Mașini: parcurile auto de pe tiktok?

Că nu mă pricep deloc la mașini este evident pentru toată lumea care se pricepe mai puțin ca mine. Dar sunt curios de ceva.

Am dat like la niște clipuri cu mașini și algoritmul îmi împinge acum conținut auto, printre care și mașini de vânzare din parcuri auto. Două exemple.

Frunzărind prin clipuri, se observă ceva: cam toate sunt vechiuțe. 10-15 ani, manuale, cam diesel toate. Măi văzusem un clip de la un parc din ăsta unde oamenii se făleau că, din 100 mașini, au chiar și 3 hibride.

Mă gândesc că le iau ieftin pentru că vesticii vor să scape de ele, dar mă întreb cât de mult este situația asta legată de cerere și ofertă. Ei nu aduc benzinare și/sau automate că nu prea se cumpără și clienții nu cumpără că nu le găsesc. Te duci să cumperi altceva, dar oferta e 3% hibride și restul dizelare.

Sunt curios dacă oamenii care le cumpără realizează că nu vor mai avea cui să le vândă peste 3-5 ani.

 

masini-rulate

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. NOU
    #1

    mie mi se pare ciudat ca toate parcurile, dealerii etc au ceva blonduta care se pricepe la masini si prezinta stocul. Chiar crezi ca asta va fi factorul decisiv? Sau oare pt unii e si sunt eu defect?

    Legat de tipul de masini, mereu vor fi oameni care doresc masini ieftine, dar care sa arate ok (nimeni nu stie cati km au de fapt). Cel care trece de la Golf 3 la ce crezi ca trece la Corolla Hibrid din 2020? Se bucura si el de un Golf 5-6.

    Comentariu apreciat.1382
    • Este un factor de atras atentia, exact la fel cum aceleasi manechine sunt prezente in multe reclame si sunt asociate cu masinile/saloanele auto de cand e lumea si pamantul.

      Mai intai sa stie lumea de tine si apoi discutam de decizii, nu?

      Comentariu apreciat.280
    • Nu-nțeleg ce ți se pare ciudat :)

      E fata de la marketing, ca peste tot. În firma unde lucrezi cum arată tipele de la marketing/vânzări? :))

      Mai ales aici unde prezintă un produs adresat bărbaților de anumit gen, grabnic doritor de bemveu :)

      232
    • an fost la range rover showroom (Bucuresti, Tiriac) sa ma uit de un Evoque.
      nici eu nu’s prea destept și n-am reusit cumva sa dau scaunul mai in jos.
      si gagica – singurul reprezentant – nu a stiut nici ea si concluzia ei a fost ca sunt prea mare pentru evoque, sa iau next (diferenta de zeci de mii de euro).

      mi s-a parut ciudat, am 1.82, am fost la o altă repreentanta, mi-a răspuns un tip la toate intrebarile si stia totul despre masina.

      prima era sa ma piardă de tot ca mi-a zis ca singura masina e una peste buget.
      al doilea m-a pierdut ca mi-a zis durata de livrare 8 luni. aici nu e vina lui.
      asa ca o sa-mi iau probabil Tesla Model Y. singurii la care drive test nu inseamnă sa dai o tură prin parcare.

      912
  2. Se simte un pic foamea în parcurile auto.
    Ce să faci… Nu ai ce sa faci… Asta e viața.

    S a mai deșteptat lumea.
    A văzut ca nu e chiar afacere sa ai mașină, în orașele mari.
    RCA, motorina, loc de parcare, revizii… Toate astea costă, taică.. Și costă… Și costă.
    Fără reparații mecanice sau la caroserie.

    În fine, divaghez.
    Ideea e ca a fost un boom acu 7 sau 8 ani când s a scos taxa auto. Atunci au explodat prețurile și cererea. După care a venit calmarea și mai nou dezgustul pieței când vine vorba de mașini.
    RCA ul sigur nu se va ieftini. De motorină nu mai zic.

    Indecis. Tu ce zici?4946
  3. Zici tu că nu o sa aibă cui să le vândă ?
    (Și) tu ai pus topul mașinilor noi vândute în 2023 in RO. Pe primele 5 poziții erau modele Dacia, deci mașini ieftine.
    Câți crezi că vor da 40 000 euro pe o mașină de familie PHEV sau electrica ? (Cu 40 000 euro poți să iei o garsonieră la periferia Bucureștiului…)
    De ce as renunța să folosesc la drum lung dieselul meu de 15 ani dar în stare bună și cu consum de 4-5 la sută ? Cine îmi dă zeci de mii de euro pt o mașină mai ‘ecologica’ ? Si pt ce, sa finanțez lăcomia unora ? De ce a ajuns sa coste o Dacie cu 70% mai mult față de pre-pandemie ? Dacia nu are treabă cu lanțurile de distribuție trans-continente, majoritatea furnizorilor ei sunt locali sau din Europa…
    Plus că trăim în Romanika, unde lucrurile se mișcă cum se mișcă… puseseră cei de la Atelierul de Detailing, zilele trecute, un clip pe YouTube, cu chinurile de a te deplasa în RO, la drum lung cu o electrică…pare că l-au dat jos între timp..

    Comentariu apreciat.15214
  4. La banii astia, ma gandesc ca o iei sa tragi de ea pana moare nu? Sau e cineva naiv care o cumpara crezand ca mai poti scoate ceva bani?

    Comentariu apreciat.662
    • fix asta se si intampla.
      -curierii care nu merg cu trotinete/biciclete de 2000 de euro merg cu harburi de 2000 de euro de care trag pana se dezmembreaza la propriu
      -la tara caruta, bicicleta si carutul de butelii (caratul a diverse) au fost inlocuite de harburi din astea pentru ca 3000 de euro devin mai rentabili decat intretinerea minim a unui cal
      *multe in mediul rural nici macar nu mai sunt inmatriculate sau cu rca si itp valabil
      *la munte, pe forestiere, circula la greu „jeep”-uri care nu se stie cum de mai stau in piciaore
      -multe firme isi iau flote de harburi mici pentru ca la 12k iti poti lua si 6 masini in loc de 1 noua mica
      -ride sharingul e plin de cazaturi
      *toyota prius, fost taxi in madrid, 700k km, 3000 de euro, ajunsa undeva la 5000 inmatriculata si servisata, mai tragi de ea pe gaz (da, da, hybrid cu gaz) inca 300k lejer
      -multi tineri care in loc sa dea 8-10k pe o electrica cat o doza de cola prefera o corsa de 2500E
      -multi vin si lasa la schimb alte harburi si iau la schimb altele
      *la unul din asta pe tik tok am vazut cum a schimbat cineva un Touareg de 3000cc si peste 350k in bord cu un seria C motor sub 2.0 (ambele masini peste 15 ani vechime)
      etc

      Comentariu apreciat.856
    • @AlexAndru daca iti spun ca gazul e mai putin poluant decat benzina la ardere in motoare, iti dau lumea peste cap, este?

      Indecis. Tu ce zici?2422
    • No, luati de cititi:

      LPG produces 33% less CO2 emissions than petrol and 45% less CO2 than diesel. LPG vehicles produce up to 82% less Nitrogen Oxide pollutants than petrol and 99% better than diesel ! 63% less Carbon Monoxide. 40% less Hydrocarbons than petrol and 70% less than diesel.

      Indecis. Tu ce zici?339
    • @ King Julien:

      No, luati de cititi:

      LPG produces 33% more CO2 emissions than petrol and 45% more CO2 than diesel. LPG vehicles produce up to 82% more Nitrogen Oxide pollutants than petrol and 99% worst than diesel ! 63% more Carbon Monoxide. 40% more Hydrocarbons than petrol and 70% more than diesel.

      See what I did there? Sursa prietene, nu copy/paste text.

      1311
    • @CristiX
      Ma confunzi cu vreun jurnalist.
      Cat ti-a luat sa dai reply, mai bine cautai pe google, dar na, nu toti ne iubim nevestele si mai varsam frustrarile pe unde apucam. See what I did there?

      713
    • @king Julien.
      Nu trebuie sa fii ziarist sa citezi un studiu. Se întâmplă chiar și la școală. Iar partea cu „sa cauți tu pe google” seamănă izbitor cu retorica conspiraționistilor cu „do your own research”.
      Si cum totuși nu am frustrări deosebite (deși încă cercetez) am dat un search și am citit nițel. Am tras 2 concluzii:
      1. Pe paragraful respectiv a doua afișarea în Google e blogul unul anumit Vali P., care, desi experimentat în domeniul auto și mult iubit de cititorii lui, nu cred ca e specialist în noxe
      2. Lucrările care menționează aceste date sunt plătite sau publicate de industria GPL deci, la fel ca studiile care elogiază efectele pozitive ale fumatului pentru sănătatea umana, sunt superbe dar am o mica reținere sa le dau crezare.
      Aceasta fiind spuse, nu contest ca e imposibil, doar spun ca înainte sa anunțăm noile descoperiri hai sa găsim un studiu care este acceptat de comunitatea științifică.
      Acestea fiind spuse, fără sa aducem în discuție soțiile, mamele și restul neamurilor (suntem niște domni totusi) iti/va doresc o seara buna!

      194
    • @CristiX
      Daca tot citesti studii, fa un pustiu de bine si citeste in engleza, nu in romana traduse de “ziaristi” sau mai ales pe siteuri care vand produsele respective, ca o sa vezi doar laude la adresa lor.
      Poti sa scrii pe google “ is lpg less polluting than petrol” :)
      Si iti mai dau un detaliu, testele de emisii de la motoarele diesel difera de testele de la motoarele pe benzina, in sensul ca nu masoara aceeasi parametri.
      Daca masori un motor diesel la fel ca unul pe benzina, o sa iti iasa probabil non-euro, oricat de multe filte ar pune producatorii pe ele.
      Si informatia asta nu e noua, poate pentru tine.
      Data viitoare poti fi domn din prima, fara “prietene” si “see what I did there” si o sa ai respectul oamenilor.
      Seara faina!

      510
    • @ King Julien

      Te rog eu frumos arata-mi unde am scris sau am insinuat ca gazul e mai poluant sau nepoluant decat benzina!

      Am scris :”da, da hybrid pe gaz” pentru ca mi se pare funny ca sa nu zic maxim ca o masina sa fie „juma’” electirca, „juma’” benzina si „juma’” pe gaz si NU din punctul de vedere al consumului sau al ecologicului.

      da e mega eficienta pe „ubareala” dar nu asta era ideea

      31
    • @CristiX, hahaha, nu era evident că a ieșit Zoso în căutările pe google fix pt. comentariul acela și nu pt. că ar fi scris el ceva despre subiectul asta?

      00
  5. Pai masinile alea nu sunt de vandut peste 5 ani, cine le ia acum cu 3000e le tine pana cand nu mai merg.

    Legat de algoritm, eu nu mai scap pe instagram de G&C auto care au inceput tot cu tigai germane si acum au tot felul de nave spatiale.

    Indecis. Tu ce zici?307
  6. Asa am aflat si eu ca am „parc auto” in comuna.
    M-am uitat la un filmulet. Pai la 14-15 ani si 270k km(sa speram) acum…ce sa mai vinzi peste 5 ani? O pui pe marginea Europeanului cu un carton cu 500E in geam si apoi speri sa nu iti vina amenzi acasa.

    204
  7. Vali, eu am un exemplu, fratele meu a avut 3000 EUR pentru o masina, Avea ceva datorii care puteau astepta, deci nu s-a mai inhamat la leasing, credit etc pentru o masina noua. S-a dus in primul parc auto dintr-un sat si si-a ales o masina in banii aia cu specificatiile care il interesau pe el. Pe el nu l-a interesat sub nici un fel de forma daca o va vinde peste o vreme pentru ca era intr-o asemenea situatie cu banii incat nu se putea gandi la un asemenea viitor. Masina trebuia sa fie luata ca sa fie folosita atat cat avea el nevoie. Asta a facut.
    Cred ca exemplul asta poate, intr-o oarecare masura sa explice situatia pe care ai prezentat-o in articol.

    Comentariu apreciat.953
    • Vali (și niște comentatori de pe aici) nu concep că majoritatea românilor așa funcționează, fără excel uri cu cheltuieli și mașini de 40k (noul 30k, post-covid) luate cash sau în rate.

      Dar când vin alții și mai „organizați” decât ei și publică, de exemplu, Excel urile pentru o excursie mai lungă făcută cu o mașină electrică, cu planificările pentru încărcări etc., zic de ăia că sunt ciudați.

      Așa suntem noi, oamenii, csf. E ca în bancul ăla cu „cine conduce mai încet decât mine e molâu, cine conduce mai repede e dement”.

      Hai că am reușit să păstrez și metaforele on-topic 😜

      10
  8. Ganditi-va ca viitorii proprietari ai autoturismelor din imagine o sa ti-o bage p-aia ca „iti pute mana a bara de stb” data viitoare cand o sa le reprosezi ca au parcat pe trotuar :))

    Comentariu apreciat.526
  9. La un amic la munca au verificat recent aplicatia de monitorizare GPS, GPS-uri montate pe masini, dar de care putini stiau ca si functioneaza. Avea unul, omul era vanzator de panouri publicitare, decontati 440 litri de motorina intr-o luna de vara. Si au luat la puricat traseele, omul fusese vara trecuta pana in Grecia si inapoi de doua ori si o data la Nispuri. I-au luat masina, l-au pus sa isi semneze demisia si au disponibilizat o masina. Au continuat cu restul, a tinut doua zile distractia. Putini au mai ramas cu masina de firma dupa munca, sa plece cu ea acasa.

    Au disponibilizat astfel vreo 10 masini, aia de mai au drept sa conduca pe restul, le iau cu foaie de parcurs de la firma la client si inapoi. Apoi pun cheia inapoi in dulapior.

    Asta in caz ca va intrebati de unde sunt unele dintre cele de la parcurile de masini SH :D

    Comentariu apreciat.5012
    • Nu stiu cine e de vina aici.
      O firma serioasa folosește leasing operațional de la companii de profil, la care adauga card de combustibil cu limita pe el. Daca nu are bani de masini noi in leasing operational, isi ia separat card de combustibil si a rezolvat problema.
      “Gigele ia card de combustibil cu bani de 2 plinuri pe luna si descurca-te. Ai nevoie de mai mult? Motivezi pentru ce si mai vedem”

      254
    • Da, la firme serioase asa e. Pe timpul companiei mergi cu motorina lor, dupa, pe cheltuiala ta.
      Si aveti grija cu GPS-ul ala daca omul poate lua masina acasa dupa munca si o poate folosi in timpul liber. Amenzile pe baza de GDPR sunt nasoale.

      Indecis. Tu ce zici?823
    • Ce imi place asta cu speriatu de gdpr

      Comentariu apreciat.281
    • Vlad, tu presupui gresit ca orice firma mica spre medie e organizata ca o corporatie. Nope, totul se face cum zice patronul, iar ala nu intelege sau nu vrea sa inteleaga ce e ala leasing si isi permite sa le cumpere la super pret ca nu ia 2 ci 50. Nu te gandi ca le dadea Mustang-uri, erau niste amarate de Golf-uri minimal dotate.

      Zarax, GDPR-ul nu functioneaza cum crezi tu ca ar functiona. Si nu te apara de a fi prost.

      184
    • Eu ma întreb cum a ieșit cu mașina de firma legal din țara. Am dubii ca i.a dat patronul delegație in Grecia

      84
    • @Eugen – Nu știu ce s-a petrecut acolo unde spui tu, dar cu mașina de firmă nu ieși din țară fără procură legală. Grecia, Bulgaria, you name it, nu ieși.

      911
    • Bogdane, iti iei și tu mânuțe roșii în curând de la tefelistii care cred ca tot ce zboară se mănâncă și-și permit orice. Desigur, isi permit doar pana se verifica GPSul. Sunt surprins ca nu le-a și imputat sumele extra decontate, a fost de treaba patronul respectiv.

      413
    • @BogDan Tu stii teoria, dar practica ne omoara.

      In 10 ani de cand trec vama la vecinii bulgari saptamanal si la greci cam o data, de doua ori pe an nu mi-a cerut nimeni procura de la firma. Si am trecut cu oameni cunoscuti si necunoscuti in masina personala, cu masini de la firma ale unor prieteni, cu masina de la firma a unui corporatist de pe blablacar care era mega speriat de bombe, in dubita de la o firma de curierat ca pasager de nenumarate ori.

      Rahat, am trecut de mai multe ori si fara control la pasapoarte, odata pentru ca il uitasem acasa, de mai multe ori pentru ca soferul se stia cu vamesii. Asa ca lasa teoria, revino in realitate unde multe sunt posibile, nu doar probabile. :))

      52
  10. Nu mi-e clar de ce „nu vor mai avea cui să le vândă peste 3-5 ani” – ca vor merge direct la casare sau ca nu va mai vrea lumea diesel; si daca e vb de a doua varianta – de ce? Exista ceva demersuri legislative legate de piata de auto de SH vizavi de diesel?

    30
  11. Noi avem doua masini, de voie dar mai ales de nevoie, lucram in locuri complet separate eu si sotia, plus ca stam la porumb si daca se strica una, sau e la service, celalalt e fiul ploii, cu transportul in comun foarte slab.

    A doua am cumparat-o chiar inainte de pandemie, o Skoda Octavia 2 din 2005, atata ne-am permis, masina am luat-o de la un vecin care a avut grija de ea, am platit 2500 de euro.

    Am facut cu masinuta aia zeci de mii de km, drumuri lungi si foarte lungi, inclusiv in portugalia am ajuns cu ea, a mers si merge perfect, motorul e excelent.

    Prin vara m-am uitat la ea, la pragurile alea putrezite, la toate copturile si ruginiturile pe care le avea saraca, si ne-am gandit sa o vindem initial.

    Apoi ne-am gandit mai bine, am investit inca 2000 de euro, am dus-o la tinichigiu, reparat tot ce era nevoie plus vopsit integral.

    Practic am o masina noua, fiabila, nu polueaza mai mult ca altele si cred ca voi muri eu inaintea ei, am de gand sa o tin macar inca 10-15 ani.

    Comentariu apreciat.6916
    • Acu, nu te contrazic la a tine o masina, ca nici eu n-am ridicat sapt trecuta vreun bolid de la reprezentanta. Tot masina mai „batrana” am, intretinuta, merge, bine, emisii, etc.

      Dar ce mi-a sarit in ochi…sa mergi cu o masina ~3500-4000 de km (vreo 30-40h de condus continuu) pana in Portugalia e mai degraba autoflagelare decat placere (ca e totusi o Octavia din 05, nu-i vreun Maybach sau RR). Parerea mea, fiecare isi petrece timpul cum vrea.

      PS: nu ai o masina noua, ai o masina vopsita. Masina are si alte piese in afara de praguri si aripi. Mai ai motor, radiatoare, ansambluri motrice, furtune, etc.

      Comentariu apreciat.5611
    • LE: nu inteleg de ce mi-a copiat numele tau @Nopcsa :)

      12
    • Nu te gandi ca am condus non-stop pana acolo, a fost cu familia, copii, opriri dese, hoteluri, am facut vreo 4-5 zile pana in Lisabona :)

      Nu a fost asa infortabil, 6-7 ore condus zilnic, am patit si mai rau (acum vreo 15 ani aveam un Megane din prima generatie, pe langa care Octavia e un vis frumos), si cu aia am facut drumuri mai lungi.

      Cat despre partea mecanica, aia era oricum pusa la punct. Sigur, nu a fost resegmentat motorul, dar nici nu are nevoie, masina merge brici.

      Deci din punctul meu de vedere e noua, se comporta ca si cum ar fi iesit din fabrica, arata ca si cum ar fi iesit din fabrica, deci sunt complet multumit :)

      Indecis. Tu ce zici?3218
    • NOU
      #38

      Intamplarea face ca am si eu o octavia 2 2005 si nu-ti impart entuziasmul de masina noua. Adica sunt foarte multumit de ea dar si-a trait traiul sa mai tragi de ea 15 ani mi se pare masochism :))

      611
    • Posibil, suntem firi diferite, asteptari diferite 🙂 pentru mine masina e o unealta, utila pentru deplasarea din A catre B, pentru cateva ore pe zi.

      Interiorul trebuie sa fie confortabil, mecanica sa isi faca treaba conform cerintelor.

      Ca are 5, 10 sau 15 ani, nu ma prea intereseaza, atata vreme cat functioneaza in parametri si cu minime investitii.

      Sunt genul care isi schimba telefonul o data la 5 ani si isi cumpara lucruri doar cand are o nevoie reala, cu o filozofie utilitara, aproape cazona, austera.

      Dar, din nou, iti inteleg si respect punctul de vedere 🙂

      200
    • Am un Golf Plus din 2007 si dupa 3 ore de condus imi vajaie capul de la zgomotul produs de motor, nu ai cum sa zici ca Skoda aia nu face galagie, mai ales pe autostrada, nu se compara cu o masina antifonata. E frumos condusul, dar nu la modul ala ca mergi de placere in alta tara?! Nu exista asa ceva cu tigaile astea

      41
  12. Oamenii isi cumpara masini in functie de buget. Banii stransi sau banii imprumutati. Va spun eu cum functioneaza parcurile astea de comuna. Se duc in germania/austria/olanda cu tirul si cumpara toate gioarsele la kilogram. Ce porneste e pus la vanzare ce nu porneste este dezmebrata. Toate „parcurile” vand in rate doar cu buletinul oricui prin niste IFN-uri dubioase si cu DAE cu 2 cifre sau chiar 3 (Mogo IFN) astfel vand masini ieftine ca sa se incadreze la venitul clientilor

    Comentariu apreciat.330
  13. am si eu o Vectra din 2004, am scos-o la vinzare cu 1500E negociabil, pina acum numai oferte de schimburi de la bruneti. Cred ca am fost prea sincer in descrierea din anunt si am facut-o de ris, vorba bancului. Daca ma incordez cu 2000 de lei o fac sa mai mearga 3 ani, dar cine sa circule cu ea ca am luat alta.

    Comentariu apreciat.281
  14. Alte cotezar sa ma explic : anul asta masina face 11 ani e un opel diesel cu peste
    300 000 km cumparat second hand la 165 000. Ideea era sa o schimb anul asta din cauze mai degraba estetice, bani nu am de una noua dar una mai nou poate chiar o hibrida faceam rost… pt 1100 euro repar tot ce e de reparat din punct de vedere estetic( mecanic masina e impecabila) si de diferenta plec in concediu. Masina sigur ma mai duce 3-5 ani fara probleme de ce as face efortul sa ma inham la un leasing pt una noua? Pur si simplu nu vad motivul, sorry amprenta mea de carbon o reduc in alte parti dieselul meu ramane, daca romania e 20 ani in urma Europei…atunci si masina asta e ok.

    Comentariu apreciat.453
    • alta metoda de finantare decat leasingul nu ai luat in calcul?

      121
    • leasingul era doar ca exemplu…orice metoda de finantare presupune o dobanda pe care nu sunt dispus sa o cheltui deocamdata, mai ales pt un bun care se depreciaza natural. Ideea era ca masina desi veche ea indeplineste cerintele la un cost mai mult decat rezonabil, comparativ cu ceva mai nou sau chiar nou.

      Comentariu apreciat.330
  15. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 935
    • Pt că ieși mai bine la consum cu dieselul. De asta, de sărăcie, nu că am fi fani diesel.
      Repet întrebarea de mai sus, câți au sa dea
      40 000 euro pe o PHEV sau electrica ?
      Duster hybrid, aproape 30 000 euro ? Chiar că, opriti planeta , că am luat-o razna …

      Comentariu apreciat.440
    • Ce sa faci bre, de ce sa arunci o mașina cu dsg 1.9 tdi daca inca functioneaza bine? A mea are motorul neatins, doar filtre si distributia cu pompa de apa. Radiatoarele le-am schimbat doar ca înflorise aluminiul din cauza aerului sarat si nu mai trecea aerul printre lamele, parbrizul zgîriat de la cenușa CET, ceva bucșe si aripile față schimbate pe spezele celor cu pocinogul. Are acum 18 ani.

      Comentariu apreciat.271
    • @car: am banii sa iau masina noua, dar ma oripileaza preturile. Nu gasesc justificare sa cheltui peste 40 mii euro pe o masina care in cativa ani o schimb. Decat sa dau 40+ pe o masina, mai bine iau un apartament cu o camera, care isi metine mai bine pretul si nici nu are atatea costuri de intretinere.

      Comentariu apreciat.341
  16. Am fost azi în service cu mașina. În zona de așteptare cu reviste, ceva raport făcut de Autovit pe 2023. 39% dintre căutări sunt pentru mașini până în €5000. 35% sunt pentru valori între €5000 și €10000. Ceva îmi spune că oamenii ăștia nu se gândesc la revânzare.

    Comentariu apreciat.342
  17. Am cumparat wagon diesel (2016) tomai din cauza ca o sa dispara aceste minunatii ale industriei automotive: straight 6 diesel, 3L. Nu intentionez sa o vand vreodata, e printre ultimile generatii de motoare diesel ICE fiabile care s-au facut pe planeta.

    Comentariu apreciat.445
  18. NOU
    #54

    Sunt aceeasi samsari care sambata/duminica dimineata la 6 erau cu masinile la spalatorie si la 7 erau in piata, doar ca sunt adaptati noilor trenduri de influencareala.
    *samsarii de meserie, nu shaormarii cu 1 2 masini pe langa job.

    Cat despre cumparatori, au bani. Merg la capsuni, la 9 to 5 job, la furat, se imprumuta, dar AU BANI. 5-10k eur au devenit o bagatela, altfel nu imi explic usurinta cu care ii scot cumparatorii.

    Am un prieten care a cumparat de la un parc d-asta cu ads pe fb, vreo 7000 eur, frantuzoaica aproape cheala, dar 2016. 100km drum, vazut platit cash, plecat. Nu testat dotari, nu drive test, nu diagnoza, nu mecanic.

    Alt prieten vindea o ibiza vreo 7-8k, nu il suna nimeni, 3 luni! Mai scade din pret dar tot nu il suna nimeni, probabil era deja prea ieftina ca sa fie si buna. Pe olx il mai intreaba unu-altul, „maine vin” „joi e bine?” si nu vine, stiti voi, oameni total dezinteresati sau care au cine stie ce combinatii in cap. Unul din astia, se prezinta pana la urma, se uita ca un nepriceput impreuna cu baietii lui adolescenti si marcheaza cei 7xxx eur. Fara mecanic, fara sa aiba el o diagnoza, fara sa se bage sub masina.

    Evident, o chestiune de timp pana vor incepe samsarelile sa iasa la suprafata, vezi bmw x5 protv.

    94
  19. Depinde și ce noroc ai, uneori poți găsi și exemplare decente. Noi, de exemplu, a trebuit să vindem Superb-ul din dotare anul trecut (10 ani vechime, 150k km), pentru că din 2025 se interzice orice diesel Euro 5 în Bruxelles. Și am zis să fim prevăzători și să o dăm din timp, ca să mai putem trage oleacă la preț. Am încercat inițial în România, cât am fost în concediu, n-a fost să fie.

    Și iaca proști tot noi: după ce am investit aproape 2.000 de euro în a schimba orice înseamnă direcție, sistem de frânare, ba chiar și radiatorul din bord, etc., cu gândul că ne mai folosim de mașină până o vindem, am ajuns să o dăm unor taximetriști din Rotterdam. Pe nici 9.000 de euro. Mașină absolut ca nouă dpdv tehnic, cu puncte de rugină, ca orice babă de 10 ani.

    Am găsit model asemănător în România: 11.000 de euro. Dar n-aș băga mâna în foc pentru kilometri :))

    1213
  20. Iti iei un cazan cu 3000 de euro mai bagi 1000 in întreținere și mai mergi cu ea lejer 5 ani.
    Plus mecanici la orice colț de stradă să nu uităm de ei.
    Și legat de poluare degeaba te chinui tu să faci tot corect dacă restul fac o pula.

    Comentariu apreciat.365
  21. Oamenii cumpara ce masini isi permit. Nu judec. Diesel, benzina cu GPL, sa circule. Aia e.
    In schimb e plin de „parcuri auto” care-s de fapt bisnitari de 2 lei care aduc niste cazaturi si pacalesc lumea. Pui capac niste service-uri proaste si piese China si uite asa circula harburi pe strazi.

    240
  22. La sfarsitul anului trecut am vandut ambele masini ale familiei: un Focus 2016 si un Ecosport 2020. Le-am vandut in ideea de a le schimba anul asta cu masini noi. Intre timp am luat niste masini cu care sa circulam. M-am uitat acum la preturi la masini noi si raman cu vechiturile cele-am luat. Nu gasesc nici o justificare sa platesc pe un focus cu 10 mii euro mai mult decat acum 8 ani cand l-am luat pe anteriorul, mai ales in conditiile in care are motor de 1 litru. Nu gasesc nici o justificare sa platesc peste 45 mii euro pentru o Kuga, sau 55 mii euro pe un Superb. Mai bine raman cu rablele mele si cand cad, cumpar altele. Nu intentionam sa revin la masini second, dar la preturile astea, prefer cazanele mele

    Comentariu apreciat.545
  23. Cam greu sa gasesti un curajos sa cumpere un DSG vechi de 10-15 ani. La orice manuala cu 1000 lei schimbi ambreiajul si cutie se gaseste la dezmembrari cu cateva sute lei.

    191
  24. Daca cumperi o masina la 15 ani, peste 5 ani mai speri ca o vinzi ?

    30
  25. Dupa cativa ani cu noile tehnologii pe masini multi au ajuns la concluzia ca decat sa dai o gramada de bani pe un viitor pom de iarna cu mii de beculete in bord aprinse mai bine ceva old school.
    Eu prefer sa bag 4-5000 de lei in primavara si imi fac tot trenul de rulare la vechiul meu TDI din 2008 decat sa imi iau un cotet relativ nou care ma lasa in mijlocul drumului

    100
  26. NOU
    #65

    off-topic: cand se schimba amortizoarele? in fc de km sau cand incep sa curga?

    10
  27. Ei nu ai cui să le vinzi… sunt și țări mai la est de România…crezi ca Turcia, Georgia, Ucraina o să interzică dieselul? Și apoi, ce partid din România crezi ca își asumă să lase pietoni 90% din alegători? Noi avem orașe mari fără variante ocolitoare (de orice fel, nu autostrăzi!), adică toate tirurile se plimbă prin centru cu păcura(ex Iași). Avem probleme mult mai mari decât interzicerea diesel. Nu suntem Olanda, încă!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube