Mașini: contează farurile LED?

Zilele trecute, pe forum, un cetățean întreba ce să aleagă dintre două mașini. Manuala era mai dotată, automata mai cheală. Atât el, cât și alții care îi țineau isonul, erau foarte încântați că mașina are faruri cu LED.

Nu mă apuc acum să zic că sunt mișto până trebuie să dai bani pe unul nou, dar serios, cui naiba îi pasă de farurile mașini? Le are? Sunt toate becurile funcționale? OK, asta contează. Că sunt normale, led sau xenon e la fel.

Pentru voi contează în alegere să aibă mașina faruri LED?

faruri-led

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

130 comentarii

  1. Da!!! Merita

    00
    • noaptea, nu exista comparatie intre farurile normale si alea led….
      Nici nu ai nevoie de faza lunga…

      12
    • Și eu credeam la fel pana mi-am reglat farurile pe halogen și am pus niște becuri mai de doamne ajuta. Acum n-as mai trece pe LED, pe xenon nu mai zic. Halogen rulz, celelalte sunt doar niște gimmickuri care pe deasupra te mai și costa mult in cazul unei defecțiuni.

      01
    • tre sa fii in lumea ta sa spui ca halogen e mai bun decat led sau xenon. Am fost tipul care mereu avea becuri ok pe masina, reglate cum trebuie sa vada bine si la faza scurta si lunga, dar cand am trecut pe LED e complet alta viata. Nu se poate compara cat de odihnitoare e lumina aia alba la drum lung, uniformitatea luminii, modul cum masina schimba modul in care lumineaza automat in functie de viteza, vreme etc.

      10
    • @Dan confunzi farurile adaptive cu cele cu LED. Farurile adaptive cu Xenon sunt la fel de bune, ba chiar mai bune din punct de vedere al vizibilitatii.

      00
  2. Pentru unul care nu e priceput, imi poate explica cineva cu ce sunt mai bune led-urile ca farurile normale?

    00
    • Aştept comentariul care îţi va răspunde că e mai bun pentru mediu, emisii de carbon scăzute din cauza consumului redus de energie/combustibil.

      00
    • din cate stiu eu, au undeva la 60-70% mai multi lumeni decat farurile cu halogen si au si o durata de viata mai mare.

      00
    • E mai bun pentru mediu, emisii de carbon scăzute din cauza consumului redus de energie/combustibil.

      00
    • Noaptea, mai ales dacă are leduri pe SUV/ceva înăltuț, șoferul face gratuit radiografii celorlalți participanți la trafic.

      00
    • Teoretic ar trebui sa tina vreo 10 ani, asta e marele avantaj. Dezavantajul e ca daca nu tin 10 ani, nu ai cum sa le înlocuiești la prima benzinărie, tre sa mergi la service.

      Un alt avantaj este la farurile direcționale: nu ai nevoie de un sistem complex de oglinzi pentru a lumina numai o parte a șoselei. Eu pot de exemplu sa merg cu faza lunga, dar fluxul de lumina este tăiat pe porțiunea unde detectează o mașină in fata. La fel si la curbe, luminează miscand ansamblul de leduri in loc sa foloseaca oglinzi sau sa simuleze prin aprinderea proiectoarelor iluminatul in curbă.

      00
    • Problema e că românii le cumpără second, la 10 ani și fix atunci încep să se ardă și se plâng de cât costă un bec xenon sau led.

      Ca și proprietar cu experiență in toate 3, am trecut recent la halogen de la xenon si pot spune că tot timpul verific de 2-3 ori dacă chiar am farurile aprinse.

      Nu zic, se văd ok și cele halogen, conduc lejer cu ele la drum lung, dar diferența e incontestabilă…

      00
    • Singurul avataj al farurilor LED, pe langa faptul ca consuma mai putin, iar la nivel global asta conteaza, este ca le poti modula mai usor pentru a avea iluminare adaptiva. Iluminare adaptiva ai pe modelele high-end, nu pe Renault Clio, unde nu ai asa ceva.
      In schimb ai dezavantaje: intensitate luminoasa mai scazuta decat a farurilor cu xenon si faptul ca daca se ard trebuie schimbat tot farul.

      10
    • @Rumbu: aia e adevarata daca ai „LED Matrix”, daca ai LED normal, ala tot cu „oglinzi” lucreaza pt faciscul directional.

      00
    • @brasovean

      Sunt pe 307, Megane, Astra etc.

      00
    • Halogen: e un bec care se aprinde, iar lumina e concentrata folosind oglinzi.

      Xenon: e tot un bec, dar de obicei mai puternic, iar lumina e concentrata mai bine acolo unde ai nevoie, folosind o lupa.

      Led: Sunt mai multe module led, care asigura luminozitate mai mare decat xenon sau halogen, iar lumina e concentrata prin miscarea modulelor led, lupe si oglinzi.

      10
  3. Ca sunt normale sau cu led, nu-i tot una, ca sunt normale sau xenon, la fel. Asta pe testate. Fasciculul luminos e diferit

    00
  4. Pentru mine nu conteaza. Pun niște halogene ok, sticla sa fie curata si ma descurc. Sigur, conduci mai relaxat noaptea pe judetenele din Călărași cu niste xenoane ilegale ca vezi căruțele si bețivii mai bine.

    00
  5. E ca atunci cand au aparut farurile cu Xenon? Nu se umezea instant pitzy din dreapta cand vede lumina albastruie?

    00
  6. Sunt două mari avantaje pentru farurile LED:
    – vezi mai bine șoseaua la drum lung, noaptea
    – țin mult mai mult decât becurile clasice. Dacă ai schimbat vreodată un bec (lumini de drum, poziție, frână etc.) la o mașină nouă, o să-ți dai seama că numai avantajul ăsta face toți banii.

    00
  7. Majoritatea ledurilor sunt adaptive, poti mentine faza lunga activa iar atunci cand ai masina din sens opus moduleaza lumina, nederanjand pe ceilalti(atat din sens opus cat si din fata ta). In plus ar fi calitatea iluminarii, net superioara oricarui halogen sau xenon. Daca as fi cu banii spre limita si ar trebui sa aleg as lua cutie automata. Farurile se pot pune after daca arde asa tare. Cutia ar necesita mult mai multe modificari, aproape imposibil de montat aftermarket pe o masina moderna.

    00
    • Nu deranjeaza pe nimeni pana ajungi pe drumurile romanesti. De la denivelari si hopuri iti bate faza lunga de iti topeste parbrizul.

      00
    • Optiunea respectiva de modulare se cheama de obicei „matrix led” si vine pe masinile scumpe de obicei – de curand am vazut ca au bagat-o si pe noul Passat Facelift.

      On-topic : daca ai niste becuri cu halogen ok nu ai treaba, Xenon + LED lumineaza mai bine dar nu e un deal breaker daca in rest are mult mai multe optiuni masina.

      00
    • Chiar nu am înțeles de ce ai luat minusurile…

      00
    • Stai linistit ca nici farurile „matrix led” nu se pot pune asa usor cum crezi. Si acolo e nevoie de senzori pe sasiu, camere si alte prostii pentru reglarea automata a nivelului fascicolului de lumina si modularea aprinderii!

      00
  8. Pentru mine conteaza. Eu am miopie și cu cât e lumina de la faruri mai ok, cu atâta ma simt și eu mai ok. La vechea mașina asta era un mare minus: becuri normale, h4, cred.
    De asemenea, am condus mașina cu adaptive lights, e atât de comod și de relaxant. Deci da, pentru mine contează ce faruri are mașina.

    10
  9. Mie îmi pasă :)
    Să zicem că 2 becuri cu xenon = vreo 4+ cu halogen, să nu mai punem la socoteală și că pot fi adaptive etc. Alea led mor mai greu, dar sunt mai slabe decât alea cu xenon. Mai au avantajul că pot lumina în multe feluri / zone.
    Philips sau Osram pe cele mai șmechere cu halogen abia dacă sar de 800 de lumeni, dar la xenon ai 2.000+ fără să te agiți.

    Când lucrezi mult la PC se mai duc din abilitățile de vultur și n-are rost să tragi pe halogene că obosești și oricum nu reușești să vezi bine.

    00
    • De fapt, becurile cu halogen mai in firea lor au undeva la 1500 lumeni. De asemenea, LED-urile genereaza mai multi lumeni ca un xenon acum.

      00
    • De exemplu Osram Night Breaker Laser Next Gen (2019) au sub 1.000 de lumeni (vreo 800), conform producătorului. Cam cele mai puternice pe ce soclu aveam nevoie.

      Posibil să fie așa cazul cu LED, sper să nu fie așa doar la mărcile de lux.

      00
  10. Cred ca discutia se restrange la HID vs LED pentru ca halogenul e depasit de mult.

    Iluminat: win LED
    Durabilitate: win LED (nu au filament)
    Life span:win LED (HID 5.000 ore vs LED 45.000 ore)
    Consum: win LED

    Oricum pana in 2030, 70% din piata corpurilor de iluminat o sa fie LED, inclusiv piata automotive.

    00
    • Nu castiga nimic la iluminat, sunt mult mai slabe ca intensitate decat becurile HID. De asta nici nu mai au sisteme de spalat farurile, petru ca sunt sub numarul de lumeni de la care UE cere spalator de faruri.

      In rest ai dreptate, mai putin la faza cu filamentul (vorbim de HID) si la faza cu durata de viata. De cate ori schimbi becurile cu xenon la o masina pe toata durata ei de utilizare? O data? Probabil nici macar o data.

      10
    • @brasovene: ” De asta nici nu mai au sisteme de spalat farurile, petru ca sunt sub numarul de lumeni de la care UE cere spalator de faruri.”

      Incorect. Nu au sistem obligatoriu de spalat farurile pentru ca difera metodologia de masurare a intensitatii fasciculului luminos. La HID le masoara direct pe bulb, la LED il masoara de abia dupa lentila din fata diodelor.
      Mai exista si cazurile in care producatorul auto castreaza farurile voit sub 2000 de lumeni, sa economiseasca prin eliminarea sistemului de spalare a farurilor.

      00
  11. Despre led nu ma pronunt, dar afirmatia ca „Că sunt normale, led sau xenon e la fel” e un pic eronata. Xenonul ofera vizibilitate superioara pe timp de noapte. Intr-o tara in care marcajele sunt aproximative, carutele / biciclistii sunt fara semnalizare …xenon / led este o optiune must have.

    00
  12. Boss, nu ai avut tu Megane 2? Ala nu era modelul la care schimbai becurile la fiecare 10.000 km. Dand bara jos? Ei bine, uite de ce merita LED-ul. Tu dintre toti ar trebui sa apreciezi cel mai mult fiabilitatea mult mai mare a lor.

    Eu am pe una din masini LED. Se vede foarte bine. E o apreciere subiectiva a mea. Mi se pare ca se vad mai bine si decat xenon-urile. Se vad mai bine si ca dispersie luminoasa cat si culoare. Din nou, subiectiv. Teoretic consuma mai putin. Insignifiant sa te prinzi tu. Se aprins instant atat fata de halogan cat mai ales fata de xenon. Poate e important cand vrei sa anunti cat mai repede pe cineva.

    Au si dezavantaje. Nu sunt standardizate, daca se strica, trebuie sa cumperi fix de la producator. De cele mai multe ori tot farul. Dar se strica rar. Sau cand faci accident.

    Deci daca iei masina noua si casco si dupa cei 5 ani de leasing/garantie o vinzi, nu prea iti pasa. Daca esti cumparator de SH ca nou, de mai bine de 5 ani … posibil sa nu-ti prea convina ca nu poti schimba tu becul cu unul de 8 lei din benzinarie.

    00
    • Boss, nu ai avut tu Megane 2? Ala nu era modelul la care schimbai becurile la fiecare 10.000 km. Dand bara jos?

      am avut megane2 vreo 6 ani. am schimbat un singur bec, de poziție, la service, cu un băiat cu mâini subțiri. dar da, mai spune-mi tu cum știi tu sigur că se dă bara jos și le schimbi la 10.000km, că pare ca te pricepi.

    • @Vali – am avut si eu Megane 2 cel putin vreo 5 ani ( am schimbat 2 – masina de firma, alta nu se putea la vremea aia). Am experimentat ambele variante de schimbat becul – si cu maini subtiri ( durata 5 minute, cost 5 RON ) si cu demontat 1/2 de masina – durata spre 1 h.

      Procedura standard ( din cate am inteles) e cea cu dat bara jos. Baietii cu maini subtiri ( de fapt e vorba de dexteritate mai mult) au gasit varianta prin protectia de la roata pentru ca s-au saturat sa demonteze masini de fiecare data.
      Asta asa – pentru adevarul istoric :)

      00
    • Ati avut facelift sau nu? Ca la facelift au pus lupa, becul statea si mai inghesuit si mai incins si se ardea mult mai repede. Eu mergeam tot timpul cu farurile aprinse si trebuia sa schimb destul de des becurile. Si sa le schimbi prin gurile alea de vizitare teoretice, era chin. Mai ales iarna la 0 grade in parcare pe vant nu prea e deloc o placere. Efectiv ajunsesem sa prefer sa dau bara jos si sa-mi iau dublu ca timp, dar sa nu ma mai enervez.

      00
    • La far normal, cu reflector, se schimba pe sus, cu maini sutiri, nu neaparat pe la roata. La farul cu proiector trebuie dat jos. Pina si becul de semnalizare se monteaza cu scoaterea farului, am incercat pentru un prieten si nu se putea, nu exista loc de extractie a capacului/soclului.

      00
    • Megane 2: se schimba prin fanta speciala de schimbat becul de langa roata. Nu dai jos nimic in afara celor 2 capace. Trebuie dexteritate.

      Megane 3: ridici capota, scoti levierul care tine farul, scoti farul, schimbi becul, pui farul la loc, pui si levierul, inchizi capota. Nu necesita mari cunostinte si abilitati.

      00
    • @nashu_mare: Și mână mică. Și cunoștințe despre sistemul de prindere altfel nu îl pui corect la loc (ai impresia ca e bine dar nu e). Am avut Megane 2.2 și într-un final m-am resemnat și mergeam la service. E făcut special să nu fie ușor de făcut. De exemplu la Koleos pentru becurile de la farurile de ceață manualul spunea să mergi la service (dacă îmi aduc bine aminte).

      00
  13. Trecând peste marketing, diferența chiar există mai ales la cele adaptive. Ca valoreaza miile de euro pentru toata lumea e altceva.

    00
  14. Primul lucru e ca dau lumina mai puternică și continuă. Al doilea lucru e că iluminarea adaptiva se face prin stingerea unor segmente din led, mai rapid și mai simplu (nu mai ai servo-uri in plus ca la xenon adaptiv). Apoi dimensiunile sunt mai mici și poate schimba design-ul mașinii. Pe de alta parte, un led din ala poate sa coste mult peste 1000 de euro și nu se schimba pe marginea drumului.

    Între xenon și led nu am preferințe. Dar oricare din ele e mai bun decât halogen.

    Așteptăm aceeași întrebare despre laser peste câțiva ani.

    00
  15. Ia cu tine o lanterna cu LED și una cu halogen și du-te noaptea in cămara in care depozitezi topoarele.
    Îți răspunzi singur la întrebare, dar apoi n-ai mai face trafic și dezbateri pe blog.

    PS: becul din cămară sa fie stins.

    00
  16. Da Vali, led-urile fac diferenta. Atat intensitatea cat mai alers „culoarea lor”. Altfel vezi in intuneric cu lumina alba fata de lumina galbena de la becurile normale. Sunt mai ok si decat cele cu xenon. Inchiriaza o masina si testeaza tu asta si convinge-te singur. Apropo de megane-ul tau, in functie de motorizare, la unele chiar ai de dat jos bara altfel nu iti incape mana sa schimbi becul. Bine, asa e la n marci si n modele. (ghici de ce le fac asa….)

    00
  17. @zoso da :)) Am cam 8000 din 22000 de km facuti noaptea doar in 2019. Daca am de ales intre automata si LED/Xenon… imi iau manuala :)))

    Am facut 160.000km cu baba din care 1/3 noaptea (sunt mai liliac asa de felul meu). H7 cu lupa. De vreo 3 ori am inceput sa stang piese pentru retrofit la xenon (OE, cu autoleveling si instalatie spalare far :)) )
    Numai eu stiu cat am injurat intre Ruse si VT pe ploaie. Asta in conditiile in care abia inlocuisem farurile cu unele OE pentru ca ajunsesem sa am „lumanari cu lupe”.

    Acum am LED-uri. Adaptiv. Decent pe asfalt ud si ok in rest. Singurul minus fara de xenon e ca nu exista „penumbra” intre zona luminata si „intuneric”. In anumite situatii (masina pe contrasens si caruta nesemnalizata pe sensul tau) acei 5-10m luminati in plus conteaza.

    Urmeaza upgrade la „matrix LED”.

    00
  18. Eu zic ca treaba asta e misto de tot:

    https://www.youtube.com/watch?v=plWs4vw5O24

    00
  19. Farurile Xenon sunt deja tehnologie EndOfLife, nu mai dezvolta nimeni tehnologia mai departe.
    Asta pentru ca farurile LED de generatie noua (a se citi >2016) sunt mai bune la TOATE capitolele: mai ieftine, mai ecologice (consum, productie), si vizibilitate mai buna !

    00
  20. Când am trecut de la motocicletă din 1992 la una din 2017 cu LED, am crezut că tocma’ s-a întâmplat a doua Venire…

    00
  21. Da, diferenta este mare! Insa pus sa aleg intre cutie automata si faruri led, aleg prima varianta.

    00
  22. Da. Vezi mai clar

    00
  23. Nu contează că ești ai-de-pula-mia-tist sau un tăietor de lemne priceput. Atâta vreme cât ești sigur pe meseria ta, ar trebui să te doară fix în pulă de ce zice lumea de tine. Livrezi, îți iei banu’ și-ți vezi de viață. Nu de alta, dar e scurtă și nu merită să te cobori la nivelul proștilor, că te distrug cu rutina lor.

    00
    • true. eu nu mă atac când zice lumea că rocherii sunt nespălați.

    • Unii au puțin confirmation bias și alte chestii clinice pe mâneci. Csf? N-ai ce să faci. Și am pus și eu comentariul precedent ca un mare artist. Uite, comentat bun nu sunt, clar.

      00
  24. In 2 ani maxim or sa se fabrice masini dotate doar cu faruri led.

    00
  25. faptul ca tu preferi o automata mai cheala decat o manuala mai dotata nu te face pe tine mai destept sau pe altul mai prost.

    La fel cum t nu intelegi cum unii pot alege manuala in detrimentul automatei fiindca ai automata, asa oamenii care au masini cu faruri LED nu pot intelege de ce ar trece cineva pe halogen in detrimentul unui far LED.

    Preturile nu sunt chiar atat de exorbitante, deja gasesti faruri noi complet cu 1000 lei in caz ca se sparge. De ars un LED main putin probabil sa se arda in primii 10 ani ai masinii.

    00
  26. Putin offtopic.
    Acum ca a disparut gajukyd din peisaj, mi-a aparut asta la recomandate: https://youtu.be/I8N2Spww7gs
    Misto sa conduci lambo-ul cu o mana pe volan si una pe telefon :)

    00
  27. e mult mai complicat decat pare
    google daniel stern automotive lighting
    nu e neaparat necesar mai bine sa faci 1 catralion de lumeni in fata ta deoarece iti micsoreaza pupilele si nu mai vezi nimic in lateral etc etc
    plus ledurile au cri mai rau decat halogen

    diferenta de consum e neglijabila

    also

    Conclusion The measuring results obtained lead to the conclusionthat drivers of vehicles fitted with xenon lights are able to see figurants at a shorter distance (i.e., later), than drivers of vehicles with halogen lights. This finding derives from adifferent dispersion of light in front of the vehicle. Whilehalogen lights have worse illumination parameters and arelatively great dispersion of light to a greater distance fromthe vehicle, xenon lights illuminate a concrete distance infront of the vehicle up to a sharp line beyond which theypractically do not reach at all. In other words, xenon lightsilluminate the space up to a certain distance before thevehicle considerably better than halogen lights, but from adistance over approx. 41 meters, i.e., at distances that arecritical in rural areas they leave the roadway in the dark(unilluminated), as the sharp line between the illuminatedand unilluminated part of the roadway occupies theattention of drivers to the extent where it is harder for themto spot obstructions situated beyond that line. A secondaryreason for slower reaction may be the very physiology ofthe human eye that is capable of accommodating to thelight in its surroundings. The strongly illuminated areaimmediately before a vehicle fitted with xenon lights mightcause the iris to shrink, thus making the pupil smaller, sothat the eye is unable to perceive the less illuminated areabeyond the sharp line of good visibility. Moreover, it is important to emphasize that ourmeasurements were only taken with a single type of xenonlights, so that the results are not generally applicable

    Albert Bradáč, Marek Semela, Jan Škoda, Stanislav Sumec, Robert Kledus, Martin BilíkBrno University of TechnologyComparison of Halogen and Xenon Headlampsin Terms of Pedestrians’ Visibility

    00
    • Boss, sunt chestii cunoscute, dar trebuie sa fie si niste capitani evidenta. Stii ce oboseste foarte tare ochii? Fortarea pupilei sa stea deschisa complet la iluminare scazuta, muschiul e la blana. Cand nivelul de iluminare e suficient de mare incat pupila sa nu stea deschisa complet, atunci ochii nu obosesc. Asta face led-ul (si xenonul). Te doare la basca de culori si color rendition index, CRI. Noaptea nu ai nevoie de CRI, ai nevolie de iluminare buna, ca sa vezi drumul, iar faruruile led imprastie si lateral considerabil, astfel incat vezi si lateral suficient de bine.

      10
  28. Se mai fac masini fara LED ? :) Si apropos de masini second: prieten si-a cumparat BMW X4 cu 5 ani vechime din Belgia. I s-a dus caldura, ceva clapeta de plastic. Next, clima nu-i mai merge cum trebuie, are ceva scapari de freon pe undeva. Next, probleme si la o macara de geam.

    00
  29. Mergem odata noaptea si eram foarte multumit de cum imi lumineaza ale mele cu xenon. Pana cand a aparut in spatele meu un X7, cred ca avea pe laser ca a facut din noapte zi.

    00
  30. Dacă le ții stinse, chiar nu conteaza..

    00
  31. Astea de generatie mai noua sunt net superioare. Sa nu confudam cu ledurile non-oem, puse pe faruri de halogen in spatele blocului.
    Daca sunt facute d efabrica , la fel ca la xenon nu te orbeste niciun taran.
    Eu vad mai bine pe timp de noapte cu ele, esti mai vizibil in trafic(de asta se pun pe DLR), consuma mai putin, tin mai mult timp fara sa se defecteze, nu ingalbenesc plasticele de la far si sunt mai rezistente la socuri.
    Au o functie pe care nu o poti implementa pe alt atehnologie: curbeaza lumina pt cei din fata (sens opus si cel din fata ta).Exemplu: scumpa:https://www.youtube.com/watch?v=xYSix5r38qY

    00
  32. Am trecut de la halogen la led. De la un C4 2006 la un Focus 2020 cu faruri autoadaptive LED. Diferenta de vizibilitate nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Printre avantaje, pe langa comoditatea cu reglare automata pe inaltime, pe latime, faza lunga automata ai parte de un drum mai putin obositor. Pentru ca da, lumina buna iti reduce oboseala la volan cand conduci pe timp de noapte.

    Este ca trecedea de la fara ABS la o masina cu ABS si ESP. Se poate si fara, dar e mult mai bine cu.

    00
  33. In 2020 e un must have led/xenon! Nu se compara, mai e si estetica, cel putin la masini medium-premium. Ma amuza bombardierii cu A6, A5 etc ce au faruri simple cu bec fix ca la Loganu din 2004.

    00
  34. Cutia de viteze automată e mai bună decât cutia de viteze manuală? Din ce punct de vedere? E vorba de preferințe, de gust.

    00
    • Pai e indiscutabil un confort sporit sa nu trebuiasca sa schimbi vitezele, iar cele cu dublu ambreiaj sunt faine.

      Discutia a pornit de la a lua o masina cu automata, dar cu dotari putine sau una manuala cu mai multe dotari gen faruri LED, Android auto etc

      00
    • „Pai e indiscutabil un confort sporit sa nu trebuiasca sa schimbi vitezele”

      Ăsta e un punct de vedere. Un alt punct de vedere ar fi că mie îmi place să schimb vitezele, și nu văd cutia automată ca un confort sporit, ci ca o facilitate pe care nu o am. Așa e și cu farurile LED. Au anumite caracteristici pe care unii le văd ca fiind avantaje, iar alții dezavantaje (ex. preț, ușurință de a le înlocui etc.).

      Discuția era ”cui naiba îi pasă de farurile mașini? Le are? Sunt toate becurile funcționale? OK, asta contează.”

      00
    • Cutia automata E mai buna decat cea manuala.Faptul ca e dezavantaj costul de intretinere nu inseamma ca e mai rea ci ca platesti un avantaj.
      Daca automata nu inseamna „confort sporit” ,atunci nu mai venea standard pe masinile de lux.
      Sa vezi dezavantaj pretul de mentenanta al unei cutii care iti aduce confort si sa spui ca e ceva basol e ca si cum ai spune ca e un avantaj sa n-ai dinti in gura ca trebuie sa ii intretii ,iar pasta de dinti costa,periatul ia timp samd.

      10
  35. Un inceput bun e sa dai un polish pe faruri.
    Poti sa iti becuri pe 200 lei bucata degeaba daca e matuit farul.

    00
  36. Foarte mișto farurile din poză. Lași pe auto, luminează doar pe unde nu vin mașini, e a-ntîia.

    Problema e că dacă le-ai bușit (accident, nu am auzit de moarte bună), ești bun de plată de xenonul își făcea treaba perfect.

    00
  37. Conteaza farurile pe LED, mai ales pe timp de noapte sunt extrem de utile.

    00
  38. La Dacia mea cu H4 imi batea farul stange prea jos, asa ca am tras pe dreapta am gasit un pachet de tigari goll si l-am bagat sub far si acum l-am adapta sa bata bine. Mult mai ieftin ca la BMW LED.
    Bun… cand se uda si inmoaie pachetul de tigari trebe schimbat, dar e foarte usor de gasit. Sa va vad pa astia cu LED daca aveti optiunile astea? HA!

    00
  39. cum sa pui o astfel de fucking intrebare?!

    00
  40. skoda octavia faruri LED cu AFS. venit de pe octavia cu faruri halogen ma asteptam sa fie muuuult mai bine, dar: faza scurta bate prea scurt? nu stiu cum sa explic… mi se pare ca se intrerupe fascicolul luminos prea brusc. poate trebuie sa le reglez, dar nu vreau sa-mi bag degetele pe acolo si sa orbesc soferii de pe contrasens. o chestie foarte misto e „cornering-ul”direct din far care lumineaza foarte bine cand fac viraj lateral. oricum intre automata si far LED as alege automata oricand.

    00
  41. Un motiv important pentru mine, care m-a cam face sa vreau faruri LED pe urmatoare masina este ca cele normale cu filament se ard mult prea des. Eu banuiesc ca se intampla asta si din cauza gropilor, sinelor de tramvai etc. Asta ar fi pentru mine motivatia.

    00
  42. vad ca s-au amestecat tot felul de pareri aici fara sa se tina cont de ce fel de leduri sau xenon sunt pe respective masina.
    Halogen – becurile de tot sunt Osram NightBreaker sau Philips (laser? nu mai stiu). te costa cam 80 Ron perechea si tin 8 luni maxim.
    Xenon (exista de 25w sau de 35w). Conform legislatiei la cel de 25w nu ai nevoie de spalatoare faruri. Nu o sa gasesti niciodata de 25w si adaptive (lumineaza in curbe sau blocheaza lumina in anumite zone pentru a nu orbi alti participant la trafic). De aceea majoritatea care a scris aici spun ca xenoanele adaptive bat foarte bine, ceea ce este si adevarat.
    Leduri – aici se complica si mai mult discutia, insa chiar si cele mai slabe leduri OEM bat mai bine decat orice halogen, dar nu mai bine decat un xenon adaptive.
    Sunt leduri cu oglinzi (clio, seat leon, Audi A6) si leduri cu lupa (megane, skoda, golf etc). De exemplu passatul basic vine cu leduri cu oglinda insa daca iei iluminarea premium, treci la leduri cu lupa care sunt si adaptive. Termenul de matrix este doar un branding si nu inseamna ca sunt adaptive (exemplu seat leon care are leduri matrix si totusi nu lumineaza nici macar in curbe). In final sunt leduri adaptive care sunt cel putin la fel de bune ca xenoanele adaptive sau poate chiar le si depasesc.
    Deci nu poti face doar o comparatie simple led vs xenon……pt ca depinde. Cat despre halogen…..o sa exista in continuare la masinile sub 12k…….ceea ce e si normal. Daca cheltui mai mult de atat pe masina ia-ti led/xenon.

    00
  43. Am apucat sa conduc Dacia 1300, care are lanterne drept faruri.

    Daca as avea de ales, as alege varianta cheala, dar cu LED/HID, daca e o masina cu care stiu ca o sa fac drumuri si noaptea. Daca e o buburuza mini de oras, farurile nu mai sint asa importante, cutia automata da.

    Lipsa instalatiei de spalare a farurilor poate fi un dezavantaj iarna, mai ales daca drumul e umed sau stropit cu solutia antiinghet. Se formeaza o mazga care se lipeste perfect pe faruri.

    00
  44. Pe led sau pe normal? https://3no.us/led

    00
  45. La farurile cu LED am înțeles că se recomandă și folie pentru protecție. Dacă merită pusă îmi recomandați unde pot să pun sau de unde să cumpăr, dacă se poate pune relativ usor?
    Mersi.

    00
    • Dacă ești din București, pentru polish faruri și folie faruri îți recomand pe șos Berceni pe băieții de la kaf.ro Am polishat/pus folie acum 2 ani și în continuare am farurile noi-nouțe.

      00
  46. pe scurt: cutie automata >> faruri led

    00
  47. Farurile cu LED te ajuta noaptea, pe drumurile laturalnice, sa vezi semnele de circulatie care nici nu sunt acolo.

    00
  48. O intrebare de afon in domeniu: daca inlocuiesti becurile cu halogen cu altele led e OK dpdv tehnic? Legal? E vreo diferenta ?
    Vorbesc de asa ceva https://www.emag.ro/becuri-sigurante-auto/filter/tehnologie-f1856,led-v21239/c?ref=exclude_search_term,exclude_search_term

    00
    • e ilegal sa inlocuiesti luminile exterioare din halogen in led sau xenon (sau invers) fara sa schimbi si reflectorul/dispersorul cu unul omologat pt masina si technologia de iluminare respectiva

      de altfel pe becuri cu led drop-in replacement pt halogen de la firme respectabile si scrie ca doar pt lumini interioare

      00
  49. Am facut ce am facut am ajuns tot la manuala vs automata :))

    00
  50. Da conteaza si am insistat pentru LED. Nu am primit niciodata flash-uri de pe contrasens sau avarii de la aia din fata in 8 luni cat am mers pana acum.N-am alt video mai profi.

    https://www.youtube.com/watch?v=DGPtGzy8urg

    00
  51. Asa cum spuneau deja si altii, LED-urile permit mai usor controlul orientarii si a variației intensitatii luminoase a fasciculelor de lumină emise de far. Asta permite functii de genul adaptive lightning care sunt într-adevăr spectaculoase. Spre ex, am avut ocazia să conduc diverse modele cu faruri led dar cel mai mult mi-a placut integrarea led la un touareg 2018 dotat cu nightvision. Cand AI-ul mașinii detecta ceva, emitea fascicule de lumină spre acel obiect. Dacă era un semn rutier fasciculul era continuu iar daca era un potențial pericol (ciclist, pieton, animal samd), fasciculul era pupat. Parca era realitate augmentata. E însă doar o funcție de confort ce tine mai mult de nevoia de a te deplasa noaptea in afara localitatilor iar daca aș fi însă nevoit să aleg, sigur ca as alege cutia automată.

    00
  52. Nu pupat :))) pulsat

    00
  53. Si led-urile astea sunt de mai multe tipuri.Unele sunt chiar mai slabe decat xenon-ul.Led adaptive sunt foarte bune.

    00
  54. Diferenta intre LED si Xenon de exemplu este absolut uriasa.

    Daca ai posibilitatea este un MUST.

    00
    • NOU
      #119

      Diferenta intre un xenon din 2007 si un xenon de acum e mult mai mare decat diferența dintre LED si xenon, ambele post 2014.

      00
  55. NOU
    #120

    Prefer xenon pt intensitate, cost si faptul ca ledurile au tendinta sa orbească in anumite conditii.

    00
  56. Trebuie ridicat puțin și e brici, din fabrica vine reglat prea jos, am avut acesi problema, după reglaj e altă lume

    00
  57. Farurile LED au ajuns acum comune la mașinile de pe la nivelul 2 de echipare, nu mai este cine știe ce. DRL erau LED standard deja de vreo 5 ani. Chiar nu-nțeleg ce sens are discuția, că nu prea mai ai variante, decât dacă iei fix primul nivel de echipare pe care orice tehnologie este oricum SF.
    Dar să-ți cumperi mașină fără cutie automată e ca și când ți-ai lua TV alb negru. Dar tu o arzi hipsterește că vrei să simți mașina, că îți place să mesteci în mămăligă, că ești tata lu’ Șumahăr care a învățat meserie de la tine.

    00
  58. daca ar fi sa ne amintim ca Brancusi a luat-o pe jos nici nu are rost discutia, dar revenind la intrebare, conteaza ce vei face cu ea, unde vrei sa mergi cu ea, pt ce perioada, in ce conditii. pt unii conteaza anumite detalii, pt altii, altele. tehnologia in cazul asta nu cred ca conteaza, dar mai sunt si altele

    00
  59. cutie automata + clima cu ventilatie separata spate sa nu te mai streseze familia cu reglatul temperaturii la drum lung :)

    00
  60. Ce nu prea stiu comentatorii despre HID si LED este faptul ca cele doua sisteme sunt similare in concept, dar cu diferente notabile invizibile din exterior.
    1) HID este un bec similar cu cel cu filament, sursa de lumina fiind un arc electric de 7-8mm lungime si 1-2 mm grosime, ce eimite 360 grade, a carui intensitate este foarte mare. Filamentul este similar, doar ca intensitatea luminii nu este constanta, la capete filamentul este mai rece si are intensitate scazuta. In principiu ambele necesita acelasi sistem de focalizare a luminii, sursa fiind similara, dar HID-ul are o dispersie mai mare deranjanta pus pe un sistem proiectat pentru filament. In plus, HID-ul are o emisie mare de UV, va ingalbeni rapid plasticul unui far proiectat pentru filament. Sursa de alimentare este foarte complicata, acel DROSEL maricel, intrucat necesita o tensiune mare de amorsare, gen 20-25kV, apoi circuitul trebuie sa controleze curentul prin arcul electric, ce are o rezistenta negativa. HID-ul e limitat la 100 lumeni/watt eficienta energetica si nu mai are nimeni interes sa cerceteze alte saruri de mercur pentru ca e EOL (end of life).
    2) LED-ul e cu totul alt animal. Functie de puterea electrica, forma led-ului este dreptunghiulara, 5×10-15 mm, sau patrata. Emisia acestei surse este 120 grade. Sistemul optic trebuie proiectat pentru aceasta sursa de lumina. LED-ul necesita racire, pentru ca 80% din energia electrica este transformata in caldura, iar temperatura unui led trebuie tinuta sub 80 grade Celsius pentru a-si pastra caracteristicile de emisie pentru 20-50 mii ore. Tot ansamblul este o chestie incapsulata, neservisabila, s-a ars led-ul, se schimba tot modulul, incluzand sistemul optic si de reglaj. Eficienta energetica este de 100 lumeni/watt la led-urile simple din becurile casnice, cele pentru aplicatii automotive au juns la 200 lumeni/watt si se tinteste 300 lumeni/watt. Cele mai bune led-uri sunt cele produse de firma americana CREE. Care aveti lanterne din alea smechere cu led de putere mare stiti ca e CREE de 10W care da peste 1000 lumeni.
    Viitorul este al LED-ului, fara discutii si in special al farului matrice, care moduleaza intensitatea luminoasa astfel incat sa emita acolo unde trebuie.

    00
  61. Eu am cumparat becuri cu led pe faza scurta dar si faza lunga dar diferența este fără discuție diferita, in primul rand vezi la sute de metri distanta toate indicatoarele reflectorizante dar si marcajele pe asfalt si pe fază lunga fara exagerare se face ziuă cu halogen parca mergi in beznă

    00
  62. Iti spun eu ca ma ocup cu asa ceva: romanul vrea faruri xenon sau LED(mai nou) pe masina cheala. Si neaparat navigatie, desi nu o foloseste niciodata, dar trebuie sa fie ecranul cat mai mare acolo in bord ca arata bine.
    Nu conteaza, automata,scaune incalzite,trapa,etc.

    Pt mine prima optiune este aerul conditionat, apoi cutia automata, scaune incalzite, xenon daca am drumuri dese in afara oraselor.

    00
    • Daniel, prioritatile tale sunt cam la fel ca ale romanului statistic de care razi tu. Pui scaune incalzite (un moft, folosit 5 minute dimineata doua luni pe an) inaintea iluminarii bune a drumului. Chiar daca nu ai drumuri in afara oraselor, e suficient sa ai un singur drum odata noaptea, cand te intorci de departe si esti adormit la volan, sa nu vezi bine drumul, sa lovesti o caruta sau un betiv, sau sa mori cu brio intr-o curba nesemnalizata, pe care n-o vezi din cauza farurilor tale chioare, de oras, reglate prost sau nereglate de la ultima schimbare de bec cu filament din Carrefour, bec ieftin descentrat, care nu bate pata de lumina corect, cum a fost proiectat reflectorul. Noroc ca reglementarile UE forteaza producatorii sa puna cele mai bune sisteme de iluminat, automatizate in fel si chip, ca altfel tot cu faruri de Dacie eram si acum.
      Am un prieten cu faruri xenon total dereglate pe o Kia, el imi zice ca vede bine, eu vad ca e total gresit iluminat drumul, un far e prea jos, altul de prea sus dar lateral. El vede bine. Foarte bine. In continuare vede bine, desi a luat un cal pe capota fix ca nu l-a vazut in faruri.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube