Desfăcut, avea niște sfoară prinsă de cap. Scos aia, dar nu pornește decât dacă țin butonul apăsat și învârt eu capul manual. După ce fac asta merge fără probleme.
Cum vă povesteam, mi s-a ars trimmerul. Mă duc la reprezentanța Makita din zonă, unde mi se spune că ei în mod normal nu acceptă la garanție decât produse vândute de ei, dar hai că mi-l iau. Că nah. În timp ce procesa hârtiile, omul începe să dea din cap. Seria e greșită. Ce naiba?! Pe certificatul de garanție e o serie, pe produs alta.
My best guess e că cineva are pe certificat seria mea. Seria există, am înscris produsul pe site-ul Makita, au avut ceva campanie cu prelungirea garanției.
Pai daca cumperi scule furate si vandute pe olx… Vezi ce patesti? :))
Si dupa se intreaba de ce nu are campanie Makita cu el…
Omul de la garantie era galatean cu nr de braila….😂😎
Si topor de Vaslui
Nu mai este regula de garantie pe baza bonului?
Ai făcut practic un giveaway cu o garanție prelungită.
Opinie (probabil) nepopulara: sculele electrice de gradina eu le spal periodic cu un aparat de spalat cu presiune (apa), evident „scula” nefiind conectata la energie. Chestia se intampla inainte de depozitare, cand se „ususca” bine.
N’ajung niciodata ca in imaginea ta.
Am patit ceva similar si de atunci eu verific seria de pe produs cu ce e inscris in certificatul de garantie.
mai bine iti iei un spray cu spuma de curatat plasticele din interiorul compratimentului motorului masinii, dai cu el, insisti cu o perie si apoi stergi cu o carpa. apa si contactele electrice nu prea se impaca, in timp apare coroziunea.
după ce am făcut-o de râs pe blog, a pornit. a mers un pic, a murit iar.
De la o vârstă, cam așa e mersu’ 😅
Dacă a mai pornit puțin e posibil să fie intrată mizerie (iarbă) la colector și perii.
Chestie care oricum nu e acoperită de garanție.
Dacă nu se rezolvă cu actele pt garanție, de desfăcut carcasa motorului și curățat bine tot. Ar trebui să meargă. Am făcut asta la 2 trimmere (un Bosch și un no-name) care aveau aceleași simptome și a fost totul ok după curățare.
desfăcut, curățat, găsit sfoară.
problema e că acum pornește doar manual, adică să țin apăsat pe buton și să învârt eu capul.
Treaba cu seria are 2 explicatii posibile:
1. Vandut mai multe in aceeasi zi, completat copy/paste aiurea numele din comanda (shit happens)
2. Vanzatori online (ai si niste disclaimere pe site la makita) care folosesc niste serii „servite” din depozit sa le poti incarca in sistem .
Din ce văd eu în poză, motorașul ăla e „capsulat” la perii. Nu cred că l-ai desfăcut să iei colectorul la șmirghel.
Dă cu spray de curățat lanț, cleaner, etc. în cele două găurele din dreptul cărbunilor. Vezi dacă o ia, și dă cu niște spray cu vaselină după aceea.
Dacă nu, cumperi alt motoraș, îl iei în brațe și mergi la târgul de vechituri.
zi în limba română
Doar ca motorul este brushless (fara perii)
https://ibb.co/Hhy8JBk
nu cred că e brushless.
Reperul 15 din schema de mai sus: motorul e capsulat, fara carbuni (ca piesa de schimb)
Dă cu spray in gaura ovală încercuită cu roșu în poză:
https://ibb.co/VJsqwP9
mai are una pe partea cealaltă.
Nu e brushless, ar fi avut minim 3 fire.
ce fel de spray?
orice spray de curățat lanț:
https://www.dedeman.ro/ro/spray-auto-pentru-curatare-lanturi-motociclete-nigrin-500-ml/p/1024219
dai cu presiune, nu te zgârcești, după care dai cu WD40
notat, merci.
@Vali, BrakeClean sau PowerClean (cat mai putine reziduuri si evaporare cat mai rapida)
Ce rost mai are bucata aia de hartie, numita pompos certificat de garantie? Toate sculele astea au o serie, se poate verifica cand au fost cumparate, ura si la gara. Nu conteaza de unde au fost cumparate, ca nu Altex da garantia, ci tot producatorul.
Păi altfel cum și-ar mai dă importanță personalul din magazine, fără garanția pe hârtie… Auzi la el, să te prezinți direct cu seria la ei, fără hartogaraie, păi unde te crezi… Nu se poate fără ritualul ăla.
De fapt magazinul e responsabil, ca tu din magazin cumperi, nu direct de la producator.
@Radu
Hai sa-ti spun un „secret” – vanzatorul (magazinul) il trimite la producator sau la reprezentantul lui oficial din zona/tara.
Dacă porneste de mana probabil e condensatorul de pornire dus.Eu schimb la o pompa cam la 2 ani, acelasi comportament.
Radu, e pe acumulator ce condensator de pornire?
normal că acum că am zis că nu mai pornește decât ajutat pornește și fără să fie ajutat. zona crepusculară!!!
Dacă motorul e brushless și totuși pornește din când în când singur și merge full power e posibil să fie o problemă în controller. Fie o lipitură slăbită (teoretic se vede…) fie un condensator obosit.
Dacă puterea/turația e clar mai mică decât ar trebui să fie, e dusă fie o bobină din motor (cel mai frecvent scurt între spire de la supraîncălzire) fie e dus un FET din controller.
Oricum, varianta cea mai bună e garanție/service.
Mai e și varianta o anumită secțiune din rotor e dusă si cand e in acea poziție sa nu pornească. De obicei miroase lacul ars de pe bobinaj.
70 lei motorașul cu probleme, am comandat altul, în caz că se strică ăsta.
dat cu spray de lanț, a doua zi pornește ca și cum ar fi nouă.
nu mai montez acum motorașul nou.