Daca e sa vorbim despre modalitatea de azi de transport in Bucuresti cea mai agreata si cea mai rapida, cred ca suntem cu totii de acord ca e metroul, la capitolul "mijloace de transport". Daca vorbim de mijloace de transport personale, cea mai uzitata (din cate se poate vedea in fiecare zi) e masina. Si aici sunt si cele mai multe probleme.
Sigur ca o solutie la indemana, ar fi crearea unei infrastructuri pe masura traficului, insa cum acestea nu se pot face batand din palme, trebuie sa ne adaptam noi conditiilor date. Asa ca hai sa le luam de la cele mai favorabile pana la masina.
- Prima si cea de care v-am mai spus si alta data, ar fi bicicleta. Si s-ar parea ca nu sunt singurul caruia ii fuge mintea la asta, pentru ca in ultimii doi ani au aparut (fie mai impinsi de UE sau fie de alegerile locale) pistele de biciclisti. Dupa care, ca o reactie civica, primita cu multa valva si prin blogosfera a fost CICLOTEQUE. Ce sa va zic, daca sunteti destul de curajosi si daca va mai si place "pe doua roti", pe distante pana’n 10 km, bicicleta prin Bucuresti chiar e o solutie buna.
-
Si daca tot suntem la capitolul "doua roti", ceva mai rapid, cu ceva mai mult succes la marea masa a pustimii pana in 18 ani si nu numai la ei, e SSCUTERUL. E mult mai rapid, nu cere efort din partea "calaretului" si consuma o cantitate infima de benzia la 100 de km (undeva in jur de 1.5…2 litri). Tot la capitolul "doua roti sunt si motociletele. Astea ca "jucarii" pentru cei peste 18 ani. Si ele s-ar parea ca au avut multa priza la publicul larg, pentru ca s-a marit mult numarul lor in ultimul timp. Sigur ca aici posesorii lor au avut nevoie de mult mai mult curaj, decat cei cu scutere, dar si "rezistenta la stresul" reactiilor de genul "donatorii de organe", "mortii pe doua roti" sau "motocilisti satanisti" de indurat din partea societatii, care inca ii accepta cu greu. Sigur ca l;a randul lor nici "gasca motocilistilor" nu se lasa si reactioneaza cu afirmatii gen "conservarii pe patru roti", Insa ce sa ii faci, cu totii avem orgolii!
-
Acum parasim taramul celor doua roti si mergem usor, usor catre patru roti. Si ne oprim la un alt mijloc intrat relativ recent la noi si care a avut succes destul de bun. ATV-ul! La cine a avut succes? si De ce a avut succes? La prima intrebare raspunsul e simplu: La cei care isi doreau sa "calareasca" un motor, insa le era frica de instabilitatea celor doua roti sau la cei care au visat mult timp la karting, cand erau mici, dar nu au avut parte de el (glumesc evident). Ceva aparte intre ATV-uri mie mi se pare cel pe senile, cu care te poti da pe nisip si iarna pe zapada. Probabil si din cauza ca pe roti stau destul de mult timp si m-am cam saturat de ele. La a doua intrebare raspunsul e la fel de simplu. Pentru ca ofera un grad mai mare de stabilitate si pentru ca permite deplasarea in teren accidentat, cu "eliberarea" de ceva adrenalina in sangele celui care il conduce si (daca are si pasager) si sau.
-
O categorie mai aparte de mijloace, dar care s-ar parea ca nu au avut prea mare succes sau care nu au avut parte de prea mare promovare sunt si cele pe trei roti. Fie actionate manual sau motorizat. In tarile cu traditie in "biciclit", ele chiar exista in numar mare, iar unele din ele sunt chiar taxiuri de doua locuri. Sunt interesante si inedite, la fel ca si masinile electrice cu doua locuri, dar cu patru roti si ele tot un fel de "Cenusarese fara print". Si uite asa am ajuns la final si la masini, despre care nu stau sa va povestesc nimic, pentru ca se cam stie ca nu prea mai sunt solutii urbane.
Voi ce ziceti? Care din "solutiile" de mai sus va tenteaza?
(credit poza: Critical Mass Ploiesti)
Bicicleta clar! Am vazut si un alt blog in care se explicau trasee prin Bucuresti, harti pe sectoare tot frumos. Incet incet o sa avem si loc si drumuri. E mult mai usor de format o infrastructura pt biciclete decat pentru automobile.
Cicloteque e pe bani. Şi nu doar „pay as you go”, ci cu abonament anual.
Ai uitat de mersul pe jos. :p
Bicicleta.. in mod clar.Nu de alta dar e mai subtire si se poate strecura mai usor printre masini
si eu tot pentru bicicleta sunt; mai ales ca dc nu ploua torential (ca azi dimineata) o folosesc ca mijloc de transport pana la serviciu…
nu ai pomenit nimic despre trotinete .. acele MICI accesorii cu roti ca de role dar care in momentul de fatza se gasesc si cu motor electric .. foarte rapide si foarte des intalnite printre BUSSINESSMAN-ii din New York .. cu ruksakul pt laptop pe spate si cu casca asortata cu costumul si pantofii se gasesc destul de des in noua era a INGHESUIELII urbane de pe la noi
Sau sa pomenim despre NOUA jucarie a actorilor de pe la marile case de productie si anume SEGWAY …
Cateva poze :
https://www.hugedomains.com/domain_profile.cfm?d=scootngo&e=com
mai bine iti iei o dacie 1300 cu 5 mil, mai impingi la ea, faci muschi, la vale prinzi 150 km/h…daca nu ai frane si tot asa
Intr-o capitala dezordonata ai nevoie de o bicicleta tata.
asa este….aici8 ai dreptate
Salutare drajii mei! O trecut cam mult de cand nu am mai trecut pe aci, insa ma o scuza am fost in vacanta. Asa ca o sa o iau in ordine si cu liniute de la cap, cum ii sta bine unui injiner ca mine:
@VLD – asta nu poate decat sa ma bucure!
@Drumul Taberei – are si de 24, 48 sau 72 de ore abonament!
@YO – aici nu te pot contrazice!
@Ioana – da’ intr-adevar asta e un moment nu prea placut sa pedalezi, insa am mai incercat din cand in cand si „adrenalina” asta!
@Dan – mda interesante. Tre’ sa recunosc ca si pe mine m-a tentat la un moment dat o trotineta din aia, insa la cati ciorditori sunt pe la noi am renuntat la ideea repede! Iar SEGWAY0ul nu l-am vazut inca la vanzare la noi, dar sunt ferm convins ca are niste „scoruri” piperate! Insa recunosc ca mi-ar placea muuult!!!
@Poze – am avut nenea, nu imi mai trebuie! Tre sa recunosc ca acum par amintiri misto, insa atunci acele „intamplari” chia nu pareau placute!
@Alex M, Casio – gand la gand cu bucurie!
Normal ca bicicleta. Am 14 ani si merg oriunde cu bicicleta. Acasa – Scoala; Scoala – acasa si in weekenduri peste tot in bucuresti.
Daca ar fi mai multi care gandesc ca mine .
a am uitat. eu nu am nevoie de piste pentru a merge pe bicicleta. cand e cazul ( rareori ) merg pe trotuar. in rest, merg pe sosea. Totusi, bicicleta este un vehicul si locul ei este pe sosea.