Mașini: lăcomia VW și nedumerirea Hyundai

Am citit recent Luxury Strategy, din motive de interes pentru diferențierea mașinilor luxury și premium. Cartea are destule referiri și la auto, deci merită.

La subiect:

Nu mă prind de ce VW insistă să poziționeze Phaeton și Touareg ca fiind premium, având deja o marcă premium în grup (Audi), care vinde de rupe. Oamenii nu se gândesc la VW ca fiind marcă premium, o asociază cu mașini simple și rezistente, nu cu premium. Iar designul Touareg cu siguranță nu inspiră “premium”.

De ce și-ar lua cineva un Phaeton, preț de catalog 70.000€, când de banii ăia își poate lua un BMW 530 foarte dotat sau un Audi A6 cu extrem de multe opțiuni? Ah, nu concurează cu ele, ci cu BMW Seria 7 și Audi A8, care pornesc amândouă de la 80.000? Vorbim de limuzine premium, oamenii care se uită la categoria asta vor să facă economie de 10.000€ ca să cumpere un Phaeton?

La fel și cu Touareg. Prețul lui pornește de la 42.000€, cu 4.000€ mai mult decât un BMW X3 și cu 7.000€ mai mult decât un Q5. Da, este cu 15.000€ mai ieftin decât un Audi Q7 și cu 14.000€ decât un BMW X5, dar, din nou, cine se uită la SUV-uri premium nu se uită la VW.

 

phaeton

 

Hyundai Genesis e un sedan premium, copiat inițial după S-Klasse de la Mercedes, apoi după Lexus și acum după Aston Martin. Greșeala este aceeași: oamenii nu percep Hyundai ca o marcă premium sau de lux. Ar fi mai logic pentru coreeni să combine cele două mărci de volum (Hyundai și Kia), pentru a putea lupta mai bine cu nemții și japonezii, și crearea unei mărci premium, pe modelul Lexus sau Acura. Sigur, va dura niște ani pentru a se așeza în mintea cumpărătorilor, dar pe termen lung lucrurile stau un pic altfel.

 

 

genesis

 

De la o vreme mi se pare ciudat că toți fabricanții auto vor să urce spre premium, începând cu idioții de Ford, care au copiat botul Aston Martin cu totul, la tentativele coreenilor. Și toți uită că majoritatea oamenilor vor o mașina care să îi ducă din A în B, să aibă un grad sporit de siguranță și de fiabilitate și, eventual, un port USB.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. „De ce și-ar lua cineva un Phaeton, preț de catalog 70.000€, când de banii ăia își poate lua un BMW 530 foarte dotat sau un Audi A6 cu extrem de multe opțiuni?”

    Pentru că firma la care lucrează are contract cu VW și trebuie să aleagă un model de acolo. Plus că sunt o grămadă de oameni care vor o mașină luxoasă, dar nu pot apărea în fața unui partener de afaceri cu un Audi și să-i ceară un discount pentru cine știe ce produse, pe când cu un VW mari mai mucalit.

    Hyundai bănuiesc că are cotă mare de piață în zona aia a Asiei. S-or fi gândit că aceeași oameni vor dori și un model premium, dar dacă toate companiile ar lua numai decizii bune de business, unde ar fi azi?

    00
    • Fara suparare, dar, ce fel de partener de afaceri s-ar uita la barca aia imensa de Phaeton si s-ar gandi: „ba, ce sarac e asta, merge cu VW…” ?

      00
    • Primul lucru care-mi vine in minte cand vad un Phaeton pe strada e: uite inca unul care si-a luat asta la mana a treispea cu 12.000 de euro.

      00
    • exact asa e si va zic din experienta. Aveam la test acum ani de zile un phaeton, mers cu el la servici si hai cu seful meu la o intalnire.. Mergem cu phaetonul ce kkt.
      Acolo, un gigel, firma constructii cu S500, mai vechi, aparuse deja modelul nou de cativa ani dar still S500.
      Ghici cine a venit cu un vw mai mare si uratel fata de „S”. :)

      00
    • Apropozito, masina cea mai tare de la Hyundai este Equus, nu Genesis. Cautati pe internet sa vedeti cum arata.

      Hyundai vinde grav de tot in SUA, unde are garantie de 10 ani (da, ati citit bine) si multe, multe avantaje pentru cumparator. Face cam ceea ce a facut Toyota si apoi Lexus. Eu am fost fanatic VW, am trecut pe Hyundai, de care sunt foarte multumit, e foarte value for money (piese cu preturi in dolari, nu in euro, totul simplu, etc.). In statistica JD Power, Hyundai este peste VW in SUA si se apropie puternic de japonezi. Practic e o masina coreeana, fiabila ca una japoneza, la bani de japoneze de pe vremuri, cand erau masini ieftine.

      Am vazut niste teste comparative pe un site american si Equus era comparat cu Bentley Mulsanne (da, nu radeti) si ideea e ca e la sfert de pret. Acolo merge schema, pentru ca nu au suferinte ca la noi, lemnul e plastic, pielea e plastic, cromul este plastic si aluminiul brosat este plastic, deci no problemo. (desi in pliantul de 2015 scrie „genuine leather” si „real walnut wood”). Masina cu 10 ani garantie care arata bine si are de toate, pe bune, nu e chiar gretos…

      00
    • radu, logica ta e corectă, dar se aplică la foarte puțini oameni. sunt de două ori mai multe seria 7 de vânzăre și de 3 ori mai multe a8-uri pe mobile.ro decât phaetoane. deci nu e foarte populară, si nu faci o mașină pentru a umple spatiul de sus în gamă și după aia încă una care să umple spatiul dintre ea și passat.

    • @Teo: „Fara suparare, dar, ce fel de partener de afaceri s-ar uita la barca aia imensa de Phaeton si s-ar gandi: “ba, ce sarac e asta, merge cu VW…” ?”

      Cei care aud că ai doar VW, nu și tipul exact.

      00
    • @Vali: „radu, logica ta e corectă, dar se aplică la foarte puțini oameni. sunt de două ori mai multe seria 7 de vânzăre și de 3 ori mai multe a8-uri pe mobile.ro decât phaetoane. deci nu e foarte populară, si nu faci o mașină pentru a umple spatiul de sus în gamă și după aia încă una care să umple spatiul dintre ea și passat.”

      Păi nu vând multe, corect. Depinde și cât au investit în dezvoltare, că dacă o fac pe un șasiu împrumutat de la alții șamd, iese mai ieftin proiectul de dezvoltare și atunci nu trebuie să vândă la fel de multe pentru break-even.

      În plus, poate că oferă mai multe dotări la același preț sau un pic mai jos decât Audi/BMW. Uneori contează mai mult asta decât cine a pus primul un radar pe mașină sau că Audi-ul trece pe la service la 4 ani, pe când Phaeton la 3 ani. Sunt multe considerente aici.

      Un exemplu care-mi vine în cap este Skoda Superb, unde nemții au cam observat că oferă mai multe decât un Passat, la același preț. Nu se gândea nimeni că Skoda e vreo marcă premium, dar faci o generație și nu prea se vinde, mai faci încă una și măcar intră pe radarul clienților, mai faci una și o faci de succes. Companiile au planuri pe mulți ani, or ști ei ceva.

      00
  2. Sunt de acord cu articolul, mai putin cu parerea despre Touareg care, cel putin modelul nou, arata si aduce a SUV Premium din multe puncte de vedere.
    Am avut si ocazia sa conduc unul si sincer n-am avut ce sa-i reprosez. Nu pare, dar chiar iti da senzatia de masina de lux.
    Phaeton-ul, intr-adevar, e doar pentru cocalari.

    00
    • LOL. Nu stiu cum ai ajuns la concluzia asta.
      Daca e vreo masina de la VW/Audi care NU e pentru cocalari, aia e Phaetonul.
      Tuaregul si Q7 in schimb… lol.

      00
  3. Teoretic, nici un „cineva” nu-si cumpara asa ceva, ci doar firmele, care pot avea conditionari, avantaje etc.
    Practic e plina Romania si Bulgaria de cocalari pe care nu-i intreaba nimeni de unde au bani.

    00
  4. Genesisu ala e de o hidosenie odioasa

    00
  5. Hyundai vor sa separe brand-ul Genesis ca o divizie „premium”, unde nu vor face masini lux ci si sportive mai cu pretentii. Pe astea vor sa le disocieze de gama de hatch-uri ieftine.

    VW insista pentru simplul fapt, ca au clienti care le cer masini mai bune, dar care nu vor Audi, Porsche, Bentley etc. Fie pentru ca se pacalesc ca o limuzina de la VW ar fi mai usor de intretinut decat una de la Audi, fie pentru alte considerente (poate chiar pret).

    Si mai e ceva. Look-ul Touareg si al Phaeton este pentru cineva care e cu adevarat conservator. Cand dai peste 80 mii euro pe o masina nu e ca si cum lumea nu va sti asta, indiferent ce scrie pe emblema. Dar atunci cand dai banii astia, e posibil sa nu-ti placa ce fel arata alte modele.

    Q7 e stangaci, Cayenne inca e urat pentru multa lume, ML-ul nu mai are impresia aia de soliditate iar X5-ul parca e preferatul mafiotilor mai nou, Lexus si Infiniti sunt in fundal, pentru cei care sunt cu adevarat interesati.

    De mentionat si varianta cu flota. Atunci cand cumperi x vehicule comerciale sau pentru agenti vanzari, discuti altfel cu un dealer. Si atunci nu-ti ajunge ca administrator sa iei tot Passat, cum are tipu de la marketing sau doamna contabila….

    Producatorii, in general, vor sa mearga in zona premium, pentru ca acolo marjele de profit sunt mai mari.

    Toti producatorii se prezinta cu masini din ce in ce mai bine facute, cu mai multe jucarii si cu fisa tehnica cea mai impresionanta. Multe dintre imbunatatirile astea duc la trecerea din ce e astazi nivel median spre ce era in urma cu relativ putin timp premium.

    Un Mondeo de astazi, include ce avea Clasa S acum 7-8 ani. Pe multe nivele chiar depaseste Ford situatia. In asa conditii, de ce sa nu vrei sa te categorisesti ca fiind premium si sa faci mai multi bani? Pentru ca Mercedes si Audi fac asta de zeci de ani iar tu ai produs toata viata masini pentru mase?

    00
  6. Loialitatea de brand? De ce sa-l lasa pe clientul fidel sa-si ia inca un Passat? Cred ca este mai usor sa-l convinga sa-si ia un model mai scump din acelasi brand decat un Audi de ex, chiar daca clientul stie ca asta face parte tot din VW Group.

    00
  7. Dar acneicii de pe 4tuning de cand viseaza la un model Dacia care sa se bata cu Passat de exemplu

    00
  8. Parerea mea: Phaeton este peste A8 si seria 7. Dpdv calitativ garantez acest lucru. Phaeton nu a fost facut pentru a atrage priviri, ci pentru a avea cel putin acelasi lux ca celelale masini insa discretie mult mai mare . Ferdinand Porche a cerut de la inginerii VW o masina de lux care sa aiba un motor capabil sa fuga cu 270/h iar in interior in timpul asta sa poti servi ceai iar geamurile sa nu se abureasca. Masina nu a fost gindita pentru consum sau prestanta,ci pentru discretie si lux maxim.

    00
  9. Nu uita ca la toti producatorii, in modelele de lux se „testeaza” tehnologiile care peste ani (uneori vorbim aici de 5-10 ani) or sa ajunga in modelele de volum.

    Asta este unul dintre motivele pentru care modele de lux exista la orice producator (chiar daca nu e premium)

    Diferenta o face traditia in echipele care dezvolta din fiecare firma/divizie.

    Brandul Audi poate fi trendsetter, VW e doar volum si follower.

    00
  10. 3 motive care ar justifica phaetonul:

    1. exista oameni (am intalnit, nu fac presupuneri) care considera BMW ul marca de traficanti de droguri, audi marca pentru proxeneti, mercedes masina de mafioti si o groaza de idei de genul asta. Formeaza o piata mica, e drept dar nu neglijabila.

    2. la o scara mai mica (land in loc de tara) aceleasi motive pentru care si francezii au modele zise premium. Demnitarii sunt dotati cu automobile produse in Franta sau macar cu marci frantuzesti. Similar, un demnitar din Saxonia sau Saxonia inferioara va primi ca masina de serviciu ceva fabricat in landul sau o marca asociata intr-un fel cu landul sau.

    3. Marketing si imagine a firmei. Asa cum toti posesorii de ursulet isi imagineaza ca au o masina cel putin egala cu un Z4 sau cu o seria 7 sau cu un X6, ca doar tot beamveu e, asa si posesorii de VW sunt maguliti sa stie ca exista limuzine cu aceeasi sigla ca a masinii lor. Nu uitati ca exista romani care cred ca Dacia face masini ieftine pentru ca NU POT sa faca masini premium. Ei bine VW arata ca stie sa faca masini premium desi poate ca nu isi scoate banii pe R&D si in felul asta isi sporeste vanzarile la golf si passat si scoate parleala de acolo.

    00
  11. serios, numai scrie despre masini, nu e domeniul tau! phaeton a fost un fel de legacy al inginerului sef de la VW timp de vreo 30 de ani, atunci cand a iesit la pensie, primul model cel putin, a avut multe inovatii si dotari care nu se puneau pe restul limuzinelor (S, A8, 7)

    Nu stiu daca doar mie mi se pare ca o dai cu bata in balta la capitolul masini.

    00
    • doar ție. de aia ar fi frumos să încetezi. nu pui preț pe părerile mele despte masini, treci peste articol. serios, de ce să-ti faci sânge rău?

    • @vali petcu: serios?? Îți spune să ”numai” scrii păreri despre ceva unul care nu știe să scrie corect?

      00
    • Te critic, ca sa zic asa, pentru ca te citesc mii de oameni si le faci o parere gresita despre industria asta si tot ce inseamna, mai ales ca toti romanii sunt cunoscatori de masini si iau unele chestii de bune. just my 2 cents

      00
  12. De fapt VW ocupa un loc unic in piata. Sunt intre premium si lux.
    VW au ridicat foarte mult calitate in ultimii ani – pana in punctul in care sunt cam singurii pe segmentul lor de piata. Sunt mult peste orice altceva in jurul lor – vezi Opel, Ford.

    Mai exact – daca vrei o masina premium dar sa nu dai bani de BMW/Mercedes – Audi – atunci VW este o alternativa foarte buna.

    VW sunt in momentul de fata sunt cam singuri pe segmentul lor.

    In plus – marea majoritate a soferilor de VW cam raman in grup si trec apoi pe AUDI.

    00
    • intre premium si lux? si asa arata o masina premium? patrata?
      vw e putin peste masinile de volum, nu e premium.
      cred ca noile linii de design sunt facute ca sa-si testeze fanii, daca iti plac noile vw-uri atunci clar esti fan infocat. pacat ca ii obliga si pe cei de la skoda si seat sa ii imite

      00
  13. eu sunt la al doilea vw si imi plac masinile din motivele mele. acum ca o duc mai bine doresc sa-mi iau o masina premium. ce crezi tu ca-mi voi lua?

    00
  14. VW nu mai este de mult văzut ca o masină simplă şi rezistentă şi doar atât. Gravă confuzie, denotă necunoaştere, burta pe carte înainte de dat cu părerea. Cu Phaeton, părerea mea una din cele mai bune maşini pe care le-a făcut VW, e mai complicat, dar mi-e lene să explic…Touareg nu face parte din clasa X3 sau Q5. Cel putin teoretic, ca poziţionare. BMW 530 nu este din clasa Phaeton. Iar la dotări din serie, Phaeton dă clasă, am fost cu masina, stiu ce vb.

    00
    • ai văzut reclama aia cu touareg „nu vrem să-l murdărim”? eh acolo zace problema. oamenii se dau cu mașina pe asfalt, și se gândesc la badge inainte de toate. de aia bmw a ajuns marcă de volum.

  15. Exista o explicatie foarte simpla: acest gen de situatii vor persista atat timp cat unii oameni vor cantitate in detrimentul calitatii. De aceea foarte multi isi vor cumpara Toureg in loc de X3 si Q5 pentru ca e „mai mare”. Cauta un proprietar de de Touareg si inteaba-l de ce nu si-a luat X3. Sa ne spui si noua ce iti raspunde.

    Iar cat despre cantitate vs calitate, sa fim seriosi. Un X3 nu ofera cine stie ce calitate fata de un Touareg. Mai mult blazon, mai multe fite, dar nu extrem de multa calitate. Iar A8 si Paheton sunt pe dedesubt aceeasi masina.

    00
  16. nu. gresit. vor un lugjury de 10.000 eur care sa ii duca din a in b. daca s-ar putea, ar vrea un lugjury si de 5000 eur – cu conditia sa nu se cheme logan. din acelasi motiv pentru care s-au inventat aifoanele mai ieftene si se vand.

    00
  17. Nu a zis nimeni nimic de Subaru? :))

    00
  18. Idiot esti tu, nu Ford. Un Focus echipare de baza dar cu pachet trend si pachet de iarna e 13k negociat cu rabla. A, zici de masini mai scumpe unde intra Mondeo. Dar aici nici eu nici tu se pare ca nu ne pricepem.

    00
  19. O mașină ți-o achiziționezi pentru ca îți place, nu este de vorba de clasa din care face parte sau de contracandidatele din partea altor mărci. Îți cumperi un Touareg pentru ca te atrage ceva la ea, nu stai să te gândești că un BMW e mai scump doar cu 15000 de euro și cumpărându-ți un Touareg faci o alegere proastă, o mașină ține de subiectivismul fiecăruia dintre noi.

    00
  20. 1st world people problems.

    00
  21. Tot ce pot sa contribui la discutia asta e:
    Jetta e un passat mai mic sau un golf mai mare? : ))))

    Aici e toata smecheria de marketing.
    Multi vor sa par mai mult decat sunt.

    00
  22. chiar daca articolul asta e cam paralel, partea cu „și, eventual, un port USB.” e beton
    si slaveaza :)

    00
  23. Care mai suferiti aiurea ca noile Hyundai si KIa arata naseol, ca vezi domne vai ce design nu stiu cum, se vede ca vorbiti influentati de faptul ca astia sunt coreeni. Designerul sef al grupului e Peter Schreyer, fix un cumatru care a lucrat foarte multi ani la Audi. Deci nu sunt desenate de ai lor, au luat un om foarte cunoscut in Europa.

    00
  24. Istoria Phaeton este interesanta sa o cititi. Practiv VW s-a enervat cand Mercedes a facut A Classe sa-i concureze in ieftineala. Mie imi place chit ca e „underrated”.

    00
  25. In mentalitatea noastra VW e ,,cea,, mai premium. Audi isi cumpar doar cei care is fraieri si vor sa plateasca mai mult pe aceleasi piese!

    00
  26. „De ce și-ar lua cineva un Phaeton, preț de catalog 70.000€, când de banii ăia își poate lua un BMW 530 foarte dotat sau un Audi A6 cu extrem de multe opțiuni? ”

    pentru ca seria 7 sau s class sar in ochi de la o posta si toata lumea le cunoaste, pe cand un phaeton, pentru neavizati arata ca orice passat mai vechi

    00
  27. Cateva remarci:

    1. Nu toata lumea cauta automobile de lux. Uite, un prieten se uita dupa o masina care sa-i transporte fara probleme familia – 2 copii – si bagajele aferente pe o saptamana – zece zile, si care sa fie si misto de condus, relativ economica, bine dotata etc, si acum in lista sunt Discovery Sport, Touareg, VW Passat break, A6 Allroad. Da, lista e preliminara, nu toate le-ar lua de noi, pentru Allroad ar merge in Germania etc, dar sunt + si – la fiecare – VW are cam tot ce ti-ai dori in mod real, Allroad e 100% din ce ai putea avea nevoie ever dar costa mai mult, Discovery Sport arata bestial etc. Marca in sine – lux, nelux – e ultimul considerent pentru el si, chiar daca pentru mine conteaza putin mai mult marca (n-as lua ever o masina franceza), cred ca e o abordare corecta.

    2. Producatorii nu castiga bani doar din modelul respectiv. Exista studii care arata ca Phaeton-ul si Touareg-ul au ridicat semnificativ imaginea marcii VW, chestie care a rezultat in multe alte vanzari, si da, or canibaliza Audi, dar subestimezi cati clienti au luat de la Ford, Opel etc cu Passat-ul.

    3. Fiecare producator are cate un produs cu care intra in alta categorie de preturi fata de cea in care concureaza de obicei – daca te uiti la ceasuri, de exemplu, Omega, Longines etc, care au ceasuri de la 400 EUR, au si ceasuri de 20.000 EUR, desi ca brand e fix pix fata de Rolex, Breitling etc. De ce are ceasuri de 20.000 EUR? Nu neaparat ca sa le vanda, ci ca sa arate ca poate face asa ceva. Cine le cumpara totusi? Cei care vor calitate fara exclusivitate – un ceas de 20.000 EUR de la Omega facut de o marca mai cunoscuta ar costa semnificativ peste 50,000, deci daca nu vrei exclusivitate poti face economie. Ce obtine? Un client Omega se simte mai bine vazand ca firma care produce ceasul lui produce si ceasul de 20.000 EUR.

    00
    • Desi comentariul tau e pertinent arata-mi cu Omega de 400 de euro si-l cumpar maine. Omega nu e in categoria Longines, Oris, Maurice Lacroix, Tudor, etc. ci Rolex, Breitling, Corum, Zenith, IWC, etc. desi e in Swatch Group.
      Asta asa, sa nu se simte prost cei cu Omega la mana.

      00
    • @mda – corect, ai dreptate, m-am documentat si asa e. Nu inteleg de ce, dar ca brand asociez Omega cu Longines, Seiko etc, ceea ce am inteles ca e extrem de gresit. O fi faptul ca am fost oarecum expus la brand mai devreme, spre deosebire de alte branduri de care am auzit mai tarziu – Breitling etc, si ca l-am vazut falsificat de nenumarate ori :)

      O fi aceeasi chestie cu Jaguar – romanii vad brandul putin sub Aston Martin, in timp ce englezii il vad pe aceeasi pozitie cu Audi, BMW si Mercedes.

      00
  28. Cand a fost desenat botul la Ford, AM era al lor!

    00
  29. De ce as cumpara un Touareg ? Pentru ca-mi place! Punct. Insa mai astept putin loteria bonurilor =))

    00
  30. Ce se mai moare de grija VW :)) Își dau oamenii cu părerea de ce există Touareg când au deja Q7… păi pentru că vânzări. Mari! Și profit! Desigur, specialiștii responsabili cu strategia VW nu au pregătirea și experiența celor ce comentează aici, motiv pentru care există și Phaeton-ul :)

    00
  31. Phaeton si Touareg reprezinta topul gamei vw si au ridicat imaginea marcii, adica ala din polo se simte mai bine cand sta la semafor langa un Phaeton si e multumit de alegerea facuta, asa cum se simte si ala din a class pe langa un S63, ce pendula mea e aceeasi marca, aceeasi masina in conceptia lui. Bentley continental e aceeasi masina cu phaeton, doar ca au alta sigla, alt exemplu. Eu am un vecin care are o tigaie de a clas de prin 98, dar in sinea lui omul crede ca are o super masina, are mercedes si e la fel ca ala cu cls din 2014..

    00
  32. Pai phaeton-ul a fost facut din 2 motive. Cel mai putin important era ambitia lui Piech iar cel mai important a fost ca aveau nevoie de o platforma pt revitalizarea Bentley, marca proaspat achizitonata de grup la vremea aceea. Phaeton a devenit Bentley continental gt.

    00
  33. Data viitoare cand analizezi gama de produse a grupului Hyundai (care are si Brandul Kia) uita-te spre piata americana si nu uita faptul ca Genesis nu se vinde in Europa (i40 e vârful de gama)
    Passat o sa se vanda in draci, iar Phaeton e o greseala nerecunoscuta din punctul meu de vedere. E ok ca o marca de consumer sa se ducă spre Premium ca si calitate, nu ca pret. Ford nu a urcat prețul ca VW. E ok

    00
  34. VW dupa 2006 e slab ca fiabilitate. Dar vinde bine in Europa. O gama mare de masini aduce clienti. Si lispa de fiabilitate aduce venituri in timp.
    Pe de alta parte Hyundai e laudat in Vest peste tot. Si la noi sunt cei mai ok la garantii. Astepti super stil de la ei? Mai incolo cand mai cresc preturile.

    00
  35. Toti producatorii urca spre premium pentru simplul fapt ca, clientul devine mai lacom, mai vanitos, mai exibitionist, pentru simplul fapt ca acum ei vor asculta in masina lor shiny mizeria de kiss FM si nu frumosul Radio Contact, pentru ca nimeni care iese in oras nu mai are un telefon doar pentru a vorbi la el, ci pentru a da un check ori un status „de bine” la ultima fita din oras. etc. Toate aeste mutatii sociale spre imbecilitate, prost gust si cocalareala se reflecta direct in oferta producatorilor de masini. Inocentii ani ’90 s-au dus, decenta si bunul gust sunt acum apanaje deformate ale intelectuallor frustrati sau a hipsterilor(nu toti) Da, se poate spune ca exista un progres tehnologic dar asta e o cu totul alta discutie. Toate lumea vrea acum o bucata din acest vis de „om ajuns” sa-i lasam pe taximetristi sa conduca Loganurile.

    00
  36. Stimati cetateni,incercati sa reveniti cu picioarele pe pamant si sa lasati de-o parte sintagmele premium si numele pompoase tuareg ,passat,audi si alte kkaturi.Sunt mecanic auto si nu recomand nimanui nici o masina produsa de grupul VAG.Sunt singurele masini nelipsite din orice service auto…da!! ele sunt urmatoarele: audi cu partea de injectie respectiv rampa de inalta ,electronica si injectoarele si ww cu surioarele scoda si seat care prezinta toate problemele posibile si imposibile care pot scoate din minti atat un posesor inrait cat si un mecanic.Am avut ocazia sa vad injectoare picate la audi la nici 100000 de km.Am vazut motor de golf si polo desfacute dupa 2-3 ani de utilizare si nici 40000 de km.Am fost socat de calitatea proasta a metalelor din compartimentul motor ,de zgarcenia cu care a fost confectionata instalatia electrica la polo care seamana mai mult cu o instalatie de brad chinezeasca,de structura lantului de distributie,de calitatea indoielnica a tachetilor hidraulici si de multe alte mizerii specifice acestei marcii care nu are rost sa vi le mai enumar.Asadar cand vreti sa cumparati WW dragi cetateni lasati snobismele deoaparte si sfatuiti-va cu un mecanic de incredere.Succes mult in alegerea unui automobil!

    00
    • totusi va intreb avand un wv jetta de 12 ani cu 350.000 km care m-a purtat prin toata europa schimbat doar placutele de frana pompa de apa si cureaua ce-mi recomandati pe ce alta masina sa o schimb???Sincer!?Masina a fost fabricata in Mexic cumparata in Spania cu 1 an vechime si 90.000 km vechime!!Ulei long life…sotia nici acuma nu vrea sa-l dam!!

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube