Mate Rimac și Rimac Nevera

Băiatul din stânga clipului este Mate Rimac, un croat de 34 de ani care construiește mașini electrice și lucrează în același timp cu toți greii. Mașina de mai jos, Rimac Nevera, are doar 2.000CP, s-au făcut 150 bucăți. În Croația.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. Ma asteptam sa vad jos articol sponsorizat :))

    00
  2. Nu au fuzionat cu bugatti?

    00
  3. asaa si care e faza. Daca ai bani te duci la Magna sau Tata Technologies si iti fac ei masina. Cum fac chinezii cu electronicele, ei le produc si pun logo tau.
    Mi se parea mai grozav daca facea o electrica pt tot poporu, ieftina, buna.

    00
    • A explicat seful de la Lucid Motors . Trebuie sa incepi cu o masina scumpa si marja mare de profit ca sa aduni bani pentru a construi capacitati de productie. Abia dupa pot veni masinile ieftine si multe. Tesla nici acum nu poate produce inca masini ieftine.

      00
    • @constantin pai stai, facem ca musca lu teslea? Nu era raul intruchipat?

      00
    • Incepi cu din alea scumpe daca vrei sa-ti faci un nume. Daca chiar vrei sa inovezi faci ceva accesibil , cum fac chinezii ca au inceput cu din astea ieftine, gen Dacia Spring. Si daca e sa caut gasesc ceva NIO sau cu le zice la 30.000.

      Ford asa a facut, a facut masini pt. toata lumea.

      00
    • Baieti v-assuvera sastudiati linkurile de mai jos ca sa vedeti ce „fac” chinejii ca avem niate preconceptii despre ei. Si astia sunt doar aia premium ca mai au Eci de prodicatori de duzina gen dacia spring

      https://bydauto.eu/
      https://www.nio.com/

      00
    • @sfătuitorule îți recomand să citești înainte să comentezi.

      Îl urmăresc pe Rimac de la început și tot ce vezi pe mașina aia e producție și concept propriu.

      Treaba stă fix invers, pentru că nu și-a permis neaparat să facă mașini, ei au început să facă componente pentru marii playeri. Tot ce vezi tehnologie electrică la VW de exemplu a trecut prin el. Porsche, Bugatti, VW, Audi. De asta l-au și achizițonat, că lucrează cu el de ani de zile.

      De Koenigsegg ai auzit bănuiesc. Tot Rimac le-a făcut partea electrică.

      El a dar lovitura când a convins un prinț arab să îi cumpere prima mașină. Ăla efectiv a investit vreo 30 milioane parcă, și așa s-a ridicat.

      Omul e inginer auto, și a realizat ceva ce oricine ar fi crezut imposibil, nimeni de nicăieri dintr-o țară de mâna 2.5 ca și Croația a ajuns unde e azi.

      Îl poți numi un Musk european lejer aș zice eu, dacă făcea același lucru în US, azi era cel putin la nivel de Rivian. Dar în europa știm că economia e cum e, e și incredibil ca a realizat cât a realizat.

      00
    • deci avem un nou Mesia care a rasarit din saracia Croatiei si ne conduce spre meleaguri bune. Eu nu ma inchin la el.

      Si descoper ca taica-su avea afaceri imobiliare, avea bani sa stea si sa faca gadgeturi, sa participe la competii, sa inregistreze patente (avocatii costa mii de euro pt. 1 patent).

      Nu intelegeam rostul articolului.

      00
    • „Tot ce vezi tehnologie electrică la VW de exemplu a trecut prin el.”
      @manu
      Ma indoiesc tare de ce spui tu. De unde ai informatiile astea?

      00
    • Doar ca pe vremea cand facea Ford masini, dintr-un salariu de muncitor la fabrica iti permiteai sa ai un acoperis deasupra capului. Si nu prea existau reglementari vis-a-vis de otravirea cu plumb si altele.

      Numai chinezii mai au „fabrici si uzine” in care sa poti produce tehnologie moderna.

      Vazusem cu ceva timp in urma un live de-al lui Louis Rossman in care a prezentat la un moment dat o statie de lipit americana, 100% made in USA. Ziceai ca a fost adusa de un calator prin timp din anii 70.

      Explicatia e simpla. Prin anii 70-80 cam toata capacitatea industriala s-a mutat in Asia.
      Din cauza ca acolo salariile erau mici, numarul de potentiali angajati mare, si nici nu se punea problema intoxicarii cu metale grele la munca.

      00
  4. this is kind of magic

    00
  5. NOU
    #16

    Nu au fuzionat, Bugatti sunt proprietatea Rimac.

    00
  6. 2000 CP… ca sa ce?? Fiecare dintre cei 150 de posesori isi vor inchiria culoare de zbor la fiecare „drum”? Asa, pentru expozitie si sa ma dau mare ce masina am eu, da, ii inteleg rostul, dar in viata de zi cu zi nu inteleg de ce ti-ai lua o masina de peste 150-200 CP.
    Oare am gandirea asta pentru ca… strugurii-s acri?!? Nu cred.

    00
    • pai e masina serie limitata pentru cei super bogati. Cum sa le iei banii, doar prin produse unicat, raritati. Cand te intalnesti la Monaco cu alt bogatan trebuie sa te lauzi ca ti-ai luat ceva frumos.

      00
    • pai o iei full option, adica si cu aplicatia aia care deseneaza un diamant pe ecran. asta ar trebui sa o faca cu cel putin 1000 de dolari mai scumpa si îți arata cu adevarat valoarea.

      00
    • Chiar asa.. Dar de ce se mai produc masini care ajung la 300km / h?? Sa se limiteze toate la 130!
      Daca iti vei cumpara o masina cu 200+ cai, vei intelege.

      00
    • Ca sa i-o dai lui Hammond s-o faca praf: https://www.youtube.com/watch?v=A0MYr3IqZAY

      00
    • e doar încă un dopamine machine extrem de scump ca să justifici deplasări inutile ca să mai calci pedala /s

      00
    • Dacă îți pui întrebările astea, nu ești ținta lor de clientelă

      E la fel și la ceasuri, case și femei: teoretic, funcționează și cele mai ieftine, dar dacă tot ai bani, îți iei din alea scumpe

      00
    • Nu o cumperi de zi cu zi in niciun caz. O iei pentru fun pe moment si pentru ca in 3 ani va valora dublu.

      00
    • N-am stiut ca pe aici e plin de bogatani care-si cumpara masini puternice pentru ca o au mica. Scuze! :P

      Eu ma refeream la faptul ca nu vad rostul unei masini de zi cu zi la peste maxim 200 de cai. In rest, noi sa fim sanatosi!

      00
    • Nu i așa că ai nevoie de ajutor sa îți faci fundiță la șireturi ? Aia NU E O MAȘINĂ DE ZI CU ZI ! Asta nu înțelegi și îi tot dai înainte cu ” nu îți trebuie peste 200 de cai”…plm, ia-ți o Dacie nova, cu aia mergi la viteze maxime legale pe orice drum din Romania , nu ți trebuie altceva.. sau hai, o Dacia solnitza daca vrei și AC pe mașină .

      00
    • Cand am invat eu sa fac fundita la sireturi tu (poate) nici nu ai fost nascut, dar asta nu e relevant pentru articol. De masina pe care o detin pot sa-ti zic ca sunt foarte multumit, nu are mai mult de 100 CP si duce pana in 150-160 km/h. Imi e destul ca nu vreau sa zbor. Oricum, multumesc pentru recomandari – ai fost pe aproape. Iar tu nu intelegi ca de fapt cand ma refer la masina de zi cu zi ma nu ma refer la Nimac Nevera ci multe altele din trafic care au peste 200 CP.

      00
  7. Să vină să mai vorbim după ce vinde un milion de bucăți.

    00
  8. Cautati Misha Charoudin pe
    Youtube. Baiatul asta lucrat la Rimac (marketing parca).

    00
  9. Nu cred ca sunt preq bune, nu cred ca se cumpara. Pe la semafor nu am vazut. sandero insa…

    00
  10. Nu se pricep la filmări pe autostradă ca influencerii.

    00
  11. ce imi place la firmele astea care produc asa scumpe e faptul ca mai vin din cand in cand si cu chestii inovatoare. Nu o sa imi permit niciodata o masina ca asta, dar eventual parte din aceste invovatii o sa ajunga si in masinile care le conducem noi.

    Ultima chestia faina despre care am citit e cutia de viteze de pe Koenigsegg CC850

    00
  12. De abia asta trebuia sa se cheme Tesla.

    00
  13. Dorian și Andi au anunțat că renunță la cocalareală și vor face ceva similar.

    00
  14. Interesant cati romani aici au reactia viscerala de a-i da in cap omului sau de a-i minimiza realizarile. Ce mare cacat a facut? La ce iti trebuie 2000 CP? A, pai si io daca ma duc la Dacia cu un proiect d-asta, imi mananca aia din palma. Ma mir sincer ca v-a scapat faptul ca e doar o beizadea si a avut bani de la ta-su din imobiliare.

    Mie, tocmai asta mi se pare o realizare, intr-o tara de care n-a auzit nimeni in industria auto, in care toata lumea i-a pus bete in roate, omul asta a reusit imposibilul. Intre timp noi ne mandrim cu Selly si Dorian Popa. Si cu o scartaitoare electrica accesibila produsa in China la care singura legatura cu Romania este eticheta de plastic pe care scrie Dacia.

    00
    • Asta mă fascinează și pe mine. Nu știu dacă și pe-aici se poartă schema cu troli în comentarii să mai stoarcă comentarii, dar dacă ăștia suntem ca români ca mentalitate, nu e de mirare de ce e foarte greu să realizezi ceva în țara asta.

      Cum ridică unul capul cum toți sar pe el că pfu, n-o să meargă. Ce rost are? S-a mai făcut. Da de ce te-a apucat să faci asta? Dar nu mai bine stai tu cuminte în banca ta?

      Da, știu, sunt și mulți care au idei de business fanteziste, dar realitatea nu funcționează așa. Dacă stai și analizezi la virgulă și nu faci nimic decât dacă ai 100% siguranță, nici nu mai ieși din casă înseamnă.

      00
  15. Si baiatul din dreapta e doar un youtuber faimos.

    00
  16. Nici numele nu cred că e pus întâmplător. Nevera înseamnă frigider în spaniolă. Mă gândesc că îngheață și căcărezele în tine când ,,prinzi,, suta la oră în nici două secunde.

    00
    • Fiind masina croata, probabil trebuia sa te uiti ce inseamna nevera in croata (un fel de furtuna pe mare).
      Ca asa, si la Dacia Nova, „no va” in spaniola inseamna ca nu merge.

      00
    • Mi-a sărit în ochi nevera că stau în Spania , nu în Croația. Și așa tăntălău cum sunt am dedus că nu are nici o legătură cu vreun frigider. O să marchez la fiecare comentariu /g. De la glumă.

      00
  17. Voi vă dați seama ce ochi fac doamnele de la ANAF când trebuie să propună un nou tip de impozit – pe kW și nu pe cc ?

    00
  18. Sunt intre norocosii care l-au cunoscut personal pe Mate si pot sa va zic ca e un om exceptional cu o viziune fantastica. Omul asta a pornit de jos in baza unei pasiuni nebune, a facut fund raising si a ajuns sa fuzioneze cu Bugatti. Va scala in urmatorii ani, dar nu va iesi din aria Premium. Nu toti trebuie sa faca Spring cu 0*…

    00
    • Se va duce în faliment cu alea premium. La fel a fost și Delorean la timpul lui, un nebun cu bani și hobby scump.

      00
    • @marinel, cum ai dedus tu neavand probabil nici o fabrica de saibe cum va da el faliment, frumos, elegant, romanesc cat de cat.

      00
  19. NOU
    #52

    vă zic sincer că din toată inima mi-aș dori să vă văd pe toți că aveți de mâine câte 1 miliard de euro ai voștri, după aia să vin să vă dau în cap cu comentariile in care intrebați ce rost au mașinile de 2000 cp, ceasurile de 50.000 de euro, casele de milioane de euro din Primăverii și altele din aceeași categorie

    00
  20. Tipul ăsta e cel puțin egal cu Musk, dacă nu peste, dar nu auzi vorbindu-se de dânsul, fiindcă nu ține să-și de-a cu părerea, despre orice subiect.

    00
    • Nici Musk nu ține stai liniștit, dar e ca Becali, știrile cu el se vând. Dacă strănută într-un restaurant, face imediat front-page că dacă nu cumva musk e bolnav, ce se întâmplă?

      Avem o presă care din asta trăiește din păcate.

      Nu-i consider perfecți pe nici unul ca persoană, dar dacă ar fi o mână de români să realizeze în România 1% din cât a realizat el sau rimac ăsta, am fi departe.

      Și nu doar ei, mai sunt o grămadă care mișcă lucruri, dar nu toți îs vrednici să apară în presa de scandal, că poate nu-s la a 6-a nevastă și la al 10-lea copil sau câți.

      00
  21. faliment scrie pe el, nu vine cu nimic nou, more power & speed nu e ceva de care sunt interesați milionarii, mai ales de la un no name, oricum mărcile mari scot mereu modele mai puternice dar safe.

    00
  22. Pai tu unde crezi ca o sa ajunga IT-ul din Cluj si nu numai… In Croatia si Estonia… pentru ca noi avem guvernanti cum e Ciuca, inapti cu intelect de copil mediocru de liceu. Sunt genul ala de oameni care daca simt ca le este foame mananca, nu se gandesc ca e 10 seara si le fute somnu si nu numa… cu oameni dinastia tot ce e bun si de bun simt o sa dispara din tara, scurt.

    Au inceput cu PFA-urile si lucratul pe contracte part time… si o sa continue cu impozitare la sange si alte alea si uite asa o sa se duca pe sula industria care din aproape nimic resurse aduce in Romania cei mai multi bani.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube