Am o bicicletă "principală", pe care o folosesc zilnic, dar acum cu pandemia m-am retras la mama acasă. Mai stau cu ea.
Totuşi, am zis să cumpăr o biclă să am şi în oraşul copilăriei, că nu strică. N-am bani de încă un Giant, am zis să iau o mizerie second, că o repar eu (mă pricep cât de cât).
Am cumpărat bicicleta din poză, cu roţi de 26 de inch, cadru din oţel (greluţ şi puţin ruginit)
Azi am cam terminat cu "investiţiile urgente şi necesare", şi cu o parte din cele opţionale pentru… să-i spunem Maria?
Fac aici un calcul, că poate cândva vă bate gândul să cumpăraţi o bicicletă second, să ştiţi la ce să vă aşteptaţi:
Bicicleta în sine a costat 150 de lei. (e posibil să o fi negociat cu 10% mai puţin, şi să fi dat 135 de lei; ştiu că am negociat ceva, dar nu mai ştiu cum şi cât )
- să spunem 150 de lei.
- primul lucru foarte vizibil: un cauciuc copt: schimbat cu 20 de lei, cu unul second, "de firmă". Second, da’ bun. Găsit pe net, gagiul voia perechi identice, unul i se spărsese/tăiase, aşa că îl dădea ieftin pe al doilea.
- roată cu cauciucul respectiv nu avea nici capace de praf pe butuci. Pentru asta a trebuit să cumpăr ax nou, 10 lei, şi două chei pentru el: 10 lei.
- schimbător spate. Nu l-am văzut la început, nu l-am testat bine… avea probleme ascunse. Se vedeau numai dacă mergeai "în forţă", şi schimbai des. A trebuit musai unul nou, eu nu mă pricep la schimbătoare, am fost la service: 55 de lei + 20 montajul.
- dacă tot înlocuiesc schimbătorul, de ce să nu pun cabluri noi şi cămăşi noi pe spate? Încă 25 de lei. Service-ul nu aveau cabluri şi cămăşi de bazar, mi-au pus ceva Shimano. Aici aş fi putut tăia din costuri, cumpărând cabluri şi cămăşi de la bazar, dar n-aveam chef să fac eu reglajele. Am pus ce mi-a recomandat service-ul.
- mergeam cu ea pe stradă, şi mi-a căzut un braţ de la pedalier. Cum naiba de nu am văzut că lipseşte un şurub!?
1 leu, la bazar. Plus 1 leu să mi-l pună omul.
(dar şi ăla care a vândut bicla… pe bune, lipsesc şuruburi de 1 leu?)
* Într-o seară, când să frânez, mi se rupe "curba", o chestie de la frână. Futu-i! Iar la bazar, să-mi iau curbă nouă: 2 lei.
Dar… daţi-mi două, să pun şi pe spate, să fiu asigurat. 2 lei.
Cablurile de frână cât costă? 2 lei pe faţă, 3 lei pe spate (e mai lung). Daţi-mi. Dar… cămăşile pentru cabluri cât costă? 2 lei. Daţi-mi două.
Saboţii sunt ok, mai ţin măcar jumătate de an, deci nu-i schimb.
În acest moment am o bicicletă care a costat aproximativ 300 de lei. Are frâne aproape noi, schimbător nou, cabluri de schimbător noi.
Ce ar mai fi de făcut la ea, cu titlul de opţional, "când o fi":
- schimbat transmisia (dar încă mai merge ok)
- revizie furcă (nu e ok furca, dar nu prea simt că nu e ok, mai ales pe unde merg eu cu bicicleta)
- şa nouă, că asta e jupuită (lasă, că merge şi aşa, mai puţin atractivă pentru hoţi)
- centrat puţin roata faţă (operaţiune pe care o fac azi, singur)
- curăţat şi gresat transmisie (vin sculele mele azi, tot singur fac operaţiunea – oricum, trebuie făcută cel puţin lunar)
Cam asta e.
Nu am calculat timpul meu.
Dacă a meritat sau nu stresul, că poate mai bine luam ceva nou, vă las pe voi să decideţi.
E un text scris (şi) pentru cei care se gândesc să-şi cumpere bicicletă, şi nu ştiu dacă nouă sau second… Oricum, ce am învăţat în zilele astea consider cumva că are valoare şi în viitor. Şi am învăţat practic, pe bicla mea, nu teoretic.
Cea mai mare investiţie a fost schimbătorul şi conexele lui, care a fost 100 de lei în total.
Aş fi putut "risca" să cumpăr ceva de 20 de lei + 5 lei accesoriile, să economisesc 75 de lei, dar să pun pe bicla chinezărie, şi să fac reglajele singur. Pe care nu ştiu să le fac.
Am ascultat sfaturile de pe grupul de mecanică de biciclete (există un grup de facebook), şi m-am dus la serivice. Ce ştiu să fac, fac eu, ce nu ştiu… până învăţ e mai ok să mă duc la service. În plus, nu am pus chinezărie, ci ceva relativ ok.
Bicicleta de 600 de lei din poză 2, în afară de jantele duble, are piese mai proaste decât aceasta second a mea. Mai noi, dar mai slabe. Cadrul bicicletei noi e tot din oţel.
Bicla nouă are 15,7kg, a mea are 15kg.
An de fabricație, normă de poluare, carte de service ? Că să ne facem o părere corectă.
Are toate reviziile la reprezentanta? Sau macar factura pe piese?
A fost condusa doar de o batranica, duminica, se ducea la piata cu ea
Bate, troncăne?
de fapt asta e un review mai detaliat decat la 90% din cele la masini de pe blogul asta.
Ar trebui adăugat sus: feșăn, topoare, și biciclete
faruri matuite, ceva puncte de rugina buba lor, nu bate nu troncane.
Lasand gluma la o parte – good job man! Stii zicala aia:
„you can’t buy happiness but you can buy a bike and that’s pretty close!”
A fost bicicletă de companie in Germania. A mers numai pe autobahn.
Cand iti cumperi bicicleta de 150 RON, nu poti avea mari asteptari.
Mai mult decat atat, chiar nu recomand nimanui sa-si cumpere ce a cumparat autorul din simplul motiv ca-ti pui sanatatea in pericol. Ce ai tu acolo se poate dezmembra oricand la o bordura / groapa mai serioasa, cu putin ghinion.
Nu spun ca trebuie sa ne luam toti biciclete de 500 EUR+, dar parca nici asa.
#nohate
Cadru din otel. Cadrul e ok, crede-ma.
Calitate cum avea Pegas sau Tohan, Ucraina…
–
Vali, cum rezolv/am spatierea ciudata? la bifa cu surubul de 1 leu, sunt randuri ciudate… editeaza, please, sterge spatii, pune bullet-urile sa fie frumos.
Bai mor la fazele astea cu „la banii astia nu ai cum sa-ti iei ceva de calitate”, de parca fara sa dai jumatate de salariu mediu pe economie nu mai poti cumpara nimic pana in ziua de azi.
E o panarama de bicicleta pana la urma, nu e masina sa mergi cu ea pe autostrada, si nu cred ca face omul cu ea downhill.
Voi ati vazut ce biciclete au oamenii pe la tara, fara frane, schimbatorul scos si pus lantul pe direct. Cu alea merg zilnic la munca sau la magazin si nu a crapat nimeni.
Eu m-am lamurit cu bicicletele de fitze cand am fost cu un amic sa ne luam biciclete la fel, el a gasit eu a trebuit sa mai astept 1-2 saptamani pt marimea mea. Biciclete pe la 700-800 eur.
Fericirea lui a tinut o zi, seara aia a fost la bere la o terasa centrala, cu parcare bicilete, camere, civilizatie. A plecat pieton ca bicicleta nu mai era.
De atunci am zis ca nu mai cumpar bicla dupa care sa plang in parcare, mai bine o gioarsa, sa rad eu de hot ca si-a luat teapa, nu invers.
PS: acum am un Giant, ca tot se rupe in figuri autorul, luat cu 600 lei second, in care am bagat doar anvelope noi din decathlon, si alea doar asa de pitici pe creier, ca mai mergeau si alea vechi.
@Big: regula generala e sa dai pe antifurt cam 10% cat dai pe bicicleta sau sa iti asumi ca poti ramane oricand fara bicicleta (si deci nu-ti iei una pe care nu ti-o poti permite sa o inlocuiesti). Daca ai antifurt din ala care poate fi taiat cu forfecuta de taiat unghii, iti asumi ca poate sa ti-o fure (si eu cand aveam o gioarsa de bicicleta, aveam antifurt din ala care atunci cand am pierdut cheile, am luat o bara de metal si am invartit-o pana a cedat antifurtul, dar aveam o gioarsa pe care o luasem de la un student cu 40 de euro), la fel si daca o legi de balustrada in scara blocului. De asemenea, vorbind totusi de Romania, chiar daca ies la bere, nu prea mi-as lasa bicicleta undeva unde macar unul dintre noi sa nu aiba contact vizual.
pe nemtoaica mea de otel am dat 850 de lei, roti de 28, cadru de otel (la ce mamut sunt eu nu m-as vedea pe aluminiu), investitii de prima necesitate: butucul pedalier 69 de lei, centraj roti, reglaj frane saboti noi de frana 60 de lei. Cabluri de frana si camasi noi de la Jagwire, asa mi s-a pus mie pata. o sa noua 160 de lei de la Selle Royal. Din categoria mai merg dar e bine sa le schimb furca rigida noua 200 de lei, cuveti Tange Seiki 85 de lei. Mai am in program o revizie la butucul de viteze integrat (100 de lei) plus niste cercuri noi de la Ryde model Andra 40 (investitie mai serioasa) astea operatii s-au facut in doi ani de mers si 1400 de km facuti cu ea.
Bogdane, la oras avem masini si pietoni, ai nevoie de o bicicleta care sa indeplineasca anumite conditii
Vezi sa nu te ia acum vreun baietas de prin Pitesti, ca el cu 500 euro isi ia un Bemve si cu xenon si toate cele!
păi chiar așa, nu știu ce așteptări poți să ai de la o biclă sh de 150 de lei și să le mai și expui aici, când oamenii de pe blogul ăsta sunt obișnuiți să-și facă probleme constant că la graniță trebuie declarate sumele de cash peste 10.000 de euro?
Mergeți la sărci!:))))))))))))))
„Voi ati vazut ce biciclete au oamenii pe la tara, fara frane, schimbatorul scos si pus lantul pe direct. Cu alea merg zilnic la munca sau la magazin si nu a crapat nimeni.”
Hipsterii le zic sigle speed fixies și costă cât mobila aia vintage pe care Vali a pus-o anu trecut. Pe cel mai mic deal te apucă sudoarea.
Eu i-am cumpărat soției de la Peer (peer a construit airbus uri după care restaura mercedesuri vechi însă nu mai are chef, așa că acum transformă bicle normale în bicle de transport.) un Stevens din anii 80 de cazi pe spate. Complet restaurat însă cu vopseaua originală, 21 de viteze și o limbă a designului de cazi pe spate. Cântărește vreo 6 kile (nu-i cursieră). Am dat numai 200 de Coco pe ea. Eu am să cumpăr numai second hand dar numai de la firme bune.
@Big – So let me get this straight:
– pentru tine bicicletele de 700 EUR sunt ”de fițe”
– te miri că a trebuit să aștepți 2 săptămâni pentru un produs care nu era pe stoc într-o perioadă în care toată lumea e bike-crazy și stocurile se topesc văzând cu ochii
– n-ai legat bicicleta și cumva altcineva e de vină (cu bicicleta ”de fițe” se merge la bere, logic)
– vorbești despre gumele din Decathlon de parcă ai fi montat Pirelli P-Zero pe Daciană
Eu vreau să felicit. Mă bucur pentru că… ești!
Mx
Pai daca ai avut de dat doar 150 lei pe bicicleta, nici timpul tau nu valoreaza foarte mult.
Eu mi-am facut niste calcule pe hartie. La masini dar cred ca si aici se aplica oarecum la fel. Daca vrei sa intretii o masina second hand la nivelul de calitate pe care l-a gandit producatorul: adica piese de origine sau calitate echivalente, pneuri Michelin cum a avut masina cand era scoasa din fabrica, stergatoare schimbate cand nu se mai sterg, nu cand se rup, inlocuit elemente de interior care se uzeaza etc etc, ajungi la cost de masina noua.
Masina second hand incepe sa merite doar cand incepi sa te calicesti si pui cauciucuri ieftine sau sh, cand repari masina in fata blocului cu riscurile aferente, cand dai spaga la itp ca sa nu repari 30 de lucruri la ea si asa mai departe.
Nu degeaba vorba aia, sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine. Ar mai fi supravietuit daca nu era adevarata?
Asta inseamna sa-ti pui viata in pericol pentru niste bani.
@Andrei da-mi voie sa te contrazic. Am o Skoda octavia 2 luata la mana a doua. In primii 3 ani de cand am luat-o am bagat in ea inca o data banii de achizitie in urmatorii s-au redus chelutielile si pentru ca am o medie de sub 15k /an. O masina noua acum (si cred ca si in 2013) ca a mea este foarte aproape de 30k euro. Eu nu am ajuns la 20k. Si am cauciucuri noi (Bridgestone/Michelin) nu astept sa se strice lucruri si schimb in avans (un fel de intretinere predictiva) pe cat se poate. Da, recunosc costurile de intretinere sunt mult (MULT) mai mari, dar mi le-am asumat si tot nu ajung la pretul de achizitie a uneia noi. Da, este o masina veche, insa a trecut in mai ITP-ul pe bune si fara nicio remarca (poate si pentru ca inainte de ITP am avut o factura de 1000 de lei la service pentru „pregatirea de ITP”).
La bicicleta comentariile sunt putin diferite in functie de ce vrei sa faci cu ea.
Sotia avea o bicicleta de 15 kg pe care a schimbat-o cu una de 13 si peste 2500 lei (si nu-i pare rau). Cu cea de 15 kg nu urca din Bv pana in Poiana, iar cu cea noua din prima zi s-a urcat fara pauza la prima incercare. Bicicleta de 15 kg era perfecta pentru mers la piata (nici nu trebuia legata). merge si acum ca si atunci si nu a necesitat decat putin ulei pe lant…
faci comfuzie intre masina veche vai de mortii ei si masina veche (depreciata din cauza timpului) si in stare decenta spre buna, eu de ex am un vectra b din 2001, 1.8 benzina ce merge perfect si da are Michelinuri luate noi pe ea de 2 ani, probabil la fel de scumpe ca si masina.
Intotdeauna exitA un calcul intre cat e de ieftina/veche si stricata/buna si timpul tau, ramane ca fiecare sa decida pentru el care e acel raport, poate pt unii loganu e sfant ca nu prea se strica, iar pt altii masini de zeci de mii de euro, pentru mine de ex sunt masinile din vremea cnad se faceau masini si nu erau atat de complicate dar aveau un pic de „suflet” sa zicem asa, si apoi imi place sa inteleg cum functioneaza lucrurile si nu ma duc la primuservice sa ma arda ca sa-mi schiimbe un bec – exagerare evidenta.
S-o dat o batranica cu ea in Germania inainte? Altfel nu are „valuare”.
Am vandut un cannondale trail 6 luat de nou, dupa 4 ani intr-o stare impecabila. Nou 2000, l-am vandut cu 1350. Fara vopsea zgariata, impecabil si mecanic si estetic. Depinde de la cine le cumperi.
RON?
@HondaFan, lei pentru că modelul cu pricina nu valorează nici măcar 1000 de euro atunci când e nou.
Pentru cei 3 dobitoci care au dat 👎: Cannondale Trail 6 e 3300 de lei la ora actuală; asta înseamnă 680€.
poate habar nu aveau la ce „canon” te referi intr-un post de biciclete
Minusurile ti le-ai luat pt modul zlefemitor in care ai zis „…nici măcar 1000 de euro…”
sau poate… ” cum ba, nici macar o mie de euro?” as in 1500.
Eu zic ca merita sa iei daca prinzi pret bun, si cel mai important, cadrul sa fie ok. Daca ai cadrul ok, restul le poti rezolva tu pe parcurs.
La fel si cand iei o bicicleta noua si ai buget limitat, iei bicicleta cu cel mai bun cadru care se incadreaza in banii tai.
Tu ai cumparat un cadru si cam atat, majoritatea oamenilor au nevoie de o bicicleta functionala, nu se pricep la reparatii si upgrade.
Pentru asta e scris articolul. Atentie la text: „E un text scris (şi) pentru cei care se gândesc să-şi cumpere bicicletă, şi nu ştiu dacă nouă sau second…”
Adica, poti gandi: „decat sa fie plina de bube, mai bine iau una noua”. Sau: „Decat sa dau 600 de lei pe asta din link, care are piese mai proaste, mai bine iau una second si pun eu ce vreau pe ea” ( https://www.emag.ro/bicicleta-26-inch-pentru-adulti-x-fact-matterhorn-marime-cadru-19-verde-2488033-19/pd/DJ7SXLBBM/ )
In afara de jantele duble, cea noua are piese mai slabe decat aceasta second a mea. Mai noi, dar mai slabe. Cadrul bicicletei noi e tot din otel.
Bicla noua are 15,7kg, a mea are 15kg.
Dar o bicla noua inseamna mult mai putin stres.
Textul se vrea unul obiectiv. Nu-mi dau cu parerea in el, am spus doar fapte. Cititorul decide.
O bicicleta functionala costa mai mult de 150 lei, ori dai banii astia si iti asumi ca mai trebuie treaba si bani, ori iti iei un Rockrider nou pe la 900 lei sau daca stai prost cu banii, un DHS ceva sau un First Bike daca mai exista.
@Autorul: tu esti un pic pe langa daca faci o comparatie de greutate intre o bicicleta full-suspension si una hardtail ca a ta. normal ca e mai grea ca are o suspensie in plus.
Dar FFS, 600 lei pentru o bicicleta full suspension? Mi-e mila sa ma gandesc cum arata dupa un traseu mai greu. Asta mi se pare inselator la MTB-urile astea ieftine, la prima vedere arata cam la fel ca un MTB real, insa nu-s facute pentru off-road si se defecteaza usor, sunt mai mult pentru oras si asfalt un pic accidentat. Asta nu e neaparat rau, dar sunt cumparatori care chiar cred pe bune ca isi iau bicicleta de off-road. Exemplu, bicicleta de 150$ de la Walmart: https://www.youtube.com/watch?v=1A6bKUCcDW0
Reformulez: exemplu tau nu este relevant pentru 99% dintre cititori, nu ii ajuta in decizia de cumparare. Este interesant si arata ce poti face cu bani putini daca te pricepi.
@perkele eu stau la bloc, greutatea este primul criteriu la care m-as uita, ca pentru invartit pe bicla in jurul cartierului e buna si o bicla d-asta de 150 lei.
asa ne place sa ne spargem in basini.
tinand cont ca daca intrebi pe cinva despre vechile biciclete sputnik o sa auzi numai de rau. ei bine eu cu una din aia, o foaie si 4 pinioane, am urcat toate drumurile forestiere din secaria/sinaia/busteni/predeal fara nici o pb. aveam gambele de fier la 14 ani. si contrar forumurilor nu s-a rupt nici cadrul, nici nu scartaia de la rugina, nici nimic. era o super bicicleta. dar suntem noi panselute, daca nu avem bicla de 1000 eur nu putem sa ne plimbam prin herastrau ca daca murim ?!
@maxp: eu chiar n-am inteles de ce te-ai luat de mine. da, greutatea e importanta, dar intai trebuie stabilit la ce ai nevoie de bicicleta
am baut un sprit de vara, am citit toate comentariile si am dat reply unde am nimerit, nimic personal. dar multe comentarii mi se par super exagerate. pare ca toti fac numai downhill, dar suntem toti numai grasi
@maxp presupun ca ai scris toate astea de pe un pentium III si ai un Oltcit Club
@maxp si presupun ca nici intretinuta cum se cere azi nu era de la bicicletele alea am obiceiul sa neglijez curatarea o perioada mai lunga. deobicei cand vad pe lant ca s-a adunat prea multa mizerie curat. cand eram mic nu faceam nici atat. unsa cu vazelina si salut.
aveam un prieten la bunici, nu avea frane si mereu frana cu piciorul la roata :))
asa cum marco pantani avea nevoie de o bijuterie asa si eu am ceva mai bun de un pentium III. dar spre apararea mea, chiar il folosesc la maxim.
si ai sa razi, dar in weekend am donat un athlon 1.8 ghz, parca, l-am reinstalat, facut functional si donat. merge brici. e cum s-ar spune, echivalentul bicicletei asteia de 150 lei.
Pantani avea in principal nevoie de EPO, cam ca toata generatia lui, dupa aia de cocaina, dupa aceea n-a mai avut nevoie decat de sicriu. el a picat de prost in timp ce altii inca mai sunt patroni, directori de echipa, antrenori sau exclusi din sport cu amende destul de mici, se stiu aia care sunt, nu dau nume
@maxp, aveai gambele de fier și genunchii din plastilină? Ce raport avea Sputnik, 50:20?
@Cristian nu stiu ce raport, ma tinea in forma pt concursurile de ski de iarna
Mi se pare mie sau inca mai vad niste rugina pe lant si pe pinioane? Ma zgarie pe creier cand mai aud pe cineva ca trece cu bicicleta pe langa mine si scartaie lantul care n-a vazut un ulei de cativa ani, mai ales ca asta defecteaza si pinioanele si foile. Eu sincer n-as lua o bicicleta de 150 de lei decat daca as vrea sa ii pastrez cadrul si m-as pricepe la restaurat biciclete gen Oldshovel: https://www.youtube.com/channel/UCzrVDkt2zx2JFfJb-ipGk8A sau daca as vrea sa am un model pe care sa invat un pic de mecanica. Dar, depinde ce vrei sa faci cu bicicleta, daca o folosesti utilitar prin oras sau faci niste ture de fitness pe asfalt/pietris, orice bicicleta care functioneaza e buna, atat timp cat are totul in regula (mai ales transmisie, lant, frane, cauciucuri si totul sta la locul lui si nu cade nimic din ea), sa ai o bicicleta mai usoara, mai confortabila si care schimba mai usor sunt deja mofturi.
Azi imi vin sculele din bukale, si fac curatare completa a transmisiei, cu perii, cu spray PTFE pentru vreme uscata (ulei pentru vreme umeda; numai ca acum e cuptor afara – cum spune si numele lunii in care ne aflam. )
A fost rugina, am scos cat am putut cu apa si sare de lamaie (recomand!), apoi WD40, periuta de dinti, praf de curatat. A ramas putina tare.
Si nu, niciodata nu mi-a scartait transmisia. Si pe mine ma enerveaza.
Big like, atunci, si eu folosesc dry-lube si curat lantul si il relubrifiez cam 1-2 ori pe saptamana, dar ma gandeam ca la o bicicleta ieftina merge un wet-lube ca e mai usor de intretinut si tine mai mult, plus costurile sunt mai mici (desi am un dry lube de la Muc-Off care costa pana in 30 de lei si ma tine macar un an).
pt lant e f bun Squirt. nu se prinde praful de lant ca la ulei.
https://www.amazon.co.uk/Squirt-Long-Lasting-Chain-Lube/dp/B07VK8MN7H
@Autorul: Cica nu e bine sa dai cu WD40 pe lant, ca dizolva mai mult decat vrei la el. (Acuma la o bicicleta cu care te dai ocazional n-o fi foc – eu am primit sfatul asta pt lantul de la motor)
wd40 e o mizerie, degripeaza dar roade tot. in cel mai rau caz, cureti cu wd40, apoi stergi bine si dai cu ceva ulei special, cred ca si o vaselina e buna
WD40 este exclusiv pentru curatare.
Apoi sterg bine, si lubrifiez. Pentru ca e uscat afara, dry lube (spray cu PTFE, 11 lei la Lidl). Dacă ploua, ulei de lanț.
eu am dat pe schimbător cu wd40 și apoi am plecat la pedalat o oră. am făcut rău?
Vali, ce au scris și anteriorii, in special manyard:
Wd40 prinde imediat praf și îmbâcsește cam totul destul de repede. Poți să-l scoți repede și bine cu spray de curățat frânele la mașini (pune neapărat ceva pe jos) și apoi să-l ungi cu ceva mai bun.
Ce poți încerca la schimbător este Balistol (ulei ptr. arme) și la lanț numai ulei pentru lanțuri de bicicletă.
Vali, WD40 NU este lubrifiant. Hai, o ora, o dată, merge. Decât nimic.
Dar nu fă/faceți un obicei din asta.
E 11 lei un spray cu teflon, la Lidl (teflon – PTFE, nu silicon!!!) sau 10 lei niște ulei de lanț (de lanț, nu ulei de mașină sau vaselina!).
PS: ce as mai face la bicicleta aia e sa scot fiecare surub si orice cu filet (inclusiv pedale) sau fara (tija de la scaun), si sa le dau cu vaselina (preferabil una pentru biciclete) si sa le pun inapoi. Plus curatat lantul, foile, pinioanele si uns cum trebuie.
O fi furata de a cerut asa mult
Nu. O tinea in magazie la taica-su, plina de var. Poate o considera gunoi. „Decat sa o arunc, hai sa io pun pe olx.”
O fi furata… asta il iau ca pe un compliment. Deci am adus-o in starea in care sa se uite un hot la ea?
Ghestule
Stii ce-ti lipseste la trocaricea asta? Un portbagaj-aparatoare. Te scoate din foame , cari lejer doi saci de uruiala, o butelie plina si doua baxuri de 9 litri de apa.Daca vrei te pun in legatura
Stii franceza ?
Da’ chiar ca asta lipseste.
Repet: e bicla secundara, merg cu ea la Lidl, la piata… din astea. Bicla principala e un Giant cu care am coborat si putin Alpi (recomand! traseul Bardonecchia – Torino, prin Susa si Bussoleno. La Bussoleno e o brutarie unde lucreaza niste moldovence… yummy! ).
Are si cadru de otel… chiar ca as face-o putin de transport.
Si suport de topor!
A pus poze francezul, și nu cred că s-ar supăra dacă cineva îi folosește ideea!
Eu mi-am luat acum vreo 2 ani o bicicleta trekking sh (nu sunt azi cu ea la lucru, nu stiu ce marca-model e) destul de veche. Dupa cum arata cred ca din perioada 95-2000. Am testat-o atunci putin, franele functionau perfect, vitezele se schimbau perfect, nu juca nimic, totul era ok. M-a costat 60 de euro.
Nu am foarte mare grija de ea, periodic o curat bine, spal si ung ce trebuie, strang suruburile care sunt slabite. I-am schimbat de 2 ori camera pe spate ca am facut pana. Anul asta trebuie sa ii schimb cat de curand cauciucurile ca sunt cam uzate si vreau sa o duc la un service pt reglaje (am observat acum dupa ultima operatiune de curatare ca nu mai schimba pe foaia mica, pe care oricum nu o foloseam).
Am mers cu ea si pe asfalt si off-road, pe campuri si prin paduri. De pimavara pana toamna tarziu aproape zilnic fac naveta cu ea la lucru (anul trecut aveam aprox. 4 km un drum, acum ca m-am mutat sunt vreo 12 km).
Probabil am avut noroc, nu am investit mare lucru in ea si consider ca nici scumpa nu a fost.
p.s. posibil sa fie relevant, locuiesc in germania.
Stii ce se mai intampla cand se invecheste bicla? Spitele de pe partea cu pinioanele se tensioneaza mai tare decat cele care trag in partea opusa.
La cativa ani, sau mai des daca mergi zilnic, ar trebui verificate. Nu e greu, dar migalos.
Un alt lucru important pe care l-am invatat reparand ruginitura asta e schimbarea cablurilor la schimbatoare si frane. Cablurile si mansoanele. Sunt ieftine, se schimba relativ usor, ajuta enorm.
Am cumparat cabluri noi si mansoane noi pentru bicla asta, dar in acelasi timt am cumparat si pentru Giant-ul meu de acasa, bicicleta principala.
o poza cu ea: https://imgur.com/a/FshejXA
@Autorul, mersi de sfat. Imi confirma ca e musai sa o duc anul asta la un service, sa se uite aia si sa repare tot ce trebuie, cum trebuie. Eu nu prea ma pricep si mi ca dereglez mai tare
Din comentariile la articolul asta se vede clar de ce suntem unde suntem ca popor. Mereu e unul care stie mai bine, care poarta masca pe barbie ca nu stie pe nimeni infectat etc
Daca Vali ma lasa si i se face mila de mine, imi vand si eu bicicleta. Incerc de juma de an dar se pare ca nu vrea nimeni bicicleta de oras cu schimbator in butuc. Am folosit-o duminica cand mergeam la piata. Abia a iesit din rodaj. Km reali.
https://www.olx.ro/oferta/vand-bicicleta-merida-s-presso-i8-d-cu-schimbator-in-butuc-IDdg9hL.html#5ad3d75d63
Oare n-o vrea nimeni pentru că e cadrul de 60 de cm adică pentru persoane foarte înalte?
Pai ce, eu sunt singurul de 188 cm in Brasov?
Multumesc Vali, daca o vand dau de baut.
nu ne vedem zilele astea să îți dau lanterna aia?
Incerc maine cand vin de la Ghimbav? Ca lucrez 2 zile la firma.
Ajung in locul stabilit la 16:45-17:00.
Am si eu shimbatorul ala, este excelent pentru oras si dpdv intretinere.
@Costi-nu te intereseaza un schimb cu un cannodale trail 7?
Si eu am oscilat vreo 2 luni intre a lua o bicicleta second sau una noua. Dupa ce am testat un Cross GRX 9 am renuntat la a lua second hand si nu regret cei 2,000 lei in minus. Va recomand modelul, mai ales celor care au de gand sa cumpere Rockrider 540 (asta era cealalta optiune).
depinde ce faci cu ea. daca doar te invarti prin oras/sat, e mai mult decat ok, ba chiar as zice ca deja ai exagerat cu servisarea. e o bicicleta, nu naveta challenger. in ce priveste cadrul si nemultumirile unora, am avut 2 gioarse cu cadrul ala dar fara suspensie. cate gropi si borduri au vazut fara sa cracneasca nu le puteti numara nici cand aveti insomnie. una am dat-o cadou, una s-a furat.
daca vrei insa sa faci ceva plimbari pe munti, chestii mai hardcore, evident ca nu e ok cu toate schimbarile cu chinezarii si reglajele urechiste.
Bravo tie! Eu, acum 2 luni, pentru ca pandemie si eu gras, am zic sa fac miscare. Luat una noua cu 2600 lei. Am mers de 3 ori pana acum, cam o ora adunat.
Da-i un mail lui Vali, organizeaza niste giveaway-uri dementiale.
Glumesc, s-o stapanesti sanatos si sa ai grija unde o tii parcata.
Sunt destui care nu merg cine știe ce cu bicicleta, mai ales la oraș (iau bicicletă din Decathlon sau Hervis / în prima lună mers de 3 ori în parc cu ea / ah, e cam greu să cobori de la etajul 10 cu ea, că abia încape în lift și are 15 kile / cam asta a fost, de-acum încolo doar ocupă loc pe balcon). Așa că dacă identifici un d-ăsta, poți rezolva destul de ieftin.
plm…..mie mi s-a parut mult 300 lei cat am dat pe a mea…
Cea noua, cu „suspensia” pe roata din spate e o porcarie. Bicicletele cu suspensie adevarata pe spate trec lejer de 1000 de euro. Arunca furca fata si pune una fara suspensie. Mai scapi de 1 kg.
Cu 1000€ abia ajungi la o bicicletă cu suspensie față cât de cât utilizabilă (în jur de 100mm). Un amortizor spate okish e alte câteva sute de euro. Iar o suspensie spate care să nu fie blocantă (alți bani) e foarte ineficientă, o bună parte din forța de pedalat se pierde pe-acolo.
Da, dacă nu vrei să intri în bolovani cu viteză mare e mai simplu cu o furcă fixă, eventual cauciucuri cu balon mai mare și presiune mai scăzută.
Discutia despre cat de rentabila e o bita sh nu se poate rezuma la exemplul tau. Dpmdv e rentabil. Dar sh nu inseamna neaparat 150 lei, in cazul meu a fost 1200 in loc de 3000 si dupa 5 ani nu am bagat nici un leu in ea, in afara de anvelope.
Ai dreptate. Dar cum eu poate am avut ghinion (stiam totusi ce cumpar, nu m-am asteptat, in schimb, sa fie schimbatorul spate distrus ), tu poate ai avut noroc.
So, orice cumperi SH „chilipir”, e loterie. Aceasta e ideea și spiritul articolului. Cu exemple.
Merita, cum sa nu?! Poate o cumperi chiar pe a ta…
Problema multora care se gasesc in situatia de a-si cauta o bicicleta e ca nu inteleg ca pentru fiecare tip de utilizare exista un tip de bicicleta. Autorul nu spune in articol pentru ce avea nevoie de bicicleta, dar banuiesc ca nu pentru dat pe poteci (oricum cu janghina aia nu cred ca ar avea mari sanse de supravieturire). Deci o sa presupun ca de fapt autorul avea nevoie de un city bike pentru commuting. Si desi pare o chestie logica si simpla, multi fac greseala asta de a asocia bicicleta cu un MTB si a nu se gandi un pic daca chestia aia e buna la ce vor ei sa faca. Sa mergi cu MTB-ul in oras e ca si cum ai merge cu tancul la supermarket. Ca sfaturi pentru alegerea unui city bike:
– de obicei au roti de 28 inch
– au aripi care acopera aproape toata roata (aproape imposibil de obtinut asta la un MTB, iar commuting faci pe soare, ploaie etc.)
– recomand alegerea unor anvelope rezistente la pene.
– recomand alegerea unui model cu transmisie in butuc (intretinere scazuta).
– portbagajul e bun (pentru scaun de copil sau genti, carat cumparaturi)
Cautati ceva SH care sa respecte cele de mai sus si sa nu depaseasca 5-600 lei. In felul asta nici nu va fi atragatoare pentru hoti.
un comentariu pertinent.
voi folosi biclasa merg la piață, si sa ies ocazional din oraș.
Bineinteles, nu e bicicleta echipata corect de oraș, mai ales din cauza poziției pe sa, si lipsei portbagajului.
Dar… de ce ar fi janghina? Acum 10-15-20 de ani poate era chiar cotata ca „excelenta”. Am spus că are schimbator nou, frâne (cabluri, cămăși) noi. CE e „janghina”?
Ea nu e „2020”, dar in 1995 oare cum reușea omenirea sa supraviețuiască cu bicle ca aia din poză?
–
identifică ce e naspa la ea, să iau in calcul la următoarea revizie.
Nu de alta, dar dacă mai schimb multe pe ea, a rămas doar cadrul din vechea bicla.
so… CE nu e ok pe ea?
@Autorul: Ca la orice, există diferite niveluri de calitate, pe care unii le acceptă și alții nu. De ex. unii n-au problemă să meargă cu mașina 2 ani fără să repare urmele de accident de când au dat în gard (dar eu aș cataloga o mașină nereparată ca „janghină”, indiferent de preț – e clar că dacă nu repari astea care se văd, pe dedesubt e și mai nasol). La fel, unii nu acceptă să meargă cu o șa ruptă sau cu seatpost ruginit, și ar cataloga astea la „janghină” – da, nu influentează neapărat performanța agregatului, dar tot asta e impresia.
Eu n-aș lua cabluri de frână de 3 lei și cămăși de încă pe-atât. Pentru că fac parte din sistemul de siguranță, vreau să știu că nu ruginesc prin interior și nu se rup când chiar îmi trebuie frâna aia. Iar niște cabluri și cămăși de calitate (ne-luate din piață) se freacă mai puțin și ai control mai fin asupra frânării.
Asta e, e o bicicletă entry level, care 15 ani nu a fost întreținută cine știe cum, reparată acum cu piese entry level (asta e chiar în definiția Shimano Tourney = basic component set for entry sports bikes and riders).
Poți face o comparație între bicicleta asta și Giant-ul pe care îl mai ai?
Eu am luat bicicleta de oras sa merg cu ea la munca. Am mers de 4 ori (15 km dus 15 km intors) dar cand ajungeam la munca eram praf, ma lua somnul pe scaun.
Plus ca trebuia sa fac dus.
Asa ca in 3 ani am mers su ea din uscatorie, de la parter pana la etajul 4, am legat-o de teava de gaz.
Acum vreu sa iau un mountain decent sau una de apartament, macar cu aia de apartament merg si iarna.
@Autorul, e janghina pentru a te da pe poteci. Pentru scopul in care o folosesti e OK, e safe. Am explicat rationamentul pentru care un city bike era mai potrivit, dar cea mai buna bicicleta e aia pe care o ai.
@mmm, cand montezi un cablu si o canasa noua, se poate pune ulei la interior. Exista camasi excelente la 2 lei/metru care au un tub de plastic prin care trece cablul de frana. Deci daca la primul montaj ii pui ulei te va tine ani de zile ( cu o minima intretinere, macar o data pe an. )
Iar restu’ … ar fi bine sa va mai bucurati si de mersul in sine pe bicicleta, nu va faceti tot felul de scenarii cu cabluri care se rup si alte rahaturi.
Ma ocup cu biciclete Sh clasice si de colectie, nu SH-uri la pret de fier vechi, deci stiu ce spun. In general cei mai panicati / panicarzi sunt snouflecsii care n-au nici cea mai mica tangenta cu mecanica ( si fizica ) si au impresia ca un cablu de frana e doar o sfoara ceva mai smechera.
Multe s-ar putea povesti in domeniul asta…
@autor: schimba si saua aia, nu te mananca fundul cand stai pe ea?
cred ca autorul a gresit blogul, aici si tricicletele pornesc de la 500Ron in sus..
Eu am un Skeppshult sh luat acum 5+ ani si e minunata si acum. A costat de 10x cat ai dat tu.
Si faci downhill cu el?
Deci:
– omul sta momentan intr-un oras mic -> trafic mai putin intens si distante mai mici. Si oameni obisnuiti cu biciclistii!
– nu toata lumea vrea sa dea 1000 de lei (minim!!!) pe o bicicleta cu care merge in medie 3 km la cateva zile . Daca ii merge si pe aia!
– a mai vazut biciclete la viata lui (cica asta e a 2a) – in mod miraculos a supravietuit pana acum
– un adult care vede bine, vede si gropile si bordurile din oras si le evita. Nu toti avem veleitati de Spiderman /Veloman. Unii vrem doar sa ne plimbam pe ea, nu sa facem off road urban.
Bicicletele ieftine exista pentru ca exista cerere pentru ele, altfel nu erau pe piata. Te poti plimba de placere sau merge pana la piata si inapoi si cu o bicicleta de 150 de lei si cu una de 1500 de euro. Important e sa ai elementele vizuale (stopuri licurici etc) si mai ales sa nu iti pui colanti d’aia sa se inchine babele cand treci pe langa ele.
E a cincea. am cinci biciclete (din care patru în București). Două mai scumpe, trei mai ca aia din poză.
Comentariul tau e foarte bun: acum locuiesc intr-un oras pe care il tai cu bicicleta in 20 de minute. In jumătate de oră de pedalat nici nu-l mai vezi. 20 sa traversezi orașul, 10 sa mai pedalezi putin… gata, nu-l mai vezi.
–
Apropo, vreau sa pregătesc un nou guest post: „Viata unui om normal, in oraș mic versus metropolă.”
Caut o bicicletă electrică destul de specifică, pentru mersul de zi cu zi. Ofertă bogată pe olx/facebook marketplace. 90% din vânzatori nu au putut să imi ofere detalii despre produs, respectiv mărimea cadrului, majoritatea nici nu au înțeles ce le-am cerut. Aș estima că 95% din ele erau furate.
Probabil o să cumpăr cu ajutorul unui amic din Germania de pe https://www.ebay-kleinanzeigen.de/ , un OLX mai serios.
Daca stii ce sa iei si ce bani o sa mai bagi in ea, merita(pentru ca e 20-30% din pretul nou), daca nu mai bine rogi un prieten care se pricepe sa te ajute. Pe dirtbike.ro la sectiunea Bazar se gasesc o gramada pe biciclete bune si ieftine si in conditii decente fiind un site pentru pasionati. Pe OLX sau Facebook e loterie.
Cateva reguli de bun simt:
1. Nu are cum sa aiba suspensii decente la 500 de lei. Bicicleta de pe Emag este o chinezarie imputita. Stiu ca multi ne-am obisnuit ca biciclete noi sa coste 400-500 de lei, dar pur si simplu daca vrei sa folosesti suspensiile alea o sa iti pui viata in pericol. Evitati suspensiile la bicicletele sub 1000 de lei sa zicem.
2. Orice biciclete este decenta daca mergi 2-3 km cu ea. Incearca sa faci o plimbare de 20-30 km si o sa incepi sa intelegi limitarile. Pur si simplu e foarte placut sa mergi pe o bicicleta mai buna, prinzi mai usor viteza si nu iti chinui viata.
3. Cabluri, camasi, saboti, cauciuri, camere si lantul sunt consumabile. Depinde cat mergi, cam la un an-doi astea trebuie schimbate si cele mai ieftine costa la fel pentru bicicleta de 400 de lei sau de 1500 de lei.
as adauga ca, autorul dorindu-si bicicleta de oras, suspensiile mai mult incurca, sunt greutate adaugata aiurea in plus si inca un lucru in plus care poate sa se strice
Luat bicicletă de pe OLX cu 700 de lei (ceva similar, nou, e 1300+). Ce e important e cadrul, ăla e musai să fie OK. Restul de componente se schimbă și nu costă mult, și nu e nici foarte complicat – mă refer la o bicicletă normală pentru agrement, nu la un enduro full suspension sau vreun Cervelo.
pe vremuri ne faceam arcuri de clicketzi din coarda de chitara electrica nr 2 si largeam ghidonul la calorifer
la cablurile de frana cositoreai un cap de spita in capat
daca aveai furca nichelata era ca si cum ai fi avut nr de 3 cifre la masina
cine a avut sputnik stie
daaaa am comentat mai sus ca eu toata copilaria si liceu pe sputnik mi le-am petrecut. dar uitasem de partea asta.
cand mi-am echilibrat prima data o roata singur am strans spitele pe o parte pana au iesit prin jeanta :)) asta dupa ce mi le taiase un amic care avea pe fata un ac de vreo 30cm si ne dadeam roata in roata in mers. ce viata!
Daca acest post e relevant pt tine ca sa te ajute cu niste economii de cativa lei, poate nu ar trebui sa pierzi vremea citind un blog pe internet in loc sa mergi sa cauti ceva de lucru. A fost o irosire a spatiului
asta a inteles tu ca vrea autorul?
a facut o descriere destul de detaliata, ce a cumparat, ce a schimbat, cu ce, cati bani. cineva interesat si/sau incepator isi poate face o imagine destul de buna, in functie si de propriile pretentii, daca il coafeaza un sh ieftin sau nu. daca mai citeste si cele cateva comentarii mai concrete pe subiect, ignorand mistourile si basinile, chiar poate face o chestie profitabila.
cum le mai stie nelu pe toate… satzi bagi pla.
^ __ ^
Acum 20 de ani am luat cu 100 de marci o bicicleta cam la fel de rapciugoasa ca a ta. Era folosibila insa, fara cauciuc spart etc. Am bagat in ea, intr-un an, cam 1000 de marci. Un cacat de bicicleta, cand puteam lua cu 300 de marci un second mult mai decent. Dar, asa este, am zis ca fac economie. Am facut pe dracu’.
Acum ma bate gandul sa iau bicicleta, dar voi lua ceva cat de cat decent ca si marca, second had. Prefer sa dau 300-400 de dolari pe ea si sa ma folosesc de ea ani buni, decat sa mai bag o mie ca trebuie sa schimb totul, in afara de cadru.
Era roşie ? Să nu zici că era varză
Daca reusesti sa gasesti una, iti recomand Schwinn Breeze. Merge fain si e fiabila.
@Shoric, nu, era neagra, cu niste linii ciudate pe ea. Arata aprox OK, mi-a placut si profilul, ca am eu prostia asta ca tre’ sa arate misto din lateral. Dar era coapta, asa ca, dupa 5 zile am inceput sa schimb. De la sit, la schimbatoarele de viteze, frane (ca eu le-am schimbat complet, nu doar firele), apoi s-au futut „cercurile”, asa ca am investit o poala de bani in roti noi etc. Tot ce am pus a fost de calitate (pe cat imi permiteam, deci un fel de „mid-range”), dar am bagat la bani in ea de m-am saturat.
Partea buna este ca am facut bicicleta decenta din ea si ca sunt una dintre putinele gagici care sunt in stare sa repare o bicicleta, sa seteze viteze etc. Partea proasta este ca ma costa mai putin una noua de marca nu foarte celebra sau mai putin de juma’ un second Cannondale sau KTM, putin folosite. Chiar aveam un coleg la radio care „intermedia” din astea si ce KTM si-a tras el cu 300 de euro .. PLM, dar asa e cu saracul care mai mult cheltuieste.
Pentru autor, imi cer scuze, daca ti se pare ca te iau in balon, admir efortul tau si chiar e fain sa faci asta, cand ai timp si doresti sa te joci de-a reparatul. Acum, ca babeta fara timp, as prefera sa nu-mi cumpar machiaje 2 luni si sa iau un second aprox. decent ca si marca, folosit 1-2 ani de cineva care s-a saturat de biciclit.
Ai comentat perfect pe ideea articolului.
Asta am dorit sa transmit: „Imi iau un SH, dar merita? De la ce punct incolo nu mai merită?”
In cazul de față, consider cumva ca am băgat prea multe ore-munca in proiect.
Sper totuși sa le folosesc mai târziu, că am și invatat câte ceva.
Un site unde se cumpara / vand biciclete SH? (Nu okazii)
olx
https://www.dirtbike.ro/bazar/
Multumesc frumos!
Bicicleta, ca orice alt lucru de altfel, o cumperi in functie de, la ce si cat o folosesti.
Bicicleta din poza te va tine toata viata.
Daca nu traiesti prea mult.
Bicicleta din poza ta de profil câți ani are?
Bicicleta mea „principală” face 10 ani, si încă merge foarte bine. Iar pe străzi vad inclusiv Pegas-uri comuniste.
Banuiesc că ai vrut sa faci și tu o glumă. Nu ti-a ieșit.
Dacă mergi cu bicicleta vei trăi mai mult:
-ești activ
-stresul devine distracție
-în loc să polueze motorul ca să te deplaseze pe tine și încă o tonă jumate, te deplasezi folosind propria ta energie. Dacă obosești, mai rezistă până faci nițel de condiție fizică și nu vei simți că ai mers o oră cu bicla.
-dacă faci duș zilnic și folosești deodorant nu se va plânge nimeni când ajungi transpirat la birou. Te ștergi, îți aduci niște schimburi și aia e.
Haide băi, ăștia cu „nu merită banii”, și mai jet de-aci!!! Mulți dintre voi aveți/vă afișați cu femei mult mai rulate ca bicicleta aia second hand, de 150 de lei, și nu ați murit, ba din contră…
Dirtbike forum.
Bag seama ca pe nimeni nu intereseaza cate furaciuni sunt pe piata.
Si ca daca cumperi biciclete din targ, ai șanse sa o cumperi pe a ta la un moment dat.
Cumpărați doar cu acte de proveniență.
ba da. doar că nu fac paradă cu asta.
Unui prieten din Danemarca i s-a furat bicicleta. S-a dus la Poliție sa facă reclamație. Ăia l-au dus la un depozit al Primăriei, au deschis portile… PLIN de bicle. Sute, mii.
– N-avem timp de reclamația ta, alege o bicla de aici si du-te.
Procentul de biciclete abandonate in tarile alea e enorm. Uneori mai „exporta” = licitatii de fier vechi. Multe ajung în Est, și pe la noi.
La cum arăta bicla asta initial, si tipul imi spunea că merge des afară, mă gandesc ca a luat un „fier vechi” de acolo.
Mi s-a furat cândva o bicicletă, niciodată nu cumpăr din surse ciudate. Si așa, cred ca am dat prea mult 150 de lei initial.
Brompton 2000lei, service plus cateva optionale 500lei. Alternativa era un Pegas nou la 1500. Numai că s-a dorit pentru navetă iar sh-ul ăsta se plia mult mai bine pe așa ceva, Pegasul fiind bun mai mult pentru scos din masina, plimbare și iar mașină în schimb Brompton e versatil, la nevoie a fost și coș de cumpărături la supermarket, îl împingi pliat, nu îl cari.
Ce vroiam să spun este ca și un sh pliat pe nevoi își poate face treaba cu brio.
In aceeasi ordine de idei, aveti vreo recomadare de bicicleta de trekking noua care sa se incadreze intr-un buget de aproximativ 1500 ron?
Daca stii bicicleta mai mult decat schimbat anvelopa la nevoie, da merita. Un cadru de aluminiu cumparat de un pusti in Vama, sa-i dea Dumnezeu sanatate, ca l-a carat, daca imi amintesc bine, tocmai de la Iasi; piese partial de la o gioarsa echipata cu Shimano de la un magazin din oras, partial luate online, sub 1000 de lei, si cu anvelopa potrivita ma dau oriunde cu ea. Ideea este ca am pus pe ea ce mi s-a potrivit mie, si nu ce se vinde in masa.
Si un skin in CS e mai scump
mersi de informatii. le consider tare urile. impart o bicicleta electrica cu prietena, ceva de 1000 euro. insa simtim nevoia cand mergem „la tara” sa avem doua biciclete ordinare, ca e loc drept si fara trafic, si parca am mai pedala