Mă gândeam la ceva: cea mai mare problemă a celor care stau acum la porumb în jurul marilor orașe este că trebuie să își facă programul în funcție de copii. Cineva trebuie să îi ia de la școală sau de la after-school la ora stabilită. Fără scuze, fără întârzieri. Unul dintre părinți trebuie să își sacrifice cariera și să facă pe șoferul.
UBER e o soluție, dar parcă nu prea îți vine să lași copilul singur în mașină cu un străin.
Eh, gândiți-vă ce mișto va fi odată teama asta eliminată. Chemi mașina, îi dai un traseu, să fii sigur că ăla micul ajunge acasă, nu la biliard, îi pui cheia de gât și aia e.
Plus carpooling dimineața și seara. Plus părinții care pot sta liniștiți la bere prin oraș.
O să reușim sa românizăm și AI-ul la mașinile alea:
O să se oprească mașina iîn mijlocul străzii cu avariile puse iar din boxe o să bubuie: “Șefu numai 5 minute am o treaba iau și eu un pachet de GePeLeu”
Titlu ăla… nu-mi mai pot da seama când esti serios sau glumești.
O sa creasca preturile pentru casele la porumb
O sa creasca numarule de locuinte la porumb, o sa se decongestioneze orasele. O sa ridicam statui cu Musk pe fostele locuri de parcare de oarece nu mai e asa mare nevoie de ele. Hail our lord and saviour Elon Reeve Musk.
Tu inca crezi ca povestile cu masina autonoma nu’s scheme de spart banii?!
Daaaa, o să fie ca-n povești…
Mai e ceva până acolo.
Hai să începem prin a nu mai cumpăra maşini vechi. Sau diesel.
Ar fi mai usor sa incepem prin a nu mai fi prosti si a ne informa.
Primele 15 cele mai mari nave cargo polueaza mai mult decat TOATE masinile din lume – .
Transportul naval de marfuri (banuiesc ca majoritatea celor de pe aici au cumparat in ultimul an macar un produs din China) polueaza de niste zeci de mii de ori mai mult decat toate masinile din lume.
Hai sa incepem prin a nu mai fi prosti si a ne informa.
Primele 15 cele mai mari nave cargo polueaza mai mult decat TOATE masinile din lume –
Probabil ca toate navele maritime polueaza de multe zeci de mii de ori mai mult decat toate masinile din lume – asa ca probabil ai putea incepe tu (si alti ecologisti idioti) prin a nu mai cumpara produse din Asia?
hai mane, noi te-am înjurat pe tine?!
@vali – scuze pentru faza cu ecologiștii idioți. Nu era adresată celor de aici ci mai curând un of al meu.
Am văzut prea multe exemple de oameni care nu gândesc atunci când vine vorba de eco.
Gen închis centrale nucleare în Germania deși în ultimii 50 de ani au murit mai multi oameni de boli de plămâni cauzate de centrale pe cărbuni decât în accidente nucleare.
Sau – hai sa trecem pe mașini electrice că sunt eco – doar că o mașină electrică cu 0 Km a poluat cât una pe combustibili fosili cu 500k km.
Și multe altele.
marius, nu pe tine te întrebam, ci pe cristian
@Marius: ai dreptate. Plus ca merg si incet. Mai ales aia de leaga pipera de militari…
@Marius: E clar ca avioanele, vapoarele, fabricile vor continua sa polueze la greu. Pb e poluarea in oras si in aglomeratii urbane. Ai o groaza de copii si adulti cu pb pulmonare in marile orase din cauza noxelor de la masini.
Băi pizda, ca nu te pot numi altfel, navele alea cargo poluează sub geamul tău, idiotule?
Navele alea cargo iti fac microclimat în oraș, prostălăule?
Gasiti ORICE scuza, numai să nu vă dati jos curul din mașinile voastre de cacat.
Aia de mor de poluare în marile metropole, din ce in ce mai mulți in ultimii ani, o fac pentru că „nave gargo”, prostule?
„Începe prin a nu mai fi prost, și informează-te.” (am pus eu virgula, ca la cât de prost ești ai dat sens invers textului tău. Prostule.
Dar casele în kukuruz nu face fix descongestionarea Marilor Orașe?
Cum ar fi să trăiască toți oamenii aceia în oraș fiecare avînd parcare?
@Cristi, dar voi astia care sunteti foarte deranjati de masinile din marile orase, nu ati vrea sa va mutati in alte orase mai micute ?
Unde nu este nevoie de transport cu masina si va puteti deplasa si pe jos ?
„o mașină electrică cu 0 Km a poluat cât una pe combustibili fosili cu 500k km”
Cred ca esti putin retardat.
https://www.ucsusa.org/sites/default/files/attach/2015/11/Cleaner-Cars-from-Cradle-to-Grave-full-report.pdf – pagina 3
Oare cât va dura până la momentul când o să ascultați monologul ăsta prin boxele mașinii autonome sau al casei autonome.
https://www.youtube.com/watch?v=JrBdYmStZJ4
Ar fi corect.
Pana la masina autonoma mai exista si varianta cu autobuzul/microbuzul scolar. Sau bona cu masina.
Sau drona, parașutezi plodul direct in curtea școlii
Nu-i asa ca nu ai copii?
Microbuzele scolare exista partial prin zona rurala – si duc copii din sate la scoala din comuna.
Nu am vazut nici un microbuz scolar pe langa Bucuresti.
Eventual exista ceva variante de after-school in care vine microbuzul celor de la after si iti iau kidul de la scoala. Dar doar la ora 12. Daca mai are ceva dupa scoala esti pe barba ta.
Există suburbii în zona Capitalei?
dar ce mă, în Bragadiru nu e școală? corbeanca nu are școală? Pana și în Dragomirești ai un liceu
daca nu-i parcheaza langa Casa Poporului, ca sa fie ocrotiti de spectrul ochiului atoatevazator al lui Ceausescu, nu simt ca si-au lasat copiii in siguranta
podu ala de pe grivitei a intrat in renovare in august 2010 si cica trebuia sa dureze 3 luni reamenajarea lui. io zic ca-s fro’ 9 ani de atunci si inca nu e gata. asa ca timp de munca nu cred ca le-ar lua mai mult de 4 zile sa il faca.
acum imagineaza-ti impplementarea de strazi si marcaje care sa permita masinilor autonome da circule in Romania.. eu zic ca suntem toti istorie de 30-40 de ani pana se intampla asta
nu poti interzice masinilr conduse de oameni brusc ,ceea ce inseamna ca bagi masini autonome in circulatie una cate una.
acum scenariu de bucuresti :
1.masina se ghideaza dupa marcaje = ciuciu marcaje
2.masina se ghideaza dupa gps =poti avea acuratete de pana la 8 metri = ineficient
3.masina se ghideaza dupa masinile din jur -> nu tine nici dreq banda sau cont de vreo regula in bucuresti. -> masina nu intelege nimic si ramai blocat in mijlocul strazii
Tizule, masinile autonome se folosec de toate 3 punctele spuse de tine. Le gat de GPS, in zilele noastre poate ajunge la nivel de precizie de centimetrii. O maaina autonoma foloseste GPS-ul impreuna cu alte tehnologii gen LIDAR, RADAR, camere 360°. In București problema este nerespectarea regulilor de circulație.
si eu ce-am zis?
Nu avem noi infrastructura in suburbii pentru masini autonome. Suburbiile cum au crescut asa raman ca nu le mai poti face nimic, posibilitatile de corectie si dezvoltare sunt minime. Poate pentru cele viitor de peste 30-40 de ani, cand se vor face dupa un plan organizat.
Poate autobuzele scolare autonome ar fi o solutie mai buna decat masina autonoma individuala.
In Bucuresti s-ar circula decent daca s-ar ridica masinile parcate neregulamentar si politia ar fi activa pe strazi si ar da amenzi.
Partilal, da, in opinia mea. Problema cu periferiile e ca nu exista infrastructura necesara. In prezent, copiii vin de acolo obligatoriu cu un parinte si tot cu el se intorc, ca nu se poate altfel. E ilogic sa crezi ca se rezolva problema dubland sau tripland traficul folosand masini autonome fara numar.
„In Bucuresti s-ar circula decent daca s-ar ridica masinile parcate neregulamentar si politia ar fi activa pe strazi si ar da amenzi.”
Aici nu prea sunt de acord. E doar o pseudosolutie. „Punem politia pe ei si rezolvam problema”. Nu merge asa. Problema e ca densitatile de masini si de locuitori sunt uriase in Bucuresti., mult peste orasele mari din Europa.
Solutia e transportul in comun, in principal pe sub pamant, adica metrou Metou la greu ca densitate in oras, metrou care sa iasa mut in afara, pana in periferii. Plus, extinderea completa a orasului spre toata zona metropolitana, ca acum in periferii sunt doar dormitoarele. Scolile, slujbele, spitalele, administratia e tot inauntru.
Sau mutarea capitalei ca adminustratie in Brasov, sa ii facem lui zoso o bucurie.
mă mut în covasna!!!
Cat ai bagat sa promovezi videul asta pe youtube?
https://zoso.ro/toti-lasati-masina-viteze-speciali/
250 de euro?
s-a dus singur. organic. și ăla cu cutia automată la fel, tot 50.000 afișări
Ma eu mi-as face un pfa pentru asa ceva dar vezi tu, daca ai microbuz si le ceri parintilor 300 de lei pe luna sa le plimbri odrasla acasa-scoala-acasa zilnic nu prea le convine ca ei prefera sa stea in trafic, ca si aia ce prefera sa se inghesuiasca de craciun in magazin…
O sa fii surprins, dar in Bucuresti 300 RON e chiar decent pentru transportul de la scoala la after-school.
Eu ma refeream la de 2 ori pe zi, dus dimineata si adus dupa amiaza dar depinde de judet, la bucale nu stiu cum sunt preturile dar stiu ca totul este mai piperat
Exista soferi de taxi la care poti apela pentru transportul copiilor (majoritatea firmelor de taxi iti trimit pentru asa ceva soferii mai seriosi pe care ii au).
„Avantajul” UBER e ca poti urmari real-time traseul copilului dintr-un punct in altul. Stai putin cu morcovul dar e o alternativa decenta la a merge tu personal sa il duci de la scoala la activitati.
Exista taxi clever, aplicatie unde doar taximetristii cu patalama se pot inscrie, si acolo poti urmari cursa…
Sincer, e o solutie, dar la fel ar fi si teleportarea dpdv al punerii in practica.
Problema in sine, nu se limiteaza doar la cei care stau in porumb, ci si la cei care stau in oras, pentru ca:
– copilul nu poate sa mai mearga 1 Km/ pe jos (facand slalom printre masini), pana la scoala.
– adesea acel afterschool, nu se afla in acelasi loc cu scoala (de stat) -> cineva trebuie sa ia copiii la pranz de la scoala si sa ii mute unde e urmatorul punct de interes.
Ideea cu schoolbus ar fi buna daca ar exista niste rute liniare, cu cateva scoli clare, dar e un haos teribil atat la traseu, cat si la numarul de scoli. Dupa ce ca stau la scoala 5-7 ore, mai adaugi inca 1.5 ore pe traseu (pana ii culege pe toti, in traficul blocat).
Nu prea vad sa se rezolva aceasta problema, mai ales ca densitatea de populatie tot creste in marile orase, iar pe la sate e un fel de ev mediu, cu fibra optica/3g dpdv al optiunilor educationale (si nu numai)
Problema cu scolile e ca oricine poata sa isi duca copii la orice scoala. In tarile civilizate copilul merge la scoala in functia de adresa la care locuieste, fara exceptii. Se ajunge ca valoarea casei sa depinda si de cat de buna e scoala la care iti poti duce copii de acolo. Daca am avea un astfel de sistem s-ar putea implementa si autobuz scolar, si multe altele.
Solutia: dati-va copiii in plm la cea mai apropiata scoala. Stai la tara, da-l la tara, ai scoala naspa langa bloc da-l la aia, nu la scoala „buna” din partea celalta a orasului.
Daca scolile ar avea macar 25% elevi buni, prin asta intelegand nu animale ci copii de care se preocupa cat de cat parintii, n-ar mai exista scoli bune sau rele.
Scoala de langa blocul meu unde am facut si eu generala era pe vremea mea o scoala normala, de cartier, copii de prin zona.
In ultimii 10 ani a devenit scoala de fite, cred ca 10% din copii mai vin pe jos la scoala, restul adusi cu masina de prin cine stie ce sat invecinat. In afara ca imi fut mie fiecare dimineata, ca daca ma trezesc mai tarziu stau 20 de minute sa ies din parcare, asa se accentueaza diferentele dintre clase sociale si etnii.
Lasa-l la scoala la tine in cartier/comuna, in afara ca eliberezi traficul si mai face niste miscare, sa nu fie obez la 10 ani, ajuti scolile sa supravietuiasca. Da, cand ai 20 din 25 in clasa suedeji e naspa, dar daca si-ar da toti din zona copii acolo ar fi invers proportia si ar putea invata civilizat.
Pana intr-a 8a am avut mereu 2-3 suedeji in clasa, majoritatea civilizata ii cam forteaza si pe ei sa se civilizeze, si e in interesul tuturor.
PLM – altul care nu are copii si are o idee foarte clara despre ce ar trebui sa faca ceilalti cu copiii lor.
In legea invatamantului promulgata de Funeriu era prinsa si o solutie pentru problema ta cu iesirea din parcare – finantarea care urmeaza elevul – asta ar fi fortat scolile proaste sa ofere ce cer parintii din zona astfel incat sa-si pastreze elevii. PSD a avut grija de cei mai multi bugetari din sistem – profesorii – au eliminat prevederea respectiva in timpul lui Ponta.
Când am avut de ales prima grădinița a juniorului, aveam 2 opțiuni: la 5 minute de mers pe jos sau una mai buna,dar mai departe. Am pierdut un an degeaba din comoditate,apoi luni bune cu 2 ședințe pe săptămână de logopedie pentru a repara alegerea stupida. Așa că prefer sa fac 20 minute in plus, decât să mă mulțumesc cu puțin.
Intamplator chiar am copil, chiar daca nu e inca de varsta scolara. Si mai am si nevasta invatatoare care s-a chinuit 5 ani pe la tara cu suedeji, desi a fost a 3-a pe judet la titularizare, ca deh, de unde pile. Si totusi a facut ceva si cu suedejii, i-a tratat ca pe orice alt copil, dovada ca dupa 5-6 ani are fosti elevi care o viziteaza si au ajuns sa faca macar un liceu.
Si nu, scoala nu-ti educa copilul, il invata carte 4-5 ore pe zi. De restul trebuie sa te ocupi tu, de cand se naste si de multe ori si dupa ce face 18 ani.
Cand tu n-ai avut parte de educatie e greu sa-i oferi asta copilului tau, stiu.
@AlexM – ma bucur ca nevasta ta i-a tratat pe toti copii din clasele ei normal. Dar din experienta proprie cred ca e o exceptie.
Am facut facultatea de fizica – din generatia mea si cele apropiate prima treime s-a dus la doctorate in afara, treimea din mijloc si-a bagat picioarele in fizica (nu prea puteai trai decent cu salariul de profesor sau cercetator) iar ultima treime a ajuns in invatamant (pentru ca in alte parti ar fi murit de foame). Evident ca au existat si exceptii – studenti foarte buni care au mers in invatamant – dar au fost doar exceptii. Si banuiesc ca treaba asta s-a intamplat cam pe la toate disciplinele, si sint dispus sa pariez ca a scazut calitatea profesorilor dramatic in ultimii 20 de ani – asta in conditiile in care atunci cand am facut eu scoala jumatate din profesori nu aveau ce cauta acolo.
Problema cu scolile mai proaste nu tine neaparat de cele 4-5 ore pe care kidul le pierde acolo zilnic ci de anturaj – lipsa de concurenta si delasare in cazul fericit, apucat de droguri in gimnaziu in cazul nefericit. Si cand trebuie sa alegi tu pentru copilul tau iti garantez ca nu iti va conveni sa ajuti scoala din cartier sa supravietuiasca cu riscurile astea pentru kid.
@mariuscc de ce nu te muti tu?
@cici – nu-ti fa griji pentru mine. Eu m-am mutat demult iar copiii mei merg la scoala privata.
Numai ca spre deosebire de tine si AlexM eu sint ceva mai realist.
Chestia aia cu sa ne dam copiii la scoala de cartier si sa imbunatatim conditiile de acolo se numeste whishfull thinking – cata vreme nu ai nici un mecanism de selectie pentru profesori si implicarea parintilor e cel mult la nivel de ‘dati-le mai multe teme’ ma indoiesc ca va merge. Iar in Romania nu exista scoala de stat buna (cel mult scoli decente) – problemele majore sint programa, calitatea profesorilor si birocratia impusa de minister (profesori care petrec ceva ore zilnic sa faca hartogarie in loc sa se pregateasca pentru ore).
Si ce incercam sa ii spun lui AlexM e ca fiecare parinte calculeaza pentru el indiferent de povestile astea cu sa facem lumea mai buna impreuna. Oameni sint niste animale egoiste, indiferent ca ne place sau nu.
Sunt cateva firme care se ocupa cu transportul copiilor (am gasit cateva pe Google: kidstaxi.ro, KidsCab de la BlackCab, taxicopii.ro…)
Si eu stau la porumb (1 ha in fata casei mele). Am avut discutie cu o mamica, obosita sa faca naveta pt cei 2 copii. Ala micu termina la 12, cel mare pe la 14. Plus ca unul mergea la engleza pe la habar nu am cat, celalt la sport etc. I-am zis mamei, de ce baiatul mare la 15 ani, nu ia microbusul, ala comunal, ca il lasa exact in fata scolii… si exact in fata casei…
Rezolvarea a venit de la copil… 1 data a prins gustul microbusului, in sensul ca nu sta dupa curul mamei.. E independent si se descurca.
Atunci cand sunt mici, de la porumb in marile orase, e jale… Desi cuniscutii mei, din orase mari, oameni peste 40, aveau cheia in gat… schimbau poate si vreo 2 trolee..
Varianta oraselor mai mici, chiar daca „punga de bani” e mai mica, e o solutie. Degeaba ai 4000 E in casa pe luna, ca si cheltuielile sunt mult mai mari. Preturi mai mici pe locuinte, usor cu odraslele, benzina mai putina.
Iar viata la porumb te schimba, de aia ai net si curier pt o parte de cumparaturi.
o să fie perfect
fac un copil, are grijă un robot de el și eu mă pot juca cu el doar când e calm și acceptă să stea să facem o poză instagramabilă să mă laud ce tată cool sunt
acum m-am gândit la ceva: o să crească vânzarea de mașini electrice, că românii de la porumb vor avea unde să le încarce!!!
Poi daca tot il baga romanii pe foc (sa vezi ce miroase de prin vecini a pop corn), da de Nea Sandel il transforma in „curent”! Ca in Mona Spirt e plin.
True! Am 2 locuri de parcare in curte + 1 de vizitatori si inca vreo 4 spatii in fata casei pe gazon. Deci loc de parcare garla. Mai nasol cu reteaua electrica, desi transformatorul de la medie la joasa e la vreo 300 m de casa mea. Un trifazic sanatos, un stabilizator de tensiune (probleme la noi cu supratensiunea uneori) si gata superchargerul…. glumesc. Cu drag, un roman cu casa la 2 loturi distanta de porumb, floarea soarelui si rapita (ca astea erau plantate pe langa mine in 2018).
da, dar cine are porumb proaspăt când vrea să fiarbă sau să coacă?
Mi-a venit o idee.. In fata imi intra 4 masini Sedan (una in garaj) si ub Smart, pe iarba inca vreo 20. Bag party cu incarcare de la porumb, adica petrecere contra cost, free charge. Avantaj la mine, 250 m de transformator, linie separata, momentan 4 clienti casnici (de fapt 3, ca la unul se coace mai greu porumbul prin Italia), si o pompa a alora de la apa, la ceva camin de canalizare.
Traiasca porumbul! :))
Se va face, dar la urmatorul Centenar.
Ma refer la ala de aniversare a trecerii Romaniei la Ungaria, Rusia sau cine-o mai vrea atunci, saracul de el.
Deci in maxim 250 de ani avem ce zici tu, cand in Vest se va trece la teleportare, lel.
Masinile autonome vor avea o problema in special in Romania, ca aici sunt multi marlani. Ele se vor astepta sa se respecte regulile, sa fie civilizati in trafic altii samd. Sa vedem ce vor face cand un cocalar le sicaneaza (frane in fata, venire din laterala), sau cand un prost parcheaza in mijlocul drumului si trebuie sa il depasesti pe linie dubla continua.
Mașinile autonome vor funcționa probabil la început numai pe drumuri special concepute pentru mașini autonome și unde sunt numai mașini autonome. Sau cel puțin așa ar fi logic.
Oare mașinile autonome vor avea RCA tot la city sau euroins?
Eu nu inteleg o faza care in alte tari civilizate se intampla si la noi nu: cand primaria da autorizatie sa se faca un cartier nou case/blocuri undeva la porumb, ar trebui sa includa in planul urbanistic zone pentru ce le trebuie la oamenii din zona sa traiasca decent: scoli, gradinite, magazine, statii de autobuz, poate un dispensar si ce mai trebuie. adica de genul: plm, nu e loc de scoala/gradinita/supermarket, nu dam voie sa faceti case aici cum va taie capul. apoi pe locurile alea chiar sa faca ce e nevoie (scoala de exemplu, autobuz pana in centru sau unde au oamenii treaba etc.) ca oamenii aia sa poata trai in conditii civilizate. la noi am impresia ca se construieste inca la fel ca in evul mediu, unde fiecare face cum ii vine.
păi nu dă pentru cartier, tati. dă autorizații individuale, pentru cetățeni. și fiecare cetățean își face o casă și apoi se plânge că nu are grădiniță și parc.
chiar si pentru case, faci PUZ, daca nu e acolo loc pentru ce trebuie, nu dai voie sa se faca acolo case, ramane terenul pentru agricultura
Ha ha ha! Dezvoltarea stupida si haotica a oraselor impreuna cu satele din jur a pornit de la faptul ca de planurile urbanistice s-au ocupat diversi zidari deveniti transformati peste noapte in „dezvoltatori”, care si-au vazut de propriile interese si au dat spagi la toti primarii. Iar asta nu e niciun secret.
Din punctul meu de vedere, Romania a avut un potential enorm de a se dezvolta decent din punct de vedere urbanistic numai ca n-o lasat-o spagile.
Adică ce vrei tu să spui aici? Să conducă românul mașină care se conduce singură? Păi să nu simtă el mașina? Să nu schimbe el o viteze? Să lase mașina aia să semnalizeze? Să meargă ea pe banda ei? Nu se există așa ceva. Mai bine își taie venele pe lung.
E ok, pentru România se vor produce mașini autonome cu cutie manuală.
cum ar fi să încerci să dai maneaua la maxim și mașina să nu te lase?
Sau poate se extind cei de la Zum si in Romania (un serviciu destul de popular in Bay Area, apparently): https://ridezum.com/
In Star Trek, aia se teleporteaza si noi tot cu cargou de ala poluant umblam.
Ma gandesc cu groaza cand oi vedea ca se vor certa masinile in trafic. Ba ce frana mea te bagi nu vezi ca am prioritate. Hai fa sa-ti moara bateria de nu ma lasi si pe mine….