E o modă zilele astea… un trend, un curent ce a fost dintotdeauna practic. Sau, mai bine zis, de fiecare dată când a făcut Google o mișcare, cand a venit cu ceva nou în algoritm, când a tras un pârț sau mai știu eu ce, au început să curgă profețiile… Ba că moare Google, ba că dispare SEO-ul, ba că cei ce dețin site-uri/afaceri online o să moară de foame și au ținut-o așa ani de zile. Nu cred că le-a scăpat vreo mișcare, vreun update… Nu, nu, să ne-nțelegem: voi o să muriți de foame!
Moartea SEO-ului, Moartea Google-ului, Moartea Webmasterilor. Le aud la fel de des precum aud că din nou vine Apocalipsa sau Sfârșitul Lumii. E o prostie oameni buni, hai să punem mâna și să construim ceva serios! Să punem accentul pe calitate. Să nu încercăm să ne dăm deștepți și să jonglăm pe lângă algoritm. Mai devreme sau mai târziu vom pierdem mingea.
O să încerc să vă povestesc puțin mai jos, în linii mari, cum puteți face asta. Din experiență și de ce am învățat în cei peste cinci ani de când sunt în domeniu și de când fac asta.
1. Uitați de EMD-uri (Exact Match Domains) – Nu are niciun rost să aglomerați numele
domeniului cu șapte mii de cuvinte cheie. Exemplu prost: ciorapidamăieftini.info
– Dumneavoastră ați cumpăra de pe un astfel de site? Inspiră încredere? Nu, punct.
Exemplu bun: ciorăpei.ro – poate deveni un brand. Un brand inspiră încredere. Un
brand atrage clienții ca un magnet.
2. Extensiile domeniilor contează. La fel cum contează și perioada pentru care este
înregistrat un domeniu. Google pune accent și pe aceste lucruri. Puțină logică: domeniu
ieftin, site de calitate îndoielnică. Înregistrat doar pentru un an? Calitate îndoielnică,
lipsă continuitate. Pentru România, alegeți cu încredere .ro! Puteți înregistra și .com
dacă aveți planuri mari și puteți face un Redirect 301 sau o pagină cu un design
frumos, cu link, în care subliniați clar că numele corect al site-ului dvs. se termină
în .ro. În rest, vă recomand .com, .net, .org, în această ordine. Sau naționale,
gen .fr, .it, .co.uk și așa mai departe…
3. Google e un robot. O mașină. De fapt, mai mulți roboței, mai multe mașinute. Până la urmă e un algoritm, nu stă nimeni să aranjeze toate rezultatele din lumea asta. Că mai sunt filtrări și acțiuni umane, asta-i altă poveste, dar în fond, Google e o mașinărie. E foarte important ca roboțeii Google (crawlerii) să înțeleagă corect despre ce e site-ul
dvs. și unde e locul acestuia pe web.
Organizare e cuvântul cheie. Aveți nevoie de o structură bine organizată a site-
ului. Ce vreau să spun ? Să revenim la exemplul cu ciorăpeii… Pe ciorăpei.ro, pe
prima pagină adică (index, home, homepage, cum vreți să-i spuneți, eu îi zic prima
pagină…), vor fi linkuri către categorii (ciorăpei.ro/nume-categorie/ , cu sau fără /
final, recomand fără). În categorii, vor fi link-uri către produse, și vă recomand să aibă
următoarea structură: ciorăpei.ro/categorie/nume-produs – fără / final.
E cel mai bun model pe care-l puteți adopta pentru site-ul/afacerea dvs.! Bine, asta nu
înseamnă că nu puteți avea pe prima pagină și link-uri către produse pe care doriți să
le promovați în mod special sau chiar link-uri către oferte speciale. Ideea e să fie totul
organizat. Sunt câteva mici secrete aici, poate într-un episod viitor
4. Gândiți toată treaba din prisma utilizatorului, din prisma potențialului client. Nu-l
derutați aiurea. De cele mai multe ori, derutarea utilizatorului = derutarea roboțeilor.
Și nu e productiv… Alegeți un design curat, profesionist pe cât posibil, și vorba aia…
Simplicity is the ultimate sophistication – Leonardo da Vinci.
5. Uitați de înscrierile în sute, mii de directoare web. Puteți opta pentru 10-15, dar să fie de calitate și să acordați atenție descrierii, titlurilor, tuturor informațiilor. Nu vă repetați inutil și nu încercați să obțineți zeci, sute de link-uri. Au apus acele vremuri în care aveai nevoie de mii de linkuri ca să ții pasul cu spammerii sau concurența…
Calitate! Nu v-aș sfătui să faceți dvs. link-uri către site-ul propriu. Link-urile se
câștigă, nu se crează. În schimb, puteți să faceți campanii, concursuri, multe altele și
linkurile vor veni. Natural e cuvântul cheie în ecuația link-urilor.
5.1. Puteți comenta pe bloguri, în numele brandului sau în nume personal cu link
către site-ul/afacerea dvs., dar numai dacă aduceți un plus de valoare articolului
unde comentați. Spuneți NU Spamului, cu Michaelas Radulescus!
Dacă ați făcut prostii în trecut (și mă refer aici tot la link-uri), Google tocmai a
lansat Disavow Links Tool – folosiți-l cu încredere numai dacă știți ce faceți, nu
vă apucați de scos așa… alandala!
Construiți relații. Cu bloggeri, jurnaliști (dacă nu s-a eliminat conceptul) și cu
alte persoane de media și nu numai, persoane importante care pot să aducă un
plus afacerii dvs., chiar și printr-un singur link.
Cam atât pentru astăzi, nu vreau să vă încarc cu prea multe informații deodată. Sper că au fost de folos, iar dacă simțiți că nu vă descurcați, noi vă așteptăm cu brațele deschise la SEOmoon! Banii nu contează și nu înseamnă totul pe lumea asta, avem soluții pentru orice buget.
Articol scris de Chele Dumitru, Creative Director @ SEOmoon, agenție de marketing &
promovare online ce și-a deschis porțile zilele acestea. Se oferă Audit SEO Complet în primele 3 zile, pentru orice individ, orice entitate.
Forget about SEO, learn romanian first! „se creaza”
Mulțumim frumos pentru articol, nu ne venea să credem ochilor când am deschis blogul dvs., în această dimineață… Un cadou frumos pentru Sf. Dumitru pentru toată echipa
P.S.: suntem în total proces de rebranding, o să revenim cu ceva mult mai bun și mai puternic pentru orice client, orice buget, orice campanie.
Mulțumim încă o dată!