Am văzut pe mai multe forumuri oameni care se plâng că e cald afară şi că guvernul le-a dat ţeapă cu legea anvelopelor de iarna obligatorii, că oricum nu ninge, deci ţeapă pe faţă, să se îmbogăţească Michelin şi Continental şi să îşi cumpere Sarkozy pantofi cu toc. Ştiţi discursul prostului prăpăstios.
Eh, pentru ei şi pentru alţi retarzi care nici măcar bine cu de-a sila nu servesc, iată un clip de azi dimineaţă, la -10°C, pe asfalt, asta în condiţiile in care anvelopele de iarnă sunt făcute să nu se facă maşina sanie când e frig.
Vineri eram la un magazin de piese auto după niște becuri și vânzătorul discuta cu un cumpărător de anvelope de iarnă – „Vă dați seama ce țeapă și-au luat ăia care au pus cauciucurile de la 1 noiembrie? Le-au uzat degeaba!”. Răspunsul a fost „Da, domnle, se uzează imediat cauciucurile de iarnă dacă nu e zăpadă!”.
Nu le-am zis nimic, n-avea rost… :))
@cristi: Tu dacă ziua la prânz sunt 15 grade schimbi anvelopele cu cele de vară? Seara ce faci, pui înapoi roțile de iarnă? Sau cum funcționează treaba, că eu nu mă prind… ?
Am mers cu masina la -10 grade pe uscat si nu a avut nicio treaba. Nu stiu prin ce minune, probabil is eu geniala la volan. Sau poate am anvelopele cu care a venit masina inca ne-uzate atat de tare. Sau poate nu circul cu 80 la ora in oras. Sau ..
Eu sunt unul dintre cretinii aia care considera legea ca o mare tampenie. Sunt si unul dintre cei care nu scot masina pe zapada, ca nu am niciun motiv. Si partea chiar mai interesanta este ca 1. am stat cu masina 1 luna pe dreapta (lovita de un bou care nu stie ce inseamna chestia aia cu prioritatea) si 2. prind o mare parte din iarna afara din tara, deci dadeam 500 de euro sa stea masina ‘incaltata’ in parcare.
Pentru aia care circula pe vremea in cauza, is utile anvelopele in cauza, pentru altii banii se pot cheltui pe chestii mai interesante.
@Dojo
daca nu circuli cu masina iarna, nu esti obligata sa-ti pui anvelope de iarna…
Pai si n-avea dreptate? De ce sa pui anvelopele la +10 grade Celsius. Ai observat ce distanta de franare ai cu anvelopele de iarna cand nu sunt minim 3-4 grade Celsius?
Amvelopele de iarna trebuie montate incepand cu 3-4 grade, nu la 10-15. Bine ca sunteti voi destepti.
Astia sunt retarzii care si-au pus anvelope de iarna doar pt ca sunt obligatorii? Care ei oricum, si cu cele de vara, mergeau cu atentie si nu avea cum sa li se intample nimic? Care merg noaptea cu farurile de ceata aprinse? Care pun xenon pe bec normal fara lupa?
Nu pot sa creeeed!
Azi mi-am pus centura degeaba, nu am făcut accident; cred că mâine mă scutesc de efortul inutil…
bai, m-am uitat de vreo 20 de ori si nu vad „dansul”
Spre surprinderea mea, sunt multi cei care si-au pus pneuri de iarna, iar asta-i bine. Normal, sunt si cretini care n-au mers in viata lor cu caucioace de iarna si au impresia ca-s doar o cheltuiala inutila.
Multi de-astia cu 4×4 au impresia ca n-au nevoie. Pana la prima frana serioasa
@zoso La tine se vede c-a plecat spatele. Normal, daca te infigi putin in acceleratie la o masina cu tractiune spate
@Dan: meganu are tracţiune faţă
@zoso
Stiu, dar pare sa fi plecat spatele, ma gandeam ca esti cu bmw-ul
Domne , chestia cu obligativitatea anvelopele de iarna e o conspiratie a capitalismului putred in colaborare cu masoneria evreiasca si cu extraterestrii de pe planeta Nibiru . Daca era marele patriot Ceausescu , nu permitea in veci o asemenea golaneala . Un sincer HUOOO
La cum e vremea in ultimul timp nu stii la ce sa te astepti.Azi e cald, la noapte ninge si de nu ai cauciucuri de iarna ce faci?Le schimbi noaptea?Nu zic ca-s de acord cu legea plii, dar e mai bine pentru siguranta noastra
@Dojo: ce masina ai de te costau 500 euro anvelopele?
@Alina Rad: Orice masina serioasa cu roti mai mari de 16″. La mine nu au costat 500, au costat 1000 euri. Roti de 18.
Am umblat doua veri cu gumele de iarna si s-au uzat … rezonabil .
@alinarad: cam atat costa un set de gume de 17”
bine că nu aveai trailer.
@zoso: in sensul ala e dezastru indiferent de vreme.(chiar in zona aia locuiesc). Nu stiu de ce, dar am patit chiar si vara sa-mi fuga „curul”. Cat despre „teapa” cu anvelopele de iarna…lasa-i in pace. Se vor convinge daca e teapa sau nu cand le taie un taxi fata la 5 dimineata si -5 grade. Sau…poate unora le place sa stea pe la service si asiguratori in ajun de Craciun.
Anvelopele de iarna sunt eficiente pe zapada. Pe polei, gheata, etc. poti sa ai mama anvelopelor ca tot sanie te duci. Exceptand cazul in care ai anvelope de iarna cu tinte.
In sudul tarii anvelopele de iarna au o oarecare utilitate cam intre 20 decembrie si 20 martie dar si in acest interval sunt de regula maxim 3-4 zile per iarna unde chiar nu poti iesi pe strada incaltat cu altceva (zile care sunt de regula dupa 15 ianuarie). Nu ma mira deci lamentarile de pe forumuri.
merg de 3 ani cu anvelopele de iarna, non-stop (si vara si iarna) s-au uzat in mod normal, nu sunt facute din marmelada pana la urma…
Am o oarecare teama sa conduc pe gheata sau pe zapada. Anul trecut, cand a fost eclipsa, m-am intors de la munte in minunata Dobroge pe drum cu gheata, cu gheata si zapada, cu sosea curatata pe alocuri si chiar mi-au fost de folos cauciucurile de iarna.
PS: Nu am firma de vandut cauciucuri de iarna!
@Dan: legea buclucasa nu te pedepseste daca umbli cu cauciucuri de vara pe un drum pe care nu-i zapada, polei sau gheata, indiferent daca e 20 decembrie sau 20 august. Lamentarile de pe forumuri sunt inutile.
Circul de doi ani(deci doua veri) cu cauciucurile de iarna. Uzura lor e neglijabila(25 mii km), iar pe timp de vara nu am avut niciodata vreun moment in care masina sa devina nesigura, sau sa intre ASP-ul. Cu alte cuvinte raportul uzura-achizitionarea de cauciucuri de vara+jante, este la mine in favoarea celor de iarna permanent, mai ales ca oricum te obliga si legea sa le cumperi.
Diferenta este ca pe cauciucurile mele scrie Good Year Ultragrip Performance, nu in chinezeste din Vitan.
In giratoriul ala, pe aceiasi banda am patit-o si eu si alti ca mine. 4 gume de iarna, 20-30 km/h, fara frana in giratoriu si tot fuge fundul.
Thorhammer: n-as vrea sa fiu prin preajma ta la 40 de grade si 130 km/h. S-ar putea ca anvelopele matale de iarna sa faca poc.
Dojo are opel corsa, ma indoiesc ca a dat 500E pe anvelope. eu am de 16′ si ma costa 1000 lei. nu stiu unde vedeti voi preturile astea
io nu pricep de ce toata lumea insista ca nu e zapada, deci la ce ne trebuie anvelope de iarna. Doar a intrat in folclor ca iarna nu-i ca vara :D, deci repetati cu glas tare: e vorba de temperatura!
Nemtii – ca niste papagali planetari ce sunt – nu doar ca isi pun caucioace de iarna cum e mai mult de 2 saptamani sub 7 grade (dada, fara minus) dar o fac fara sa comenteze – dincolo de lege, in cazul unui accident bagi mana mai adanc in buzunar daca nu ai avut anvelope de iarna.
@ionut p si @thorhammer – asa e cu uzura, dar cauciucurile de iarna sunt mai zgomotoase.
Conteaza si masina pe care sunt puse anvelopele, sistemele ce le are instalate.
Cand aveam Matiz m-a prins iarna cu caucioace de vara gen Formula 1. Alea de iarna le aveam in portbagaj, nu apucasem sa le schimb. Din Racadau pana pe Grivitei m-am rasucit de 4 ori in giratorii, la viteze halucinante gen 15-25km/h. Dupa ce am pus gumele de iarna nu mai fugea de spate nici cu frana de mana trasa.
Chestia asta e valabila cam pentru toate masinile usoare si anvelope subtiri (gen Solenza, Logan, etc) – ca pasionat de snow fun pot s-o spun cu incredere ca masini care sa patineze ca Loganul sau Matizul mai rar gasesti. Cu Kormorane de vara pe Logan fac derapaje controlate fara frana de mana.
Pentru cei care mergeti vara cu cauciucuri de iarna: nu stiu ce stil de condus aveti voi, dar eu cand am mers vara cu gume de iarna pe masina orice demaraj sau orice curba era un scart. Imposibil sa te tina un set de gume de iarna 4-50.000km.
@Arhi: cu 1000 de lei iti iei cauciucuri second pe 16. Noi nici resapate nu iti iei, iar Continental / Michelin … au mama ce preturi au – cam din cauza asta mi-am pus 15 inch de iarna pe Focus.
@msn La treaba cu zgomotul iti dau dreptate, dar numai in general. Masina mea a fost prevazuta din fabrica cu Yokohama Advan de vara, anvelope care erau foarte zgomotoase in comparatie cu cele pe care le-am numit mai sus. Repet e totusi vorba de un caz particular.
@adi Ai spus o tampenie, cu tot respectul. Oricum pe autostrada Edirne-Istambul am testat viteza maxima a masinii, undeva intre 210-215 km/h. Nu am auzit nici un poc. Asa ca mai stai prin preajma… daca vrei sa mai inveti cate ceva.
păi și airbagurile la mașină și le-au luat degeaba dacă nu le-au folosit niciodată.
@msn: sa clarificam si chestia cu cele 7°: ele se refera la temperatura carosabilului, nu la cea ambientala. Asadar, cand asfaltul are 7°C, in aer sunt vreo 12.
Stau în Cehia și pot sa va spun ca și aici sunt obligatorii pe majoritatea drumurilor. DN, E, Autostrăzi included.
@sean – huh? unde ai gasit ca se refera la temperatura carosabilului?
E posibil sa fie o problema cu asfaltul, nu cu anvelopele. Unii constructori folosesc un amestec mai rezistent (cred ca se numeste dur-asfalt). Daca e putin umed drumul, se creeaza o mazga, pe care aluneci cu orice tip de anvelopa. Au folosit asa ceva pe drumul european pe langa sebes; dupa cateva zeci de accidente si-au dat seama de prolema, au pus restrictii si au facut cateva reparatii.
Thorhammer: te felicit. Spre binele matale, sper ca inainte sa „ii dai in gura” ai verificat si ca GY-urile tale sunt cel putin V-rated, nu? Lmgtfy: https://www.blackcircles.com/helpcentre/tyres/what-is-speed-rating.
oare cand cacat o sa intelega lume ca „anvelopele de iarna” nu sunt „anvelope de zapada”. Ca-s bune si pe asfalt uscat cand e frig. „Eu nu ies daca e zapada” … daca ziceai „eu nu ies daca e frig”, atunci da, tu n-ai nevoie de anvelope de iarna.
Prea rar e nevoie de anvelope de iarna, ca sa fie obligatorii, asta e ideea. Carosabil alunecos sau foarte rece e aproximativ la fel de frecvent ca si cel umed. Asa cum daca nu esti retard, te adaptezi la asfaltul umed, te adaptezi si la cel rece; pe cel alunecos oricum ai nevoie de lanturi.
fix 500e am dat si eu.
E o lege buna, cred ca aprox 90% din masinile care le vad in trafic sau stationate au cauciucuri de iarna.
Eu inca mai astept zapada, dar oricum, e foarte bine.
Acolo am patit-o si eu la +4 grade si 4 anvelope de iarna.
La inceput eram putin sceptica privind aceasta lege. Oricum, aveam cauciucuri de iarna la masina, nu trebuia sa imi impuna. Intr-un final cu bune cu rele, rezultatul nu poate fi decat unul pozitiv d.p.d.v rutier…
Am cauciucurile de iarna ( Nokian ) montate din noiembrie 2010 . E a 2a iarna pe care le fac , mai au ceva din stratul termic si o sa le schimb dupa vara urmatoare .
Nu e rau , si pot sa spun ca la 150 in autostrada nu fac POC , asa cum afirma cineva mai sus .
Singurul punct in minus ( gume de iarna > vara ) ar fi distanta de franare marita . Pentru asta ajunge atentie la trafic .
Si da , si eu am coafat masina , un Subaru , dupa o curba in care a fugit spatele . Adica am incalecat vreo 6 mt de gard din ala din sarma , inclusi tarusii din fier .
Pe jos era gheata si eram prima masina care trecea pe acolo in ziua aceea .
Daca e umezeala pe jos, cauciucurile de iarna cam patineaza.
@grecku : masina mea nu patineaza , nici nu ma mai chinui sa incerc dar pot sa spun ca nu patineaza .
in Romania ce fel de anvelope sunt obligatorii? Winter tires or all seasons? Ca nu inteleg nimic….
Stau intr-o rana si ma intreb ca prostul:oare cum mama ma-sii or fi condus toti retarzii aia de soferi de pe intreg pamantul,masini fara cauciucuri de iarna,din 1915 si pana prin anii 2010???Niste dementi domnule,parol!!!!!