Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
50 comentarii
NOU
#1
aoleks
Cu intretinere calumea, mai ceva ca la carte, masinile moderne ajung la 1 milion de mile fara probleme. Problema e ca multe lume considera schimbarea ambreiajului si a suspensiei „reparatie capitala” si mai bine o vinde. Sa nu mai zic cum schimbarea unui senzor e asociata cu „probleme la motor”, iau alta!
00
NOU
#2
Cristi
Am observat si eu asta. Insa poate perceptia asta este si din cauza ca sunt mecanici care iti cer scoruri astronomice pentru anumite chestii. De exemplu, la un Golf IV care-mi aduce bani (car cu el tot felul de chestii, nu il tin de frumusete), o amarata de segmentare se face la aproximativ 1900-2100 lei.
Am un mecanic (nu-i dau nume ca are clientela destula) care mi l-a segmentat la 3 milioane + piesele cumparate de mine. Am urmat sfaturile lui si masina merge impecabil – de la 1 litru de ulei la 300 km cati imi manca pana acum 2 luni am ajuns sa nu mai bag deloc si am mers in draci si turat destul.
Plus ca sunt tot felul de chestii la masina care mai trebuiesc schimbate dar un mecanic bun te poate sfatui in asa fel incat sa nu arunci bani aiurea doar ca sa isi faca manopera ci sa schimbi ce, cand si cat trebuie. Mergi si linistit si fara sa schimbi jumatate de masina pe an. Dar astia sunt mai greu de gasit.
00
NOU
#3
Floo
Ti-a dat si factura la aia 300 de lei?
Ti-a rectificat si vibrochenul in banii astia sau a iesit treaba pe sfert (iti explic imediat)?
Faci confuzie, cand te duci la service si intrebi cat costa o segmentare primesti pretul pentru toate operatiunile, cu rectificat chiulasa, rectificat axe cu came, etc. La 300 de lei mecanicul tau a presupus ca n-ai probleme la supape deci nu trebuie data chiulasa jos – a scos radiatorul, a dat jos distributia, a mutat motorul putin in fata si ti-a coborat vibrochenul. Pe care nu pot sa cred ca nu l-a rectificat. Asta e treaba facuta pe jumatate desi ai fost unul din cazurile fericite cand n-a fost nevoie de mai mult.
In momentul in care nu mai faci treaba la negru pretul o sa se dubleze, iar cand faci toate operatiunile (numai rectificarile plus refacerea planeitatii chiulasei costa cateva sute de lei bune) nu-i asa mare lucru sa ajungi la 1500-1600 de lei manopera.
00
NOU
#4
super_fotbal
Ce a zis Floo asta aici e fix textul de il baga mecanicii cand vor sa te faca de bani.
Eu stiu doar atat cand vine vorba de masini, ulei la timp si aia e, merge motorul pana se dezintegreaza metalul din care e facut. Si sa ii mai dai un drum de vreo cateva sute de km. Escortu meu acuma merge si nu merge, dar fac pariu ca daca il aduc pana in bucuresti intinereste.
Cel mai adesea chestiile se strica din cauza temperaturii sau ca stau degeaba. In rest daca masina merge, ii schimbi piesele uzate si sanatate.
Eu am luat o astra pana la urma, m-a costat cat Mercedesurile la care ma uitam, dar dupa ce am aflat de ce sunt asa ieftine am abandonat ideea. Cred ca are ceva pe la ambreiaj si sincer imi e si frica sa ma interesez sa vad cat costa, asa ca ii fac papucii intr-un an si sa se spele aia cu ea pe cap. E in garantie masina, dar nu stiu daca o fac aia pe degeaba.
00
NOU
#5
un_oarecare
@Floo: La Golf 4 1.4 16V nu se rectitifica vibrochenul. VW spune ca daca desfaci vibrochenul, se curbeaza suportul in care este tinut si nu o sa-ti mai porneasca motorul niciodata. Curajosii care au vrut sa rectifice vibrochenul au descoperit ca VW avea dreptate. Nu stiu cum este la alte motoare VW sau la alti producatori. Daca cunosti service in Bucuresti care reconditioneaza motoare de Golf 4, sunt interesat(segmentare, rectificare, alezare, honuire).
00
NOU
#6
hendrix
E plin olx de mașini cu peste 1000000 de km
00
NOU
#7
giastinbiba
au si poze cu larisa tanasoiu. cica mai are putin pana la 1000000
00
NOU
#8
Bluehand
Taxiurile din buc au intre 500-800k alea mai rapciugoase si merg. Logan plm.
00
NOU
#9
Andi s
si nu bate ..nu troncane nimic
00
NOU
#10
Bluehand
Poate cine stie, insa asta e problema? eu zic ca daca loganu poate ajunge la peste 500k fara aprobleme motor paote nue asa prost…
00
NOU
#11
Bogdan
Majoritatea au motorul sau transmisia reconstruita . Asta in tari cu apa calda inseamna mai mult decat costul unei masini noi ca si manopera . La noi avem avantajul manoperei ieftine deci da se poate mentine o masina spre 500k km cu niste costuri mai mici decat a da 15k-20k pe o masina noua . Exemplu concret, reparare Turbo in RO cost 500 ron la un mecanic particular, ptr aceeasi operatie in Germania m ar fi costat peste 2000 de euro . Vopsire jumatate de masina in RO 500 de euro, polishare zgarietura mica in Germania 1500 de euro ce e drept la reprezentanta pe asigurare . Si lista poate continua . Asadar daca sunteti un pic mecanici puteti cumpara o masina buna care necesita o reparatie f scumpa in Germania, si o reparati in RO la o zecime din costuri .
00
NOU
#12
zdruntzi
+ ca mai sunt alea folosite de bunicute care merg cu ele doar la piata,in weekend,2 ore.
00
NOU
#13
giastinbiba
din care o ora jumate parcheaza
00
NOU
#14
Arthur
Pai da, pt ca probabil parcarea e full si nu fac ca in Romania ca o lasa putin pe avarii.
00
NOU
#15
Gore
Vali, am eu un băiat dacă vrei. Repară orice marcă de mașină. Are și rampă în curte. Să-mi zici dacă e.
00
NOU
#16
michael
00
NOU
#17
giastinbiba
„If you win the lottery, the first thing I want you to get me is a face lift and a boob job,” said my 49 year old girlfriend as I was checking my ticket.
„Well, actually, the first thing I would buy is a reconditioned engine and a respray for my Mondeo,” I replied.
„Why would you waste your money tarting that old thing up, you might as well get yourself a new one,” she said.
„My point exactly.”
00
NOU
#18
Adrian
Ambulanta dializa. S-a schimbat doar uzuale, un kit distributie. Rugina la raze… Ca mai toate masinile ce chiar circula pe drumurile din RO. peste 600km zilnic. Turbina rezista !!!
bine semnalata greseala. Un KIT AMBREIAJ am vrut sa zic. Distributia, filtre, uleiuri, bucsi, pivoti etc s-au schimbat permanent la numarul de kilometrii indicati
00
NOU
#21
Ovidiu
Peste un milion de mile, Vali.
E o diferenta substantiala…
00
NOU
#22
vali
sună mai bine un milion de kilometri vs 1,6 milioane de kilometri.
NOU
#23
giastinbiba
aici e o chestie care se invata in jurnalism.
regula e sa vii cu cifre rotunde.
3 el a rotunjit in jos ca asa i s-a parut mai sexy
00
NOU
#24
sitting duck
Iar 1,3 milioane mile la Lincolnul ala inseamna aproape 2 milioane de kilometri
Cand am dat click pe video ma asteptam sa fie ceva masini de la noi.Credeam ca vad mercedes-ul w115 sau bot de cal cum il stie lumea.Cred ca e masina cu cel mai longeviv motor,chiar si azi mai sunt cateva exemplare care hoinaresc prin gropile Romaniei si au trecut demult de 1 mil km.Cu toate astea,referitor la video-ul tau imi place Porsche-ul :X
00
NOU
#28
Alex_
Totuși toate pe benzina. Nici un TDI printre ele. Oare de ce?
00
NOU
#29
ionb52
Pentru ca SUA……
00
NOU
#30
ion marius
Pentru ca filmul e facut la americani, iar la ei diesel nu găsesti decat pe camioane.
00
NOU
#31
Catalin
Pentru ca „America” :))
00
NOU
#32
aoleks
Se vede ca nu gandeste nimeni pe-aici ca ai multe plusuri la comentarii. Acuma hai sa-mi bat pendula de voi:
De ce locomotivele, tractoarele, vapoarele si orice alt utilaj serios care face milioane de mile in cateva saptamani e pe diesel? Nuah bun, hai sictir si forza TDI
00
NOU
#33
Arthur
@ aoleks: daca tu imi arati in Romania vapoare sau locomotive pe turbo (adica acel t din tdi), eu le mananc pe toate, cu tot cu operator. Ah, si locomotivele alea de obicei sunt diesel-electric, nu diesel simplu.
00
NOU
#34
aoleks
eu ma refeream la diesel in general, nu la TDI. doi la mana, vorbesti de parca romania e miezu cand vine vorba de utilaje :). noi inca aram campul cu caru tras de boi…
alex nu s-a legat elementul turbo, ca turbo gasesti si pe benzina. s-a legat ca nici una din masinile alea nu e pe diesel, insinuand ca diesel-ul nu e capabil de asemenea kilometraje. din contra, zic eu, e chiar invers, cu sau fara turbo.
00
NOU
#35
maxp
Dacia 1300 1200000 km in 1996. Nu vand, doar ma laud
00
NOU
#36
Arthur
Sau 200.000 km, pt ca masina aia garantat nu are contor pt milioane.
00
NOU
#37
Sly
Nici eu nu cumpar, doar vad.
00
NOU
#38
mihai
doamne, ce frumos e Volvou’ ala. si si cel mai plimbaret, 5(!!!!!!!!!!!!) milioane km. wtf.
00
NOU
#39
hellfire
Cum pendula mea sa zici ca o masina a rezistat 1milion de mile si apoi sa declari ca motorul a fost reconstruit de 3 ori. Un cacat pansat.
00
NOU
#40
eddy
pansat esti tu. vezi diferenta intre motor si masina?
masina a rezistat. motorul nu prea.
00
NOU
#41
sitting duck
„rebuild” in engleza nu inseamna reconstruit. E ceea ce noi denumim resegmentare
Am schimbat bordul la Renault 25, cand avea 870.000 (Se poate verifica la AutoFyg in Cluj) Am pus unul din dezmembrari, resetat la 0. Am vandut masina cu bordul la 215.000 si cine a luat o, a mai umblat cu ea vreo cativa ani. Diesel aspirat, 2068 cmc.
Deci se poate si cu Diesel.
Nu s-a segmentat, nu s a lucrat la nimic in afara de distributie si instalatie electrica.
Portierele schimbate din cauza faptului ca fostul proprietar umblase fara bandouri, intrase apa si facuse rugina. Fugea bine, mirosea bine, confortabila, directie superba …si 8 milioane jumate impozit pe an. Daca nu modifica Boc impozitele…cred ca o aveam si acum.
Cu diesel mult mai usor ajungi la valori de genul, mai ales aspirat (fara turbo). Combustibilul e mai uleios, uzura mai mica, dar si performante mai mici.
Sunt multe alte exemple mai bune decat cele din video. Multe taxiuri ford windstar au trecut de 1 milion de km cu motorul din fabrica dar cu trasmisia schimbata de cateva ori.
Uite aici masina de vanzare cu 1 milioan de km la bord primul proprietar
In Romania nu sunt foarte polulare masinile japoneze, dar au foarte multe modele foarte fiabile. Cele mai logevive masini au fost facute in anii ’80-90, motarele si transmissile la masinile noi rezista mult mai mult dar din pacate partea electronica nu e fel de fiabila.
Cu intretinere calumea, mai ceva ca la carte, masinile moderne ajung la 1 milion de mile fara probleme. Problema e ca multe lume considera schimbarea ambreiajului si a suspensiei „reparatie capitala” si mai bine o vinde. Sa nu mai zic cum schimbarea unui senzor e asociata cu „probleme la motor”, iau alta!
Am observat si eu asta. Insa poate perceptia asta este si din cauza ca sunt mecanici care iti cer scoruri astronomice pentru anumite chestii. De exemplu, la un Golf IV care-mi aduce bani (car cu el tot felul de chestii, nu il tin de frumusete), o amarata de segmentare se face la aproximativ 1900-2100 lei.
Am un mecanic (nu-i dau nume ca are clientela destula) care mi l-a segmentat la 3 milioane + piesele cumparate de mine. Am urmat sfaturile lui si masina merge impecabil – de la 1 litru de ulei la 300 km cati imi manca pana acum 2 luni am ajuns sa nu mai bag deloc si am mers in draci si turat destul.
Plus ca sunt tot felul de chestii la masina care mai trebuiesc schimbate dar un mecanic bun te poate sfatui in asa fel incat sa nu arunci bani aiurea doar ca sa isi faca manopera ci sa schimbi ce, cand si cat trebuie. Mergi si linistit si fara sa schimbi jumatate de masina pe an. Dar astia sunt mai greu de gasit.
Ti-a dat si factura la aia 300 de lei?
Ti-a rectificat si vibrochenul in banii astia sau a iesit treaba pe sfert (iti explic imediat)?
Faci confuzie, cand te duci la service si intrebi cat costa o segmentare primesti pretul pentru toate operatiunile, cu rectificat chiulasa, rectificat axe cu came, etc. La 300 de lei mecanicul tau a presupus ca n-ai probleme la supape deci nu trebuie data chiulasa jos – a scos radiatorul, a dat jos distributia, a mutat motorul putin in fata si ti-a coborat vibrochenul. Pe care nu pot sa cred ca nu l-a rectificat. Asta e treaba facuta pe jumatate desi ai fost unul din cazurile fericite cand n-a fost nevoie de mai mult.
In momentul in care nu mai faci treaba la negru pretul o sa se dubleze, iar cand faci toate operatiunile (numai rectificarile plus refacerea planeitatii chiulasei costa cateva sute de lei bune) nu-i asa mare lucru sa ajungi la 1500-1600 de lei manopera.
Ce a zis Floo asta aici e fix textul de il baga mecanicii cand vor sa te faca de bani.
Eu stiu doar atat cand vine vorba de masini, ulei la timp si aia e, merge motorul pana se dezintegreaza metalul din care e facut. Si sa ii mai dai un drum de vreo cateva sute de km. Escortu meu acuma merge si nu merge, dar fac pariu ca daca il aduc pana in bucuresti intinereste.
Cel mai adesea chestiile se strica din cauza temperaturii sau ca stau degeaba. In rest daca masina merge, ii schimbi piesele uzate si sanatate.
Eu am luat o astra pana la urma, m-a costat cat Mercedesurile la care ma uitam, dar dupa ce am aflat de ce sunt asa ieftine am abandonat ideea. Cred ca are ceva pe la ambreiaj si sincer imi e si frica sa ma interesez sa vad cat costa, asa ca ii fac papucii intr-un an si sa se spele aia cu ea pe cap. E in garantie masina, dar nu stiu daca o fac aia pe degeaba.
@Floo: La Golf 4 1.4 16V nu se rectitifica vibrochenul. VW spune ca daca desfaci vibrochenul, se curbeaza suportul in care este tinut si nu o sa-ti mai porneasca motorul niciodata. Curajosii care au vrut sa rectifice vibrochenul au descoperit ca VW avea dreptate. Nu stiu cum este la alte motoare VW sau la alti producatori. Daca cunosti service in Bucuresti care reconditioneaza motoare de Golf 4, sunt interesat(segmentare, rectificare, alezare, honuire).
E plin olx de mașini cu peste 1000000 de km
au si poze cu larisa tanasoiu. cica mai are putin pana la 1000000
Taxiurile din buc au intre 500-800k alea mai rapciugoase si merg. Logan plm.
si nu bate ..nu troncane nimic
Poate cine stie, insa asta e problema? eu zic ca daca loganu poate ajunge la peste 500k fara aprobleme motor paote nue asa prost…
Majoritatea au motorul sau transmisia reconstruita . Asta in tari cu apa calda inseamna mai mult decat costul unei masini noi ca si manopera . La noi avem avantajul manoperei ieftine deci da se poate mentine o masina spre 500k km cu niste costuri mai mici decat a da 15k-20k pe o masina noua . Exemplu concret, reparare Turbo in RO cost 500 ron la un mecanic particular, ptr aceeasi operatie in Germania m ar fi costat peste 2000 de euro . Vopsire jumatate de masina in RO 500 de euro, polishare zgarietura mica in Germania 1500 de euro ce e drept la reprezentanta pe asigurare . Si lista poate continua . Asadar daca sunteti un pic mecanici puteti cumpara o masina buna care necesita o reparatie f scumpa in Germania, si o reparati in RO la o zecime din costuri .
+ ca mai sunt alea folosite de bunicute care merg cu ele doar la piata,in weekend,2 ore.
din care o ora jumate parcheaza
Pai da, pt ca probabil parcarea e full si nu fac ca in Romania ca o lasa putin pe avarii.
Vali, am eu un băiat dacă vrei. Repară orice marcă de mașină. Are și rampă în curte. Să-mi zici dacă e.
„If you win the lottery, the first thing I want you to get me is a face lift and a boob job,” said my 49 year old girlfriend as I was checking my ticket.
„Well, actually, the first thing I would buy is a reconditioned engine and a respray for my Mondeo,” I replied.
„Why would you waste your money tarting that old thing up, you might as well get yourself a new one,” she said.
„My point exactly.”
Ambulanta dializa. S-a schimbat doar uzuale, un kit distributie. Rugina la raze… Ca mai toate masinile ce chiar circula pe drumurile din RO. peste 600km zilnic. Turbina rezista !!!
http://i63.tinypic.com/2dvpn9i.jpg
UN kit de distribuție la 800k km?
bine semnalata greseala. Un KIT AMBREIAJ am vrut sa zic. Distributia, filtre, uleiuri, bucsi, pivoti etc s-au schimbat permanent la numarul de kilometrii indicati
Peste un milion de mile, Vali.
E o diferenta substantiala…
sună mai bine un milion de kilometri vs 1,6 milioane de kilometri.
aici e o chestie care se invata in jurnalism.
regula e sa vii cu cifre rotunde.
3 el a rotunjit in jos ca asa i s-a parut mai sexy
Iar 1,3 milioane mile la Lincolnul ala inseamna aproape 2 milioane de kilometri
au kilometrajul dat inainte.
din cauza ca inainte era mai bine
Cand am dat click pe video ma asteptam sa fie ceva masini de la noi.Credeam ca vad mercedes-ul w115 sau bot de cal cum il stie lumea.Cred ca e masina cu cel mai longeviv motor,chiar si azi mai sunt cateva exemplare care hoinaresc prin gropile Romaniei si au trecut demult de 1 mil km.Cu toate astea,referitor la video-ul tau imi place Porsche-ul :X
Totuși toate pe benzina. Nici un TDI printre ele. Oare de ce?
Pentru ca SUA……
Pentru ca filmul e facut la americani, iar la ei diesel nu găsesti decat pe camioane.
Pentru ca „America” :))
Se vede ca nu gandeste nimeni pe-aici ca ai multe plusuri la comentarii. Acuma hai sa-mi bat pendula de voi:
De ce locomotivele, tractoarele, vapoarele si orice alt utilaj serios care face milioane de mile in cateva saptamani e pe diesel? Nuah bun, hai sictir si forza TDI
@ aoleks: daca tu imi arati in Romania vapoare sau locomotive pe turbo (adica acel t din tdi), eu le mananc pe toate, cu tot cu operator. Ah, si locomotivele alea de obicei sunt diesel-electric, nu diesel simplu.
eu ma refeream la diesel in general, nu la TDI. doi la mana, vorbesti de parca romania e miezu cand vine vorba de utilaje :). noi inca aram campul cu caru tras de boi…
alex nu s-a legat elementul turbo, ca turbo gasesti si pe benzina. s-a legat ca nici una din masinile alea nu e pe diesel, insinuand ca diesel-ul nu e capabil de asemenea kilometraje. din contra, zic eu, e chiar invers, cu sau fara turbo.
Dacia 1300 1200000 km in 1996. Nu vand, doar ma laud
Sau 200.000 km, pt ca masina aia garantat nu are contor pt milioane.
Nici eu nu cumpar, doar vad.
doamne, ce frumos e Volvou’ ala. si si cel mai plimbaret, 5(!!!!!!!!!!!!) milioane km. wtf.
Cum pendula mea sa zici ca o masina a rezistat 1milion de mile si apoi sa declari ca motorul a fost reconstruit de 3 ori. Un cacat pansat.
pansat esti tu. vezi diferenta intre motor si masina?
masina a rezistat. motorul nu prea.
„rebuild” in engleza nu inseamna reconstruit. E ceea ce noi denumim resegmentare
daca ai grija de trupul tau, te tine toata viata
Pentru unii, întreținerea mașinii e o pasiune.
Am schimbat bordul la Renault 25, cand avea 870.000 (Se poate verifica la AutoFyg in Cluj) Am pus unul din dezmembrari, resetat la 0. Am vandut masina cu bordul la 215.000 si cine a luat o, a mai umblat cu ea vreo cativa ani. Diesel aspirat, 2068 cmc.
Deci se poate si cu Diesel.
Nu s-a segmentat, nu s a lucrat la nimic in afara de distributie si instalatie electrica.
Portierele schimbate din cauza faptului ca fostul proprietar umblase fara bandouri, intrase apa si facuse rugina. Fugea bine, mirosea bine, confortabila, directie superba …si 8 milioane jumate impozit pe an. Daca nu modifica Boc impozitele…cred ca o aveam si acum.
Cu diesel mult mai usor ajungi la valori de genul, mai ales aspirat (fara turbo). Combustibilul e mai uleios, uzura mai mica, dar si performante mai mici.
https://www.jpcycles.com/countersteer
mmmm
Sunt multe alte exemple mai bune decat cele din video. Multe taxiuri ford windstar au trecut de 1 milion de km cu motorul din fabrica dar cu trasmisia schimbata de cateva ori.
Uite aici masina de vanzare cu 1 milioan de km la bord primul proprietar
In Romania nu sunt foarte polulare masinile japoneze, dar au foarte multe modele foarte fiabile. Cele mai logevive masini au fost facute in anii ’80-90, motarele si transmissile la masinile noi rezista mult mai mult dar din pacate partea electronica nu e fel de fiabila.
Doar o să las link-ul aici https://www.4tuning.ro/reportaj/reteta-fiabilitatii-cum-a-reusit-un-logan-din-slobozia-sa-depaseasca-1-milion-de-kilometri-fara-interventii-majore-30051.html
Excelent. Reteta fiabilitatii: pom de craciun
Mercedes cobra?