Naumovici despre virale și clienții care nu văd

Foarte mișto sublinierea asta pentru toți clienții care vor clipuri ca să rupă și să fie virale: „tu l-ai da mai departe?”. Exact. Tu nu dai nimic niciodată mai departe, de clipuri publicitare nu mai zic, dar vrei ca publicitarul să-ți facă un clip pe care toată lumea să îl dea mai departe.

Clipul întreg aici. E dintr-o conferință despre video, randată la 720p, că se știe că YT procesează mai bine 720p decât 1080p. La fel cum procesează bine când în spatele vorbitorilor e un ecran led. De focus nu mai zic. Și e mișto că apar în conferința asta influenceri toxici, ca Marilu Dobrescu sau Maria Zvinca. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Sau faci video-ul oricum, că are agenția de publicitate o soluție și pentru asta. După ce-ți impui toate ideile tale deștepte în clip și-l treci un pic și pe la creativul tare-n bancuri, dai video-ul pe internet și-i dai share în toate grupurile gen „bancuri super haioase râzi de te spargi haha :) :P”, le știe Bogdan care sunt.

    Ba chiar, dacă mai ai un pic buget, te duci la câțiva influenceri și-i plătești nu să vorbească despre campanie ci despre cât de viral a fost clipul.

    Mișcarea finală de boss e să te duci cu el la ApropoTV (P) și să desțelenești pe îndelete cu încă doi comici cât de deștept a fost clipul și amuzant (P). Am pus două (P)-uri că Andy nu pune niciunul și am zis să aibă.

    După care faci dosarul și excelul și te duci cu el la client: „Privește, mare sultan, ce reclamă super-virală ți-a făcut campionii noștrii. Marcă banul, că la anul te facem și mai viral!”

    • a zis Alex Coteț la conferința vieții că 90% din bugetul pentru o reclamă se duce pe media. difuzare adică. :)

      Mișcarea finală de boss e să te duci cu el la ApropoTV (P) și să desțelenești pe îndelete cu încă doi comici cât de deștept a fost clipul și amuzant (P). Am pus două (P)-uri că Andy nu pune niciunul și am zis să aibă.

      oameni civilizați, nu știu ei din astea cu P.

    • Băi, râdem, glumim, dar am văzut săptămâna trecută o emisiune. A fost un advertorial la o clinică privată de vreo 15 minute și nu era nicăieri menționat acest aspect. Secvențele erau date cu „sursa Youtube – Clinica SupedMed” sau ceva de genul. Și nimeni nu vorbește despre asta, că sunt toți complici la scamatorie.

    • cine să zică, tati?

      1. eu, tu, alți fraieri? păi mai pupăm publicitate după aia?
      2. presa? păi mai pupă publicitate după aia?
      3. iqads? obae? păi mai pupă advertiale după aia?
      4. ăia care nu dau bani pentru scheme din astea? păi dacă mâine fac și ei o campanie și au și ei nevoie de serviciile lor?

    • Te duci la client cu dosar cu șină?

      00
  2. Naumovici, acest guru al reclamelor de șantier.
    Apropo (TV, eventual), de ce mai există unii care le-o sug lu’ de-alde Naumovici, de-alde Moisescu? Din inerție?
    Care sunt ultimele 5 „idei fantastice”, „publicitari”, „bai, ce-am mai râs” ale lui Naumovici?
    Am început să am alergie la cuvântul „publicitar”. De fapt, am avut dintotdeauna alergie. Când aud „publicitar” pun etcheta de prost pe interlocutor.
    Revenind: care sunt ultimele 5 chestii notabile scoase de Naumovici, și când?
    „Publicitarul p…i”

    00
  3. Băi oameni buni, eu stau și mă întreb de ce nu contabilizează nimeni beneficiile (sau mai bine zis, creșterile de vânzări) pe care, de fapt, nu le aduc influencerii. Ok, ți-a prezentat X produsul, s-a hăhăit lumea la el, l-au văzut nșpe mii de oameni… Băăă, da’ cu cât ți-au crescut vânzările? Băăă, câți oameni au cumpărat produsul brusc? Uhm, da, nu ne interesează, am avut multe vizualizări, mult reach, proiectul a livrat… Ce anume a livrat nene? Like-uri? Din like-uri își plătește clientul angajații? Oh, wait, omul de la marketing a pupat raportul, s-a lăudat cu el în ședințe cu managementul, toată lumea fericită.
    Cel mai tare mi se pare atunci când vânzările cresc oricum specific momentului în care se lansează, ulterior se face minunatul clip cu influencerul, la 15 zile cerem date de la client pe vânzări conținând și perioada dinaintea clipului, dar băgăm frumos aceste date la total. Uite, coaie, am livrat.

    00
    • Pai depinde, clientul cere clip viral sau clip care sa vanda produsul?

      00
    • Dorian Popa, azi… reclama la nu stiu ce rahat de amanet de la care isi cumpara niste bratari (de mega cocalar, evident)

      Trecand peste “mirarea” lui imaginara ca un ceas e doar 60.000 lei (gen 60.000 lei ii face el in 3 minute si de aia i se parea ieftin), cum dracu de isi imagineaza patronii amanetului la care era ca vreodata copiii care il urmaresc pe dorian vor merge sa cumpere bratari si ceasuri de zeci de mii de euro?

      Cat de handicapat sa fii sa te prosteasca prostanacul de dorian popa ca sa-i dai bani sa-ti faca reclama la produse luxury? Cine dracu vreodata cumpara ce zice dorian, in afara de ieftineli de fesuri cu hatz si panarame din astea de 3 lei?

      Astia care vand ceva chiar nu-l intreaba: bai pula, cine se uita la tine? Aaa, copii de 12-15 ani in proportie de 95%? Atunci mars in mortii ma-tii la munca nu la cersit de la noi.

      00
    • Corcodusul, nici clientul nu știe. Pe bugete duse la vale, clientul vrea să bifeze chestii. Agenția știe ca nu va face mare profit pe care clientul să nu-l bage de seamă în buget decât dacă croșetează într-o zonă cuantificabilă la reach, nu cuantificabilă la rezultat. N-am văzut în ultimii 3 ani campanii care să nu aibă și niște influenceri la anumiți clienți, într-o mare goană după rezultate de media, care să deturneze atenția clientului de la rezultate de eficiență ale campaniei.
      Și, uite așa, clientul ajunge să ceară un clip viral, care să vândă produsul. Problema este că, de multe ori, astfel de chestii decredibilizează piața și o destabilizează. Pentru că influencerii încep cu pretenții cel puțin ciudate, care mai adună in jurul proiectului o tagmă de “atârnători”: facem, costă atât, dar lucrăm doar cu furnizorii noștri sau colaboratorii noștri. Indiferent că produsul final este prost calitativ, influencerul știe că el va livra prin numărul mare de membri ai comunității sale. Că, la final, rapoartele vor arăta tot reach-ul, tot numărul de like-uri. Că doar n-o fi proastă agenția să recunoască că ceva e făcut prost, iar produsul arată execrabil în respectiva execuție, ba din contră, va spune că așa s-a dorit, asta era intenția. Și cum influencerii au parte de share-uri și like-uri, stăm bine la rezultate, avem ce arăta clientului. Deci am livrat clip viral, rezultatele în vânzări le vedeți voi la final de an. Că doar aveți cumpărători ai produsului.

      00
    • @Andrei, posibil ca reclama aia era cu bataie mai lunga. In sensul de „cand o sa cresteti mari si nu va mai ajungeti cu salariul de la McDonalds, sa veniti la Amanet XYZ sa vindeti bijuteriile lui mami si ale lui tati. Preturi bune wink, wink ” :D

      00
    • clip viral care să vândă produsul

      00
    • Daca ai un clip viral cu reclama la țiglă, nici nu te aștepți sa ai vânzări imediat, nu? Nu e ca si cum poti sa pui mâine acoperișul. Cat despre nenea ala, as zice 2 lucruri: are față de securist si ca sunt oameni mult mai faini ca el care fac clipuri virale cu reclame ( ex. Mircea Bravo)

      00
  4. „Uite ce curat arata gardu asta dupa ce l-a spalat cu aparatu de curatat cu presiune.”

    00
  5. În publicitatea românească orgoliile sunt prea mari pentru cât de mică e piața.

    00
    • tara mica, mese putine …

      00
    • Piața? Credeam ca vrei sa spui p*ț*, după ce-am citit primele șapte cuvinte… Și n-ar fi fost nimic greșit sau departe de adevăr… De fapt, cam asta e norma… Orgolii nesusținute de cunoștințele acumulate și energie maximă să arate că sunt cei mai cei, când, de fapt, sunt arici-pogonici.

      00
  6. Naumovici inca o mai mozoleste RMGC-ului prin batista.
    Era acum cateva saptamani la RockFM si o dadeau ei asa casual-insinuant, făcând o asociere intre dacopatii cu tuneluri si cei care se opun proiectului.

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.