Un amic cu o firmă de închiriat maşini mi-a povestit câteva întâmplări din viaţa unei firme de închirieri. Unele par greu de crezut, dar nu uitaţi că trăim în România.
Maşinile se fură
Maşinile închiriate furate nu sunt despăgubite de asigurator, pentru că contractul este intre fimă şi firmă, dacă dai maşina unei terţe persoane e violarea contractului civil sau abuz de încredere, iar firma de asigurare are chichiţe mişto.
Cu maşina la arat
Range Rover Sport HSE8 (variant cu frigider în cotiera, TV, navigaţie, piele, garda la sol reglabilă, 510CP). Închiriată pentru 4 zile unui domn care venea din Italia (extrem de prezentabil, garanţie de 1000E pentru maşină), livrată în aeroport. 2 zile mai târziu, într-o comună de langa Slobozia, folosea maşina pentru a ara terenurile vecinilor (legase o porcărie metalică extreme de grea, care părea a fi gândită special pentru a fi conectată la un SUV).
Făcut plinul cu apă
Ford Focus ST. Închiriată pentru 20 de zile unui roman care se întorcea din Irlanda. Maşina consuma 15%. La întoarcere masina ne-a fost predată în stare excepţională. După 100km în care am condus-o motorul moare. Concluzia? Clientul făcuse plinul cu apă. Reparaţia a costat 7.000 de euro, iar maşină a fost distrusă definitiv. Am vândut-o către un service o săptămână mai târziu. Ne judecăm de 1 an cu clientul.
Ţigara de pe bord
Audi A4, 2.0 TDI, berlină, noul facelift cu leduri. Ţigări stinse pe bord şi pe interiorul portierelor. După primii 30.000km maşinii îi pică cutia de viteze (automată) datorită folosirii necorespunzătoare.
Maşini de curse
BMW 320D automată, 2010, văzută la ştirile protv la o cursă de maşini. Cutie distrusă în primii 15.000KM.
În final…
-
În România la fiecare 8 închirieri o maşină ni se întoarce lovită (mai mult sau mai puţin). În străinătate la fiecare 120 de închirieri o maşină ni se întoarce lovită.
-
În România la fiecare 100 de maşini închiriate anual, între 8 şi 12 ni se fura chiar de către client, maşini pe care nu încasăm asigurare. Clientii fac însă 5-8 ani de închisoare pentru înşelăciune, abuz de încredere sau asociere în vederea comiterii de infracţiuni, însă acest lucru nu ne încălzeşte. În străinătate în 3 ani nu ni s-a furat nici măcar o singură maşină.
-
Frecvent avem maşini care înregistrează pe dispozitivele GPS viteze de domeniul fantasticului.
Ar fi bun un sondaj cu scopurile pentru care se inchiriaza masinile (desi dupa primul exemplu, e de banuit). In general, inchiriezi o masina cand trebuie sa te deplasezi mult intr-un oras (din tara sau de pe-afara) pe care nu-l prea cunosti, iar punctualitatea elimina mijloacele de transport in comun (mai greu cu schimbatul, intrebatul, etc).
Se pare ca in Ro, masinile se inchiriaza pentru a epata, ceea ce nu-i deloc suprinzator, dar nici ”specific romanesc”. Acum cativa ani, Hertz se plangea de o atitudine similara in tarile baltice.
eu nu pot sa cred ca nu exista un tip de asigurare dedicat firmelor de inchirieri masini.
si eu am discutat anul trecut cu un tip care are firma de inchirieri, dar el spunea ca datorita tracker-ului integrat in masina, o gasesc in cateva ore. Doar ca el era putin mai nazi, discuta in prealabil cu clientii pe unde se gandesc sa mearga si ii mai suna din cand in cand sa vada daca mint in comparatie cu pozitia indicata de tracker. Ideea e ca in 2 ani nu a pierdut nici o masina, toate le-a recuperat.
Prostie mare si pe capul italienilor. Nu iesea mai ieftin daca inchiria un tractor de la un Ghorghe de la sat in loc sa profaneze Range Roverul? Macaronari limitati.
asa, si noi ce sa facem? sa il plangem? sa se apuce de altceva daca risk\reward nu e satisfacator
@Arhi – Logic ca exista asigurare – hai sa fim obiectivi, doar ca sunt mai scumpe si bineinteles ca firmele din Ro zic pas. Asigurarile casco sunt mai scumpe si pentru taxiuri, masini utilizate pt scoala etc. deoarece si riscurile sunt mai mari.
Aia cu asigurarile e cam putreda. O asigurare CASCO facuta special pentru o masina „de inchiriat” costa in medie de 2-3 ori mai mult ca pentru o masina normala (motivele sunt enumerate in articol). Daca firma de inchirieri auto prefera sa nu „declare” ca autoturismul este folosit in regim rent-a-car atunci cu siguranta nu exista nicio despagubire in caz de furt.
Multe firme de inchirieri auto inchirieaza la randul lor masinile de la terti, deci de multe ori cu asigurari CASCO normale.
Intrebarea este: cel fel de CASCO au masinile prietenului din articol? Daca au CASCO obisnuit e o mizerie ca se plange ca nu e despagubit.
@arhi – nici eu nu cred ca nu exista asigurare. Jumatate din masinile noi sunt luate pe firma si pot fi conduse de absolut oricine, fara nici o problema, contractul de asigurare specificand acest lucru. Evident, platesti ceva mai mult, dar sunt convins ca exista asemenea asigurari si pentru firmele de inchiriat masini.
@zoso – si afara lumea calca la maxim pedala in masinile inchiriate, pentru ca na, ti se cam rupe de ele, dar restul, chestiile gen arat, stins tigari pe bord etc. demonstreaza cretinism.
Hai ca si cu firmele de inchiriere sunt satul: dai 200-400 euro cash garantie si uita sa ti-i mai inapoieze pe motivul-diferite chichite! Asa mai bine platesti cu cardul de credit si dai refund la bani!
Eu nu cred ca firmele de asigurare nu despagubesc cazurile astea. Astea-s povesti pt creduli. Exista asigurare pt orice, conditia e sa fii dispus sa platesti suma respectiva.
Sti ce? hai sa nu plangem de mila astora care inchiriaza masini. Ca este cauza si efect. Parerea mea e ca isi merita soarta din plin.
In primul rand, am mai spus ca toti de`al de astia de inchiriaza masini s`au obijnuit cu tipul de client „spart” care da o gramada de bani pe o masina ca sa se plimbe 2 zile prin mamaia cu ea sa agate 2 proaste sa le`o traga pe bancheta din spate si pe capota si apoi sa duca masina inapoi si sa se intoarca acasa in cotetul lui cu personalul pe blat.
Al 2-lea rand daca tu client serios si simtit te duci sa inchiriezi o masina te doare capu cand auzi ce conditii trebuie sa indeplinesti: ba 300 de euro grantie, ba 500, ba ca nu ai voie sa iesi din tara, ba ca ai voie da sa faci numa 300 de km pe zi (trebe sa fi cretin sa zici asa ceva, dar ete ca sunt oameni care zic), ba ca daca treci de 1000 km limita in strainatate ti se pune un 1E pe km (tare asta nu?), ba ca daca iesi din tara cu masina sa zici traseul exact pe unde te duci (de parca trebuie sa dai raportul) si asa mai departe.
In principiu ideea e ca doreii astia de inchiriaza masini vor sa scoata la o masina inchiriata miliarde. Cum te`a vazut ca vrei sa inchiriezi una, cum sa ia pielea de pe tine si mi se pare normal daca pui conditii nesimtite sa fi tratat cu nesimtire si numai canaliile sa iti inchirieze masiniile.
Iar aici nu e vorba ca ce se intampla in strainatate sau ce nu. Macar acolo aia isi fac meseria cum trebe. Ca idee cineva din afara romaniei la sunat pe un pandele deasta de la inchirieri undeva in jur de 12 noaptea (nu avea cand sa il sune altcandva) si ia zis aluia ca vrea o rezervare pt a 2`a zi sa inchirieze masina iar ala sa apucat la sictir sa ii zica ca nu are masini , apoi sa i zica ca defapt are da sa faca rezervare pe site.. dupaia ca preturile cresc ca nu e cetarean roman si tot asa.. mizerabili dai drq.
Cauza si efect.
@oNaiR
Din cauza ca nu te impaci prea bine cu gramatica vei obtine ca efect un minim de credibilitate din partea cititorilor de aici.
Iar eu (care am grija mai mult de lucrul altuia decat de al meu) pentru aceste specimene nu am inchiriat o duba, caci am considerat prea mare garantia. Am preferat sa platesc un sofer cu o duba, in loc sa-mi iau duba dimineata si sa o aduc seara, facandu-mi treaba linistit.
@neonu
Hai sictir ca sunt satul de toti eruditii din tara asta care au studiat dreptul si strambul la Balaceanca si vin acuma sa se dea drept modele intelectuale si gramaticale pentru societatea modera a romaniei. Vezi ca iti incepe acces din rect.
Dispari
in trafic, soferilor cu masini inchiriate nu prea le pasa de legi. eu as cataloga cele descrise mai sus la nesimtire si lipsa de civilizatie. mai avem de invatat/domesticit.
@oNaiR
De ce te incapatanezi sa arati ca esti prost? Ai facut-o in primul comentariu, acum ai ales sa revii si sa insisti, inlaturand orice dubiu. Din pacate imi e imposibil sa ma cobor la nivelul tau de maidan. Daca ai frustrari pe astia mai evoluati, e deja alta poveste. Esti liber sa fi in continuare slobod la gura si sa debitezi alte tampenii. Eu n-am sa-ti fac jocul si sa raspund in continuare la atacuri. Si crede-ma ca sfatul meu era unu cat se poate de realist. E de bun simt sa stii sa folosesti cratima inainte sa comentezi un subiect.
Daca e asa naspa, de ce mai activeaza aici? Sa-si ia jucariile si sa plece la civilizatie.
@Ubercool: să zici la fel şi când o pleca reno.
@neonu & such: legat de gramatica & credibilitate: sper ca martorul ce va asista la violul asupra sclipitoarelor voastre funduri sa fie refuzat pe motiv de agramatism, chit ca a asistat la atentat. ce credibilitate?….
Interesante statisticile. O să fie şi la noi mai bine într-o zi, dar mai durează.
Buna Mihai. Tu ridici o problema foarte interesanta privitoare la asigurari. Firma noastra de exemplu (nu o sa spun care), are sute de polite CASCO in regim rentacar. Ele sunt polite foarte scumpe, toate cu fransiza per eveniment (100 de euro). In Romania insa nu exista o polita de asigurare care sa te despagubeasca daca masina este furata de catre client. Acest lucru exista pana in 2008, insa daunalitatea fiind imensa (literalmente), posibilitatea a fost exclusa. Din punct de vedere legal, furtul unei masini de inchiriat nu este furt ci abuz de incredere, datorita faptului ca intre tine si client exista un raport comercial. Daca clientul fura masina, compania de asigurari nu te despagubeste. E atat de simplu. Noi am incercat si asigurarea externa (in Luxemburg de exemplu), insa piata nationala este perceputa ca fiind prea riscanta.
PHNC, masina a fost reparata, mai mult nu au ce sa ii faca (decat sa ii schimbe motorul). Merge, adica face brum-brum, dar e distrusa definitiv.
Onair, asta cu limita pe km, este valabila la multinationale. Motivul e simplu. Pana acum 2 ani, romanii inchiriau masini, pe care le foloseau pentru importul de produse din DE si Austria. Masinile faceau mii de km intr-un interval foarte scurt, iar o masina de inchiriat normal iese la 160.000 KM. Asta inseamna ca durata de viata a flotei scadea semnificativ. Din punct de vedere statistic, Romania este una dintre tarile cu cele mai mici preturi per zi de inchiriere (in RO Loganul ajunge si la 15-20 E) fata de .be, unde ajunge la 60 de euro. Sursa este un raport ERA pe care ti-l pot pune la dispozitie cu cea mai mare placere.
„Cu maşina la arat” arata cat de tarani sunt romanii.
Restul tin de bun simt si educatie, pe care nu le avem.
Uite inca o chestie tipic romaneasca:
PlayActive: „Hai ca si cu firmele de inchiriere sunt satul: dai 200-400 euro cash garantie si uita sa ti-i mai inapoieze pe motivul-diferite chichite! Asa mai bine platesti cu cardul de credit si dai refund la bani!”
Deci distinsul domn care a comentat mai sus vine cu urmatoarea idee. Inchiriaza o masina, stinge tigara pe bord (sau face o chestie neacoperita de asigurare, care ar atrage oprirea de garantie gen pierde cheile, face plinul cu apa, varsa lichide prin interior, etc), si dupa mai comite si o fapta de inselaciune: isi storneaza singur garantia sunand la banca ce a blocat depozitul (nu poate da refund prin banca sa), lucru interzis expres de contract.
PS. Din fericire insa garantia este blocata print-un procedeu special pe card, nu poti da refund ca la o cumparatura online, in 30 de zile.
@ionescu, sunt care fac intre 500-800 euro pe zi din treaba asta :), dar aia e alta mancare de peste, subiectul era putin altul
On-topic: Nu prea înţeleg ce a vrut să zică autorul cu „Reparaţia a costat 7.000 de euro, iar maşină a fost distrusă definitiv”.
Nu prea înţeleg cum poţi da o maşină unui necunoscut, fără să ai asigurare.
Off-topic: @neonu -> […]SĂ FII în continuare slobod […]
O ştii pe aia cu fudulul?
N-o să pricep niciodată ce naiba te-a deranjat la oNaiR. Mai degrabă văd oameni care uită cratimele, decâ-t ăşti-a c-are l-e p-un cu fundul.
așa-i omul ista, dă un ban, dar în schimb se distrează așa ca să nu fie necesar ca firma de închiriere să de-a și restul.
Victor, masina a fost reparata partial, dar problema necesita schimbarea motorului.
Toate masinile au asigurare completa CASCO, pe licente de rent a car. Toate masinile sunt inregistrate ca masini de rent (au autocolantele cu regim special emis de primarie), dar…
1. Nici o asigurare din lumea asta nu te despagubeste daca pui apa in rezervor.
2. Nici o asigurare nu iti acopera riscul de furt din partea clientului. Este un contract pur comercial. Iar furtul este ca incadrare legala – abuz de incredere.
3. Practic acoperirea acestui risc, ar fi identica cu acoperirea de neexecutie a unui contract comercial. Insa este imposibil sa ai la inchirieri masini in spate o asigurare de neexecutie a contractului pentru ca in cazul asta nu ai putea sa rulezi. De ce? Pai pentru fiecare client ar trebui sa ai un dosar de risc, care sa fie aprobat individual, si mult mai multe chestii care ar dura considerabil, si ar fi imposibil de dezvoltat din punct de vedere operational (clientul vrea masina din aeroport, nu sta sa astepte 20 de zile sa ii vina assesmentul de la firma de asigurari)
@Victor B
Mai citeste odata primul lui comentariu. Daca nici asa nu pricepi, atunci e ok, nu pune suflet si mergi mai departe
Acsel, sunt si masini foarte finute de inchiriat in .ro, gen Aston Martin Vantage, Pontiac Solstice, Ferrari 360 si asa mai departe. De regula insa se inchiriaza cu extrema precautie, si in marea majoritate a cazurilor doar catre persoane juridice.
Eu n-o inteleg p-asta:” Reparaţia a costat 7.000 de euro, iar maşină a fost distrusă definitiv”. Ori a fost reparata ori a fost distrusa?
@Icegrim
Desi nu ar trebui sa-mi bat capul cu atatea explicatii, hai totusi sa fac un efort. Se pare ca daca sustii un scris corect in online, lumea iti sare in cap. Ca sa nu ma mai leg de faptul ca respectivul „in aer” s-a grabit sa arunce cu cacat dupa ce i-am atras atentia fara sa-l atac pe el ca om. Eu nu acord atentie astora care nu stiu sa scrie cu atat mai putin sa iau in calcul o parere, un sfat, o idee care vine din partea lor. Arata ca nu ai trecut degeaba prin scoala si ca ti-a ramas macar minimul de gramatica, apoi exprima-te in voie pana ti se tocesc degetele si-ti lacrimeaza ochii. In schimb veniti cu poante de santier de cea cu fundul. Toti facem greseli, iar cand gresesc stiu sa-mi insusesc criticile atat timp cat sunt bine argumentate si poate constructive pentru mine, de ce nu. Nu ma grabesc sa arunc cu cacat in ala ca a avut tupeul sa ma corecteze.
@Pato, nu cred. Cred insa sincer ca a facut-o de „jmeker” sa vada vecinii ca il tine.
Uite tot din ciclul asta iti mai dau un exemplu. Noi anul trecut am cumparat cam cu 10% mai multe anvelope de iarna decat masini in parcul auto. Cum naiba e posibil? Simplu. Aveam clienti care inchiriau masini, si schimbau anvelopele de iarna de pe masina de inchiriat cu anvelope de vara super uzate, furand anvelopele de iarna. Cand ai sute de masini in parcul auto e greu sa te prinzi, mai ales ca schimbul de anvelope se face gradual si e greu de manageriat sa iti dai seama care masini au X anvelope si care au Y anvelope.
@ Andrei M : hotii care fura masini scumpe stiu de existenta GPS-ului montat pe masina si cu putin skill ti-l lasa pe un gard conectat la o baterie, iar el merge bine-merci in continuare …
In general masinile furate de la rent se recupereaza cu resurse proprii,nu cu politia, din simplul motiv ca pana isi face politia treaba trec ceva ani.
Confirm si eu problemele cu italienii si romanii dar mai adaug si americanii pe lista ( aduc masina inapoi cu noroi de pe bocanci pe bord, urme de talpa pe bord, masina plina de noroi etc.)
@ Emil : PlayActive are dreptate in privinta blocarii garantiei pe motive de 2 lei. Cunosc firmele care platesc angajatilor comision de sa zic 10% din valoarea garantiei=> angajatul are tot interesul sa opreasca garantia si sa uite sa treaca pe procesul verbal vreo zgarietura care o sa „apara” brusc la returnare.
Alexandru, sunt complet de acord. Sunt convins ca exista si firme de inchirieri de 2 lei. Sunt o gramada de firme de exemplu care nici macar nu au licenta de rent a car.
Insa…nu-i normal sa suni la banca operatorului sa iti deblochezi tu singur garantia. E si ilegal, e si imoral, e si de 2 lei.
PS. Pentru a preveni cazurile de genul asta cu retinerea garantei aiurea, noi de exemplu nu retinem deloc garantie daca masina e lovita sau zgariata. Retinem doar pentru cazurile in care clientul isi bate joc: pierde cheile, arunca actele masinii, face plinul cu apa sau cu altceva, ne fura anvelopele, ne fura stergatoarele sau alte piese de pe masina, etc.
@Emil : ceea ce zici tu acum de faptul ca nu opriti garantia daca vine clientul cu masina lovita, nu cred deloc. Daca fiecare ar veni cu cate o zgarietura pe masina as iesi in pierdere grav; nu oprim nici noi garantia daca este o zgarietura mica si iese la polish, dar daca vine cu o zgarietura adanca de vreo 10cm nu e deloc ok pentru ca pe mine ma costa reparatia aia.
Clientul NU poate sa sune la banca operatorului sa isi deblocheze garantia SINGUR. In primul rand nu banca lui ii deblocheaza garantia ci VISA, MASTERCARD etc… Din momentul in care ai blocat garantia ai acces total asupra acelor bani in baza contractului de inchiriere care specifica foarte clar in ce conditii se blocheaza garantia. Intradevar, clientul poate face un refuz la plata pe motiv ca i s-a oprit abuziv garantia dar VISA o sa faca cercetari mai amanuntite, adica o sa ceara contractul de inchiriere unde se specifica atat starea masinii la pick-up cat si la drop-off iar noi ca firma de rent mai plusam si cu un deviz de la service pe acea dauna.
Cel mai rau ma enerveaza aia care inchiriaza masini, iti fac semn cu mana ca te lasa sa iesi de pe o straduta mai mica de exemplu, intra in tine ( tu esti vinovat pentru neacordarea prioritatii) nenorocitu are casco si iti zice de la obraz 2 mil. sa nu chem politia sa iti ia carnetu.Sumele pot varia
Alexandru, o sa le iau la rand sa pastram structura.
1. Noi avem foarte multe masini, si daca zgarietura e cauzata de celalalt si intra pe RCA, facem masina asa, daca nu avem atelier propriu, si se repara repejor. Deci pe partea asta suntem foarte permisivi.
2. Asta am crezut si eu pana saptamana trecuta. Atentie insa, vorbim de garantie blocata pe card, nu de garantie incasata. Daca e incasata, logic nu o poate restitui. Daca e blocata cu imprinter sau pos clasic…se schimba povestea.
@Pato =))
Lasa-ma sa ghicesc. Turbinele se fura de pe masinile de fite pentru ca omul constientizeaza ca se strica repede, si doreste sa aduca masinii un upgrade :))
o alta practica nespusa aici si care mi se pare extrem de grava e ca inchiriezi masina ca a ta si iei o piesa de pe ea ce ai nevoie la tine am auzit ca se practica pe la service-uri prin bucuresti o zi buna
Ford Focus ST la inchiriat? WTF?
Si eu care credeam ca un Mondeo e bun.
Vlad, corect. Pato, =))
hai ca aia mi-a placut sa inchiriezi masina 4 zile sa ari pamantul oare a scos ceva profit? Iar ala cu cursele ilegale pfff, am auzi de asa zisele curse al mortii din bulgaria( sau rulete rusesti pe strada) … masinile trebuie sa treaca prin cateva intersectii cu mare viteza indiferent de culoare de la semafor. Iti dai seama ca daca ala n-a calcat in ceva dimineata firma se alege cu dauna totala:)), oricum ii mai bine decat daca i-o fura ca isi mai scoate un maruntis la fier vechi.
@Emil:
1. Si noi procedam la fel in cazul in care masina a fost lovita de altcineva. Noi nu avem service propriu, dar chiar daca am avea tot ar fi o cheltuiala treaba cu lasatul de la mine. Crede-ma, si la noi nr de masini este de ordinul sutelor, dar asta nu inseamna ca trebuie sa inghit toate bullshit-urile clientilor care vin cu bara de fata „in pioneze” si mai au si tupeul sa minta ca au intrat in niste flori la o manastire.
2. Noi blocam garantia exclusiv pe POS prin preautorizare, nu avem imprinter pentru ca practic face cam acelasi lucru. Eu am spus ca un client nu poate bloca suma preautorizata sunand la banca. Acum o luna a incercat un client (roman-american) sa faca acest lucru cu mine de fata… A sunat la banca, a vorbit vreo juma de ora cu ei la telefon, cum era normal i-au spus ca nu se poate face asta decat aducand dovada ca garantia i-a fost retrasa abuziv din cont(nu am auzit asta eu). Iti spun ca nu a rezolvat nimic deoarece atunci cand a inchis telefonul am facut finalizarea tranzactiei si ca sa vezi… banii sunt in contul nostru.
Se schimba insa treaba atunci cand se face o blocare de bani dar clientul nu semneaza chitanta sau nu foloseste pin-ul… Atunci chiar nu ai ce sa faci pentru ca el poate spune bancii ca i-a fost furat cardul iar tu nu ai ce dovezi sa aduci, decat chitanta nesemnata … care nu prea e valabila in cazul in care nu s-a folosit pin
Chiar zilele astea ma uitam la ofertele de rent a car. Am nevoie de o masina pentru o zi(trebuie sa duc pe cineva pana la mare si retur). Am vazut ca preturile varieaza pentru aceeasi masian destul de mult. Cum iti dai seama daca firma e ok? Cand ridic masina ar fi mai bine sa mai fie o persoana de exemplu ? Nu vreau sa ma trezesc dupa returnare ca brusc a aparut o zgarietura sau ceva mai rau. Garantia se returneaza in momentul predarii sau dupa cateva zile?
Credeti ca avem vreo sansa sa putem spune, macar in viitorul indepartat, ca traim intr-o tara civilizata?
Aia cu asigurarea mi se pare si mie bizara.
Pentru restul problemelor, s-au inventat trackere GPS care te anunta in timp real ca soferul baga viteza mare, are acceleratii mari, se apropie de granite sau altceva. Dar trebuie sa si investesti, nu doar sa faci inchiriere cu, asa cum zicea cineva mai sus, CASCO declarat ca pentru masini normale.
Nu prea inteleg nici de ce s-ar inchiria A4 sau 320d-uri. Astea invita la prostii. E bine sa ai o flota de masini banale, gen Peugeot, Renault, Fiat si altele, eventual sport-wagon, ca sa tai elanul zmeilor.
In strainatate am vazut si inchirieri de super-masini. Erau unii in Monte Carlo care iti puteau da Ferrari, Lamborghini, Maserati si altele asemenea. Era clar ca le iei doar pentru viteza si show.
Vlad, din nefericire ma indoiesc ca cineva iti va inchiria. La o zi nu se prea inchiriaza, pentru ca riscul de furt ca % este cel mai mare.
Alexandru, asa este. Cu exceptia cazului cu imprinter enuntat de mine.
@Vlad : Nu ajuta cu nimic faptul ca o sa fie si a doua persoana. Cel mai bine e sa observi toate zgarieturile si sa ai grija ca oricat de mici ar fi, sa fie trecute pe procesul verbal.
Garantia se poate debloca instant sau in functie de banca, pana la 72 ore (depinde daca e week-end). Pentru clientii straini garantia poate fi deblocata si in o saptamana sau doua dar timpul in care este deblocata garantia nu depinde de firma de rent si de banca cu care aceasta lucreaza ci de cat de repede lucreaza banca emitenta a cardului.
Cel mai ok e sa lucrezi cu o firma medie spre mare. Te poti duce in aeroportul otopeni si ai in zona de rent-a-car destule firme, unele cu preturi bune (poti face abstractie de avis,sixt,hertz pentru ca ei practica preturi mari la inchiriei pe perioade mici)
@Emil, nu ma intereseaza o masina scumpa, si un spark e ok, nu sunt vitezoman. Peste tot am vazut si preturi pentru 1-3 zile, de ce le mai au daca nu inchirieaza?
Emil, noi inchiriem pe o zi, dar doar clientilor care au mai inchiriat de la noi, acestia fiind de obicei straini care au afaceri in tara si stau 1-2 zile.
@nwradu: Sunt clienti (clasa business) care doresc sa inchireze o masina din aceasta clasa pentru imagine. Oamenii aceia se duc la intalniri de afaceri cu oameni importanti si nu cred ca ar da foarte bine ca ei sa apara intr-un C1 rosu in timp ce partenerii lor au a4,a6…
Sunt insa si exceptii … avem un client francez (director la o firma foooarte mare din fr) care inchiriaza numai citroen c1… o fi poate chestie de nationalism :)), sau o mentalitate sanatoasa.
@Emil gandestete ca vroia si omul senzatii extreme, drifting alea alea. Si la urma uitau sa le schimbe la loc… crezand ca va ve-ti distra si voi pe omat!
Sa inteleg ca majoritatea nu se baga la inchiriere de o zi daca nu am mai inchiriat in prealabil de la ei. Firmele mai scumpe (cele mentionate de @Alexandru) stiti daca accepta inchiriere pe o zi? nu ma deranjeaza daca in loc de 25 de euro dau 35.
@Vlad, ti-a dat Alexandru explicatia mai sus
@Emil poate asa incercau oamenii sa-ti spuna ca ar trebui inlocuita:D, ca sa nu mai stea sa va faca in scris o recomandare!
Vlad, in primul rand, ai carte de credit pe care sa se poata bloca depozitul? Depozitul la cea mai ieftina masina ajunge pe la 300 Euro, acesti bani se vor bloca indiferent ca iei masina pe o zi sau pe o luna :)… Ai permis mai vechi de 1 an?:)
@Alexandru nu am carte de credit, doar debit(nu am avut nevoie de una de credit pana acum), dar banuiesc ca pot sa ma duc si cu banii cash, cel putin asa am citit pana acum. Permis am mai mult de un an si nu ma incadrez in cei care l-au luat si nu conduc. Conduc frecvent masina de familie, fiind in timpul saptamanii e la ai mei asa ca nu pot sa plec cu ea o zi din Bucuresti.
@ Pato : este o conditie minima dar necesara. Nu am de unde sa stiu cat de prost conduce dar, e foarte mica probabilitatea sa dau de unul care habar nu are cum sa mearga cu masina; Daca are permisul de cateva luni e si normal ca il banuiesti ca-i la inceput deci vine cu masina in pungi de 1 leu :).
@Vlad: Majoritatea firmelor mari nu accepta plata cash (nici noi). Sunt cateva firme la care poti doar plati cash dar tot iti trebuie carte de credit pentru blocarea garantiei :).
Firmele care accepta cash in ambele cazuri (plata si garantie) sunt firme mici, ce detin 20-30 masini…
Iti pot da unu numar de telefon la care sa suni(maine, pt ca azi nu lucreaza) singura problema ar fi sa imi dea zoso mailul tau
Nu se accepta cu cash la foarte multe firme. Blocarea garantiei pe card e o masura de siguranta de exemplu.
@Alexandru nu e nimic urgent, eu ma interesam momentan. De masina am nevoie abia peste 3-4 saptamani, pana atunci ori o rezolv cu un card ori renunt la inchiriat si vad cum fac rost de o masina daca e atat de complicat. merci pentru informatii
@nwradu:nu stiu ce sa zic… eu daca sunt un boss si ma duc in albania spre exemplu sa inchei o tranzactie, daca ai nu imi pun la dispozitie o masina normal ca imi inchiriez una si nu ma duc cu renault, imi inchiriez un audi s8 cu sofer cu tot:D. Deci pica faza cu fara masini de fita, ca romanii sunt fitosi si pe alea le cauta sa se se mandreasca familiei ca ce masina si-au luat dupa ce s-au intors din strainatate si cand colo e inchiriata… la gagici si alte alea.
asta-i alta afacere pt care nu-ti trebuie niciun talent (sau prea mult creier). ii pun langa agentiile imobiliare.
@alexandru vezi ca faza asta cu permisul mai vechi de un an ca poate sa am permis de 2 ani sa nu fi condus deloc! Aici poate sa conduca mai bine unul iesit din scoala imediat deca… unul mai vechi dar fara experianta.
Din aprope orice domeniu am da exemple, cifrele intre Romania si tarile civilizate sunt aproximativ aceleasi. Pe mine nu ma mai mira nimic!
#Alexandru mi-a placut tare gluma cu pungi e 1 leu… spre exemplu eu fac 2 ani in vara asta de cand am carnet si n-am condus prea mult am vreo 10000 de km la activ toti facuti aproape intr-o vara:D
cine le plange de mila astora cu firme de inchiriat masini? daca nu ar fi avut profit ar fi dat faliment… personal mi se rupe!
@manole: confirmi mentalitatea despre care se vorbeste, probabil asa zic si aia care se duc cu range rover pe camp: „mi se rupe, las’ ca o repara prostii ca au bani”.
Ce nu inteleg eu e alta treaba. Serios vorbind. O spun cu maxima candoare. Noi facem totul pentru a fi siguri ca un client este multumit. Nu intarzaiem niciodata, avem preturi mai mult decat corecte si daca clientul e ok chiar mai lasam la ele, nu blocam garantia decat daca clientul isi bate joc de masina inchiriata, si incercam sa fim cat se poate de deschisi.
De ce trebuie ca noi romanii sa ne batem joc de orice? Chestia asta cu sinceritate nu o inteleg. Adica ma uit la o frumusete de A4, 2011 masina, intra la inchirieri nou nouta, cu 0 KM in bord, vorba tatalui meu, mirosind a nou, si in primii 15.000 are arsuri cu tigara pe bord si tapiserie, are lichide precum cafea varsate pe canapele, si tot felul de probleme care tradeaza ignoranta gen guma de mestecat lipita pe te miri unde, etc.
Noi avem afacerea asta si in Aeroportul din Charleroi din Belgia si ma uitam la clienti (unii dintre ei atentie, romani), cata grija au de masini desi acolo inchiriem Loganul cu 55E/zi fata de 25 in Romania. Din experienta personala, am constatat de-a lungul timpului ca pur si simplu unora dintre Romani, pur si simplu le face placere sa distruga, si chestia asta nu o pot intelege. E clar ca daca iti bati joc de o masina garantat 3-5 ani nici o alta firma din tara asta nu iti va inchiria, ca vorba aia ne cunoastem intre noi, si avem baze de date comune. Si totusi oamenii nu tin cont de asta. E ca si cum din moment ce nu e a ta, iti poti bate joc la maxim.
@nwradu – Cunosc proprietar de firma de inchirieri care mi-a spus ca i-a fost furata masina cu 3 sisteme de GPS (gps normal, gps silentios, etv). I-au dezactivat sistemele in spatele unui camion sau pe un trailer, altfel nu se explica cum toate 3 sistemele au picat simultan in timp ce masina se afla in miscare, undeva in salbaticie.
Cand furi masini de 60-100.000 euro investesti si in tehnologie de detectie. Si cum inginerii romani sunt platiti in mare parte precum sclavii, se gaseste mai mereu unul sa manevreze ceva aparatura pentru un castig generos.
@Florin: deci nu se mai bagă gura de şarpe la butuc? io aşa credeam că se fură maşinile de peste 50K…
Zoso, ei au cheile, unii au si talon. Deci teoretic fura masina soft :))
@neonu: vroiam doar sa spun ca exista pareri pertinente si dincolo de gramatica, mi se pare ceva f. firesc, nu stiu… intr-adevar, agramatismul denota un lucru, dar, categoric, nu poate anula tot ce inseamna un om.
@ Florin : Nu au cum sa dezactiveze GPS-ul pe trailer….crede-ma… decat daca pe masina exista un locator simplu care trimite coordonatele din 5 in 5 minute…
Eu unul nu le-as plange de mila firmelor de inchirieri din ro. Preturi duble fata de occident, servicile oferite jalnice si neprofesionale si iti cauta nod in papura ca sa nu-ti mai dea depozitul. Daca stie cineva o firma serioasa si profesionala de inchirieri il rog sa o recomande!
@icsigreczet: ai mai sus motivele pentru care preturile sunt duble.
@icsigreczet, autonom.ro . seriosi, rapizi si destul de ieftini, fata de Hertz, de exemplu
Nu stiu cum este cu inchirierile, dar vad de multe ori ce bataie de joc este pe masinile de firma. Tot pe romanescul model „da-l naibii de patron, ca are bani s-o repare”. Si sunt forjate unele masini de parca nu ar merita un tratament mai bun. Chiar cugetam ca, daca as ajunge sa angajez si sa fie nevoie de masini de serviciu, as avea asa o mare retinere sa las masina pe mana oricarui magar. Deci nu ma mira deloc problemele ridicate in articol.
@dojo: cum adică, angajaţii isi baga picioarele in ele de maşini de serviciu? nu te cred!!!
Mda.. anul trecut cand am venit in tara si am fost sa inchiriez de la Sixt, am avut surpriza sa gasesc masina fara ambele oglinzi retrovizoare chiar inainte s-o ridic de la firma.
Sorry, Zoso, dar pe alocuri amicul cu rent-a-car-ul bate campii cu gratie (de liceean…).
O masina cu apa in rezervor (mai mult de 1-2 litri, cat se poate aduna „natural”) nu se mai misca. Deci nu are cum sa vina clientul cu ea si nici nu ai cum sa mai mergi cu ea inca 100 km… Oricat s-ar chinui calculatorul sa bage zeama pe injectoare, n-arde… Te poate costa curatarea instalatiei dar in nici intr-un caz 7000 de euroi iar motorul ne avand cum sa se-nvarta nu prea are cum sa se strice…
Iar tipul care ara cu Range Roverul ori era pe pastile, ori cineva bate campii lejer… Cu toti aia 512 cai si cu tot transferul lui de cuplu, daca-i agati un plug normal, RangeRoverul il poate trage vreo 50-100 de metri dupa care ii crapa ambreiajul si/sau cutia de distributie (orice tractor de 80-120 CP bate la cur orice masina de teren comerciala din punctul de vedere al cuplului la roata si robustetii mecanicii). Iar daca nu ara ca lumea (la cel putin 30 cm) isi dadea muie singur… Ca sa nu mai spun ce s-a spus deja: de mia aia de euro de la garantie ara cu tractoristii din sat vreo suta de hectare…
ivanG, cred ca daca ma fortez putin si ma apuc sa caut in teancul cu hartii, iti pot da o copie de pe factura din service a masinii Masina consuma cu 5-6 L carburant mai mult dupa intreaga experienta, chiar si dupa reparatii, iar martorul care indica probleme ale motorului statea aprins constant. Masina a functionat din Aeroportul Otopeni pana la unul dintre parcurile noastre auto din Ploiesti.
Chestia cu Range-ul din pacate ti-o pot dovedi doar cu datele de GPS, nu si cu poze pentru ca pur si simplu nu le am.
@icsigreczet, cum ai tras concluzia ca avem preturi duble in .ro fata de occident? Nu de alta dar am stat si eu un fair share prin DE, NL, GR, AT, FR, IT, BE si chiar am constatat opusul. Iar din rapoartele de piata reiese ceva similar.
Daca cautam pe Google uite ce gasim.
(42E/zi fara TVA garantie 1000E).
In .ro
https://www.inchirierimasini.com/renault-clio (26.6 E fara TVA – 34 Euro cu TVA, garantie 200E)
Deci daca comparam 42 in BE cu 26.6 in RO…
@ivanG, tu pornesti de la prezumtia ca omul vroia sa are pe bune. Eu cred ca oamenii de genul asta isi bat joc de masini de show-off. Iti dai seama ca putea inchiria un tractor pe o tuica daca chiar vroia sa faca o aratura de adancime =)) dar nu asta era scopul.
Si se pare ca unii chiar au dezvoltat o afacere de pe urma acestor probleme din rent a car: http://www.listaneagra.com/rentacar
@IvanG : si daca ai vedea un taran cu un tractor pe camp arand ti-ar atrage atentia ?
Omu venea de afara, era plin de bani, trebuia sa fie unic in sat…
nici strainii nu-s usi de biserica. bine, ei nu lovesc masinile, dar sunt destul de murdari. am luat o masina si era plina de mancare – ceva gen shaworma sau pizza. mult sos peste tot. s-or fi batut cu mancare in masina???
concluzie: pacat de masini.
@ivanG – Aia cu apa e penibila, sincer cred ca masina aia nu mai porneste. Dar totusi o iei din parcare, o predai in parcare unde ii dai sa bea la final.
PS: Un Range trage linistit un plug de-o brazda.
@icsigreczet iti recomand si eu Autonom. Am inchiriat un Renault pentru o singura zi de la Autonom Suceava, nu am lasat nicio chirie (platesti o asigurare pentru orice in valoare de vreo 10 EUR parca). Chiar mi-au adus si preluat masina de la hotelul unde stateam intrucat nu stiam unde e firma lor. Singurul inconvenient e ca daca depasesti un anumit numar de km trebuie sa platesti in plus. Cu toate asta m-a ajuns mai ieftin decit daca as fi optat pentru un tur cu ghid , pentru 2 persoane, al manastirilor din zona.
unde te mai gasdesti ca tractorul n-are aer conditionat, sistem audio si poate vroia omul sa vizioneze un film cat isi „regula” pamantul
Nu inteleg o treaba (de fapt mai multe, inclusiv comportamentul descris in cazurile astea … dar una-cate-una pentru moment):
„Reparaţia a costat 7.000 de euro, iar maşină a fost distrusă definitiv”
Daca a reparat-o dupa prostia clientului, cum a fost distrusa masina definitiv? Si care e legatura?
Dispozitivele de urmărire GPS constă de la 50-100 € în sus. Dispozitivele care le neutralizează costă de la 20 € în sus. Doar apeşi un buton şi maşina „dispare” din mers, indiferent câte dispozitive de urmărire are.
In Romania, rent-a-car si taximetria sunt cele mai riscante businessuri cu autoturisme. Urmeaza paza si protectie. Nu exista cultura pentru protejarea masinii altuia sau a firmei unde lucrezi. Iar in general, masina personala e tratata cu lustru si manele la fiecare sfarsit de saptamana. Nu exista responsabilitate pentru proprietatea altuia.
@Emil
OK, nu e nevoie sa rascolesti facturile de la service, te cred. Totusi chiar crezi ca cel care a dus-o de la Otopeni la Ploiesti n-a observat ca ceva nu e in regula (ca sigur nu avea cum sa mearga unsa cu apa’n benzina)? Si daca a observat si totusi a „forjat-o” ca sa miste, atunci e meritul lui pt futut motorul… (sau service-ul a dramatizat putin cauza, asa, ca sa se scoata…)
Iar despre tipul cu aratul – am zis, nu era treaz daca a facut asta. Sau, daca era treaz si a facut-o, e un kkt frustrat rau…
@Florin
Un plug cu o brazda trage si calu’, asa mai pe la suprafata… Dar cu ala ari doar la vie…
@Pato
Ai sa râzi, dar tractoarele actuale (chiar si alea rusesti) au aer conditionat, linie audio si niste scaune al naibii de comode…
Buna Ivan. E posibil, dar trebuie sa intelegi ca e greu sa simti diferente la o masina, pentru ca sunt multe si fizic confunzi/nu te prinzi, mai ales daca e 3AM sa zicem si esti zob de obosit dupa n livrari.
Din pacate ai dreptate cu faptul ca multi folosesc masinile manifestandu-si frustrarile/lipsurile sau pur si simplu de show off. Culmea e ca asta se intampla si la masini normale (gen Citroen C1, Toyota Yaris, Aveo, Logan) si nu neaparat la masini cu pedigree.
O alta chestie observata este ca enorm de multi pleaca de la premise aiurea sunt nesimtiti, si au senzatia ca aia 14E pe zi de la Matiz le confera dreptul sa te frece cum vor ei (gen sa inchirieze masina o zi din Constanta, si sa o lase la Arad). Deseori incerci sa le explici, sa fi politicos, insa pur si simplu e un job in care ai burnout-uri rapide pe angajati pentru ca pur si simplu sunt exasperati.
Asta seara de exemplu, i-am explicat unui Dorel de 10 ori ca preturile sunt in EUR nu RON, si ca pretul total se obtine inmultind pretul pe zi cu nr. de zile. Si te rog sa ma crezi ca nu intelegea de ce nu se aduna si de ce nu numar cele 24 de zile de forma 14+14+…14 si fac 14X24. Sunt tot felul de oameni…
O alta chestie aiurea e cu iesitul din tara. Masinile noastre sunt noi, si la iesire avem nevoie de acceptul firmei de leasing, si de cateva documente speciale (gen talon conform cu originalul cu stampila notariala). In plus pentru strainatate avem niste limitari de bun simt. In sensul ca nu poti lua o masina 2 zile, sa faci 4000 e km (vorba vine). In Romania poti face oricati, pentru ca daca ai o problema tehnica se rezolva oriunde. In afara, daca ai o problema trebuie sa iti dam masina de schimb, sa o tractam pe cealalta si sunt alte costuri. Asta implica alte costuri, deci avem preturi diferite (incheiem si un supliment de casco pentru extern de regula).
Realitatea? Azi nu avem de exemplu contracte de inchiriere externe. Si totusi daca ma uit pe GPSuri, avem o masina la Viena, una la unguri etc. Oamenilor astia li se explica exact ce si cum, de N ori, si totusi li se rupe.
@Emil bine ca compari companii din belgia cu s.c. inchiriem la fraeri srl
preturile sunt cam duble in Ro (daca ne referim la aceeasi calitate a serviciilor), si ajungem la relatia cauza-efect de care se vorbeste mai sus
Tara fara autostrazi Check
plina de cocalari, retarzi Check
unde masina PERSONALA e suprema implinire Check
normal ca sansele de a intalni oameni normali trecuti de stadiul neanderthal care chiar au nevoie de o masina o zi doua sapte sunt destul de mici
pe de alta parte, inainte de a te apuca de un business analizezi piata si daca consideri ca merita oferi in plm servicii de calitate, nu o arzi jepcar ca „ie romanii tarani”. ca nu e vina clientului ca tara e de cacat sau asigurarile nu vor sa plateasca nu stiu ce
PS suplimentele, acceptul, tarifele extra ar trebui puse daca NU iesi cu masina din tara, la ce drumuri avem. de ex. in Bulgaria sunt 5 (cinci) autostrazi, de ce naiba atata bataie de cap?
@Alexandru – tu nu sti sa faci diferenta intre un card de debit si unul de credit…il mai informezi si prost pe om! Ti-a spus omul ca el are un card de debit ptr ca nu a avut nevoie de credit pana acum iar tu ii spui ca e musai sa aiba card de credit pentru blocarea garantiei :)) cu alte cuvinte, il pui sa faca imprumut la banca (prcatic asta inseamna card de credit) ca sa ii blochezi tu garantia :))
Flat iar incepem cu prostia asta cu preturile sunt duble in Romania?
Preturile in RO sunt mai mici ca in strainatate. Ti-am demonstrat pornind de la un exemplu, iti demonstrez si cu rapoarte oficiale. Daca prin strainatate intelegi Africa de Sud, s-ar putea sa ai dreptate. Eu inteleg insa tari membre EU.
Ti-am spus ca facem afacerea asta si in .be si in .it. Stiu cifrele first hand, deci nu ma poti contrazice pornind de la prezumtii.
In plus
– % de dobanda la leasing e mai mare in RO
– costurile legate de autoturism pe durata sa de viata sunt imense in RO (drumuri proaste, soferi carora nu le pasa etc).
– riscul de furt neacoperit de casco e colosal in Romania
– in curand vom avea o noua taxa de circa 2000 RON/AN/Masina pentru firmele de rent, implementata in urma unei HCL in Bucuresti
– de la 1 ianuarie 2012 nu mai avem voie sa rulam masini non euro 5, fara aer, fara senzori de parcare, ABS si ESP (stii ce inseamna asta?)
– in RO se fac foarte foarte multi km, lucru care mai arunca o data in aer costurile.
Ia zi, cum crezi ca afecteaza asta profitul operational?
Aici este o chestie pe care nu o înţeleg, din cauză că nu am tangenţă cu cardurile. De ce este obligatorie existenţa unui card de credit? Dacă am unul de debit şi câteva mii de euro pe el, de ce nu se poate bloca garanţia?
Buna Sakura,
Existenta unui card de debit nu este o problema, in 99.9% din cazuri este suficient. Daca clientul insa are antecedente (masini lovite, masini nepredate la timp, rezervari aiurea, anulate in ultimul moment desi pre-confirmate, sau si mai rau daca ne-a chemat in aeroport si nu a venit niciodata), ii putem cere sa plateasca cu un card de credit, pentru ca
1. acordarea unui card de credit presupune o verificare mai amanuntita a individului de catre banca
2. de regula cardurile de credit nu se fac special pentru a inchiria o masina (la cardul de debit omul isi poate face card cu 2 zile inainte de inchiriere).
Sumele nu sunt importante, ci existenta cardului. Practic pentru noi dpdv operational nu conteaza daca ii blocam pe cardul respectiv 1 euro pe card si 199 cash sau invers pe durata inchirierii ca si garantie.
@Emil @Alexandru si toti ceilalti din business-ul cu rent-a-car:
Chapeau!
Pentru rabdarea cu care ati explicat tuturor, trolli sau nu, care sunt dedesubturile afacerii, care sunt problemele de care va loviti.
@ivanG Este placerea noastra sa ii ajutam. Sper insa ca acum vor intelege multi dintre cititori de ce nu e OK sa dai 10 bipuri la rand pe numere de rent a car la 3 dimineata, in speranta ca vei fi sunat, pentru ca vrei un Matiz care costa 14 E/zi, o singura zi, cu livrare in CT si returnare in TM =))
PS. Caz concret de aseara.
„Reparaţia a costat 7.000 de euro, iar maşină a fost distrusă definitiv.”
Nici eu nu pricep chestia asta. I-a zis service-ul ca-i costa reparatia 7000 de euro, sau dupa ce-au platit aia 7000 de euro service-ul a distrus masina? Ca ori au fost informati cat costa si apoi au dat masina mai departe cui au dat-o (si atunci nu i-a costat 7000 de euro), ori au platit aia 7000 de euro unui service care a facut praf masina?
Si daca e adevarat ce-au zis oamenii astia, atunci Ford-ul ala era o minune a tehnicii. 100 km doar cu apa? Si tu, soferul… cui vrei tu, nu-ti dai seama decat dupa 100 de km, dupa ce-ti moare masina, ca e ceva in neregula?
Cum ati primit inapoi masina? V-a lasat-o descuiata intr-o parcare? N-ati semnat niste acte de predare/primire, ceva?
Si cazul cu Rover-ul. Stiti voi ca omul a arat doar din datele GPS? Alea va arata cu o precizie de… nu stiu, 20 m, unde era masina, nu si ce facea in momentul ala. De unde stiti ca a pus plug la ea si a folosit-o sa are? Poze n-aveti, dar stiti. Hmmm…
Poate ati avea dreptate, dar tare mult miroase a flori de primavara ce povestiti voi acolo.
1. Alex, am explicat chestia asta de 4 ori deja. Citeste mai sus.
In alta ordine de idei, logic ca am semnat niste acte. Acte pe care faci fix … Pentru ca dauna aia nu ti-o recuperezi in veci. Daca nu ai observat, Zoso nu a dat nici numele firmei, si bine a facut pentru ca altfel toti astia ca tine cu teoria conspiratiei ziceau ca e reclama mascata. Si ca sa inteleg si eu bine, te rog sa imi zici cum te prinzi tu ca in rezervor ai carburant amestecat cu apa? Iei probe si le faci analiza chimica, iar apoi returnezi clientului garantia? Si oricum si daca i-o retii mare lucru nu se intampla. Ramai cu 300E garantie si cu dauna neacoperita de Casco de 7000. Super business nu? Tu trebuie sa intelegi urmatoarea treaba. Legal nu ai ce sa ii faci. Intelegi? Iar blocarea garantiei aleia e apa de ploaie. Dauna comparativ cu suma blocata e de alt ordin de marime. Ipotetic vorbind, si daca te prinzi pe loc, nu ai ce sa faci. Nimic. Nada. Nothing. Daca el face ceva, e nerespectare a contractului de inchiriere. Care se judeca in civil. Poti demonstra ca a pus apa? Cum? El poate zice ca cineva i-a descuiat masina si i-a turnat apa in rezervor. Simple.
2. Nu din date GPS. Ci din vazute (pur si simplu cineva ne-a sunat – numarul nostru e pe ramele de la numere). Cand cineva iti ara cu o masina de 75.000 de euro, crede-ma, nu ai nici timpul si nici cheful necesar sa te joci de-a camera ascunsa. Te duci si ridici masina direct. Plus ca nu ai nevoie de nici o dovada din moment ce jumatate de sat a vazut scena.
Iti recomand si https://adevarul.ro/locale/timisoara/fotoupdate-Santaj-final-penal-nu-primit-600-euro-vrut-dezmembreze-loganul-firme-inchirieri-auto-1_50ad6f007c42d5a66395111b/index.html
@Emil
Sunt convins ca masinile inchiriate nu sunt tratate prea bine in Romania si sunt convins ca unii ar fi in stare de multe pentru a nu mai face plinul, de exemplu. Dar povestea ta cu plinul e cusuta cu ata alba. Din cate stiu eu, benzina are densitate mai mica decat apa, asa ca in momentul in care clientul a facut plinul cu apa, a ramas benzina numai pe conductele de la rezervor pana la motor, restul plutind pe apa cu care a fost umplut rezervorul. Cu o masina ce consuma 12 l/100 km cu benzina aia faci 1 km, nu 100. Pot sa cred ca se sting tigari pe bord, pot sa cred ca se fac curse cu masinile inchiriate, dar asta cu umplutul rezervorului cu apa si circulat apoi 100 km e basm.
@Emil – asigurari
aici zice ca sunt asigurati, deci se poate
Rover – la arat, plug nu cred ca a legat de el, iar ala care v-a sunat poate a fost un vecin glumet, mi-e greu sa cred ca voi ati ajuns si era pe ogor
plin cu apa – eu cred altceva, a ajuns ala la sediu la voi, a auzit vreun cost de care n-a fost imformat, a mancat si un pepene inainte, asa ca s-a pisat in rezervorul vostru. serios vorbind, cu 20% apa in rezervor iesi din otopeni si ajungi la maxim 1 km. oricine zice altceva sigur a baut apa, si nu lichidul care o fi fost in rezervor. daca service-ul a reparat masina si apoi papa 6 litrii in plus, inseamna ca v-au laut de fraieri. no offense
pune date complete aici „În România la fiecare 8 închirieri o maşină ni se întoarce lovită (mai mult sau mai puţin). În străinătate la fiecare 120 de închirieri o maşină ni se întoarce lovită”. de e am eu impresia ca in strainatate durata medie la care inchiriati masinile este 1-3 zile, iar in romania este 7-10 zile. calcul sumar 120 * 2 (media 1-3) = 240 zile // romania 8 * 8 ( 7-10 media ) = 64 de zile. deja raportul nu mai este asa sf. ne gandim si la drum unde afara e autostrada, si e oarecum de inteles raportul.
Frecvent avem maşini care înregistrează pe dispozitivele GPS viteze de domeniul fantasticului. – limitator de viteza, wtf?
„În România la fiecare 100 de maşini închiriate anual, între 8 şi 12 ni se fura chiar de către client, maşini pe care nu încasăm asigurare” – nu stiu care e afacerea voastra, dar gresiti cu ceva, sau poate cineva din interior da masini la cine „trebuie” si isi ia apoi procent din vanzare.
scriai mai sus ca incercati sa veniti in ajutorul clientului, ei bine nu mi se pare. ai vazut clientul aici, vroia masina, etc pentru 2 zile. poate daca iif aceai o oferta concreta cu un pret se gandea mai bine si vroia 3 zile si uite asa toata lumea era fericita, dar ai preferat sa o dai pe altele, ca 1-2 zile e putin, ca n-ai basca ( timp putin ), ai fes dar n-ai fesul gri ( card de debit vs credit ), omul a zis ca va da cash banii si era simplu pt. to(n)ti , dar noi e gandim doar la noi
o parere personala, cred ca aia cu asigurare ain caz d efurt e ca in povestea aia cand dracu da de tat`su, din alea n masini furate, mai luati si voi un procent si se stie pe la asiguratori, si sunteti pe vreo lsita neagra, iar cand ei va zic pretul voi treceti la facut cruce, la fel cum fac clientii cand aud conditiile.
inchiriati masini dar doar pentru aia care au nevoie de ceva de fite, nu pentru cineva care are nevoie sa-si faca o nevoie, ex vrea sa duca ceva sau pe cineva la aeroport / mare si sta maxim 2 zile, sau nu inchiriait la altcineva care vrea sa mearga in strainatate la cumparaduri, ca tot zicea vali de pandorf
. ori inchiriati si scapati de limite de km, numar la papuc, fes, ochelari, si marca de tigari ( btw, avea scrumiera masina aia? ca poate ca ala care s-a pisat in rezervor, si ala n-a gasit scrumiera si a stins-o unde a putut )
Mama ce s-au gasit astia sa comenteze, fiecare mai de care ce stie el pe masini & stuff. De fapt, niciunul din comentatori nu stie mai nimic despre subiect (cu exceptii), dar e misto sa comentezi cand nu te aflii in treaba.