Destul de des văd comentarii de genul celui de mai jos, lăsat de un cititor la un articol:
Salutare tuturor, eu merg în următoarele zile să îmi cumpăr un Nissan Quashqai model Tekna full 2007 second hand hidramat 183.000.km. Ceva păreri, opinii aveți vă rog?
Și răspunsul e același. E o mașină veche, are toate problemele. La unele pică ceva, la altele altceva, dar ceva sigur pică. Pentru că e o mașină veche.
Chiar dacă e bine întreținută, chiar dacă n-a fost forjată, chiar dacă…tot e o mașină veche, deci ceva sigur pică. Asta e realitatea, asta e fizica, asta e mecanica. E fier, e plastic, e cauciuc, n-au cum să reziste la infinit.
A sărit proprietarul un schimb de distribuție, a reparat cu pumnul un motoraș care nu mergea, a peticit ceva, că știa că o vinde peste un an și nu mai are chef să bage bani în ea, deci ceva sigur pică.
Intrebarile astea se pun pentru ca fiecare model are probleme specifice cuboscute.
La ford focus 2,aripile fata ruginesc jos spre praguri,clapeta de acceleratie se blocheaza intr-o veselie,caseta de directie devine greoaie dupa 200k km ,iar motorul devine zgomotos tot in jurul a 200k (cele pe benzina mai ales).
Eu am focus 2 2007,ia ghici ce probleme are?
Are motorul in portbagaj?
„…clapeta de acceleratie se blocheaza intr-o veselie…”
Tu vorbesti serios? Pai eu i-as da foc la masina daca ar incepe sa aiba personalitate proprie si sa accelereze cand vrea ea. Radem , glumim, dar faza asta mi se pare extraordinar de periculoasa. N-as mai pune piciorul intr-o astfel de masina.
PS: bine ca mi-ai zis ca sa stiu sa nu-mi cumpar Ford ever.
Aripile fata ruginesc jos pentru ca : toamna cand cad frunzele in partea de jos a parbrizului, proprietarul nu le curata, unele le ia vantul, multe ajung in contra-aripa, pe canalul de scurgere apa. Desteptii de la ford au pus in contra-aripa un fel de burete pentru insonorizare. Frunzele ajung acolo, nu au loc sa se scurga si raman pe loc. In timp ele putrezesc si se transforma in pamant.
Rezolvare: scoti aparatoarea de noroi, tai surubul din partea de jos, pentru ca e deja ruginit si blocat, scoti buretele si bagi apa cu presiune.
La unele marci nici macar apa nu se mai scuge si ajunge in habitaclu
xtz…pai nu incepe sa accelereze singura, ramane blocata dupa ce accelerezi tu, e o mica diferenta, bagi piciorul sub pedala si gata, numai mofturi… ati uitat cand ne furati ciorapii ca sa terminati calatoriile cu Dacia.
xtz. nu se blocheaza la modul periculos. cand pornesti motorul si e frig afara,nu se deschide corespunzator si masina „se balbaie” vreo 20 de secunde pana isi revine dupa care nu mai are probleme pana „o lasi la racit peste noapte ” si o pornesti iar. merge inlocuita,dar in 2 ani max se strica iar. la facelift s-a rezolvat problema.
Eu am Ford Focus 2 @ 390.000 km. Merge impecabil cu problemele specificate de Robert3. O masina excelenta! Ciudat e ca desi e din 2007, are emisii de carbon aproape de cele actuale.
@robert3 – eu am modelul de dupa 2008, facellift, si la fel face. Ma indoiesc ca au rezolvat-o cu succes.
Mai baieti! Clapeta de acceleratie nu e aceeasi cu pedala de acceleratie. Daca s-ar bloca pedala ar fi numai Schumacheri pe drumurile patriei!…oh wait!
Pe aia cu apa in habitaclu pot sa o confirm. Am un prieten cu un Renault Megane de vreo 5 ani, 140 K km si s-a trezit cu masina plina cu apa cand a plouat mai mult. Apa i-a intrat exact din cauza frunzelor, pe la ventilator, de i s-a stricat si ala.
Aproape toate masinile dupa anul 2000 au clapeta de acceleratie electronica, deci nu mai are cablu, deci poti sa tragi de pedala cat vrei ca nu se deblocheaza clapeta.
@ionut.
fix buretele ala de la contraaripa e imbibat cu noroi. chiar ma miram pentru ce e acolo. sunt curios, ai avut si tu focus 2 sau te pricepi FOARTE bine la masini? ca problema asa specifica de care sa si stie cineva, nu am mai intalnit.
Am focus 2, am avut si clio, de acolo am ramas cu sechele cu apa in habitaclu.
Rezolvare renault: scoti stergatoarele cu un extractor de rulmenti, marchezi inainte cu scotch pozitia lor pe parbriz, scoti aparatoarea de plastic de sub ele. Cureti sub ea foarte bine, iar in colturi vei gasi gramezi de noroi. Sub gramezi este canalul de scurgere apa la care desteptii de la renault au pus un fel de capacel de plastic. Se rupe capacelul, se curata canalul cu o sarma,ceva.
Daca tot dai stergatoarele jos e bine sa lubrifiezi si mecanismul lor.
Sfaturile de mai sus sunt pentru TOATE masinile. Nici un service nu iti face asa ceva la revizie, fie ca e dacie, jaguar sau tesla.
Daca a fost tinuta in garaj de o bunicuta ce o folosea doar sa mearga la piata/biserica, nu pica.
Gata, s-a retras bunicuța din activitate. Acum e plecată într-o călătorie de regăsire spirituală în Tibet
Da, si garajul avea temperatura controlata si aerul intra in interior filtrat!
Am cumparat un yaris 35 mii km in bord de la domana care se ducea doar la piata cu masina, domana era imobilizata la pat si nu mai putea sa conduca!
Dupa fix 20km masina a ramas intepenita, cost reparatie: 13.000 ron (schimbat cutia de viteze cu toate mecanismele, inclusiv calculatorul) !
Taci, ca am fost in vacanta in Austria, acum vreo 2 saptamani. Si am oprit la un supermarket, sa ne luam si noi suveniruri (la noi suvenirul reprezinta mancare si bautura de-a lor) siii, langa noi, parcheaza o bunicuta. Dar bunicuta- bunicuta, avea vreo 70 de ani. Dintr-o Skoda Superb, modelul de dupa 2015. Dupa ce a plecat, ne-am uitat la masina si mai era si modelul ala Laurin& Klement.
Dupa ce ne-am revenit din uimire (ce sa facem, nu prea suntem iesiti din tara, eram obisnuiti cu batranii nostri), ne-a busit rasul pe toti, ca ne-am adus aminte de gluma asta.
Deci, da… la austrieci, bunicutele chiar le folosesc pentru mers la piata :))))).
Aha! Deci nu-s chiar sărit, că se uită lung mecanicul când îi spun că parcă se aude mai altfel motorul, nu ca dieselul, dar… altfel. 174.000 zice în bord.
Răspuns pentru primul comentariu, robert3, trebuia să fie. Mai dau și eu rateuri, cred că tot înspre 200.000 am
are un rontzait asa ca de diesel, aparut dupa 150k. asa sunt toate dura-tecurile de la ford. necesita segmentare.
„Orice masina este suma defectelor sale.” (principiul lui Arhi-Mede)
Eu am o masina cumparata de noua in 2006. Acum am 270.000 km cu ea. Masina, zic eu, e impecabila. Orice se strica schimb imediat, inclusiv elemente de uzura in interior, gen manere sau aeratoare.
Cam toate bolile specifice ale modelului, au fost reparate de mine. Dar masina se strica in timp. Mai ales in timp. Tot timpul vor pica chestii. Iar eu am grija de masina. Si tot pica. Daca vrei masina SH, trebuie foarte bine sa-ti ajustezi cum trebuie asteptarile. Vrei masina sa fie impecabila? Daca iei SH, probabil va trebui sa mai bagi in ea inca pe atat pe cat ai dat. Vrei doar sa te duci din A in B si nu iti pasa ca e becul de noxe aprins, ca a luat-o rugina pe la colturi, atunci aia e.
Insa am observat totusi ca intrebarile de genul asta din post sunt tot mai multe cu cat e mai sarac cumparatorul. Cu cat e mai bogat si un pic mai destupat la creier, omul e in stare sa cam caute si singur raspunsurile pe net, mai ales ca sunt forumurile pline. Oarecum normal, cu cat cerseste omul mai multe lucruri, in loc sa le faca si sa le afle el, cu atat e mai sarac.
Sigur, Andrei, si daca iti iei un SH de doi ani si daca iti iei unul de 20 de ani tot atata bagi in ea. Full proof logic.
„Oarecum normal, cu cat cerseste omul mai multe lucruri, in loc sa le faca si sa le afle el, cu atat e mai sarac.”
Facepalm
Raspunsurile alea pe forumuri le care le gaseste omul care nu intreaba apar pe forumuri tocmai pentru ca a intrebat altcineva inainte lui. Are sens?
alex, spune-mi si mie cine isi vinde masina de 2 ani impecabila? Ca sunt 3 baieti care-si schimba masinile an de an la buyback, alea sunt exceptii. De obicei oricum sunt sutite rapid de consilierii de vanzari de la dealeri.
@Andrei: de exemplu cineva caruia i-a nascut nevasta si are nevoie de mai mult spatiu. Cineva care traia in oras si avea o masina mica pe benzina iar acum s-a mutat in suburbii si face naveta. Cineva care facea naveta si acum s-a mutat mai in centru. Cineva care se muta cu jobul pe alt continent. Si daca ma screm, mai gasesc exemple. Nu tre sa fie de 2 ani, dar 5-7 ani e ok.
De acord cu tine daca tu cauti castane gen Passat 2l diesel la 5000 de euro. Dar in general gasesti – pentru pretul corect – ce masina vrei.
alex, am intrat acum pe autovit. Exista 5346 de Volkswagenuri SH la vanzare. Masini din 2018 si 2019, adica pana in 2 ani, sunt 214. Adica 4%. Adica exceptii. Iar majoritatea lor covarsitoare, daca te uiti, sunt oferte de la dealeri. Deci buy backuri, precuim spuneam. Chiar daca luam si 2017, adica masini de 3 ani, carora tocmai ce le expira garantia, sunt 426. Adica 8%. Din nou, foarte putine.
Deci da, cand vorbim de masini sh, vorbim in special de masini vechi si foarte vechi. Ca de despre asta e articolul lui zoso. De fapt, daca te uiti un pic la masinile intre 2004 si 2012, vorbim de aproape 3000 de masini disponibile. Adica grosul. Uite ia un Golf din 2012 cu DSG de 7000 de euro si fa-o impecabila. Ca despre asta e vorba. Un vopsit integral e 2000 de euro, schimbat elemente interior vreo 500 de euro, doua seturi de caucicuri bune de vara si de iarna pe 17 sunt vreo alte 800 de euro, o cutie noua ca deh, cat crezi ca mai duce, 1000 de euro plus un set nou de ambreiaje inca 1000 de euro. Distributie, filtre, ulei, antigel, lichid de frana ca nu poti avea incredere in vechiul posesor, inca vreo 700 de euro. Deci unde am ajuns? Pe la vreo 6000 de euro. Si 1000 de euro iti mai raman pentru diverse reparatii. Asta ca sa faci masina repet, impecabila. De acolo, in jos, in functie de buzunar. O lasi plina de zgarieturi si indoituri, cauciucuri de la SH, cutia nu conteaza ca vibreaza la pornirea de pe loc, uleiul mai merge, oricum consuma TDI-ul, deci doar completam, filtrele le suflam cu aer comprimat si vara deschidem geamul, ce ne trebuie aer comprimat. Din nou, precum spuneam, gama e larga: de la masina impecabila la jaf care ma duce din A in B.
incepi sa semeni cu Mircea Badea cand sustinea ca americanii nu au ajuns pe luna.
Andrei, daca luam strict definitia ta pentru „impecabil” atunci ai dreptate, ok? Eu am avut numai masini SH dar n-am vopsit niciuna integral si nici n-am cumparat elemente de interior pentru ele. De cutie nu mai zic, FSM apara si pazeste, aia e showstopper si am avut noroc si la ambreiaj. Si mai poti scadea.
M-am uitat si eu pe autovit si, din alea 5000+ de fauveuri, aproape 500 sunt din 2016 (deci nu excesiv de vechi), adica vreo 9%. Peste 500 sunt din 2015, deci iar de vechime acceptabila. Deja o cincime din masini nu sunt asa de vechi pentru niste SH-uri. Masini pana in 5 ani sunt acceptabile si sunt multe de vanzare.
Cum am zis mai sus, daca tu vrei castane probabil ca da, o sa bagi multi bani in ele (in special in fauveuri) dar regula nu e generala.
„intrebarile de genul asta din post sunt tot mai multe cu cat e mai sarac cumparatorul. Cu cat e mai bogat si un pic mai destupat la creier, omul e in stare sa cam caute si singur raspunsurile pe net, mai ales ca sunt forumurile pline.”
Mai degraba cu cât e omu mai sarac cu atât întreaba mai multe ca e mai îngrijorat, orice se întâmpla la masina aia îl lasa fara bani de mâncare.
Probleme pot aparea tot timpul, dar consider ca o masina bine intretinuta, poate tine mai mult de 10 ani!
Exemplu: Detin o Honda Accord 2009 2.0i, reviziile le fac periodic la reprezentanta si pot spune ca dupa 160 000 km, am pus decat ce este trecut in cartea masinii pentru fiecare revizie in parte, suplimentar am schimbat doar un bec!
Sunt cazuri si cazuri, masini si masini.
Decat
Exact, te asteptai ca posesorii de Honda sa nu fie manelisti.
faceti misto? ca omu zice bine acolo.
Haha, si eu tot Accord am, 2.0, 2014, 51.000 km.
P.S.
„Doar”
Exact cum zici tu, sunt cazuri si cazuri, masini si masini.
Ca de exemplu: Honda Civic 1.8i, din 2016, cumparata de noua, actualmente cu approx. 55.000 km normali la bord (nu sunt nici batranica, nici spaima soselelor), revizii doar la reprezentanta si patru check engine lights din luna mai incoace.
Asa ca mai incet cu fiabilitatea Honda pe scari, ca nu e cazul sa generalizam.
Am mers acum o vreme cu un taximetrist care avea acelasi model de masina ca mine (dar totusi alta motorizare si cutie). A zis exact ca tine „nu s-a stricat nimic la ea, totul merge struna”. Si incep si ii povestesc ce aveam eu la a mea: geamurile electrice fac figuri, el zice „aa da, si la mine”, compresorul AC l-am schimbat de doua ori, el zice „daa, asta si la mine a dat rateuri”, si tot asa, ati prins ideea. Deci oamenii care au masini vechi si zic ca nu s-a stricat nimic la ea, se refera la faptul ca inca nu a explodat motorul. In rest, tot ce se putea strica, s-a stricat si la ei.
Nu exista masina veche, de peste 10 ani, de peste 200k KM, cu „am schimbat doar ulei si filtre”. Este un mit si o lauda folosita la intamplare.
Am Subaru Impreza Wagon 2006 2.0R. Se vand pe piata cu 3-4000€ „imaculata”. Daca ar fi sa repar tot ce stiu eu ca scartaie si o sa pice in 1-3 ani ma costa minim 3000€. Nu vand, doar ma plang.
dacă e aia fără rame la portiere, păstreaz-o
fara rame? pai… si cand mergi la pescuit?
Atunci o iei pe aia cu rame! :d
La un moment dat timpul le omoara, km mai putin. Se duc senzori, instalatia electrica, furtune si alte cele. Si trebuie tinut cont de faptul ca acum calitatea componentelor masinilor in ultimul timp scade. Ce se producea acum 20 de ani avea anduranta mai mare decat ce s-a produs acum 10 ani si de ce se produce acum. Toate firmele si-au „optimizat” costurile. Le-au umplut de bliz-bliz-uri dar au taiat la calitatea tablei, plastic infect, subansamble ce ruginesc vazand cu ochii. Daca nu ai bani, decat un Quashqai plin de surprize mai bine un logan nou cinstit si fara dureri de cap.
Loganul ruginește de te sperii. E un fel de mașină ‘de unică folosință’, că la revânzare nu mai iei mare lucru pe ea.
Nu iei nimic. E clar ca sunt facute ieftin dar ai 5 ani garantie si poti trage de el 10 ani cu mici reparatii. Dupa 10 ani clar iei mai multi bani daca ii dai foc pe youtube din vizualizari decat daca il vinzi pe olx. Cu Quashqai-ul vechi de 10 ani inveti deja mecanica din primul an, stii stocurile schroturilor, ITP pe naspa ca nu vrei sa schimbi catalizatorul si alte minuni. E clar ca Quashqai e superior la condus, comoditate la drum lung, arata mai bine dar na… cand esti sarac sunt multe de luat in considerare.
A se reține cuvântul full, pentru că apare aproape peste tot când vine vorba de mașină second hand. Când le spui că un model are problema aia și problema aia și că după niște ani și un număr de km încep să dea rateuri (se mai bușește un furtun, mai pică una, alta) majoritatea răspund: ‘da e full’, de parcă asta ar opri toate problemele mașinii.
Apropo, că tot vine sezonul, poate faci un ghid, dacă ai timp, despre cum se aleg anvelopele pe mașină (de ex: dimensiuni în funcție de jante, de ce tip de mașină e (compactă, suv, 4×4, tracțiune spate).
Pe mine ce m-a beștelit meseriașul la vulcanizare în primăvară… N-am luat cauciucurile „cu gardă” pentru borduri etc. Dimensiunile și sezonul le nimerisem.
Vezi că dimensiunile la anvelope sunt trecute in talon. Daca te prinde cap de creta cu alte mărimi pe mașina poate să îți ridice plăcuțele de înmatriculare pentru că vehiculul e neconform. Pe bune!
Știu treaba asta, însă îmi e greu să cred că îți va lua numerele dacă în talon este trecut 205/60/R16 și tu ai pus 215/60/R16.
Presupune destul de multă muncă din partea agentului: trebuie întâi să citească în talon, să țină minte și după să citească pe anvelopă, să compare.
nu se mai trec in talon, doar in civ. dar daca vrea sa te verifice nu stiu cat de greu crezi tu ca e sa vada diferenta intre 205 si 215
culmea e dacă e full, sunt și mai multe chestii care să se strice, spre ex farurile halogen la care schimbi doar becuri vs farurile „full” cu led xenoane etc la care schimbi tot
Cand mi-am vandut vechea masina i-am spus cumparatoarei care venise insotita de un „specialist” :
– aripa fata stanga + far sunt schimbate (un mic accident in trecut)
-in viitorul apropiat sa se astepte la ambreiaj ( avea 155oookm
– poate niste amortizoare noi spate in viitorii 1-2 ani
zic eu cam tot ce avea masina si ce avea nevoie in viitorul apropiat + un teanc cu facturi si cartea masinii cu tot ce facusem la ea.
Dupa cateva minute de deliberari specialistul ii zice cucoanei pe un ton foarte serios sa mearga ca nu vreau sa vand masina deoarece i-am prezentat doar probleme si nimic pozitiv, ne-am despartit fara o concluzie, la cateva ore distanta ma suna femeia si-mi spune ca a mai vazut cateva masini care toate erau impecabile ( stiti foarte bine textele de aburit potentialii clienti ) dar ca s-a hotarat sa-mi cumpere masina pt simplu motiv ca am expus sincer problemele masinii pe care ea este dispusa sa si le asume
Totusi e bine sa incepi cu bunele.
Si eu am vrut sa vand o masina, o rabla, un harb. Cumparatorul cunostea masina, deh, localitate mica, si avea asteptarile corecte. Dar fiindca taica-miu a inceput sa listeze in detaliu fiecare zgarietura, indoitura, rugina, i s-a facut lehamite omului si n-a mai luat-o.
Si normal, omul urma sa dea 500 de euro si un porc, si nu-si auzea decat ce gunoi urma sa ia in posesie.
Si eu am vandut de curand o masina (veche de 8 ani) si i-am spus sincer cumparatorului toate problemele de care stiam (un ventilator care avea zgomot in lagar si o incuietoare care uneori nu se actiona cum trebuie) precum si lista cu operatiuni de mentenanta prevazute pentru urmatoarele 6 luni – un an.
I-am aratat toate juliturile de care stiam, toate urmele de uzura mai accentuata, si i-am aratat si poze de la elementul de caroserie care fusese revopsit. I-am dat si dosarul complet cu reviziile si reparatiile, inclusiv facturi pentru anvelope, baterie samd.
A preferat sa cumpere masina de la mine, fata de altele de la samsari.
așa le vând și eu. nimic bun despre mașină, tot ce e stricat, tot ce s-a schimbat. devizuri, facturi, alte porcării din astea.
Cumparatorii apreciaza o masina „sincera”. E ca la piata, unde rosiile alea perfecte au gust de plastic, iar cele hidoase si mari sunt cele mai bune.
Cand am mai mers pe afara am vazut o multime de masini cu siguranta mai vechi de 12 ani pe strada, si in circulatie. Dar noi, ruptii in cur ai Europei, ne dam cu fundul de pamant ca e masina veche si se strica chestii la ea.
Diferenta vine la intretinere, la noi desi isi iau masini vechi nu isi permit sa le intretina sau nu vor. In alte tari din Europa masinile sunt intretinute chiar daca sunt vechi.
@Zarax vezi ca distrugi mitul cum ca numai noi avem masini vechi, in Vest cica se plimba toti cu Euro 7. Am un amarat de Citroen Saxo, nu ma grabesc s-o schimb fiindca e nesimtit de ieftina de intretinut. In Barcelona am vazut o gramada ca ele, in Vienna mai putin sau Berlin, dar in rest era un amalgam de masini noi si vechi. Toate intretinute bine, ce-i drept, dar nah. E cam de cacao sa astepti de la unul din cele mai sarace popoare din Europa sa aiba masini noi ca Vestul.
Pentru ca suntem ruptii in cur ai Europei, ne cumparam masini de toti banii pe care ii avem si apoi dam din colt in colt cand mai trebuie bagati alti bani in ele. Am vrea sa mai mearga 12 de ani fara niciun cost suplimentar.
Aia „de afara” platesc 500-1000 de euro pe revizie fara sa clipeasca, au asigurari, au service-uri care ii tepuiesc doar la bani, dar macar nu incearca sa le puna piese de la dezmembrari la pret de piese noi, iau ITP-ul pe bune etc.
Dar sa stii ca, de partea cealalta, am intalnit mai multi nemti (ba chiar si un spaniol) care mi-au zis ca TREBUIE sa-si schimbe masina la 3 ani, ca e luata in leasing, asa ca o dau inapoi si iau una noua. Nu chestii pretentioase, VW sau Skoda, dar tot timpul noi.
http://www.aut.fi/en/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_some_european_countries
La noi sunt printre cele mai vechi. Numa’ zic.
Am vazut pe afara, in zonele rurale (nu prea ma atrag pe mine orasele, prefer sa merg sa vizitez zone de munte, la tara), case batranesti intretinute pana la ultima tigla, care arata mai bine ca multe case vechi de 4-5 ani din Romania. Acolo totul se repara din timp, nu asteapta sa pice casa pe ei, ca la noi. Nu mai stiam dupa ce sa intorc capul, cand treceam pe acolo. Case curate, curti curate, sate curate… ca in tablouri.
Asa si cu masinile, cum au zis si ceilalti, acolo totul se intretine din timp, de-aia rezista masina. La noi se ia masina noua, se da cu ea in toate gardurile si cand face 5 ani, sau 150.000km si urmeaza sa inceapa sa pice chestii, se vinde ca fiind „impecabila”. Ca mai apoi sa te speli cu ea pe cap.
acolo e mentalitatea întreținerii bunului. casa valorează mai mult dacă e bine întreținută, mașina la fel, nevasta la fel
Doar că cei la care merg vesticii să își facă reparațiile dau garanție+acte.
acte? ce acte, bos, nu mă crezi că am făcut distribuția?!?! să moară mama, am schimbat uleiul cum zice la carte, n-ai nevoie de carte service, garantez eu!
În general atunci când cumperi ceva vechi, indiferent daca are 3 sau 15 ani vechime ai anumite așteptări in ceea ce privește gradul de uzură. Intr-adevar la 12 ani vechime probabilitatea că ceva sa fie stricat sau sa se strice in scurt timp de la achiziție este mai mare decât la una de 3 ani dar nu este o regula. Am văzut mașini de 4 ani mai jalnice decât unele de 10 ani.
Este însă o prostie să cumperi second-hand in orb. Am discutat săptămâna trecută cu un mecanic / samsar: la 80% din mașinile pe care le-a vandut cumpărătorul nu a făcut decât proba pe loc, ambalat motorul și uitat superficial să nu aibă chestii vizibilă nașpa. Alte sfaturi primite: nu da toți banii pe un second hand. Păstrează minim 1500-2000 euro pentru reparații neprevăzute in primul an (amortizoare, injectoare, etc). Caută să cumperi de la cel care a utilizat-o nu de la intermediar. Fereste-te de aia care aduc „mașini la comanda”. Mașinile second-hand ok sunt scumpe, alea ieftine sunt țepe. 90% din cumpărători sunt fraieribili pentru că își doresc peste posibilitățile lor reale. Pentru jumătate din populația României Logan/Sandero noi sunt perfecte.
Pe de altă parte depinde, eu am luat Fiesta de la un intermediar care cumpăra flote.
Istoric aparent curat, ce poți să testezi la o mașină de 5 ani? Covorașul față găurit de la tocuri, mașină folosită de o doamnă înainte.
Mai ajung pe la varii service-uri de reprezentanță prin București și au istoricul mașinii.
După 5 ani pot spune că în afară de elementul pe care vânzătorul mi l-a spus că „troncăne”, am schimbat doar consumabile (mereu la timp, distribuția după 10k de la achiziție, totuși, să nu am surprize).
Acum aș vrea să vând mașina, dar e zgâriată pe toate părțile (București, cum să nu-l iubești – bara față vopsită, aripă înlocuită, ușă șofer vopsit, în rest plin de chei – și parchez regulamentar), mi-e însă groază de procesul de vânzare.
Așa că nu aș exclude total intermediarii.
Clio symbol dci 1.5, 2003. Luat de nou. Cu toate optiunile disponibile la data respectiva. Acum are 118.000 km (putin ptr ca mai am inca o masina pe care o folosesc zi de zi) . Servisat numai la reprezentanta in fiecare an (aceiasi reprezentanta) . Cu test pe calculator si tot ce trebuie. Probleme pana in prezent? Niciuna. Schimbat ceva, in afara de consumabile, in toti anii astia? Da. De 2 ori bieletele antiruliu si bateria in 2013. Masina impecabila. N-are strop de rugina si merge ca-n prima zi (facem abstractie de aspectul vizual care evident ca nu mai este acelasi ca in 2003, dar nici nu-si arata varsta) . Intodeauna a pornit la prima cheie. Consum mediu 4.5. La fiecare revizie se gaseste cel putin un mecanic care se minuneaza de starea masinii.
As vinde-o? Doar pe 3000 euro. Imi da cineva banii astia? Evident ca nu. O dau la rabla? Nu. E pacat de masina. O tin si o fac vehicul istoric.
Ideea este ca gasesti masini vechi si bune cu care mai poti merge ani de zile fara costuri mari.
mașina aia e bestială, mai ales dacă e 1.4 benzină. cu una ca aia m-am răsturnat în șanț, că ESP nu. altfel, foarte mișto, ieftină la întreținere, fără nici o problemă.
@vali – daca ai intrat prea tare intr-o curba nici mama ESP-ului nu te salveaza.
Controlul tractiunii iti anuleaza frana si iti ia volanul. Stiu, teoria e sa accelerezi dar practica e putin diferita. Sunt situatii rare e adevarat, dar pana nu o patesti nu realizezi ca sistemele de asistenta sunt bune pana cand le atingi limita si esti in pom (sper la modul figurat, ca la mine a fost la propriu).
ți-aș fi luat-o eu dacă era pe benzină și poți pune anunț liniștit c-o dai, am văzut în utlimele 6 luni mașini mai slabe ca a ta vândute într-o săptămână, e-adevărat, nu la 3000, dar cu 2500 tot te-alegi
pizzi. am stat cu un audi 2004 la vanzare la 2500 de euro de m-am plictisit pana l-am dat. masina avea TOT ce exista la momentul ala in materie de dotari. nu mai visa cu ochii deschisi
robert, poate te-au văzut cum conduci, așa m-am răzgândit eu la o toioțică mai tânără de 2004, era de prin 2009 cu o gălăgie de km, un pic îndoită la ușă, întâmplarea a făcut ca proprietarul să locuiască în același cartier cu mine și să-l văd într-o dimineață cum o manevrează în trafic. mi s-a luat instant să mai sun, mașina a dispărut de pe site la o săptămână după ce a pus anunțul, o dădea cu 2800, nu știu la cât s-au înțeles. Urmăresc de vreun an anunțurile cu benzinare mici, mai vechi de 5 ani, așa că știu ce spun când spun că se vând. eu nu mi-aș lua audi sh nici dacă mi-o dă gratis
Ai o greseala la finalul textului. Trebuia sa scrii „Sunt decat cazuri si cazuri, masini si masini.” Decat problema asta minora, esti decat un guru al limbii romane.
^cum să pierzi un minut din viața ta
Orice masina SH iei trebuie sa ai minim 1000E in plus sa bagi in ea in primele luni dupa ce o cumperi.
Eu ma consider norocos, am bagat doar undeva la 1000E in Passat (B6 din2009) in 2-3 ani (facut 70.000 km approx), bucsaraie, clapeta, baterie, becuri, un motoras, completat freon, gume, revizii (inclusiv la cutia dsg). Decent.
Da și nu prea. Depinde foarte mult de ce mașină iei.
Eu, de exemplu, am luat mașina în Martie din Germania și până acum i-am facut revizia, distribuția și am schimbat plăcuțele de frână pe față.
Am uitat sa zic ca si placute am schimbat
Nu e chiar asa, sunt pe la a 6-a sau a 7-a masina luata SH si in absolut niciuna nu am bagat 1000 de Euro nici macar in primul an. Abia la ultima (Volvo din 2005) i-am facut distributia imediat ce am luat-o, in rest doar schimburile uzuale (ulei+filtre).
Masina SH, pre-2005 = masina mai simpla si mai putine defecte. A fost vremea in care mai functionau legendele cu batranica…. :))
Si totusi vad ca romanii sunt bogati, se critica masinile sh, vreau sa imi explice cineva situatia asta. Am fost in interes de servici aproximativ 8 luni intr-un orasel din Suedia, numit Lysekil. In jur doar verdeata, copaci, fiorduri, lacuri. Am ramas surprins de faptul ca acei localnici conduceau doar masini foarte vechi. Era plin de Volvo-uri cu o vechime de peste 15 ani si tot asa continuand cu Peugeoturi, Renault. Cea mai noua si scumpa cred ca era un Audi A6 din 2014. Daca as compara cu orasul meu natal, unde vad doar Bmw si audi peste 2012, ramai socat.
la noi românii își iau mașini de 5-8 ani, le mai hărtăresc 2-5 ani, apoi le vând pe nimic. volvourile alea sunt motivul pentru care a dat volvo faliment, că făceau mașini prea bune.
la noi, iau toate gropile, sar reviziile, repară cu cele mai proaste piese, pun cele mai proaste anvelope. și apoi se miră că mașinile nu rezistă. eu cred că aveam și acum meganeul dacă nu era defectul ăla. întreținute bine, mașinile țin 10 ani fără probleme.
Sunt doua variante „cinstite” de a nu pierde prea multi bani cu o masina:
1. O cumperi de noua, o intretii corect si o tii cat are viata (15-20 de ani pentru masinile moderne) sau pana inainte de unul din pragurile de devalorizare majora (*)
2. O cumperi folosita si o tii cat are viata sau pana inainte de urmatorul prag de devalorizare majora.
In tarile cu venituri mai mari oamenii merg de multe ori pe prima varianta pentru ca are mai putine riscuri. Acolo unde taxele de vanzare pentru automobile sunt mari (cum este Suedia) prefera sa le tina cat au viata. Cand cumperi o masina pentru tine si 2-3 pentru stat, parca preferi sa nu repeti experienta des.
(*) – Masinile nu se devalorizeaza liniar. Sunt cateva praguri cu devalorizare mare: imediat dupa cumparare, la iesirea din garantia mecanica, la reviziile majore (distributie, ambreiaj – da, e piesa de uzura si se poate schimba preventiv, cutie automata, sistem 4×4 samd), la iesirea din garantia de coroziune.
Aia sunt săraci!
Multi care critică mașinile sh de aici stau la bloc, plătesc 50% din valoarea apartamentului în care stau pentru ele, iar apoi fac mișto de vecinul cu „Passat tedei”, „beamveu” și „haudi”.
Totodată, sunt mari fani mașini electrice și aștept să văd cum se vor descurca cu chargerele în fața blocului.
Uitați-vă și voi, așa cum spune cel căruia îi dau reply, în occident mulți conduc mașini pe care voi le-ati denumi „cazane”.
Până și în cea mai bogată țară din lume, ca valoare mediana a veniturilor, Elveția, e încă plin de golf 4, Mercedes vechi, Peugeot, și ăia nu suferă atât de ei.
Poluarea există în orase, însă poate fi combătuta prin înființarea de parcuri, pomi pe străzi, intre case și blocuri, nu cartiere Floresti – Cluj, militari residence și popești leordeni unde e bloc lângă bloc.
E o mică diferență: in Elveția există ITP, nu șpagă.
Passat 2001 unu noo tedei, luat acum 5 ani la 324 k km, acum are 400 k km, schimbat caseta de directie de 2 ori, acuma e gata si asta pentru ca avem drumuri pesediste, frane, directie, suspensii schimbate la achizitie, nu au fost probleme, turbina o arde cu paru-n ochii, intra in limp de la geometria variabila imbacsita de motorina proasta nearsa, disc ambreiaj si volant fara probleme… prefer masina asta vs orice cotet de masina noua sub 15 k euro pentru ca la un eventual impact poate scap viu, am vazut prea multe accidente la viata mea… O masina SH se alege astfel incat sa aiba cat mai putine optiuni, geamuri electrice, clima sau AC, ESP, ABS, inchidere centralizata la telecomanda, astea ar fi un minim necesar de confort…restul, dsg-uri si alte figuri de om sarac cu pretentii o sa te scalpeze de bani, cunosc un caz in care un om si-a luat un passat b6 cu dsg, 4500 masina – 1800 reparatia la DSG, altul a avut parbriz incazit care s-a spart, reparatia 500 de euroi, deci da copii, figurile la bani putini costa.
Si aici dragi copii, aveti exemplul clasic de roman specialist, un adevarat magician financiar, care a reusit sa pacaleasca, ahem, sa negocieze cu un neamt fraier sa-si vanda masina lui impecabila, pentru a fi folosita in Romania in conditii de siguranta maxima si cu un cost maxim. Luati exemplu copii, asa deveniti oameni mari destepti si descurcareti.
Mă mir că nu Golf 4.
Cum sa schimbi caseta de direcție de 2 ori în 80k km și să fii în continuare mulțumit? Dar având în vedere ce „curați” au ieșit din dieselgate, bănuiesc că propaganda VAG își face treabă.
Suspecta caseta aia de directie, de 2 ori in 80k.
O cutie DSG buna, luata din dezmembrari e undeva la 4000 lei, putin noroc gasesti si mai eftin.
Chiar dacă pica … Teoretic e un cost calculat. In plus deja probleme modelului sunt cunoscute.
Pe de altă parte multi km și puțin ani mi se pare mai puțin riscant decât mulți ani și mai mai puțin km.
Am un Scott Scale 770 din 2014 – anvelope noi, camere noi, aer proaspat in ele, uns lantu’ si pinioanele, revizie la frane (hidraulice), revizie schimbatoare.
La ce sa ma astept, va rog opinii.
ps: sunt un mosulica la 51 de ani si ma duc si la plimbare cu „ea” nu numai la piata si la cimit… biserica
Probabil la cuvetele furcii, butucii roţilor şi pedalier, dacă-i dai la vale prin bolovani ca mine. În caz contrar, nu mare lucru.
Vezi că îți bagă WiFirea impozit mare pe ea că poluează in acte mai mult decât un vw din 2015 in realitate și atunci intretinerea ei devine foarte scumpă. Problema asta o am eu cu ce am acum: costurile de exploatare sunt inca foarte mici și nu prea justifica o alta achiziție.
@vali
Clio symbol / Thalia a fost un model special pentru țările emergente, a înlocuit Renault 9/ Broadway și un precursor pentru Logan. Normal că nu avea ESP in 2005
Am un Golf 4, ce probleme ar putea avea ? 😂
Un țăcănit între volan și scaunul din față
Nu masina e prea scumpa, eu castig prea putin. Deci tovarasi, mai putina vorbarie, mai multa munca, mai multi bani si luam masina noua. Si gata bataia de cap.
Și tu cât câștigi pe lună de îți permiți o mașină nouă?
Un Logan cu motor de 0.9 cu Rabla e vreo 8.000 de euro. Dacia are promotie ceva daca il iei in rate de la ei, ai revizii moka si garantie timp de 5 ani. Deci efectiv 5 ani fara nicio grija. Doar benzina. Si platesti rata ceva gen 200 de euro. Dar na, ne pute Dacia, desi chiar azi am citit o stire ca Duster in august a fost pe locul 2 in toata Europa la inmatriculari. Iar sandero pe 4. Dar sunt prosti nemtii si francezii care le cumpara, romanul e mai destept, evident.
Masina personală, 11 ani, 155.000 km, cumparată nouă 15.000 euro. La 4 ani a fost prima surpriza (a picat bateria), după care ușor, ușor, tot mai des, mai cedeaza cate ceva. Nu ma deranjează, stiu ca pe langă benzina, mai bag cate 2-300 lei lunar (in medie) în piese și reparații. Oricum e mult mai puțin decat rata la o masina nouă.
Problema majoră este însă când cade ceva în cel mai prost moment cu putință. De exemplu în urma cu 3 ani s-a blocat un etrier cant eram cu familia în celălalt capăt de țară. In weekend! Au plecat ceilalți cu un prieten (din fericire) și eu m-am târâit 500 km în 12 ore. De aceea consider că o mașina e bine să fie cat mai nouă cu putină, cu cat e mai nouă cu atat scade probabilitatea să rămâi în drum. Problema este să mai avem și banii necesari.
TL;DR nu mai aștepta perfecțiune, o să bagi bani oricum în mașină. important e să știi încă de la achiziție costurile reale.
iar pană la urmă, întrebarea e bună. fiecare model are anumite defecte de fabrică sau de proiectare, care cresc disconfortul și costurile reale ale mașinii