Mă rog, nu îi zice chiar așa, îi zice “permiterea alternativă a încadrării șoferilor de pe banda blocată”.
Concret, proiectul de lege propune ca „atunci când circulația pe una dintre benzile unui drum cu mai multe benzi este blocată din cauza unui obstacol, a îngustării drumului sau din alte motive, conducătorii auto de pe banda adiacentă sunt obligați să permită, alternativ, vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda adiacentă.” Nerespectarea acestei obligații va constitui contravenție și va fi sancționată cu amenzi în clasa I de sancțiuni (până la 607,5 de lei). (sursa)
Sigur că nu se vor aplica amenzi, dar sunt curios cum se va materializa pe șosele. Vor deveni ăia de pe benzile blocate mai agresivi? Vor urla “bă, legea zice să mă lași”?
Iar “alternativ” este vag. La câte mașini? La una? La două? Sau rămâne la latitudinea șoferului, adică “după mine potopul”?


Se aplica din 2000 de când am eu permis. Bineînțeles că mai sunt speciali, dar aia sunt speciali în general nu doar în situația asta.
Eu merg 2 zile pe săptămână cu mașina în București și deși e f aglomerat majoritatea șoferilor sunt decenți.
Confirm. Încerc de un an să îmi fac mașina pe partea dreaptă-față, dar nu mai prind pe nimeni în București. Am mai dat și banii pe cameră degeaba.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Boris: da, a revoluționat traficu mai rău ca Firea
Nu înțeleg ce e asa greu sa pui niște semafoare inteligente, mai ales noaptea când e liber sa nu stai aiurea la semafoare.
Bănuiesc ca e complicat…
@Boris dar tu unde iti simti viata amenintata in conditiile in care se circula bara la bara non stop in toate directiile ? Iti e frica de un AVC la volan ? Ca sansele de accident sunt mult mai reduse fata de un oras sau DN unde se circula cu viteza mare.
Hai ca va invat eu: cand e aglomerat, conduce sotia (blonda, ochi verzi, constitutie atletica) – o lasa astia sa intre pe ce banda vrea ea, ii dau timp sa parcheze in aglomeratie, sa iasa in stanga de pe stradute, etc
Sa faca, sa dreaga, si mai ales sa ignoram stirile in care se anunta ca bugetul capitalei e redus in fiecare an, respectiv consiliul general decide pe ce se cheltuie, si trebuie sa bugetezi ce sifoane vor ei, pentru ca sa iti voteze, la schimb, proiectele.
S-a bugetat deja treaba cu semaforizarea prin PNRR, dar nu se face nicio licitatie pana nu se pune lumea de acord cu ce firma de sinecuristi trebuie sa castige proiectul pentru ca ulterior sa fie o laba, cum a fost si acum 20 de ani cand s-a incercat asta.
Parca zici ca ne-am nascut cu totii ieri, si nu intelegem cum functioneaza lucrurile in Bucuresti, vaca de muls a pnl si psd.
Si mai ales hai sa ignoram ca vacile toate combinatiile imobiliare (cladiri de birouri si blocuri de locuinte, fara locuri de parcare, si fara nicio alta schimbare in privinta cailor de acces si a drumurilor existente) ingramadite in spatii in care in nicio tara civilizata acest lucru nu s-ar fi intamplat si care evident amplifica exponential densitatea traficului in zona.
Evident primarul actual e de vina pentru asta, iar noi nu suntem nici orbi, si nici complet batuti in cap si complet rupti de realitate ca sa pricepem ca aceste constructii sunt cauza principala pentru acest trafic, unde pe un drum cu 1-2 benzi pe sens trantesti o sandrama cu capacitate de 2000-5000 de oameni, cu intre zero si nici 10% din necesarul de locuri de parcare si care iti produc un flux zilnic de cateva sute de masini pe ora in zona.
Apoi mai este si modul genial in care s-au tot construit cladiri noi pentru institutii de stat, toate concentrate in centrul orasului, si care genereaza un nivel de trafic absolut catre si dinspre centrul orasului, in fiecare zi lucratoare.
Evident, primarul care nu e de la partidul nostru preferat e de vina si pentru mizeria asta. In niciun caz sleahta de primari spagari psd si consiile generale ale psd sub care s-au ridicat aceste constructii (oprescu si sarmulita).
dsg, AVC nu, pentru ca asa cum ziceam, aia de erau nervosi au facut AVC demult, dar mi-o simt amenintata de trecerea inexorabila a timpului, care ne afecteaza pe toti, si riscam sa murim de batranete asteptand sa se schimbe 3 tevi.
Ioan, toate alea de le-ai enumerat tu exista si sunt o parte integranta a realitatii din Bucuresti. Conteaza mai putin daca e bine, daca e legal etc. Niste oameni au cumparat niste apartamente.
Ce e nevoie acum e de solutii.
Pe care nimeni nu e dispus sa le caute, doar se tot invart in cerc dand vina unii pe altii.
Boris, ia mută-te matale la moscba. E mai bine ca la București, ești printre ai tai, numai ai grija ce ceai bei și pe lângă ce ferestre treci… Idiot util râssiei….
Este o intersecție în Piața Amzei ce e ca făcută pentru reperații pe zona dreapta. Acolo la patiserie. Nimeni nu vede semnul de cedează trecerea și crede că dacă merge drept, are prioritate
Dex e suficient in cazul acestei dileme
A alterna = a lua pe rând unul locul altuia
Asta cam suna a Tetris, sincer.
DEX nu este suficient, mai mult de jumatate din populatia tarii nici nu stie ce este ala…
Clasicul stil romanesc: am dat o lege, acum sa se faca, sa se implementeze si dupa noi potopul!
Nu nene, noi am dat legea, vedeti? „Aialanti” e hateri si nu „vrea”, nu noi!!
Am observat o chestie, acolo unde o banda e blocata, de obicei, lumea face deja ce zice propunerea, se merge 1 cu 1.
Acolo unde stii ca banda se va inchide peste 500m si tu vii ca taranul pana in buza doar ca sa ‘fentezi’ coloana, vei astepta.
Un exemplu concret este aici. Se face coada ca dracu si pe pasaj, si pe centura, ca multi forteaza. La x timp, cate un TIR, decide sa faca ordine si sta pe banda 2 inaintand fix ca banda 1. Astfel, ii obliga pe cei care vin din spate sa se incadreze din timp pe banda 1. Brusc, se merge.
acolo se intampla asta pentru ca odata cu construirea giratoriului suspendat s-a modernizat si bucata aferenta de DNCB conform proiectului care va fi implementat complet intr-un viitor inca incert, avand acum 2 benzi acolo.
solutia ar fi sa inchida pur si simplu una din benzi pe portiunea aia, preferabil cu parapeti de beton. simplu si eficient. cand e liber se circula oricum. cand e aglomerat nu mai vin bizonii in depasire intempestiva ca sa se bage ca morcovul in curul calului fix in zona unde deja se creaza un pci de ambuteiaj pentru ca tot acolo ies si cei care coboara de pe breteau din giratoriu.
pentru o fluidizare optima a traficului, benzile trebuie folosite la capacitate maxima, deci mers pe ea pana in buza. Dar unora li se pare ca au p*** mica daca lasa pe unul sa se bage.
Si totusi practica arata fix invers. cand nu se baga nimeni, se merge, incet, dar se merge. cand e nevoie sa franeze 2 coloane (banda 1 si aia de coboara de pe pasaj) ca sa se bage altii, nu.
https://letmegooglethat.com/?q=optimal+traffic+when+one+lane+blocked&l=1
Se pare ca apa calda a fost descoperita de mult de altii, apoi de legea romana si, la final, o vor vedea si specialii romani, pentru care „practica arata altfel”.
@LittleBro pai „forteaza” pentru ca nu ii lasa lumea sa se incadreze ca daca s-ar respecta regula fermoarului n-ar mai fi probleme. Se vede si din linkul dat de tine ca masina google il lasa pe bmw sa intre la limita si duba din spate nu-l lasa pe skodar si ala e nevoit sa „forteze”.
Zarax, ev21, nu stiu daca ati trecut vreodata pe acolo.
pe segmentul A1-DN6, DNCB are o singura banda. in zona intersectiei cu DJ602 (prelungirea Ghencea – Tudor Vladimirescu), cea peste care s-a construit giratoriul suspendat, pe o portiune de cateva sute de metri a fost largita la 2 benzi dar la finalul acesteia se revine la o SINGURA banda fara a se deflua traficul prin iesiri la stanga sau la dreapta, ci exclusiv prin revenirea pe banda unica.
asta in seamna ca unii ies din coloana unica in care au circulat pana in momentul respectiv, depasesc tot ce pot pe banda 2 apoi oprindu-se la limita benzii si obligand INTREAGA coloana ramasa pe banda 1 sa se opreasca ca sa reintre ei.
practic acolo a doua banda nu foloseste pentru fludizarea traficului ci doar pentru depasirea coloanei de masini, chestie interzisa prin lege de altfel.
adaugati si unirea cu breteaua din giratoriu, unde intradevar ar fi o minune sa se foloseasca permanent fermoarul, dar in mod curent e mereu cate unul, doi, zece care ii ocolesc mai mult sau mai putin pe acostament pe cei care stau cuminti asteptandu-si randul la fermoar si care se duc pana sau dupa limita benzii forrtand iarasi oprirea coloanei.
situatie care creaza nervi si frustrari tuturor dar in special celor care incearca sa fie corecti si cu bun simt generand astfel si atitudinile de genul celor (printre care ma numar si eu) nu lasa pe nimeni.
de unde si solutia propusa de mine, inchidrea benzii 2 pana cand intreagul segment va fi modernizat la 2 benzi. de castigat castiga toti cei corecti care au mers regulamentar in coloana si care astfel vor avea parte doar de jumatate din opririle fortate de cei de pe banda 2. de pierdut pierd doar „smecherii” care oricum incalcau legea acolo.
„alternativ”.
daca este lasata asa, exprimarea va fi considerata vaga pentru a permite abuzuri atat din partea soferilor cat si a politistilor precum si nepedepsirea acestora in nici un fel.
daca va fi detaliata, va fi considerata birocratie, legaleza, limbaj complicat si ocolitor pentru a permite abuzuri atat din partea soferilor cat si a politistilor precum si nepedepsirea acestora in nici un fel.
realitatea, saraca de ea inghesuita intr-un colt si plina de sange, ignorata de aproape toata lumea e ca problema nu necesita de loc reglementare prin lege. e la mintea cocosului. unul cu unul. tine de alt ceva care zace la fel de plin de sange ca si realitatea, doar ca in alt colt, daca nu a fost deja ingropat, si anume bunul simt.
Alternativ este destul de clar – câte un vehicul de pe fiecare bandă.
Propunerea este bună, problema pe care o văd este acolo unde cocleții vor încerca să-și justifice șofatul agresiv prin acest amendament
De exemplu, tu mergi pe banda de înainte, jegul vine prin dreapta de pe banda de obligatoriu dreapta, nu face dreapta și apoi după intersecție ești în paralel cu el, dar el are mașini parcate pe banda 1, și forțează să îl lași sub ideea fermoarului. Jet, stai acolo.
Da, chestia asta trebuia bagata in ceva de genul „cod de bune practici in trafic”, nu direct in lege.
În majoritate am văzut că se circulă așa. Desigur că sunt și excepții, dar cum zilnic mă confrunt cu o asemenea situație aș spune că lucrurile sunt de la decent în sus
Poate conduci în țările nordice și n-ai precizat…realitatea este ca această prevedere dă apă la moară tuturor coca venind din dreapta, care acum coboară la tine cu bată de baseball și sabia ninja pe principiul “banda doi, înapoi! “ ca să intru eu , ca așa zice legea mancatias.
Conduc în cel mai sinistru tomberon de gunoi în care se poate conduce în România: București.
Eu tot astept masina zburatoare.
problema ta e că tu o aștepți pe asfalt, nu in aer.
Păi cine să aplice sancțiunile? Mai avem milițieni angajați la rutieră? Că eu n-am mai văzut de ani buni pe străzi. Bine, cu excepția câtorva cazuri unde stăteau la umbră în boscheți cu radarul.
Eram pe Magheru în coloana de mașini, lângă mine pe cealaltă banda era o mașină de politie iar pe banda de autobuz treceau mașini din când în când, nu taxiuri. Am dat geamul jos și i-am întrebat dacă au de gând sa facă ceva și au zis ca sunt în alta misiune. Am ras, am ridicat geamul și aia a fost. Atât pot ei, ce sa le ceri.
Erau in misiunea sa nu piarda programarea la epilat.
Georgestii mai au voie sa conduca autovehicule?
Divide et impera : Georgestii și Șordanii
Legi avem dar cine sa le aplice?
Cine sa pedepseasca nerespetarea lor. Ca daca si-ar face treaba, ar mai apararea si din cei care le respecta.
avem si legea doborârii dronelor, în ciuda contestației AUR SOS POT. ia zi 6, poți explica de ce Simion a pus în pericol cetățenii români din Tulcea, Galați etc. prin această întârziere nejustificată? uite ce zice Curtea:
„Aderarea la N.A.T.O. presupune atât transferul unor atribute, cât și exercitarea în comun a unor competențe cu statele componente, aspect care nu afectează suveranitatea țării.”
ați reținut băi paramecilor? când am intrat în NATO și EU, ne-am asumat niște obligații, care nu afectează suveranitatea, așa că to eșafodajul discursului vostru este putred.
EU NU VOI ACORDA PRIORITATE cand sunt pe banda cu prioritate! traiesc intr-un oras de provincie unde lumea este atat de batuta in cap cand este vb de sofat incat nu au bunul simt si minima logica a prioritatii si fluiditatii. Aici, in acest oras, 70% din toti opresc ca prostii sa lase accesul de pe strazi cu STOP (oprire) a zeci de masini… fara motiv!. Da, inteleg „cedeaza trecerea” usor.. reduc viteza, dar la fiecare intersectie cand vad toti bosorogii ce opresc zeci de masini in spatele lor… sa lase alte masini sa intre…ce nu ar fi asteptat mai mult de 40 secunde. NU inteleg mila asta pentru cei ce stau la stop si vinovatia ca de nu ii las… si nu inteleg milogii aia care (in acest oras) STIU si SE ASTEAPTA sa se opreasca strada cu prioritate sa intre si el…. ca si el la randul sau a lasat pe altul.
Gustave…
Of, lăsați! Că dacă e plin de proști, cum sa încerci să respecți o regulă bună? Lasă, bă, să vadă și proștii cum e sa fii înconjurat de proști.
O sa iei (luam) multe manute rosii, dar sunt de o cretinatate aparte cei care se opresc sa iasa gigel care are cedeaza/stop in conditiile in care gigel ar putea astepta 30 de secunde…
„EU NU VOI ACORDA PRIORITATE cand sunt pe banda cu prioritate! traiesc intr-un oras de provincie unde lumea este atat de batuta in cap cand este vb de sofat incat nu au bunul simt si minima logica a prioritatii si fluiditatii”
E ceva foarte frumos la frazele astea asta :)))
self fulfilling prophecy
hai
mai lasati-o asa… daca banda aia se blocheaza/este blocata, si ala intra in mine, eu deplasndu-ma pe banda fluida, pot fi eu vinovat, nu? ar trebui in acel lor indicator special, si in acel caz se anumeaza prioritatea de dreapta sau cazul de schimbare de banda…cum zicea cineva mai sus, o sa fie f greu de demonstrat
Are si Gustav dreptatea lui, cand am un drum si merg pe prioritate ma astept sa ajung intr-un timp rezonabil la destinatie, nu sa astept minute in plus dupa unii care au luat-o pe stradute. Uite din cauza unora ca aia se strica algoritmul Waze ca nu mai stie amaratul de Waze de ce ajung mai repede aia de pe stradute mici decat sa mergi pe prioritate.
Si daca ma bag pe banda de inainte & stanga unde am banda blocata de cineva care vrea sa faca stanga, trebuie sa fiu lasat sa ma bag pe banda din dreapta?
tocmai de aceea legea nu poate fi aplicată, pentru că e interpretabil, eu aș zice că nu trebuie să fii lăsat pentru că
– cineva care vrea să facă stânga nu îl consider blocaj. blocaj este o mașină avariată, o lucrare semnalizată, un bețiv întins pe jos. sintagma „alte motive” e foarte problematică
– în principiu ai linii continue și nu mai poți schimba banda când ești la 50m de intersecție
Mai trebuie acum o lege care sa ii oblige pe soferi sa aiba bun simț!
Nu poate fi legiferat așa ceva. Ar trebui (cu prioritate) să se interzică prostia – unde am ajunge?
Pai sa ne vaccinam de mici impotriva prostiei.
(Se cheama scoala, in caz ca v-ati gandit la altceva).
Se aplica si pentru cei care vin de pe acostamentul consolidat?
Sau de pe banda ce a disparut cu cateva sute de metrii im urma?
Dar pentru cei care vin de pe banda de biciclete, dar cu masina evident?
Tipul ăsta de fermoar exista,imediat cum se trece „granita”,e pe sistemul 1 și 1 ,adică unul de ex de pe banda a 2a și unul de pe prima bandă, bineînțeles că mulți români știu chestia asta și culmea le și respectă in vest,cum vin cate unii acasă cum ii vezi,uită toate regulile de circulație.