Maşini: benzinării şi pompe blocate

cars1Dacă aţi văzut poza alăturată şi aţi râs, ascultaţi-mă o clipă. Eu fac chestia asta frecvent, şi nu pentru că sunt idiot, ci pentru că nu există nicăieri un semn care să le spună celor care alimentează să se grăbească să elibereze pompele.

Şi oamenii stau, şi se trag pe fund, şi freacă duda, şi îşi aduc aminte că nu au luat ceapă şi pierd timpul (nu al lor, al celor care aşteaptă după ei) prin magazin şi aşa mai departe. Şi nu doar românii fac asta, şi nemţii, şi francezii, şi ungurii (în Budapesta m-am dat jos şi i-am zis ceva de naţie unui hipsteraş care trăsese maşina în faţă pompei şi stătea pe telefon în loc să alimenteze). Şi pentru că aproape toate maşinile au buşonul de alimentare pe dreapta, pompele alea sunt mereu ocupate, aşa că trag maşina la o pompă care alimentează pe stânga şi trag furtunul peste. Mă face asta idiot?

Nu zice nimeni că n-ai voie să stai două zile în benzinărie. Numai nu bloca pompa.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

41 comentarii

  1. I-am mai prins pe unii care alimentau peste portbagaj sau pe dedesubtul masinii dar prea rar. Probabil sunt cei ce au rezervorul pe partea stanga.

    00
  2. Nu am avut niciodata probleme. Eu am busonul pe stanga. De multe ori, dupa ce alimentez, ma duc cu masina putin mai in fata sau o parchez undeva in benzinarie in asa fel incat urmatorul sa intre in locul meu si sa se mai scurteze coada (asta in situatiile cand e coada). Oricum n-are cum sa alimenteze pentru ca in momentul in care pun furtunul inapoi in pompa se blocheaza orice alta alimentare pana in momentul in care se plateste.

    00
  3. @Daniela: Cum sa alimenteze pe dedesupt maica ? Poate pe sub bara din spate …

    Eu alimentez din orice pozitie. Si daca e spatiu destul si mi-e sila sa ma murdaresc pe maini bag masina invers in pompa.

    00
  4. NOU
    #4

    Si apoi ne plangem de mentalitatea romanului: „Las-o ba ca merge asa”. Ai busonul pe dreapta, alimentezi pe dreapta. Ai busonul pe stanga, alimentezi pe stanga. Nu tragi ca disperatul de furtunul ala sa ajunga pe partea cealalta a masinii.

    Daca eu nu respect anumite reguli, de ce m-as astepta ca altii sa le respecte?

    01
  5. Cred că am alimentat de mai multe ori de pe partea opusă buşonului. Piş pe ei, să stea la coadă, eu-mi pun benzină şi plec. Şi ei râd ca boii în spatele meu, dar stau la coadă ca oile.

    00
  6. de dat cu spatele ati auzit? auzi, regula de dreapta. pfft

  7. NOU
    #7

    aiurea, nu trebuie sa tragi de furtun, sunt gandite si construite sa poti alimenta pe orice parte a masini, daca voiau sa il faca doar pentru partea respectiva, avea 1m lungime.

    00
  8. @Mihai_fara_cont – deci dupa parerea ta, daca sunt cate 5 masini la pompele din dreapta iar cele din stanga sunt libere, cu trebuie sa fiu a 6 masina din coada pentru ca….fuck logic! Ca sa respect o regula care de fapt nu exista. Oare de ce or fi facut astia furtunul atat de lung la pompe…adica exact cat sa ajunga in partea cealalta…

    00
  9. Eu bag cu spatele cand sunt prea multi carora nu le pasa. Majoritatea au buson pe dreapta. Eu nu vreau sa trag furtunul peste sau pe langa masina.

    00
  10. Singura problema e sa nu iei teapa cu vreun furtun mai scurt, sau in benzinariile inghesuite in care nu poti opri ceva mai in fata sa ai loc fara sa freci furtunul de masina.

    Nu am o problema cu metoda asta de alimentare, insa nu pot sa nu imi aduc aminte ca mi s-a intamplat de cel putin 3 ori sa fiu singura masina in benzinarie si sa se gaseasca cate unul care sa vina si sa se aseze in spatele meu… Eventual sa mai dea si cate un claxon, ca asa e la noi.

    00
  11. NOU
    #12

    @Maria – De ce sa intram pe usa in casa cand zidarii au facut ferestrele suficient de mari incat sa intre oamenii atat pe usa cat si pe fereastra?Da, este un pic peste mana si incomod, dar daca nu doreau ca oamenii sa intre pe fereastra in casa, trebuiau sa faca ferestrele mai mici.

    Daca cineva sta in dreptul portierei la urcarea in Dacia Break, de ce sa stau dupa el cand pot sa intru in masina prin portbagaj? Daca nu doreau ca oamenii sa intre in masina prin portbajag, nu lasau spatiul ala liber intre portbagaj si habitaclu.

    00
  12. Bine spus..chiar e o problema asta..in multe benzinarii…pompele pentru cei ce alimenteaza pe stanga…stau degeaba.

    00
  13. si eu ma bag unde ii liber, chiar daca ii greu de ajuns acolo, si trag furtunu pana unde ii busonu, no matter the place. Nu itzi trebuie prea mult creier pt asta 🙂

    00
  14. @Mihai_fara_cont: analogiile nu sunt punctul tau forte

    00
  15. Daca vezi ca o sa ai pompa pe partea opusa busonului, nu te bagi (nici cu fata nici cu spatele), ci ocolesti prin benzinarie astfel incat sa ajungi la pompa venind din sens INVERS, deci cu busonul pe partea care trebuie.
    Chiar daca este aglomeratie, toate benzinariile au loc pentru manevra asta.

    00
  16. Eu alimentez la prima pompa libera. Daca trebuie sa trag furtunul pe partea opusa, parchez masina mai in fata si trag furtunul pe sub portbagaj, nu pe deasupra. Trebuie sa-ti folosesti ambele maini, dar metoda merge perfect.

    00
  17. 🙂 Am alimentat odata la OMV pe Barbu vacarescu si un amic s-a dus sa plateasca. Intre timp eu am tras masina in parcarea lor. imediat m-am trezit la portiera cu un angajat sa-mi spuna ca nu am voie sa fac asta pana nu este facuta plata, pt ca cica cheama politia… Si eu nu vroiam decat sa eliberez pompa!

    00
  18. Daca e plin, alimentez si dupaia ma urc in masina sa o trag in parcare. Bineinteles ca s-a intamplat sa fuga cel de la pompa dupa mine sa nu uit sa platesc…

    00
  19. Despre partea pe care alimentezi sunt de acord cu tine.Imprtant e sa alimentezi si sa pleci mai departe.Nu consider ca e semn de prostie.Dar acum cateva luni am vazut culmea tupeului.Se aseaza doi la masa intr-un omv.Asteapta si cand vine la masa vecina cu mancarea o trage de maneca pe fata si incepe sa comande ceva de mancare…”si inca ceva sa faca cineva plinul la pompa 4″Omul parcase ,masina la pompa 4 sa manace ceva si a zis ca daca tot e la benzinarie sa puna si combustibil.Genial sau ce?Mentionez ca era ceva coada si un amarat astepta in spatele lui la pompa 4. Am citi undeva o data ca unii oameni traiesc doar pentru ca e interzis sa-i omoram. Ceva mai in fata ma(pe mine si inca 2 masini) depeseste unu pe linie contiunua desi nu avea vizibilitate.Da era domnu de la pompa 4. Ghinionul a fost ca nu a venit nimic din fata.Poate data viitoare.

    00
  20. @dandanes

    Ia fa tu manevra asta la benzinaria de la Podul Cotroceni (Aia de la intersectia dintre Splaiul Independentei si Sos Cotroceni.

    Sau la Petrom-ul de pe splai din spatele Primariei Capitalei.

    00
  21. Mare destept esti dandanes
    Ce se intampla atunci cand stau una dupa alta o masina cu busonul pe stanga si una cu busonul pe dreapta.
    Fa tu manevre sa ajungi bot in bot cu el si sa blochezi coada ca deh tia luat mama mare strada…
    Daca e liber intorci cum vrei, daca e coada te asezi la ce coada iti convine. Ce conteaza ca scoti furtunul 1 metru din pompa sau 2? La ce crezi ca e facut asa de lung, ca le-a ramas ceva material in plus cand faceau furtunul?
    Daca alimentezi pe partea opusa busonului tragi masina cu portbagajul dupa locul in care sta furtunul, asa nu trebuie sa il tragi nici peste nici sub masina.
    Auzi prioritate de dreapta la pompa… mama prostilor e mereu gravida.

    00
  22. cred ca in mai mult de jumate din cazuri alimentez pe invers. e mult mai liber la pompa pe stanga. trag furtunul peste portbagaj, cu grija. aia din poza au avut fiecare cate o masina pe partea buna.

    00
  23. Din ciclul asta, avem cea mai proasta benzinarie. EVER. Link: https://www.google.ro/maps/@44.438595,26.069142,3a,75y,153.45h,85.35t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m4!1e1!3m2!1sqzrOR7YLxuuYjZS0Qyh_8w!2e0?dg=dbrw&newdg=1

    Vara trecuta, partea stanga a benzinariei a fost blocata timp de cateva luni, asa ca trebuia sa bag in dreapta. Ei bine, aici e fun-ul: decat primele pompe de la iesire (nr. 8 si nr.6 adica) au benzina, restul sunt cu motorina. Am asteptat la un moment dat o blonda de mi s-a urat. Nu s-a sinchisit sa iasa pana nu m-am dus dupa ea si aproape c-am scos-o de par, in genunchi, in flacari si fara picioare. Asta dupa 10 minute de asteptat. Duduia isi servea cafeaua illy in timp ce se uita pe reviste.

    Ce e si mai amuzant? Lasase masina in asa fel incat nici nu puteam alimenta pentru ca nu ajungea furtunul.

    00
  24. Am vazut undeva prin Ardeal, parca pe langa Tg.Mures, o benzinarie unde furtunul era suspendat pe o consola rabatabila, desupra masinii, astfel ca indiferent de pozitia rezervorului, nu intampinai nici o problema…

    00
  25. @Mihai_fara_cont
    Nu, n-are nimeni nimic cu tine, da’ ai spus niste idiotenii cat China. Daca ai o masina normala (adica nu in SUV imens) si nu tragi la 1 m de pompa, furtunul e suficient de lung incat sa ajunga si pe partea opusa a masinii, fara sa te chinui. Nu esti idiot daca ai busonul pe dreapta si tragi la o pompa pe partea stanga, in schimb esti un mare imbecil daca stai la o coada de 3-4 masini cand ai o pompa libera.

    00
  26. Nu era mai bună Dacia 1310 că avea bușonul în spate?

    00
  27. eu de obicei bag la ore la care nu e nimeni dar si atunci ma misc rapid pentru ca ‘ce tie nu`ti place altuia nu`i face’ si ma enerveaza cumplit cand sunt blocata in spatele unuia care dupa alimenteaza se pune sa`si spele tacticos parbrizul, farurile, etc.

    00
  28. NOU
    #30

    Comentariile mele au luat multe voturi negative(ambele -24), analogiile mele sunt gresite, lumea are ceva cu mine.

    Insa cand vad ca oamenii sugereaza sa intri cu spatele la pompa, sa faci manevre de intoarcere, sa ocolesti prin benzinarie imi dau seama de ceva: o sa ma trezesc cu VOI la pompa. Unul care vine din fata pentru ca a ocolit, altul care intoarce in spatele meu. Iar pe partea cealalta unul intra cu spatele in benzinarie pentru ca pe partea asta e coada.

    00
  29. @Vali: mi se intampla aproape mereu si sunt nevoit sa trag de furtun
    @Green: nu se recomanda furtunul pe sub masina. Daca vii de la un drum de 6 ore continuu, teava de esapament este incinsa si topeste furtunul, sa vezi atunci artificii…

    00
  30. Credeam ca numai pe mine ma exaspereaza inaptii neinstare (licenta poetica) sa se miste intr-un timp macar cvasiomenesc. Plm de proletari.

    00
  31. Cred cam a alimentat o data sau de doua ori ‘peste masina’. Am un Corsa, deci e loc destul sa si incolacesc furtunul in jurul ei de 4 ori. Ma doare exact in dos daca a ras careva sau i s-a parut ca-s idioata.

    In general nu am nevoie de manevra asta pentru ca nu merg cu rezervorul aproape gol, incat sa fiu disperata sa intru la pompa. Asa ca in general alimentez cand mi se arata (a se citi cand vad benzinaria destul de relaxata). Atunci fac plinul (in general cam de la jumatatea rezervorului incep sa casc ochii sa fac plinul), fara stres.

    Daca am masina in fata, stau cuminte la rand, ca nu ma grabesc niciunde. Incerc sa alimentez cat mai repede, fac plata rapid sa nu incurc. Nu m-a claxonat nimeni, nu m-am isterizat nici eu, ca nu am de ce.

    Pana la urma cu un pic de rabdare faci mult 🙂

  32. @Maddy si mie mi se pare de rahat sa te apuci de ‘toaletat’ masina, cand e lume dupa tine. Eu de obicei fac plinul, o trag in parcare si apoi ma apuc sa o curat. Asa nu sta nimeni dupa fundul meu si pot sa-mi vad linistita de treaba.

  33. Nu va mai grabiti sa trageti masina dupa alimentare,oricum pompa este blocata pana la plata.Se deblocheaza automat cand iese bonul.Trebuia doar ca toata procedura sa mearga repede si eficient. Eu am norocul ca inaintea mea sa dau de cel putin doi -trei clienti care sa-si ia rovigneta …bineinteles ca apoi mai vor apoi si tigari ,suc ,etc.

    00
  34. Idiot e ala care trage masina prea departe si nu anunge cu furtunul sa alimenteze

    00
  35. Eu ma gandesc ca o fi un motiv pentru care e furtunul atat de lung, incat sa poti face manevra asta 😉

    00
  36. @Cristi Ansen: recomandarea e ok sa nu bagi furtunul pe sub masina, dar nu m-as ingrijora foarte mult de temperatura.
    Ala nu e un simplu furtun, uite aici https://www.elaflex.co.uk/ cam asa arata unul… trei straturi de cauciuc tratat, doua insertii… destul de greu sa il „topesti”.

    00
  37. Imi si imaginez cum cineva care alimenteaza cu furtunul tras pe partea cealalta, face o alergare in cerc sa vada cat a alimentat :))

    00
  38. Un punct de vedere…
    Ultima data cand am alimentat am fost intampliant cu un claaaaaaaaaaa–axon de 57 de secunde, pentru ca la casele de la OMV persoanele dinaintea mea voiau doua cafele un gustare, un redd-bull – nu din ala unul light (!?) ca ala din frigider – dar sa nu fie rece etc…
    Adevarat e ca si eu am piedut 30 secunde sa-i spun casieritei nu vreu guma de mestecat, nici deodorant, „stai sa-l mai scanam o data sa-l scadem”.
    Oare daca-i psuneam chestia asta grabitului din spaele meu, intelegea?

    00
  39. Dar nu zice nimeni că atunci când este aglomerație, chiar omul din benzinărie care te ajută să alimentezi, îți face semn să bagi pe stânga (chiar dacă ai bușon pe dreapta) și te ajută el? Atunci cine mai râde?
    Sigur se vor trezi unii să spună că angajatul ăla e ”idiot”.

    Și eu am alimentat întotdeauna pe ce parte am găsit loc. Înveți repede cum să poziționezi mașina astfel încât să nu te chinui să tragi de furtun.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.