Mă uit că sunt +400 mașini Volvo diesel mai noi de 2018 la vânzare pe autovit. Sunt chiar 30 manuale, tot la fel, nouțe. Cine le cumpără? Din ce știam întreținerea și piesele nu sunt tocmai ieftine. Și totuși samsarii le aduc din afară.
Care e profilul cumpărătorului de Volvo diesel second hand?
Cei din afară încearcă să scape de ele tocmai pentru că piesele și întreținerea nu sunt tocmai ieftine. După ce ne-am făcut treaba cu ele – noi din afară – vi le dăm vouă cei care nu vă permiteți să schimbați mașina după ce v-ați făcut treaba cu ea și să vă luați una mai bună și mai nouă. De ce oare bătrânii cu bani umblă cu femei mai tinere după ce divorțează?
Pentru ca implanturile costa mult
Aia din afara scapa doar de Volvo? Nu de orice masina dupa 100-200k km?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Rafinament zic si bombardierii cand isi cumpara tricoul cu d&g scris mare pe piept
A nu se intelege ca zic ceva nasol de volvo.
rafinament, se cojeste volanul dupa 6 luni, smechere masini
Eu sunt curios cat de groasă devine tabla când treci de la v40 la v60
D2 e motor de la PSA. Atât am de zis
cam puțin ai de zis… dezvoltă te rog
Daca eviti “avansurile tehnologice” eu am 1.6 trci pe ford de 90cp cu injectoare fara probleme cu volanta masa simpla, fara dpf un motor exceptional.
Pe v40 e motorul de 115cp cu panarame de injectoare cu dpf cu volanta masa dubla etc etc.
Pt purisani ca o comparatie intre 1.9 tdi alh si 2.0
Tdi.
Daca te pricepi un pic la motoare volvo are motoare psa ce a facut dieseluri bune cu problemele de mai sus, motoarele fiind puse pe multe marci, ford, peugeot etc. Daca stii sa iei decizia buna in cunostiinta de cauza.
confirm, am avut 3 peugeoturi diesel la activ, și toate variantele cu volantă simplă, ultima hibrid.
N-am știut în viața mea ce înseamnă să pui ulei la motor sau alte faze. Motoare bune, aveam consumuri inimaginabile, gen 4-5 pe drum național, mers relaxat, și 6-7 prin oraș. Varianta de 1.6 90cp mă refer. Duc milionul de km lejer.
Consum inimaginabil diesel 4-5? Adica ca orice vw amarat de 130 cp? Ok…
Tot ce e dupa 2016 nu mai de la PSA.
Din ce/câti știu eu ,cei care cumpără Volvo sunt foști deținători de Volvo ! Cum au ajuns să ia primul Volvo habar nu am !
Simplu, si-au dorit un volvo.
Daca ai asa ceva in tarile nordice dai faliment. In multe orase te impusca daca intri cu asa ceva.
Parerea mea e ca s-a facut o greseala ca s-a renuntat la diesel. Motoarele erau „tanc” si fiabiliate mare, consumul era mic. Eu sunt curios cu cat s-a redus poluarea de cand s-a renuntat la masini mici diesel in multe orase.
Problema e că au nevoie de DPF. Care nu se împacă bine cu traficul de oraș.
Minciuna! Eu am doi colegi la munca, unul cu seria 3, altul cu A6, ambii cu dpf off. Nu poti sa respiri in parcare cand pornesc rabl…bolizii. Deci iata ca se poate.
doctore, stii care e diferenta intre euro 5 si euro 6? exact dpf-ul.
nu le iau apararea celor care modifica masina, dar hai sa nu lansam legende urbane…
altfel spus, „dpf off” ala nu transforma masina in tractor din anii ’50 ci in ceva ce era perfect in regula acum 10 ani cand greta facea deja campanii si o injuram toti la fel ca acum.
Vorbesti tampenii. Dupa logica ta, dpf off ar trebui sa fie considerat la rar euro 5 si gata. De fapt, daca anulezi dpf, esti considerat non euro. Eu te as pune sa stai putin langa o masina cu dpf off, sa imi spui ce senzatie ai. Nu, nu e ca la euro 5.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
ce vorbiți de dpf? io îl am (curățat deja de 2 ori) la un tucson 2007; e drept că-i trag o forjă/lună out of the city, da’ off? never
@thebblack, diferenta dintre euro 4 si euro 5 este DPF-ul. romanul, si probabil orice alta natie care practica sportul asta, face DPF off cu tot cu catalizator ca na… „ie ambele caramizi in aceasi camera fratiwer, nu-ti trebe…”. Rezultatul… non-euro(chiar legea o spune).
Ah ca mai exista raritati unde sa taie encloser-ul si sparg doar DPF-ul in incercarea de a pastra partea de catalizator… e alt filma asta si cumva la fel de aiurea…
Matematica si logica spune ca e o prostie sa faci DPF off… daca n-ai bani de piese nu iti cumperi cazanul ala…
thebblack, habar n-ai ce vorbesti, dar insisti si esti arogant.
Nu exista EURO 5 fara DPF. Introdus a fost odata cu EURO 4, dar au existat intr-adevar modele care respectau norma si fara DPF. Deci in cel mai bun caz ai avea un motor care respecta norma EURO 4. Doar ca nu, fiindca motorul functioneaza in niste parametrii care pleaca de la premisa ca dupa urmeaza un DPF si face curat. Spre exemplu setarile AGR pentru reducerea emisiilor de NOx. Or, tu cand anulezi DPF il stergi complet din ECU, nu resoftezi complet motorul ca sa treaca de la EURO 5 cu DPF la EURO 4 fara DPF. In concluzie, ai fix un cazan non-EURO sau maxim EURO 1 care polueaza pana la loc comanda. Eu i-as baga 6 luni la puscarie pe toti care fac mizeria asta.
@Stefan
Confirm, știu când mi-am luat eu peugeotul, era taxa tăriceanu la putere, varianta nasoală.
1.6hdi 90cp era fără dpf (fap la francezi) și același motor, varianta 1.6 110cp avea fap.
Cum eram sărac și am luat ăla de 90, și am avut taxa de înmatriculare 200 euro că era euro4. Câțiva ani mai târziu, același motor am luat și pe 308, tot fără fap, dar 92 cp.
V40 este pe platforma de Focus, din experienta mea cu Fordurile nu cred ca ar fi o masina scumpa de intretinut. Motoarele sunt de toate felurile, EcoBoost de la Ford, 1.6d de la PSA si cateva in 5 pistoane de origine Volvo. Cunosc 2 persoane sub 30 de ani care si-au luat V40 second, motivand ca e o masina frumusica de la un producator premium. Personal o consider o masina frumoasa, nu e chiar premium, dar e peste Focus sau Astra si mult peste mizeriile de Mercedes A / CLA. Este mai placut ca aspect, insa nu se compara ca si calitate a materialelor si a asamblarii cu cel mai bun hatchback din segment si cu probabil ultimul produs de calitate al celor de la VW, Golful 7.
Ultimul produs de calitate al celor de la VW a fost Golf IV. Dupa, din ce in ce mai prastii. Poate vin chinezii in curand sa ii salveze din chinurile la care ii supun tehnologia si controlul calitatii in ultimele vreo doua decenii.
,,mizeriile de Mercedes A.,, Eu iti recomand sa mai citesti. Clasa A W 176 este una dintre cele mai fiabile masini din clasa ei. Nu amesteca clasa A din seria,, m-am dat peste cap la testul elanului,, cu restul din clasa A.
@Paco Au fost mereu niste masini extrem de scumpe pentru ce ofera, de aia le consider mizerii. In momentul de fata un A Class pleaca de la 36000 de euro in conditiile in care in standard vine cu faruri cu halogen si nu e lider de clasa dupa niciun criteriu.
@horatiu – zi-mi ca nu ai vazut mercedes decat in vis fara sa imi zici ca ai vazut mercedes doar in vis
sa va stric balul si sa va zic ca a-klasse au motoare renault?
wow @bbbbblack – a sunat 2010 si isi vrea breaking niusul inapoi
urweiss, sa iti stric balul si sa iti zic ca exact asta era ideea? ca nu e breaking news?
ps vezi ca ai 3 de b in plus si ai uitat articolul hotărât ;).
Urweiss – nu ai câștig de cauză cu argumentul ăsta. Costă 36.000 de euro, deci trebuie să fie avion. De banii ăștia îți iei x5 mare, kilometrat și cu pielea crăpată la scaunul soferului, dar e bemveu și full full piele.
Nu cred ca există la alte branduri mașina din clasa ei care să concureze real cu A classe. Me lovez it.
Am testat recent intr-un A classe 2020 chel care avea faruri cu halogen si in spate arata ca un logan 2: materiale, imbinari cusaturi. Era 21.000 de euro, 50.000 km, benzina 136 cai, automat, motor de renault- pret ok raportat la piata. In afara de tableta aia de 1 metru care tinea loc de bord nu m-a impresionat nimic. Designul exterior e reusit, dar e totusi generatie scoasa in 2018. Pana la urma, gagica care era chitita pe A classe a luat un V40 2018 cu istoric la reprezentanta, aceiasi km, diesel 2.0 , automat, 120 cai cu piele si niste dotari de bun simt cu 15.000 de euro. Ultima versiune facelift cu faruri LED, dar o generatie scoasa in 2012. Mercedesu era prezentat de un nene in numele unei fete care ii facuse procura si care nu stia mare lucru despre masina, desi masina parea ok, avea istoric in BE. Volvo-ul l-am luat de la un baiat care ne-a dus la el acasa, ne-a aratat si v60 de companie pe care il avea in curte si si-a uitat si niste jucarii ale fetitei in portbagaj.
Cred ca este pe platforma de C30, dar nu bag mana in foc
In gasca de prieteni e cineva cu un v40 de mult timp, nu a avut daune majore, doar consumabile. Acum si-a mai luat inca un tovaras tot v40. Nu e club de volvo, avem masini diferite in gasca, vw, toyota, mazda, etc. Asta cu noul volvo a mers cu de toate dar a vrut el volvo ca e mai bine izolata.
Profilul lor e ca câștiga peste medie, nu prea îi interesează cat costa o distribuție. Aia e, când trebuie o facem si gata. Nu toti se uita sa cheltuie cat mai putin cu masina.
Volvo incearca sa atraga 2 tipuri de clienti cu masinile de dupa 2016:
– outdoorsy (XC 60 / V60)
– quiet luxury (S90/ XC90)
E o alegere decenta daca vrei putere de BMW dar nu vrei sa fii asociat cu unii dintre soferii acestui brand.
Eu am de 5 ani un S60 2013 163hp automata, costurile sunt comparabile cu sfanta treime nemteasca.
– fac revizia cu 1000 de lei la nea gicu, la reprezentanta e 1800 de lei
– 4 discuri ATE + placute au fost 2500 de lei
– sonda lambda + furtun turbo vreo 2000 de lei
La semafor se opresc un Logan şi un Ferrari. Şoferul din Logan îi face semn celui cu Ferrari să coboare geamul şi îl întreabă sec:
– Ia zi, merge maşina? Eşti mulţumit de ea? N-am văzut prea multă lume că-şi cumpără…
Eu nu inteleg de ce lumea considera Volvo o masina mai sigura ca alte marci. La acelasi pret, cam toti ofera aceleasi sisteme de siguranta. Mie mi se pare Volvo o masina cu pret mai mare decat merita (noua). La intrebarea din post, o explicatie ar fi ca vesticii le dau sa isi ia ceva mai nou, poate in garantie, si noi le luam ca e usor sa faci bypass la DPF si sa te pisi pe plamanii oamenilor. Oricum, esti mai cool cand te dai jos din Volvo/mert/bmw de 15 ani cu 300.000 km decat din Logan, Sandero, Suzuki…
Volvo sunt maniaci pe siguranță. De peste 20 de ani au echipe care se deplasează la accidente cu poliția, sa înțeleagă ce a mers prost cu mașinile lor. Asta un aspect. Care marca mai face asa ceva?
Electronică pun toți, e vorba de siguranța la impact.
A pus Vali un video cu un Ford Focus, lovit de un Tiguan parcă, la mall. Pasagera din dreapta a murit, la al doilea impact al mașinii cu ceva stâlp/perete.
Volvo sunt singurii care mai cer declanșare airbag la 10s după ce a avut loc impactul și să zicem că ECU ce declanșează airbag a rămas fără curent. Deasemenea știe să declanșeze și la al doilea impact – ceea ce la soluția low cost de la Ford nu s-a întâmplat – de asta am menționat clipul pus de Vali.
@Radu cauta Volvo body structure sa vezi de ce costa mai multa.
In 2009 Volvo pe s60 avea City brake assist ca standard.
https://www.youtube.com/shorts/ZrFVpfuWzzI
Volvo are câteva modele care au obtinut punctaj maxim la testările Euroncap.
Cam tot ce e diesel se scăpa de ele și asa ajung aici. Acum 2 ani aveam un golf pe care am vrut sa îl dau la buy back însă băieții mi-au spus ca nu mai vor diesel pt ca au destule și trendul e sa scape de ele nu sa mai ia altele pt ca piata e plina de ele acum 2 ani, da?
Probabil o sa fie plin de hibride peste 5 ani, pt ca acum se cumpără exclusiv hibride prin vest.
Eu detin un V40, sh, diesel de cativa ani.
Cand l-am achizitionat am cautat o masina cu putere >150CP, buget ~9.000€. Era cam singura varianta.
Daca esti din Bucuresti/IF, sunt 2 service-uri non-reprezentanta deschise de pasionati Volvo care sunt foarte bine cotate (Swedetech si BG Motors).
Si la reprezentanta am fost destul de des (ceva rechemari/update-uri de soft + o dauna reparata pe asigurare) si total a fost ok. Foarte profi.
Intr-adevar piesele sunt scumpe, dar ca e 1000 si nu 600 de lei o revizie… nu e o diferenta care sa ma faca sa ma gandesc ca mai bine cumparam un Golf.
de bg motors am inceput sa aud numai mizerii dupa ce am vrut sa merg la ei si oamenii vorbeau de zici ca nu aveau chef de munca.
Da… la partea de ‘customer care’ sunt deficitari si au o atitudine aroganta. De aia m-am dus mai des la Swedetech.
Insa tot BG Motors mi-a rezolvat o problema complicata la electric (ceva fir ros, ramas fara copex), cu cateva sute de lei. Au stat cateva ore pe problema, si-au dat interesul.
Trebuie doar sa le suporti atitudinea :).
conduc XC60 D5 AWD automata – super masina.
restul sunt discutii, gen imi dau cu parerea si intreb, ca e gratis.
păi zi-ne de ea. se simte bine, puține probleme la motor, chestii…
vali, iti zic eu (tot xc60 d5 awd): la 2 tone si nu foarte aproape de sol in curbe o simti putin cam grea, in rest e de vis, deja stiu care va fi urmatoarea mea masina.
la service in schimb se lasa cu cate o lacrima inainte si dupa ce vezi totalul (si la pompa, ca la 2.4d suge cam 9-10%). in interior are spatiu destul de putin, in spatele soferului (eu am 1.83 si scaunul destul de in spate) nu prea mai e loc de inca o persoana. portbagajul e mediu, dar compenseaza cu bancheta care, atunci cand e lasata, e perfect plata. per total sunt multumit de ea, nu are probleme cu motorul (200k km).
B5 e modelul MHEV de 247 CP, cuplu max 480 n/mm2 acc 0-100 7.2 sec
10k km pana acum din martie 2024
excelenta la drum lung / depasiri / acceleratie pe distante scurte
excelenta la suspensii, drum cu denivelari
2 moduri de drive (standard, polestar) – nu e mare diferenta – dar in modul polestar masina raspunde putin mai rapid la cuplu
vizibilitate la volan foarte buna
scaunele – cele mai bune din gama ca si confort (electric, ventilate, incalzire, 4 moduri de ajustare)
spatiu – mai putin decat in kodiaq – dar suficient ( spate respectiv portbagaj)
mild hybrid-ul actioneaza doar ca un starter, si e util relativ la consum cand esti blocat in coloana
consum -10-12 oras / 7-8 autostrada / nu scade sub 6.5-6.6 orice ai face ( drum national – 90 km/ora)
partea proasta :
diesel nu se mai fabrica
conectivitate doar pe cablu pentru applecar play
ce nu imi place:
anumite viraje stranse 50-80 km / ora ai senzatia ca „scapa”directia, in sensul ca probabil corelatia intre volan/steering, centrul de greutate masina si suspensii nu e calibrata perfect
Am fost posesor de S40 nou, acum multi ani cand masinile inca mai erau masini. Zero probleme.
Dupa 5 ani am vrut sa il schimb cu S60 mustariu (culoarea de lansare la vremea aia). Ma stiam cu aia de la Forum Auto, „luati-l un weekend vedeti cum se simte suntem siguri ca o sa va placa si o sa-l cumparati”. Pe afara, imi placea maxim. Si pe dinauntru imi placea cum se vedea dinafara. Iau cheile, ma duc in parcare gandindu-ma ce traseu de weekend sa bag cu nevasta din dotare.
Ma urc si lasand usa deschisa ma asez si incep sa reglez cat mai confortabil scaunul, volanul, oglinda centrala. Hm, senzatie usoara de claustrofobie din cauza uriasei console centrale (lata, inalta) si deranjant la genunchiul drept care pica mereu pe muchia consolei care urca prin dreapta volanului. Ma rog, cam 7 din 10 la confort dar testasem (la nemti) si mai nasol). Si inchid usa. In momentul ala am simtit ce simte probabil o coala de la jumatea teancului cand asezi un pressepapier deasupra. Creca asta simteau aviatorii japonezi asezati in postul de pilotaj al unei Oka cand tinteau navele americane din Pacific: nasol, stramt, claustrofob si chinuitor dar inca suportabil vazand izbavirea prin moarte cum danseaza in colimator la max 7-8 sec distanta…
Am coborat siderat si dezamagit.
M-am dus si in spate sa vad ce loc ar avea pasagerii de acolo cu scaunul soferului potrivit cat de confortabil posibil pentru mine. Am ras nervos: abia imi incapea piciorul pe latime intre spatarul scaunului fata si marginea banchetei spate. Am renuntat tuflit si m-am dus inapoi la aia sa le dau cheile inapoi. De atunci nu m-am mai apropiat de vreun Volvo. Si tot de atunci am invatat o chestie care a devenit primul si cel mai important criteriu pentru mine in alegerea unui masini:
Raportul spatiu interior vs dimensiuni interioare.
Alegerea trebuie sa ofere maxim de spatiu interior la un minim de dimensiuni exterioare.
Volvo ala era la capatul cel mai nasol al acestei scale: urias pe afara pentru cat de minuscul si incomod era spatiul interior oferit.
Sunt curios Volvo-urile de azi, cca 20 ani mai tarziu, cum stau cu raportul asta?
floka -> google -> carlinkit 5.0 -> primul rezultat
Eu conduc un V60, ce-i drept cu motor benzina, 190 CP. Am luat Volvo pentru ca era singura masina care cadea pe criteriile mele (automata, benzina, ACC, maxim 1 an vechime). Decizia am luat-o intre acest volvo si o mazda 6, pe un criteriu important pt mine – ACC -ul tine masina oprita la stop, nu se dezactiveaza sub 30kmh. SI mai e un aspect in privinta sigurantei – am inchis portiera mazdei (poate fi inlocuit cu orice marca, inclusiv premium), parca e un fulg, inchid usa la Volvo, parca e usa de seif. Iti da un sentiment de siguranta, mai ales cu copiii in masina si din fericire nu a fost nevoie sa testez asta. Dupa 6 ani cu ea si 110K km, revizii anuale la Volvo ( cam 500 euro/revizie) sunt foarte multumit si in continuare nu as da-o pe alta masina cu dotari similare pentru ca ar costa mult prea mult (40K Euro+).
Nu pot să înțeleg de ce sa nu cumperi diesel? Nu neapărat Volvo, dar orice masina sh.
Pai..in Germania Diesel-ul a inceput sa fie interzis. Mi-am vandut masina anterioara tocmai pt ca era Diesel si urma sa fie interzis, desi era Euro 5. E clar ca oamenii nu mai cumpara Diesel stiind ca fie nu il vor putea folosi, fie nu-l vor putea vinde.
1. că e posibil să nu mai cui o vinde peste 5 ani. nu este general valabil, dar pericolul există. bmw x5 are problema asta.
2. eu fac multe drumuri scurte in oraș cu mașina. nu apucă să se încălzească. o stric.
Eu mi-am luat un grand scenic in ’22 (familie mare) Am făcut credit pentru el la banca mea și e mai ieftin să plătesc pentru el 7 ani decât orice altă variantă financiara pentru o mașină la fel de mare. Mi-am propus să îl țin până când taxele pentru ea cresc atât de mult încât nu mai rentează. După aia daca dealerul nu o mai vrea la buy back (Desi vecinul si-a luat un Mercedes de prin ’77 și l-au înregistrat cu numere normale, nu veteran btw taxele lui sunt cu vreo 10% mai mare decât ale scenicului), o dau la reciclare. Personal cred că o să scadă nebunia asta cu electrice, vezi ce zice Toyota. Anul trecut nu găseai mașină nouă pe benzina, anul asta au reapărut.
și eu tot v40 am avut, 2014. confirm ce au spus si altii – costurile de intretinere (swedetech si reprezentanta ford, dar nu din buc) foarte OK. am ținut-o 5 ani, nu am avut nicio problema cu ea. dotarile peste sau la paritate cu masina din grupul vag pe care o am acum (2020), care e de munca, asta fiind si motivul pentru care nu mai am volvo-ul. dar stiu ce marca va fi urmatoarea masina.
Am condus un XC60, motorizare diesel+motoras stergatoare electric (15Cp din totalul de 250 si iesea hibrida). Masina intr-adevar in maximul de echipare cu tot cu optionale, dar se simtea superb. Tinuta de drum buna ( o ajutau si suspensiile pneumatice), fara lag in accelerati bruste, demaraj peste medie. Consumul era decent. Sistemul audio… pur si simplu superb. Ce nu imi placea: 360-ul imi dadea o senzatie de ameteala: imi srata masina ca pe un soricel intre elefanti. Yn alt lucru aiurea era functia de faza lunga automata, ii cam orbea pe ceilalti. O problema descoperita la predare: pierdea adblue.
Idata cu aparitia mostenitoarei, cu strangere de inima am dat Xc60-ul inapoi si am luat un XC90. In principal pentru portbagaj si spatiu. Noua madina are motorizare T6 cu polestar(330 CP). Tinuta de drum s-a modificat si nu in bine: nasina e cam barcuta in giratorii/curbe desi are suspensie si neumatica si ea. Demarajul e mult mai ok si surprinzator, franele mult mai exacte. Probleme in doi ani: schimbat un compresor de suspensie si un cap de bara. Ca observatie, pot spune ca parbrizele sunt fragile rau: la precedenta am schimbat unul, la actuala il astept pe al 3-lea… Confirm faptul ca masina iti da o anume prestanta de “om serios” – vorba unui politist ce m-a oprit pentru o depasire a limitei de viteza; era de-a dreptul uimit si mi- a spus uitandu-se la masina: pareti om serios, cum de ati accelerat tocmai acum? Coboram podul Basarab catre IDM si eram singurul ametit oprit cu 61…🤣
Cred că sunt preferate de șoferițe. Au așa o aură de rafinament , siguranță și durabilitate, mașina „vikingilor”.
Eu aș intra în profil. Am din 2005 un V40 1.9d af 2004 cu 600k+ km, fără probleme majore, și de vreo 5 ani un S60 2.4 benzină, aspirat, 5 cilindri, cu 250k+ km.
Mi-aș lua un D5AWD după 2018, dacă aș avea banii și mi-ar pica unul din bătrînei. Nici nu m-aș uita la altă marcă.
1,9D pe prima generație de v40 e un motor legendar.
eu mi-as lua volvo, daca nu ar avea toata cablaraia pe circuit optic proprietar. gen zero modificari personale, poti pune doar ce au ei, dedicat, in service-ul original Volvo. asta a fost si diferentiatorul cand mi-am luat GLE in loc de XC90
Mi-as lua un v90.. ca upgrade de la skoda superb3 combi
Am un V60 diesel cumpărat când avea 4 ani vechime, cu care am bătut o mare parte din Europa.
Dar nu merg aproape deloc cu el în oraș. Și am CASCO.
V40 e cel mai ieftin model al lor, e un motor foarte economicos dar care vine cu problemele specifice dieselului cu km multi, pentru ca majoritatea au multi km (+150k). V40 e o masina buna care s-a vandut bine in DE, NL, BE, UK si care s-a fabricat in perioada 2012-2019. Din ce-am vazut eu, ca pasionat pe forumuri/stiri/social media, clientii din RO sunt oameni care nu isi permit neeaparat o intretinere corespunzatoare si care nu au vrut golf, astra, focus etc, probabil pt ca arata mai bine exterior/interior si e destul de bine echipata. Un V40 care a costat nou peste 30k de euro si are piele, panoramic, scaune incalzite, 100 si ceva de cai se vinde 5-8 ani si 200.000 de km mai tarziu si cu 6-7000 de euro. In RO mereu au fost la vanzare 10-15 pe benzina si multe sute diesel.
S60 T5 2012 240HP. Antifonarea e top, confortul e acolo. Revizii la timp și consumabile, în rest nicio problemă.
Se vand ca painea calda, e plin la service volvo de vreo jumate de an. Au inceput sa vina generatia 2018+ de pe toate leasingurile din europa la pret de dumping. Masini care erau in 2018 inainte de orice criza la pret de 40k euro acum sunt 55k euro noi si second pe la licitatii se dau cu 20..25k. Leasingul a facut maxim o revizie de 40000km, masinile au peste 150.000, dar romanu se uita doar la pret si ca e volvo “tanc” sau lider pe siguranta.
Doar ca multe nu au nici o optiune de siguranta moderna iar “fiabil” nu prea merge la pachet cu nici un diesel euro 6 cu revizii putine si km multi. Ajunge in orasele din romania si in 2..3 ani o sa inceapa distractia la segmentari prin service