Datele oficiale sunt pe trendul început acum câțiva ani: atac puternic al asiaticelor în detrimentul nemților. Nici o mașină din gama premium nu a reușit să prindă top 20, nici măcar Seria3 sau A4, ceea ce este un pic surprinzător, dar asta și pentru că sunt două categorii de cumpărători pentru genul ăsta de mașini, cei care au bani și am mers spre toate modelele de la producătorul X sau Y, și cei care le aduc din afară cu 1-2 ani vechime, pentru un preț mai bun.
Aș fi curios de împărțeala pe combustibil, să vedem cu cât a scăzut diesel-ul (în caz că nu știți, pe vremuri, adică acum 5 ani dieselul era la putere, și apoi a scăzut la 50% din total și acum 2 ani sub 50%). Și, desigur, câte sunt cu cutie automată.
Also, cine sunt cumpărătorii de Clio?
Top 20 cele mai vândute mașini din România
Nume |
unități |
creștere |
Dacia Logan |
14.083 |
23,5 |
Dacia Duster |
10.542 |
4,3 |
Dacia SANDERO |
9.737 |
14,7 |
Dacia SPRING |
6.778 |
-0,8 |
Dacia Jogger |
4.142 |
58,5 |
Skoda OCTAVIA |
3.394 |
40,7 |
Hyundai TUCSON |
3.010 |
-1,5 |
Toyota COROLLA |
2.662 |
4,4 |
Renault CLIO |
2.243 |
4,5 |
Ford KUGA |
2.184 |
59,3 |
Renault MEGANE |
2.137 |
16 |
Tesla MODEL Y |
2.058 |
688,5 |
Toyota C-HR |
2.025 |
3,0 |
Ford PUMA |
1.982 |
-34,9 |
Suzuki SX4 |
1.923 |
78,7 |
Toyota RAV4 |
1.917 |
-0,1 |
Suzuki VITARA |
1.807 |
73 |
Kia SPORTAGE |
1.735 |
39 |
Volkswagen TAIGO |
1.582 |
124,4 |
Hyundai I30 |
1.575 |
-3,0 |
(sursa)
am o vecina ce sta singura, pleaca pana la mega de 3 ori pe saptamana si cam atat, in rest nu iese din casa. ea si-a luat clio nou anul trecut.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@dny ..autorul a adresat o intrebare „Also, cine sunt cumpărătorii de Clio?”..omul doar a dat un raspuns..
@andrei, asa vedem analfabetismul functional, e ok.
@Littlebro, poate are multi musafiri de primit
Bine că a luat una din Europa,
S-au umplut străzile de japoneze și coreene, mașini ce nu ne aduc nimic înapoi și nici nu contribuim la fabricarea lor.
Acum 15 ani, când mi-am luat Clio, logica a fost să iau cea mai ieftină mașină în 4 uși care să nu fie Dacia. Erau niște opțiuni SF pentru o compactă: climă, geamuri electrice pe spate, volan cu piele.
Și acum e super ieftină, 11.200 de euro cu tot cu TVA (și Rabla).
Stiu pe cineva cu ford puma de 2 – 3 ani, vara asta s-a stricat ceva la electric si nu se deschideau geamurile + nu mai mergea nici AC.
Din vreo 3 vizite la ford nu au reusit sa o repare.
A zis ca isi cumpara sandero.
Stiu pe cineva cu Sandero. Nu s-a stricat nimic!
Ar fi interesant de aflat ce s-a schimbat dupa venirea turcilor. În bine nu cred ca avea cum.
Povesti..
Am avut sandero I (încă îl mai are taică-meu) nu s-a stricat nimic. Am luat sandero II, nu s-a stricat nimic. Încă am sandero.
Eu am Puma de trei ani. Nu s-a stricat nimic. Ce înseamnă asta? Păi nu înseamnă nimic, cum nici că i s-a stricat ăluia nu înseamna nimic
@Catalin Tanase
Eu am Adidas de 3 ani. Nu s-a stricat nimic.
Schimbarea asta majora dinspre vesnicele nemtesti catre tot mai atragatoarele coreene/japoneze mi-a fost explicata de un fanboy bmw acum cativa ani. Contextul era asa: eu tot cantam de multa vreme ca o honda sau un mitsubishi sau orice japoneza sunt vis fata de orice masina nemteasca (bine, vorbeam de s2000, galant, GTR, avioane etc.) prietenul meu ii dadea cu bmw-u in sus si in jos. Am ajuns sa sa ne cumparam masini, eu NU japoneza (Saab), el bmw. Ok, peste o vreme el isi mai cumpara un kia sportage 2018, om cu familie, copil etc. intrebarea mea a fost: bine boss, unde i bmw-ul? Aa, pai la banii cat am dat pe sportage cu niste dotari foarte misto mi-as fi luat un cazan de bmw second, si mi a fost teama, ca am patimit destul cu vechiul bmw. L am felicitat pe copil pentru achizitie dar mai ales pentru schimbarea totala de viziune in domeniul masinilor.
Statistic, toate BMW-urile care circula in Ro au fost implicate in cel putin un accident.
@Cosmin Aia era o statistica a carvertical, iar esantioanele lor erau doar masini verificate pe carvertical(ceea ce e diferit fata de toate masinile), iar cum romanasii nostri vor BMW cat mai nou si cat mai full la pret de logan SH cred ca poti trage singur cloncluzia de ce a iesit ca toate sunt lovite
Da’ ce are Clio?
Și eu voiam să-mi iau.
Până la urmă, nu mi-am luat nimic. Merg tot cu Meganu’ diesel din 2007. Cu 4.9 la sută București – Făgăraș.
Fagaras? Nici comuna, nici oras! /s
Un „Top mașini vândute influencerilor în România în 2023” nu ai?
Am eu
1. BMW
2. Tesla
3. Lamborghini
4. Mercedes
5. Ferrari
Ce culoare are Lamborghiniul tau?
cum? Dacia? primele 5 locuri? pai nu era de kkt?
E cea mai ieftina. La ce prețuri au ajuns să aibă mașinile, contează. Ca posesor de Dacie, pot spune, că da, e cam de kkt.
Ăsta e topul sărăciei…
@car:
cea mai ieftina?
vezi ca Loganul nu mai e de 15 de ani 5000 euro iar Suzuki si Fprd gasesti mai dotate si mai ieftine decat unele Dacii iar intretinerea la unele Dacii nu este atat de ieftina pe cum pare
*Dacia a vandut mai multe bucati in total decat urmatoarele 15 locuri!
Clio? Scolile auto. Doar uitati-va prin trafic cate sunt cu scoala
Clio am vazut ca e la mare cautare dar in Franța. Cel puțin in Paris am vazut o sumedenie de Renault Clio nou-noute. Prietena mea la fel, are unul. Si parca mi-a zis ca e pe diesel.
Eu anul trecut mi-am luat un Taigo. Automata, benzina. Foarte multumita de masina. Pentru ce imi trebuie mie e perfect: nici prea mare nici prea mic, consum decent, spațiu mai mare in spate si portbagaj decat la Toyota CH-R si pretul mai accesibil pt mine.
Dacă aș vorbi „bucureșteană” aș înțelege că la Tiago ăla nu ai portbagaj, dar mai ai un Toyota la care ai totuși portbagaj 😁
P. S. Totuși e mai mic sau mai mare decât la Toyota?
Am scris rapid si nu am mai corectat, mea culpa.
E mai mare am vrut sa spun la locurile din spate dar si la volumul de litri in portbagaj.
Desi pare mai mic la exterior, e de fapt putintel mai mare in interior. 377 litri la C-HR si 438 la Taigo.
In principiu topul asta ne arata ca romanul vrea o masina ieftina in care sa aibe un minim confort si cam atat. Faptul ca Dacia este pe primele 5 locuri este foarte bine. Chestii la care pot zambi ar fi urmatoarele:
1. Dacia Spring a fost foarte atragatoare pentru ca subventia era generoasa, insa masina este facuta in China.
2. Dacia Jogger se pare ca se apropie de sfarsitul vietii si probabil ca o sa mai vanda ce e prin stoc.
3. Dacia Duster modelul vechi s-a vandut bine pentru ca o lichidare de stoc este oarecum benefica.
Dupa ce trecem de Dacia observam in continuare faptul ca Skoda Octavia se vinde bine, desi filozofia din spate este specifica grupului VAG. Si abia apoi ajungem la Corolla o masina destul de buna pentru piata din Romania mai ales pentru consumul destul de bun raportat la restul competitorilor(vorbesc stric de varianta hibrida). In rest lucrurile se inscriu in trendul ultimilor ani, in care VAG si tot ce vine din Germania a cazut rau de tot in topuri. As fi foarte curios daca tendinta asta se intampla si la masinile sh, sau acolo in continuare se cumpara cele nemtesti?
Jogger abia a fost lansat, ba chiar au anunțat motorizări noi. ce sfârșit de viață?
Dacia probabil va muta modelele existente pe noua plaftforma. Duster e deja acolo. Restul, cred ca in maxim 2 ani, daca nu mai devreme. Va fi interesant cand vor fi doar hibride si electrice la Dacia …
@vali
Greseala mea am confundat jogger cu dokker, insa chiar si asa o sa fie interesant in perioada urmatoare daca va exista o consolidare modele la Dacia.
https://www.news.ro/eveniment/update-traficul-pe-autostrada-a-3-blocat-pe-un-sens-de-mers-in-judetul-cluj-in-urma-unui-accident-rutier-o-persoana-a-decedat-iar-alte-doua-au-fost-ranite-foto-video-1922400515002024010821460983
Ce era suv-ul ăla? Range Rover… Mercedes?
Nu stiu exact ce SUV putea sa fie, dar din poze si filmare acum arata cu un Ford model T.
Din filmare dupa jante si spate pare sa fie Range Rover Sport sau Evoque.
Range cu anvelope de vara.
Este un Range Rover. In articol este si un filmulet inserat si puteti vedea spatele masinii.
Dacia si Skoda Octavia se vand multe pe firma: unde confortul, siguranta, calitatea nu sunt importante.
Tucsonul incepe de la 23k, iar pe la 26k gasesti si automata, are garantie completa 5 ani, mai bun de atat nu exista
Clio cea mai ieftina masina cu 4 usi si 5stele
Toyota fiabilitate
Nu găsești Tucson automata la 26000 poate la 31000 și asta cu remat.
Ma mir ca KIA nu e mai sus. Am auzit numai lucruri bune despre KIA si chiar ma tenteaza, pentru viitor.
0 stoc (la 2 dealeri la care am fost), timp mare de asteptare.
probabil nu sunt chiar interesati de piata romaneasca. vanzari mici, postservice inexistent, ca toti stim un baiat care face etc
Sunt cam aceleasi masini ca Hyundai dpdv tehnic, dar sunt pozitionat cu 10% mai scumpe. Un Sorento in schimb… damn, arata top + 7 ani garantie.
@capitanulPtk, la 57k euro cred si eu ca arata bine
doar zic…
Tot Octavia, saraca, duce greul in Romania pentru VAG. Buna masina, mai ales versiunea cu motorizare 1,5 TSI. Consum la drum intins ca la un diesel.
Te referi la 1.5 TSI ăla care mănâncă ulei in draci?
Si ce, nu ai pana intr-o suta de lei la niste mii de km sa dai ca sa iti functioneze motorul ok? Care e treaba cu argumentul asta cretin ca mananca mai mult sau mai putin ulei?
Intreb si eu ca un necunoscator in asteptare de manute rosii – care e treaba cu mancatul de ulei?
xtz, normal că la1.5 tsi ăla care consumă ulei se referă..doar a menționat ” consuma la fel ca un diesel” ( ca un diesel de la vag ), benzina+ulei/ motorină+ulei.
Uuuuu dar masina aia consuma ulei vai vai cah cah se lamenteaza domnisoarele. Lasa ma ca eu vreau masini care consuma ulei nu ma deranjeaza sa ma murdaresc pe manusite. Am un hornet care nu vrea sa consume picatura de ulei in rest toate dizelarele pe care le-am avut luau intre 200-300 ml de la schimb la schimb.
@blob, Danny, așa e că v-am atins o coardă sensibilă? Orgoliul vostru de VAG-isti v-a făcut să săriți ca arși.
Toate mașinile non VAG pe care le-am avut nu consumau pic de ulei și nu am completat niciodată între revizii, inclusiv mașini frantuzesti. Mai rău, daca la un diesel poate mai poți înțelege că mănâncă ulei, la motoare pe benzina mi se pare inacceptabil. Doar motoarele VAG sunt mai speciale și când zic speciale mă refer la termenul ăla pe care îl folosesc americanii că sa nu supere persoanele cu retard.
Iar chestiile astea ți le scrie unul care are mașina VAG. Dar spre deosebire de voi sunt obiectiv, nu am ajuns să mă masturbez cu gândul la VW /Audi.
Eu spre deosebire de tine nu am VAG. Dar ce nu intelegi tu e ca asa zisa problema poate fi strict izolata (mancatul de ulei) si nu un simptom ce indica o alta problema ce ar fi putut cauza asta. Caz in care si ce daca? Asta e criteriul tau de superioritate la motoarele alea vs motoarele astea? Ca bagi ulei de 70lei la Xmii km?
Nu e obiectivitate ce faci; e virtue signaling pe care il faci avand o masina VAG pe care probabil ai primit-o mocangeala pe firma pt ca ar trebuie sa fii cretin sa iti cumperi o masina pe care o consideri inferioara, tu aparent avand japoneze inainte
Clio ca Clio, inteleg sa se cumpere. Dar cine cumpara Taigo? Exista variante mai bune la acelasi pret.
Si Jogger rupe, cum era de asteptat.
Eu :)) Aveam de ales intre t-cross, taigo si t-roc. t-roc era mai scump la aceleasi dotari. T-cross e mai micut, pe platforma de polo. Erau si altele, clar. Cum ar fi cel de la suzuki. Imi mai zicea cineva de Puma, dar nu toti sunt multumiti de ea.
conserve carute pentru romanul patriot
Un amic si-a luat Clio nou, 15k. A facut o comparatie si la renault era cea mai buna oferta pentru o masina de oras. Doar dacia era mai ieftina dar cu multe lipsuri. Omul inainte a avut numai necazuri cu sh-uri, asa ca il inteleg pe deplin ca si-a luat ceva nou. Iar eu unul nu inteleg fanatismul cu mini suvuri, mai ales in orase.
La clio ai full led si alte cateva dotari faine direct din dotarea de baza. La altii pentru led-uri iti mai vinzi un rinichi.
Interesant, 2 full electrice in top, pe locurile 4 si 12. Acum 4 ani se vindeau 5 pe an cred
Pai na, am avut 40k de dat pe o masina de familie. La 40k am primit pe tucson plugin toate dotarile din lume, 265 cp, garantie 5 ani (8 baterie). Arata super bine si pe afara si inauntru. Tiguanul echivalent era 60k (tot mai prost dotat) iar la bmw si audi nici nu mai zic de scoruri. Singurul motiv pentru care tucson si sportage (90% aceeasi masina) nu au vandut mai mult e ca se ajunsese la 1 an si ceva la termen de livrare. Practic, concernul hyundai/kia nu a putut produce cat a fost cerere. Nemtii pot zice asta?
nemții au pe stoc X5-uri si Tiguane.
Concluzia mea dupa ce am schimbat x masini si de lux, si medii si noi si second si de care vreti asiatice si europene. Mi am inteles perfect nevoile, am zero fitze si figuri in cap si pentru mine e perfecta totusi o germana. Eu cred ca golful ala mic full option sau chiar polo este masina perfecta pentru oras si Europa. Din pacate e al dracului de scump daca compari cu dorinta romanului de suv si second „premium” de 10 ani Germania.
Dacă mă uit pe topul ăsta îmi pare ca sunt mare parte flote pentru diverse companii. Cred ca nu prea au mai cumpărat romanii mașini anii ăștia, sunt scumpe și au început să repare ce au. :))
de aceiasi parere
vand passat b6 full