Nu mă pricep deloc la maşini. Ştiu să mă sui în ea, să îi dau cheie şi apoi pedală, ştiu să nu pun benzină în loc de motorină. Nu ştiu ce e aia filtru de ulei sau de particule, nu ştiu unde sunt bujiile şi la ce folosesc (ştiam la oltcit să le scot, să le curăţ de mizerii şi să le încălzesc la aragaz iarna, când nu pornea; dar asta era în ‘98). Cred cu tărie ca nu e nevoie să ştii nimic tehnic la maşină, pentru că există mecanici.
În aceste condiţii, nu înţeleg cum plm scoţi un suv cu motor de 1.2 litri. Pur şi simplu, daca se pricepe cineva să îmi explice, vă rog…
O sa-ti explice statisticele cu vanzarile de Skoda Yeti de 1.2
Desi e urata masina, interiorul e acceptabil, chiar ok. In plus la 1.2 taxele sunt mici, asa ca ma tenteaza doar pt ca are acel motor. Tendinta viitorului e sa avem motoare de 1 litru cu 200 de CP. Consum mic, noxe putine, putere maxima.
ok , daca nu te pricepi de ce iti bati capul ?
Scoti si SUV, extraordinar de puturos, pe benzina (TSI scoate destui cai pe 1.2 – supra-alimentat) si poti sa zici tare „SUVu meu consuma 6.5% in oras!!!”
Mi se pare o prostie 1.2 si pe Yeti asta.. dar ca si tine, nu imi bat capul cu de ce, decat daca ma gandesc sa cumpar asa ceva.
pentru ca se merge pe mentalitatea …AM GIPAN SUNT JMECHER …si in loc sa iti iei o masina decenta iti iei un „suv” cu care daca te duci pe un teren mai accident nu o mai scote nici david blaine de acolo.
volumul cilindric nu spune nimic despre puterea, cuplul si caracterul motorului. e acelasi lucru ca la motoare (da, alea care te enerveaza). un chopper de 1200 e mai incet decat un racer de 400, chiar daca are de 3 ori atata volum. e clar ca trage mai bine (cuplu) dar la putere sta mai prost (cai putere). in schimb, skoda yeti nu e chiar un suv suv asa cum il stim noi. e o masina relativ usoara care nu are pretentii.
105 CP. Eu stiu ca marimea conteaza, dar nu trebuie sa ramanem in 1908 cand Model T avea motor de 3 litri si 20 CP.
Hotaraste-te, ori te intereseaza tehnica, ori nu. Daca nu te intereseaza, atunci fii multumit ca are 105 CP si cuplu de 175 Nm.
Bujiile fac artificii si aprind benzina in cilindri ca sa faca poc, sa impinga pistoanele.
1.2 ala are 105 CP, mai mult decat suficienti pentru o masina de oras (ca oricum romanu’ isi ia SUV ca sa-l foloseasca mai mult in oras).
Poti avea performante bune si cu cilindree mai mica. Ingineria a progresat. Plus de asta, Yeti e o masina usoara, nu e Q7. E un Sport Utility Vehicle de oras, Nu pt. forje pe DN1(apropos, au inceput stirilede fiecare duminica cu traficul pe DN1 si cu reintoarcerea taranilor in Bucuresti – imi vine sa vomit), nici pt. a-ti remorca ATV-ul ca sa ti-l cari pana pe partiile de ski. E masina ideala pt. casa-job, job-Carrefour, Carrefour-casa.
TDI-ul de 2 l are doar 5 cai in plus, castigul la cuplu e putin mai mare. Crede-ma ca oricum va merge bine.
La o masina de oras , gen Yeti , nu ai nevoie de un motor foarte strong. La 105 cai e mai mult decat destul. Poate ca cei de la skoda vor sa faca concurenta daciei suv?
Oare de cine va fi cumparata acea masina? R:Modesti si „puturosi”.
@zoso
Simplu.
Acceleraţie 0-100 km/h (s) – 12 secunde (13-14, parerea mea).
Masa – nespecificata.
Referitor la putere:
* Utilizarea unui carburant cu cifră octanică mică poate afecta performanţele motorului (n.p. …si sa circulati prin vid ca sa profitati din plin de aia 105 cp).
Concluzia: putoare.
E la fel ca un BMW cu motor 2.0 diesel (11 sec pana la suta).
Ca parere personala: cred ca va avea succes la femei. Ce zici?
moldo va fii cumparata de oameni care nu au bani multi sau oameni care vor si consum mai mic.
Acolo zice ca e 1.2TSI la 105CP. Nu vad nimic in neregula sa pui motor mic care dezvolta multi cai putere. Ok, o s-o suga la cuplu si n-o sa poti face scheme cu ea, da la drum io zic ca e OK.
TSI-ul de la VW a luat foarte multe premii la performante/consum/fiabilitate/design/etc.
Ok, motor de 1.2 l, masina de peste 1500 kg, 105 CP pe motorina = 0-100 imediat ce adorm. Asta seamana cu BMW diesel cum seamana luna cu soarele, ambele corpuri ceresti pe bolta, da, cereasca, si cam atat.
De ce naiba, daca tot vrei consum mic, il faci TURBO? de ce nu un 1.5 normal? Niciodata o masina cu turbo nu va consuma putin, plus ca neturata (si masinile diesel turate suna ca naiba, mai ales masinile sofisticate ca Yeti) nu va intra turbo-ul in functiune, si fara va avea o putere de aproximativ 3 (trei) CP, deci calc-o frate, daca vrei sa depasesti biciclistul ala inconstient sau batranica aia cu baston cu fulgere pe el…
In fine. Scrie TDI? Scrie. Merge? Aproape. Este off-fucking-roader? ESTE!!! Are baiatu’ jeep cu care sa-si duca printesa pe campii, sa vaza ca si-a gasitara si ea baiat bazat? ARE FRATE!!
Visu’ unei nopti de cocalar. Don’t wake up the sucker.
@zoso – Poate ca a fost proiectata de cineva obsedat de foto, unde 1.2 e chiar cool, si care a gresit plansa
TSI presupune prezenta unei turbine. Desi la cilindreea aia nu sunt sigur nici eu ca turbina poate sa faca minuni.
Cunoscand detaliul asta nu iti sacrifici putin din fericire ? :))
Cum spunea si Dan, are si turbina. SI pe linga cocalarul care o sa se dea mare cu jeepu Skoda :)) , or sa mai fie si un nene care are nevoie de o masina cu care sa care si copilul cu tot cu scaun si sa aiba si loc de carucior in portbagaj. In mod sigur nu o sa aiba cuplu de sa te dea pe spate si consumul nu va fi ca in reclame.
Cit despre SUV-uri cu motoare mici, arunca o privire in ograda Suzuki.
@Jordan
Motorul e pe benzina.
Turbo =/= consum mai mare.
Twincharged (supraalimentare) = consum mai mare.
Turbo + Twincharged = echilibrare consum
BMW 2.0 TDI si Yeti 1.2 TSI = masini submotorizate.
Avantajul e ca platesti taxe mici.
RCA+IMPOZIT+CASCO la un motor 3 L inseamna cel putin 160 mil ROL /an
La un motor 1.2 nu depasesti 45-50 milioane
avem la firma la care lucrez masini de 3,2 l V6 si vin niste scoruri de te rup.
E o mizerie sa ai un SUV cu motor de 1.2 litri, e o bataie de joc la adresa clientului.
TSI- presupune prezenta unui compresor mecanic(kompressor) care ajuta motorul in plaja joasa de turatii, si a unei Turbine actionata de gazele de evacuare, care functioneaza la turatii mari(Turbo). Din ce am vazut din datele oficiale cuplul maxim este la o turatie foarte buna(1500rpm), pentru un motor pe benzina. Defapt, cuplul maxim este la o turatie mai mica decat al motorului diesel echivalent ca putere 1.9 Tdi 105 cp pus pe Skoda Octavia de exemplu. Deci masina va merge bine, acceptabil, fara pretentii de sportivitate in limita celor 105 cp si a cuplului de 175 nm raportat la 1500 kg. Iar Skoda Yeti nu e tocmai o balena de masina gen Q7.
Motorul 1.2 TSI are dubla supraalimentare turbina si compresor. Din aceasta cauza are un cuplu mare pe intreaga plaja de turatie (175 nm – este acelasi cu al unui motor bun pe benzina de 1.8 litri, doar ca un motor atmosferic produce acel cuplu pe o plaja mica de turatie, gen 3000 – 35000 rpm; Yeti are 175 nm la 1500, 85% din acesta fiind disponibil intre 1300 si 4500). Si Yeti nu e suv, e crossover.
@ Jordan: masina are 1345 KG echipata cu cutie automata si suta in 11.8. Nu adormi decat daca ai narcolepsie. 1.2 turbo consuma mai putin pentru ca la viteza de croaziera un motor mic de 1.2 poate fi folosit ca unul atmosferic, fara interventia turbinei(sau cu interventie minima) si va consuma putin. Cuplu mare la turatie mica inseamna ca vei rula in medie cu motor mai putin turat decat unul aspirat si in sarcina mai mica deci cu un consum mai mic.
Ai familie mare, vrei o masina incapatoare, mai faci cate un drum pe la tara sau nu prea gasesti locuri de parcare seara cand vii de la munca, ai nevoie de garda la sol mai mare, dar in acelasi timp nu vrei sa-ti iei X5 pentru ca nu ai bani si nici nu ai nevoie de 200 cai putere. Solutia, skoda yeti cu motor de 1.2, care mi se pare decent tinand cont ca e supraalimentat.
o gramada de idioti care isi dau pe aci cu parerea( BMW TDI )
ideea e urmatoarea 1.2 tsi inlocuieste 1.6 benzina….
motorul 1.2 Twincharged stratificate injection este cu mult peste 1.6 normal aspirat cat si in ceea ce priveste puterea dar si comsumul…de asemenea e f elastic
in caz ca nu stiati la salonul auto de la frankfurt bmw a venit cu un motor de 1.5 l , 3 cilindri si 160 de cai ! asa ca daca nu va pricepeti mai bine taceti !
more info here : https://www.promotor.ro/masini-noi/concepte-auto/bmw-vision-efficientdynamics-concept-la-frankfurt-2009-4805561
Face pariu cineva ca o sa existe destui care atunci cand o sa aiba un SUV de asta nou o sa vrea sa faca liniuta cu Cayenn-ul de alaturi?
– Turturel?
– Da, pisi.
– Stii, nu te supara pe mine, dar s-a stricat masina.
– Cum adica „s-a stricat”?
– Pai, am intrat intr-un parapet cu ea, ca m-a speriat politistul din intersectie. Nu e vina mea …
– Lasa, pisi, nici o problema, iti iau alta.
– Imi iei alt Q7? Vai, turturel, ce galant esti!
– Nu pisi, iti iau alt SUV, Q7 e deja depasit. Uite, iti iau un Yeti!
Pana si dojomobilul are motor de 1.4
Normal ca vor fi si cumparatori de „suv”, ca e mai cul decat o masina mica ..
Hai poate iti da careva una in teste…stii cum se zice:”decat un posibil client nemultumit, mai bine un agent de marketing in plus”
@fanel: nu despre asta e vorba. citeste mai atent inainte de a fi carcotas. in plus, am o relatie buna cu porsche romania, daca vreau sa iau masina in teste nu trebuie decat sa dau un email.
Yeti nu e suv, e ceva intre utilitar, crossover si/sau mini-suv.
sunt multe masini submotorizate. Motorul de 1.2 are performante modeste, dar nu uita ca si masina e destul de usoara. Probaqbil ca in pante si la depasiri regreti ca ai ales motorul cel mai mic. Singurele locuri unde ranjesti vor fi la benzinarie si la coada la impozite. Dar 6eti nu e suv.
1.2L=consum mic, impozit mic, rca mic, revizii ieftine (ulei putin), cautare mare la revanzare.
no, nu m-oi pricepe eu prea bine la masini, dar tinand cont ca avem asa:
– motorul de 1.2l (benzina) are 105 cai putere
– motorul de 2l (motorina) are 110 cai putere
Diferenta de 5 cai, ceea ce nu e mult
ma dar nu e suv, e un fel de alternativa la logan MCV
Io cre’ca trebuie sa mai cititi cu atentie ce inseamna TSI si ce poate la cei 1.2L pe care-i are. In al doilea rand Yeti e crossover, nu SUV.
Greu rau cand citesti doar titlul…
Nu 1 singur comentariu am citit cu faptul „e f bun 1.2, merita pentru are taxe mici” . Din punctul meu de vedere cine gandeste asa nu are ce cauta in nici o masina indiferent de motorizare.Daca iti cumperi o masina se presupune ca ai bani pentru ea si consum, nu trebuie sa faci compromisuri de genu’ , iar acei 15 RON in minus de la impozitul anual nu cred ca iti vor ajunge nici de 1 kg de carne. La fel si la casco/rca economia fata de un 1.4 nu cred ca e mai mult de 1 plin de benzina overall.
Economie nejustificata pentru niste performante de taratura , si toate astea doar ca sa conduci un SUV ? Defapt cred ca banuiesc carui target ii sunt destinate aceste masini
De cand am cumparat masina pe care o conduc in prezent, care are motor de 1.8, mi-am jurat ca nu o schimb ever pe o masina cu motor mai mic. Poate ca gresesc – nici eu nu ma pricep la masini, doar imi place sa conduc. Dar experienta mea imi spune ca o masina cu motor de 1.8 zboara pe sosea, chiar daca e o masina „batrana” de 17 ani
:))) care mai de care mai priceput ….mai cunoscator … mai MAI in ale` mashinilor …
zoso … frate in primul rand mashina nu`i SUV … ci CUV … deci cu totu shi cu totu altceva … are partial unele caracteristici ale unu SUV dar nu e SUV …
Compact Utility Vehicule sau Crossover Utility Vehicle … tot draqu` ala e … sau nu ? :))) sa imi spuna expertzii care ishi dau cu parerea … in fine poti trimite un mail baietzilor care se ocupa de mashina asta in Romania shi mai mult k sigur itzi vor da absolut toate detaliile …
ah btw … ma repet … ptr geegee … Motor mic NU inseamna NEAPARAT consum MIC .
Romanu isi ia SUV si isi pune instalatie de gpl ( pe un cayenne ) , i se pare lui ca papa prea mult. Practic, Skoda s-a adaptat la piata…cerinta taranului – sa aiba o masina mare dar sa nu plateasca mult la ea
Desi sunt de apreciat c-au scos 105 CP dintr-un 1.2, mie mi se pare penibile sa faci chesti asta. Si sa-ti spun si de ce. E un motor mic, pe care trebuie sa-l turezi ca sa ajungi la acei 105 CP. Turat mai tare – consum mai mare, logic. Nu era mai simplu sa-i puna un motor mai mare… dar care sa consume la fel… neturat ?
Si eu sunt bocna la masini… dar macar sa gandim logic.
Eu am un cee’d de 1.4 benzina, 109 CP. Masina are in jur de 1.3 tone, ceea ce nu e chiar putin. Pai eu nu-i simt caii aia decat dupa ce trec de 3500 rpm… pai e normal? Nu mai spun ca si consumu’ creste de te sperii cand bagi piciorul in ea. Dar asta saracu’, de 1,2… .suv :)) banuiesc ca are cel putin 1.7 tone… nu?
Iti spun eu… e o mare prostie !
Pai in primul rand ala nu-i tocmai un SUV, e mai degraba un crossover.
Pe urma e o tendinta de downsizing, motoare mai mici cu supraalimentare sau turbo. Am fost circumspecr cu A3 1.4 TSI 125 CP. Ma gandeam de unde 125 CP din 1.4. Dar nu se misca tocmai rau.
Romanii se pricep foarte bine la femei, politica, fotbal si…..masini. Am mers cu Skoda Yeti 1.2 TSI (am un prieten ff bun care lucra la Porsche Romania). Nu m-a impresionat deloc! Si exact ce zicea mai sus F4D, e praf in ochi referitor la impozite si alte alea. In oras poate fi decenta ca si consum (in jur de 6-6.5), dar afara, daca mergi cu 140+ (pe autostrada, in Rromanica, ca altundeva nu prea ai pe unde…), cu 4 persoane in ea, o sa consume ff mult acel „mic motor de 1.2 litri”, cam undeva pe la 8.5-9.0….
De ex. am condus destula vreme de la firma un Opel cu motor de 1.3 turbodiesel. In oras se comporta decent ca si consum (in jur de 5.5-6 %), dar afara, pe autostrada, la 140km/h, sarea la 8 %, ca e cam nevolnic motorasul…
Cam la fel se intampla si cu Yeti 1.2….
Nu s-a inventat masina care sa scoata caii putere din aer, majoritatea papa benzina sau motorina pentru calutii aia. Un motor de mic litraj cum este si asta de 1.2litri este o binefacere pentru producatorii. Costul de fabricatie e mic, cumparatorul este momit cu niste cai putere care apar de la 5000 de rotatii in sus iar comportamentul masinii este asemanator cu cel al daciei 1100. Un motor decent poate fi TDi-ul de 1.8 litri, acolo ai cuplu mare, putere, consum mic etc.
In conditiile in care recunosti ca esti praf la masini, nu inteleg de ce-ti mai pui intrebarea asta tampita ? De ce te-ar mai interesa daca oricum nu te intereseaza masinile ? E un nonsens aici…
@mihai: CA VREAU SA INVAT, de aia. hai ca nu e greu. nu trebuie sa ai mai mult de doi neuroni pentru asta.
@zoso: cred ca inveti mai mult despre cine comenteaza la tine pe blog. Tampiti sunt peste tot. Tampiti cu aere de priceputi. Jumatate din ei habar nu au ce face o turbina, un supercharger si cum functioneaza un motor. Nu mai zic de DSG, injectie directa si altele. Adica, sunt la acelasi nivel cu tine, poate un pic mai jos. Ei iti dau lectii insa.
ca adevarat graiesti vlad
1,2L e ca si cum ai compara Toyota Yaris cu Dodge de 6 L, taxe de trei ori mai mici, costruri de multe ori mai mici, cai putere deajuns, calitati de „offroad” (borduri, zapada) deajuns, imagine deajuns!
Bravo lor, s-au promovat frumos si bine targhetat! Spor la bani
1.2 TSI e un motor absolut decent pentru Yeti. VAG are motor de 1.4 cu 170 cai, deci cilindreea nu mai spune foarte multe.
Pentru ca ma numar printre cei putini care au testat noul motor de 1.2 litri turbo de 105 CP de la Volkswagen, pot sa imi dau cu pararea ceva mai avizat decat altii. Nu decat toti, insa probabil ca e important.
Am testat motorul mai sus amintit in cadrul lansarii internationale VW Polo, care a vut loc acum patru-cinci luni in Sardinia. Aveam aceeasi conceptie: un motor de 1.2 litri nu are cum sa care la nivel inalt nici macar Polo, desi VW se lauda inainte de test ca unitatea turbo este capabila de mult mai multe decat pare.
Senzatia la mers – pe Polo, repet – este ca ai sub capota un 1.4. Ceea ce e deja bine. Masina scoate maximum din motoras, iar meritul ii apartine unui artificiu tehnic al celor de la VW. Vorbim de un cuplu maxim de 175 CP disponibil de la (atentie!) 1500 la 4100 rpm. Adica de putin peste relanti. Practic, raspunsul motorului este imediat, iar faptul ca cei 105 CP sunt disponibili de la 5000 rpm fac posibila o plaja de turatii foarte mare acceptabila ca performante pentru un astfel de motor. Daca vreti o diferenta, luati 1.4 de la Renault Clio. Desi se ridica la 100 CP, acesta are un cuplu de doar 127 CP, varful fiind atins insa abia la 4250 rpm. Unul este un motor turbo clasic, celelalt este motor cu injectie directa si atat, deci de turatie. Feeling-ul este insa superior pe 1.2
Ramane de discutat, evident, daca este oportuna sau nu montarea unui motor atat de mic – fie el si turbo – pe un SUV compact, cum este Yeti. Diferenta este una de mase in primul rand. Polo e undeva pe la 1088 de kilograme, in timp ce Yeti bate 1446. Altfel spus, imi imaginez acel Polo testat in Sardinia cu 5 baieti de 80 de kile in el si un Yeti gol. Probabil ca merge acceptabil, insa nu cred ca e cazul sa ii ceri performante acatarii.
Diferentele de performante sunt, de altfel, sensibile: Yeti 1.2 TSI accelereaza de la 0 la 100 km/h intr-un timp cu 2.1 secunde mai ridicat decat Polo cu acelasi motor.
Mai e o discutie: consumul. Vorbim de un turbo, deci daca pe Polo-ul testat am avut 8.0 litri/100 km in conditii de rulare medie mixta (in si out), Yeti va cere cel putin 9-10 in afara. Ceea ce e deja cam mult. SI te face sa te gandesti la diesel.
Concluzie: 1.2 muta Yeti, dar o face pe bani. Deci mai bine diesel sau benzina mai mare, indiferent de pret. 1.2 e bun pe segmente mici si mini.
Sper ca nu v-am plictisit prea tare
Mircea, ești chipurile jurnalist auto (judecând după link și comentariu) și încă nu știi că cuplul nu se măsoară în Cai Putere? Vai de steaua ta…
@Radu. Absolut corect. Milioane de scuze, am venit dupa o zi de munca de vreo 12 ore si m-am pornit vazand comentariile anterioare. Zoso, de-ai sti cat de mult vreau o functie de edit te-ai chirci s-o introduci
Evident, unde scrie „cuplu” e vorba de Nm.
In rest, tot ce scrie mai sus ramane valabil.
Si nu e singura greseala la Mircea…. mai zice si de motorul de Clio 1.4 ca este cu injectie directa… not….
singurul scop al acestor versiuni de baza, submotorizate, este ca dpdv al marketing-ului sa reduca pretul de achizitie de pornire pentru gama de modele… odata ajuns clientul in showroom, vor avea grija vinzatorii si forumurile auto sa isi comande un motor mai mare…
@boldfrank: Injectie directa multipunct. Cum ma vezi si cum te vad. Si Euro 4, c-a ramas in urma putin.
Wanna bet?
Pai, e simplu. Pe langa ce a spus Mircea, Yeti nu e SUV ci Crossover (adica tot un Suv, dar mai mititel). Asta ca idee. In rest, pui un motor 1.2 ca sa reduci in primul rand costul de vanzare, lucru care pe criza (terminata ce-i drept, dar inca nu arunca omu cu banii, mai mult de frica) e una din cheile succesului, pe langa un marketing agresiv si asa mai departe. Motorul de 1.2 se adreseaza clientilor care nu au neaparat nevoie de fita, urcat poisuri sau campinguri ci celor care vor sa supravietuiasca cand ploua afara, pe ninsoare sau in craterele urbane. Eu am testat mai multe versiuni de motoare ale celor de la Volkswagen si afirm cu mana pe inima ca sunt foarte foarte bune. Nu stiu inca daca vor fi la fel de fiabile.
@Mircea:
da mestere, I wanna bet. Esti in eroare mare de tot. Renault pentru benzina la momentul actual nu are injectie directa pe benzina in gama pe motoare, au avut niste incercari in trecut pe Laguna 2.0 IDE (Injection Directe d’Essence – scuzati lipsa accentelor), insa fara prea mare succes.
Ca urmare, toate motoarele lor pe benzina (spre deosebire de exemplu de alte grupuri auto) sunt injectie pe benzina multipunct, dar indirecta pe benzina (MPFI).