- unii au stiut sa faca cu mai putin mai mult
- Shachar Shaine: sunt vremuri in care marketerii de calitate ies la suprafata. marketingul este cel mai usor de taiat. oamenii nu stiu daca ajuta sau nu ajuta. cu cat produsele sunt mai premium, cu atat caderea a fost mai mare. cu cat canalul de distributie e mai scump, cu atat caderea a fost mai mare.
- Aneta Bogdan: contextul se schimba, nu brandul. brandient a scazut pe criza, dar erau pregatiti. brandient nu a deservit decat branduri mari, internationale. clientii si-au inventat multe sub-branduri, iar acum au inceput sa se intrebe daca sunt sustenabile. acum este la moda brandingul de produs. se pune accent pe marketingul pentru consumator. trebuie sa incepem sa fim inovativi, sa intelegem valoarea companiei noastre.
- Cosmin Alexandru: nu pot sa cumpar ceva ce imi va diminua statusul in ochii celorlalti.
- Manuela Necula: cine investeste in criza are sansa de a castiga marketshare si are sansa ca dupa sa recupereze de 3 ori mai repede. unii clienti au ales sa sustina doar brandurile puternice, lasandu-le pe cele mai slabe in asteptare. oamenii au nevoie sa viseze, iar marketerii trebuie sa fie creativi. frica iti ascute mintea
- Bogdan Naumovici: anul asta e cel mai bun al meu. am inceput sa lucrez cu oameni care au nevoie de noi. oamenii nu au motive sa se intoarca la ziare, pentru ca vad ca se poate face treaba cu bani mai putini. de ce sa le dea mai mult? de aia presa o sa moara. leoburnett a dat afara 80 de oameni si bine a facut, ca aveau 80 de oameni in plus (o corectură aici). unele companii nu au nevoie de marketing, pentru ca nu au nevoie sa comunice. leo burnett are angajati supra-platiti. LB au facut afaceri de 50 milioane si au avut 6.000€ profit. vrea sa faca un site unde sa scrie despre oamenii care pleaca din agentii, pentru ca a dat afara doi incompetenti si acum sunt directori de creatie in alte agentii. am reusit sa facem treaba si cu 10 oameni in loc de 60.
- Mihai Ghyka: in cateva luni vom trece pe crestere economica si nu suntem pregatiti.
- Aneta Bogdan: cel mai periculos pentru un om de marketing e biroul. unde e produsul tau pe raft? e sus? e la vedere?de cate ori vezi produsul concurentei pana sa ajungi la produsul tau? in romania nu se face scoala de marketing, dar se pot afla lucruri de la practicieni. cartile de marketing traduse in limba romana sunt jalnice. procter and gamble au cei mai buni de marketing. bugetul PG se duce 40% in TV (inainte era 60%), iar restul merge la raft.
- cineva din sala: se lucreaza la relanti, romanii nu au spiritul de competitie necesar pentru a face marketing. scanteia vine atunci cand esti concediat.
- Tzafrir Granat: we respect our competitors, but we are all about consumers. clientii nu vor sa fie inselati de produs, de ambalaj, de idee. diversitatea aduce consumatorul catre brand. la fel si un produs inovativ. clientii sunt motivati de cadouri, dar nu de ieftinaciuni, ci de lucruri cu valoare adaugata. clientul trebuie atras cu promotii la produse bune, pentru ca daca produsului nu e bun, pleaca la sfarsitul promotiei.
- Steve Clay: cum sa construiesti branduri si cum sa comunici eficient cu bani putini. exemple net10, un operator telecom din us, care a devenit din al 12lea al 6lea, unicef, campania despre apa potabila.
- Shuja Shaikh: webdesignerii sunt de fapt graphic designeri care stiu sa daca pagini web. agentiile trebuie sa devina full service, nu sa aiba doar idei, ci si metode de implementare. social media is not mandatory. online marketing done seriosly is not expensive and can offer good results.
- Grant McKenzie: it’s a fantastic time to be scottish in marketing. clientul decide ce brand alege. you can’t buy attention anymore. oamenii nu au timp de reclame, ci pun intrebari: ce imi oferi? conteaza cine tipa mai tare si cine are un mesaj de comunicat.
- Stephanie Jackson: trebuie sa fim unde sunt consumatorii. ce au cei mai multi romani la ei? telefonul mobil. acolo incercam sa fim. sendind the right message at the right time.
- Serban Alexandrescu: azi e prea devreme, maine e prea tarziu.
- Razvan Matasel: sa nu ajungem o industrie de project manageri. criza regleaza ghosturile din agentii. partea creativa nu isi va reveni prea curand.
- Sorin Psatta: vorbeste despre cum sa castigi increderea consumatorului. consumatorul e parte importanta din produs. sellsumers. recomandarea unui prieten e adesea mai importanta decat efortul vanzatorului. viitorul apartine celor care se adapteaza.
- Stefan Stroe: viralele au un efect limitat in timp. impactul lor scade pe masura ce consumatorul se apropie de decizia de cumparare. uu, clip de la seth godin.
- Dan Boabes: prezinta xtify (serviciu de localizare a persoanei via gps sau busola vodafone) si simplus (un serviciu de newsletter pentru mobil).
- Alin Zainescu: prezinta statuspimp.ro. “nu dam rebateuri, de aceea nu lucram cu agentii media”. genial!
- Mugur Patrascu: clientul trebuie sa beneficieze de atentia ta completa. brandurile trebuie sa fie umane pe retelele sociale.
Nu v-ati uitat la filme pe Youtube prezentate de Manuela Necula?
Pentru a putea aplica eficient anumite notiuni de baza ale marketingului trebuie sa cunosti foarte bine particularitatile pietei locale. Din pacate, in Romania, aceste particularitati au fost analizate foarte putin, ca sa nu spun ca au fost lasate in voia sortii (a se citi in voia celor care au stiut cum sa le directioneze in functie de propriile interese). Atat timp cat nu vom incepe sa investim in educatia consumatorului, nu vom putea sa trecem de nivelul de amatorism in ale mk-ului indiferent de cifrele puse la bataie.
„nu pot sa cumpar ceva ce imi va diminua statusul in ochii celorlalti.” cat de adevarata e afirmatia asta
Zicea odata un mare speaker ca daca oamenii de la prezentarea ta au timp sa-si noteze, sa scrie pe blog, sa twitereasca, prezentarea ta nu e destul de captivanta.
ai redat multe idei foarte bune, dar cred ca o sa o tin minte pe cea cu „be scottish”
„Mihai Ghyka: in cateva luni vom trece pe crestere economica..”
Rahat de taur. Cine si unde? Pe ce se bazeza afirmatia asta la noi?
„Serban Alexandrescu: azi e prea devreme, maine e prea tarziu”
Asta e vampir, lucreaza noaptea.
Naumovici este antipatic ca de obicei.
Cosmin Alexandru nu e gogu ala de URR care schimba el lumea…pana cand a alipit URR la PNTCD-ul lu Ciuhandru….acu tine prelegeri.
Asta e frumos in marketing …spui truisme si toti incuvinteaza.
@maddy: ce gandire profunda….lasa-ma sa ghicesc …..nu haina face pe on …right?
totul il face pe om, de la cum se prezinta pana la cum se poarta dar prima impresie e data in mare parte de aspect, asa ca trebuie atentie la toate detaliile.
Desi foarte concis, majoritatea punctelor retinute din ce am spus azi-dimineata sunt redate corect. In afara de cel cu „leo burnett are angajati supra-platiti”. Pentru lamurire, am povestit ca asta se intampla in 2007-2008, cand multe alte agentii faceau oferte duble catre oameni diferiti de la Leo, iar Leo a trebuit sa mareasca multe salarii nejustificat. De aici si rata deloc imbucuratoare cifra de afaceri/profit. Coroborat cu faptul ca multi dintre cei care erau over-paid, erau de fapt niste mercenari de o moralitate indoielnica (vezi site-ul de „infierare” pe care m-ar bucura sa il faca fiecare industrie, nu numai cea de publicitate), nu a fost deloc rau ca s-a facut curatenie. Numarul si calitatea proiectelor au ramas aceleasi, asa ca modelul cu „oameni multi, supra-platiti” s-a dovedit gresit. Sunt convins ca multe alte agentii multi-nationale sunt in aceeasi situatie, dar au o retinere atat sa spuna lucrul asta public, cat si sa isi faca necesara curatenie in propria ograda. Eu unul, felicit managementul de la Leo Burnett pentru ca a avut curajul sa ia taurul de coarne.
… cred ca are legatura cu urmatorul articol . Cam multi specialisti in marketing.Constatari interesante pe acolo …dar simple constatari.
daca faci treaba cu 10 oameni in loc de 70 ori ti-au scazut afacerile nasol de tot, ori ai fost tampit c-ai tinut 70 de oameni pana acum cand puteai sa lucrezi cu (mult) mai putini
Same old, same old… same shit, same shit. Truisme si banalitati de la blazati supraeveluati si supraplatiti.
6000de euro, profit? asta pentru ca legea permite asa ceva.
Singurul cu care nu sunt deloc de acord este Stephanie Jackson. Ce vrea să zică? Că-mi umple telefonul de mesaje publicitare? Eu aş merge puţin mai departe cu afirmaţia lui: „Ce au cei mai multi masculi romani la ei? Penisul. Acolo incercam sa fim. Sendind the right message at the right time.”