Namebox.ro a fost spart și site-urile găzduite șterse

la 16.50 au dat un comunicat. nu mai e scurt circuit, e atac cibernetic.

 


Cândva noaptea asta, cineva a șters toate serverele și toate backupurile și i-a lăsat goi.

Azi dimineață au trimis următorul email

Buna ziua, situatia a aparut in urma unui scurtcircuit in datacenter. Momentan colegii de la departamentul tehnic lucreaza la solutionarea problemei si vom reveni in cel mai scurt timp cu un raspuns. In cazul in care aveti dumneavoastra un back up al site-ului va rugam sa ni-l trimiteti pe <email> pentru a solutiona problema mai repede. Va multumim pentru intelegere si ingaduinta!

Namebox erau mici, aveau în jur de 2.000 clienți mici și medii, nimic important. Pe pagina lor de facebook e liniște, nici clienților nu le răspund la telefon. Faza cu „am avut un scurtcircuit la server” e bună pentru copii, dintr-un scurt nu se ard toate serverele și toate hardurile.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

157 comentarii

  1. NOU
    #1

    Nu pot sa cred ce mi-se intampla!
    De 12 ore deja siteul meu un wpmu cu alte 12 subsiteuri ale clientilor, foarte importante sunt sterse si namebox.ro spune ca nu are backup.

    De dimineata pana acuma sun la namebox.ro si ignor total, nimeni nu raspunde la telefon. Trimit emailuri nimeni nu raspunde , deschid tickete nimeni nu raspunde.

    Deci eu voi da namebox.ro in judecata. Asta sa fie clar.

    00
    • eu sper, cu sinceritate, ca cei 12 clienti ai tai sa te dea in judecata pe tine, din acelasi motiv.

      01
    • Si eu

      00
    • Dar tu nu ai back-up personal?

      00
    • De ce nu aveai tu backup-uri daca erau asa importante datele?

      00
    • Niste oameni fac backup pe un hdd extern si il duc intr-o alta locatie. Lunar.

      00
    • Se vede ca oferi niste servicii de calitate din moment ce nu ai niciun backup facut pentru clientii tai.

      Din moment ce mi-ai dat ban pe grupul „minune” de pe facebook pentru ca nu poti accepta un adevar, o sa las asta aici:

      http://imgur.com/a/UdEaK

      Banuiesc ca mai ai nevoie de inca 12 ani ca sa iti dai seama ce prostii ai scris pe acel grup.

      00
    • NOU
      #8

      și noi am avut o mare paguba am pierdut luni de zile de lucru cu site-ul nostru…
      am auzit ca cineva vrea sa faca o class-action contra namebox. ati auzit si dvs de asa ceva? ii ati dat deja in judecata?
      am cautat in site-ul lor daca au afisate conditiile contractuale dar nu gasesc nimic…
      intretimp am schimbat provider…

      00
  2. N-au facut un test de incendiu cu eliberare de gaz, ca ING-ul, nu? :)

    00
    • ba da, dar gazul nu era sarin, era hackerin.

    • Lucrez oarecum tangential in domeniu. Mai inteleg sa le stearga tot. Insa si back-up-urile? Adica n-au si ei o banda, ceva? Adica ce back-up sa aiba de s-a sters si asta?

      00
    • Probabil nu aveau backup-uri, deși se lăudau cu ele în ofertele pe care le făceau. :) Că n-are ce să se strice, nu? :)

      00
    • @Flo. Poate aveau backup-urile pe aceleasi servere. Sau daca au avut acces la infrastructura au sters si serverele de backup. Cine stie cum arata infrastructura lor si cat de „protejata” era.

      00
    • Dorin, au back-up sigur, eu am cateva site-uri la ei si dintr-o prostie am sters un cont de ftp cu tot cu fisiere si am apelat la ei sa imi puna fisierele inapoi. Problema e unde tin backup-urile ca daca le tineau pe aceleasi servere aleluia

      00
  3. Nu toate, doar cateva. Din 7 vps-uri cate am la ei imi merg 5 .

    00
    • Ca mentiune, pentru clientii sparti am avut backup facut duminica. Am bagat rack-ul in laptop, am copiat fisierele si gata. Au pierdut doar mailurile de pe server, dar marea majoritate le aveau deja dwl in calculator.
      Orice se poate sparge, backupul este sfant ( au spart astia si telefonul lui Merkel, iCloud … etc ) in cat mai multe locatii.

      00
  4. Si daca nu pot restaura site-urile clientilor si ii dau aia in judecata?

    00
    • cine, ăia cu hosting de 3€?

    • Clienți puțini, da’ buni: cesarom, comautosport … Și alții … Să vedem cum le explică faptul că au avut backup pentru site-ul propriu, dar nu și pentru siteurile clienților 😉.

      Pe de altă parte … Nu înțeleg firmele astea mari care nu aleg soluții de găzduire decente și nu au un băiat în firmă care să se ocupe serios de site: un backup propriu, un cont de găzduire de rezervă, chestii simple …

      00
    • Backup-urile sunt facute zilnic atat la fisiere, casute de email cat si la baza de date prin intermediul solutiei de backup oferita de catre compania R1Soft, pe storage extern. Totusi nu oferim nici o garantie pentru integritatea backup-urilor, iar datele de pe server de backup sunt stocate maxim 10 zile.

      Toti clientii sunt obligati sa downloadeze propriile backup-uri din panoul de control, de la optiunea Backup. Furnizorul nu este responsabil in nici un mod pentru pierderea informatiilor gazduite pe servere ca urmare a actiunilor utilizatorilor, a atacurilor de tip hacking, sau datorita erorilor existente in aplicatiile care nu sunt asociate cu serviciul. Ca exemplu, panoul de control nu este asociat cu serviciul si nu este pus la dispozitie de catre furnizor, fiind dezvoltat si oferit de catre cPanel.net.

      In cazul in care se depasesc 30 de zile de neplata si contul este sters de pe server, clientul poate cere repunerea siteului dintr-un backup mai vechi. In cazul in care acest lucru va fi posibil se va taxa cu o suma de 20 euro + TVA acest serviciu, doar daca s-a finalizat cu succes recuperarea siteului.

      Functia de FULL BACKUP nu este activa din standard pe toate serverele, din motive ce tin strict de utilizarea resurselor, clientul fiind sfatuit sa isi genereze backup-uri manuale cand este cazul (export baza de date si arhivare fisire).

      La 2-3€/luna, nu-ti garanteaza nici dracu’ backupuri in 10 locuri si siguranta 100%.

  5. Nasol. Dar tu chiar crezi ca sunt multe companii in RO care fac treaba asta: https://www.tsohost.com/blog/data-centre-mains-failover-demo

    00
  6. Mda, din pacate eu sunt una dintre ghinionistii cu site gazduit de ei…mi-au spus ca 90% nu recupereaza datele. Si da, evident ca o sa ii dau in judecata…

    Daca tot suntem pe subiect, ce hostinguri recomandati pentru un blog pe wordpress (sa ofere si ssl in pachet)? In romania sau international.

    00
    • Nu te mai baza pe host. exista plugins care iti fac export direct in dropbox (paid sau free)

      00
    • mxhost?

      00
    • Siteground.com

      00
    • Simplenet, Hosterion.

      00
    • Îi dai în judecată pentru ce ? Ca să îți recuperezi cei 3 euro x numar luni ? Asta în cel mai bun caz. Sunt curios, ce vei scrie în cererea de chemare în judecată? Nu-mi povesti de avocați pentru că aceia sunt mult mai scumpi decât un hosting ieftin, darămite namebox. Citește contractul !

      00
    • Serverhost

      00
    • Fix pix obti cu judecata.
      Probabil deja vorbesc cu avocatul si in caz ca sunt sanse sa piarda (nu cunosc speta) nu trebuie decat sa mute activele pe alta firma si „la revedere”

      00
    • megahost
      keyhost
      cu astia 2 am treaba si pot recomanda.

      00
    • Eu am la Simplenet și Chroot. De la Namebox cred că mă voi muta cât de curând, deși nu m-a afectat cu nimic.

      00
    • Opinia mea este sa treceti cu totii pe servicii dedicate de hosting. Glumitele cu cpanel/lamp/php au expirat de la dot-com.

      Amazon Web Services, Google Cloud, Microsoft Azure, DigitalOcean, Rackspace etc. Sunt o tona la nivel mare.
      Si sunt ultra ieftini ($7/luna aka 2 cafele):
      Google Cloud f1 micro Total Estimated Cost: $7.79 per 1 month
      AWS t1.micro Total Monthly Payment: $7.65

      Da, va trebui sa stati 5 minute in plus pe net sa faceti o chestie sa mearga, dar o data ce prindeti ideea e super simplu totul: 1 instalezi wordpress, 2 dai drumul din firewall la porturi, 3 job done. Iar flexibilitatea este fara egal (backups cand vrei cum vrei, orice serviciu aditional poate fi rulat etc.)
      Totul pt 2 cafele/luna.

      00
    • @kmlx bun sfat. eu mai recomand sa faca fiecare cate o facultate cu profil IT plus ceva cursuri Linux Admin. Un C++ ca ala e baza si un PHP ca e usor dupa ce inveti C++.

      restul stati acasa bai saracilor!

      00
    • Și când lumea zice că e prea greu, cloudways.com

      00
    • NOU
      #35

      si noi am fost tare afectati… la noi au pierdut tot… 90% la dvs au reusit sa recupereze ceva?
      am auzit de un class-action….ii ati dat deja in judecata?

      10
  7. Eu am patit-o cu hosting la 1€. Ce s-ai faci, era pe SSD, nu m-am putut abtine. O data, chiar de Craciun (ei au zis ca li s-a busit hardware server-ul) si o data m-au sters pentru ca uitasera de mine. Ceva de genul, am sters tot server-ul, am crezut ca nu mai are clienti. De atunci, nu mai iau hosting in Romania.

    00
    • Hosting la 1Euro? Banuiesc ca 1 Euro /zi era abonamentul…

      00
    • Nu, 1 euro cu TVA pe luna. 3 sau 5 GB SSD spatiu.

      00
    • Cu ani buni in urma aveam un server dedicat (adica costa sute de dolari pe luna) in SoftLayer (firma mare, cu pretentii – intre timp au fost cumparati de IBM). Intr-o zi m-am trezit ca nu merge serverul si am trimis ticket. Mi s-a raspuns sec: serverul era deconectat de la reteaua electrica (cu alte cuvinte era scos din priza). Fara alte explicatii, fara scuze. Nu in Romania ci in SUA! Si nu pe 2-3 dolari pe luna si nu intr-un centru de date mic (aveau zeci de mii de servere la ora aia si intr-un centru de date nu te impiedici de un cablu). Mai am si alte exemple concludente din UK sau DE despre cum se poate presta un serviciu mai scump cu 1-2 ordine de marime decat hostingul shared. Deci poate ar fi cazul sa o lasam mai moale cu afirmatii de genul „nu mai iau X in Romania”.

      00
  8. Cei care vreti sa-i dati in judecata realizati ca mai mult decat banii inapoi nu e cazul sa primiti?

    00
    • Dacă au afaceri şi pot dovedi că le-au fost afectate de downtime pot cere daune.

      00
    • Pot cere orice, problema e sa dovedeasca ca hostingul are obligatia sa plateasca. Adica sa nu scrie in contract ca „despagubirile sunt limitate la valoare serviciului”, cum scrie in orice contract de genul.

      Si ca idee, nici un hosting nu e responsabil de pierderile tale. Ai afaceri care depind de site? E responsabilitatea ta sa ai un plan de rezerva pentru cazurile astea. Nu doar backup, ci si un hosting secundar.

      00
    • nu stiu daca s-a auzit in Romania de class action lawsuit? Intreb de curiozitate.
      Un client daca se apuca sa dea in judecata, se bate cu morile de vant. Asa mai multi, e mai eficient si mai ieftin.

      00
    • NOU
      #44

      Erau si site-uri de ecommerce sa vezi acolo despagubiri

      00
    • Toti clientii sunt obligati sa downloadeze propriile backup-uri din panoul de control, de la optiunea Backup. Furnizorul nu este responsabil in nici un mod pentru pierderea informatiilor gazduite pe servere ca urmare a actiunilor utilizatorilor, a atacurilor de tip hacking, sau datorita erorilor existente in aplicatiile care nu sunt asociate cu serviciul.

      Sa-i dati in judecata invocand ce?

      00
    • Aveti vreunu idee ce inseamna declararea de forta majora in cazul asta? Hai, ca ati citit multe contracte, e la mintea cocosului…

      00
  9. Chiar zilele trecute tot oscilam între 2-3 firme, una dintre ele fiind Namebox pentru a-mi muta site-urile. Chiar dacă au rămas mai puține variante acum … tot îmi este frică să aleg ceva din RO :(

    00
  10. Cum gasesc si eu clientii lor de VPS-uri? :D

    00
  11. Macar era ieftina gazduirea si a atras muste? Era. Sau e, depinde cum privim. E fascinant cum plang unii dupa siteurile lor „importante”, dar nu si-au pus vreodata problema ca orice companie poate da faliment, de exemplu (asta ca sa excludem „hackingul”, ca cica ar fi cu un nivel prea ridicat si cei care au siteuri nu trebuie sa stie de-din-astea). Sau se pot intampla alte treburi urate…

    La fel de interesant e cum cred unii ca la 3 euro/luna (sau 10 euro/luna), gazduirea e la nivel de Google si ca siguranta/performantele sunt aceleasi. Nasoala lectie, dar asta e… poate pe viitor cei care au siteuri „importante” si „vitale” vor invata sa aiba grija de ele. Daca nu vor invata, vor primi (la un moment dat) o alta lectie. Si tot asa, pana invata…

    In paralel, oare baietii de au facut treaba asta doar au „ras” siteurile sau le-au copiat la ei, ca sa vada ce date interesante sunt pe acolo (de preferat, necripate)? Sau, mai stii, poate apar peste vreo saptamana si zic: 500-5000 de euro si va dam backupul siteului inapoi (cum s-a mai intamplat, de altfel).

    Iar astialalti, namebox, prosti ar fi sa ofere despagubiri mai mult decat costul serviciului in sine… asa cam cum se intampla in cazul tuturor serviciilor care nu ofera si o „asigurare”.

    00
  12. daca in contractul de hosting erau obligati sa faca backup atunci aveti ceva sanse daca ii dati in judecata.
    daca insa acolo scrie ca e obligatia clientului… asa cum scrie la majoritatea firmelor de hosting… atunci e mai nasol. poate puteti primi banii platiti in avans inapoi.

    00
    • Backup-urile sunt facute zilnic atat la fisiere, casute de email cat si la baza de date prin intermediul solutiei de backup oferita de catre compania R1Soft, pe storage extern. Totusi nu oferim nici o garantie pentru integritatea backup-urilor, iar datele de pe server de backup sunt stocate maxim 10 zile.

      Toti clientii sunt obligati sa downloadeze propriile backup-uri din panoul de control, de la optiunea Backup. Furnizorul nu este responsabil in nici un mod pentru pierderea informatiilor gazduite pe servere ca urmare a actiunilor utilizatorilor, a atacurilor de tip hacking, sau datorita erorilor existente in aplicatiile care nu sunt asociate cu serviciul. Ca exemplu, panoul de control nu este asociat cu serviciul si nu este pus la dispozitie de catre furnizor, fiind dezvoltat si oferit de catre cPanel.net.

      In cazul in care se depasesc 30 de zile de neplata si contul este sters de pe server, clientul poate cere repunerea siteului dintr-un backup mai vechi. In cazul in care acest lucru va fi posibil se va taxa cu o suma de 20 euro + TVA acest serviciu, doar daca s-a finalizat cu succes recuperarea siteului.

      Functia de FULL BACKUP nu este activa din standard pe toate serverele, din motive ce tin strict de utilizarea resurselor, clientul fiind sfatuit sa isi genereze backup-uri manuale cand este cazul (export baza de date si arhivare fisire).

    • NOU
      #55

      Obligativitatea e de azi, până ieri era doar recomandare: https://web.archive.org/web/20130119013747/http://www.namebox.ro/termeni-si-conditii/

      00
    • Cache-ul ala e din 2013, de fapt.

    • Ha ha, cum incearca unii sa prosteasca oamenii. Schimba peste noapte terms of use.
      Chestii de astea cu contracte in care scrie „orice s-ar intampla e vina clientului” merge la stat. La privati odata ajunsi in justitie cu chestii de genul … nu functioneaza.

      00
    • NOU
      #58

      nu gasesc nici macar conditiile contractuale…..pe site-ul lor…

      00
  13. Al naibii gazul ala inert. Ar trebui sa il inlocuiasca cu altceva.

    00
  14. Scrie clar la ei pe site : backup zilnic.
    Nu este vorba de contravaloarea serviciilor ci de prejudiciul creat.

    00
    • Ai citit si termenii si conditiile? :)

    • @Znuff: Ai postat deja de 2 ori acesti Termeni si conditii. Chiar crezi ca le-a citit cineva? Daca nu au fost citite aici, crezi ca acel contract din care le-ai extras a fost citit de clienti?

      00
    • Evident că nu le-a citit nimeni, întrebarea e retorică.

      Dar văd pe aici mulți care au „cantarit” optiunile de pe piata, si au ales X, Y, Z, dar culmea, nici unul nu a citit termenii si conditiile.

  15. recomand XServers, mie nu mi-au plăcut niciodată cei de la Namebox, nu știu de ce, am avut mere un bad feeling about them… păcat de cei care și-au pierdut munca, data viitoare să nu mai aibă încredere oarbă în backup-ul „promis” de host… voba aia, ce-i în mână nu-i minciună… să descarci o arhovă de home directory din cpanel e treabă de 2 minute

    00
    • Tu sa fii sanatos ;)

    • acuma nu vreau să fiu cârcotaș, da’ când site-ul are 24GB, durează mai bine de 2 minute descarcarea arhivei

      00
    • gupi da, eu m-am referit la cei care au găzduiri de-alea de 3 euro că ei sunt majoritate pe-acolo, ei puteau descărca o arhivă de 1 GB + o bază de date… dacă este vorba despre magazine online, altă poveste și dacă în contract nu e scris clar că ei se ocupă de backup, e destul de grav ca tu să stai așa să nu îți iei o măsură de precauție

      00
    • Acum nici eu nu vreau să fiu cârcotaş, dar dacă ai un site de 24GB îţi iei hosting de la Namebox?

      00
    • Andrei, eu nu am site de 24G, dar stiu pe cineva care are; e un blog :)
      Nu îl are la namebox.ro, însa locatia nu e relevantă aici.

      Mesajul meu de mai sus era un mic troll, sa facem nitel haz de necaz. Imi pare rau pentru baietii aia, sper sa-si revină sub o formă sau alta.

      00
    • @ gupi l-o fi avand la hangarhosting. ;)
      in alta ordine de idei: cum sa soliciti sa ti se trimita backupul prin email?
      cine iti trimite sute de mega sau giga pe mail? ce serviciu de mail permite atasamente atat de mari?

      00
  16. Ahahhaha, ce sa te astepti de la cativa euro, trebuie sa ma uit si eu daca am ceva hostat la ei :)))

    00
    • Ba ejti nebun? Ai mii de site-uri si nu mai stii care cum e. Sa-mi scuzati impertinenta…

      00
    • Mii nu, dar am o gramada de hosturi budget prin romania, aparent la ei nu aveam.

      00
    • Asta ziceam si eu. Cum ar fi sa cobori din apartament si sa spui ca toate masinile de pe strada sunt ale tale dar nu mai stii care e aia cu volan pe dreapta. Ma-ntelegi acum?

      00
  17. Eu am lucrat cu ei si aveam clienti importanti acolo gazduirea nu era ieftina, undeva la 150-200 euro pe luna pentru un server.

    Si serviciile erau ok.

    Sper sa rezovle ca sunt oamenii super ok si corecti. Daca nu rezolva, scrie faliment pe ei.

    00
  18. Va Salut.
    Problema nu e doar backup-ul site-ului.
    In acest Moment nici nameserverele nu functioneaza. Daca ai backup cum acceseaza lumea site-ul daca nameserverele nu rezolva acel site?

    00
  19. NOU
    #80

    De curand am deschis un website http://www.idealhost.ro tocmai din acest motiv, sa ajut oamenii sa gaseasca o gazduire buna pentru siteul lor pentru ca am vazut ca este destul de ceata in acest domeniu. Am ajuns sa gazduiesc siteul meu chiar la namebox.ro pentru ca citisem numai recenzii pozitive despre ei peste tot unde i-am cautat.

    Dintotdeauna am considerat o munca foarte urata sa stai sa cauti un hosting bun in 1000 de surse si nici atunci sa nu ai certitudinea ca ai luat decizia corecta. Atunci am decis ca trebuie sa strang o comunitate in jurul idealhost.ro ca sa rezolvam aceasta problema si sa ne facem viata mai usoara.

    Dupa cum ziceam, siteul gazduit la namebox.ro nu mai este „up” in acest moment. Sincer am avut un feeling rau de cand m-am mutat la ei, seara de seara cand ajungeam acasa, constiinta parca imi zicea sa fac backupul acela ca ceva o sa se intample, dar obosit fiind de fiecare data alungam gandul de la mine motinvad ca „n-are cum sa pice un site cu atatia clienti si cu o vechime atat de mare si cu o reputatie buna”. Stiam ca nu sunt cei mai mari, dar pe de alta parte stiam ca se ocupa bine de clienti, de la cei mari am experimentat aroganta suportului si m-am focusat pe suport in principal. Acum insa inteleg ca am gresit, suportul nu e totul, daca ai pierdut siteul, degeaba suportul e bun, caci nu mai are la ce sa te ajute.

    Credeam ca sunt ghinionist, dar dupa ce v-am citit mesajele, mi-am dat seama ca totusi sunt un norocos „ca am un backup local” (desi nu e versiunea cea mai recenta), dar macar nu am pierdut totul. Am pierdut 20% din development si probabil 100% baza de date care nu era mare intradevar, 6 recenzii au fost pe site insa acelea au venit cu foarte mare greutate, o comunitate e greu de dezvoltat.

    Cel mai probabil daca nu voi putea recupera nimic de la Namebox, va trebui sa caut alta companie, sa pun siteul sus din nou, sa refac ceea ce am pierdut si sa incep din nou sa adun comunitatea in jurul siteului si sa ne ajutam reciproc ca sa putem evita situatii de acest gen.

    00
  20. Nu ii apar, dar aveti putina rabdare.De unde stii tu ca au fost sterse?
    Din faptul ca au zis sa le dai un backup?
    Au cerut un backup pentru a solutiona mai rapid problema, nu au confirmat sau infirmat ca au fost sterse.
    Nu faceti panica inainte de timp.

    Multumesc

    00
  21. Naspa, aiurea, cam nasol … eu am colaborat bine cu Namebox atunci cand am avut oarece bloguri la ei.
    Parca n-as da cu pietre doar in ei pentru ca, cu un back-up toti suntem datori … mai ales cand ai chestii mai importante decat un mic blog personal.

    00
  22. toata lumea sare sus si tare ca era hosting ieftin, nu era tocmai ieftin ptr pachetele vps.
    am folosit servicii vps de la alta companie, erau mult mai ieftin dar in 4 ani cat am tinut datele la ei nu am avut probleme.
    namebox se lauda ca ei ofera backup, a fost motivul ptr care m-am mutat la ei, dar eu spre deosebire de multi altii mai am vreo 2 servere unde tin backup la baza de date, am pierdut cam 95%, informatii de care ma pot lipsi si pierdere in limitele acceptate de mine.
    lucrul deranjant este ca baietii astia nu vin cu un raspuns oficial , gen:
    ba nene ne-a spart hecarii site-u, si-a bagat p in tot, nu mai avem nimic.

    00
  23. Nu conteaza ca platesti 3€ sau 1000€ pe luna sau ca ai backup inclus, e responsabilitatea ta sa iti copiezi un backup in alta parte dar ce se intampla in acest moment nu e acceptabil. Ca si firma serioasa de hosting sa ceri tu clientului sa trimita un backup … extraordinar… chiar nu imi vine sa cred.

    00
  24. Să vezi câți clienți sună să le rezolvăm problema și să semnăm și „contractul acela de mentenanță” pe care nu-l voiau până acum ;).

    00
  25. Am facut un grup de facebook, dedicat clientilor namebox:

    https://www.facebook.com/groups/1834348063496877/

    00
  26. Se pare ca astia ofereau optiunea de backup manual: https://www.namebox.ro/faq/cum-obtin-un-backup-la-site-ul-meu/

    00
  27. Stai sa vezi ca se intampla si la case mai mari. Prin 2000 si ceva lucram cu contracte la Casa de Pensii.
    Au avut ceva probleme si am primit un server de Win2000 de reinstalat. Frumos, formatat, configurat si dus inpoi. La care suna cineva de la ei si intreaba unde e backup’ul. La intrebarea mea mi-au rapuns frumos .. Pai backup’ul era un zip pe D:\ *facepalm* . Nu mai stiu exact ce si cum dar stiu ca operatorii de acolo au lucrat ceva zile overtime pentru a introduce datele in baza de date din nou.

    00
  28. Acum niste ani am avut o problema similara pe Ghesi, insa doar pe fisiere, nu si baza de date. Nu imi mai ramasese nimic important acolo ca le mutasem la Webfactor. Inca-i vad pe piata desi au fost multi avariati atunci.

    00
    • WHAT?

      Noi nu am avut niciodata o problema de genul. Nu ne baga in aceasi oala, te rog.

      00
    • Cautati tichetul 632312 din Jan 18, 2012 at 12:53 PM. Am mai avut 2 clienti care mi s-au plans ca le-au disparut bucati din site.

      00
  29. NOU
    #95

    Și site-ul meu a murit acolo…

    00
  30. eu am vrut sa imi fac backup acum 2 zile,dar am zis ca n-are rost ,pt ca e work in progress si ca „n-are ce sa se intample”.

    00
  31. Ce-i drept, namebox a belit-o, și-a dat nițel cu mucii în fasole dar e mult mai fascinant cum există atâția care cred că la 3-4€ pe lună firma la care-ți ții site-ul îți asigură backup-ul ăla 100% în ABSOLUT orice condiții fără ca ei să ridice nici un degețel.
    Eventual de ăia 3-4€ firma aia de hosting să trimită și hdd protejat special cu datele clientului într-un buncăr anti-atomic, că deh, nu se știe.
    Au soft care vă face backup incremental automat. În rest e responsabilitatea fiecăruia să-l descarce și să aibă grijă de fișierele alea de backup, nu a lor. Nu vă pricepeți, puneți mâna și plătiți pe unul care se pricepe. Că de aia dați bani și la mecanici auto de exemplu. Geez…

    00
  32. wtf 15oiro pt vps unmanaged cu openvz
    lol
    si nici macar vpn pt amazon video nu-ti poti face

    00
  33. Ce mișto, eu tocmai am înregistrat un site la ei în urmă cu 2 săptămâni să văd cum merge treaba cu ei. Bine că încă n-am băgat conținut.

    00
  34. Forta majora, sigur. Nu vad nici o calamitate naturala, ori razboi :)

    00
  35. NOU
    #101

    Nu am vrut să spun nimic până acum pentru că am sperat că lucrurile se vor rezolva, dar haideți să vedeți până unde poate merge incompetența și bătaia lor de joc.

    Uita-ți răspunsul pe care l-am primit eu la tichet, unde mi se sugerează să uploadez backupul într-un cont de panel, în care, surpriză, am găsit deja backupurile altor clienți (care au primit probabil o cerere similară) și care, evident, erau „la liber”, deci le putea downloda orice alt client, căpătând astfel access la datele respectivului cont.

    Și ne mai mirăm că au fost conturile sparte.

    Printscreenurile (incredibile, da, știu) le puteți vedea aici: http://imgur.com/a/pTlvi

    00
    • Incredibil…

      00
    • Ei uite în sfârșit primul motiv real pentru care să-i dai în judecată !

      00
    • Cine-i „printesa” care semneaza?!

      Oricum, foarte bine ca erau backupurile la comun. Sper ca aveau si datele in ele (bazele de date, adica). Prostia – inclusiv a clientilor – se plateste. Intotdeauna. Mai ales cand toti sunt experti tutorialo-yutubisti: de la utilizatori pana la „comerciantii” de VPSuri „ieftine, ia de aici”.

      00
    • NOU
      #105

      Exactly my point…

      Pot înțelege că a fost spart contul și că nu a fost (neapărat) vina lot.

      Pot înțelege că au fost compromise și backupurile și mi se pare normal să fi avut și noi propriile backupuri (și le aveam).

      Dar nu pot înțelege minciuna cu scurtcircuitul și mai ales nu pot înțelege cererea expresă de a uploda arhiva de backup într-un loc (semi)public, unde alții să aibă acces la ea.

      Culmea e că nici măcar după ce i-am avertizat asupra potențialei breșe de securitate pe care singuri au creat-o (atât în scris cât și telefonic) cel puțin câteva zeci de minute, până mi s-au terminat mie downloadurile (pe care, evident, nu am de gând să le folosesc, le-am făcut strict pentru probe la ANPC), nu au făcut nimic.

      00
    • Cat platesti hostingul pe luna?

      La mine numai activarea snapshot-ului e 3 euro plus inca 5 euro un hdd extern (adica intr-o alta locatie sa nu pice cu cel din server in caz probleme fizice)
      Hostingul in sine e irelevant pentru ca acolo depinde de configuratie.

      00
    • Nenea Bogdane eu te sfătuiesc să citești un pic noul Cod Penal. Ăia ți-au permis accesul specific pentru upload-ul backup-lui tău, ce ai făcut tu se numește acces neautorizat. Și nu se pedepsește cu amendă.

      00
    • NOU
      #108

      De fapt eu cred că am procedat ca la carte.

      Am identificat respectiva breșă de securitate și am raportat-o imediat firmei de hosting; am așteptat până când problema a fost rezolvată (parola de la respectivul cont schimbată) și doar după asta am făcut situația publică pentru a avertiza persoanele care au făcut upload în respectivul cont că datele lor s-ar putea să fi fost compromise și că ar fi recomandat să-și schimbe parole sau orice mai au ei pe acolo.

      00
    • NOU
      #109

      acelasi raspuns am primit si eu…

      00
  36. Nu sunt tocmai cei mai ieftini, ca am platit cu 10lei mai mult pe 1 an la webfactor azi cand m-am mutat. Si la namebox plateam 60lei pe 6luni.

    00
  37. Zoso, unde pot sa vad continuarea comentariului lui Andrei Rockfabric, ca ai dat tweet doar cu screen din fb?

    00
  38. NOU
    #116

    Mda, fain, am plecat de la Hostvision la Namebox, pentru ca hostvision nu puteau tine pe hosting un domensiu si un subdomeniu, dadea eroare 503 de overload.

    De cand m-am mutat la namebox pe SSD numai probleme am avut, ba mergea site-ul foarte greu, ba nu aveau back-up la zi, etc, culminand azi-noapte, eram live cand s-a intamplat, cu stingerea luminii.

    Am noroc ca am back-up facut manual acum 3 saptamani, prevenitv asa fac la toti, dar am pierdut 20% continut updatat la site.

    Am avut de ales intre MXHOST si NAMEBOX, am ales namebox, se pare ca m-am inselat.

    00
    • Dacă nu-ți „tinea” domeniu si subdomeniu era probabil din cauză că foloseai prea mult CPU/RAM/IOPS etc., ceea ce e oarecum normal dacă ai pus 50 de pluginuri pe un WordPress sau cine știe ce alte scripturi consumatoare de resurse.

      E greu de înțeles realitatea „Shared Hostingului”. Dacă ai nevoie de resurse dedicate, există VPS, Server Dedicate etc.

    • Znuff, astea is abureli mai mult, ei practica overselling-ul la greu pe VPS-uri. Am abandonat si eu hostvision.ro pentru ceva similar – Am avut un site la ei pe VPS de 19.99 euro, care avea 3000-4000 vizite pe zi, max 15-20 vizite simultane si stateau cateva minute si eram multumit de ei. Site wordpress curat cu putine pluginuri, si Cloudflare, deci nu pretentios. Apoi siteul a decazut in decurs de 2 ani si am ajuns la 200 vizite pe zi. Atunci m-au sunat si mi-au spus sa cumpar…server dedicat ca altfel mi-l opresc pentru ca am prea mult consum de banda si resurse?! Am renuntat scurt si rapid la serviciile lor.

      00
  39. NOU
    #120

    Mie mi-au raspuns la telefon si au fost foarte ok , nu as vrea sa fiu in pielea lor zilele astea iar celor care vor sa dea in judecata nu pot sa le spun decat ca abereaza , era de datoria noastra , a celor care au site-uri gazduite la ei sa ne facem backupuri externe , ei nu au garantat asa ceva , cititi „Termeni si conditii ” .

    P.S. : am pierdut si eu 4 site-uri , nu am avut backup dar totusi imi dau seama ca greseala imi apartine !

    Zi buna tuturor !

    00
  40. Rog a nu se mai abera cu stingerea luminii, scurt, crapat diskuri si alte tampenii de genul.
    Nu a fost cazul, aia cu scurtul, curentul si prajit discurile, aia fost o eroare de PR cauzata de panica.
    Si-mi pot imagina panica..
    Mizerii din astea se intampla, sunt cu dedicatie si de obicei inside job.
    Opinia mea de cofetar.
    Acolo a fost cineva extrem de determinat si suparat, plus cu un caracter infect.
    Nu hack.
    Parerea mea de pensionar, n-am fost acolo, eram la 3-400m de fibra optica distanta, dar am dat 2-3 telefoane.
    Multumesc.

    00
    • What this guy said.

      Nu „sparge” nimeni un server ca să șteargă chestii random, „atacurile” sunt mai complexe in ziua de azi.

      De asemenea, spargerile astea sunt de obicei oportune – sa obtii acces la un server dupa care sa mai stai prin zona sa mai cauti un alt server (ala de backup) ca sa-l stergi si pe ala…

      Probabil un (fost) angajat supărat sau ceva de genul. Și sper că dacă ăsta e cazul, să i se publice numele tipului ca să nu-l mai angajeze nici dracu’ pe viitor, decât ca gunoier.

    • Mdap, și eu mi-aș pune banii pe un inside job. Nu dispăreau chiar așa aproape toate datele.
      Și uite de aia e bine să-ți ții dușmanii aproape și adminii și mai aproape.

      00
    • @Znuff si @Meeku , voi stiti probabil ca vorbesc in cunostinta de cauza. Plm, sa faci asa ceva, trebuie sa cunosti exact reteaua, topologie, sa ai acces, sa cunosti foarte bine ce si unde R1Soft folosesc aia, sa cauti fisiere cu adrese false, sa vezi cum poti intra pe serverele de backup. Si nu stergi tot dupa care muiesti discurile cu o rescriere de sa nu mai recupereze nimeni date decat daca e inside job.Dupa care mai dezasamblezi si ce era raid, ca sa fie treaba facuta bine. Mie-mi pare extrem de rau de Namebox si de tipul din spatele firmei, om muncitor. De asemenea de clienti. More to come, uneori, chiar concurenti, noi ne respectam si daca putem ne ajutam

      00
    • Tipul o sa fie angajat de altii pentru sporirea securitatii, nicidecum anagajat pe post de gunoier.

      00
    • SirNeo: ai vazut prea multe filme americane.

      00
    • @ SirNeo daca se poate dovedi ca un fost angajat a facut asta nu cred ca o sa mai angajeze prea curand. Poate dupa ce iese de la bulau.

      00
    • Trebuie sa fii cretin rau de tot sa faci una ca asta. Daca e pe bune, si oamenii astia au fost loviti din interior, ala ar trebui atarnat de oo in piata. Sunt hoster de atatia ani, am patit-o o data prin 2010. Nu vreti sa stiti ce stres e. Lasi la o parte oamenii care te injura si te ameninta, e vorba de munc ata. Ai cheltuit bani si timp si nervi sa aduci oameni pe servere si vine un bou si iti rade totul intr-o noapte. Horia are dreptae. Nu poti sa faci asa ceva fara sa nu cunosti arhitectura. Sau aveau totul pe un singur nod de VPS-uri si ala a ras si backup si masini virtuale dintr-un singur foc.

      Oamenii aia de a namebox cred ca or sa se lase de meserie dupa o asa faza. Sa vinzi hosting cu 1 euro pe luna si apoi sa patesti o faza ca asta, pur si simplu nu se merita. Stresul si nervii la un moment de asta te subrezesc cat pentru 10 ani de casnicie :))

      00
  41. Trebuia sa aiba backup, punct. E de neconceput sa existe o firma de hosting fara backup. A, ca e de 24h, sau de 2400h? Nu contează, trebuie sa existe un backup. Mho

    00
  42. NOU
    #130

    n-a zis nimeni ca n-aveau … aveau tocmai asta e prb ca ” aveau ” si nu mai au :)

    00
  43. Ho, lăsați oamenii în pace, că o să-și schimbe numele firmei și al site-ului și bagă hosting la superofertă, de Paște. Pentru fiecare 10 GB comandați, primiți un ou Kinder cadou, cu backup-ul la zi.

    Ce nu înțeleg eu, momentan? Cum vine asta? „Am inceput deja recuperarea datelor clientilor care ne-au pus la dispozitie backup-urile locale.” Ce recuperează băieții dacă clienții sunt cei care au facut backup-ul?!

    00
  44. asa cum a zis si wbf mai sus, miroase tare a inside job. niciun hack nu cred ca le putea genera o asemenea pierdere de date. de scurtcircuit nici nu se pune problema.
    cel mai probabil vreun fost angajat certat cu angajatorul.

    00
    • eroare a unui operator, picat mai multe hdd decat permitea redundanta + backup-uri netestate

      alea cu atacul cibernetic prin priza is cel mai putin credibile

      00
  45. cum era aia cu those who backup and those who will / never lost all their shit

    00
  46. Am un back-up de acum cîteva săptămîni ? Și acolo este găzduită afacerea care-mi dă de mincare ? Lol

    00
  47. Buna seara. Eu am cumparat hosting si domeniu de la ei si gazduiam un site de socializare cu plata. Nu am semnat vreun contract cu ei. Am primit doar 2 facturi. Una pentru hosting si alta pentru domeniu. Precizez ca am citit termenii si conditiile inainte de a cumpara serviciile lor. Ce pot sa fac? Ultimul backup l-am facut in Noiembrie 2016 si de atunci am facut nenumarate schimbari la site. Voi pierde o multime de utilizatori, inclusiv cei care au platit in ultima vreme. Daca acei utilizatori isi vor banii inapoi acum de la mine? Unde este vina?

    00
  48. Poate va amintiti si povestea cu nshost de acum cativa ani…Si eu tind sa cred ca cineva din interior le-a copt-o.

    https://zoso.ro/hosting-ieftin-backup-zero-povestea-nshost-ro/

    00
  49. Pacat de ce se s-a intamplat. Adrevarul e ca e bine sa ai un backup al siteului chiar daca e al tau, dar daca si dezvolti pentru altii si nu faci backup nu esti profesionist. Hai ca siteurile poate le recupereaza o parte din ei dar mailurile nu cred. Acesta este un exemplu bun sa incepem sa ne facem backup mai des.

    00
  50. Acum ca s-a mai asternut linistea… se gandeste cineva ca omul asta punea paine pe masa la familia lui ? Si inca cateva franzele angajatilor, colaboratorilor si altor furnizori…
    Nu ii iau apararea dar fiecare trecem prin viata cand suferim un esec major din cauza ca lumea ii rea.

    Cata ura sau rautate sa ai in tine incat sa pui in genunchi o afacere de genul asta ? Ce ti-a putut face omul respectiv incat sa-l distrugi la propriu ?

    Am trecut si eu prin faze de acestea si nu doresc nimanui sa fie in locul lui acum.

    Uitandu-ma la comentarii vad ca majoritatea se bucura de necazul omului. Tipic.

    Stiti ce ati putea face voi toti care amenintati ca il dati in judecata ? Sa-l sustineti prin faptul ca ramaneti abonati – pentru ca hosterul asta SIGUR va avea backup de azi inainte. De restul, n-aveti de unde sa stiti, sunt bombe cu ceas toti.

    00
    • Sunt de acord cu ce zici, nu ii dai in cap cand e jos, dar e usor sa arunci cu pietre cand cineva calca gresit. Desi nu sunt clientul lor am sunat la ei si le-am dat cateva sfaturi activand in acelasi domeniu ca si ei. Am vazut si oportunistii cum au aparut prin campanii AdWords sau commenturi cu „recomandari”. Ca tot vorbim de infrastructuri se intampla si la case mai mari, dam in judecata pentru 3 euro pt ca suntem tari pe pozitie dar tacem ca fraierii cand timp de 24 de ore nu pot plati cu cardul dintr-un test facut aiurea (stiti foarte bine la ce companie ma refer).

      00
    • Punea o paine pe masa familiei si angajatilor etc., dar in tot timpul asta cand punea painea pe masa se putea gandii frumos cum sa investeasca niste bani si sa dezvolte o infrastructura mai secure si backuri in 100 de locatii daca trebuie. Cu siguranta isi cunostea gaurile si ce astepta ? Uitati-va inca o data la ce a postat @ Bogdan Epureanu doar ca sa va da-ti seama cat profesionalism pe ei. Deci vrajeala cu painea nu tine… pe langa painea aia a facut si bani gramada. Punct.

      00
  51. Nu e prima data cand se intampla treaba asta … acum vreo 2-3 anisori s-a intamplat ceva similar … numai ca aia nu au fost hakeri, ci unu pus pe soparle, a avut access la tot serverul, a sters toate datele (inclusiv serverele de back-up) apoi le-a rescris cu 0…

    00
  52. Nu e doar namebox in afacerea asta.. romarg a patit la fel.. am avut hostin ssd pentru mokatrans, un site de transport anglia romania.. si se pare ca nu mai exista nimic.. motivul: scurt circuit :)) traiasca tlh.ro :D am pentru alti clienti acolo si nu mai moare :D

    00
  53. O rugaminte pentru baietii care au facut un test de securitate la namebox. Testati mai multe firme de hosting din Romania, poate asa invata minte ambele tabere ca ce-i in mana, nu-i minciuna.

    00
  54. SSD-urile nu sunt pentru data storage, mai ales daca se scrie non-stop pe ele. Cel mai bun, un mix intre SAS-uri si SSD-uri (pentru cahce/viteza). HPE 3PAR, de exemplu.

    00
    • Depinde de SSD, pentru servere (decente) nu se folosesc SSD-urile de le vezi in comert la rafturi cu 400ron, cele de enterprise grade rezista mult mai mult decat HDD-urile (neavand parti mecanice).

      00
    • Stiu ce SSD-uri se folosesc, dar niciun DataCenter intreg la cap nu foloseste SSD pentru „heavy-duty”. Acolo sunt SAS-uri.

      00
  55. O idee pentru cei care ziceti ca-i dati in judecata. Probabil ca baietii daca si-au dat seama ca e groasa au facut deja niste plati catre alte firme, preventiv. Asa ca Namebox poate sa intre lejer in faliment. Incercati sa obtineti ceva de la o firma falimentara.

    00
  56. Nu stiu daca-mi vei accepta comentariul, pe ultimele le-ai sters, dar aici simt nevoia sa fac o precizare: nu sunt platit de Namebox, am doar 3 dintre bloguri la ei. Nu s-au sters TOATE blogurile, ale mele sunt in picioare, cu totul pe ele. Au fost picate si ale mele noaptea, dar dimineata si-au revenit. Nu sunt singurul in situatia asta.

    Ei au multi bloggeri mici, incepatori, pt ca au preturi atractive. Pana acum, s-au purtat super-ok, neavand reprosuri.

    Atat voiam sa zic :)

    00
    • NOU
      #153

      Mai dadeai comentariul asta daca pana in momentul de fata nu aveai nici un raspuns la tichetele de suport/telefon si serverul/siteurile nu ti-ar mai raspunde? PLus ca poate nu ai facut backup recent deoarece ei se laudau ca ofera „backup zilnic” :)
      Nasol..

      00
  57. Hai sa intelegem un lucru….daca in TOS scrie ca firma se obliga sa faca backup, atunci face backup. Tu daca dai in judecata, cum formulezi? Ei si-au respectat terminii si anume au facut backup. Dar nu scrie nicaieri „firma se obliga sa asigure protectia back-ului si integritatea acestuia”. Practic ei au facut backup, dar daca in urma atacului cibernetic a fost sters…vorba aceea: „Ghinion!”

    00
    • NOU
      #155

      conform noile legi europene despre web sunt responsabili si de datele detinute in backup, problema e ca nu stiu daca au fost deja implementate in codul civil roman… apoi in romania ca si in italia e ff greu sa gasesti avocati si mai cu seama judecatori competenti in acest domeniu… majoritate nu stiu

      00
  58. vreau sa stiu un host bun si eu azi am vrut sa ma mut la iei dar daca au fost sparti sa fie bafta lor doar hosturi de rahat am incercat dadeam si 50 euro luna si servicii de nimic astept un raspuns de la voi

    00
  59. oare câți dintre ăia care miorlăiau că au pierdut tot au dat în judecată pe cineva?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube