“noi n-avem bani să schimbăm un bec ars şi ăştia vorbesc de anvelope de iarnă?
blogoAutor:
valivineri, 26 noiembrie 2010, 19:10 2912 44
Despre asta e vorba.
Să presupunem că, din ăştia 3, unuia i s-a ars pe drum şi nu ştie de problemă. Ceilalţi doi oare ce scuză au? Nu au timp să schimbe un bec? Nu e maşina lor?
Pe ala cu Dacia il intelegem, e om necajit. Are Dacia. Ala cu G4 il intelegem. E necajit. Are masina ieftina, consum mic dar nemteasca.
Ala cu Skoda il intelegem, e masina de firma.
:))
00
NOU
#4
Gyerko Szabolcs- Laszlo
Probabil atunci pe drum au aflat si isi ziceau ca in momentul in care pot sa parcheze, vor schimba becurile arse…..
@kodeina: da, alea nu sunt lumini de ceata, sunt lumini de ploaie.
00
NOU
#9
PHNC
@Virgil – nu trebuie sa dai roata jos ca sa schimbi becul. Am schimbat cam de 4 ori becurile in 4-5 ani, 2 pe stanga, 2 pe dreapta. Da, e dificil dar odata ce te-ai prins, e floare la ureche
00
NOU
#10
Rares
Lasa ca vin cei din spate cu luminile de ceata aprinse ca sa compenseze.
00
NOU
#11
un gog
ai uitat sa spui ca Golful merge legal, pe cand celelalte nu.
Parcă scria in regulament că trebuie să muți becul bun pe stânga pâna il înlocuiești pe cel ars.
00
NOU
#12
camionagiu
Ce maaa? Vrei s-avem si becuri si caucioace de iarna acuma?
Ai dreaq moguli online. Nu toti are banii vostri, beei!
00
NOU
#13
kodeina
juma’ de ora, daca-i noapte. daca-i pe zi si nu-l banghesc ca-i ars, tot noaptea il schimb, tot in juma’ de ora. pe ala cu dacia il intelegem, dar golful si octavia au un senzor, pe care-l cheama EPC, si care ii avertizeaza ca un bec pe masina e ars, fie el si stop pe frana. nu ramane de crezut decat ca-s niste putori ordinare sau smecheri din aia, stii tu zoso.
00
NOU
#14
kodeina
@Rares – daca cumva n-ai vazut, ploua!
00
NOU
#15
Radu
De ce nu vedeti partea buna: AU BECURILE APRINSE!!!
Cred ca habar nu au ca li s-au ars becurile. Eu nu inteleg ce e o inginerie asa grea sa schimbi un bec? 80% dintre cei care schimba becurile nu stiu ce naiba fac acolo ca le distruge sistemul ala de prindere si bat pe cer sau in retrovizoarea mea….
00
NOU
#17
Mihai
ala cu golfu si ala cu skoda sigur stiau (la amandoua se aprind martori in bord cand e un bec ars). ala cu dacia poate nu stia.
Pe asta trebuie sa-l baneze @Virgil – banuiesc ca e genul care a auzit de la un vecin cat de naspa sunt renault-urile si daca tot ii curge din gura tre’ sa dea mai departe.
Pe de alta parte eu am alta dilema: banuiesc ca ai facut pozele pe DN1 si acolo e imposibil sa nu fie un echipaj cu gabori – de ce nu au fost opriti?
00
NOU
#19
vali
@Bog: virgil are honda, e de inteles
pai, ploua, poliţiştii stateau la adapost.
NOU
#20
kllaus
Pe mine un H4 de ala ieftin la 6-7 lei ma tine cam 2 luni in conditiile in care eu merg permanent cu luminile aprinse 2200-2500km/luna.
kodeina: la italiene e alta schema. Ti se aprinde martorul daca ai un bec, orice bec ars, IN AFARA de ala de faza scurta. Probabil logica e ca iti dai seama si singur daca ti s-a ars faza scurta… asta presupunind ca o patesti noaptea.
Eu am alta dilema. La xenoane (cel putin ale mele, nu stiu daca la altele) scrie in mod clar si explicit: „Not user serviceable. Please contact the nearest…”. Deci ce fac, ma apuc au ba?
00
NOU
#22
DUHUL
Stai ca la octavia tre sa dai jos tot farul ca sa schimbi becul, si daca ai rupt o siguranta(clema) de metal care il tine in cursul operatiunii.. te-ai fericit!
00
NOU
#23
RoxoR
Azi am vazut, fara exagerare, cam 20-25 de masini p`aici prin oras fiecare lipsa un bec.
00
NOU
#24
vali
@RoxoR: nu e nici o exagerare. sunt zeci si sute la fel.
offtopic: apropo de becuri, e vreun expert p-aici care stie totusi cam cat de toxic e un bec de-ala economic spart prin casa ? presupunand c-am scapat unul pe jos si s-a facut tandari, am creat oare un mic cernobil sau sunt putin cam paranoic ?
La tata mai mult costa anvelopele de cat Dacia :)))
Cred ca nu o scote pana la primavara din garaj.
00
NOU
#28
borg
@Andrei, relax. Doar ceva mercur :P. Cica tre sa presari praf de sulf in zona unde s-a spart ca sa il neutralizezi.
Mie imi zice in bord si daca unul din becurile ce lumineaza numarul de inmatriculare in spate e pe cale sa se arda. Schimbatul la oricare bec nu dureaza mai mult de 5 minute. Good design pays itself.
00
NOU
#29
George
Bog, schimba-ti numele, seamana cu Boc si creezi neuroni agitati oamenilor
In rest, nu pot spune decat ca renourile sunt … masini, habar n-am, n-am carnet :))
00
NOU
#30
GabeLBz
ala cu dacia are si badboy look sau mi se pare? (pleoape, zic)
Cea mai tare faza era aia cu „obligativitatea folosirii anvelopelor de iarna cel putin 5 luni pe an”. Asta in conditiile in care la noi e zapada maxim doua-3 luni.
00
NOU
#33
vali
@Elcora: ai rabdare cateva zile si iti vei inghiti cuvintele
Oricum legea cu anvelopele de iarna nu data inca ..nu se stie sigur nici de la anu .Deci eu sper sa fie ca in Germania „Sa fie nevoie de cauciucuri de iarna doar daca e zapada pe jos… nu sa ma puna pe mine sa imi iau cauciucuri si afara e soare..
00
NOU
#35
sand
cu exceptia unui service de reprezentanta din Pantelimon care vroia sa-mi faca programare peste 2 saptamani pt a-mi schimba un stop, restul (nemtesti si italiene), au fost mai mult decat client oriented.
de atunci schimb singur becurile pe care le poti cumpara de la aproape orice benzinarie.
ref la anvelope, daca nu-ti permiti 4 si ai 2wd e suficient sa incalti masina doar pe partea cu tractiunea.
@sabd: asa sa faci si sa pui brusc frana sa ne povestesti ce se intampla cu spatele masinii
00
NOU
#37
Anvelope cu lumini
Solutia e simpla: sa bage in anvelope (mai ales in cele de iarna) niste material fosforescent. Ca in jucariile pentru copii. Ziua se incarca si noaptea ai niste efecte de lumini. Mai ales ce bine s-ar reflecta in baltile de pe carosabil. Nici nu ar mai trebui sa investeasca in lumini de Sarbatori, nu? Si chiar daca se arde un bec, tot vezi masina *sau 4 cauciucuri venind spre tine).
00
NOU
#38
Bluehand
Am megane de 2,5 ani. Schimbat cateva perechi bune de becuri in decursul asta deoarece merg non-stop cu farurile aprinse indiferent de zi-noapte.
Nu folosesc proiectoarele de ceata si ii urasc sincer cu tot sufletul pe maimutoii care le folosesc tot timpul.
Ca sa schimbi un bec la megane iti ia in functie de experienta de la 5 minute (eu) la cel putin juma de ora pentru ca se schimba printr-o fanta de langa roata prin care bagi mana si totul se face cu manuta respectiva deoarece nu vezi nimic, pe pipaite – masini proiectate de oameni intelighenti-
00
NOU
#39
SubSoare
noaptea sunt superbi.. am bec de rezerva la Fiat si il schimb destul de des pentru ca se ard repede (drumurile pe care le frecventez sunt destul de destupate). urasc sa merg pe pipaite mai ales ca din Doblo-ul meu se vede extraordinar cand ai toate becurile. Si sunt chiar usor de schimbat.
00
NOU
#40
dJtiBy
No comment … Romania
00
NOU
#41
Bogdan
@DUHUL : vorbesti prostii prietene, la skoda octavia becurile se schimba cel mai usor, cred ca e singura masina cu posibilitatea de a da FARUL afara.Ai 2 suruburi pe care le desfaci si tragi farul afara, fara cleme fara nimic. Pe de alta parte, poti schimba becul cu farul in locul sau, e mai dificil dar se poate. Vorbesc in cunostinta de cauza
La AUDI trebuie sa dai bara jos, spre exemplu. (nu la toate, desigur)
Ala cu octavia sigur stia de bec, probabil ca ii era lene sau nu avea bec de schimb. Tinand cont ca in benzinarie un set de becuri H7 costa 120+ ron.
Iar altceva mai ieftin nu gasesti, cel putin eu nu am gasit in rapandulele astea de le numim noi benzinarii.
Eu am la mine bec h3, h4, h7. plus vreo 30 de becuri si zece sigurante (toate intr-o cutie de prim-ajutor, dezafectata). e echivalentul barbatesc al unei posetute cu rujuri pentru femei.
Pana acum am schimbat becuri de far la vreo 50 de masini diferite. la una singura a fost chiar greu: toyota corolla – gandita anume sa mergi la service pentru un bec de far. restul sunt piece of cake.
Dar romanul s-a nascut domn, cum sa se murdareasca? si cum sa dea 120 de ron pe becuri cu adaos nesimtit de benzinarie? Logic, in benzinarie gasesti lucruri de care ai nevoie. la pret speculativ ca doar iti arde buza. Farul e una din ele. E ca o apa plata de 8 ron din discoteca. e scumpa, dar o bei ca ai stat pe mese doua ore si te-ai dezhidratat.
Mergi la orice magazin auto de cartier si de 120 de lei iti iei cate un bec de rezerva pentru tot ce ai nevoie la masina (am trei variante de bec de plafoniera la mine, in poseta de care ziceam mai sus)/
Exceptie fac becurile de proiector de ceata pentru japoneze (h11 parca, nu retin exact). Astea sunt foarte scumpe si chiar merita sa cauti pentru ele decat sa te frigi la benzinarie.
Un alt loc unde gasiti becui e zona auto din Carrefour/Cora/Auchan. Gasiti tot chinezarii, dar la pret de Doraly, nu de Mol/OMV/Rompetrol.
00
NOU
#44
vali
@doru panaitescu: şefu, eu nu ma pricep. nu sunt domn, nu mă bag ca să nu stric. cum am o problemă, fuga la service.
De cate ori ti s-a ars tie faza scurta la Megane? In cat timp ai schimbat becul ala?
@nashu_mare: o singura data in doi ani. doua zile.
Pe ala cu Dacia il intelegem, e om necajit. Are Dacia. Ala cu G4 il intelegem. E necajit. Are masina ieftina, consum mic dar nemteasca.
Ala cu Skoda il intelegem, e masina de firma.
:))
Probabil atunci pe drum au aflat si isi ziceau ca in momentul in care pot sa parcheze, vor schimba becurile arse…..
https://youtube.com/watch?v=NMJkG-hPTvU
Hah ha, sa te vad pe tine cat stai ca sa-ti schimbe un bec ars. Stiai ca la reno trebuie sa dai roata jos ca sa-ti schimbe becu, nu?
@Virgil: vezi mai sus. cui ii pasa cat dureaza?
@kodeina: da, alea nu sunt lumini de ceata, sunt lumini de ploaie.
@Virgil – nu trebuie sa dai roata jos ca sa schimbi becul. Am schimbat cam de 4 ori becurile in 4-5 ani, 2 pe stanga, 2 pe dreapta. Da, e dificil dar odata ce te-ai prins, e floare la ureche
Lasa ca vin cei din spate cu luminile de ceata aprinse ca sa compenseze.
ai uitat sa spui ca Golful merge legal, pe cand celelalte nu.
Parcă scria in regulament că trebuie să muți becul bun pe stânga pâna il înlocuiești pe cel ars.
Ce maaa? Vrei s-avem si becuri si caucioace de iarna acuma?
Ai dreaq moguli online. Nu toti are banii vostri, beei!
juma’ de ora, daca-i noapte. daca-i pe zi si nu-l banghesc ca-i ars, tot noaptea il schimb, tot in juma’ de ora. pe ala cu dacia il intelegem, dar golful si octavia au un senzor, pe care-l cheama EPC, si care ii avertizeaza ca un bec pe masina e ars, fie el si stop pe frana. nu ramane de crezut decat ca-s niste putori ordinare sau smecheri din aia, stii tu zoso.
@Rares – daca cumva n-ai vazut, ploua!
De ce nu vedeti partea buna: AU BECURILE APRINSE!!!
Cred ca habar nu au ca li s-au ars becurile. Eu nu inteleg ce e o inginerie asa grea sa schimbi un bec? 80% dintre cei care schimba becurile nu stiu ce naiba fac acolo ca le distruge sistemul ala de prindere si bat pe cer sau in retrovizoarea mea….
ala cu golfu si ala cu skoda sigur stiau (la amandoua se aprind martori in bord cand e un bec ars). ala cu dacia poate nu stia.
Pe asta trebuie sa-l baneze @Virgil – banuiesc ca e genul care a auzit de la un vecin cat de naspa sunt renault-urile si daca tot ii curge din gura tre’ sa dea mai departe.
Pe de alta parte eu am alta dilema: banuiesc ca ai facut pozele pe DN1 si acolo e imposibil sa nu fie un echipaj cu gabori – de ce nu au fost opriti?
@Bog: virgil are honda, e de inteles
pai, ploua, poliţiştii stateau la adapost.
Pe mine un H4 de ala ieftin la 6-7 lei ma tine cam 2 luni in conditiile in care eu merg permanent cu luminile aprinse 2200-2500km/luna.
kodeina: la italiene e alta schema. Ti se aprinde martorul daca ai un bec, orice bec ars, IN AFARA de ala de faza scurta. Probabil logica e ca iti dai seama si singur daca ti s-a ars faza scurta… asta presupunind ca o patesti noaptea.
Eu am alta dilema. La xenoane (cel putin ale mele, nu stiu daca la altele) scrie in mod clar si explicit: „Not user serviceable. Please contact the nearest…”. Deci ce fac, ma apuc au ba?
Stai ca la octavia tre sa dai jos tot farul ca sa schimbi becul, si daca ai rupt o siguranta(clema) de metal care il tine in cursul operatiunii.. te-ai fericit!
Azi am vazut, fara exagerare, cam 20-25 de masini p`aici prin oras fiecare lipsa un bec.
@RoxoR: nu e nici o exagerare. sunt zeci si sute la fel.
@Bog reno-urile sunt mai mult decat naspa, sunt frantuzesti. Uite aici un clip cu un vecin https://youtube.com/watch?v=eZWqU9X6PR4
offtopic: apropo de becuri, e vreun expert p-aici care stie totusi cam cat de toxic e un bec de-ala economic spart prin casa ? presupunand c-am scapat unul pe jos si s-a facut tandari, am creat oare un mic cernobil sau sunt putin cam paranoic ?
La tata mai mult costa anvelopele de cat Dacia :)))
Cred ca nu o scote pana la primavara din garaj.
@Andrei, relax. Doar ceva mercur :P. Cica tre sa presari praf de sulf in zona unde s-a spart ca sa il neutralizezi.
Mie imi zice in bord si daca unul din becurile ce lumineaza numarul de inmatriculare in spate e pe cale sa se arda. Schimbatul la oricare bec nu dureaza mai mult de 5 minute. Good design pays itself.
Bog, schimba-ti numele, seamana cu Boc si creezi neuroni agitati oamenilor
In rest, nu pot spune decat ca renourile sunt … masini, habar n-am, n-am carnet :))
ala cu dacia are si badboy look sau mi se pare? (pleoape, zic)
https://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/prizonier-in-capcana-iernii-tir-blocat-cinci-ore-in-nameti-in-maramures.html
Cea mai tare faza era aia cu „obligativitatea folosirii anvelopelor de iarna cel putin 5 luni pe an”. Asta in conditiile in care la noi e zapada maxim doua-3 luni.
@Elcora: ai rabdare cateva zile si iti vei inghiti cuvintele
Ce de becuri arsee … :))
Oricum legea cu anvelopele de iarna nu data inca ..nu se stie sigur nici de la anu .Deci eu sper sa fie ca in Germania „Sa fie nevoie de cauciucuri de iarna doar daca e zapada pe jos… nu sa ma puna pe mine sa imi iau cauciucuri si afara e soare..
cu exceptia unui service de reprezentanta din Pantelimon care vroia sa-mi faca programare peste 2 saptamani pt a-mi schimba un stop, restul (nemtesti si italiene), au fost mai mult decat client oriented.
de atunci schimb singur becurile pe care le poti cumpara de la aproape orice benzinarie.
ref la anvelope, daca nu-ti permiti 4 si ai 2wd e suficient sa incalti masina doar pe partea cu tractiunea.
@sabd: asa sa faci si sa pui brusc frana sa ne povestesti ce se intampla cu spatele masinii
Solutia e simpla: sa bage in anvelope (mai ales in cele de iarna) niste material fosforescent. Ca in jucariile pentru copii. Ziua se incarca si noaptea ai niste efecte de lumini. Mai ales ce bine s-ar reflecta in baltile de pe carosabil. Nici nu ar mai trebui sa investeasca in lumini de Sarbatori, nu? Si chiar daca se arde un bec, tot vezi masina *sau 4 cauciucuri venind spre tine).
Am megane de 2,5 ani. Schimbat cateva perechi bune de becuri in decursul asta deoarece merg non-stop cu farurile aprinse indiferent de zi-noapte.
Nu folosesc proiectoarele de ceata si ii urasc sincer cu tot sufletul pe maimutoii care le folosesc tot timpul.
Ca sa schimbi un bec la megane iti ia in functie de experienta de la 5 minute (eu) la cel putin juma de ora pentru ca se schimba printr-o fanta de langa roata prin care bagi mana si totul se face cu manuta respectiva deoarece nu vezi nimic, pe pipaite – masini proiectate de oameni intelighenti-
noaptea sunt superbi.. am bec de rezerva la Fiat si il schimb destul de des pentru ca se ard repede (drumurile pe care le frecventez sunt destul de destupate). urasc sa merg pe pipaite mai ales ca din Doblo-ul meu se vede extraordinar cand ai toate becurile. Si sunt chiar usor de schimbat.
No comment … Romania
@DUHUL : vorbesti prostii prietene, la skoda octavia becurile se schimba cel mai usor, cred ca e singura masina cu posibilitatea de a da FARUL afara.Ai 2 suruburi pe care le desfaci si tragi farul afara, fara cleme fara nimic. Pe de alta parte, poti schimba becul cu farul in locul sau, e mai dificil dar se poate. Vorbesc in cunostinta de cauza
La AUDI trebuie sa dai bara jos, spre exemplu. (nu la toate, desigur)
Ala cu octavia sigur stia de bec, probabil ca ii era lene sau nu avea bec de schimb. Tinand cont ca in benzinarie un set de becuri H7 costa 120+ ron.
Iar altceva mai ieftin nu gasesti, cel putin eu nu am gasit in rapandulele astea de le numim noi benzinarii.
Ma mir totusi cum de nu a aprins proiectoarele.
traim in romania orice e posibil
Eu am la mine bec h3, h4, h7. plus vreo 30 de becuri si zece sigurante (toate intr-o cutie de prim-ajutor, dezafectata). e echivalentul barbatesc al unei posetute cu rujuri pentru femei.
Pana acum am schimbat becuri de far la vreo 50 de masini diferite. la una singura a fost chiar greu: toyota corolla – gandita anume sa mergi la service pentru un bec de far. restul sunt piece of cake.
Dar romanul s-a nascut domn, cum sa se murdareasca? si cum sa dea 120 de ron pe becuri cu adaos nesimtit de benzinarie? Logic, in benzinarie gasesti lucruri de care ai nevoie. la pret speculativ ca doar iti arde buza. Farul e una din ele. E ca o apa plata de 8 ron din discoteca. e scumpa, dar o bei ca ai stat pe mese doua ore si te-ai dezhidratat.
Mergi la orice magazin auto de cartier si de 120 de lei iti iei cate un bec de rezerva pentru tot ce ai nevoie la masina (am trei variante de bec de plafoniera la mine, in poseta de care ziceam mai sus)/
Exceptie fac becurile de proiector de ceata pentru japoneze (h11 parca, nu retin exact). Astea sunt foarte scumpe si chiar merita sa cauti pentru ele decat sa te frigi la benzinarie.
Un alt loc unde gasiti becui e zona auto din Carrefour/Cora/Auchan. Gasiti tot chinezarii, dar la pret de Doraly, nu de Mol/OMV/Rompetrol.
@doru panaitescu: şefu, eu nu ma pricep. nu sunt domn, nu mă bag ca să nu stric. cum am o problemă, fuga la service.