Mașini: ce faci imediat după accident

Pui avariile. Te aduni și imediat ce creierul începe să funcționeze din nou, pui avariile. Nu o suni pe mă-ta, nu oprești muzica, nu te îngrijorezi că ai vărsat cafeaua de 12 lei pe tine. Nu. Pui avariile.

În felul  asta semnalizezi celor din spate că e o problemă, ca să încetinească și să te ocolească.

Da, OK, e despre tine, despre tragedia ta, dar atunci pe moment pui avariile. Pui avariile și apoi vezi mai departe ce e de făcut. Nu te dai jos din mașină și apoi te întrebi de ce te-a mai lovit unul care nu a văzut, ca un nesimțit, că tu aveai o problemă. Ce insensibil la problema ta, nene! Semnalizează-i problema!!!

Păziți-vă pielea și semnalizați problema!

Varianta video mai jos:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Daca avariile nu sunt sparte :)

    00
  2. aia din clip nu aveau nimic, stateau la parlamentari in mijlocul strazii. mai bine le ziceai direct : plutonier capsuna, trageti pe dreapta, va rog!

    00
  3. As mai adauga, ca daca nu sunt victime (cand trebuie sa lasi masina pe loc) si masina e deplasabila, SCOTI masina din drum. Daca nu poti sa o scoti, ca nu mai e deplasabila/motor tufut/roata zburata/victime si portbagajul nu e facut muci, PUNE TRIUNGHIUL. Si da, surpriza, la lege zice sa ai doua triunghiuri in masina.

    00
  4. Avariile se aprind automat cand se declanseaza airbag-ul. Sunt unele masini care au avariile pornite de senzori gestionati de programe chiar mai avansate, ce tin cont de acceleratia G si miscarea masinii/dinamica. Aia de pe Autostrada Soarelui sigur aveau avariile pornite daca masinile erau praf (sigur s-au declansat automat).
    O sa-ti pun o intrebare capcana – la ce ore tii mainile pe volan (stii tu, sus de tot e ora 12, gen tii mainile la ora 10 si 2 samd) si daca ai airbag sofer?
    Asta pentru ca am vazut specialisti de rally din RO care explicau foarte serios ca mainile pe volan se tin in partea superioara, ca asa au fost invatati ei pe masina de rally care, evident, nu are airbag deoarece are rollcage si centuri siguranta in 30 de puncte.

    00
    • La un curs de conducere defensiva „specialisti” (a.k.a. piloti de raliu) cu experienta ziceau ca mainile trebuie tinute pe volan la ora 3 si ora 9, nu stiu care pilot de raliu ti-ar fi spus sa le tii in partea superioara.
      PS Daca e nevoie, dau si numele pilotilor, oricum daca zic Napoca Rally Academy se cam stie despre cine e vorba.

      00
  5. Domnule Tariceanu, v-am mai zis, „pe care”, imi curge sange din ureche cand aud „care” in loc de „pe care”. „Primul lucru PE CARE il faceti la un accident […]” :))

    00
  6. Înlocuiește „niște avarii aveți bla bla” cu „mutați în pizdele mamelor voastre de idioți mașinile în afara carosabilului că n-are lumea loc de voi”. Încearcă.

    00
  7. Cred ca era mai bine de formulat asa: ce faci in caz de accident minor (adica iti misti naibii masina din drum si nu mai incurci circulatia, oricum in 99% din cazuri mergi la asigurator cu amiabila) si ce faci in caz de accident cu vatamari corporale, cu scurgeri de combustibil, etc. La noi e durere in ambele cazuri….

    00
  8. Ti-a fost lene sa iei trepiedul din beci? :P

    00
  9. Daca ai derapat nu sta pe langa masina pentru ca se poate ca si altul sa derapeze in zona respectiva

    00
  10. N-am vazut video-ul, dar candva o fosta colega mi-a povestit despre un caz din familia ei extinsa. O tipa facuse un accident (nu mai stiu exact cum si in ce conditii), era vie, constienta, se misca, rani minore. A incercat sa iasa din masina si a lovit-o masina din spate care nu vazuse ca era oprita. Dupa asta tipa a ajuns practic leguma.

    00
  11. mda, avariile trebuie puse, anul trecut conduceam noaptea prin tara nordica unde culeg capsuni pe drum cu zapada, mai si ningea, ca de abia vedeam pe unde e drumul si era o masina cazuta in sant, iar alta o tracta venind inspre mine pe banda mea. fiind obosit, mi-am dat seama cam tarziu ca masina aia era de fapt pe contrasens, am pus o frana cam nasoala si noroc ca nu venea nimic de pe sens opus, pt ca n-am avut suficient timp sa franez si a trebuit sa intru pe contrasens. daca idiotul ala punea avariile (ceea ce le-a pus dupa ce am trecut razant pe langa el), incetineam.

    in alta ordine de idei, daca masina nu e pe carosabil, nu prea trebuie puse avariile. iarna asta am intrat cu masina in sant intr-un fel de rapa (maxim 10m rapa, mda, ironic avand in vedere ce am scris mai sus, era sticla pe jos, aveam vreo 80, cat era legal, dar cauciucuri cam proaste, am inceput sa derapez, n-am mai redresat-o si-am intrat gratios cu spatele in sant/rapa, n-am patit nimic nici eu, nici masina, ca santul era in panta), am pus avariile si cat timp asteptam sa vina cineva sa ma tracteze, din 2 in 2 minute oprea cate unul si intreba daca-s ok, pana cand mi s-a zis ca daca n-am nimic ar trebui sa sting avariile, dupa aia cam din 5 in 5 minute oprea cate unul sa ma intrebe daca-s ok.

    00
  12. Chiar ieri am avut un accident usor. Mi-a taiat calea un taximetrist care nu mi-a acordat prioritate.
    L-am evitat facand un slalom stanga-dreapta de ma miram si eu cum mi-a iesit manevra. Din fericire doar i-am agatat bara cu roate mea din spate si i-a cazut numarul.
    Da, am pus avariile si am parcat pe dreapta.
    Dar primul lucru pe care mi-l amintesc e ca injuram de morti asa grav ca se speriase taximetristul si imi tot repeta speriat ca n-a patit nimic masina mea. Doar janta e zgariata si cauciucul sarise de pe janta si am facut pana. Am facut presiunea la o vulcanizare 50 m mai in fata si aia a fost.

    00
  13. Cum adica, avariile nu e alea care le pornesti cand opresti pe banda sa iei shaorma?

    00
  14. La câte avarii văd aprinse în Timișoara zilnic, ai zice ori că sunt 10 accidente pe minut, ori că Audi și BMW ar fi trebuit să dea faliment de mult.

    00
  15. Avariile le folosesc si iarna pe polei sa nu intre vreun bou in mine. Desigur poate rationamentul boului este altul „huh, asta are probleme cu masina, hai sa-l ocolesc” dar efectul este cel dorit. :)

    00
  16. @zoso
    deci ai vazut noul show joe rogan…se mentine bine omu.

    00
  17. Pai daca nu-si cumpara shaorma, la ce sa consumi lichidul de avarii?

    00
  18. eu inteleg ca prima oara la accident faci reppede o poza un muvi un selfi ceva orice si il pui pe blog

    00
  19. Avariile la unii se folosesc cand ai o treaba undeva si lasi masina in drum ca doar nu o sa mergi 50 m. Ce o fi sa le folosesti cand trebuie?

    00
  20. Ti.a dat drumul nevasta din beci?

    00
  21. Apropo de asta cu avariile. Cand vad scenarii de genul ceata, ud jos, blocat in fata, tind sa imi las si o distanta mult mai mare fata de cel din fata. Deseori se gasesc idioti care sa se bage in aia X extra metri. Eram pe Valea Oltului. Aveam avariile puse. Cei din spatele meu nu. A venit unul cu un microbuz ne-a luat la rand. Ghici a cui a fost singura masina nelovita in bot =)))

    00
  22. Trolling … avariile se pun cand opresti sa-ti cumperi shaorma, sau sa-ti iei puiutul de la scoala.

    00
  23. A mai spus cineva ca pui avariile cad iei saorma? 😁

    00
  24. Avariile sunt numai pentru parcat

    00
  25. Eu sunt un șofer conștiincios, de cum mă sui la volan pun centura și avariile, că nu se știe, la caz de orice, să am avariile puse. Poate virez la stânga, poate la dreapta important e să semnalizez din timp. Poate pun frâna mai brutal sau am vreun accident, avariile astea sunt bune la orice, cele mai importante becuri de pe mașină.

    00
  26. A mai ramas sa pretinzi tuturor celor care au carnet sa stie sa scrie si sa citeasca… Ieri m-am cracanat de ras cand am vazut la intrarea in Bucuresti dinspre Giurgiu cum o pizicuta de bmw albastru, tunat asa cum le place la baieti, era verificata de o masina cu inscriptie ARR pe ea, impreuna cu un echipaj de la Politia Rutiera. Pai unde ajungem in tara asta daca tragem toate rablele si toti analfabetii pe dreapta?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.