Make Suceava Great Again

Make Suceava Great Again este o pagină de facebook cu memes despre Suceava.
Deși nu am fost în Suceava de prea multe ori, și nu am vreo legătură cu Suceava, pagina e faină; am dat „like and subscribe”.

Azi dimineață au dat share acestor poze:

Comentariul original este: „SUCEAVA – bld. George Enescu – 19.01 2022 ora 8:00”

Hm…. oare cât de mare e Suceava?
Un maximum de 10km diametru, cu un maximum de 5km „reali”, „habitatul zilnic” al unui sucevean obișnuit.
Adică, bănuiesc că nu toți sucevenii locuiesc într-un capăt al Sucevei, și lucrează în celălalt capăt.
(bine că oamenii cu mașinile parcate pe laterale nu au treabă încă, să fi intrat și ei în trafic)

3,6km dintr-un capăt până în centru.
Oare cât a fost timpul petrecut în trafic? Există și alte soluții?
Pentru un oraș cu diametrul maxim de 10km, cum sunt majoritatea celor din România, există și alte soluții?

Am putea reciti alt articol de pe acest blog: Cinetica


O altă poză de pe pagina Make Suceava Great Again:

Later edit: o poză dintr-un alt oraș; acesta are maximum 4 km diametru.
Omul ieșit din mașină se uită câte mașini sunt în fața lui, și de ce nu se mișcă aproape nimic:

 

Later edit2: cred că merge și acest clip aici. Soluții miraculoase pentru trafic:

https://youtu.be/QZaRfNjTPx8

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

83 comentarii

  1. vrem metrou la suceava

    00
  2. Cine plua mea sunt aia si unde se duc? In nici un caz nu cred ca sunt suceveni, intrucat toti sunt aici, in Iasi.
    Cam asa arata si marile bulevarde din Iasi dimineata, cu aproape jumate din numerele de masina fiind din alte judete din moldova.

    00
    • NOU
      #11

      n-are cum, dom’ne! Ieșii i-am ocupat noi, vasluienii, și fo’ cîțiva nemțeni; mai sun 3 băcăuani și cam ăla-i traficul…

      00
    • Cand vorbesti cu oameni batrani, afli chestii.
      De exemplu, cum era impartita Romania inainte de judete: Republica Populară Romînă, 1956
      – Mergeam să facem inventar la sediul din Bârlad.
      – Pai nu lucrai la Iași?
      – Ba da.
      – Si Bârlad aparținea de Iași?
      – Asa era, da. Bârlad era în Iași, în regiunea Iași.

      00
    • @Cristici prosti rau organizatorii din ’56, habar nu aveau sa administreze, auzi tu 16 regiuni. Uite acum suntem societate moderna, UE ne-a pus sa impartim tara in … 8 „Regiuni de dezvoltare” /s

      00
    • NOU
      #14

      @costicamusulmanu – sunteti mai multi de 2-3 venetici. Problema e ca studentii au cam uitat sa vina cu trenul la facultate. Le-au luat parintii o mica rabluta, soba pe lemne, sau ceva mai nou si mai scump, musai ca sa epateze, si i-au trimis la Iesi. Nu mai vorbesc de studentii care nu au venit la oras sa invete ci sa frece duda noaptea pe Copou, neaparat cu evacuarea modificata, in liniste nu se poate. Stii foarte bine despre ce vorbesc. Altfel, nu am nicio problema cu cei care lucreaza si contribuie la dezvoltarea orasului, mai departe de treaba autoritatilor sa faca ceva de banii incasati la buget. Dar specia enuntata mai devreme, cea a taranusului parvenit cu figuri de Schumacher prin oras ( mai ales cei din NT si SV), nu o suport.

      00
    • @Maferescdeciuma, stai ca nu te inteleg. Tu esti revoltat ca exista stundenti si ca acestia nu aduc niciun beneficiu pentru oras? Se presupune ca vor aduce un beneficiu pe viitor, nu? Adica nu-mi imaginez ca Vasile din Negresti vine sa faca facultatea in Iasi si apoi pleaca inapoi la el in localitate sa se angajeze. Cel mai probabil va incerca sa gaseasca un loc de munca in Iasi.

      In plus, ma da pe spate mentalitatea asta cu „sa lase ceilalti masina acasa, ca sa pot circula eu”. Daca au rable cu evacuarile modificate, ar trebui ca in principal sa fii nervos pe Politia din localitate care nu face nimic sa ii amendeze.

      00
    • NOU
      #16

      @Andrei G – ai citit fix pe diagonala. Da, evident ca e treaba politiei sa ii curete pe dobitocii care polueaza si fonic, dar mai e si de bun simt sa nu poluezi fonic. Joaca-o pe asta.

      Apoi, am descris destul de clar portertul specimenului pe care nu-l suport si am facut o distinctie din care rezulta clar ca nu am nimic cu cei care sunt din alte orase, deci care aglomereaza orasul, caci macar de banii pe care ii aduc direct/indirect la buget se pot face parcari ( surpriza…nu se fac). Pe cand micul taranus cu 0 chef de carte, care a ajuns la oras doar ca sa frece noaptea duda si sa aglomereze o comunitate de care nu e atasat, deci in care nu are niciun interes sa investeasca, nu e pe placul meu, uite asa, intelegi? Stai calm ca vasilica din negresti, daca nu sta sa puna mana pe carte, o taie direct „pe Anglea” ( si asa judetul Vaslui e un fel de UK la cate masini cu volan pe dreapta sunt inmatriculate acolo), deci nu ma pot consola cu faptul ca poate ala termina facultatea si incepe sa cotizeze cum s-ar zice. E o realitate pe care o traiesc, poate si tu o traiesti in locul unde te afli. Si ca sa nu mai fi dat pe spate de anumite mentalitati, afla ca eu chiar cam las masina acasa, chiar si cu munca si cu probleme de om mare, tot reusesc sa ma plimb aiurea mai putin decat specimenele mai devreme enumerate. Mergi si ia-te si de cetatenii din Venetia care s-au declarat satui de turisti.

      00
    • @Maferescdeciuma, aia cu cetatenii din Venetia care s-au saturat de turisti macane rau de tot. De fapt ei s-au saturat de turistii care nu cheltuie suficienti bani in oras, de asta vor sa impuna o taxa de vizitare. Daca nu voiau sa mai aiba vizitatori, pur si simpli interziceau accesul celor care nu sunt cazati in oras.

      Venetia este un oras care ar disparea fara turisti. Chiar si acum, cu toti banii castigati din turism, populatia indigena este in scadere constanta.

      00
  3. NOU
    #18

    doar sărakii merge pă jos, ce, nu știai? plus că, nu știi cu ce șpagă te întorci de la birou… dacă-i o juma’ de porc, ce te faci, îl duci pe bicicletă, în spate?

    00
  4. Sunt toti Uber si asteapta clienti.

    00
    • razi tu, dar Suceava are Bolt de cateva luni, ceea ce e f bine pentru un oras in care taximetristii erau aproape la fel de jeguri ca in Bucuresti

      00
  5. Tocmai ce au bagat legea aia cu restrictie de viteza la 30km si in paris, dar stai ca vin AndreiG&Co si iti explica ca nu se poate domne’…problema e ca nu sunt suficiente strazi si locuri de parcare.

    00
  6. Pe bulevardul respectiv a fost un accident cu salvare, politie si pompieri pe la 7:40, iar traficul a fost blocat pe 2 benzi.

    In majoritatea zilelor ai ceva aglomeratie intre 7:30-8 si pe la 5 dar in rest se circula rezonabil.

    00
  7. Am fost toamna trecuta si am stat la coada sa intru in suceava dinspre radauti, si la cateva cozi prin oras, prin centru si prin zona mall-ului.
    Falticeni tranzitat de cateva ori, sunt ore unde e la fel ca in poza.
    Bacau, la ore de varf poate nu chiar asa dar destul de nasol.
    Piatra neamt, mi-am blestemat zilele intr-o dupa amiaza obisnuita, pe la 4, am facut o ora jumatate sa trec dinspre bicaz spre tg neamt.
    Concluzie, asa arata orice oras la orele de iesit de la munca, ca ma indoiesc ca e asa doar in moldova.

    00
    • De ce „la orele de iesit de la munca”, in orase unde „habitatul” cetateanului este de cativa km? Despre asta este textul.
      Iese de la serviciu, in orasul lui de 10km diametru, si se urca in masina… ca are de ajuns la sala, unde alearga pe banda. :)
      Iese de la serviciu, in orasul lui de 10km diametru, si se urca in masina… ca vrea sa mearga la mall, de unde sa-si ia o bratara din aceea de ii numara pasii. Apoi se plange ca nu reuseste sa faca pasii zilnici pe care si i-a propus.
      Sta o ora in trafic, in masina, in „habitatul” lui de maximum 5km diametru, cand viteza unui om e de… „In the absence of significant external factors, humans tend to walk at about 1.4 metres per second or 5 km per hour. Although humans are capable of walking at speeds up to 2.5 m per second or 9 km per hour at a comfortable level.”

      00
    • Aglomeratia de la ora 16:00 denota faptul ca sunt foarte multi bugetari cu bani care au masina. Cine mai termina in tara asta programul la 3 jumate a.i. la 4 sa fie cu masina in trafic?

      00
    • „Ma duc cu masina ca ajung mai repede, n-am timp de pierdut azi”. Sta 2 ore pe tiktok dupa.

      00
    • mai este un detaliu : multi nu stau in oras ci in comunile limitrofe, la 10 – 30 de km de orasul unde se gasesc locurile de munca, ca noi ca romani suntem destepti si avem in centru toate institutiile statului, turnuri de birouri si chiar unele fabrici. Fiind atat de destepti nu prea am mai avut timp si de chestii puerile precum dezvoltarea transportului in comun. Sunt putini aia care prefera masina pentru 2 km. Eu stau la porumb in ilfov, cu transportul in comun am facut 1h si 50 de min pana la munca, cu masina max 40 de min ( 30 de km) deci, din pacate, urmatorii ani tot cu masina voi merge.

      00
    • NOU
      #30

      Completare – Asa arata un oras fara centura

      00
    • Cristici, esti un meserias in viata, eu zic sa te propui al mai tare din tara, cu cele mai multe idei… crete in special.

      In zona aia sunt 2 bulevarde mari si late, ala care e in poza si unu paralel, care preia traficul ce vine din falticeni si alte sate din partea aia.
      Bulevardul asta preia tot ce vine din satele dinspre G Humorului – si sunt cateva. Si ai 2-3 scoli, 2-3 gradinite, ceva licee, plus firme, plus … plus. … plus.
      Intre ora 7.30 si 9 se circula rau pentru ca si tampitii de la conducere nu,s in stare sa faca semaforizare cu buton la toate trecerile de pietoni (si trec toti ca oile, legati cu ata), sa sincronizeze semafoarele pentru masini, sa interzica niste viraje (sa-i puna sa faca un ocol – care, desi pare ca nu, ajuta la fluidizare), sa mai largeasca niste stradute pentru a face benzi de stocare si multe altele care s-ar putea face daca s-ar vrea. In schimb, sunt niste tampiti care fac sistematizare din birou, trantesc curbe si giratorii care nu permit traficului sa fie fluent (nu ai cum sa iei curba cu un camion cu remorca, etc).
      Deci, sa revenim.
      In satul in care stau eu este un singur autobuz (estimez 40-60 locuri) care merge din 30 in 30 minute si este plin, nici nu incap toti. Cam cum ar putea unii sa-si lase masinile acasa?
      Aia care aveti besini in cap ca sa mergem pe jos, cu bicicleta – eu zic sa ramaneti la besinile voastre. Nu avem niciun fel de infrastructura pentru biciclete si, pe unele portiuni, nici trotuar… deci?
      Punctul 2 (ala de mai sus e 1). Orasul are (cum spuneau altii mai sus) legaturi foarte proaste rutiere cu alte localitati si esti obligat sa intri in oras. Nu vreti sa stiti cum era cand intrau si camioanele prin oras (inainte de a face juma de centura)… cozile de acum sunt parfum.
      Da, multi vin de-ampulea in oras, multi vin cu treaba si cand ai 2 ulite si 3 strazi e greu sa iei tot traficul si sa-l faci fluid (mai ales cand nici nu te duce capu, ca administratie zic).
      Concluzionand, multi nu stiti situatia din teren dar va dati cu parerea…pentru ca de ce nu, e gratis si va place sa va auziti vorbind vorbe. Asa cum i-as spune eu lui zoso (fara sa am habar de zona, situatie, etc etc) ca ar fi bine sa nu mai iasa cu masina din curte cu fata/spatele ca e mai bine invers, etc etc.
      Vorbiti despre ce stiti voi si nu despre ce credeti voi ca e intr-o poza. Daca va uitati la poza in partea de jos se vad niste conuri de dirijare a circulatiei.

      00
  8. @ poza de jos : macar a căzut frumos

    00
  9. Cei 3.6km i-as face cu placere pe jos la munca si inapoi, in nici un caz nu as lua masina.
    In Bucuresti am mers aprox 1 an pe jos acasa-birou, aprox 9km dus-intors, pe absolut orice vreme. Intre timp am schimbat locatia biroului si mai merg dăcât 4km dus-intors.

    00
    • In Suceava sunt curent temperaturi de minus 3 (feels like minus 12) iarna. just saying.

      00
    • Am facut gratare la -39, la -3 e chiar placut.

      00
    • Cristian J.
      mai ales respirand toate noxele masinilor pe langa care treci – super misto.
      si, pentru ca nu ai in satul ala in care stai un magazin, mai vii si cu papornitele in spinare seara de la munca…
      misto solutie

      00
  10. Cristici, macar de astia nu auzi zilnic sa se laude ca sunt „oras de 5 stele” sau ca la ei se traieste ca la „Munchen, Viena, Milano”…

    00
  11. asa e de multi ani, pararea mea e ca ar fi din cauza inghesuielii, este un oras inghesuit, compact, nu intins pe o suprafata mare. Cozi din astea sunt de minim 10 ani. Ca nu aveau centura, acu au pe o parte, dar daca vii din Botosani si vrei sa mergi la Falticeni, tot prin centru trebuie sa mergi.

    00
  12. Da zoom-out la poza de pe maps si ai sa vezi de unde sunt masinile, din localitatile limitrofe unde locuiesc oamenii care muncesc/studiaza/fac cumparaturi in oras. Greu tare.

    00
  13. Bluji am, jeacă am, hai cu bimveul pi șentru să plimb gajica…

    00
  14. Se stie, cine merge pe jos e sarak si nu are valoare, si obligatoriu dat dpf jos ca altfel se strica turbina la oras.

    Presupun ca sunt multe masini in tranzit, iar probabil reteaua feroviara nu e bine dezvoltata, nu e folosita, atunci toata lumea in masina.

    00
    • Ce retea feroviara bre?
      Ce mers pe jos? La 2-5 km de oras cam cat iti ia sa ajungi la scoala/munca?
      Vorbesti prostii.

      00
  15. NOU
    #44

    La subiect, legat de articolul menitonat, cel a lui Fluture: sper sa devina ceva obisnuit alegerea lucrului remote sau de la birou, in functie de cum ti se scoala tie in ziua respectiva. Nu locuiesc chiar asa departe de serviciu, in niciun caz cei 10Km folositi ca exemplu si tot ma bucur de fiecare leu pe care nu il mai dau pe carburant.

    00
    • Stai sa faci un copil ca te inscrii la loc in trafic :D. Personal ma duc cu RATB-ul, dar e plin de parinti care isi duc odrasla la gradinita cu masina (vecini de-ai mei, nu vorbesc din imaginatia mea).

      Ma ia de la si 5 de acasa si ma aduce inapoi la si 45. Se tine de program cat se poate RATB-ul.

      00
    • NOU
      #46

      am facut si copilul :)

      Dar stiu ce zici, o mare parte din trafic e generata de parintii care fac dimineata neveta haotic intre scoala copilului si serviciu. Aici e vina autoritatilor ( ca deobicei), ca au permis dezvoltarea cartierelor rezidentiale fara sa vina din urma cu infrastructura de baza, gen gradinite si scoli.

      00
    • Sau ca se permite inscrierea copiilor la gradinite din alte cartiere pe baza de viza de flotant or whatever.

      Chestia asta trebuie interzisa. Ori ai un contract de chirie si platesti impozit la el ori n-ai acces la gradinita aia.

      Am stat un an in Chiajna si era un parinte care isi ducea copii pana la o gradinita de la Romana… De ce le-ai face copiilor tai asa ceva tare nu inteleg. Vrei sa ii inveti cu naveta de mici?

      Sau mai stiu un parinte care isi duce copii din Berceni la o gradinita din Militari, am ramas tampiti (asta e coleg de munca corporatrist).

      00
    • De ce le-ai face copiilor tai asa ceva tare nu inteleg. Vrei sa ii inveti cu naveta de mici?

      că e mai simplu decât să faci activism și să încerci să schimbi școala ta de cartier. nici tu nu vrei, nici sistemul nu vrea să se schimbe.

    • @Maferesccadeciuma

      Aici e vina autoritatilor ( ca deobicei), ca au permis dezvoltarea cartierelor rezidentiale fara sa vina din urma cu infrastructura de baza, gen gradinite si scoli.

      hmm..de cand sunt autoritatile OBLIGATE sa ridice o scoala/gradinita pe teren privat?? CA Cartierele alea din porumb nu s-au facut pe terenuri publice!

      00
    • NOU
      #50

      @Adib primăriile au de-obicei destul teren in administrare, ar fi de unde. Sa nu mai zic de combinațiile pe care le fac unii primari vânzând sub pretul pieței terenul primăriei către dezvoltatori ( sau chiar cedându-l gratis), pentru șpaga.

      00
    • vali
      in momentul in care la scoala din sat vin toate leprele de profesori (pe care oricat de activist ai fi nu-i poti urni din loc) si 95% dintre copii sunt dintr-o etnie recunoscuta pentru faptul ca este foarte studioasa – chiar te rog sa-mi zici cum ai schimba situatia.
      Si fara sa ii tufi viata copilului, da?
      Si nu ma lua cu casa de la porumb, etc etc.

      00
  16. Oamenii aia tranzitează orașul ca doar așa se poate, nu merge nimeni „la munca” într-un oraș in care singurele industrii sunt vânzarea de mașini, bani din străinătate, gatere și permise de conducere.

    00
    • + o gramada de fabrici de lapte, piese auto, hartie si carton, produse carne, produse fructe, termopane, produse lemn, mobila etc.
      Nu mai vb de maluri, firme Soft si inca o gramada de chestii unde poti munci contra bani.
      Plm de autosuficient

      00
    • Suceava cu tot cu suburbii are un diametrui maxim cat Bucurestiul.
      Si banuiesc ca nu lucreaza toti la maximum 20 de km de locul de munca.
      Plm de destept, cum a identificat el problema.
      Plm, toti locuiesc in suburbii, si lucreaza fix in zona opusa, toti avand drum prin centru.
      Plm, orasul ala e gol, practic? De cand s-au inventat ghetourile din periferii, toate orasele s-au golit, e musai nevoie ce masini.
      Plm de inteligenti. Maine plang pe net ca n-au bani de benzina, ca s-a scumpit, si fac scandal ca „nu se mai poate”. Din masini, bineinteles, din masinile care stau in trafic fac scandal ca nu se mai poate, ca e prea mult trafic! Ei locuind in orase (calculate cu tot cu satele din jur) mai mici decat Bucurestiul.
      Plm, as paria ca 90% din suceveni (din romani, chiar) nu fac mai mult de 10km pe zi, dus/intors la serviciu. Adica, in timp, ar face pe jos aproximativ cat ar face si cu masina, in „rush hour”.
      Plm.

      00
    • Plm e un fel de liniuță de-aia de enumerare, un bullet point românesc, nu? :)))))

      00
    • Cristici
      aberezi din nou cu gratie…dar nah, cand le stii tu mai bine pe toate fata de aia care stau acolo….
      Sa mearga in plm pe jos, ce-i cu burghezia asta de masini….

      00
  17. @cristici: eu sunt din Suceava, desi practic nu mai locuiesc acolo de vreo 14 ani, dar daca vrei, iti raspund la intrebari :)

    Problemele Sucevei, ca si la alte orase de provincie de marime asemanatoare sunt urmatoarele:
    – orasul e traversat de putine axe de circulatie, iar fiind putine inevitabil se gatuie (de exemplu centrul e pe un deal, iar Burdujeniul unde sunt mall-ul, bazarul si alte centre comerciale si unde sunt iesirile spre Botosani si Dorohoi e legat de centru practic de un singur drum (hai 2 ca s-a deschis un fel de centura recent si poate 3 daca luam si serpentinele, care deviaza partial traficul), normal ca o sa se gatuie
    – orasul nu poate fi ocolit complet prin centura, desi la asta se lucreaza, adica s-a facut centura pentru cei care vin dinspre Falticeni si se duc spre Humor/Campulung sau Radauti/Siret, a durat doar vreo 15 ani (sau ceva de genul, oricum mai mult de 10, cam un an pentru fiecare km de centura), e facuta acum un fel de centura din centru pana spre mall cu posibilitatea sa iasa pe viitor in iesirea sprea aeroport si Botosani
    – oamenii sunt foarte comozi si cu gandire inapoiata, in sensul ca la multi a avea masina e semnul ca au reusit in viata si mersul pe jos trebuie evitat pe cat posibil, apoi sunt cazuri in care isi duc copiii mici cu masina la scoala si in loc sa ii lase in fata scoli, isi conduc puradelul pana in clasa ca ei considera ca e retard si nu e in stare sa mearga singur vreo 20m, apoi bicicleta e pentru #saraki si ciudati, mai ales ca relieful e un pic deluros si pistele niste bucati de trotuar vopsite la misto cu verde, plus ca soferii sunt inapoiati si ei si nu-s obisnuiti cu biciclistii, asa ca e mai riscant decat intr-un oras mai mare. Un exemplu de cat de inapoiati sunt oamenii e ca pe bulevardul din poza (George Enescu) era o trecere la care se intamplau destul de des accidente (langa fostul Bebelus, veneau masinile cu viteza din vale de la semafor de la Nordic si nu apucau sa vada in timp util daca e cineva pe trecere), au pus semafor din ala cu buton, nimeni nu apasa pe buton ca-s daci liberi si le e lene sa atepte 30 secunde pana se face verde, asa ca treceau deampulea pe rosu pana i-au mai luat masinile pe capota pe vreo 2 si au trebuit sa faca semafor din ala normal, care mai incetineste traficul, dar macar e mai sigur
    – tot la mentaliate inapoiata e ce taica-meu numeste „puterea leului”: au facut multe parcari cu plata cu 1 leu/ora, multi se chinuie sa parcheze aiurea in loc sa plateasca leul ala, taica-meu gaseste lejer loc de parcare. alta problema cu parcarile e ca stiu blocuri de pe vremea comunismului facute pe la sfarsitul anilor ’80 cand putini aveau masina, care n-au deloc parcare si oamenii trebuie sa parcheze in strada sau in alveole care musca din trotuare
    – somajul e marisor, asta inseamna ca multi oameni sunt deampulea prin oras in loc sa fie undeva la munca, a se vedea de exemplu si Falticeniul unde daca treci pe la amiaza ti se pare ca ori e mare oras turistic plin de vizitatori, ori toti au iesit in centru la cafea
    – industrie nu prea mai exista, in schimb e plin de centre comerciale si magazine, asta inseamna ca nu sunt multi oameni care stau intr-un loc 8 ore, ci se plimba peste tot, ori sa care marfa ori sa cumpere
    – s-a construit total dar total total deampulea fara vreo intrebare de genul: „facem blocul asta in centru, dar oamenii aia pe ce drum vin?” sau „mai facem 10 blocuri, dar mai facem si parcari pentru toata lumea sau mai inghesuim vreun bloc sau casa?”. acum poate e mai ok, dar zeci de ani o spaga la cine trebuie rezolva orice.

    00
    • la asta am uitat sa adaug pe partea de inapoiere a esti maxim de #sarak daca mergi cu autobuzul, desi astea de la Suceava sunt acum majoritar noi si electrice si, cum se scria si mai sus, multi s-au mutat la casa in localitati limitrofe si au ajuns astfel dependenti de masina

      00
  18. Cand se va inventa teleportarea sucevenii tot masini o sa foloseasca pe principiul ca doar saracii folosesc teleportare.
    Mai in gluma mai in serios la ce transport public e in orasele mici nici nu ma mira. La 3 km pe jos e cam 30 minute de mers. E putin, e mult?
    Sigur cu masina faci mai putin chiar in ore de varf.
    Problema e chiar daca ar fi transport public decent cati l-ar folosi? La 3 km ai 3 lei maxim combustibilul, ar da omul aceiasi bani la transport public cand mai trebuie sa mearga inca 500 metri spre statie/din statie.
    Singura solutie e sa avem infrastructura. Imi pare bine ca aproape oricine isi permite o masina, solutia e masinile autonome care te i-au de la scara in regim de taxi.
    Nu are rost sa platesti tot porcul pentru un carnat.

    00
    • si ce faci pana in 2050? Ca nu se baga masini autonome la Suceava sau Barlad prima data. (vezi apa calda sau vidanja)

      Doua probleme si doua solutii:

      Trafic? Solutia este taxarea! Un exemplu ar fi cam 1000 lei / luna pentru masina. Si noi, iesiti in strada si protestat daca de banii aia se angajeaza plimbatori de hartii in primarie si nu se face infrastructura pentru autobuz sau bicicleta.

      Alta chestie, nediscutat pe aici, oamenii au dat de bani si nu au unde sa-i consume. Distractia la 90% dintre romani inseamna supermarket sau mall. Ne trebuie parcuri de distractii (cu bani), biblioteca atractiva, cluburi de sport si copii dar si adulti, concerte cu pret de intrare. Si transparenta.

      00
  19. Asa e si in Timisoara.

    Toata Oltenia e aici: MH(ManHatan), GJ, DJ,OT,VL, plus minerii din HD si taranii din satul cu blocuri numit Arad.
    Curvele Secolului sau Capetele Seci sunt deja bastinasi.
    Mai noi is din astia din MM, SM, BZ… plm, s-au ratacit.

    Asadar, toti „civilizatii” au „descalecat” din „tigaia 1900 model de toamna” in traficul timisorean. La 8 dimineata e dezastru.
    De exemplu: e coada de la intersectia Gh Lazar cu Circumvalatiunii (aia cu accidentu’ cu pisi alcoolizata) pana la viaductul ala cu liniile de ghidaj pentru retardati.
    Acolo e muiala pentru ca nu a stat nimeni sa se gandeasca la axele de circulatie, care sunt nord sud, si au gatuit traficul pe o banda.

    Toti „invadatorii” astia vin din orase fara transport in comun sau cu transport in comun minimal.
    Daca a ajuns in Timisoara trebuie sa arate la rude ca e pe bogatie si masina e un bun indicator.

    „Uamenii noi”, aka biciclistii de la USR, pun si ei paie pe foc.
    Au rebootat sistemul de parcare, dar in loc sa creasca taxele de parcare pana la nivelul „ba! Eu chiar am nevoie de tigaia asta?” si „hai sa vedem metode alternative de transport, gen autobuz”, au hotarat sa aibe tarife derizorii, gen 777 lei pe an abonament pe toate zonele.
    Marile lor planuri includ piste de biciclete. Doar ca salvatorii planetei si de ursi polari merg pe bicicleta cand nu ploua si cand nu e frig, in rest merg cu masina, adica vreo 3 luni pe an.
    Mai au si ideea aia cu mers doar cu 30kmh.

    Deci, solutii pentru Timisoara:
    – impozit mai mare pe masina
    – taxe mai mari de parcare, cu reducere pentru cine plateste impozit pe masina in Timisoara
    – artere pentru trafic rapid, viteza minima 70 kmh, sunt cateva sectiuni in Timisoara
    – transport public decent
    – parcari Park & Ride pentru cei din afara Timisoarei

    00
    • Necris: fara toti aia venetici din alte judete voi astia timisoreni ati fi un orasel cat lugojul si rupti in fund de foame, apoi plm, voi aveti clima mediteraneana in darapanatura voastra de oras (cel putin era darapanatura prin 2010 toamna cand daca ieseai un pic din centru vedeai doar cladiri vechi care avea tencuiala pe jumatate cazuta), aia din Copenhaga sau mai la nord pot lejer sa mearga cu bicicleta tot anul, dar voi sunteti prea cu mot si inganfati sa puteti merge.

      00
    • Coada aia mare e si din cauza ca pe Cetatii se lucreaza. Si va fi asa minim 4 ani cat va fi santier. :D Toata pula mare e din cauza caii ferate ce desparte orasul in doua si lipsei de pasaje peste calea ferata. Pune si faptul ca ai cartierele dormitor(dorm acolo dar toata treaba o au in oras) la periferie ce vin doar in masini: Dumbravita, Mosnita, Sacalaz, Giroc, etc.

      00
    • stai sa vezi in Bucuresti cum e

      00
    • Necris, nu te supara, dar din Timisoara ce solutii ok exista pentru transport in afara de masina proprie?!

      Toata tara are problema asta. In afara de Bucuresti – Constanta si Bucuresti – Predeal unde trenul circula ok in rest nu exista alta varianta ok.

      00
    • @Perkele: ei aș! Am fi cât Aradul.

      Legat de tencuieli, acum sunt căzute complet, e mult mai bine.

      00
    • Perkele, sigur, a trebuit sa vina olteanul sa ne ajute pe noi cu banii. Oare de ce se muta din Olt in Timisoara? De ce nu se muta din Timisoara in Olt? Care sunt cauzele? Rupti de foame? Niciodata! Aici exista un cult al muncii la banatenii autentici. Nu mor banatenii de foame!

      AlinP, presupun ca nu esti din Timisoara.
      Cartierele erau legate de centrul orasului prin linii de transport in comun. Cat am fost copil calatoream cu autobuzul. Mergeam la scoala cu autobuzul si ma intorceam acasa pe jos, impreuna cu 5-6 colegi.
      Acum vad parinti care s-ar baga in scoala cu masina si cu plodul, dar pentru ca nu pot se opresc pe avarii in fata scolii.
      La facultate am mers tot cu autobuzul sau tramvaiul. Acum e plin de masini la Universitate.

      Totul tine de cultul masinii. Vrem masina ca sa aratam ca avem, ca am reusit in viata.
      Tine de lipsa unui obicei de a merge cu transportul in comun si de pragmatismul acestei alegeri.
      Nu sunt impotriva masinii, sunt pentru transport in comun.

      00
  20. Am nimerit si eu pe acolo acum cativa ani si am prins o ora de varf si am ramas socat. Dar are logica. Desi e mica „Sushava” aria „metropolitana” e mare cu multe sate si densa. Botosani e langa aproape lipit si multi fac naveta dintr-un oras in altul. Gandeste-te ca e singura artera din ce stiu prin oras si ai imaginea unui oras mic dar blocat. :)

    00
    • pronuntia corecta e „Sushiava”, de unde vine si tongue-twisterul din ani ’70 cand avea Abba un hit: „in shentru sushievii din shinshi in shinshi minuti si audi shichishita”

      00
    • Ma friend Perkele, daca intrebi ”ultrasii” de la tizâc / Țara Paielor, se scrie Suceava dar se citește Sugițeava/Sugiceava :)

      00
  21. 1. parcari MARI in toate cele 4 puncte cardinale, la tarif gen 10lei/zi sau 200 lei/luna, 500 de lei/luna daca iti ‘uiti’ masina acolo fara s-o misti cu zilele;
    2. legat orasul de la nord la sud si de la est la vest cu linii de transport electrice, care sa vina la 10 minute;
    3. liniat tot orasul inclusiv marcat toate locurile de parcare;
    4. marit tariful de parcare la 10lei / ora;
    5. licitatie firma de ridicari si contract cu politia locala;
    6. amendat si ridicat pe banda rulanta minim 100 masini/zi, pana se invata poporul.

    In 2-3 ani fie o sa fie un oras boboc, fie o sa avem un primar batut mar.

    00
    • Am uitat, in taxa de parcare pe zi sa intre si un bilet gratis de mers 4 ore cu reteaua de transport in comun in acea zi.

      00
    • Am mers recent (dupa o pauza de 9 ani) cu transportul in comun. Ar fi ok daca nu ar fi autobuze jegoase, panacotari si toate automatele de cumparat bilete defecte (Pitesti).

      00
  22. mama cum e aia cu NFT-ul Dune vaideplm ahahahaha

    00
    • mihai, poate isi face curaj Vali sa termine sticla aia de Drambuie si scrie ceva si de NFTuri

      Lacomia mereu o sa faca victime, doar „metoda” / „forma” evolueaza…

      00
    • winter is coming, ascultati la mine. criza din 08 o sa fie pistol cu apa. sunt atatea cacaturi inutile pe care lumea le percepe ca digital gold incat ar fi cea mai amuzanta chestie de pe lume daca nu ar fi si atat de trist simultan.

      00
  23. Nu zic că e o soluție pentru trafic, covid și o invazie ruseasă.
    https://pbs.twimg.com/media/FJCHhdrUcAIUOjF?format=jpg&name=medium
    Nu o să știm niciodată.

    00
  24. Am stat 4 ani in Suceava . Daca ai de intrat în oraș, ai o singura ruta. Straight low speed ahead. Și inevitabil se blochează total. Mori de râs până ajungi la capăt. Nu vad o soluție viabilă . Daca ai luat-o aiurea, ai bl cariciu’ că e plus n de sensuri unice. E condus de ciobanul ăla de fludur.In rest, cozi de topor .

    00
  25. Atitudinea asta „mesianica” cred ca se poate corecta prin terapie. Nu știu sigur. Adică eu stau pe scaun su găsesc soluții pentru mii de oameni care nu vad de vârful nasului. Solutii: sa merga sucevenii (niște oameni pe care nu ii cunosc, nu le știu viata) pe jos, ca asa gândesc eu, ca ei greșesc și eu am dreptate. Pe bune? Nu vrei sa iasă la protest după opt ore de munca? Ca noi oamenii obișnuiți trebuie sa le rezolvam pe toate. Sa nu avem așteptări de la autorități, nu noi suntem greșiți. Poate ai totuși prea mult timp liber…

    00
    • „Sa nu avem așteptări de la autorități”
      și dacă autoritățile nu fac? te târâi la nesfârșit cu speranța că vei reuși în viață?

      00
  26. stii unde ai gresit cu calculul de kilometrii? nu toata lumea locuieste in oras, si la Tg mures multi vin din satele, sau chiar orasele din zona

    00
  27. Se știe cu certitudine de 110% că o persoană se deplasează exclusiv de acasă la serviciu și înapoi, orice deviere spre școala copiilor, cumpărături, părinți etc. fiind strict interzisă.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.