Motoare și motorașe

Mi-am adus aminte de articolul ăsta despre cât de poluante sunt suflantele pe benzină și motoarele în 2 timpi în general când stăteam azi pe biclă în spatele unui cetățean pe scuter. Și e aceeași poluare ca la motociclete. Practic, mașina mea scoate parfum pe lângă mizeriile astea. Te îneci pur și simplu lângă ele.

De asta zic, cele mai mișto discuții despre poluare le porți la țeava de eșapament. Ia zi, coițe, a ta nu poluează așa tare, nu? Acum. la relanti, după ce ai stat 2 minute în spatele ei te-a luat amețeala, da? Când e motorul în sarcină cum o fi? La fel de bine?

Și revenind la articolul ăla, mi se pare mai aiurea să umbli cu prostia aia pe lângă tine, indiferent că e o suflantă, un trimmer de iarbă sau altceva.

suflanta-frunze-leaf-blower

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

35 comentarii

  1. cate MOTOCICLETE in 2 timpi mai vezi pe strada?

    iar esti expert, si in motociclete. zat!

    Comentariu apreciat.161124
    • de ce mi-ai zice mie „zât” pe blogul meu? pentru că ești retardat?

    • @vali te-a dat afara de pe blogul tau, el intra aici doar pentru articolele de psihologie.

      Comentariu apreciat.9211
    • @Vioreleu: motocicletele nu au motoare in 2T dar totusi sunt mai poluante decat masinile pentru ca au alt fel de catalizatoare (alea care au) si in general mai putina tehnologie de reducere a poluarii. Mi se pare ca standardul euro la motoare se echivaleaza (cum e si la diesel) adica inchid ochii la unele emisii toxice pe motiv ca emit mai putin CO2.

      Indecis. Tu ce zici?724
    • @vali: Ascultă-l pe VioReleu și predă-ne cheile blogului! Este ultimul avertisment! 🙂

      Comentariu apreciat.307
  2. Urasc chestiile alea suflante, nu le poate interzice nimeni macar in parc?! Ma plimb pe acolo si toti mafiotii cu terase in herastrau sufla frunze si praf de colo colo.

    Indecis. Tu ce zici?2212
    • „toti mafiotii sufla frunze si praf de colo colo”

      50% exact. De suflat suflă numai frunzele. Praful il fac liniute

      116
  3. In Thailanda efectiv ma usturau ochii mergand pe strada din cauza noxelor de la scutere — si ce avem noi pe strazi sunt la ani lumina peste improvizatiile pe care le conduc aia.

    Comentariu apreciat.429
  4. Poate a vrut să zică zaț, că are poftă de cafea
    Și tu poți să îi zici Mars, ca batonul de ciocolată…

    Comentariu apreciat.5510
  5. Pentru Cristici cel pasionat de filme franceze vechi
    „Les feuilles mortes se ramassent a la pelle”.

    11
  6. Pe masina mea de tuna iarba cu motor in 4 timpi scrie ca respecta norma de poluare EU…. bla bla bla. Acelasi producator, la trimmer cu motor in 2t, nu scrie nimic. Si da, trebuie amestec de benzina cu ulei, e clar ca uleiul ala e ars ca sa obtina ungere, de unde si fumul.

    125
  7. Ma uitam acum pe eMag, un scuter electric cu limitare la 45km/h si autonomie 70km e 1000 Euro. Pe acelasi eMag, un scuter echivalent pe benzina e mai scump…

    1110
    • Pentru că motorul pe benzină are mai multe piese și e nevoie de mai multă muncă
      manuală pentru a fi asamblat. Iar unele chestii cum ar fi rezervorul sau conductele prin care circulă benzina au nevoie de atenție specială la montaj.

      125
    • scuterul „echivalent” nu are autonomie de doar 70km .. si se incarca in 2 minute, nu 2 ore .. si are mai multa putere (chiar daca e limitat tot la 45km/h)

      245
    • Poate să fie diferența și de marcă

      02
    • @vladone cand ai mers ultima oara 70km intr-o zi pe scuter?

      410
    • Autonomia de 70 km la scuterele electrice este în condiții optime: +20 grade temperatura, fără vânt, drum fără înclinație și viteza maximă de 25 km/h.

      123
  8. am masina de tuns iarba electrica. acum pot sa fiu snob si sa comentez la acest articol.

    Comentariu apreciat.274
  9. >>mi se pare mai aiurea să umbli cu prostia aia pe lângă tine, indiferent că e o suflantă, un trimmer de iarbă sau altceva

    Daca o folosesti la tine in gradina o data pe saptamana, nu e mare lucru.
    Daca o folosesti profesional ca sa-ti castigi existenta, nu prea ai alternative.

    133
  10. Eu știam că nu mai pot fi înregistrate scutere noi cu motor 2T.

    24
  11. Mândru fost posesor de Trabant. Vai cum era motorul ăla în 2 timpi 🙂 Zgomotul, fumul, cred că o să-mi iau o suflantă din asta așa, din nostalgie

    182
    • voi vă dați seama că ce astăzi abia suflă niște frunze amărâte, înainte era o mașină nemțească?
      În ultimul hal se degradează omenirea!:))))))))))))))

      112
  12. Urasc scuterele si motoarele de la noi din adancul plamanilor si a timpanelor, dar mai ales a timpanelor. Si totul se rezuma la un singur cuvant: saracie. Saracie ce ne face sa cumparam cele mai ieftine si poluatoare scutere si masini. Atat se poate. Alte orase din EU sunt furnicare de scutere dar in acelasi timp poti sa porti o conversatie pe trotuar fara sa iti vina sa iti astupi urechile.
    Nu cunosc dar banuiesc ca si la motoare se alege la fel ca la masini, nu conteaza ca nu am nevoie, dar sa fie cat mai multa cilindree sa rupa asfaltul.

    511
  13. Exista norme de poluare si pentru motoarelemin 2 timpi.
    Din cate-mi amintesc, producatorii de motoare 2T europeni sub un anumit plafon ( cred 50.000 buc ) nu trebuiau sa respecte noile norme. Normele de poluare sunt pe praguri, in functie de capacitatea cilindrica a motoarelor.
    Revenind la utilajele cu motoare in 2T, cine a avut curiozitatea sau spiritul de observatie, a observat ca toate chinezariile au motoare mari, chiar daca nu e necesar, pentru ca nu se pot incadra in normele de poluare ale motoarelor cu cilindree mica. Deci importam poluare la pret redus din china, pentru ca preturi mici. In acelasi timp echipand utilajele cu motoare mari si grele, consumul de benzina si ulei e mare, chiar dublu fata de cele care respecta normele europene de poluare, implicand o cheltuiala corespunzatoare in exploatare, dar asta nu se constientizeaza la raft.
    Deci, asa cum parcul auto e cum e in RO, tot asa e si parcul de utilaje in 2T.

    21

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube