca, stai si construieste socialismul in ro. Eu nu am facut o tema in viata mea si nici nu am invatat nimic acasa, doar ce am prins in clasa si am fost mediu, undeva in jur de 7.50 media. Am prieteni in tara de ambele parti ale baricadei, si parinti si profesori, stii cum sta treaba?
      Parintele imi spune ca ala mic are de facut teme 2-3 ore pe zi, in clasa a 2-a si nu este normal, ca il omoara. Invatatorul imi spune ca le da asa multe teme pentru ca o mare parte din parinti cer asta, asa stiu ei ca trebuie sa fie scoala, cu foarte multe teme si meditatii, ca trebuie sa fie copilul un mic geniu si sa aiba 10 pe linie.
      Eu am ales sa construiesc socialismul in alta tara, unde copilul are teme 10 minute acasa si isi doreste singur sa mearga la scoala.

      00
  41. Ce e mai stupid e ca 99%din parintii care ii injura pe profesorii care tb sa se ocupe de 30+ copii, nu sunt in stare sa educe nici macar copilul lor. Ca pun pariu ca la ei in casa dicteaza plodul, sau daca nu dicteaza, e obisnuit sa frece tableta sau telefonul in timp ce parintii isi vad de ale lor. Genul vazut de mine la un concurs de atletism: 2 toante de 10 ani stateau la balconasul din sala respectiva si scuipau de acolo. Ma-sa era langa ele si…se amuza…lucru perfect normal. Mi-ar placea sa se faca un experiment: fiecare parinte care injura profesorii/educatoarele sa incerce nu o zi, ci macar cateva ore meseria aia. Auzeam o pustoaica de clasa a 6-a ca vorbea cu o alta, tot de aceeasi varsta, despre colegul ei care e „un nebun” si care daca e scos la tabla incepe sa faca galagie, asa ca profesorii il lasa in pace ca sa nu aiba probleme cu el…sunt sigura ca parintii sunt foarte mandri de copilasul lor. E o porcarie sa fie scoase temele, problema reala fiind materia si manualele de cacat. Au niste formulari atat de cretine, ca obosesti pana intelegi ce ti se cere. Plus ca sunt bagate chestii inutile prea prea devreme. Mult prea devreme. Eu am invatat bine pana in clasa a 7-a, si ok in liceu. Nu aveam nevoie decat foarte rar de ajutor la teme. Dar cand ma uit pe cele ale nepoatei…groaznic. am vazut tema de la muzica si am ramas tablou. Trebuia sa aseze notele pe portativ nu stiu cum ca sa rezulte masura de 3/4 ceva de genul…am citit definitia, care era insotita si de un desen…blanc. ca si cum as fi citit in chineza. La ce dracu le trebuie la clasa a patra asa ceva?? Sa stii de un compozitor, sa inveti niste cantece, sau chestii generale, da! Dar nu definitii ce seamana cu formule matematice…

    00
  42. De acord cu tot ce spui în articol. Dar „temele sunt solutia” ? Soluție la ce? Temele nu sunt solutia la 30+ într-o clasă, temele nu sunt soluția pentru problema lipsei de respect față de prof., temele nu sunt nici măcar soluția lipsei implicării părinților în viață copilului, nici a salariului de mizerie al profilor, temele obligatorii nu sunt nici măcar o soluție didactică eficientă. Temele obligatorii sunt o prostie, izvorâtă dintr-un sistem defect. Nu rezolvă nimic eficient pe termen lung.

    00
    • Temele nu sunt o prostie.

      Te ajuta ca, pornind de la o problemă data, să îți construiești un șir logic de raționamente ca să o rezolvi. Te învață să te concentrezi. Te învață că rezultatele importante se dobândesc cu munca si concentrare. Îți arată că cea mai de preț armă a omului în confruntarea să cu mediul este creierul său.

      Ca societatea de consum nu pune preț pe asta e altă treabă.

      Dar să susții că temele obligatorii sunt o prostie, este o prostie. O prostie comoda.

      00
    • Ma termina griul ala pe alb. Fa-i ceva. Fa marginile inchise ca sa ma pot focusa pe text si fa textul mai inchis. Nu se poate citi.

      00
  43. NOU
    #99

    sombapendula de nu se plictisesc oamenii astia
    ce folos daca dai o lege care oricum e FOARTE interpretabila si oricum nu se respecta pentru ca ghici ce, o astfel de lege exista deja ?

    00
  44. Zoso, o fi Ponta corupt, jigodie si ciorditor de doctorate, dar totusi a terminat liceul, a luat Bac-ul si a absolvit Facultatea de Drept.

    Chiar fara carte???

    00
  45. Cateva mentiuni probabil fara legatura unele cu altele:
    – Temele sunt bune sa-ti mentii informatia proaspata in creier si sa faci legatura intre teorie si cum poate fi aplicata in practica, temele sunt bune sa te invete cu task-uri, sa-ti organizezi timpul, sa spargi task-ul in mini task-uri, sa-ti iei buffere. DA, e nevoie de teme, altfel daca nu exersezi informatia trece ca besina prin izmene (era o vorba).
    – programa scolara are foarte multa umplutura, probabil ceva peste principiul Paretto, peste 80% e in plus, organizata mai bine si scos toata umplutura, ar oferi mai mult timp liber copilului si poate loc pentru diferite activitati optionale importante, cum ar fi cursuri de prim ajutor, de supravietuire la un cutremur, la un incendiu, in padure, ore de nutritie, sah, de vanzari, de psihologie, de management al timpului, de redactat un raspuns (dupa ce aduni toata informatia), de gestionat emotii, de autoaparare, spaniola (care e mult mai des folosita decat franceza), etc.
    – ar trebui sa ne punem intrebarea: ce vrem noi de la copilul nostru si de ce impingem sa ia zece pe linie? vrem sa fie ce nu am fost noi, vrem un upgrade al versiunii care nu am fost in stare sa fim? doctor, inventator, olimpic, geniu, sa avem cu ce ne mandri la rude/prieteni? Sau vrem totusi sa il lasam sa isi traisca si copilaria?
    – ar trebui axat mai mult pe practica, gen montessouri si pe activitatile optionale mentionate mai sus
    – Rolul parintelui e foarte important, nu inseamna ca trebuie sa fii romanul clasic priceput la toate, dar sa determini unde poti interveni cu ajutor, rugat pe cineva, platit meditatii, etc.
    – stiu ca e la moda homeschooling dar parerea mea e ca nu functioneaza asa cum ar trebui, recunosc ca nici nu m-am documentat pe subiectul asta destul. Cred eu ca activitatile sociale, lucrul in echipa, orele practice de laborator, creat relatii, invatat sa dialogam cu omaeni in afara zonei noastre de comfort unde suntem centrul universului (adica la noi acasa), sunt esentiale pentru trai in societatea asta. Nu trebuie facuta confuzia intre homeschool si afterschool
    – Tehnica Pomodoro zice ca un om poate sa se concentreze 25 de minute pe un task fara sa fie intrerupt, apoi ii va fi mai greu creierului sa ramana concentrat. Din acest motiv s-a recomandat 25 de minute focus cu 5 pauza. Din experienta mea, dupa jumatea orei eu imi pierdeam interesul. Cred ca 50 de min cu 10, mai ales la copil e dificil de tinut concentrat, mai ales spre sfarsitul zilei.

    Pe scurt, concluzia mea e, copilul are nevoie de teme, cum am zis, DAR, in conditiile in care ai 20 de materii, fiecare profesor dand teme la randul lui, in conditiile in care mai vine profesorul de mate unde in vacanta de Craciun de 3 saptamani care ar trebui sa fie motiv de sarbatoare, ii da o culegere cu 200 de probleme de rezolvat, pe langa profesorul de Romana care i-a dat de citit 5 volume din nu stiu ce roman, si mai ai 5 harti la geografie si 5 planse la desen, cand zi de zi termini la 12 noaptea temele ca la 6 dimineata sa fie in picioare ca la 7 are ore, incepem sa ne punem intrebarea, care e rolul copilului in ecuatia asta? Doar sa-l bagam in sistem sa fie bun platitor de taxe? Cand mai are timp sa se mai joace si sa se mai bucure de copilarie?

    00
  46. In general ne dăm cu părerea dar fără să ne mai punem în pielea elevilor, manifestându-ne snob ca și cum am uitat tot și mai mult prefăcându-ne că noi am devenit nu știu ce valori deși am fost abuzați cu aceleași tactici perfide: profesorii erau niște recitatori care ar fi putut preda orice, evaluarea era concepută pentru același scop de imitare.

    Rezultatul vizibil al școlii din ultimii 40 de ani: necompetitivitatea actuala, lipsa de soluții, de creativitate, profesioniști de mâna a doua, necalificati care nu fac nimic in societate, egoism și lipsa eticii.

    Pe aceeași zonă: ce așteptări au adulții de la cursuri? Nu cumva să învețe în clasă și fără teme? Nu-i așa că timpul petrecut cu familia ar trebui să aibe altă calitate, hobbyuri, creativitate adevărata, do it yourself, meditație, introspecție, beletristica?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube