Mașini și samsari: 3 euro pentru istoria mașinii

Un cetățean voia să cumpere un BMW. A făcut ce trebuia, a verificat mașina și a aflat amuzat că ca are dublu kilometri, e din altă țară și alte minuni. Și toate astea l-au costat doar 3 euro. Cred că atunci când vom avea și noi sisteme din astea funcționale, samsarii vor dispărea.

anunt-bmw-x1-1 anunt-bmw-x1-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Aici este chiar gratis:

    00
    • Asta ar trebui sa aiba fiecare producator, simplu si gratis.
      Pentru ca io daca-mi iau o masina cu 100.000 km la bord(dar in realitate are 350k) si se strica piesele una dupa alta o sa zic marca respectiva e de kkt si daca o sa am bani de o masina noua o sa-mi iau cel mai probabil de la concurenta.

      00
    • Producatorul iti asigura garantie pe o masina noua sau una folosita care a fost testata de ei , pentru masinile mai vechi de 5 ani e o mare industrie cu piese after market, asa ca producatorul nu are nici un interes sa iti ofere tie nimic gratis ca el nu mai are nimic de castigat.

      00
    • Cumpara masina de un cetatean cinstit care si-a facut reviziile la dealer mergi cu el la dealer si cere istoricul reparatiilor si il vei primi gratis de la toti producatorii de masini.
      Dar majoritatea vor sa arate masina ca si noua cu toate ca are 5-8 ani, unii se asteapta si o masina de 12 ani sa arate ca noua, reviziile tocmai facute, cauciucuri de iarna/vara noi, pret undeva la 20% din cat a fost masina cand a fost noua, rezervorul plin. Poti avea toate aceste servicii dar te costa.
      Multi stiu ca sunt prostiti cand cumpara o masina dar prefera sa auda acele minciuni sa se complaca si sa creada ca nu li intampla tocmai lor.
      O masina noua dupa 3 ani valoreaza 50-60% din valoarea initiala, nu vorbim de cele din clasa de lux ca sunt la 30-55% din valoare, apoi valoarea nu mai scade asa abrupt. Apoi o mare influenta o au numarul de km, in Germania media e la 10,000 km/an , ca sunt masini abuzate de 300-500.000 km in 3-4 ani ca au facut parte din ceva flota si nu mai merita mentenanta si ajung ca si noi in Romania. Legea trebuie schimbata ca sa fiecare vanzare-cumparare sa scrii in contract standard numarul de km de pe bord si sa semnezi ca sunt reali sau nu.

      00
    • @dw
      tu n-ai prea inteles, nu-i asa?

      00
    • @DW
      Io zic ca are pentru ca daca pierd din clienti in cativa ani nu vor mai avea pentru cine sa fabrice acele piese after-market. Firme ca BMW, Audi sau Merc pun accent foarte mare pe calitate si fiabilitate, tu nu crezi asta?

      Toate ca toate dar niciun contract de vanzare-cumparare auto n-ar trebui sa fie valid fara o verificare de genu asta si daca asta costa 3-5-10 euro sa fie suportata de catre vanzator. In acest fel samsarii tzepari vor disparea automat.

      00
    • O sa zici ca e de cacat dar pe ei o sa ii doara in cot. In schimb, o sa te duci la ei sa o repari.

      00
    • Interesant site-ul asta dar… de ce masina din a 2-a poza din carouselul de background are la numar bavaria.ro …ciudat. co.uk totusi.

      00
  2. încearcă și aici cu inspectorauto.ro, dar nu știu cât de bine funcționează

    00
  3. E ca nouă, boss, service numa’ la reprezentanță.

    Chiar îs curios ce scrie în cartea de service pe care zice că o are.

    00
    • Poate să îți scrie și dedicații dacă îi zici din timp ce vrei în carte, altfel doar o să imite o carte pe bune, scrisă cu un singur pix.

      00
    • Individul nu găsea cartea mașinii deși a recunoscut ca o luase de la dealer. Întotdeauna cand ceva pare fain eu recomand mare atenție. Poate fi ceva ok, dar poate fi o mare teapa. Așadar, atenție mare!

      00
    • s-au smecherit, scriu cu pixuri de culori diferite si cu scrisuri diferite sa nu mai iasa in evidenta

      00
  4. A facut cetateanul reclamatie la politie?

    00
  5. Aşa ştiu şi eu pe cineva cu un X5 din 2008. Are în prezent aproape 500,000 km, ţinută doar în reprezentanţă (maşină de firmă).

    Problema e că maşina arată foarte bine, deci practic la un om normal n-o va putea vinde niciodată cu km ăia, iar dacă o vinde la un băiet din ăsta, care ca s-o vândă probabil va da km înapoi la 145,000 şi va ţepui pe careva…

    00
    • Cum adică nu poate să o vândă? Vrea pe ea banii de noua? Eu cred că dacă îi pune preț 2-3 euro se găsește careva.

      00
  6. pare om serios irinel asta

    00
  7. Ar mai trebui sa spui si ca eventual sa faca asta inainte de a cumpara masina. Eu am luat o astra in 2 ore, am intrat la dealer gandind ca nu cumpar nimic, dar chiar mi-a placut masina.
    Abia pe urma am verificat dealerul si am pus vinul pe un site. Masina era cu 7000 de mile-n bord asa ca nu prea avea ce sa fie naspa cu ea.

    00
  8. Cred ca majoritatea masinilor aduse din Olanda spre a fi vandute la noi bat 200.000 km si peste.

    00
  9. Hop si asta: vin-info.com

    00
  10. Patroane, de CE nu faci un post despre „Cum sa-ti iei masina SH minimizand riscurile for dummies?” Stiu ca Buhnici avea unul vechi SI ca Ai Mai scris despre asta dar asa, o biblie cap-coada cred c-ar rupe. Eu as urma-o de la tine…

    00
  11. bemveu seria 7 din 2012/2013 -> 339,645 km la ultima revizie. Cetateanul zice 196 000 km. :)))

    00
  12. Uite ca eu nu stiam ca exista asa ceva. Stiam ca trebuie sa cunosti pe cineva la o reprezentanta sa te ajute cu informatii despre masina.
    Exista si pentru alte branduri?

    00
  13. Mai interesant e ca intre unele revizii are si 50.000 km. Iti dai seama 50.000 km cu un singur ulei.

    00
    • Nu te obligă nimeni să schimbi uleiul/filtrele doar la reprezentanță.

      BMW-ul te lasă sa resetezi service-interval de 2 (sau de 3 ori, de la model la altul) fără să conectezi o interfață de diagnoză la el. Deci poți să resetezi service-interval și doar din butoanele aflate pe consolă.

    • Pai si unde e problema? De cand mi-a iesit masina din garantie nici eu nu schimb consumabilele la dealer. Schimbul de ulei si filtre e cea mai banala operatiune posibila si mai ales daca schimbi uleiul mai des decat e recomandat poti face doua schimburi de ulei cu aceeasi bani cat pt un schimb in reprezentanta. In schimb, daca e vorba de tinichigerie sau senzori, nu ma zgarcesc si aleg experienta si garantia reprezentantei.

      00
    • Andrei, hai sa-ti dau un pont cum sa schimbi uleiul mai des evitand reprezentanta.

      La reprezentanta, uleiul si manopera au intotdeauna acelasi pret indiferent in ce perioada/luna te-ai duce. La magazinele de piese la fel, uleiul va avea intotdeauna pretul fix. In schimb, hipermarketurile si supermarketurile reinnoiesc stocurile periodic si cel putin 1-2ori pe an au reduceri de 50%. Ei bine, urmaresti cat de cat raionul de ulei cand mergi la shopping si cand prinzi perioada aia cand trebuie sa scape de stocul vechi HAȚ! ti-ai luat un ulei misto la pret jumate, chiar daca nu ai nevoie pe moment de el. Il tii in garaj, ti-ai facut stocul personal si peste o luna, doua, trei cand ai nevoie iti mai iei si filtrul si l-ai schimbat la un nea Vasile care are service si care nu te taxeaza asa mult. Ai nevoie de garantie pt o asemenea banalitate? Nu! Iar mie mi se pare mai sigur sa-mi schimbe un nea Vasile uleiul sub ochii mei, cu cel cumparat de mine, in timp ce eu ma mai uit cum arata masina pe dedesubt decat sa risc ca vreun Gigel, ucenic la reprezentanta, sa-si traga el uleiul bun in schimbul unei poșirci no name, in timp ce eu ma uit in cafea in sala de asteptare.

      00
    • Baieti, voi ganditi precum clientii clasici de samsareala. Ma duc eu si rezolv masina la gigel la garajul din colt. Aia din Vest nu prea sunt asa. Stiti de ce? Faptul ca vand o masina pentru romanasi si nu cumpara un sh de la ei e motivul. Masina SH ajunge sa fie prea scumpa de intretinut acolo. Asigurari, piese scumpe de schimbat, fiabiltiate tot mai redusa. Romanii le cumpara pentru ca ei le pot repara mult mai ieftin. Pentru ca mecanicul nostru de la colt nu plateste taxe la stat, nu are rate de platit la un garaj modern and so on.

      In schimb, mai e un aspect. Neamtul poate sa gandeasca foarte bine asa: domle, de ce sa fac revizie la 10.000 km la garajul de la colt sa ma costa 100 de euro cand pot sa o fac la BMW o data la 50.000 km si ma costa 500 de euro. E acelasi cost, dar macar o fac la reprezentanta. Ah, se strica motorul mai repede? Nu mai tine 1 milion de km ci doar 400.000 de km. Nu imi pasa, la 350.000 de km eu o vand oricum la un prost de roman care se duce sa o repare la mecanicul lui cu buda in spatele curtii. Pam pam.

      00
  14. Cat de naiv sa fii sa crezi ca mai exista vreo masina de import veche de aproape 7 ani, care sa nu fie samsarita?

    00
    • Găsești dacă cauți… Da nu BMW. Nissan, Toyota, Subaru.
      Am luat un Nissan cu 28k din 2009. Verificat vin la service plus pe net.
      DAr arată că nouă interior și exterior. Abia în 2011 avea 14k km.
      Apropo, există site-uri unde verifici vin gratis…..

      00
  15. NOU
    #34

    Offtopic –

    Vreau sa multumesc emag-ului ca imi arata cine vinde produsul ca sa pot sa cumpar de pe site-ul vanzatorului fara sa platesc eMag-ului 40 de lei pentru intermediere ( Ca ultimului bisnitar :)))) )

    A dat foametea peste eMag .

    https://imgur.com/t4I3ap7.png

    https://imgur.com/VpJcrPf.png

    00
  16. Toată lumea e de acord și știe că se dau kilometrii înapoi. Dar NU la masina pe care si-o iau ei!
    Se cheamă disonanta cognitivă.

    00
  17. Am alergat prin Germania o saptamana sa gasesc o masina cu km decenti (<300k), dar la astea in Romania kilometrajul se opreste la 179k :))

    00
  18. Toate cele mai sus ar avea un suport real dak, la cumpărarea mașinii și verificarea acesteia în reprezentanța brandului respectiv, aceasta sa fi fost de fiecare dată pana la vânzare, în service-uri aparținând ori brandului ori grupului din care face parte. Dak la momentul cumpărării, mașina nu a mai fost rezolvată în astfel de service-uri de câțiva ani ( lucru absolut normal dak mașina a ieșit din reviziile obligatorii sau, beneficiarul s-a săturat să mai plătească manoperă de sute de euro în astfel de service-uri ), atunci certificarea km reali vor fi doar pana la ultimul service aparținând rețelei/dealerii brandului respectiv. Doar in SUA, legiuitorul obliga ORICE service sa înscrie nr de km cu care pleacă din service. În concluzie, orice altă variantă în Europa de a se afla nr reali de km la cumpărarea unei mașini, este să ai șansa ca mașina cumpărată să nu fii fost înregistrată în rețeaua de service-uri autorizate mărcii respective cu max un an de zile înainte. Media km/ zii parcurși de către europenii de la care luăm mașini, sunt între: 80-150 km. Înmulțiți aceasta medie cu zilele în care mașina nu mai apare în sistemul service si, sunt șanse să vă apropiați cât de cât de km reali ale mașinii respectiv, între: 29.280 si 54.900 (+/-).
    Nb:

    Nu vb aici de excepții, excepții pe care le visăm si le vânăm cu toții.
    98℅ dintre noi, nu avem șansele din rândurile de mai sus.
    Opinie scrisă după o experienta personala si după o epopee de aproape 8 în căutarea Nirvanei numită, în cazul meu… Opel Vectra C, 2.2 direct benzina, automata, 155 Cp.

    00
    • Uite ca in Belgia fiecare service autorizat e obligat sa treaca intr-o baza de date nationala nr de km la fiecare interventie asupra masinii.
      Astfel, la vanzare, cumparatorul poate cere asa numitul „Car-pass”, care certifica nr de km al masinii.
      Sigur, am auzit si cazuri de „car-pass”-uri manarite, deh tot mai multi ara-bosi detin parcuri auto…

      00
  19. E inca 2016, deci pot sa mai bag aia cu „loat tzeapa, forza steaua, forza steaua, hey, hey, hey”

    00
  20. Nu ma ocup cu masini dar ma intereseaza subiectul. Din cauza asta mai pierd timpul pe site-urile de vanzari auto. Si am observat ca indiferent de anul de fabricatie orice masina ce se vinde la noi nu depaseste 250 000 km. Multe din ele nu se mai pot numi masini 2nd hand pt ca sunt deja la mana a7a. Dar romanul viseaza la chilipir ca ursul la miere. Si ce conteaza ca se mai si inteapa. De fapt mai mult se inteapa decat manaca miere.Vorbesc de urs. Gustul dulce al chilipirurlui il face sa incerce din nou. Si ma amuza cum vad o gramada de baieti care vand masini ful de ful fara piele sau tzipla cu toate functionabile si km reali. Doar ca nu au cum sa dovedeasca lucrurile astea. Si cand interesat de masina strabati cateva sute de km pe drumurile frumoasei noastre tari te trezesti in dusul rece al realitati. Masina nu e chiar impecabila. A fost un pic lovita si reparata prost. Tapiteria e cam murdara si clima e de fapt un ac care functioneaza doar ca tre sa-i pui tu freon. Dar nu trebuie sa fi suparat ca vanzatorul e baiat de treaba si mai lasa ceva la pret. Ca doar suntem oameni.Si se jura pe ce are mai scump ca km sunt reali. Parerea mea e ca daca ai descoperi o singura minciunica la omul ala pe care nu-l cunosti e doar o chestiune de timp pana mai descoperi si altele. Pb e ca in timpul asta tu deja ai dat banu si ai devenit propietar al „bijuteriei”. Si de acum toate pb ei sunt de fapt pb tale. Asta daca nu cumva te hotarasti sa o vinzi. Si cum esti disperat sa scapi de necaz poate folosesti aceleasi exprimari din anuntul pe care l-ai vazut si te-a atras. Asta nu te face un om rau. Ca ce si pe tine te-a ars altul. Povestea de mai sus e doar ipotetica si nu are legatura cu persoane sau fapte reale. La final am doar un singur sfat. Daca vreti sa va luati masina la mana a2a , a3a sau a7a, in functie de cat buget aveti, aveti grija la minciunele. Pt ca daca ei descoperit una singura, chiar daca e mica …mai bine fugi. Ai pierdut banii pt drum. Dar crede-ma ca e cea mai mica pierdere a ta legata de masina in cauza. Eu asa fac.

    00
  21. Numele vinzatorului: Irinel. Numai acest detaliu si faptul ca e din AG ar trebui sa te puna pe ginduri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.