Muzica necomercială și radio-ul care te laudă…

Eram într-un taxi și ascultam, ce altfel, pe unul dintre jenele alea umane, Morar sau Buzdugan, lăudând cu toată gura o trupă numită 7klase, care a rupt și care e foarte tare și asta nu pentru că au venit să se prostitueze la radioul lor de tiriști și taximetriști, ci pentru că așa în general.

Și nu înțeleg asta când pretinzi că faci muzică necomercială. Dacă ești Delia sau Smiley sau Andra sau oricine, e normal să te duci acolo și să înghiți rahaturi, pentru că faci muzică absolut comercială, care trebuie să ajungă la cât mai multă lume.

Dar când nu ești atât de jenant/comercial? De ce la radiouri din astea mizerabile? Poate pentru că alea necomerciale nu sunt atât de lingușitoare? Pentru că alea nu-ți promit difuzări chiar dacă vii să te prostituezi în studio?

7klase

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. Nici măcar în studio nu i-au lăsat?

    00
  2. I-am căutat pe YouTube și am văzut că au fost in emisiune la Măruță deci nu poate fi vorba de muzica necomercială

    00
    • I-a preluat vreo agentie si le dicteaza pana si freza, nu cred ca mai pot alege unde trebuie sa se promoveze. Dar melodia… tot pe ritm de manea este, nustiu cat mai dureaza trendul asta. Peste tot numai baluba si restul reggetonilor.

      00
  3. Pentru că toată lumea caută scurtături.
    Pentru că nu le spune nimeni că ascultătorii care-i descoperă astfel, deși sunt mulți, nu vor fi la fel de loiali precum cei pe care i-ar câștiga prin alte modalități. Paralelă: ce preferi, 100 cititori de blog care chiar cumpără ce le recomanzi, au încredere în tine și te susțin pe Patreon, sau 1,000 de cititori pasivi?
    Pentru că nu le spune nimeni că publicul ăla de radio va uita de ei la fel de rapid. Sau că vor pierde și încrederea fanilor „core”, fiindcă nu se vor mai identifica. De aia există artiști cu sute de mii de pagini de Facebook, dar care nu reușesc să aducă oameni la concertele proprii, și atunci merg pe calea „concerte gratuite, sponsorizate de alții”, unde publicul știe o singură piesă de la ei.
    Pentru că ego. E drăguț să te sune rudele să-ți spună că te-au auzit la radio sau te-au văzut pe TV, chiar dacă tu n-ai concerte și mori de foame.
    Pentru că n-au un manager sau un mentor (un artist care deja a trecut prin așa ceva?) care să le spună adevărul despre toate astea.

    00
  4. N-am succes/sunt slab=Eu nu fac chestii comericale. Asta e mentalitatea romanului needucat care nu știe ca Dostoievski a fost un succes comercial încă de la debut.

  5. S-a sculat O-zone din morti…

    00
  6. Am ascultat Fata urbană și cum naiba poți să spui că fac muzică necomercială? Fac pop cu un twist de tango/chanson sau ce naiba e. In plus, sunt la casa de producție ai lui Smiley, normal că îi trimite la produs la toate posturile comerciale.

    00
  7. Îi împinge în față Smiley, nu mi se pare că cântă necomercial, probabil faptul că cântă prost fără autotune înseamnă la ei că e „necomercial”. Cam de prost gust să pună discursul ăsta cu necomercial ca punct important din ce fac ei.

    00
  8. Super piesa…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube