Mașini: un diesel nou pentru termen lung?

Un cititor pune o problemă interesantă. Vrea să își ia o mașină anume (fidel mărcii, fiabilitate, lejer de întreținut), dar tot ce se găsește pe stoc e diesel 2.0. Pentru aceeași mașină, dar pe benzină, trebuie să aștepte între 5 și 7 luni. Omul vrea să țină mașina minim 5 ani (leasing and stuff) și se întreabă dacă o va mai putea vinde când se va sătura de ea sau dacă va mai putea pătrunde cu ea în orașele europene care interzic treptat dieselul (nu e cazul cu București, totuși).

Nu știu ce să-i zic. Ați văzut și voi știrile cu interzicerea vânzării mașinilor diesel noi din 2030, dar asta nu înseamnă că dizelarele vor fi interzise complet, ci doar restricționate, și vorbim de peste 10 ani. Da, ok, normal ar fi să ia benzinar (ironia face ca, la ce vrea el, să fie mai ieftin), dar dealerii aduc dizelare și au dizelare pe stoc pentru că asta se vinde, nu vor să aducă 10 diesel și 10 benzinare și să rămână cu 8 benzinare pe stoc. Bine, teoretic, s-ar vinde mai multe dacă ar fi mai multe pe stoc…

 

masini-diesel-benzina Image by Gerd Altmann from Pixabay

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

78 comentarii

  1. Sa-si ia electrica. ;)

    Tinand cont ca nu vrea s-o tina mai mult de 5 ani, isi poate lua disel si o s-o poata vinde ca doar din 2030 n-o sa se mai produca si cele vandute atunci vor fi lasatale pe piata inca 10-15 ani. Ideal ar fi sa fie casata dupa maxim 20 de ani asa ca si urmatorul client o s-o poata folosi destul pana la restrictionarea completa.

    00
    • Vreau o ciocolata, firma cutare, din aceasta țara, sunt #fandemic.

      Radu: uite un baton de cereale

      00
    • Radu: uite un baton de cereale

      …vezi că e expirat. poftă bună.

    • Ii știți pe aia care plâng după bac că nu au înțeles enunțul și au scris altceva in loc de ce trebuia?

      00
    • @radu
      Omul a zis „mai mult de 5 ani” adica minim 5 ani vrea sa tina masina. Nu vrea sa dea imediat dupa terminarea leasing-ului.
      On topic. Nu cred ca va avea probleme la revanzare, cel putin in Romania in 5-10 ani. Conteaza cel mai mult cat de intretinuta va fi masina la momentul vanzarii, dotari si nr de kilometrii.

      00
    • Rusine sa-mi fie ca n-am inteles ca omul vrea sa tina masina MINIM 5 ani. Intr-adevar i-am oferit raspuns fara a tine cont de faptul ca vrea s-o tina mai mult, dar si asa avea o solutie chiar daca socotea fara cel de-al doilea proprietar.

      @Nico: Mai iesi din casa si mai si razi ca viata nu e asa serioasa cum crezi tu. Sa-ti dau adresa la care sa trimiti batonul?

      00
    • Oare nu ar fi buna o cautare cu privire la ce inseamna noile diesel? Sa aflam cate ceva nou ca noi parca continuam discutia cu Diesel Gate. In bucla.

      00
    • @Cristi., ce inseamna noile motoare diesel? Sunt mai putin poluante decat cele pe benzina? Si daca da, cu ce procent?

      00
    • Da. Mult mai putin. Acum am trecut de la euro 6 la euro 6d, obligatoriu de la 1 sept 2019. Tot de atunci si motoarele pe benzina au filtru particule obligatoriu.

      00
  2. Asta e precum preotul care intră în restaurant și cere friptură de balenă sau cașalot.
    – Nu avem, răspunde chelnerul.
    – Dumnezeu mi-e martor că am cerut de post. Dați-mi atunci o ceafă de porc la grătar

    00
  3. 1. Probabil este euro 6, deci greu de crezut ca peste 10 ani… orice.
    2. Cine, din Romania umbla atat de des, prin orase europene, cu masina proprie? Presupunem orase din Vest, daca vorbim despre interdictii la diesel.
    3. Romania + diesel second hand = love.

    Deci… go for it!

    L.E. 10 ani nu inseamna mult. De-abia apuca ai nostri sa faca autostrada :D

    00
    • 10 ani nu inseamna mult. de abia apuca ai nostri sa lanseze licitatioa pentru un nou studiu de fezabilitate dupa relocarea gandacelului mic orb de beci.

      00
    • Leo: De trei ani îmi desfășor activitatea într-un colț de Europă foarte industrializat (Olanda, Belgia, Luxemburg și Germania) și mă deplasez în aceste zone cu mașina personală (1,9 TDI – 18 anișori vechime) și încă n-am întâlnit vreo restricție pe undeva, plus că nici vignietă nu mi se cere, temporar fiind pe-aici. De exemplu acum sunt la vreo 20 de km nord de Maastricht și uneori traversez granița de 4 ori pe zi, de a renunțat și vodafone să-mi tot trimită mesaje de întâmpinare,
      Într-adevăr evit centrele capitalelor, mai ales din cauza tarifelor mari de parcare.
      Aversiunea asta publică față de diesel o întâlnesc mai ales în mediile hipsterilor românești și în mentalitatea parveniților autohtoni. Niște spălați pe creier dar cu ifose.

      00
  4. Si eu mi-am luat benzinar nou recent tot cam pe aceleasi considerente: ca nu ma lasa in unele orase, ca poate axe mai mari, bla bla. In plus mi-a ramas un pitic urias pe creier: de ce este mai scumpa motorina ca si benzina cand procesul de fabricatie este mai ieftin ? In alta ordine de idei eu cred si sper sa se termine cu isteria contra diesel. Dieselarele noi nu mai au pb celor vechi legata de normele de poluare si ar trebui luat in seama acest lucru. Un diesel „elegant” :) o sa dea ceata oricarui benzinar la drumuri lungi, putere, consum. Bagi un 60l intr-o „barca” si te duci pana in fundul Germaniei fara stres.

    00
    • pai, e taxa de verdetza boss, vrea sa fie la fel de ‘economica’ benzina si motorina dar romanu tot dizal ia ca e mai eftin, ce-i drept nu prea ai nici multe optiuni nici ca noi nici ca sh, dizelarurile fac majoritatea

      00
    • Cerere si oferta. De aia e mai scump dieselul. Ce importanta are pretul de productie? :) Ala conteaza doar cand se calculeaza profitul vanzatorului. Dar pretul de vanzare este dat de cerere si oferta. Mai multe dieseluri, cerere mai mare, pret mai mare.

      00
    • Mereu m-am întrebat dacă in calculul poluării unui diesel, se ia in calcul și momentul când aceata își face regenerarea..?

      00
    • Ce ‘ceata’ sa dea un tractor diesel unui benzinar? Din 1.4 turbo benzina poti scoate 200+ cai. Sau ai vazut tu vw gti, audi rs sau mercedes amg diesel ?ca eu nu

      01
    • 1.5 tsi 150 cp, la 130 km/h in bord până în Austria cu ac pe auto 5.5 litri/100km.la 140-150 cam 6-6.2.

      01
    • @Alex-G Până la euro 6 final (mai sunt versiuni intermediare, care s-au omologat tot pe ciclu NEDC), nu se făcea regenerare. Vehiculul testat era nou, cu filtrul de particule gol și se calibra în așa fel încât să nu fie nevoie să intre regnerarea pe ciclu. Dacă se întâmpla asta, testul era ratat, îți bubuiau emisiile de fum și de HC. Pe lângă asta, la toate vehiculele până în euro 5, EGR-ul funcționa doar în sarcinii medii și mers constant (dacă accelerai mai brusc, se închidea supapa. Asta ducea la multe teste ratate, din cauza șoferilor neexperimentați de la omologare :) ). De asemenea, dacă temperatura de afară era sub 10°C sau peste 30°C, șansele erau mari ca EGR-ul să nu funcționeze. La fel, dacă te duceai pe Transfăgărășan sau la Rânca, sigur nu aveai EGR (presiune atmosferică de sub 900mbar).

      La euro 6 final s-a schimbat ciclul de omologare din NEDC în WLTP, care e mult mai agresiv. EGR funcționează pe tot câmpul motor (chiar și în plină sarcină) și în tranzitorii rapide. Nu sunt sigur dacă pe WLTP se face regenerare, dar există un test adițional pentru orice vehicul euro 6: RDE (real driving emissions). Ciclul ăsta durează între 60 și 90 de minute și probabil că include și regenerarea filtrului de particule și mai multe cicluri denox-desox, în cazul NOxTrap-ului.

      00
    • @monciu, nu mai vorbi prostii! 1,5 turbo, vorbesti de ford cel mai probabil. Nu am reusit sa scad consumul sub 7 la drum lung. Poate daca mergi cu 70-80 km/h, iar in oras, aglomeratie sta pe la 11-12%, fix cat cealalta masina cu 3.0 diesel si 313 cai. Probleme nu ar fi la masinile din clasa mica, medie, iti faci treaba lejer cu un benzinar turbo. Dar, la clasa mare, vorbind de un A8, Q8, ce motorizare decenta sa alegi in afara de diesel? Nu ai variante concrete, ce cumperi 4000 benzina bi-turbo? Pe forumuri stiu, si ala cu v8 se lauda ca le consuma 6 in afara si 9 in oras..

      00
    • 1.5 tsi e motor vw, cunoscatoru de masini a lui peste.

      Iar cand iti iei a8 sau q8 nu mai ai bani de benzina, ci doar de motorina. Mda

      00
    • Mda.
      Experienta mea – MB ML 350D (diesel, 3.4l, ~250CP, 2.2t) versus VW Tiguan (benzina, 2l, ~260CP, 1.9t).
      Consum Bansko-Bucuresti amandoua undeva pe la 11.5l% asta in timp ce eu (tiguan) ma puteam baga lejer in orice depasire iar tipul cu ML depasea mai cu jena si uneori trebuia sa-l astept.
      Eu in Bucuresti mers pensionar style consum undeva intre 13-15% in afara rush hour, mers normal cu Sport cuplat sau la rush hour 20+%. El se lauda cu 13-14% in Bucuresti dar nu circula prea mult.

      E drept Elvetia-Bucuresti am avut consum mediu (incluzand si ceva orase pe traseu) de 12% mergand cu 190-200km/h pe autostrazile germane si respectand oarecum limita in rest.

      00
  5. Dealerii nu au pe stoc diesel pentru ca se vinde. Au diesel pe stoc pentru ca sunt niste incompetenti. Planurile de vanzari/stocuri le fac niste fufe de la importator, care nu stiu nici sa-si completeze lichidul de parbriz la masina lor. Au auzit ele cand au iesit din facultate acu 10-15 ani ca masina diesel e meserie si de atunci doar asta stiu sa comande sa fie pe stoc. Dieselul pierde din popularitate de ani buni dar constant mai tot vanzatorii de masini noi din Romania au o groaza de dieseluri pe stoc. Zero benzinare.

    Sa moara, zic!

    PS. 5 ani nu e termen lung. E perioada normala. Daca lua masina pentru 10 ani sau peste, mai zceam. Dar la 5 ani, nu o sa aiba nicio treaba cu dieselul. Nici macar la revanzare.

    00
    • Dealeri au pe stoc si vand diesel pentru ca UE a impus limita de CO2 de 95g/km in 2020, iar dieselul, supriza, emite mai putin CO2 decat benzina.
      Cam asta este cu poluarea, UE tine cont de CO2, asa ca daca vreti sa fiti „verzi” diesel este calea.

      00
  6. Eu nu as mai luat diesel, pe scurt.
    A încercat sa meargă și la alti dealeri? Nu sunt sigur dacă mașinile aflate pe stoc într-un show-room “pot fi văzute” din altul (sincer chiar dacă se poate ma gândesc ca e fiecare pe comisionul lui..).
    O ața varianta de care am mai auzit.. și am prieteni care chiar au pus-o in practica: și-au luat masina dorita din alte tari din Europa..( chiar mai ieftin, tot cu Leasing pe firma).

    00
    • Mda, ma uitam si eu acum cateva zile la un producator de masini (nu conteaza care!) dupa un model pe benzina, si, surpriza! Doar diesel! Zic, ia sa vad si prin europa…Germania diesel, Franta diesel, Polonia diesel…Mama lor!!!

      Probabil se face trecerea la anumiti producator de la benzina pe mild hybrid sau minuni de-astea si este afectata temporar productia motoarelor pe benzina. Altfel nu-mi explic.

      00
  7. eu in ultimii 3,5 ani, am cumparat 2 diesel noi…in toamna am de gand sa schimb una din ele, cu alt diesel. Sunt EURO 6 , second se vor vinde bine peste 4-5 ani, in Romania . Noi ne facem griji despre mediu numai cand e vorba sa cumparam masini, gunoiul in continuare il aruncam la gramada, vidanje pline de cacat de corporatisti se arunca in rauri la marginea capitalei . Este o falsa problema, hai sa colectam selectiv gunoiul, sa avem canalizare peste tot, dupa care rezolvam si diesel issue .

    00
    • Exact atitudinea romaneasca. Lasa sa se rezolve celelalte probleme si sa le rezolve altii. Nu eu! Si dupa ma ocup eu si de asta.

      00
    • si intre timp un mic cancer, ceva fin…

      00
    • Noi ne facem griji despre mediu numai cand e vorba sa selectam gunoiul si cand vidanje pline de cacat de corporatisti se arunca in rauri la marginea capitalei, dar cumparam masini in continuare. Este o falsa problema, hai sa rezolvam diesel issue dupa care colectam selectiv gunoiul, face, canalizare peste tot.

      zic bine Gigi?

      00
    • ca de obicei romanii nu vad padurea de copaci. se cearta intre ei ca chiorii ca ionica si-a luat un diesel nou sau costica arunca tacamurile de plastic in tomberonul pentru hartie. uita in acelasi timp elegant cele mai mari surse de poluare (cel putin din bucuresti): radet, stb, santiere.

      radet-ul arde tot ce nimereste, fara nici un discernamant, numai ca sa tina reteau in functiune. alea 2000 de tone suplimentate zilnic trebuiesc incalzite si ele.

      stb-ul nu inseamna doar otobuzul ala frumos albastru care il iei tu de la unirii la 3 dimineata. periferiile sunt pline de euro3 si euro 2, chiar daca sunt mercedes. si alea au motoare tata, 3500 cmc, concepute sa impinga 25 de tone fara cracneli, nu ca jucaria lu’ dorel. pe langa astea stb-ul mai foloseste inca o serie de utilaje pe care nimeni nu le baga in seama. recent se laudau ca au scos din functune kraz-ul ala care remorca tramvaie. tehnologie sovietica de cea mai inalta finete. 14900cmc, 45 de litri la suta de kilometri fara nici un fel de filtru. ca sa recupereze un tramvai blonav polua ala cat tot drumul taberei intr-o zi ploioasa de luni.

      santierele.chiar trebuie sa mai zic ceva de ele? cei care aveti cat de cat tangenta cu subiectul stiti cum sunt intretinute utilajele. cei care locuiti prin preajma unuia stiti cam ce inseamna praful ridicat si cam cum sunt protejate zonele inconjuratoare.

      dar da, tdi-ul 2.0 din 2020 al lui dorel e miezul poluarii nationale.

      00
  8. Si au am schimbat recent masina diesel cu una pe benzina. Recomand sa astepte pana vine aia pe benzina. Nu as cumpara diesel nou in contextul actual.

    00
  9. Am ajuns în aceeași situație acum. Sunt în continuare mărci care la anumite mașini au doar motorizări Diesel: Koleus, Sorento/Santa Fe (cer 50.000€ de pe ele!!!!), X-Trail (dacă vrei 4×4 automată), Noul Kuga (dacă vrei 4×4 automată). Skoda are pe stoc 140 de Kodiaq 2.0 TDI, dar stai 4 luni ca să iei benzină. Toyota și Honda, doar benzină și hibrid.
    Am mașină diesel, parcă nu aș mai lua, tot la fel, din motive de „mai pot să o vând peste 5 ani?”. Pentru actuala am deja 3 oferte de cumpărare, deși încă nu am scos-o la vânzare, că mai am o rată de plătit, deci diesel e la putere în continuare.

    00
    • Eu cred ca aia care dau 50 000e pe sorento sau santa fe, sunt milionari in euro! Efectiv masina aia in 4 ani ajunge sa fie 10 000e

      00
    • „Pentru actuala am deja 3 oferte de cumpărare, deși încă nu am scos-o la vânzare”

      WOW! ramane mapamondul fara atelaje.

      00
  10. Pe noul Golf cica ar pune nemtii un motor diesel mai curat, cu doua filtre de particule, care ar scadea dramatic emisiile nocive. Daca tot vrea cineva sa ia diesel nou, n-ar fi chiar rau sa mai astepte putin sa vada cum e cu noul motor dezvoltat de VW. Nu cred ca isi vor mai permite sa faca minareli dupa scandalul prin care au trecut.

    00
  11. diesel nou este cel mai probabil cu adblue. deci muult mai curat, ureea injectată în evacuare transformă oxidul de azot în azot și apă.

    problema noastră e cu cele vechi, care împut orașele și plămânii. ar trebui interzise în oraș. diesel doar afară și la periferie.

    00
  12. De vandut o vinde sigur, intrebarea e daca se devalorizeaza mai mult ca una pe benzina. Pana la urma daca tot isi cumpara o masina pentru minim 5 ani ar trebui sa isi ia ce isi doreste, chiar daca are de asteptat 5-7 luni.

    00
  13. @zoso versiunea scurtă:
    UE a impus o limită de CO2 pentru fiecare autovehicul vândut. Anu’ asta nu știu cate e… In jur de 100g/km.
    Asta e media. Daca o depășesc plătesc amenzi serioase.

    In vest e omor pe benzinare. Cum singura metoda de a reduce media aia e sa vanda electrice/hibrizi si diesel.
    Cum capacitatea de producție pentru electrice e mica si hibrizii sunt hibrizi, singura soluție e sa vanda diesel. Pe care vesticii nu-l mai vor.
    Singura soluție e sa il vanda pe piețele mai puțin importante. Ca ioropa de est.

    00
    • @zoso un edit la comentarii adăugăm si noi? Ca am un cum in plus.

      00
    • Stai linistit, se intelege foarte bine ce vrei sa zici. Nu sta nimeni sa te ia la puricat pentru o greseala minora. (Numai maimutoii fara argumente plauzibile se leaga de gramatica)

      00
    • Multi se roaga pt al doilea „cum”😁

      00
    • News! In vest au revenit dieselurile. Doar ca pe modelele mici nu merita sa fie puse.

      00
    • @zidanne: versiunea si mai scurta – limita CO2 este pentru „flota”, adica toate masinile vandute in decurs de un an, etc. Si este de 95 g/km. Si nu se cam incadreaza nimeni. Inclusiv Toyota are cateva zeci de milioane de platit, amenda. Sint unii care au 4-5 miliarde de platit. Euro.

      Daca e cineva interesat, am datele pe undeva acasa.

      00
    • @Antohie multumesc, asa e cand cometezi inainte prima cafea :D

      00
  14. Greu de ales.
    Intr-adevar e posibil că în 2030 să se interzică circulația dieselurilor in Europa. Deși nu prea vad ce faci cu transportul greu. La fel de bine e posibil să se interzică și motoarele pe benzina. Sau la fel de bine vine un trump German si renunța la „green Deal” .
    As mai pune problema și în alt mod. Daca o iei strict pe persoană fizică, economic e mai ok sa o iei diesel. Daca e pe firma o poți lua pe benzina că nu te interesează cheltuielile, le bagi in contabilitate și le ajustezi.
    Mai e un aspect neadus in discuție la mașinile noi: downsizingul. Practic oferta curenta de mașini noi in Romania cuprinde aproape 90% benzinare lesinate gen ecoboost. Orizontul de exploatare al unei asemenea mașini e 100000 km. La diesel de capacitate echivalenta durata de exploatare a motorului este mai mare cu cel puțin 50 % strict pentru că motorul ăla funcționează la turații mai mici și e făcut mai solid pentru că trebuie să reziste la compresii mai mari. Mă rog seriozitate presupune că toate reviziile sunt făcute la timp. La clasa compacta in Romania singura benzinara aspirata de 2l e Mazda 3 actual în versiunea de 122 cai dar vine în curând aia de 150. Restul 1.0, 1.2, 1.5 turbo… Niciuna nu ține până în 2030.
    Iar în ceea ce privește poluarea produsa de diesel să vă interesați și cat polueazai centrala termica prin condensare. S-ar putea să aveți surpriza ca țineți în casă un 1.9 tdi din 2002…

    00
    • Deci un motor pe benzina merge 100.000 km, iar unul diesel, doar 150.000, hai 200.000. Asa afli ca oamenii care scriu nici macar nu au masina.

      00
    • si nici centrala termica in condensare!

      00
    • @sitting duck
      Ia-ți tu acum Ford focus 1.0 ecoboost și îmi povestești experiența la 100000 km.
      Sau iei un 1.2 tdi de 150 000 km și nu ii schimbi volanta dubla. Nu cred că prinde 2030 nici măcar 2024.

      00
  15. Mda. Vrea o Octavia noua, dar jegosii au inceput cu automata doar pe 2.0 TDI.

    00
  16. Vad ca lumea nu prea aduce in discutie faptul ca rentabilitatea unui diesel depinde de numarul de kilometri parcursi. Adica daca nu faci multi kilometri pe an, gen undeva la 30.000km/an (si ar fi bine sa fie pe distante lungi), un diesel nu este rentabil, fata de un benzinar, pe o durata de 5 ani de zile. Privind aici costul initial mai mare, costurile de intretinere mai mari, eventualele reparatii mult mai scumpe, din cauza faptului ca un motor diesel actual este mult mai complicat si mai scump fata de omologul sau pe benzina. Doar faceti o comparatie intre un diesel de pe Golf 2 si un diesel de pe Golf 5, de exemplu, apoi comparati aceleasi generatii, dar la cele pe benzina. Nu, nu ziceti ca injectia pe benzina e mai complicata decat un carburator, ca va pun sa desfaceti un carburator Solex dublu corp, o sa para injectia un avion de hartie pe langa un Concorde. :D
    Alt aspect ar fi ca, atata timp cat exista sisteme Park & Ride, care sa fie eficiente si gandite cu cap, nu cred ca e o problema utilizarea unui diesel. Pentru ca, daca ai treaba intr-un oras cu interdictie pe diesel, lasi masina la intrare si iei transportul in comun. Dar, asa cum ziceam, sa existe si sa fie bine gandite sistemele P&R.
    Pe de alta parte, sper sa se lamureasca lumea cu downsizingul la motoarele pe benzina, si sa reapara oferte de motoare decente, desi nu cred. Ca turbo la benzinare e pentru aia care nu stiu sa construiasca motoare ca lumea de prima data. :D :D :D

    00
    • Foarte corecta aia cu Park and Ride, romanasii trebuie sa de obisnuiasca cu mersul pe jos in centrul oraselor europene si nu numai.
      Nu va parcati dieselul pe avarii in centrul Londrei ca romanul ala care facea scandal ca i-au ridicat-o.

      00
    • Calculul ala depinde de multi factori si variaza de la marca/model la marca/model f f mult. De exemplu sint Dieseluri care nici la 30.000 km/an nu sint mai rentabile ca un model pe benzina, calculat la o durata de folosinta de 3-4 ani.

      Hybridele CH-R de la Toyota sint de exemplu mai rentabile decit motorasele de 1,2 turbo de la 10.000 km/an.

      00
    • @alex: la care te referi in Londra? La ala de si-a lasat masina parcata ca la el in Mehedinti de au inchist londonezi un cartier si au venit si genistii?

      00
  17. Mazda benzina aspirat FTW!

    Se discuta mult aiurea pe subiect cand de fapt omul tau nici nu ne-a zis cati km face anual cu masina. Vrea diesel ca sa ce?

    00
  18. concluzie: dealerii auto din romanica vand ceea ce refuza altii!

    00
  19. Mai conteaza si marca. La unele marci germane pe care nu le numim aici benzinarele sunt niste prastii care oricum nu tin 5 ani fara un lant de distributie inlocuit sau alte reparatii majore.
    In schimb la unele marci japoneze e pacat sa nu iei benzina.

    00
  20. Fiind cu un diesel obosit si vechi, deci cu musca pe caciula, am intrebat un amic inspector ITP exact aceeasi treaba: ca viitoare masina, cand va fi, sa fie diesel sau benzina?
    Omul a zis-o clar: benzina! Nu crede si nu vede o posibilitate, chiar si in romania, sa ramana masinile diesel nerestrictionate in viitor. Ori taxe mai mari, ori restrictii, ceva ceva probabil va aparea impotriva masinilor diesel. Pare pertinent daca te uiti in Europa. Si da, astia care stau pe langa frontiera vestica mai merg ocazional cel putin pana in ungaria…asa ca unii chiar iau in calcul problema asta, nu suntem toti blagosloviti cu buletine de bucuresti :D

    00
  21. Omul sa-si faca un sumar ce vrea de la masina, ce buget are si apoi sa vada unde se incadreaza. Daca o tina 5 ani si ceva, la revanzare scoate maxim 30-40% din pretul nou, asa ca diferenta de pret dintre diesel/benzinan nu prea il doare.

    Si daca il doare gandul referitor la revanzare, mereu se vor gasit tari in care criza asta artificiala, mai mult de natura politica decit bazata pe date, unde sa vanda masina.

    Plus ca pentru unele profile de folosinta greu treci peste un diesel. Ala care consuma 5-5.5 la 130 cu un benzinar, o face singur in masina si mers constant pe autostrada la campie. Sa il vad in trafic intens sau zone deluroase, cu masina incarcata. 7-8 este mai realist. Consumul mediu este de 6.4-7.8 pe spritmonitor. (1.5 TSI)

    Si mai e o chestie, daca nu ai un motor electric/baterie sa iti ofere cuplu motor in plus la unele reprize, un motoras pe benzina, cuplat cu o cutie manuala iti ofera „placeri” si consum de nedescris in trafic. Mai ales daca motorul ala omorit prin downsizing are niste caracteristici putere/cuplu foarte „peaky” si e cuplat cu o cutie manuala cu niste rapoarte de mereu esti intre viteze la 50 sau 80 la ora.

    00
    • Vezi că motoarele pe benzina turbo actuale nu sînt deloc „peaky”… e mult mai agreabil și fluid la mers un turbo benzină decît un turbo diesel. Nu mai spun de silențios.
      Dar da, consumul nu e ăla din reclamă.

      00
    • @Emile: alea downsized sint. 1.0-1.5 litri, supraalimentate, puse sa traga vehicule cu masa la gol de pina la 1500 kg. Fie le cumperi cu o cutie DSG buna, fie te uiti sa aiba o volanta in doua mase, destul de grea (care omoara orice placere sa il turezi, dar macar nu gafaie cand tragi de el sa scoate cuplu de la turatii mici in sarcina). Aia a mea de oras e mereu intre trepte si sub 2000 rpm cam scutura. Daca esti in treapta, si scazi sub 1500 rpm, accelereaza automat sa mentina minim 1500 rpm.

      „e mult mai agreabil și fluid la mers un turbo benzină decît un turbo diesel. Nu mai spun de silențios.” Imi spune ca nu prea ai condus prea multe. Un diesel modern merge uns, nu mai moare la 3000 rpm si nici gaura turbo nu mai e asa mare (diverse motive). Si ala pe benzina, fiind mai toate cu injectie directa, bate si dardaie aproape ca un diesel. Poti sa citesti teste, daca in viata reala nu iti dai seama.

      00
  22. Întrebarea nu prea are sens din moment ce el e fixat pe un anumit model de mașină. Dacă nu este nu este.

    Fiind euro6 nu cred că se va bloca nicăieri în curând. 10 ani poate circula lejer, dar mai mult de atâta nu garantez nimic.

    Se vor interzice prima oară probabil dieselurile care n-au filtru deloc, gen unele euro 4 și euro3 în jos. Asta clar. Dar Euro5 și Euro6 mai greu.

    00
  23. Antohie cred ca vorbesti de motoare benzina pana in 1.2 aspirate. Nu stiu ce incerci sa explici aici. Cuplu,gafaie,turatii mici. Se vede ca nu ai condus benzinare. E mult mai sprintena o benzinara.cum ai apasat pedala cum ai plecat.si in sarcina,si la deal si la drum lung si oriunde vrei tu.

    00
  24. Eu nu mai vreau diesel din cauza de liniste in masina. Cred ca ma orientez spre 1.33 -ul benzinar de la grupul Reno pe un Kadjar Intens (la 50% avans si 36 luni finantare ai extindere garantie la 5 ani, intretinere gratis 5 ani si dobanda 0%), l-am scos spre 25500 cu EDC si ceva extra la Intens, sau daca reusesc sa fac un test-drive (nimeni nu pare sa aiba pe stoc), merg pe Hyundai Ioniq PHEV, care cu toate reducerile de rabla e 25000 acum. Idei? Sigur, daca as avea bani as lua o Mazda CX5 dar cu motorul de 2.5 benzina….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube