De idioții cu mașini înmatriculate în România când începe Poliția să ne apere?

Io sunt de acord cu noile norme împotriva mașinilor înmatriculate în Bulgaria. Decât o rablă veche de 10 ani, mai bine un Logan nou, zic eu. Dar asta e altă poveste.

Faza enervantă e alta: România e plină de gioarse la fel de vechi și de mizerabile, fără faruri, fără cauciucuri, fără ITP luat pe bune, conduse de șoferii care s-au înghesuit să își schimbe permisele acum câteva luni ca să sară vizita medicală. Oameni care nu semnalizează, nu se asigură, nu aprind luminile, nu nimic.

politia3OK, poliția vrea să ne apere de idioții cu mașini înmatriculate în Bulgaria. Bravo. De idioții cu mașini înmatriculate în România pe când? E plin trafictube de mizerabili. Poliția stă la umbră. Se trece de mii de ori pe roșu prin toate orașele țării. Poliția stă la trecerile de pietoni și ia carnete de șoferi din alt județ. Și culmea e că face asta de 20 de ani și nu s-a schimbat nimic. Poate e timpul pentru un nou plan.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. Doamne, cum mi-ai servit-o pe asta. Daca e voie, te rog lasa-l:

    00
  2. in iasi s-au pus astia pe dat amenzi serios. pandesc inclusiv pietonii care nu traverseaza pe unde sau cand trebuie.

    @Haotik, ar trebui sa semnalizeze cu 100m inainde? „ATENTIE!! CONDUCETI PRUDENT PENTRU URMATOAREA SUTA DE METRI. DUPA AIA PUTETI SA VA FACETI DE CAP”

    00
  3. Oare cati altii au crezut , ca tine , ca masurile impotriva posesorilor de masini inmatriculate in Bulgaria au in spate ratiuni privind siguranta in trafic . Eu cred ca e limpede ca toata campania asta face parte din goana guvernantilor dupa buzunarele prostilor, pardon , cetatenilor.
    Mi se pare o greseala sa crezi ca vanarea masinilor inmatriculate in Bulgaria contribuie la siguranta traficului. E ca si cum daca de maine ar incepe sa inspecteze toate masinile „break” am crede ca ne va fi mai bine.

    00
  4. Noi astia cu masini pe bg nu suntem numai idioti. A mea e inmatriculata pe bg strict pentru taxele foarte mici pe care le platesc acolo, vs in tara.
    Dar conduc la fel de atent masina mea inmatriculata in alta tara, ca si masina nevestii inmatriculata in ro.
    Problema nu e tara de inmatriculare a masinii, ci cel care se afla in spatele volanului. Aici ar trebui ca politia sa lucreze, nu la ingradirea dreptului de a detine si conduce un autoturism, cat la criteriile de selectie a celui care conduce. De ce nu examen medical si psiho in fiecare an? De ce nu testare a cunostintelor rutiere la fiecare doi ani? De ce nu reexaminare a cunostintelor teoretice si practice la orice contraventie, si pedepsirea oricarei contraventii cu interzicerea condusului timp de o luna?…

    00
  5. @Haotik: acum înţelegi de ce primeşti atâtea dislikeuri?
    Cum plm să fii ultragiat că stă poliţia cu radarul la pândă? Ca idee, pe la alţii chiar se camuflează radarul. Caută pe trafictube, sunt ceva filmări de prin Germania sau Austria.

    00
  6. Am gioarsa de 15 ani vechime, itp-ul il are cum il are, fumega crunt daaar … nu circul fara lumini, fara cauciuri cat de cat oke si fara frane, ceea ce nu pot spune de cei care s-au chinuit sa isi cumpere o masina noua, care probabil inca mai platesc rata de nu au bani sa isi cumpere becuri, discuri de frana sau cauciucuri de iarna. Daca infrastructura la noi ar fi precum in unele tari aflate in criza si aratate cu degetul de catre politicienii proprietari de suv-uri de la noi, poate ca gioarsele de la noi n-ar fi fost atat de mizerabile. Dar cat timp sunt strazi in bucuresti care nu sunt asfaltate, de ce m-as chinui eu cu o masina noua, alta decat loganul? Unde sa mergi cu o masina noua inafara de cateva strazi si drumuri importante? Asa ca multor proprietari de masini nu le raman decat următoarele variante:
    – cumperi o mașină nouă, alta decat dacia, și stai cu ea in garaj (dacă îl ai), că dacă o scoți pe drumuri ceva mai des se strică și piesele sunt scumpe și tot în garaj ajunge
    – îți cumperi o gioarsă mizerabilă ca și drumurile noastre
    – suporți sicktirul unor reprezentanți dacia și cumperi mașină nouă de la ei

    00
  7. Politia ajuta la perpetuarea speciei de idioti din trafic.

    00
  8. Asta imi aduce aminte de un moment cand i-am spus ca statea la panda. Mi-a zis ca pana acum 15 minute a fost pe nu stiu ce strada, la care i-am raspuns: Probabil ca acolo e alt loc bun de panda.

    00
  9. Nu se pot pune filtre sa nu mai apara comentariile de la Haotik? Serios acum, asta comenteaza pe fiecare post chiar daca nu are nimic de spus.

    00
  10. Poate e timpul de o noua politie. Cine intra in sistemul lor corupt, nu are cum sa schimbe ceva.Din moment ce atunci cand iei o amenda primul lucru care il faci e sa sunt cunostintele cu poltisti in familie sa iti rezolve treaba. Si in multe cazuri se si rezolva, din pacate. Ar trebui starpita actuala politie si sa incepem de la 0. Dar oare cand??? Multe ar trebui schimbate in tara asta…

    00
  11. Eu am o masina care implineste 15 ani (!) anul asta. ITP trecut fara probleme pe bune, cauciucuri noi pentru fiecare sezon, stare tehnica ok (ma rog, s-a matuit vopseaua si au aparut punte de rugina), smnalizez si folosesc luminile zi si noapte. Dpdv securitate am ABS si airbaguri frontale/laterale + sistem de protectie in caz de impact lateral standard, Loganul nou nu cred ca are asa ceva, nu? Am si un vecin care conduce ca un cocalar un Audi nou-nout.
    Care e atunci legatura dintre vechimea masinii si modul de condus?

    00
  12. @semeketh exista destule filmari pe trafictube cand sunt ascunsi prin tufisuri de mai au putin si camufleaza masina mai ceva ca un tanc.

    00
  13. acum realizez ca „o rabla veche de zece ani” inseamna defapt 2003. Din banii de logan nou, daca ar fi sa ma uit la SH din 2003, m-as incadra fara probleme la un audi a4. Ori in momentul in care iese un bou in fata mea si imping din instinct piciorul in frana, parca as prefera audi-ul fata de loganul care mai nou are ABS. E mindfuck toata treaba asta pentru ca si eu eram un adept clar al masinilor noi

    00
  14. Am un coleg de serviciu cu un BMW inmatriculat in Bulgaria care e exact „omul negru”: are asigurare fantoma, nu plateste taxa de drum, merge fara lumini pe DN, nu isi ingrijeste deloc masina, ii face revizia doar daca nu porneste (si atunci la niste baieti intr-un gataj, nu la reprezentanta BMW sau alt service autorizat), ii da talpa chiar daca stie ca-s camere pe DN1, trece des pe rosu etc.

    Stii ce si-a facut cu 100 de euro: resedinta permanenta la Ruse, i se rupe de legea de la noi.

    00
  15. Daca ar sta garda la intersectia de langa locul meu de munca ar lua pe putin 5 permise pe zi. Treceri pe rosu, intoarceri pe linia continua. E ca la circ. Am tot zis ca voi filma intr-o zi unele nereguli.

    00
  16. @haotik, sper ca glumesti. daca ai vb serios … atunci aberezi rau si o dai in ipocrizie.
    cum plm sa injuri politia ca sta la panda, cand tu nici nu respecti legea rutiera.
    daca nu ar sta la panda atunci toti ar incetini la vederea lor … si dupa trecerea lor ar putea lovi pe vreun nevinovat.
    esti patetic, amice.

    00
  17. Politie … polutie … tot un dreaq.
    Pandesc masinile la trecerile de pietoni si prin spatele lor la nici 10 m pietonii fug in diagonala pesta 4 benzi dar ei nu vad nimic pentru ca au misiune sa amendeze soferi si sa suspende permise.

    00
  18. 1.Cati dintre voi v-ati unitat iarna asta la masinile de politie daca au cauciucuri de iarna :))?Eu am vazut cateva si va pot spune ca nu aveau toate. Asta una. 2.Cate autobuze (mai ales in BUC) ati vazut cu cauciucuri de iarna ?! 3. Prin urmare legea in Ro se aplica dupa cum vrea fiecare si cum interpreteaza. Alt exemplu -am adus o masina din Germania EU5-am platit Taxa de poluare si au iesit actele pe 14, pe 15 ma duc la Politie sa inscriu masina si ma pun sa aduc dovada ca s-a platit Taxa de timbru verde ???-ca cica de pe 15 s-a modificat legislatia. Ma intorc la finante astia habar nu aveau de asa ceva, nu aveau soft care scrie taxa verde, ….dupa 1 zi pierduta vine si notificarea la finante se poate emite taxa cu timbru verde. Evident platesc Taxa de timbru verde -fac cerere la Politie,vine dovada dupa 2 sapt. ca nu am utilizat taxa de poluare, ma duc la finante alta cerere de restituire a banilor, Raspuns: dupa 30 zile sa vedem cum facem sa va dam vanii inapoi. :)) Inca o dovada de prostie a celeor care dau legi in Ro si care nu elaboreaza si procedurile de lucru. Nu mai spun de prostia maxima a celor de la Politie +finante publice -asa ca voi va asteptati de la astia sa inteleaga ceva din legile emise in ro!? Nu le mai cereti politistilor sa vegheze circulatia ca sunt tandari oricum si e mai usor ptr. ei sa stea la radar sau sa vada daca nu ai cedat trecerea la pietoni. Restul e greu, e cu munca si nu au chef de asa ceva –interserul este acolo unde se munceste cat mai putin si ies amenzi cat mai multe. Nu conteaza ca noi nu avem drumuri pe unde sa mergem, ca marcajele sunt de kkt, ca nu ai efectiv unde sa parchezi, ca depasesti pe linie continua cand defapt e linie dreapta pe 2 km si nu vine nici dracu pe contrasens si tu mergi de 2h in spatele unui tir ROMAN :) cu 40km/h –Important e ca sigur va fi un dobitoc de politist care sa stea la panda acolo unde stie de ani de zile ca zona de facut bani in loc sa stea acolo unde la fel de bine stie de ani de zile ca sun probleme cu traficul, intesectia, semaforizarea, parcarea si sa fluidizeze circulatia.

    00
  19. @Zoso, da, nu am decat scuza ca eram un dobitoc pe vremea aia. Tre’ sa ma ierti. Dupa cum observi sunt destul de nou in bransa. Am remediat. Intre timp am aflat ca TREBUIE sa dau sursa la toate pozele. Dar nu am modificat si la posturile de pe vremea cand eram IDIOT.
    Sorry, inca o data.

    00
  20. O masina veche nu e neaparat gioarsa. E doar o masina veche care poate functiona fara probleme. Nu cred ca zoso se ataca astia cu masini vechi.
    Si a mea are acusica 10 ani si itp-ul l-a luat mereu pe bune si faza scurta aprinsa plus centura sint lucruri pe care le fac absolut mereu.

    00
  21. haotik, tot prigonit esti? ce au oamenii astia cu tine?

    00
  22. deci o masina din 2003 e rabla, pai si alea din 90 si ceva?

    00
  23. Doua de ieri:
    motor de rutiera in fata mea in rond la Universitate. se pune verde si fix atunci trece un taxi pe rosu. Cap-de-creta si-a vazut senin de drum desi el o belea daca intra taxiul in el.
    Mai pe seara, masina lor e mascata de un jeep si stateau la panda in intersectia asta: https://www.google.com/maps/@44.426021,26.1011,21z/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?dg=dbrw&newdg=1

    00
  24. Ma repet, in Finlanda, daca esti cetatean sau rezident, nu ai voie sa conduci masina inmatriculata in alta tara decat daca proprietarul e in ea. Adica eu fiind rezident, nu am voie sa imi aduc masina mea in Finlanda si sa o conduc fara sa o inregistrez aici, ca sa nu mai vorbim de cetateni. Iar inregistrarea costa, e taxa de inmatriculare cam 20% din valoarea masinii daca ar fi fost vanduta in Finlanda (de exemplu iti iei o masina cu 5000 euro din Germania, taxa o platesti la vreo 10000 cat ar costa masina pe piata finlandeza). Asa ca se poate cu legi mult mai dure.

    00
  25. @alin s-a rezolvat :)

    @Victor Badoiu nu de radar vorbeam, pe mine nu m-a luat niciodata radarul ca nu merg tare (cand nu-s pe motor) eu intru pe interzis, fac alte tampenii de ma ard. Nu merg cu viteza, nu fac niciodata depasiri periculoase (mai ales cu loganul 1.4 trebuie sa ai mult spatiu pana prinde el viteza). Asa ca exisa si alte locuri de stat la panda decat alea unde tin radarul.

    00
  26. Ce comentariu fara rost… Tu ai impresia ca daca masina are numere de Bulgaria obligatoriu in spatele volanului se afla un ratat. Gresit! Inteligenta nu se masoara in numere, acel cineva probabil a fost nevoit sa isi inmatriculeze masina acolo din cauza taxelor umflate cu pompa de la noi. Crezi ca toata lumea doreste sa conduca Logan? De ce trebuie sa bagam un lucru pe gat cuiva daca respectivul nu il doreste, totusi traim intr-un stat asa zis „DEMOCRAT”.

    00
  27. cum au de gand sa verifice daca au trecut sau nu 30 zile de la intrarea masinii in RO?

    00
  28. „conduse de șoferii care s-au înghesuit să își schimbe permisele acum câteva luni ca să sară vizita medicală.”

    Pe langa asta, am mai aflat un lucru de ce stateau oamenii la cozi (nu stiu cat de adevarat e) … cica oamenii isi transferau masinile in familie de la sot la nevasta/copil etc…astfel au scapat de taxa aia de prima inmatriculare la masinile vechi astfel vor putea vinde rablele la un pret mai mare.

    00
  29. Sunteti voi prea ofuscati. Eu am mers in vacanta prin Austria, Germania, si n-aveti idee ce anost si plicticos e sa n-ai pe cine sa injuri in trafic, sa nu te feresti de nici un camion sau Gigel care nu se asigura. Nu ne luati si bizonii.

    00
  30. Vali da-mi voie sa spun ca faci o greseala.Si anume generalizarea.Stiu ca majoritatea masinilor inmatriculate in Bg sunt conduse de oameni care au una sau mai multe probleme cu legea (cu respectarea ei).O perioada din viata mea am condus o astfel de masina.Cand am mai facut ceva banuti(cu ajutorul masini) am inmatriculat-o la noi.Mentionez ca am platit si taxa de drum si toate actele erau in regula.Nu am primit nici o amenda.Dupa ce a prmit identitate Romaneasca , masina a fost condusa la fel.Nici mai tare nici mai incet.Tot cu faza scurta si cu centura pusa ca si inainte.Nu spun ca nu exista masini inmatriculate in alte tari care sunt conduse de niste indivizi ce nu ar trebui sa posede permis de conducere. Dar si pentru ca spre deosebire de ceilalti sunt neidentificabili in trafic.Citisem mai demult un test facut in america parca in care se analiza comportamentul rutier al oamenilor dupa ce li se schimba nr de inmatriculare cu altul despre care li se spusesera ca era fals si nu puteau fi identificati.Ai ghicit majoritatea dezvoltau un comportament mai agresiv si crestea frecventa incalcarilor normelor rutiere.Ce se intampla acum la noi e o reproducere a testului la scara nationala. Parerea mea ca daca ar exista obligatia celui care conduce mai mult de 30 de zile o masina care nu e pe numele lui sa o declare la politie si sa-i dea un sticker (cum erau alea de rovigneta inainte)cu un cod pe care sa-l lipeasca in geam.Cand e oprit in trafic politaiul sa verifice codul din geam si sa-i apara datele de identificare ale detinatorului actual al masini (cu procura , act de vanzare sau orice alta forma de imputernicire).Daca cineva incalca legea sa stim de unde-l luam.Ma uit acuma ca politia incearca sa faca o baza de date ale masinilor inmatriculate In alte tari cu informatii culese de la cei din trafic.Mi se pare o rezolvare romaneasca ale carei rezultate le suportam cu totii.

    00
  31. Ce-mi place mie „brigada” asta anti-mașini-BG din comentarii…

    Acum câțiva anișori vroiam să-mi cumpăr o mașinuță. Am găsit pe net una aproape de mine, înmatriculată în Bulgaria, condusă de o tanti.

    Eh, tanti asta nu avea asigurare plătită, nu avea ITP, nu avea nimic făcut la mașină în Bulgaria. Conducea… așa, „fantomă”. Auzind asta, m-am cam speriat, și-a rămas că „o sun eu”.

    Peste o lună mi-am luat totuși o mașinuță, ieftină, după bugetul meu (~1500€ la vremea aia – Nu, n-aveam bani de Logan nou). M-a costat înmatricularea în Bulgaria 500€. La momentul respectiv m-ar fi costat înmatricularea în România peste 3000€ (nu, mersi).

    Nu știu de ce tre’ să-i bagați pe toți în aceeași oală: din cunoscuții mei cu mașini de BG, nu umblă nimeni fără impozite, ITP și asigurare. Mă duc o dată pe an acolo (că deh, stau aproape, în 2 ore sunt înapoi) și-mi fac actele.

    Ăia care circulă „fantomă” nu sunt numai ăia cu numere de BG. Sunt destui cu rable înmatriculate pe România (și alte țări) care n-au făcut ITP-ul din 1900-toamnă și n-au frâne sau cauciucuri și totuși merg pe drumuri publice.

    Dar e mai ușor să dai vina pe „mașini de bulgaria” în loc să-ți faci treaba ca organ al statului și să VERIFICI ITP-urile și Asigurările celor cu mașini înmatriculate în altă țară decât România…

    • @Znuff: da, grasule, tu și diaboliq, nu puteați intra intr-o mașină normală, vă trebuia limuzină 3 litri. ești pur și simplu simpatic. mac mac mac.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.