inaugurez o noua chestie. articole primite de la cititori. acesta este primul.
Zilele trecute Neogen, cu surle si trambite, anunta un „nou” redesign al primei pagini insotit de o mare inovatie pentru webul romanesc, publicitatea video.
De fapt ce a facut Neogen nu a fost decat sa faca publica misiunea lor de 6 ani incoace, aceea de a copia (nici macar inspira) din produse similare de afara, in special Yahoo.
Care este linia intre copiere si inspiratie in exemple:
Inspirare romaneasca:
Softpedia: desi siteuri de download au existat dintotdeauna, Softpedia a reusit in timp scurt sa domine piata romaneasca si sa castige un segment semnificativ din cea internationala oferind aceleasi servicii intr-un ambalaj diferit si adaugand cateva funcionalitati suplimentare. Pozitia, numele si veniturile Softpedia ofera garantia faptului ca vor mai ramane ceva timp jucatori importanti.
Inspirare internationala:
Anul acesta au fost foarte poplare paginile de start personalizate. Un model classic chiar de la sfarsitul anilor 90 a fost My Yahoo, iar primul model cu tehnologii Ajax a fost produsul Start.com al Microsoft. Francezii independenti de la Netvibes au folosit modelul lor ca si inspiratie, si in timp prin adaugare de functionalitati si investitii au devenit lideri pe segment (5 milioane de utilizatori) intrand in competitie directa cu Google, Yahoo si Microsoft.
Copiere romaneasca:
Neogen: In ultimii 6 ani modelul de business al neogen s-a bazat exclusive pe copierea sablon a produselor de success de afara prin copierea de layout si imagini (Yahoo, Google, Microsoft au fost principalele tinte)
Copiere internationala:
Netscape.com a incercat in aceasta vara sa isi „inoveze” portalul prin copierea Digg.com. Reactia rapida utilizatorilor a fost de respingere a copiei.
De vreme ce traficul (unificat acum) al Neogen este in crestere si se va stabiliza undeva in top 5 pe trafic.ro, conteaza daca copiaza sau nu? Da. Si motive exista:
1. Arata companiilor mici ca nu are sens sa se chinuiasca cu produse originale care pot avea o sansa si pe piata internationala pentru ca este bine si caldut doar copiind.
2. Arata faptul ca nu sunt dispusi sa investeasca nici macar intr-un designer de apx 500e, ceea ce ridica semne de intrebare asupra puterii financiare a companiei.
3. Faptul ca publicul romanesc este dispus sa adopte modele de afara, dar regionalizate, este un indiciu pentru cat va mai dura modelul Neogen: aproximativ 1-2 ani pana cand Google si Yahoo vor avea versiuni regionalizate pentru toata Europa de Est
Care este parerea „creativilor” de la Neogen?
„poti aloca resurse incercand sa fii cel mai bun regizor/actor sau poate cantaret, sau poti mixa muzica compusa de altii, ajutand oamenii sa danseze.. „
Asta au crezut si multe trupe romanesti de muzica care apareau vara si mureau toamna cand dadea. Poate ca asa cum a fost campania anti-playback este nevoie de o campanie anti-plagiat. Oricum refrenul de la Parazitii se poate copia lejer in cazul acesta .
„daca-ti propui e sa te focusezi pe ce vor utilizatorii – si nu pe ce crede/scrie elita bloggingului romanesc – e posibil sa faci mai mult bine oamenilor din jur.”
Sure…binele altora. Mother Tereza reincarnata in persoana lui Calin Fusu
Zoso For President!! Nene e tulburatoare situatia si problema e ca nu se restrange doar la internet dar si scena muzicala, TV etc sunt sufocate de acesti „inovatori de mana a doua”.
Patetici.
N-am avut niciodata treaba cu Softpedia, nu mi-a trebuit. Oricum ei nu au ce soft imi trebuie mie.
Iar Neogen… niste m* la mana a doua care fura de unde apuca adrese de mail si pe urma nu te lasa in pace cu prostiile lor… stiti si voi de fapt, cum fac nesimtitii. Nu ai contul activat si site-ul ala jenibil te umple de spam… DAR le-am gasit eu ac de cojocul lor: am schimbat adresa de mail inregistrata ilegal si abuziv la ei cu una care mie mi se pare super: sugeti_p*@yahoo.com. Necenzurat desigur!
… si printre altele, o mare parte din neogen e facut folosind tabele. Suntem in 2006, tables are history.
Intelegeam daca era un site mic sau nemodificat de multa vreme… dar nu asa.
zoso. spune pe bune.
1. neogen va ramane pe piata mult si bine. de ce? din cauza majoritatii subeducate a internautilor romani.
2. am cont, dar nu am folosit si nu voi folosi niciodata serviile neogen. de ce? am incercat sa postez o oferta de job. am facut toti pasii si jobul nu a fost activat. a doua oara nu mai incerc.
3. punem pariu ca in 2 ani o sa vanda? si o sa vanda bine. au ceva ce nu are nimeni in .ro. 1 milion de utilizatori.
e mai usor decat sa faci css.
Daca Taraf TV isi face site o sa aiba si mai multi…
De vandut….cui? Delirurile clasice cu Yahoo si Google? Alea is vise. Ar mai fi o sansa daca aia o sa puna directori romani pe Romania care o sa toace bugetele cu amicii de bere din facultate. Dar sincer ma indoiesc ca va fi asa
cel mai jenant mi s-a parut „introducerea” copiata de la Yahoo, aceiasi omuleti cu cartoane care povestesc despre cine sunt si ce iti vand…
plm, io nu intru pe neogen ca-s labari, dar cati sunnt ca mine? din punctul lor de vedere nu e luarea pulii in cur ca nu mai intram noi 100-200-1000 de insi, fac ceva pe traficu nostru. demonstreaza inca o data ca masele sunt proaste, si voi care va bateati pla de Brucan
Ah….cireasa de pe tort:
http://www.neogen.bg
same movie da varianta „nu zaietz pagadi”
Tabelele NU sunt mai usoare decat css. Google for „CSS Tables” ;). Iar Tabelele se incarca mai greu!
Oricum serviciile lor sunt de caca, cati dintre voi nu vor sa vizualizeze o pagina cu reclame de la neogen si asteapta sa se incarce pagina, browserul afisand un frumos „waiting for ads.neogen.ro…”?
Oh, come on, aratati-mi 10 pagini romanesti facute fara tabele (si sa aiba peste 1000 de vizitatori pe zi) si eu le mananc cu garnitura de Internet Explorer.
pff, au plagiat reclama la yahoo in 2 limbi, asta DA performanta !!!
Emi avea dreptate in ce spunea, cam toti de aici au acceasi parere. neogen sucks rau de tot. filmuletu ala chiar si copiat de la yahoo..daca era facut mai cu gust tot era apreciat da nu cum au facut ei … parca e facut de o agentie de publicitate de la valenii de munte sa fim seriosi. ce urasc eu la neogen multitudinea de pagini web alea ce erau la rhp.ro toti pustii isi fac…si sa mor iau exemplu de la neogen si isi fac toti aceleasi chestii…frunza de marijuana e pe 80% din sub paginile alea…deci cum zicea si emi :”1. neogen va ramane pe piata mult si bine. de ce? din cauza majoritatii subeducate a internautilor romani.”
Faptul c? Neogen e bine-mersi dup? 6 ani demonstreaz? c? treaba merge, a?a cum o fac ei. Dac? trebuie blamat cineva e consumatorul care accept? tot ce i se bag? pe g?t ?i pia?a care accept? astfel de metode. ?i din astea facem parte fiecare dintre noi.
S? fac pu?in pe avocatul diavolului. Dac? nu exist? consecin?e, de ce s? nu procedeze cum vor? Din altruism? Din moralitate? N-or avea ei idei originale, execu?ie irepro?abil? sau standarde morale, dar au rezultate. Nu e asta ceea ce conteaz? pentru o afacere?
Neogen e un produs al mediului. At?ta timp c?t prosper? prin metodele respective e un semn c? mediul e bolnav. C?nd o s? se fac? bine metodele lor se vor schimba, dar le r?m?ne cota de pia??, brandingul ?i altele. Care pot fi v?ndute sau pot fi folosite mai departe cu alte metode.
P?n? atunci, „talk is cheap” ?i „bad publicity is still publicity”.