Mai cedaţi locurile alea în metrou, bă!

Îl ştiu pe George Ivaşcu de 20 de ani. L-am văzut la tv, la teatru, la film. I-am citit puţinele interviuri din reviste. Dl. Ivaşcu joacă acelaşi rol secundar de 20 de ani: junele prim, fermecător, dar nu destul de bun pentru a obţine roluri principale.

De ce nu obţine George Ivascu roluri principale? Pentru că nu e bun. Şi nu are şansa de a deveni mai bun pentru că nu are cum să încerce şi să greşească. Ivaşcu e condamnat pe vecie la roluri secundare, în umbra marilor actori ai neamului.

Care nu se mai retrag odată!

Îi respect pe Rebengiuc, pe Stela, pe Arşinel, pe Nicolaescu. Sunt nişte oameni care au făcut multe la viaţa lor. Au un talent imens. Dar e cazul să o lase mai moale. Să dea o şansă şi altora să devină mai buni. Săracul Dem Rădulescu, opreau şoferii de RATB în poarta ATFului, pentru că el abia se putea mişca. E de ajuns, nene, or mai fi şi alţii, lasă-i şi pe ei să încerce, că nu se ştie de unde răsar talentele. Dar nu. Stela şi Arşinel sunt pe ecrane de 40 de ani! Gata, bă, mai duceţi-vă la culcare, mai lăsaţi şi pe alţii să îşi joace şansa!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Ai dreptate si n-ai dreptate.
    Ai dreptate – pentru a lasa loc altora, e clar ca cei din generatia asta trebuie sa se retraga.
    N-ai dreptate – daca nu i-ar dori publicul, s-ar retrage. Publicul ii apreciaza mai degraba pentru ca sunt cunoscuti. Desi poate astia tineri sunt niste genii.
    Imi aduc aminte cum Degas a semnat cu numele lui un tablou de Picasso. Care Picasso voia sa demonstreze ca poate la fel de bine… Degas a semnat (era aproape orb), dar stia ca nu e tabloul lui.
    Ideea e simpla: cei noi pot ca si cei vechi. Cei noi pot si altfel, insa, si pot deveni mai buni decat cei vechi. Dar ce inseamna mai bun cand vine vorba de arta?… Gustibus.

    00
  2. unii dintre ei poate pentru asta traiesc!
    pasiunea lor (teatrul) ii tine in viata.
    eu ma bucur ca ii mai pot vedea, pentru ca va veni o vreme (foarte lunga) cand nu o sa mai pot face asta… cum s-a intamplat cu saracu Dem Radulescu, de exemplu.
    recunosc ca pe jumatete cam sunt de acord cu tine.. pe stela-si-arsinel i-as mai trimite si in concediu….

    00
  3. NOU
    #3

    sincer sa fiu niciodata nu mi-a placut de domnu asta, Ivascu … iar in legatura cu dinozaurii amintiti, sunt de acord, ar cam trebui sa se mai retraga pe la casele lor, dar nu stiu daca nu o fac pt. ca traiesc din pensii mizere si asa mai fac si ei un ban..

    00
  4. Ivascu e un om foarte ok insa e condamnat la mediocritate cum bine spuneai. Acum e fortat sa faca pe clovnul la tot felul de emisiuni de doi bani. Chestia asta ii va face zob credibilitatea in eventualitatea ca va avea sansa unui rol mare.

    00
  5. Ivaşcu a făcut un rol foarte bun în filmul Modigliani. De fapt, majoritatea actorilor care au jucat în filmul ăla au jucat foarte bine, dar el are ceva aparte.

    00
  6. Ingrid, se pare ca stii cam putine despre actori si starea lor materiala.

    1. Daca ar juca pentru bani, ma tem ca nu m-ar mai interesa sa ma duc sa-i vad. Daca ar jucat pentru placerea de a juca, atunci e altceva.

    2. Dinica – el in persoana, impreuna cu sotia – acum vreo 2 ani, faceau investitii in terenuri. Da, in terenuri, ca ei casa au…

    Asa ca termina cu „o fac pentru un trai decent”. Bineinteles, nu e cazul tuturor, dar, totusi, nu cred ca sunt MULTI actori din vechea garda care sa o duca rau. Si-au pus toti bani deoparte, inca de pe vremea lui ceasca. Pentru ca o duceau bine si aveau de toate. Si au si acum.

    In rest, nu sunt de acord cu zoso, pentru simplul fapt ca nu trebuie sa se dea unii la o parte ca sa se vada cat de bun esti tu. Daca esti bun, vei iesi in fata. Daca esti prea bun pentru publicul romanesc si el nu te recunoaste ca atare, atunci nu e vina ta, e vina publicului. Incearca sa-l schimbi pe asta daca-i vrei pe aia mai tineri.

    00
  7. Zoso, esti foarte nedrept. Hai sa argumentez:

    1. Actorii din ”vechea garda” joaca inclusiv (sau mai ales) din nevoia de bani. Pensia nu le ajunge. Si nici macar n-au un standard ridicat de viata, cum ar merita, in ciuda faptului ca-si completeaza venitul jucand. Pe Stela Popescu am avut onoarea s-o cunosc (damn, urasc limbajul de lemn, dar chiar a fost o onoare) si pot spune ca joaca atat din placere, cat si din necesitate. De bani. Si nu e vreo snoaba care sa umble cu Vuittoane… e vorba de un trai decent.
    Imi inchipui ca asta e valabil si pentru Nicolaescu, Dinica, Moraru, Beligan… au nevoie de bani, ca fiecare. De unde propui sa-i obtina?

    2. L-am vazut si eu pe Ivascu de cateva ori jucand. E un actor bun – dar nu chiar atat de BUN. Ca daca ar fi fost, fii convins ca isi facea loc, alaturi de ceilalti titani :) Probabil insa, asta e tot ce poate el da in plan artistic, macar pentru moment.

    3. Da, Dem Radulescu era bolnav. Dar in loc sa scrii cu ton dispretuitor cum era lasat de soferi in fata facultatii, mai bine te-ai opri, o clipa, sa cugeti la forta acestui om care avea nevoie sa stea in pat, dar care venea sa munceasca. De prea multa bunastare, crezi?

    4. Generatia tanara nu este sufocata. Sunt atatia actori tineri care isi fac, treptat, un nume. Probabil insa, cum spuneam, ca Ivascu atat poate, acum. In viitor, cine stie…

    00
  8. Pentru postul asta te iubesc Zoso.

    00
  9. Ah, si inca ceva… degeaba te legi de Stela si Arsinel. Ei fac teatru de revista, ceea ce nu e nici pe departe cazul lui Ivascu :) Asa ca nu ii iau ei painea de la gura.

    00
  10. Perfect adevarat…profesional vorbind! Insa felul in care statul intelege sa renumereze si sa premieze excelenta in domeniul culturii este absolut de toata jena…

    00
  11. Sunt actori tineri foarte buni. Și i-am văzut pe scenă, în roluri principale. Deci se pot impune și tocmai pentru că sunt foarte buni. Am văzut și actori bătrâni pe scenă. I-am văzut pe Beligan, pe Rebengiuc, pe Olga Tudorache. Tot în piese bune și tot în rolurile principale. Și jucau magistral. De ce nu putem să ne bucurăm și de jocul celor tineri dar și de jocul celor în vârstă în același timp? Teatrul e un loc unde ne ducem să ne distrăm. De ce trebuie să fim privilegiați de o parte a distracției?

    00
  12. Ba, asa imi vine si mie sa spun. Dar problema e aia veche: N-ai cu cine ba!!! Ziceti voi, chiparosilor, vreau exemple. Io am vreo 2-3 da le tin pentru mine…

    00
  13. @Ingrid: de curiozitate, hai sa teoretizam.

    ai citit „phoenix, insa eu”, cartea lui nicu covaci de la phoenix? in ea, baiatul povestea cum faceau bani multi. si au pus si deoparte si au si investit. stii ca arsinel are doua vile si niste mici afaceri conduse de fiul sau? el s-a descurcat cu banii.

    ivascu e un actor ok. dar, din nou, nu a avut decat roluri tampe. nu zic ca el e singurul sau e cel mai bun exemplu. e un actor care imi place mie. si imi pare rau de el.

    dem trebuia sa stea in pat, nu sa umble pe la atf si sa faca jumatate de ora pe scari. imi pare rau, stiu ca sunt crud, dar asta e realitatea.

  14. Nu, n-am citit cartea respectiva :) si nu stiam, ce-i drept, situatia materiala a lui Arsinel. Pentru ceilallti ramane valabil ce-am zis, si nu uita ce ziceam – Arsinel face teatru de revista, nu de el se impiedica Ivascu…
    E adevarat si ce spune Krossfire. Dar, pana la urma, asta e o solutie (simpla) de a face (repede) bani. L-ati vedea pe Andi Vasluianu maimutarindu-se? Ori pe Ana Maria Marinca? Izabela Neamtu?
    Iata cateva exemple de actori tineri, care izbutesc, cumva, sa razbata. Si carora, o stiu, li s-au propus tot felul de prestatii de-astea ce presupun scalambaiala, si le-au refuzat.
    Ceea ce Ivascu n-a avut intelepciunea sa faca.

    Poate nu intamplator, una din fetele mentionate a castigat primul BAFTA pentru Romania… cum ziceam, rezultatele apar, mai devreme sau mai tarziu. Indiferent de cati altii sunt in jur, in domeniu.

    00
  15. NOU
    #15

    Sunt in total de acord cu tine Zoso. Am scris si eu asta pe blogul meu. Parca ti-am trimis telepatic :))))
    Bine, ai fost cam dur in exprimare, dar esti Zoso si era normal :P

    00
  16. NOU
    #16

    Rectificare: total sau in totalitate trebuia scris. Am gresit. Stiu ca detin adevarul absolut, dar nu stiu sa il scriu :))

    00
  17. Fluture : Diferenta ar fi ca Dinica era ”mare” si in perioada comunista si ca la varsta lui inca se tine tare si pe ecran si la TNB. Restul deja nu mai puteau si incepusera sa se autopastiseze la un punct.

    00
  18. …eram 345% convins ca vei fi gica contra si de data asta, in contextul evenimentelor, pensii, actori, etc. etc. Ceea ce e de bine si de rau, pentru cei care te citesc. E de bine pentru ca teoretic asta asteapta unii de la zoso, sa fie gica contra, cu argumentele lui, e de rau pentru ca, inevitabil, treaba devine redundanta.

    Trecand peste, clar, nu ai dreptate. Cand ai fost ultima oara la o pesa de teatru si care ? Stela, Arsinel & gasca sunt promovati la Teveu. Inchide-l. Apasa butonu’ rosu de la telecomanda si du-te dragule la teatru. Vei fi uimit ca Arsinel si Stela apar doar in afisele cu spectacole de variete de la mare, ultrarasuflate, de la teatrul de vara. Adica orice target isi are nasul.

    Take, Ianke si Cadar. Hai sa facem o paralela, te provoc la o intrebare: cand, in termeni blogoreeici, te vei duce la culcare si ii vei lasa pe altii sa-si publice sansa, ca sa te parafrazez ? Daca poti raspunde sincer si masurabil, astept cu interes. ;)

    00
  19. Stimate domn, scala de valori a societatii, si-asa distrusa pe zi ce trece, ar disparea definitiv daca ar fi sa ne luam dupa opiniile dv. Sigur ca si actorii tineri au nevoie de o sansa dar unde ar fi lumea asta in ziua de azi fara modele de viata?

    Da, modele precum Stela Popescu si Arsinel, aia pe care ii indemnati pe un ton pe care l-as cataloga golanesc sa se lase de meserie.

    Sau poate vreti sa ne spuneti ca rolurile grele, de personaje complexe, pot fi jucate si de tineri machiati bine ca sa para batrani asa cum sustinea ieri-alaltaieri la Realitatea TV un distins politican retard?

    Sunt perfect de acord cu faptul ca batranii trebuie sa se dea la o parte cu onoare atunci cand isi dau seama ca nu mai pot face fata dar, deocamdata, toti cei pe care-i enumerati isi fac meseria cu brio. Asa ca, de ce nu ne-am putea bucura in continuare de ei? Faceti distinctii intre domeniile de activitate pentru ca amestecand totul nu judecati corect.

    00
  20. Sunt perfect de acord, jos cu dinozaurii, se vaita ca n-au bani, desi am mai aflat si noi cam ce afaceri invart.. Alo, DNA-ul? De exemplu, mie imi place Adela Popescu, si Luciu mai are o gramada de spus in lumea filmului.. nu ma omor dupa filmele vechi pentru ca se vad prost, ma uit doar la 5.1 HD, si sper ca din banii economisiti de guvern sa cumpere un mall mai mare unde sa mergem sa vedem filme de-astea mai de actiune, nu alea alb-negru, comedii vechi fara rasete pe fundal, ca sa nu stii si tu cand e o poanta buna.
    Si in fond, ce le trebuie mai mult de 10 milioane lei vechi pe luna? Si-au trait traiul. Ce, ei isi iau ca mine Converse? Placa video noua? Poate placa dentara, dar aia e ‘eftina’. Cate pastile sa bagi in tine? Ajung 10 milioane, zic io.

    00
  21. n-a zis nimeni sa fie dati afara in suturi sau trasi in teapa. dar treceam destul de des pe langa tnb si toate piesele puse in scena erau ca facute pentru acesti monstri sacri.

    fluture, scuza-ma, daca eu nu am roluri decat pentru dinica si rebengiuc, mie nu imi ramane decat sa ma multumesc cu polizatul cizmelor maestrilor.

    bleont face separat, dar el joaca in piesele regizate de nevasta, avantaj el.

  22. @Zoso :baga si un post cu dinozaurii din lumea muzicii care trebuie sa plece sa-si taraie nepoteii prin parc, sa faca loc astora mai tineri… poti sa incepi cu Plant, Floyd, Cohen… nu se mai satura de bani, ii cauta moartea acasa… zi-i si lu’ Ozzy sa se retraga, ca parca e cam palid…

    00
  23. Zoso, Bleont e insurat cu Andra Negulescu, tipa e (doar) actrita, din ce stiam eu… Bine, nu mai bag mana in foc, e evident ca nu mai sunt asa informata in problema :)
    (fosta sotie e Beatrice Rancea, regizor, probabil colaboreaza…)

    00
  24. @Ingrid: da, beatrice nu stiu cum…

  25. @sergiocos: meh, e delicata. nu are cine sa le ia locul. u2 sunt muci, teh killers si ricki martin nu sunt pe gustul meu.

  26. Şi eu am obosit să văd tot aceiaşi actori de acum 20 de ani. Mai ho!

    00
  27. @Bogdan: dupa primii 10 ani o sa ma las. pana atunci mai e.

  28. La actori nu prea sunt de acord cu purificarea asta fortata. Asta pentru ca in actorie, ca si in muzica, balet etc sau chiar in blogging, doar publicul trebuie sa decida cand cineva nu-si mai are locul. Asa e normal.
    E adevarat si ca, daca fortat dispar oamenii cunoscuti ai acestor domenii, lumea pasionata de subiect o sa-si caute noi favoriti. Dar nu sunt convins ca e drept sa faci asta.
    Plus ca n-am auzit ca in afara sa ii zica cineva vreunui „monstru sacru” sa se dea inapoi ca sa aiba loc si altii. Cand publicul n-o sa se mai duca sa le vada filmele, atunci o sa fie un semn ca trebuie sa se retraga.
    Problema e acolo unde posturile „tehnice” sunt ocupate de oameni de 70-80-90 de ani. Prin Administratia Locala mai ales. Acolo da, trebuie sa plece cand le-a sunat ceasul.
    La fel, nu sunt de acord cu epurarea la medici, mai ales la aia specialisti din domenii precum neurochirurgie, cardiologie etc. Si sunt convins ca nici tu nu ai vrea, daca ar fi sa ai vreodata nevoie de ei, sa stii ca „s-au dat la o parte ca sa-si faca aia tineri mana”.

    00
  29. Ahaaa! Acum am aflat ce face domnsioara Pusca intre jurnale, noaptea! Chiar ma gandeam cat de plictisitor trebuie sa fie sa stai treaza toata noaptea, prezentand jurnale de stiri la care telespectatorii nocturni mai ajung doar din intamplare, in drum spre Playboy TV. :)
    Dalia, eu te urmaresc, sa stii! :* :”>

    00
  30. @radu: sa vedem daca imi aproba comentariul.

  31. problema cea mai grava e ca sistemul nu reuseste sa impace generatiile, punandu-le la treaba.
    fiindca ar fi loc si pentru tineri, si pentru Dinica (sa fim seriosi ce tanar ar putea juca rol de batran politician, sau om de afaceri veros, sau fost securist, ca Dinica?) sau Visan.
    nu sunt bani, vechea poveste.
    In indepartata mea adolescenta si copilarie :P ni se impuia capul cu „creativitatea si inteligenta romanului”. ca acum sa vad ca nu suntem pur si simplu in stare sa facem niste filme credibile, cu miza psihologica, niste filme pentru care nu iti trebuie averi fabuloase sa le faci dar care pot avea energia necesara sa ajunga opere.
    noi nu trebuie sa copiem modelul american in privinta filmelor de consum – actiune si alte petarde facute la kil – ci sa mergem pe filme de substanta, pentru care avem actori, dar din pacate nu avem scenaristi, adica scriitori adevarati.
    las ca mai vedem, am scris deja 33 000 de semne dintr-un roman psihologic, sa vedem poate scriu inca de 10 ori pe atata, sa vad daca o sa se inghesuie lumea sa faca film dupa el.
    si n-o sa fie nevoie de efecte speciale si cascadori, ci de actori adevarati.

    00
  32. Daca teatrele ar iesi de sub tutela statului, daca legislatia romana ar incuraja mecenatul, sponsorizarea, nu ar mai exista acest subiect de cearta. Teatrele ar fi conduse de adevarati manageri, banii cheltuiti ar fi INVESTITIE si cine si-ar permite o investitie proasta? Cine si-ar asocia imaginea cu actori slabi? Dar… asta e… putreziciunea e indusa si mentinuta de la varf. Statul nu a fost niciodata un bun administrator. Va amintiti „scandalul” expozitiilor ICR? A fost o expozitie organizata cu bani publici. As fi vrut sa vad si eu ce companie, sau ce „persoana fizica” si-ar fi asociat imaginea cu respectivul artist.

    00
  33. Oare de ce tocmai acum s-au gandit sa rezolve problema cumulului pensiei cu salariul? Eu cred ca ar fi o masura buna daca este dusa pana la capat. Intr-adevar o serie de nume grele din actorie ar trebui sa ne lase si sa permita altora sa acceada in statutul asta. Nimeni nu este de neinlocuit.

    00
  34. MI-e lehamite de fosilele astea care-si urmaresc interesul cu tupeu. Ce daca studentii nostrii sa duc la capsuni in Spania ca nu au locuri de munca, noi avem valoare, suntem monstrii sacrii! HAI SICTIR bosorogilor, eliberatii locurile, iesiti la pensie, sunt destui tinerii pregatiti.

    00
  35. Vedeti voi… Prin ’94 – ’96 niste gigei i-au acuzat pe Pink Floyd de „dinozaurism” si ca „steal the show” de sub nasul trupelor noi si ca nu dau o sansa etc. etc. si atunci Gilmour a zis. „Ba baieti, io las locul, dar cui ? Ia sa vedem, aveti vreo trupa BUNA prin buzunare care sa aiba potential and all ?”.
    Cam asa e si acuma. Daca se retrag ramane… cine ? „Destui tineri pregatiti” – care-s aia ? O fi Nicoleta Luciu ? O fi Viziru ?

    00
  36. Hai sa nu exageram. Nimeni nu ii da afara. De ce oare nu as cere si eu pensie pentru anii la care am contribuit pana acum, sa o cumulez cu salariul si sa pot sa imi iau si eu o rata ca lumea…. Salariu si pensie de la aceeasi institutie este o ciudatenie totala. Actorii au si alte posibilitati pentru venituri. Stela si Arsinel au vile si la mare si la munte,nu? Sigur, trebuie intretinute,dar sa nu imi vorbesca mie ca se zbat pentru un trai decent. Si nu numai ei… Din pacate, au fost impinsi in fata si joaca un spectacol care ii ajuta pe altii iar lor le umbreste imaginea.

    00
  37. hmmm… mi se pare ca ai nascut o polemica pe aici…din nefericire parerea mea este ca nu ai dreptate (sau din fericire?)… cand e vorba de arta, nu prea ai de ce sa ceri unora sa se retraga pentru a lasa locul celor mai tineri, in cazul actorilor, mai ales…nu cred ca arsinel si stela popescu vor sa joace romeo si julieta… fiecare varsta are rolurile ei… in plus nu apar in public pe pile….traiesc din incasari, deci nu poti reprosa ca iau cuiva painea de la gura…. ivascu si alti tineri ca el pot face companii particulare de teatru si isi pot crea si educa publicul… nicaieri nu pica nimic din cer, arta presupune si management artistic, lasa-i sa se descurce… ceea ce lipseste tinerilor actori este pasiunea si daruirea, crezi ca in america tinerii actori ii cer lui de niro sau al pacino sa se retraga?… mai degraba muncesc din greu si fac tot posibilul pentru a isi indeplini visul si vocatia… oricine poate trai din arta, totul e sa isi doreasca cu adevarat asta, nu sa pretinda sa i se ofere solutii pe tava… dar asta e o veche si traditionala problema romaneasca, nu-i asa?

    00
  38. Tanarul sperantz (sic! ) Ivascu e nascut in ´68. Tanara speranta Maia e nascuta in ´62. Si uite ca Maia a reusit. O fi prins culoar cand nu era Stela pe faza si s-a strecurat pe langa ea. Cum Arsinel e mai gras, se stie, ocupa tot culoarul si Ivascu n-a avut loc,chit ca e mai pispiriu. Cu asta am vrut sa spun ca teoria asta cu lasatul locului e penibila ( au fosr enumerate mai sus cateva motive cu care sunt perfect de acord ). Ma inclin!

    00
  39. Eh, Ivascu poate sa joace la Excelsior, poate va avea roluri principale in piesle ptr copii. Excelsior va fi un teatru frumos, intr-o cladire nou, cu un director ce a jucat la Bulandra, chiar sub coordonarea doamnei teatrului romanesc: Lucia Sturza Bulandra.
    Iar daca birocratia si „vechea garda” il opresc pe Ivascu sa joace (Ivascu fiind si el apropiat de vechea garda), ce putem sa spunem despre actorii tineri, care au terminat ATF acum 10-5-3 ani, actori care nu numai ca NU au roluri la teatru dar joaca doar in reclamele TV la detregenti, telefonie mobila, margarina, etc si in telenovele. Cu telenovelele sunt si ei cunoscuti si poate asa remarcati de directorii teatrelor, si asa poate se aleg si ei cu rolul ala de june prim si il avanseaza in felul acesta si pe Ivascu.
    Tatal meu a fost coleg de liceu cu fratele lui Ivascu, asa ca la mine acasa Ivascu a fost iubit, respectat si vizonat, so nu am nimic cu omul, din contra.
    Problema este alta, din punctul meu de vedere: directorii de teatre nu vor sa-si asume un risc, riscul de a promova si alti actori pentru ca astfel, poate nici acea putina lume care vine la teatru, nu va mai veni. Piesa „Tache, Ianche si Cadir” se joaca avand ca protagonisti pe actorii din vechea garda de ani buni, iar lumea vine la acest spectacol de fiecare data (se joaca cu casa de bilete inchisa), doar pentru a-i vedea pe acesti actori inca o data….inainte sa maoara. Asa ca, daca in mentalul colectiv, acei actori sunt actorii buni, oamenii vor vrea sa ii vada numai pe aceia, pana mor. Deci, marketing-ul teatrelor ii vor exploata pe ei la maxim!

    00
  40. Il intreb pe tata, om batran, 75 ani, ce parere are despre subiect. El raspunde:
    „Am parerea ca sunt nebuni. Pai de aia nu ma duc eu la teatru. Ma duceam in tinerete si vedeam fete si baieti frumosi Stela, Banica. Acum de ce sa ma duc tata, sa vad babe cracanate? Nu ma duc. Ii dau dracu’ Am eu treaba cu ei? Eu vreau sa vad ceva frumos la teatru nu mosi si babe. ”
    Parerea lui.

    00
  41. Trecand peste faptul ca asta e de fapt un mod indirect de a aplauda masurile celor pe care i-ai sustinut si i-ai votat (pentru ca e destul de greu sa accepti ca ai crezut prea mult in cineva care nu merita si asta o stiu si eu pe propria piele dupa ce l-am sustinut cu infocare pe Base in 2004), masuri discutabile si oricum vadit pripite, la disperare, domnul Ivascu e un fel de Ianis Zicu, tanara speranta vesnica. Probabil ca si cand va ajunge la 60 de ani tot tanara speranta va fi. Nu trebuie sa joci neaparat la TNB ca sa ajungi cunoscut si monstru sacru. De fapt multi dintre monstrii sacri s-au „nascut” la Nottara, Bulandra sau chiar si la teatrele din provincie. Sunt destule piese la celelalte teatre (in afara de TNB) care sunt puse in scena cu actori tineri. Si sunt destule piese regizate de regizori tineri. E firesc sa existe 1-2 piese cu „nume” care aduc spectacori cu siguranta, pentru ca trebuie sa traiasca. Si nu trebuie sa ai rol principal neaparat ca sa fii cunoscut. Si primul exemplu care imi vine in minte este Stelian Nistor, pe care l-am vazut prima oara prin 96-97 in Avarul la Nottara (care pe vremea aia avea multe spectacole cu casa inchisa, cred ca mai multe decat TNB-ul) jucand un rol de exceptie. Alaturi de un Cotimanis exceptional in rolul principal, dar asta nu l-a impiedicat pe birjar sa iasa in evidenta.

    00
  42. Asa e, trebuie sa lase si altora loc, eu ii respect pe acesti mari actori dar cred ca e timpul sa se retraga inainte sa devina penibili. Insa prevad ca peste 10 ani vom sta la fel, Stela si Arsinel abia vorbind iar baba de Loredana cantand cu japca pe la Pro Tv (asta daca mai ramane Boncea in frunte).

    00
  43. *am scapat un „i” in plus din graba.

    00
  44. @nina: pai, puteai sa ii zici ca pentru astfel de „spectacole”, tinerii se duc acum in club. :) In plus, la ei era de inteles, nu prea aveai unde sa iesi in alta parte atunci ca sa vezi „fete si baieti frumosi”. Dar acum, cand TV-ul e plin de tatele lu` alde Adela-jurnalista+p0rn-ul de pe net+curvasaraia din cluburi…

    Oricum, ca sa concluzionam: talentul e ca rahatul: iese la suprafata vrei nu vrei! Deci, poate o sa pluteasca si Ivascu.

    00
  45. Eu cred ca nu sunt artistii vechi de vina, ci sistemul. Daca lumea ar merge la teatru in draci, daca actorii ar castiga bine, daca acest gen de arta ar fi apreciat de peste 50% din poplatia tarii atunci ar fi loc pentru toata lumea. Monstrii sacri ai teatrului romanesc ar avea locul lor, acolo unde trebuie sa il aiba, lumea nu i-ar uita, iar cei noi ar veni in forta din spate sa se afirme. Inafara de Ivascu mai sunt foarte multi actori tineri si talentati.
    Unfortunatelly, lumea nu merge la teatru. Artistii mor de foame, accepta sa faca reclame de cacat si sa modereze emisiuni de cacat. Si atunci lupta se da pentru cei cunoscuti de popor, batranii.

    00
  46. Zoso: cand ai fost ultima oara la teatru? :) Eu l-am vazut intr-un rol principal pe George Ivascu si nu cred ca a fost singurul. Inteleg ideea ta, dar sa stii ca nu „dinozaurii” ii opresc pe tinerii actori sa joace. Am vazut multi actori tineri pe scena, iar eu ma duc des la teatru. Nu o spun ca pe un merit, ci pentru a-mi sustine teoria. Cei buni vor avea succes si loc pe scena. PS De exemplu, mie nu mi-a placut niciodata cuplul Stela si Arsinel. Glumele lor mi s-au parut intotdeauna fortate. In schimb, Arsinel are o voce de milioane. Banuiesc ca l-ai auzit cantand. Revin, trebuie insa sa o vezi pe Tamara Buciuceanu pe scena. Ea nu poate fi inlocuita de niciun actor tanar si nici de un guvern. Eu nu vreau sa plece „dinozaurii” din teatru, ci sa ramana talentele, cei care merita. Si asta este dorinta mea in toate domeniile.

    Nina: Pentru tatal tau: exista canale specializate pentru tineret :), ba chiar reviste. Glumesc si eu, dar tatal tau nu este pasionat de teatru, pentru ca frumosul nu sta in sani de piatra si craci crescuti din gat.

    00
  47. @Tiberiu: cred ca in primavară.

  48. Parerea ta mi se pare deplasata in acest subiect. Nu stiu de cat timp nu ai mai vazut tu un spectacol de teatru dar eu chiar aseara am vazut unul in care juca chiar maestrul Rebengiuc. Pai domina scena prin sentiment, traire, si joc actoricesc. Si asta s-a vzut prin ropotele de aplauza prin care el, in mod special, a fost rasplatit la sfarsit. „Dinozaurii” astia nu raman in teatru doar pentru ca n-au ei ce face p-acasa sau ca sa ii blocheze pe tineri. O fac pentru un ban in plus si pentru satisfactia pe care le-o da aceasta iluzie a realitatii. Aici se vede imediat daca nu esti bun si publicul taxeaza live totul. Am asistat si la piese proaste. Se simtea plisctiseala si deconectarea publicului. Si au fost taxati la sfarsit. Aplauze stinghere si o sala pe jumatate fata de inceputul piesei.

    Eu zic sa lasam „dinozaurii” astia sa ne incante si sa profitam de ei pe cat posibil. Tinerii aia de unde sa invete? Din manuale? Cand nu vor mai putea se vor retrage ei oricum. Pentru ca nu mai primesc oferte.

    Pe principiul tau as propune sa ne mai lase si mosii aia de la Hollywood. Nicholson, Freeman, etc. Sa mai lase si tinerii prin filme ca ne-am plictisit de moacele lor.

    Saptamana viitoare ma duc la un spectacol cu Tamara Buciuceanu. Sa-i transmit sa mai lase si pe altii mai tineri pe scena?

    00
  49. unul dintre cele mai tampite posturi pe care le-am citit

    00
  50. Zosolino, cu parere de rau mi se pare un post tampit. Un actor ramane un actor si la 100 de ani. In actorie nu exista dinozauri, nu trebuie sa asteptam sa moara unul ca sa ii ia altul locul. Sunt actori nu functionari publici!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube