Mașini închiriate: ce mai fac clienții…

Amicul de la firma de închirieri revine cu noutăti:


Agent= agentul de inchirieri/call-center etc.

Client: Cum arata masina BMW X5 F15 asta?

Agent: puteti baga pe Google.

Client: Nu o bag doamna pe nicaieri ca nu vreau sa imi retineti dup-aia garantia. Ca am mai bagat eu prin rau pe la tara un Audi si mi-au retinut aia 300 de euro.


Un client inchiriaza un Seria 3 si o loveste (rau de tot, dauna totala) si suna la ora 3 AM.

Client: buna ziua am si eu o problema cu c* asta de masina.

Agent: Va ascult.

Client: Pai s-a lovit aici de un cap de pod ca nu era semnalizat si cand am iesit din masina mi-am uitat ochelarii in ea, si nu vreau sa plec fara ei de aici. Si nu se mai deschide usa. Daca sparg geamul imi retineti garantia?

Agent: Va rog nu spargeti nimic. Ati sunat la politie?

Client: Pai nu e cu victime in afara de mine care sunt enervat un pic si atat si oricum e inchiriata masina. Astea se declara?


Suna un client ca nu stie sa faca declaratia la politie si ca il enerveaza aia. Fiind o perioada mai mare, agentul se deplaseaza sa il ajute.

Incepe clientul sa scrie.

Client: In timp ce intorceam sub podul din comuna Chitila, m-a lovit o vaca desi eu mergeam regulamentar si nu m-a avertizat in nici un fel doar a intors brusc …

Politistul ii ia foaia, si ii spune: va rog eu frumos nu scrieti asa. Scrieti frumos.

Client: Pai daca asa scriu eu …. urat?

Agent: Haideti va rog sa facem un efort, scriu eu si dvs. doar semnati.

Client: Dar ce eu nu scriu frumos?

Agent: Deci dictati va rog.

Client: Pai o vaca m-a lovit in timp ce eu mergeam drept si nu era vina mea.

Agent: Cum o chema pe doamna?

Client: Nu stiu daca era o vaca. Ce eu vorbesc cu vacile?

Agent: Va rog eu terminam cu astea? Scriu decat o doamna.

Client: Nu era doamna, era vaca.

Politist: Daca continuati cu vaca eu va dau amenda, haideti sa  nu facem circ.

Se mai cearta ei un pic, si trag concluzia ca era o vaca – chiar era animal. Si aparent nu era numai vaca. Era si vinovata :)


Tura de noapte. Suna un gardian / paznic.

Gardian: Domne’ veniti repede ca la noi aici la sediu in fata aveti o masina cu un mort in ea.

Agent: Sigur este mort domnul?

Client: Sigur. Uitati vi-l dau pe colegul sa zica si el

Agent: Trimit echipaj.

Ne scoala pe toti. Pleaca 3 masini (una din Otopeni, una din Militari, si una din Presei). Le spun sa ma tina la curent. Trec vreo 20 minute suna agentul:

Agent (razand): Nu o sa iti vina sa crezi ce am patit. Nu iti face griji nu e nimic grav.

Eu: Uimeste-ma

Agent: Pai avem un client care a inchiriat un MCV. Si omul a luat un cosciug ca tatal lui zice ca moare si vrea sa il tina in pod. L-a pus pe masina, si pe la Chitila a ramas fara benzina si s-a dus pe jos pana la primul OMV.

Eu: Pai stai ma si mortul?

Agent: Nu e niciun mort, aia au vazut cosciugul si masina pe avarii si asa explica ei.


Aeroport Otopeni, ora 23.00 – Aveo. Clientul intarzie cam o ora fata de ora planificata.

Client: Am adus masina da sa stii ca m-a capiat tot drumul.

Agent: Pai de ce?

Client: Nu mai are de vreo 2-3 zile baterie la telecomanda si nu se decuie uneori

Agent: Am inteles. Verifica… si constata ca masina nu se descuie. Are plinul sigur da?

Client: Haideti ca nu suntem ultimii oameni, am mai luat de la voi de 5-6 ori.

Agent: <verifica in aplicatie> vede ca a mai fost client si ii returneaza garantia.

Client: Am fugit ca ma grabesc ca am zborul.

Agentul se duce in Mall Baneasa, cumpara baterie de telecomanda, se intoarce si ma suna. Numai ca masina nu mai era.

Agent: Avem o problema, ni s-a furat un Aveo.

Eu: De unde?

Agent: Din Aeroport.

Eu: Bai, ma lasi, e imposibil!

Agent: Nu serios. Stai asa…

Eu: Astept

Agent: Nu mai inteleg nimic am primit chiar acum….SMS de la client ca masina noastra e sub pod.

Eu: Ma duc sub podul de la Otopeni si vad Aveo zob.

Ce se intamplase? Pai clientul a dus Aveo al nostru sub pod (facut zob). Apoi a gasit un tip care avea un Aveo argintiu leit ca al nostru. A mutat placutele de pe unul pe altul. A parcat masina in terminal. Agentul a vazut-o si nu se descuia din cheie (pentru ca era alta masina … duuuh). Nu era lovita, deci a returnat garantia. Si cat a plecat dupa cheie, ala si-a luat masina, a trecut pe sub pod si dragut fiind a pus placutele inapoi pe Aveo ala lovit si a dat un SMS. Totul sa scuteasca o garantie de 150 de euro.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Fantastic!

    00
  2. Mașini închiriate: ce mai fac patronii …
    Păi ca să nu închirieze teren unde să-și țină mașinile (eventual cu pază și alte chestii costisitoare…) le parchează printre blocuri (dap, in Otopeni, aproape de aeroport, deh… parcare scumpă în aeroport) și nu una, două ci șase, șapte bucăți!!!
    Poliția tace mâlc, primaria la fel și tu te uiți cum în parcare stau frumos mașinile și citești despre ce pățesc săracii patroni!

    00
  3. Asta cu vaca imi aduce aminte de cazul „Tamara”, intamplare absolut reala la mine la serviciu.
    Tamara lucra pe masinuta electrica cu 3 roti, cu care tragea baze rulante cu carton recuperat. Aici toata lumea numeste acea masinuta „trocarici”.
    Numai ca Tamara, si-a luxat glezna intr-o zi.
    A trebuit sa dea declaratie, iar Tamara a spus simplu:
    „mi-am scrintit glezna cand am vrut sa cobor de pe carici”

    00
  4. Aveo nu se descuie din cheie si mecanic? Clasic adica, cheie in broasca? Intreb doar…

    00
    • Intrebare serioasa: oare este masina care sa nu poata fi deschisa si din cheie? Ma gandesc ca daca intr-adevar ramai fara baterie in telecomanda nu te apuci sa spargi geamuri.

      00
    • Asta cu Aveo e gogonată… Ori agentul e prea prost

      00
    • Probabil s-a gândit că dacă nu se descuie, nici nu va recunoaște cheia când va vrea să pornească. Dar după cum ați spus voi, prima dată încerci să descui cu cheia.

      00
    • @GuestStar: bateria e doar pentru telecomanda.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Transponder_car_key

      „Once a key is inserted into the ignition lock and turned to one of the ‘on’ or ‘run’ positions, the induction coil that is mounted around the ignition lock sends out an electromagnetic field of energy. The windings in the transponder chip absorb that energy and power the electronic chip to emit a signal.”

      00
    • Nu se descuie din cheie niciuna … doar din alarma. Au o schema la rent ca să nu fure din ea băgând în broască șurubelnița. Multe se deschid cu telefonul mobil via modulul GPS 3G.

      E gândită pentru că deseori clienții uita cheile prin mașină și trebuie să poți deschide mașina remote. La unele modele lipsește o parte din butuc complet și au doar o capsa. Pentru că ăștia parchează aiurea cu valori în mașină și hoțul vine și forțează butucul care împinge mecanismul.

      00
  5. Oare cate din problemele astea s-ar fi rezolvat cu o garantie mai mare de 150 sau 300 de euro? Ia sa le pui o garantie de 700-1000 de euro, cum am avut eu, sa vedem ce se intampla? Asta l-as intreba eu pe prietenul cu firma de inchirieri.

    00
    • Chiar ma miram si eu ce mici is garantiile in tara. In italia ori ai tarif/zi mare + garantie mica (minim 300) ori tarif mic + garantie minim 800€ si numai cu card credit.

      00
    • nu mia ia nimeni de la tine ci de la urmtorii, de ce ai impresia ca oamenii care inchiriaza masini sunt niste ‘telectuali rafinati?

      00
    • sa pui o garantie de 1000 EUR la un aveo?
      LOL, pai frate o inchiriez, nu o cumpar.

      00
    • In Malta am avut garantie de 700 eur la un Chevy Spark, a se citi Matiz.

      Bluehand, daca ai avea o firma de inchirieri, ce fel de clienti ai vrea sa ai: multi sarantoci care nu isi permit o garantie mai mare de 150 de eur si merg cu masina la arat, sau mai putini dintre cei care isi permite o garantie de 500+ si ti-o aduc intreaga?

      00
    • In Franta am inchiriat (foarte ieftin) un fiat punto. Garantia era 2000 eur, pt absolut orice. O zgarietura, orice intra si bloca garantia.

      00
  6. E firma de inchiriat masini exclusiv pentru pesedisti?

    00
  7. plm, ultimul corsa inchiriat din aeroport am avut garantie 500 de euro…:(, repet, pentru un corsa!!!

    00
  8. As plati sa citesc asa ceva :lol:

    00
  9. Dar cum e aia cu masini vai de cozonacul lor, estetic acceptabile date la clienti cu buna stiinta.Daca se strica la tine aia e…nu ai avut noroc.Si unele” povesti” nu prea se sustin de fapt sunt chiar povesti.

    00
  10. Astea s-ar rezolva daca n-ai mai putea sa inchiriezi masina fara sa iei pachetul cu asigurarea full. Da, ar fi totul cu ~20% mai scump, dar n-ar mai durea capul pe nimeni.

    00
  11. La faza aia cu vaca e ca in Las Fierbinti cu politistul Doroftei…da va rog:))))

    00
  12. NOU
    #29

    Banuiesc ca astea sunt cazuri relativ izolate, raportat la numarul de clienti. Ca altfel ar fi dat faliment deja.
    Nu li se face dosar penal pentru distrugere ? Firma trebuie sa-i actioneze in judecata daca vrea sa recupereze ceva ? si practic, recupereaza ceva ?

    00
  13. cautam recent o masina pentur dus copchiii la scoala/gradi. am pus ochii pe un ford b-max (ma incanta ca usile din spate culiseaza si e usor de bagat puradeii si de dat jos).
    masina din 2014, kilometri anuntati 62.000. pret bun. un pic cam bun.
    mers la un mini parc auto pe sos. chitilei, mic drive test. intreb de istoric: cica a fost leasing operational si la tipul asta de leasing ai maxim 25.000 de km permisi pe an.
    ok, ne mai uitam la masina, mai deschidem o cotiera, un geam (geamul pasager nu se deschide insa auzeam motorasul ca merge, nu se deschidea ca era dat cu mastic, cam dubios). gasesc in torpedou copie talon.
    fac repede poza si caut cand ajung acasa informatii.
    proprietar initial tiriac leasing ifn, utilizator final o firma din piatra neamt parca. o caut pe net, firma de inchirieri masini.
    cam atat, am renuntat imediat la masina respectiva. probabil avea 300.000 ca popa.

    ce banuiesc, nu dati cu pietre – doar banuiesc. este ca aia din neamt au luat masina, au inchiriat-o si a facut 100.000 pe an, au dat inapoi km pana la 25.000 si au fost cu ea la revizie. lucru repetat in fiecare an. dupa care tiriac leasing a luat-o la finalizarea perioadei de leasing operational si a dat-o spre vanzare ieftin stiind ca e gioarsa deja.

    00
    • Gresit. Firma din Neamt e cea mai mare firma de inchirieri din tara. Masinile rar ajung la 50000km cele de inchiriere, iar cele de leasing operational depinde de varsta si cat merge clientul cu ele, dar nu prea depasesc 100000km in 4 ani. Ca le cumpara samsari sau se dau inapoi la dealeri si le dau aia inapoi km, aia e altceva.

      00
    • Chiar daca avea 60k de km reali, tot 300k ii considerai. Am mers in IT cu un Fiat 500 cu 23k km la bord. Practic era noua (nu cred ca avea mai mult de 4 luni).

      Daca ii dadeam a 5-a pe autostrada si nu aveam 100 km/h, pierdeam demarajul. Exemplu concret: aveam 85km/h intr-a 4-a. I-am dat a 5-a si cu pedala la fund vedeam cum scade acul de la vitezometru. Cam asa m-am chinuit o saptamana.

      PS: a fost 800 euro garantia, ca tot am vazut mai sus o discutie.

      00
    • Cele de inchiriat da, la 50.000km de obicei sunt deja destul de abuzate, trec pe la multi oameni care merg ca deacreieratii cu ele. La leasing operational, care este practic tot o inchiriere dar pe termen lung, de obicei o singura persoana foloseste masina si are mai multa grija de ea. Si cum au toate reparatiile si reviziile incluse in cost, nu se sfiesc sa trimita masina la service la cel mai mic zgomot.
      Sunt multe de povestit din lumea asta a inchirierilor, nu se poate face o generalizare, sunt firme si firme, masini si masini.

      00
    • pai masina e luata in leasing operational d catre o firma care se ocupa cu inchirieri auto.
      eu banuiesc ca e folosita nu de o persoana ci e data la inchiriat. adica face multi km si are sute de soferi in 3 ani.
      gresesc in rationament?
      adica ma indoiesc ca o firma de inchirieri (cea mai mare din tara!?) cumpara o masina ca sa faca km putin cu ea, mai putini decat as face eu ca persoana fizica.

      00
    • Aia e alta situatie. Masinile luate in leasing operational de firmele de inchirieri de la dealeri sunt supuse unor conditii mult mai stricte. Au limita de km, trebuiesc servisate la timp si la reprezentanta, orice neconformitate e penalizata destul de scump.
      Asta se face de obicei vara, se iau masini in leasing operational pt cateva luni cand e cererea mai mare pt masini de inchiriat.

      00
  14. E vorba de carpro ? Eu închiriez de la ei când vin in țara , sunt super ok însă unele mașini sunt cam varza , odată am plătit pentru o mașina exactă și nu mi-au adus-o agentul făcându-se ca ploua. Ar trebui ca toți cu rent a car sa organizeze ceva cu aeroportul, o parcare specială, unde toți sa aibă birou, sa se poată verifica mașinile in condiții normale, unde sa poți prelua mașina in condiții normale. Sau pachet fără garanție , dai niște Euroi in plus și stai liniștit. Ori garanție de 1000 euro ori full Casco .

    00
  15. Nu se descuie din cheie niciuna … doar din alarma. Au o schema la rent ca să nu fure din ea băgând în broască șurubelnița. Multe se deschid cu telefonul mobil via modulul GPS 3G.

    E gândită pentru că deseori clienții uita cheile prin mașină și trebuie să poți deschide mașina remote. La unele modele lipsește o parte din butuc complet și au doar o capsa. Pentru că ăștia parchează aiurea cu valori în mașină și hoțul vine și forțează butucul care împinge mecanismul.

    00
  16. O sa incerc sa mai răspund din ele acolo unde știu desigur

    – firmele de rent platesc o licență și o copie conforma către primărie pentru dreptul de a parca mașinile prin oraș. De exemplu dacă eu vreau sa am licenta și să pot parca pe strada 300 mașini în Otopeni mă va costa vreo 15.000 lei (minim) și nu îți vor da oricum atâtea. Îți dau 10-20. Și cam așa veți vedea pe străzi. Crede-ma că dacă faci asta e ridicata în secunda 2.
    – pe lângă licența asta mai dai casco (dublu-triplu) RCA la fel majorat, consumabile, daune minore, defecțiuni, franșize, recuperări de la amanet, tractări , tone de carburant lipsa, TVA , certificări, ITP la 6 luni, 12 spălări pe luna in medie pe masina, și 12 livrări/recuperări per mașină deseori la ore bizare + salarii pe agenți de callcenter, livrări, operaționali samd.
    – nu vă cumpărați mașini rulate de rent. O masina de 50K KM poate sa fie zob mecanic.
    – nu poți cere 1000 depozit că începe fix discuția de mai sus. Dar ce domne o cumpar?
    – degeaba îți vând eu scdw protecție 0 cu 50€ și mașină vine dauna totala…și multe cu produsul asta vin zob. Statistic o mașină închiriată cu full insurance e de 7 ori mai probabil sa fie lovită în decursul închirierii. Plus la dauna totala pierzi cam +3000€ din fransiza de dauna, valoare neamortizata, rest casco și rca + licențe.
    – in 12 ani de rent si mii de închirieri cred că nu am văzut 10 cazuri in care in actele de la politie clientul sa nu fie vinovat. Am avut client care a făcut amiabila cu o piatra care i-a sărit în parbriz…
    – sunt oameni foarte mișto. Pe lângă ei sunt 2X oameni nu atât de cool.

    00
    • poti cere depozit 1000 pentru o masina gen BMW X5, pentru un aveo e ok 200.

      00
    • >degeaba îți vând eu scdw protecție 0 cu 50€ și mașină vine dauna totala…și multe cu produsul asta vin zob. Statistic o mașină închiriată cu full insurance e de 7 ori mai probabil sa fie lovită în decursul închirierii. Plus la dauna totala pierzi cam +3000€ din fransiza de dauna, valoare neamortizata, rest casco și rca + licențe

      Nu ca te contrazic, dar nu vad logica: daca imi vinzi scdw nu esti si tu mai bine protejat de firma de asigurari? Sau asigurarea nu e implicata, adica speri ca atunci cand vinzi scdw la 10 clienti, 9 dintre ei acopera paguba unuia plus iti ramane si tie ceva, practic esti propriul tau asigurator?

      00
    • SCDW nu e o asigurare per se. E daca vrei o auto-asigurare, o limitare de raspundere a ta fata de mine. E un produs complet nerentabil uneori la anumite clase auto și perioade de închirieri pentru că probabilitatea de dauna creste dramatic atunci când clientul nu are garanție și aplică dictonul: dau in orice că nu e a mea.

      La firmele ce au leasing operațional în portofoliu riscurile stau altfel.

      Firmele de asigurări indiferent de suma nu permit asigurarea fara fransiza. In plus cazul in care clientul fura piese de pe mașină sau mașina cu totul este pe absolut toate polițele EXCLUS de la asigurare.

      Discuția e așa: nu va pot oferi CASCO cu prima de risc sub 30% la mașinile XYZ pentru că dvs. aveți un risc de dauna similar cu cazul in care dezamorsați bombe cu ciocanul.

      Daca mă uit pe daune plătite și prime subscrise daca la Logan as avea prima de CASCO 1200€/an asiguratorul nu ar face profit la peste 50% din flota. Am mașini cu peste 4 daune pe RCA/an.

      La firmele de rent mica unde dispersia riscului e infimă, poți număra pe degetele de la o mana mașinile nelovite. Am un prieten a luat 6 mașini și în primul an jumătate, 2 au fost dauna totala, una furata, una lovită rău și neasigurabila (șofer băut)

      00
  17. Agenții au avut cuțitul la gât sau pumnul în gura de mai multe ori… Și client la modul „ce ba vrei sa îmi oprești garanția”. Ia scoate tu toate încasările de azi dacă ești jmeker.

    00
  18. Deci, te rog! Eu am dat peste niște țepari (Payless România) când am venit ultima data in țara. Niște mincinoși si nesimțiți. M-au făcut proasta si mi-au închis telefonul in nas. :) Bineînțeles ca am sunat CC-ul si am făcut disputa pe suma extra, care era o suma infima. Dar m-am saturat ca România mea sa fie una mincinoasa si hoața. Si nu, nu am închiriat direct de la ei, ci prin economycarrentals.

    P.S. Mi-au pus hold pe $1700 pe CC. Eu nu cumpăr asigurare de la firma de închirieri, CC-ul meu imi oferă full-coverage by default si fără costuri suplimentare.

    00
    • Am ras :)) In afara ca e greu cu limba romana, ce kkt iti acopera tie cardul in Romania? Au cumva contract cu Euroins, sau Alianz sau orice alt asigurator roman?
      Ca sunt firme care trag tepe nu contest, dar clienti batuti in cap, aici excluzandu-i pe cei rau intentionati, sunt de 1000 de ori mai multi.

      00
    • Ai ras ca prostul, cardul de credit poate sa aibe asigurare care acopera francsiza, deci nu trebuie asigurare suplimentara/super collision damage waiver/excess waiver.

      00
    • Greșești cu „CC-ul meu suporta orice”. E mult de explicat și înțeles însă în principiu în 12 ani am văzut 0 cazuri unde CC-ul sa plătească 1€ din circa 70.000 închirieri. Multi cred chestia asta. Simplificat contractul e între mine și tine. Ce îți acoperă ție CC-ul tau e fix problema ta (nu sunt rău însă cam asta e principiul logic din spate). Nu poți deroga la modul asta răspunderea. Tu pierzi garanția apoi ce faci tu cu emitentul tau de card sau cu un asigurator terț e discuția ta.

      00
    • @Radu
      Cred ca te uitai in oglinda. Poti sa ai mama asigurarii de la card, asta nu te excepteaza de la blocarea garantiei sau plata asigurarii suplimentare. Ca iti da banca sau firma de carduri garantia inapoi in caz ca se retine e altceva, dara aia nu e o asigurare.

      00
    • @Emil, da, tu incasezi garantia blocata in loc s-o deblochezi, iar cardul de credit mi-o returneaza. Vorba vine mi-o returneaza, ca doar tot el a platit-o. Asa am la cardul de la firma, si nu luam niciodata asigurare peste cea standard obligatorie pentru ca orice e nevoie acopera ei.

      Cum ar veni, pot sa lovesc masina din vina mea, nu-mi pasa, nu ma costa nimic. Evident, sa nu fiu baut sau sa nu o fur, dar astea sunt alte situatii :)

      00
    • AlexM: de curiozitate, care-i problema cu limba romana? In rest, asa-i ca nu intelegi cum sta treaba cu CC-ul? Vezi ca ti-a explicat Radu! Stai jos, nota 2 pentru ca nu te-ai informat inainte sa vorbesti. :D
      Emil:Probabil ca nu toate CC-urile platesc, d’aia e bine sa suni inainte la ei si sa te informezi. Si ca se ne intelegem, nu vorbesc de CC-uri din Europa, ci de cele americane. La o vizita anterioara in Europa, la un mic incident, CC-ul a acoperit tot, inclusiv deductible (excess-ul). Cred ca atunci am folosit un American Express, dar la fel sta treaba cu Citi, US Bank etc.
      Spuneti multumesc frumos ca ati mai invatat ceva astazi! Cu placere!

      00
    • Diana multi din Romania nu accepta deloc de exemplu AMEX la încasare pentru că sunt foarte agresivi. Tocmai din motivul asta.

      00
  19. Iar furati curent! Am inchiriat foarte multe masini. In Romania o firma serioasa mi s-a parut RentExpress, sa nu considere reclama. Nu am avut nici o problema, masini noi, cu garantia a fost ok, odata chiar nu mi-au luat bani, pentru ca nu a mers cardul. Hilar a fost odata cu Sixt.. Ajung la 2 noaptea in Otopeni, rezervasem un Opel Insignia automat, de pe un site american de rent a car. Fatuca era socata ca am platit asa putin, imi baga nu stiu ce asigurare pe gat, fiindca alfel trebuie sa las 4000 euro garantie, amuzat am intrebat-o daca rezervam e-clas imi cerea 10 000 euro. In fine am facut asigurarea, ma duce la masina, era zgariata mai peste tot. Avea 70 000 km, dar mergea impecabil, cutia schimba perfect, nu cum descrieti voi ca la 70k km sunt bune de aruncat. Dupa cateva luni era la vanzare pe auto kopel, fara a se specifica faptul ca provine din rent a car.

    00
  20. @Radu marea majoritate au excludere pe Romania datorita daunalitatii enorme.

    Hai sa vorbim cifre
    Din 100 incidente maxim 2-3 sunt declarate de clienți la politie. Marea majoritate ies cu scandal maxim. Deci marea majoritate sunt neasigurabile din start. Daca preautorizeazi garanția și o reții clientul fie sare la bătaie, îți ia mașina cu cheia, fie o lovește cu piciorul, fie te amenință și șantajează samd.

    Procedurile de rambursare de asigurari terțe (altele de la CASCO) achiziționabile de pe net sunt … Bizare. Gen unii cer raport pe colectare de probe biologice la o dauna de 100€ sau cer declarație de la politie care sa stabilească vinovatul (7/10 sunt cu autor necunoscut prin parcări deci ghici ce vinovat stabilește politia). Și la asigurări full de 2€ ceea ce daca te gândești e logic imposibil. Adică cmon nu poți asigura cu 5-7€/zi un Passat sa fim serioși. Că mașina aia are minim în 3 ani cam 6-7 daune.

    Iar asigurările pe carduri sunt produse suplimentare nu default. Nu exista absolut nici o diferența între un client și altul legata de modalitatea de plata din punctul meu de vedere. Și factual / practic / aplicat eu unul nu am văzut vreodată garanție acoperita de emitentul de card. Cereri am văzut multe :))

    Din experiența îți poți spune că toți clienții care vin cu textul nu vreau sa dau depozit că are cardul meu asigurare pleacă fie neasigurați fie cu SCDW. Again ce asigurare au ei și ce le rambursează lor banca lor, nu e problema companiei de închirieri.

    00
    • Emil, ai dreptate, e intre mine si CC si nu e problema ta. Dar iti zic ca nu vreau asigurare peste cea obligatorie ca sa ma lasi in pace si sa nu mai incerci sa-mi vinzi :)
      In caz de paguba tu incasezi garantia blocata si mie nu-mi pasa, ca nu o iei de la mine si nici nu trebuie s-o platesc eu dupa – in caz ca e de la CC. Daca e de la o firma terta am ceva de alergat (ma rog, telefoane de sunat si hartii de trimis) dar finalul e tot ala, nu ma costa nimic in afara de timp si deranj.
      Cei care inchiriaza mai des pot sa se intereseze la firmele de asigurari despre asa ceva, e mult mai ieftin decat sa cumperi de la Emil ;) – nu stiu insa daca in ro e disponibila, posibil sa fie.

      00
    • mmm nu vreau sa zic nimic de furat curent dar 2-3 euro pe zi e asigurarea pentru garantie nu asigurarea de masina.

      Spre exemplu
      https://uk.trustpilot.com/review/carhireexcess.co.uk

      00
    • Radu înainte să faci afirmații de 2 lei precum „e mult mai ieftin ca la Emil” poate ar fi fost bine să citești chestia de mai sus cu … NU vând asigurări.

      Crede-ma am o tona de experiență în nișa pe diferite piețe. Citește cu maximă atenție ce acoperă 3rd party și eventual cu un avocat lângă tine. Eu nu vând nici direct nici 3rd party ci iau o garanție mica (150€) versus 800, până la 1200 cat au restul.

      Sa îți dau un exemplu. Our product can cover up to…inseamna că poate nu ca o va face. Și vezi unde sunt înregistrate firmele care vând așa ceva. Dacă îmi arăți un caz unde produsul ala a acoperit ceva faci o poza cu decontul și documentația și treci pe la mine sa te scot la 3-4 beri. Nu de alta dar să nu rămân prost. Atenție nu vorbim de SUA, Elveția samd ci de Romania.

      Acum un argument așa simplu. Daca ar funcționa așa acel produs de 3-4 euro m-aș lipsi de CASCO. De ce? Păi CASCO îmi sare de 700€ pe 90% flota, și așa aș da 3€ DOAR pentru zilele in care îmi pleacă mașina, cam 150 pe an. As scuti enorm + la fiecare dauna as mai face 150€ fransiza reținută clientului că ai garanție. Și i-aș asigura eu pe toți înainte printr-un waiver in contract. Și apoi as trece pe la toate firmele de rent să facă asta prin mine că broker. Realizezi că aș fi multimilionar în euro daca așa ar funcționa nu?

      O sa îți spun un secret. Prima de asigurare = daune + marja asigurator. Nimeni nu e prost ca la flote sa acopere mai mult decât suma primelor duuh?! Ori daunalitatea e colosal de gigantica de imensa, și cu 300€ per mașină nu ai ce sa asiguri. Deci aia cu +1.99€/zi e o glumă. Dar daca ai orice prieten care a fost compensat eu personal te scot oricând la un sampling de beri :)))

      00
    • Emil: In principiu sunt 2 asigurari, liability (aia de-l acopera pe celalalt) si comprehensive (casco cum ii zici tu). Liability este deja inclusa in pretul inchirierii. Asigurarea oferita de CC poate fi primary sau secondary, asta in cazul in care asigurarea ta personala e prima care plateste (primary). Daca asigurarea ta personala nu te acopera in Ro sa zicem, atunci cea de pe CC devine primary si acopera comprehensive plus deductible. Conditia e ca sa refuzi Collision Damage Waiver (CDW) sau ii mai zice Loss Damage Waiver” (LDW). Pe scurt. :)

      00
    • Nu poti refuza CDW. Masina are CASCO deja facut. Poti refuza excess coverage pentru CDW. Daca il cumperi CDW devine SCDW adica CDW fara excess. Sau fara garantie :P

      00
  21. Un prieten a trecut pe acasa prin tara o saptamana si la plecare a stat la mine o noapte, in drum spre aeroport. Inchiriase masina de la o firma din aeroport, dar ii adusesera aia masina la Unirii, ca era mai comod pentru el. Si ajunge la mine seara, stabilim sa mancam, apoi mergem sa ducem masina la aeroport. Si incep telefoanele.
    1) Suna o persoana dupa masina, ca agent nu-i poti spune. Omul ii explica simplu ca vine cu masina la ora 23:00, cum vorbise la inchiriere. Ok.
    2) Apoi il suna un prieten sa-i spuna ca firma de inchirieri l-a sunat sa-i spuna ca deja da masina furata la politie, ca a depasit termenul de predare. De pe telefonul prietenului asta sunase initial sa inchirieze si acuma il presau pe omul care nu avea treaba cu chestia.
    3) Suna omul din nou la prima persoana si-i explica sa se puna de acord intre ei, cati or fi la firma de inchirieri, ca masina va fi predata la ora convenita.
    4) iar suna prietenul ca l-au sunat iar unii si l-au amenintat cu bataia daca nu returneaza masina. Asist cum prietenul meu ajunge sa rupa relatia cu prietenul lui din cauza acestei inchirieri de cacat. Schimba numere de telefon.
    5) Prietenul meu ii suna pe toti de la firma de inchirieri si ii convinge ca masina va fi returnata la ora 23:00 si sa inceteze cu telefoanele si amenintarile.
    6) ajungem la aeroport cu google maps dupa Park&fly ceva, intoarcem sub pod si mergem 200 m spre oras, la punctul din google maps cu adresa. Pula, nu era acolo, ala cica era sediul social, dar era in fals, nimeni de acolo nu auzise. Ne directioneaza un paznic catre podul de la Otopeni, acolo erau doua-trei firme cu parcare.
    7) cautam inca o data firma, gasim ceva, dar era fix in dreptul podului, deci paznicul stia ceva, si nu puteam da inapoi 200m. Ne intoarcem in Otopeni 5km pana putem intoarce pe sensul spre aeroport, ajungem la pod, intram acolo. Pula, nu era acolo. Aia nu auzisera de acea firma.
    8) Fiind la pod, nu mai trebuia sa ne intoarcem 5km, cautam iar, sunam pe un tembel la telefon, ala ne zice sa trecem de aeroport, ca e mai in spate, imediat dupa aeroport. Da, corect, aplicatiile de gps nu te aduc acolo, ca nu stiu unde e firma, tocmai s-au mutat acolo.
    9) Ajungem acolo pe un drum de pamant, fara lumina, prin noroaie. Ce gasim: un tarc de plasa metalica in camp, langa gardul aeroportului si cateva proiectoare, vreo suta de masini si o ghereta. Un pulifric de suedej pazea masinile. Preda prietenul masina, neatinsa, totul ok, da mai dati 38 euro, ati depasit ora de predare, asta e. Park4fly se numea, gasiti pe gmaps.

    Prietenul meu era negru de suparare, atatea telefoane, nervi, certat cu alt prieten, 38 euro in plus cash. Ajungem acasa si-i spun sa dea telefon la visa sa-i convinga pe oamenii aia ca nu cumva sa permita plata garantiei, in caz ca nemernicii vor s-o incaseze. Prea tarziu, garantia a fost incasata de dimineata, 200 euro. Am baut o sticla de vin, dar nu-i pria omului deloc. A doua zi l-am dus la eroport, nu mai stiu cum s-a terminat toata treaba, probabil a albit incercand sa-i convinga pe borfasii aia sa-i dea garantia inapoi.

    Park4fly.

    00
  22. Xborne. Desigur. Exact asta e faza. Și rambursarea e cu cântec pentru că 90% daune NU sunt asigurabile integral asa. Pentru că soferii nu le declara la politie, și unele au și sume deductibile la SCDW.

    Diferența e asta. Eu îți dau mașina cu 150 depozit.
    Altul iti da cu 800 apoi îți vinde un produs care acoperă aia 800 mai puțin primii 150. Și produsul asta este 5.99 pe zi :)))

    Aia sunt profit pur daca stai sa te gândești. Venise la mine un broker acum vreo 6 luni sa îmi propună și mi s-a părut o suedie gravă. Însă exact acela e mecanismul. Acum faza e că nici cu restituție parțială nu am văzut vreunul. Că din mii de clienți am rămas cu multi prieten și mi-ar fi spus.

    Exemplu simplu. În Slovacia am luat o piatra cu un mini pe carenaj care a rupt aia de plastic. M-a costat 800€ pentru că aparent am mers in afara asfaltului. Asta cu asfaltul e penala că nu am mers că un retard pe camp….pur și simplu am luat o piatra și sunt sute de catch-uri de genul asta.

    00
    • Salut, ma ajuti sa inteleg ce inseamna treaba asta de pe un site de rental din afara?

      Credit Card Block: Estimated rental charges, full tank of fuel plus 20 %.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.