Motivațional de început de școală

„A fost un an dificil, haotic, bizar, de la record mondial, la bacalaureat, la Fukuoka. Ţine doar de mine cum reacţionez, am două variante: las ceea ce s-a întâmplat să mă demoralizeze, să mă ţină pe loc sau să mă motiveze să merg mai departe. Asta e viaţa, ăsta e sportul, nu poţi câştiga mereu. Vreau să le spun tinerilor că nu exista magie, exista doar muncă, antrenament. Mă simt mai puternic ca niciodată, sunt extrem de motivat. De abia aştept să revin, să fiu din nou cel mai bun din lume. Nu renunţa niciodată la visul tău doar pentru că-ţi va lua timp să-l atingi. Timpul trece oricum”, a spus David Popovici, potrivit News.ro.

Citatul cheie este “nu există magie, există doar muncă”. Asta ar trebui să fie tipărit pe frontispiciul școlilor din România. Muncă. Repetat lecția de 12 ori. Exersat formula de 5 ori. Făcut 10 probleme cu formula aia, până o înveți.

say-smart-stupid

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. De vazut la Patraru in emisiune. Jos palaria pt David Popovici.

    Comentariu apreciat.1407
  2. Bine bine asta cu munca, sa trecem peste; influencerita/videochatista aia care nu a luat Bacul dar are 5 apartamente ce citate motivationale are?

    Comentariu apreciat.17421
  3. Nu exista magie, exista doar NFT-uri, cripto, pacanele si videochat.

    Comentariu apreciat.1049
  4. fals, exista ambele, depinde ce ochelari porti.
    si sa incepi scoala cu ceva ce fix nu vrei sa faci e modul perfect sa fugaresti elevii de la ‘munca’.
    cand tehnologia ii impinge pe toti spre instant gratification spune-mi si mie cu ce solutii vine ‘scoala’ ?!

    Indecis. Tu ce zici?1732
  5. Nu exista magie doar munca. De asemenea exemplele sunt foarte importante.
    ”Noroc” ca lumea involueaza si nu mai face conexiuni intre blocurile de informatii acumulate asta ducand in final la o lipsa totala de logica rezultand o generatie fantastic de informata si teribil de proasta.
    https://newsbv.ro/2023/09/10/cu-ocazia-festivalului-oraselor-verzi-coliban-a-afumat-piata-sfatului/

    1413
  6. Invatat si inteles. Sper ca la asta te-ai referit, nu la memorat ca papagalii.

    Indecis. Tu ce zici?286
    • Repeta lectia de 12 ori ca sigur iti va folosi peste 35 de ani cand vei merge incet pe B2 in oras.

      Comentariu apreciat.4712
    • Mi se pare f bine punctat. Intr-un fel este usor sa iti aduci aminte ceva ce ai inteles. Focusul ar fi pe inteles insa asta ar implica sa fie cineva sa iti explice in felul in care intelegi.

      201
    • Corect. E foarte important ce ai de invatat, care e scopul care e finalitatea. Sa reproduci/memorezi, sau sa intelegi logic un fenomen sau o teorie.

      Sistemul nostru de educatie inca e incremenit in metodologia de reproducere in loc de intelegere, dezbatere si formare de gandire critica.

      Interesant ca sunt 5 oameni care doresc modelul de memorare si repetare.

      Interesant.

      95
    • Din experienta mea cu predatul sau invatatul. Important este: ce iti iese/beneficiul, obiectivul si termenul de expirare pentru care inveti lucrul ala. Ideea e asta, pentru copiii vostri va zic. Incercati sa identificati un factor motivator pentru ei (nu pentru tine sau ca asa zici tu) pentru care ei sa invete lucrul ala. Nu ii place fizica dar poti face ceva fun cu el, sa construim o orga de lumini cu un cip si alte rahaturi si atunci el vede peste materia de scoala. Am avut copii care nu vroiau sa invete o boaba de engleza ca nu intelegeau motivul si cand au vrut sa emigreze au invatat-o in 2 luni singuri. Am avut copii cu media 3 la matematica pe primul semestru si nu vroiau sa faca nimic ca ziceau ca nu intelegeau si cand am zis ca le dau 1 leu pentru fiecare problema rezolvata de fata cu mine, 10 lei pt nota peste 7 la test si 50 lei pentru nota peste 7 la teza si 100 pentru media minim 7 pe semestrul 2, dintr-o data s-a schimbat contextul. Si au trecut clasa, si am dat banii pe loc dupa fiecare problema.

      Ideea e asta, totul pleaca de la “why”. Daca identifici si intelegi “de ce”, intelegi importanta, tratezi altfel lucrul ala. Daca indentifici si ce iti iese tie facand treaba aia, interesul devine altul. O paralela cu gold diggers, nu iti raspunde la Buna dar apoi te vede cu nu stiu ce masina si dintr-o data devine sociabila. Stiu ca nu e prea frumoasa comparatia dar trebuie ss fie un interes nu neaparat material ca sa ne faca sa depunem efort mai mult ca pentru orice altceva.

      La fel cu termenul de expirare. Daca tu iti setezi ca inveti pentru testul de azi ca maine nu ai nevoie de informatia aia, e ok, creierul o va sterge maine si e ok. Si poti invata prin asociere fara sa intelegi. De genul razboiul ala a avut loc exact cand s-a nascut Costica de la 2. Si asa tii minte anul, fara o intelegere si e ok. Ca nu vrei informatia aia peste ziua de maine. Insa daca tu vrei sa folosesti pe termen lung, abordarea e alta, e spre a intelege de ce.

      Comentariu apreciat.325
  7. teoria cu repetat si invatat e buna…doar ca adolescentii/tinerii din ziua de azi, vad ca unii din cei care invata bine, nu reusesc mare lucru, iar altii prin combinatii si alte shortcuturi ale vietii reusesc in viata[prin noroc si concurs de imprejurari]…prin urmare ei incearca sa copieze ceea ce au reusit altii…degeaba le spui invatati, ca nu le poti garanta ca vor avea o casa, o familie si un trai decent…

    165
    • „iar altii prin combinatii si alte shortcuturi ale vietii reusesc in viata[prin noroc si concurs de imprejurari]”… pentru fiecare smecher milionar reusit prin combinatii exista 10 in puscarie, 10 ratati total care fac gainarii si inca 10 alcoolici pe care nu-i asteapta decat Fundeni si apoi o fundatura.

      Comentariu apreciat.487
    • în drum spre și de la serviciu trec pe lângă un bloc cu aspect mai sărăcăcios și aparență de ”confort 2-3” (de exemplu, nu văd balcoane/logii/terase, nici măcar d-alea comune, tip uscător), iar după-amiază toacă semințe pe bănci o faună destul de pestriță.

      fix azi-dimineață, în ce câteva zeci de secunde cât mi-a luat să trec p-acolo am surprins o conversație între vreo 4-5 hăndrălăi, la vreo 20+ – 30 de ani, înalți, bine făcuți, câțiva dintre ei foarte blonzi
      ……
      – da, mă, am diplomă, diplomă de aurolac
      – hai, mă, niciun fel de școală, acolo, ceva
      – am făcut și eu câteva clase, puține, nu mai știu câte
      …..

      de aici am ajuns prea departe să-i aud.
      am presupus că unul voia să-i propună celuilalt un job și era nevoie de o minimă școlarizare (probabil măcar 8 clase) și al doilea nu avea așa ceva.
      sincer, din tonul vocii, părea să regrete oarecum că nu s-a ținut de școală când era puști.

      111
  8. Petrica, Gheba, Petrica, Gheba, Nita-Nastasescu, Gheba, Petrica…

    Comentariu apreciat.456
  9. Parintii cad in capcana ca-si cresc copiii cum ar fi vrut ei sa fie crescuti pentru viata pe care o au ei, nu cum ar trebui sa-i creasca pentru viata pe care o vor avea copiii. Restul e can-can.

    Comentariu apreciat.378
  10. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1248
  11. pana una alta, mi-e frica sa plec maine la munca …oi ajunge?

    Comentariu apreciat.400
  12. “Nu exista magie, ezista doar munca”.

    Insa pe langa munca mai trebuie chestii, un vis, un obiectiv, o strategie, un plan. Munca de-ampulea fara intentie de progres e degeaba. Dar da, munca e obligatorie. Copiii trebuie incurajati de mici sa aiba un vis iar parintii si profesorii sa incerce sa ii sprijine ii sprijine, nu sa le tate aripile “ia-auzi prostul asta crede ca va fi campion”

    242
  13. Așa e, până la urmă și cele care deschid cracii muncesc…

    138
  14. Gresesti!
    Aia e valabil doar pentru performanta si e timpul sa acceptam ca nu toti trebuie sa faca doua facultati si 2 masterate.
    Scoala trebuie sa nu fie o corvoada. Majoritatea copiilor se pierd in corvoada materiei.

    Am trecut copilul de o saptamana pe Cambridge, nu l-am mai masat pe Evaluarea Nationala la scoala de stat.

    Azi, dupa doar o saptamana de scoala, mi-a zis ca e uimit ce diferenta uriasa este, ca e muuult mai misto pe Cambridge.

    Stiu ca o sa imi iau multe muitze rosii, dar noi persistam cu un sistem de invatamant extrem de prost.
    Toate statisticile ne arata ca randamenul este execrabil, copiii sunt obositi etc
    Si cu toate astea ne autoamagim ca e bine, ca uite cati olimpici avem, dar uitam ca 50% abia se semneaza cu X dupa 12 ani de scoala.

    Am fata la liceu Cambridge.
    Daca va arat orarul o sa ziceti ca mint.

    Indecis. Tu ce zici?273
    • exista si multa munca aiurea. In sistemul nostru fabulos ai aproape 20 de materii pe saptamana. 20; fiecare cu proful ei, cu temele ei, cu regulile ei.

      Totul se inghesuie intr-o memorie de ff scurta durata si nu se ramane cu nimic. Fiica-mea avea media 10 la fizica la un liceu bun din bucuresti (eu n-am reusit un 10 in 4 ani de liceu cred) si la sfarsitul semestrului nu stia legea lui ohm.

      Si vad mereu stiri cu materii noi care apar. Avem acum istoria comunismului si istoria holocaustului. De ce nu facem o materie „istorie” care sa fie predata 4-6 ore pe saptamana timp de 2 ani si atat. Sa aiba timp sa citeasca, sa discute, sa inteleaga de ce se intampla lucruri. Nu sa faca 1 ora pe saptamana in care proful sa nu aiba timp nici macar sa ii cunoasca pana se termina semestrul dar si sa mai ii invete ceva.

      151
    • Pentru ca :
      – profesorii trebuie sa aiba un nr minim de ore ca sa ia banii (catedra)
      – materia e foarte mult, copii multi, nu ii pasa nimenui de partea practica
      – e incredibil ca la noi fiecare materie e total separata. Nu exista legaturi, nu exista sinergii.
      – NU e timp. Romania e intr-o totala criza de timp!

      Uite cum arata programul la clasa a 9-a pe Cambridge (orarul difera de la copil la copil, in funtie de optiuni; in cazul nostru ar fi pe ceea ce in scoala romaneasca = REAL).

      https://i.imgur.com/7mr00H9.jpeg

      Se vede prost in imagine, iar pe fond albastru materia se cheama „Global Perspective” si FOARTE IMPORTANTA.
      Ea face legatura dintre matematica, fizica, chimie, economie, sociologie.
      Explica fenomene si legaturile dintre ele.

      In fiecare zi, exista Form Time, unde diriginta discuta cu elevii, ia pulsul clasei, rezolva eventualele probleme.

      Comparati programul de mai sus cu ce aveam noi la scoala sau ce au copiii vostri. E pur si simplu de neconceput asta pentru scoala romaneasca!

      P.S. La Cambridge se da examen de „bac” in fiecare an, nu la sfarsit, deci nu ingrasi porcul in ajun cu meditatii.

      76
    • Stai asa, adica doar atatea materii in clasa a IXa ?
      Cum? Nu e un multilateral dezvoltat copilul?
      Romanii studiaza exclusiv literatura romana si nimic din literatura universala!
      Nu face latina! HUO, o sa fie o inculta.

      Ce roman esti tu, care nu esti judecat de Eminescu?
      Face ceva de afaceri? Nu auzit de manualul minune de economie (parca era clasa a 11a) ?

      Nu face istorie si geografie? Nu face… geologie!

      JALE

      23
    • daca cei de la Cambridge au o statistica din ultimii 5-10ani, sa ne spui aici citi absolventi au intrat la medicina terminand liceul la ei, fara meditatii…

      60
    • De ce pare ai impresia ca Medicina e o facultate grea?
      Nu este.
      E o facultate cu un volum imens de informatie, pe care nimeni nu o poate procesa, deci pierzi 6 ani din viata, pentru ca apoi sa poti face rezidentiatul si sa inveti ceva gen patratel.
      Si aici sistemul romanesc e la fel de prost, nu te amagi.

      Daca faci scoala pe Cambridge, nu dai la facultate in Romania, ca ai aruncat banii le fereastra.
      Mai mult, in functie de ce materii alegi la liceu, poti sau nu sa mergi la anumite facultati.
      Daca ai studiat in principal zona Umanista, nu ai ce cauta la Mediciana sau Fizica.
      Stiu ca e greu de acceptat asta, dar nu toti suntem egali si cu cat accepti asta si mergi pe specializare, cu atat mai bine.
      Altfel scoti ca la noi: generatii intregi de liceeni “buni la toate”, pe care ii indopi cu meditatii la materii care adesea nu le inteleg, dar asa cum zice Zoso, repetitia duce la reflex “muscle memory”, ceea ce e in furt de caciula in aceasta situatie.

      Pana una-alta noi suntem la recorduri de “asa nu”, iar ei conduc lumea de foarte mult timp.

      Cred ca gresim undeva!

      13
    • @Bogumil…deci cambridge e un sistem mai relaxat pe bani, care ii deschide drumul catre facultatile din vestul europei, dar ii limiteaza ariile de acces…e ok, daca parintii sunt milionari si nu vor duce grija zilei de maine timp de 1-2generatii…scoala romaneasca nu e perfecta, trebuie reduse nr de ore pe materie si nr de pagini ale manualelor scolare…dar nu iti limiteaza accesul la nicio facultate si daca ai cap poti invata si reusi…

      30
  15. ”Talent without training is nothing” – Luke Skywalker

    90
  16. Asta zic si Kaius si Dorian.

    13
  17. Citatul cheie este “nu există magie, există doar muncă”

    Hogwarts disagrees

    123
  18. Zic si eu, nu dau cu parul-absolvent de Academia Navala, sectie civila-inginerie, e ok sa nu stie pupa, babord, tribord? Astea sunt doar in cartile de aventuri si nu stiu eu?

    80
    • Cel mai mare soc al meu la facultate a fot cand am realizat ca NIMANUI nu ii pasa de tine si ce faci acolo.
      Ei se fac ca iti predau, tu te faci ca inveti (doar in sesiune).
      Mai un examen, mai un copiat (care e ceva obisnuit in scoala romaneasca) si uite asa, cu nota 5, jumatate de promotie nu stie chestii basic despre specialitatea lor.
      Se angajeaza pe posturi la stat si voteaza PSD, apoi se mandresc cu sistemul performant de invatamant romanesc.

      20
  19. Toți vorbesc de muncă precum comuniștii, niciunul nu spune cu făcutul banilor pe sute de milioane, miliarde…

    80

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.