Muncă și platforme #3: o idee mai bună

Ia fiți atenți aici:

ReFeel App, un startup care îşi propune să schimbe piaţa serviciilor de curierat,  ofe­rin­du-le şoferilor care realizează curse între di­fe­rite localităţi posibilitatea de a transporta pen­tru utilizatorii pe care îi găsesc prin inter­mediul aplicaţiei diferite pachete contra cost, vrea să atragă o finanţare de 100.000 de euro, bani ce vor ajuta la finalizarea funcţionalităţilor din cadrul aplicaţiei şi vor susţine lansarea pe piaţă. (sursa)

Asta e genul de idee gândită de cineva care urăște curierii, că nu stau după el, nu au schimbat, se grăbesc și tot așa. Și nu s-a uitat un pic la tot procesul sau n-a făcut un traseu o dată să vadă cum e ideea pe care o propune.

Hai să explic eu problema, că timp am, și le economisesc investitorilor 100.000€. Eu vreau să merg la București de la Brașov. Sun și mă întâlnesc cu omul care are coletul de trimis. Hai să zicem că e ceva de 5kg, care costă 40 lei să fie trimis cu Fan. După ce l-am luat, îl duc la București si acolo caut să mă întâlnesc cu omul care trebuie să îl primească. Din prima, problema sincronizării e a naibii de spinoasă, mai ales în orașele mari, mai ales pentru cei care au treabă. Că mă duc în celălalt oraș cu treabă, nu mă duc să mă plimb, și o să fie incomod să traversez orașul ca să las un colet. Timp și benzină.

Bun. Care să fie selling point-ul ideii? Hai să ne gândim. Banii, probabil. Trimite un colet cu mai puțini bani decât îți ia curierul! Cool. Dar aici e a doua problemă: pentru un un om care duce un colet, banii vor fi prea puțini pentru ce are de făcut. Curierul ia ăia 40 lei pentru că are 20 colete de livrat, și el câștigă 10 lei la fiecare (10 lei ăla care îl preia, 10 lei transportul, 10 lei sortarea, 10 lei livrarea).

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Nimber te contrazice.

    00
  2. Eu dau 10 lei la maxi-taxi. La ce bursa pot sa-mi lansez ideea de afacere?

    00
    • Da,dar te duci tu la autogară sau într-o stație/punct intermediară/intermediar, nu te caută șoferul de hăbăuc prin oraș la volanul microbuzului (apropos, cum e corect maxi-ului taxi sau maxi-taxiului? Înclin pt ultima variantă, dar mi se pare că ambele sună ca dracu).

      00
    • @AB: la Galati, acum muuulti ani le ziceau taxi-sexy. Nu mă întreba de ce :))

      00
    • @AB – si care sofer te cauta hăbăuc prin oras ? cel in tranzit despre care spune Vali ca se grabeste ? Sau curierul care iti marcheaza coletul ca nefiind nimeni la adresa

      00
  3. Din video-ul de prezentare se vrea a fi un glovo/foodpanda pentru zacusca si varza murata. Au ales gresit anul, multi dintre studenti sunt deja acasa.

    00
  4. Avand in vedere ca in studentie am primit nenumarate pachete prin autocar si ca, dupa ce m-am angajat si mi-am luat masina, am carat nenumarate pachete pentru consateni (in mare parte mancare, trimisa de parinti), nu vad unde e problema. Mai e o aplicatie de succes, Blablacar, care tot ceva de genul face, doar ca ea cara oameni pe care poti sa-i dai jos si sa pleci fara sa iti fie frica ca ii fura cineva, dar tot trebuie sa iti strici programul ca sa ii iei si cunosc multe persoane care o folosesc. Probabil o sa fie oameni care au suficient timp sa care doua, trei colete si sa isi scoata banii de combustibil.

    00
  5. Parca a fost dezbatuta la Imperiul Leilor si nu a avut prea mare succes?daca nu cumva e acelasi start up)

    00
  6. e bine ca sunt mai multe platforme, ne dezvoltam si noi.
    planul de afaceri sigur e bine gandit si mai ales pt. 100k nu e o suma asa mare. cu siguranta isi vor scoate inca pe atat anual, ca doar nu o sa tinteasca 10% profit ca mori de foame la primu cutremur financiar.

    00
    • Wannabe antrepenorul din mine spune ca cu 100 de mii cineva lucreaza gratis în firma aia … ideea ar merge doar pentru b2b dar ceva îmi spune ca ar exista deja astfel de platforme b2b … problema e ca pentru utilizatorul normal trebuie sa bagi bani seriosi în promovare si în suportul acelei platforme, gen te suna careva la miezul noptii sa-ti spuna ca are probleme cu pachetul. Spunea cineva de blablacar dar blablacarul e peste tot în lume si nu cred ca fac ei vreun ban în România. Sau nimber https://www.crunchbase.com/organization/easybring/company_financials

      00
    • Oricum, tot profitabil ramane un restaurant, dar dupa pandemie.

      00
  7. Eu cred ca ar putea prinde bine daca ar reusi o colaborare cu 2,3 benzinarii. Imi imaginez urmatorul scenariu.
    Ma duc de la Cluj la Sibiu. Oricum opresc la benzinarie sa bag benzina. Dc e vre-un pachet de luat il iau si il las la o benzinarie din Sibiu. Simplu. Am facut si eu 10 lei si e mai putin trafic..

    00
    • Eu fac des drumul TM-CJ. Daca ar exista un serviciu de tip „uite avem colete pentru Cluj, le lasi cand ajungi si alimentezi, primesti aici un ban, sau chiar benzina – as fi client fidel. De multe ori nu am bagaje mari.

      00
    • De ce sa te multumesti cu 10 lei cand poti sa mananci tu toate sarmalele din pachet?

      00
    • Ăsta e felul in care mă gândeam și eu. Locații fixe pentru ridicare și pentru livrare. Benzinării, dropboxuri, din astea.

      Altfel problema sincronizării distruge toate avantajele.

      Comunicare zero, primești notificare doar cum că produsul e in locația aleasă și gata.

      Altfel n-ai rezolvat nimic.

      00
  8. Mai ales daca ajung sa trimita faina sau fan prin refeel. O sa resimta pe pielea lor :)

    00
  9. asta e genul de idee gandita de unii care vor sa revolutioneze lumea stand in fund la birou … n-au treaba cu realitatea

    00
  10. Și undeva nu foarte departe, tot in Europa, azi am rămas uimit. Un plic care l-am lăsat la posta aseară la ora 16:30, a ajuns azi dimineața la ora 7:37 la destinație, undeva la vreo 750km distanta. Ah, mda… nu am folosit vreun serviciu special gen “livrarea a doua zi”. Doar am optat pentru semnătura la primire pentru ca aveam niște documente.

    00
    • Se întâmplă de astea și la Poșta Română. Pachete lăsate la ora la care trebuie în București ajung în Satu Mare după 24 ore. Că durează alte 24 ore să ajungă avizul la destinar e partea a doua.

      00
    • @Claudiu – dacă mi-ai fi spus ca dura o saptamana sa ajungă de la București la Satu Mare, poate le găseam o scuza din cauza infrastructurii (cai ferate proaste, autostrăzi lipsa). Bine, cred ca ar fi și altele, lipsa de personal, lipsa de sisteme automatizate, durere in partea dorsala colosala.
      De curiozitate, cât costa sa trimiți un plic de la București la Satu Mare ?

      00
  11. Nu inteleg clar ideea afacerii. E vorba de coletarie intre cunoscuti sau e si pentru cei care vand lucruri?
    Daca e si pentru cei ce vand lucruri poate deveni nasol pentru cel care livreaza.
    Coletaria e mai mult decat ridic-duc-las.

    00
  12. daca te opreste politia cine e raspunzator pentru continutul pachetului?

    00
  13. În plus dacă se pierde, dacă se fură, dacă umblă în el, dacă nu mai are chef de livrat…. Cine răspunde?

    00
  14. e jumatate de idee ciordita de aici: pointpickup.com

    00
    • Nu prea mai exista idei noi. Iar cu asta cu ciordeala nu prea sunt de acord. Dupa ce s-a inventat primul automobil, restul cum au facut? Au ciordit ideea? Sau ar fi trebui sa le faca cu 5 roti, eventual patrate?

      00
  15. Eu trimit icre cu astia de duc pasageri de la TL la Buc. Ma costa 20 de lei si e cam aiurea cu alt mijloc de transport. Bine, il cunosc pe sofer, eu merg la autogara sa duc pachetul, ala vine sa-l ia de unde zice el. Scoti banii de benzina? Sunt 300 de km, zic asa cu 7 % = 21 litri de benzina/motorina. Mai mult scoti la iamanene decat cu 1 – 2 pachete. Ideea ar fi sa prinzi pachete de livrat pe traseu, dar asta e greu, ar trebui sa fie romanii in limba dupa astfel de servicii nefiscalizate.

    DA, posta Romana circula super OK pe anumite rute, pe altele insa …. lasa de dorit. Am deseori pachete care ajung in 24 de ore, dar si care ajung in 3 zile [ nu am avut cazuri in care sa dureze mai mult.

    PS: pe vremuri luam la autostop sa mai scot din cheltuiala, dadeau cam 1 -2 lei la curse scurte, la 2 -3 sate distanta, maxim 10 lei. Aveam 7 locuri, deci 6 clienti potentiali. Am renuntat, desi la o cursa lunga gen TL – Arad … iesea un ban de un mic. De benzina, niciodata.

    00
    • NOU
      #33

      Bre, tu trimiti icre, un produs extrem de perisabil, cu „astia care duc pasageri de la TL la Buc”?

      Bravo, nene, ej’ dajtept. Sper ca nu te fut la icre astia care fac toxinfectii alimentare de la icrele matale.

      00
  16. Uuuuuuuu, traiasca cartelele prepay cumparate fara buletin. Abia astept sa se rataceasca pachetele oamenilor, faci o cursa de genul asta pe saptamana si ti-ai rezolvat zacusca pentru sarbatori.

    00
  17. Păi aia cu sincronizarea … aşa e.
    Mă duc la un nene acasă, îmi donase omul o „imprimanta de reţea, cu toner nou, dar care mai face figuri’ – mă gândeam că înlocuiesc vechiul Xerox al copiilor cu un printer la care poate printa toată lumea – undeva dupa Auchan Militari. Bine, eu traversasem oraşul. Îmi mai sa un aparat „să mă întâlnesc cu alt nene căruia i-l promisese” tocmai la metrou Păcii. Nu am zis nu, deşi ştiam din capul locului că e o treabă încurcata – puneţi în ecuaţie Sâmbătă la prânz, metrou Păcii, întâlnire cu un necunoscut. Nu că m-a sunat de vreo patru ori, dar îmi şi recomanda să opresc maşina pe partea opusă sensului meu de mers, ÎN INTERSECŢIE LA PĂCII SÂMBĂTĂ LA PRÂNZ. Am reuşit să îl conving sa traverseze pe sensul meu şi am oprit preţ de 30 de scunde COLEA ‘ŞA PE COLŢ, CĂ NU ARE NIMICA.
    Aşa că da, e o idee bună de binis.
    Şi imprimanta avea „mici probleme” adică placa de bază ruptă şi traseele refacute empiric cu fire cositorite. Nu funcţionează.

    00
  18. Ideea nu e noua.. cel mai rapid mod de a trimite un colet in zilele noastre este fie cu maxi-taxi, sau cu trenul, prin mecanicul locomotivei. Pe la inceputul anilor 2000 exista un serviciu genial.. posta CFR. Mergeai la gara si puneai coletele la tren, in mod oficial. Nu mai exista.. probabil din aceleasi interese care tin si Posta Romana in intuneric.

    Deci, parearea mea, ideea pare buna, pana cand va fi descoperit primul colet cu continut usor ilegal :)

    00
  19. Nu se mai poarta coletele puse la tren?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube