Indiferent cu se vor termina negocierile, contractul cu Bechtel va ramane cu siguranta in istorie drept cel mai pagubos facut vreodata in tara noastra. Jumatate din banii de investitii din ultimii patru ani s-au dus pe autostrada Transilvania cu rezultatele pe care le stim deja. (sursa)
Pur şi simplu suntem noi răi ca nu vedem oportunitatea în a plăti 7 miliarde de euro pentru 600 km de şosea. Cât o fi fost comisionul? Mai mult de 10 milioane? Sub 50? Peste 50? Doamna Dana o fi ştiind? Dar doamna notar Mitrea? Ambasadorul american la Bucureşti ce părere o avea despre mizeria asta? Are cumva niste sfaturi importante pentru noi? Nişte păreri preţioase?
De Berceanu şi Băsescu nu mai zic, doi coioşi, n-a avut nici unul curaj să denunţe contractul.
contractul s-a semnat pe 2,2 miliarde de euro, nu pe 7, renegocierea de pe vremea ministrului Dobre, la care s-a scos partea de proiectare de la Bechtel a crescut cel mai tare pretul. Si penalitatile pentru neplata au crescut mult pretul contractului. Nu stiu ce firma ar putea semna un contract fara clauze de penalitati pentru neplata situatiilor, deci Bechtel au facut un lucru normal.
Plus ca nimeni nu vrea sa inteleaga ca acest contract oferit pe tava americanilor fara licitatie e pretul intrarii noastre in NATO. Daca partea romana se tinea de contractul „pagubos” semnat de Nastase sigur nu se ajungea la valorile fantastice la care s-a ajuns.
Si sa nu uitam de exproprieri, am un teren pe care e foarte probabil ca va trece autostrada, acu 5-6 ani se faceau exproprieri in zona cu 2 euro/mp. Acum e 8-10-12 euro/mp, deci statul arunca sume fantastice pentru exproprieri care nu le-a facut cand trebuia
@omucu: 7 miliarde e un preţ mare, dar suportabil, pentru o autostradă FĂCUTĂ!!! pentru una nefăcută e foarte mare.
@omucu Nu te mai agita, a inceput campania electorala.
@omucu: da’ nu puteam, breh, sa le dam direct banii si sa nu ne mai amagim cu autostrada?
Si nici nu mai cheltuiam pe luat terenul de sub fundul saracilor romani care sigur au oferte mai bune sau lucruri mai bune de facut cu terenurile.
Altfel, mi se pare excelenta incadrarea la ‘investitii’ a penalitatilor contractuale. Viata bate filmul intr-una.
@George Ene: da, cred ca ieşeam mai ieftin dacă le dădeam 1 miliard intr-o pungă de un leu şi ne vedeam de ale noastre…
D-nii Dobre şi Berceanu l-au renegociat de la dezavantajosul preţ de 2,2 miliarde la mult mai rezonabilul 7. După care dl. Berceanu a afirmat că austrada aia e o prostie, nici măcar nu trebuie făcută, confirmând astfel opinia d-lui Băsescu ce afirmase, cu câţiva ani înainte, în calitate de ministru al Transporturilor, că România nu are nevoie de autostrăzi.
„De Berceanu şi Băsescu nu mai zic, doi coioşi, n-a avut nici unul curaj să denunţe contractul.”
S-a incercat rezilierea acestui contract insa e facut in asa fel incit statul pierde mai multi bani decit daca ar plati Bechtel pentru autostrada.
regrete eterne, esti prost informat. Comisionul a fost ceva mai mare decat crezi tu. Dar cresterea semnificativa a costurilor a fost facuta pe guvernarea portocalie care a considerat ca are coae sa ii ignore pe bechteli.
@zoso, perfect de acord, pe mine personal putin ma interesa (mai putin partea cu expropierea terenului meu) cat costa autostrada, ma interesa mult mai tare ca ea sa fie gata anul acesta, cand era termenul initial. Nici nu-mi pot imagina cu cat ne crestea automat gradul de civilizatie daca aveam autostrada.
Adevarul ca nici nu se putea cu altcineva decat cu Bechtel, care de altfel e a doua cea mai serioasa companie, dupa diavol.
Bechtel este o corporatie apropiata Partidului Republican; semnarea contractului s-a facut ca parte a unei intelegeri care a inclus si un lobby legat de sustinerea integrarii Romaniei in NATO. A existat o tranzactie similara (vinderea Petrom la OMV in 2004) si pentru a „unge” niste mecanisme care sa ajute la integrarea in UE; asta e situatia!
Cautati pe Google renegociere+Bechtel si o sa vedeti renegocieri facute de mai toti ministrii si prim-ministrii. Praf in ochi…
mi se pare hilar cum politizati atat de mult o situatie care pana la urma ne afecteaza pe noi, cei apolitici.
Realitatea:
– nastase si mitrea negociaza un contract de vreo 2 miliarde cu americanii ptr autostrada…trece timpu, nu se face, se schimba guvernarea….
– vin ailalti, adica dobre, apoi berceanu apoi iar dobre apoi iar berceanu apoi boagiu si fac oleaq de scandal….le face americanii o vizita si pretul ajunge la 7 miliarde (penalitati, exproprieri nush, no me interesea) ideea e ca tot nu se face
Comentatorii:
– PSD-istii : Nastase a fost buun ba..a scos pret bun, a venit berceanu a dat cu bata-n balta si Udrea si astia;
– PDL-isti : Nastase e un hotz in pla mea…nu conteaza ca astia a nostri is de 7 ani la guvernare, ca ei nu a putut sa faca nimic cu contractu asta ca nastase e de vina ca daca nu-l semna el….
Si pana una alta pana gasiti voi vinovatu, se mai duc niste bani de la buget, mai dispare o posibila scoala pe langa casele voastre , ptr odraslele voastre ( nu mai sunt bani) si autostrada pla…
HAI A NOSTRI, HUO A LOR
zic pe-aici unii ca asta a fost pretul ca sa intre romania in nato si e.u.
dar, vin eu si ma intreb: avantaje, ceva, au existat?…
caci nu cred ca se mai indoieste cineva, dar nato ne va apara de muste; in nici un caz de rusi…
semne tot exista ca se va alege praful de nato, si asta destul de curand, plus infioratoarea unanimitate a vestului de a nu face nimic cand rusia si-a bagat un pic pla, asa doar de kiki, in georgia. (sigur, geniile de pe aici or sa zica „pai stai bah, ca georgia nu e in nato”; lasa ca si daca era, o exmatriculau cu o ora inainte de viol, pe motiv ca „e curva”…)
americanii maraie ca ei duc greul nato, bani de furat nu prea au mai gasit in ultimii 10 ani, asa ca ia mai duca-se pe pla! n-or sa inceapa ei razbelul cu rusii, iaca fiindca isi bate pla de ei betzivanul de basescu.
francezii si englezii ne-au mai lasat la greu si in alte dati, iar de data asta nici macar de maretia wehrmachtului nu ne mai putem lipi, fiindca nu mai exista…
partea cu e.u. o vedeti in derulare: tari un pic mai stabile economic decat romania dau cu rotile in sus, iar nemtii s-au cam saturat sa plateasca datoriile altora, asa ca-i vad si pe astia iesind rapid.
deci, concret, in afara de inselatoriile pe care le-a acceptat cu optimism imbecil, totusi ce i-a iesit romanului la kikirezul asta? (pasaportul biometric si boom-ul absolut tembel din imobiliare… asta da realizare!)
am impresia ca romania a iesit din nou „si batuta, si fututa, si cu banii luati”, vai steaua ei!
In ce an a negociat Nastase si cine a avut grija de buna executare a lucrarilor? Ca de Nastase nu am mai auzit de… am doi nepoti la gradinita, de cand Nastase nu mai are nici o treaba in sectorul politic.
Cine a fost DUPA Nastase, aia ce au pazit?
Afacerea Bechtel de acum imi aminteste de afacerea Skoda din tipul lui Carol al II-lea, cand parazitii din preajma familiei regale au pagubit Romania de sume importante de bani. Mai rau, armata romana a ramas neechipata iar acest lucru a insemnat mai tarziu zeci de mii de morti pe front.
vezi http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/Afacerea_%C5%A0koda
Nu prea am urmarit subiectul pentru ca am inteles ca este doar inca o teapa. Aia ne-au bagat penalizari, confom contractului, n-am nici o obiectie. Acuma cand ar trebui sa fie gata autostrada (hahaha), statul romana nu poate sa-i penalizeze pe aia pentru ca nu au terminat?
Si zoso, de ce trebuie sa tipe culoarea aia rosie la mine pe prima pagina, la titluri?
@zoso – fara nici o suparare, daca Berceanu si Basescu denuntau contractul se intamplau urmatoarele lucruri:
1. Bechtel actiona statul roman in judecata (probabil la ICSID) si castiga. Mult de tot. Da, mai mult decat valoarea contractului.
2. Nici mama naibii nu mai venea in Romania sa faca vreun trotuar pentru statul roman dupa ce vedea ca nici daca ai semnatura primului ministru pe contract nu esti asigurat ca acel contract se executa.
Cu alte cuvinte, faptul ca nu au terminat abuziv contractul este de departe cea mai mare realizare a domnilor numiti anterior.
@D – ia uita-te tu asa, pe goagal, ce a mai facut Bechtel prin lumea asta. Ok, mai dau rateu, ca asa e viata, dar si fac niste chestii mega tari cand au unde sa lucreze si primesc banii la timp…
@Iulian – da, aia au bagat penalizari, si da, cam 50% din penalizari s-au intors inspre persoanele fizice care, angajate la stat in posturi de decizie, s-au asigurat ca statul va ajunge in situatia de a plati penalizari… ca doar suntem romani, ne descurcam.
Ambasadorul SUA si-a exprimat foarte clar opinia intr-un interviu parca la TVR recent. La intrebarea „care credeti ca e problema?” raspunsul a fost scurt si la obiect. Finantarea! Daca statul roman ar da drumul la bani atunci autostrada s-ar face. Astea sunt cuvintele ambasadorului, care in opinia mea poate suge o ceapa.
A fost subiect de campanie in 2004, Basescu laudandu-se ca va renegocia imediat contractul cu Bechtel. L-au renegociat de atunci de l-au luat toti dracii.
aaaa, si sa nu uitam ca, din punct de vedere calitativ, Bechtel a facut cea mai buna lucrare de infrastructura din Romania de pana acum. Scumpa, ok, dar BUNA. Despre cate drumuri noi se poate spune asa?
aaa, si domnul ministru de transporturi Traian Basescu a zis de cate ori a avut ocazia ca Romania nu are nevoie de autostrazi, bine, el umbla doar pe mare pana atunci, deci nu avea cum sa-si dea seama…
Crin Antonescu deja i-a promis lui Adrian Nastase un loc in guvern
Ramane de vazut care va fi functia, poate ministru al justitiei
În aceeaşi idee: câte bănci „au căzut” în timpul guvernării roşii şi câte în timpul celei portocalii, cu criză cu tot…
e clar ca a fost o mutare politica, pe spatele romanilor.
acadelele s-au impartit.
acest contract nu va fi anulat. e clar ca e prea „beton” ca sa-l atinga cineva.
Evident ca vorbim de un contract beton, e facut de americani! Ei sunt tatal si mama portitelor legale din contracte. Sa crezi ca poti sa reziliezi asa ceva ca tu sa iesi in avantaj, e sfanta naivitate.
Cand vine vorba de afaceri romanii nu prea se pricep…
Sa nu uitam sa-i multumim domnului Nastase si pentru privatizarea Petrom-ului…