Magia butonului de la semafor

Viaţa şi primăria joacă feste românilor. Ştiţi semafoarele alea cu butoane, pe care apasându-le, ar trebui să facă verde, nu? Ele sunt făcute pentru fluidizarea traficului în zone unde sunt puţini pietoni şi multe maşini. Semafoarele puse în România sunt rele şi răzbunătoare. Şi îşi bat joc de oameni.

Să presupunem că semaforul e verde pentru pietoni. Trec pietonii. Se face roşu şi pornesc maşinile. Un nene care nu se grăbea deloc apasă pe buton. Insistă. De 20 de ori. El voia neapărat să oprească maşinile, pentru că se pare că acum se grăbea. Când era verde nu, dar când trec maşinile da.

Numai că butonul ăla nu funcţionează la semafoarele din România. De ce nu? Pentru că oamenii care le-au instalat s-au prins că vor fi mereu idioţi de tipul celui de mai sus care vor încurca şi mai mult circulaţia. De asta nu se dau nici biciclete de închiriat, de aceea nu există bănci în parcuri, de aceea vânzătorii se uita la tine ca la hoţi. Pentru că au avut de-a face cu prea mulţi români proşti. Care vor să treacă strada când au ei chef şi în pasul piticului, în timp ce 10-20 maşini stau şi îi asşeaptă cuminţi. Care vor să dea găuri la 8 dimineaţa duminica, că nu e oră de odihnă. Care vor să parcheze în faţa locului unde au treabă, nu 200m mai încolo, unde există o parcare. Care vor să aibă copii educaţi, dar de către alţii…

La fel se întâmplă şi cu butoanele roşii din autobuze. Care sunt pentru urgenţe. Cele verzi sunt pentru deschis uşa. Roşu stop, verde deschis. Aţi zice că e uşor. Nu e. De aceea, când chiar există o urgenţă, şoferii nu opresc pentru că s-au obişnuit ca butonul să fie mereu apăsat de idioţi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

24 comentarii

  1. Ba merg butoanele insa sunt calculate ca in cel mai rau caz(multi pietoni) sa scoata un timp de semafor normal, singura diferenta este atunci cand trece un pieton la jumatate de ora fiinca semaforul va sta vrede pt masini in acasa jum de ora.

    00
  2. N-ai cu cine dom’ne, n-ai cu cine. Astia sunt unii romani si nu ai ce sa le faci. Nu ai cum sa reeduci un om de 40-50 ani fara sa fi radical. Ori o faci cu forta ori ai grija ca generatia urmatoare sa aibe reguli de conduita in societate.

    00
  3. O mica corectie: semafoarele respective functioneaza in multe locuri si functioneaza un pic altfel decat le descrii tu. Un semafor cu buton se va face verde pentru pietoni doar la apasarea butonului. Odata ce a trecut pe verde pietonii au un numar de secunde pentru a putea trece. Dupa ce semaforul trece inapoi pe rosu trebuie sa treaca un anumit timp (de obicei 90 de secunde) pana semaforul va putea fi din nou verde pentru pietoni. Degeaba apesi in perioada respectiva pentru ca va fi rosu pana nu trece timpul alocat autoturismelor.

    00
  4. ai uitat de alarma din garniturile noi de metrou. era o nebunie la inceput. Multi apasau din teribilism apoi se faceau mici cand mecanicul ii intreba de ce au actionat semnalul de alarma.
    Cu bicicletele… nu generaliza, s-a redeschis centrul de inchirieri de la Facultatea de Drept. Si chiar nu duc lipsa de clienti

    00
  5. niste pasaje pentru pieton(t)i ar rezolva multe probleme (pasaje aeriane, mult mai usor de facut decat cele subterane).

    00
  6. nu pot sa cred! mai vali… erai azi pe la 14 in zona militari cumva?:))) pe la tudor vladimirescu? ca parca vorbesti de acelasi idiot caruia i-am zis ” vedeti ca daca apasati de 1000 de ori nu se face verde mai repede, cel mult va descarcati nervii”. omul apasa nevrotic pe buton, exact dupa ce se facuse rosu pt pietoni. mai avea putin si se suia pe semafor. daca nu m-ar irita f tare dobitocenia unora, as trece mai departe, dar azi nu m-am putut abtine….

    00
  7. Stii ce e trist? Noi, astia prosti, stim sa ne purtam mai bine cand plecam din tara. Ne decurcam cu butonul de la semafor si cu multe alte chestii din apanajul civilizatiei. Oare prostia romanilor tine strict de Romania?

    00
  8. Cred ca butoanele rosii din autobuz au alt scop. Il anunti pe sofer ca vrei sa cobori la statia urmatoare ca sa opreasca. De asta exista si afisajul de deasupra soferului, la vedere, pentru toti, ca sa vezi daca a cerut cineva oprirea.
    Ce-i drept, la noi si-ar avea rostu numai seara cand statiile sunt goale si sunt putini oameni in autobuz ca in rest oricum opreste soferul in toate statiile.

    00
  9. Apasarea butonului nu face semaforul imediat verde, oricum. Daca a fost verde si e apasat din nou, are un timp minim in care trec masinile. Si timpul asta nu e mic deloc.

    00
  10. Da chiar mi s-a intamplat recent, fiind langa semafor cu un prieten iar el imi spune „Apasa odata pe ala sa trecem” si din „reflex” la rugamintea prietenului am dat sa apas … si ii spun prietenului „Apas degeaba ca sunt wireless” … cred ca va dati seama la ce ma refel, erau taiate firele :)).
    Dar cred ca este cel mai bine asa fiindca romanii inca nu sunt facuti sa astepte sa aiba un bun spirit si sa fie total sociabili.Romanul „functioneaza” dupa conceptul „De ce sa astept eu cad poate astepta el”.

    00
  11. Hm, sa nu dramatizam prea mult, si pe alte meleaguri oamenii tot oamenii raman, asa ca as inlocui termenul de „roman” din post cu… om, nu stiu 🙂 Desigur, nu-i buna generalizarea asta…

    00
  12. @meda daca il lasa-i pe idiot in pace.. 😀

    00
  13. Sunt butoane in autobuz pentru a sesiza soferul ca exista un pasager care doreste sa coboare la urmatoarea statie si sunt rosii, si nu-s pentru urgenta, sunt si alea, dar mai pe sus pe undeva.

    00
  14. Nu contest ca sunt multi prosti insa vezi tu si in Paris se apasa pe buton imediat cu ajungeai la semafor si la cati turisti sunt acolo crede-ma ca ar fi circulat masinile numai noaptea.Exista un sistem, mai destept decat tine, care face ca la semafoarele astea sa apesi pe buton si sa treaca niste secunde pana se schimba culoarea, secunde care incep sa se cronometreze de la primul apasat si in functie de celelalte semafoare .Daca tu apesi si treci pe verde deci la masini e rosu si la strada cu care se intersecteaza cea pe care mergi tu e tot rosu la masini, cand i se face verde celui pe care l-a oprit butonul tau s-ar face si la ceilalti si astfel s-ar trosni.
    La noi nu merg butoanele alea pt ca nu exista tocmai acest sistem computerizat de calculare a tuturor semafoarelor din intersectie pt ca altfel nu se mai fluidizeaza nimic.

    00
  15. eu cred ca zoso are dreptate si ca butoanele astea chiar nu functioneaza. Si se demonstreaza chestia asta foarte bine noaptea, cand nu e nici picior de pieton, dar masinile au rosu. Poate nu chiar toate, dar eu cred ca majoritatea nu functioneaza

    00
  16. Din cate stiu, autobuzele din Bucuresti (Mercedes Citaro alea) sunt produse in Germania iar butonul de stop ar avea rostul anuntarii soferului ca trebuie sa opreasca la statia urmatoare. Care e rostul ca autobuzul sa opreasca intr-o statie in care nu e nimeni si nici nu coboara nimeni? Bineinteles, RATB-ul a avut grija sa nu promoveze ideea aceasta pentru ca ar fi tembelii care nu vor apasa pe buton si apoi se vor lua de soferi ca nu au oprit in statie.

    00
  17. butonul de stop la semafor de catre pietonu nu se opreste niciodata instant, nicaieri. sunt temporizate in asa fel incat sa fie cat de cat traficul okay, si sa dea timp masinilor sa treaca. atunci cand mai apasa cate un nene de 20 ori pe buton, fiti buni si dati-l cu capul de stalp.

    00
  18. pe kiseleff si pe dimitrie cantemir culmea, chiar functioneaza butoanele alea, cu diferenta de 1 minut :D)

    00
  19. „There are (only) two types of pedestrians: the quick and the dead.”

    00
  20. Asta mi-aduce aminte de fosta cladire in care lucram la ultimul etaj. Cei de la etajele intermediare apasau mereu ambele butoane de chemare a liftului (sus/jos). Asa ca zi de zi ma chinuiam sa le explic ca fiecare buton ii spune liftului unde vor sa mearga, iar apasand ambele butoane nu fac decat ca liftul sa faca o oprire in plus la etajul lor si sa se plimbe cu mine cateva etaje in sus. Degeaba.

    00
  21. e romania .. iar butoanele … cum zicea Esca .. se …..

    00
  22. Asa vorbeai si cand nu aveai masina?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.