E nevoie de paznici la trecerile de pietoni

În Brașov e o reală problemă cu mașinile care parchează cu 10cm înainte de trecerile de pietoni, încât șoferii nu văd pietonii și nu au timp să oprească.

Soluția găsită de primărie este să pună niște stâlpișori înainte de treceri, pentru a face fix asta, a dat șoferilor posibilitatea să vadă pietonii din timp.

Soluția șoferilor? hai să parcăm direct pe trecerea de pietoni. Am văzut asta de câteva ori, pentru că, din nou, nu există nici o pedeapsă. Nici una.

Ia să îi confiști mașina și permisul, să se învețe minte să nu mai facă din astea. Pentru că, în cazul unui accident, el își pune palma în fund și pleacă, că el n-are nici o vină.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Pai de ce nu pun 2-3 stalpisori si in dreptul trecerii? Sunt destul de departati unul de altul sa nu incurce pietonii si nici carucioarele, dar impiedica masinile.
    Daca ma uit bine, investitia ar fi zero, ar trebui doar sa ii mute pe aia perpendiculari in dreptul trecerii pe lung si aia e.

    00
  2. Ca locuitor in Bucuresti, mi-a curs o lacrima cand am vazut asta.

    00
    • Subscriu. In plus, am mai vazut tot aici pe blog, poze din Brasov cu niste chestii desenate pe jos, mi s-a comunicat faptul ca ar fi „locuri de parcare cu plata”.

      00
    • așa m-am crucit și eu în 2008 când am văzut în oradea automat de plătit parcarea. mi-am făcut poză lângă el.

    • si cu alte chestii desenate pe jos cu rosu, care se nu mesc treceri de pietoni, lucru draqului…

      00
  3. De acord cu confiscarea. Permisul sa i-l mai lase, sa mai aduca masini la confiscat.

    00
  4. Imi poate explica cineva de ce sunt pusi stalpii DUPA trecere?
    https://www.zoso.ro/img/2020/03/limitatoare-pietoni-3.jpg

    00
    • da. pentru că e stradă cu două sensuri, mașinile vin din ambele părți.

    • Pentru ca lege:
      $ – Oprirea, staționarea și parcarea –
      Art. 174. –
      Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:

      e) în locul unde este instalat indicatorul „Trecere pentru pietoni” sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după acestea;

      00
    • @Ovidiu
      Probabil te referi la stalpii de dupa trecere pe sensul tau de mers. Stalpi care sunt pe o zona care chiar daca ar fi ocupata de masini nu ar impiedica vizibilitatea si ar creste riscul de accidente.

      00
    • @Taipan, „Stalpi care sunt pe o zona care chiar daca ar fi ocupata de masini nu ar impiedica vizibilitatea si ar creste riscul de accidente.” Dar daca circuli din celalalt sens vezi pietonul care astepta la trecere sa traverseze?

      00
  5. 3 solutii ieftine ca sa salveaza niste vieti:
    1. trecerile de pietoni pe 2 nivele, pe trecerile de pietoni se toarna un strat de asfalt inalt de 10 cm.

    2. stalpi din fier in apropiere de treceri si trotuare.

    3. pasarele metalice pe trecerile de pe europene.

    00
    • Corect, dar eu iti dau una si mai ieftina: aplicarea legii. Dar da, e mai plauzibil la noi trecere de pietoni suspendata pe magneti decat polutia romana sa isi faca treaba.

      00
    • Limitatoare de viteza (intr-o forma sau alta) sunt peste tot in lume… Care-i problema?

      00
    • Ca în Bulgaria. Am văzut niște raceri de România și Ucraina, scântei au ieșit de sub mașini. După aia aproape opreau mașina la treceri.
      Dar asta nu rezolvă problema nesimțiților care parchează pe trecere.

      00
    • Portale de teleportare pe fiecare parte a strazii, si gata treaba.
      Politia poate sta in continuare la cafele (sau la preventie, cum i se mai zice in presa).

      00
    • @Zarax – in Tokyo n-am vazut (in general pe unde am fost prin Japonia nu am vazut). In schimb nu am vazut nici soferi parcati de-ampulea (nu stiu cat era amenda dar ora de parcare era pe la 2700yen=~111RON). Trotuarele erau doar o banda de vopsea care delimita trotuarul de sosea.
      Banuiesc ca „Tokyo drift” e mai SF decat pare.

      Parca nici in Zurich sau Viena n-am vazut, dar se repecta regulile (am vazut Lamborghini si echivalente mergand cu <30/h in zonele cu limite).
      Probabil ca au ajuns acolo prin educatie si aplicarea legii (la elvetieni inteleg ca amenzile sunt proportionale cu venitul sa le simta si milionarii).

      00
  6. alta solutie simpla, brutaria aia care are punct de lucru intr-o zona in care clientii vin cu masina dar nu au locuri de parcare pentru ei si nici pentru aprovizionare (masina din poza e de aprovizionare)- > ridicata licenta de functionare pana isi face locuri de parcare

    2-3 ture de genul asta si se rezolva treaba

    00
  7. Studiu de caz.
    Avem doi politisti: unul care fiind in trecere opreste si amendeaza o asemenea stationare, altul care se face ca ploua .
    Nu exista plan de amenzi zilnic. Asta e foarte bine deoarece pornim de la premisa ca ar sta politistul sa te urmareasca doar doar o comiti si s-ar ajunge la abuzuri.
    Salarial sunt identici. Nu e ca si cum unu a dat cu 20 amenzi pe luna mai mult si ia bonus.
    Practic ala care ignora si freaca menta nu are nimic de pierdut profesional. Cel mult se plictiseste fata de cel care da amenzi toata ziua.
    Cum il motivezi pe cel ignorant care sta la trecerea orelor de program?

    00
    • Cred că o simplificare a procedurilor ar fi utilă: polițistul de la fața locului doar să facă o poză pe care să o trimită la „sediu” iar acolo cineva să emită procese verbale pe bandă rulantă. Polițistului de la fața locului i-ar lua 10 secunde, nu zece minute (până vine șoferul, până se verifică actele, până se scrie procesul verbal…)

      00
    • simplu. zona de responsabilitate si camere. Ia uite bobita cum a stat masina asta pe trecere. Tu unde erai? Dadeai o alta amenda, era unu lesinat si ii facea gura la gura dirijai circulatia? Nimic, stateai ca prostu si te uitai in zare? Pai atunci uita-te in continuare in zare, dar din pozitia de somer, n-are rost sa tii postul ocupat degeaba.

      00
    • ideea lui @ps este interesanta, dar fi atent la turnura numarul 2: aplicatie a politiei destinata cetatenilor „fotografiaza un politist care freaca duda si trimite in aplicatie” cu ranking and shit … sa vezi ce alearga toata lumea cu aplicatia si telefonul dupa politie sa-i prinda gresind. in felul asta lumea e spionata de politisti care sunt spionati de lume. welcome to securitatea age ;)

      00
  8. In rahatul asta de oras in care locuiesc si care se numeste Timisoara am facut zeci de poze si clipuri cu parcagii de pe trecerea de pietoni din fata intrarii unei gradinite.Politia locala(la care am fost trimis, ca cica ei se ocupa) s-a uitat lung la mine si mi-a zic ca aproape toate masinile alea sunt ale smecherior si nu se baga la amenzi.Am trimis apoi un mail catre polita rutiera, cu un telefon in prealabil.Mi-a zis militianul care a raspuns ca nu e de competenta lor si mi-a inchis.This is my country!

    00
  9. Am vazut asta de prea multe ori. Oare ce au oamenii astia in cap? Oare pe unde e politia? Pana nu au murit nu stiu cati oameni stateau linistiti doar ei stiu unde. De abia dupa aparitia catorva cadavre s-au deranjat sa mai iasa prin trafic.

    00
    • In sectoru 4 pe bd Obregia sunt mai multe treceri una dupa alta (bulevard lung, multe treceri). Au murit in medie cam un om pe luna la trecerile astea. Credeti ca politia a facut ceva? Nope, nimic. Ii gasesti in spatele spitalului (cu acelasi nume).

      Si acolo primaria a facut niste mantocareli asemanatoare sa nu mai poti bloca trecerile, si vizibilitate e. Dar romanii sunt ocupati cu telefoanele la volan si sa-si traiasca viata cate o mila odata (daca nu intelegeti aluzia va mai dau una : „pentru ca masini, pentru ca Paul Walker”).

      00
    • Trecerile alea sunt un rahat din 10 in 10 metri.
      Ar trebui ca orice trecere sa fie din aia cu buton, nu sa mearga oamenii in sir indian, ci in grupuri.

      In rest de acord cu tine.

      00
  10. În orașul în care locuiesc (în afara granițelor României) am văzut de câteva ori chiar poliția făcând poze celor parcați ilegal sau care vorbesc la telefon. “Felicitările” vin apoi prin poștă, cu tot cu poze.

    00
  11. NOU
    #44

    E nevoie de camere video, un AI de recunoastere nr de inmatriculare, link la circulatie pt date contact si amenda in plic.
    Si dupa aia, ridicat masina cu hingherii de masini, plus mediatizare maxima, pentru primii 3 care nu-si platesc alea Nspe amenzi.
    Si se rezolva.
    Sau nu, ca nu putem pune camere sa ne viuleaza intimitatea de mitocani, cum e la Londra gen.
    Cum scria nemuritorul Eftimie, trebuie mai degraba legalizat cuiul vs tabla.

    00
  12. In Bucuresti Politia Rutiera e ocupata cu chestiuni mai serioase, cum ar fi sa stea 3 echipaje cu radarul in intersectia din dreptul Academiei de Politie si sa ii ia pe cei care coboara a doua ”cocoasa” de pe DN1. Pentru ca aia care merg cu 80-90 la iesirea din oras sunt problema. Nu vede nimeni trotuarele si trecerile de pietoni ocupate de masini.

    00
  13. când oi vedea stâlpișori d-ăia în București?! am jucat cucu-bau cu mașinile pe trecere de 58266458637 ca să nu mor/intru în spital cu dreptatea în mână și nici amărâtul de la volan să nu facă pușcărie degeaba/să nu rămână cu traume d-ampulea.

    00
  14. Sunt și la Constanța. Își fac treaba, deși văzusem odată o mașină parcată chiar în interior.

    00
  15. Dar desumflat măcar 2 roți, cât mă leg la șirete?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube