Obsesia pentru locuri de parcare…

Cred că există o obsesie a primarilor din București legată de locurile de parcare. Unii sunt atât de obsedați, că nu creează niciunul, alții sunt atât de obsedați, că ar face locuri de parcare și-n mijlocul parcului. Și aici ajungem la o chestie care pe mine, unul, mă enervează. Fiți atenți la pozele astea două.

Trotuarul ăla e pe Calea Văcărești, undeva înainte de Sun Plaza, peste drum. Deși pare că există suficiente locuri de parcare în zonă, șefu’ la sectoru’ patru s-a gândit să mai facă unele. Ceea ce, în teorie, n-ar fi un lucru rău, dar în practică, un trotuar de vreo 5 metri lățime a fost redus la un metru. Efectiv, n-au loc două persoane cu cărucioare de copii pe-acolo.

Or, eu nu pricep o chestie: există bulevarde în sectorul 4 unde s-au făcut locuri de parcare fie pe prima bandă, fie s-a luat din trotuar, dar sunt în „șir indian” (nu știu cum se cheamă). Eh, pe asta, au făcut-o în spic. Și aici îmi scapă logica: dacă poți să faci locuri de parcare „pe lung”, de ce ai sacrifica din spațiul pentru pietoni?

Sigur, vrei să fie cât mai multe, dar… sunt foarte multe și stau nefolosite 1. din cauză că există destule locuri în zonă și 2. sunt cu plată. Sigur, costă 1 leu/2 ore (nu în toate zonele, la Tineretului e mai scump, de exemplu), dar tot goale stau. Și, cum ziceam, n-au loc două cărucioare de copii.

PS: Mi se pare destul de deșteaptă ideea PS4 legată de parcările de la șosea pe bani, ce lipsește însă e posibilitatea de a cumpăra un permis săptămânal sau lunar. Mă rog, au o chestie pentru niște parcări amenajate, dar nu și pentru parcarea pe stradă, tre’ să dai sms-uri în fiecare zi când e mai simplu să plătești 150 lei pentru o lună întreagă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

126 comentarii

  1. Aia nu…, aia nu…

    00
    • Solutia cea mai sanatoasa este ca pe Bd. Unirii, bretele cu parcari in spic paralele cu bulevardul, umbrite de copaci si cu spatiu pietonal. Chiar daca intrau pe spatiul verde al blocurilor, nu incapeau doua parcari pe bretea si ar fi fost un pic mai ingust spatiul pietonal, dar tot era o solutie mai buna.

      Parcarile in spic din care se iese cu spatele pe ditamai bulevardul circulat sunt o tampenie enorma.

      00
    • @Vlad: Unirii e un caz special în sensul că a fost proiectat ca bulevard extra lat și cu pietonale la fel de late, a fost visul lui Ceaușescu de a avea propriul Champs-Élysées, e așa „din fabricație”, de aia s-a putut găsi soluția asta. Încearcă să faci asta pe Mihai Bravu sau pe Ștefan cel Mare, mult noroc :)

    • Sunt bulevarde unde se poate si unde nu. Pe Vacaresti se putea, la fel si pe Tineretului; poate si pe Nerva Traian si Mircea Voda. Pe Mihai Bravu, Stefan cel Mare si Pantelimon se poate face doar pe o parte, din pacate nu merge nici o solutie subterana ca pe Decebal, din cauza metroului.

      00
    • Hacking first comment for visibility: poti plati un abonament de 60 de lei pe luna / auto si poti parca pe alea de pe blvd fara sa mai dai sms doar ca asta functioneaza doar in sector 4 nu in tot bucurestiul … ceea ce mi se pare extrem de cretin ca sistem.

      00
    • sorin paslaru asta e cam dobitoc.

      daca vrea sa dea in negoita sa dea, sunt primul care sa il sustin, dar sa nu o faca aruncand cacat ci luandu-se de chestiile reale.

      „politia locala tocmai a primit un nou sediu, in locul unei scoli”. sugi pula paslarule. sediul politiei locale e acolo de cle putin 3 ani. inainte de asta a fost acolo „scoala 69”, nu nu e nici un apropos, pur si simplu asta era numarul scolii cand acestea erau numerotate, leonardo da vinci de asemenea mentionata era 75. aceasta a fost desfiintata cu aproape 30 de ani in urma, a devenit scoala ajutatoare, in lipsa de clienti a devenit scoala profesionala si apoi liceul industrial de sticlarie. care avea asa de multi clienti ca era pustiu. a fost desfiintat si asta si spatiul si cladirile au ramas in paragina cativa ani pana s-a mutat politia locala acolo. nu zic acum ca asta era cea mai buna utilizare dar decat nimic….

      la fel cu primaria. respectiva scoala cadea pe copii, era si inchisa de ceva vreme excat din motivele astea. si liceul de informatica de vizavi exact la fel.

      saormeria si mcdonalds-ul sunt acolo de mai mult timp de cat pot sa imi amintesc, n are legatura negoita cu ele.

      si vai… reasfalteaza niste parcari… pe bune? hai sa facem loc mamicilor. pacat numai ca mamicile vor disparea exact o data cu locurile de parcare.

      vrei sa dai in negoita? da gogule, da in blocurile alea de cacat care nu respecta nici o lege si nici un plan urbanistic, da in el cand acorda autorizatii de ocnstructie pe spaga, da in el pentru borduriada, da in el, daca ai coaie, pe afacerile conexe. nu scoate la inaintare „mamicile” si reabilitarea unor maghernite.

      00
  2. Eu am sa imi vand masina pentru ca efectiv nu prea am unde sa o tin. Acum sta intrun garaj inchiriat, dar nu sunt bogat sa platesc pentru un garaj la infinit. Stau la bloc si pana imi voi cumpara o casa sau ceva, mai trec ani buni.

    00
    • Eu am o curiozitate: ai cumparat intai masina sau apartamentul?

      00
    • Sunt 3 scari de bloc a cate 44 de apartamente fiecare. Hai ca nu are masina fiecare apartament, dar 100 de masini tot se aduna. Acum spune tu unde parchezi toate masinile astea. Sa nu mai zic ca unii au copii majori si traiesc si ei cu parintii. Daca o familie are 2 copii si fiecare membru are masina lui, se aduna.

      00
    • Vlad a întrebat altceva.

      00
    • Curiosilor, poate nu s-a mutat ieri la bloc.
      Acum douazeci de ani nu era o problema mare un loc de parcare. Azi unii au masini personale si masini de serviciu.
      Eu imi amintesc ca in copilarie jucam fotbal in spatele blocului si nu era nicio masina pe trotuar, acum e plin, nu poti sa folosessti trotuarul ca pieton.

      00
    • Acum spune tu unde parchezi toate masinile astea

      @Playactiv, de ce crezi ca e responsabilitatea mea sa va parchez eu masinile?

      Inteleg ca poti ajunge in scenariul de nu avea unde sa-ti parchezi masina sau a constata ca e prea scump si nu merita, voiam sa stiu doar cum s-a intamplat, apoi putem discuta de ce.

      @CatalinR, erau probleme si acum 20 de ani, in multe zone. Dar oamenii mai parcau pe un loc viran (unii isi faceau si garaje, chiar si cu autorizatie), mai blocau o banda, un trotuar. S-au terminat optiunile gratis, oamenii trebuie sa constientizeze ca e un cost suplimentar pe care sa-l ia in calcul. Sau sa renunte la masina, daca nu au nevoie de ea.

      00
    • @Vlad nu a zis nimeni ca vrea gratis, oamenii vor locuri de parcare si nu sunt!
      Cum s-a spus mai devreme, si la mine sunt trei scari a cate 44 apartamente fiecare si sunt 13 locuri de parcare.
      Cred ca toata lumea isi ia o masina ca sa o foloseasca, nu sa o tina doar in parcare.
      Puteai sa spui ceva de primarul gospodar, statul paralel, etc.. dar nu sa dam foc campiilor si sa ne mutam cu totii in munti, ca si acolo o sa se aglomereze.

      00
    • Nu inteleg de ce l-ati atacat pe @Playactiv. Omul a constatat ca il costa prea mult locul de parcare si a decis ca isi va vinde masina. Adica nu a stat sa urle ca trebuie sa ii puna Primaria la dispozitie un spatiu special.

      00
    • @CatalinR:

      nu a zis nimeni ca vrea gratis

      Pai primul mesaj continea:

      nu sunt bogat sa platesc pentru un garaj la infinit

      @AndreiG, nu l-am atacat, sunt de acord cu primul lui mesaj, cred ca e o alegere buna sa o vanda daca nu o foloseste suficient incat sa merite sa plateasca garaj/parcare. Cu al doilea mesaj deja nu mai sunt de acord pentru ca miroase a „sa se faca/sa se dea”.

      Eram chiar curios daca avea masina cand a luat apartamentul si s-a bazat ca se „descurca” cu parcatul (multi am facut asta, inclusiv eu) sau a cumparat-o dupa si nu si-a dat seama (mi s-a intamplat si scenariul acesta), nu-l judecam.

      Ideea este ca din ambele situatii se poate invata ceva, daca vrei. Iar decizia de a cumpara o masina sau un apartament, fara loc de parcare, trebuie sa fie una asumata.

      Eu am cautat cativa ani un apartament mai mare, mai aproape de parc, mai nou si mai bine construit decat cel in care stateam, cu loc de parcare. Pana la urma am ales sa ma mut „la porumb”, la casa.

      00
    • vorbim ca sa ne aflam in treaba. in bucuresti esti mort fara masina. atat ne frecam ca vai bio, vai electrice, vai transport in comun si pe partea ailalta metrorex a marit timpii intre garnituri pt ca nu stiu ce datorii are ministerul sau pmb catre firma de face service.
      deci noi ne dam cu curul de pamant, impreuna cu pmb, dar pe partea ailalta ei nu fac nimic. multumesc.
      e o adevarata placere la 40grd sa mergi cu ratb. efectiv este infect in ratb: pute si ti-e sila sa te atingi de ceva ca e totul slinos. o sa renuntam la masini cand o sa fie conditii macar decente de transport. pana atunci legea junglei.

      00
    • @maxp: da ma, sigur, esti mort in capitala fara masina. Daca iti curge scuipat din gura si te incalti cu fesul, da, esti mort. Altfel, in locul unde ai un mega image sau profi la scara de bloc, un easybox la scara de bloc, trotinete electrice, tramvaie, metrou, taxi, bolt, uber mortii lor ca am obosit cat am scris, sigur esti mort fara masina.

      Hai sa iti zic eu cum se traduce asta: deci eu, mare bastan cu opel TDI, care am plans o luna atunci cand s-au scumpit parcarile de resedinta de la 80 de lei la 600 de lei (PE AN :))), eu nu ma inghesui cu sarantocii in metrou sau stb, nu o iau pe jos sau cu alte mijloace eco ca toti pisatii de hispteri, nici nu merg cu taxi si uber ca de banii aia bag ceva la superbet. Eu merg cu masina, altfel sunt mort. Mort mort.

      00
    • platesc parcarea 450lei/luna si as plati si 2000lei/luna.
      pt trotinete si biciclete nu avem infrastructura in bucuresti, deci nu merci.
      bolt/uber au ajuns la fel de jegoase ca orice taxi nespalat. ultima experienta cu uber a fost o masina programata la 4 dimineata pt aeroport, la 3:50 eram jos, la 3:55 mi-a venit mesaj ca sorry no drivers available. panica. am luat masina si am parcat in parcarile alea prv de pe langa aeroport.
      ratb/metrou stai ca sardina, mori de cald si as da oricat la parcare numai sa nu imi fie sila in autobuz, sa nu-mi tuseasca toti in fata, sa nu transpir ca porcu pana la destinatie, sa nu aud toate manelele pe telefon si injuraturile samd.
      este un confort pe care mi-l permit si nu voi renunta la el decat cand va deveni prohibitiv pt mine.
      nu apreciez nici Profi iar de cumparaturi in general apelez la bringo si nici traficul nu mi se pare atat de rahat, inca. nu e la nivelul de dinainte de criza din 2008 cand prindeai o intersectie mare de 2-3x. nici unul dn drumurile mele frecvent nu iese mai rapid cu ratb/metrou, inca…

      00
    • Playactiv, tot nu ai răspuns la întrebarea inițială a lui Vlad. Între timp s-au agitat alții în numele tău. Nu te judec în niciun fel pe baza răspunsului, doar sunt curios.

      00
  3. problema mare e ca masinile vor parca pana ajung cu rotile la acea bordura, din trotuarul de un metru mai fiind mancat inca jumatate de metru cat are botul/fundul masinii. Am mai observat o chestie in ultima perioada, in mare pe bulevardele late, timpii de verde la semaforizare la pietoni nu permit unor tineri care traverseaza intr-un pas normal sa parcurga toata trecerea, batrani sau oameni cu bagaje/carucioare/handicap nu au nici o sansa – banuiesc ca asa s-a optimizat traficul pentru masini. Eu stiu ca in alte parti orasul le este redat oamenilor, nu luat prin masuri ca cele de mai sus.

    00
    • Am vrut să scriu și asta, da’ am uitat. Exact, aia e încă o problemă. Și amuzant e cînd parchează acolo cîte-o dubă, care ia și mai mult spațiu.

    • Daca nu sunt masini cu roata la bordura, atunci sunt bolarzi. Pe trotuarele alea se merge in sir indian.

      00
    • Prin h ele tari, timpul scurt de verde pietoni e cv normal.
      Se traverseaza vioi strada, iar dc sanatatea nu permite, soferii asteapta sa treci.

      La noi ar fi foarte multe locuri ajutate daca s-ar pune semafoare cu buton, care ar dura putin!

      Asta insemna optimizare!

      00
    • NOU
      #25

      @Bogumil, optimizare ar fi o limita de 30km/h in tot orasul. Apoi benzi de bicicleta si trotuare adaptate pt carucioare.

      00
    • @alexnicolae, asta nu ar fi optimizare, ar fi o transformare totala a traficului. Acest lucru nu se poate face peste noapte si mai ales nu se poate face fara implementarea altor masuri complementare.

      00
  4. Stai să vezi când vei observa parcajele ADP amenajate pe trotuare

    00
  5. PS4 […] lipsește însă e posibilitatea de a cumpăra un permis săptămânal sau lunar.

    Nu lipseste. Iti fac screenshot la abonament, sau, daca ai treaba cu sentorul 4, instaleaza aplicatia lor de mobil. E utila.
    Abonamentul pentru parcarile stradale cu tarif orar costa 60 lei/luna si este valabil pentru locurile „verzi” pe principiul „daca gasesti liber” (in general gasesc la <500-700m de bloc la prima sau a doua tură).
    Abonamentul este per zona/bulevard si sutn disponibile abonamente in marja 30% din locurile construite. Am reminder pus pe intai ale luni sa intru sa il reinnoiesc, dupa ce acum 2-3 luni mi-am adus aminte abia pe 5 si nu am mai gasit abonamente.

    Personal sunt multumit, neavand loc de parcare rezidential este complicata situatia cu parcarea.

    00
    • Acu’ vreo două luni, nu se putea, cel puțin nu în zona în care locuim noi.

    • mai exact pe acest link: https://publice.mobilitateurbana4.ro/ poti solicita abonament pentru orice parcare publica de pe raza S4.

      Spatiu mic pe Vacaresti era si inainte acum doar au trasat locurile de parcare si adus niste borduri, eternele borduri . Sos Oltenitei este o alta poveste si acolo sunt niste lucrari cel putin curioase. Acolo se lucreaza inca din februarie si nu au terminat.

      00
    • Eu când am trecut prin Sector 4 n-am găsit să plătesc mai multe zile în Aplicație.

      Pentru cei care nu știu, în Sector 4, parcarea pe stradă este gratuită de la 18:00 la 8:00, plătești pentru 08:00 – 18:00.

      Faza e că în aplicația aia a lor nu ai cum să plătești pentru ziua următoare.

      Deci trebuie să astepți să se facă ora 00:01 ca să poți plăti pentru intervalul orar 08:00 – 18:00…

    • Nici in TPark, aplicatia folosita prin cercurile mele de cunostinte, nu se poate plati incepand de la o anume ora. Platesti, de atunci curge timpul.

      00
    • Cea mai buna chestia aia cu locurile verzi facuta de babaluta, mcar de l-ar copia si alti primari

      00
    • La maxim ma enervează și pe mine ca nu pot plăti de la o ora anume. Mai vin acasa seara, nu găsesc loc de parcare pe strada, parchez la bulevard, când e gratuit, trebuie sa ma trezesc la 08 a doua zi sa plătesc. Not good

      00
    • Lucian:

      Acest loc de parcare este destinat parcarii pe tarif orar si nu permite abonare. Pentru a solicita un loc de parcare cu abonament, va rugam selectati un loc disponibil (marcat cu verde).

      Ce visezi?

    • Daca apesi pe un loc de parcarea din zona verde o sa ai posibilitatea de a face un abonament lunar. Dar momentan nu se mai pot face, s-a epuizat numarul celor disponibile.

      00
  6. Romanii (deci și bucureștenii 😀) sunt cam taranoi și saraci…astfel, pt ei, autoturismul e un bun de care sunt foarte atașati și cu care de multe ori își expun presupusa realizare în viață…dar fiind taranoi, nu prea concep sa plătească parcare pt acest bun…paradox 😀…de aceea suedejii care fac reshitentiale la bucale nu prea mai fac locuri de parcare desi ar trebui câte unul per apartament…pt ca știu ca meltenii nu vor sa dea bani sa le cumpere și ca bugetarii din primării sunt avizi de spaghelnita…iar primarii de sector cu implant de par (neacoita și balutza) dau prostanului ce vrea pt a fi realeși și da tunuri de meleoane în continuare : parcari ieftine (ca și 100 euro pe an e pomana) , floricele și polistiren pe ghetouri…here comes also firea again ! Tanganica !

    00
    • Sigur, doar romanii sunt taranoi si noi singuri ducem in spate o industrie auto de miliarde la nivel global. Noroc cu brandurile de automobile ca au piata de desfacere in Romania, ca altfel erau falimentare.

      In alta ordine de idei, asa frumos vorbesti de Bucuresti ca nu poti fi decat din Cluj, nu?

      00
    • Din partea mamei sunt bucureștean la a patra generație…dar nu ma mândresc cu asta…e un jeg de oraș, din ce în ce mai ghetoitizat, spre bangalorele din tara natala a strămoșilor ‘investitorilor’ imobiliari de azi , din el…du-te si vezi cum s-a extins spre Popesti, Autostrada Soarelui…cand chiar primarul de sector face blocuri…despre ce mai vorbim ?

      00
    • @car
      tot bucurestean aici, dar nu de patru generatii, doar de trei
      Daca tot te lauzi cu asta sti prea bine de ce s-a imputit orasul, nu ca ar fi fost vreo splendoare inainte.
      S-a construit haotic pentru ca… pam-pam… cerere.
      Cererea a aparut din doua motive:
      1. spor natural
      2. migratie

      Cand am intrat la facultate acum aproape 20 de ani, din 100 de oameni in serie, 14 eram din bucuresti. Restul, de prin toata tara. Cel putin trei sferturi din cei 86, au ramas aici pentru ca economia in orasul de unde veneau nu le putea oferi locuri de munca, dezvoltare etc. Ceilalti s-au cam carat din tara.
      Inainte (nu ca laud sistemul, departe de asta) dupa facultate erau imprastiati prin toata tara si in toate orasele era cate ceva, o fabrica, o chestie. Acum nu mai e. De ce, nu discutam acum, o luam ca atare.
      Sa fim seriosi, daca esti un tanar din… iau si eu un oras la intamplare… Bals, ce poti sa faci in orasul ala? Pleci intr-un oras mai mare. Si asa sunt multe orase.
      Bucurestiul s-a dezvoltat fortat in ultimii 30 de ani datorita migratiei in special. De aici au rezultat: constructii noi (atat pe verticala cat si extindere in imprejurimi), mult mai multe masini noi (cred ca un sfert din masinile de prin bucuresti au numere de provincie), presiune pe mijloacele de transport in comun, gunoaiele rezultate etc, etc, etc.
      Si intr-un oras dezvoltat haotic in care fiecare face ce-l taie capul, cam cum crezi ca va arata rezultatul? Primarii au fost o gluma proasta pana acum. Management de oras, zero, strategie, lipsa. Iar dpdv al guvernarii, atragerea de investitii, dezvoltarea altor zone ale tarii a lipsit iarasi cu desavarsire.
      Si in toata lipsa asta de, hai sa o numim conducere, fiecare si-a vazut interesul. Si-au pus aer conditionat, si-au luat 3 masini ca au putut, le-au parcat unde au avut chef ca nici naiba nu a pus legea in aplicare, au daramat peretii in apartamente, chit ca erau de rezistenta etc etc.

      Ca o concluzie, nu am una, doar constat.
      Si doar ca o dovada, uite Clujul. L-am vizitat prin 2005 si era un oras ok, chiar mi-a placut. Acum, nu mersi. Victima propriului succes. Au fugit toti la Cluj ca la pomul laudat.

      00
    • ‘Primarii au fost o gluma proasta pana acum’ ….cine i-o fi ales ? Culmea e ca nici acum, când orice prostan poate face un citybreak intr-un oraș civilizat din Vest, nu se înțelege ce se vede pe acolo…poze pe Insta, feisbuci și ne întoarcem la ghetou la noi…sa nu mai votam melteni corupti ? neh, pai astia ne lasă să facem ce vrem…Feri,feri,fericire !

      00
    • @car:
      oare ce primari au ales locuitorii cu cel mai mare numar de bugetari pe metru patrat?

      asta peste ponderea uzuala a partidelor. sincer si acum sunt surprins ca nu a iesit firea pentru inca un mandat, dar sunt relaxat ca il ia pe urmatorul. festivalul pasarea maiastra revine.

      00
    • @car
      iar se arunca in discutie marota cu bucurestenii care aleg primari prosti. Bucurestenii au facut ce face toata populatia tarii, incearca sa aleaga cel mai mic rau din ce se ofera.
      Daca nu ma insel au votat dreapta 15 ani pana sa ajunga „ciuma rosie” la butoane.
      Probabil singurul primar care a produs efecte vizibile a fost Traian Basescu.

      00
    • @Cristi
      ca sa-ti raspund la intrebare, in ’92 bucurestenii au ales opozitia de dreapta in loc de FSN, asa a aparut Crin Halaicu. In ’96 a iesit Victor Ciorbea, un fel de Nicusor Dan avant la lettre, candidatul CDR, urmat de Viorel Lis. Vin la rand Traian Basescu si Adriean Videanu pentru ca in 2008 Sorin Oprescu sa castige primaria pentru PSD.
      Cred ca bucurestenii au incercat cam toate variantele posibile, mai putin candidatul partidului ecologist, agrarienii, alde Dumitru Pelican si alti ticniti.

      00
    • Mie imi plac discutiile astea in care se spune ca bucurestenii sunt obsedati de masini. Doar ca toata lumea ignora statisticile oficiale care arata ca la numarul de masini/cap de locuitor suntem sub media oraselor mari din Europa.

      Problema la noi nu este ca avem prea multe masini pentru numarul de locuitori, este ca orasul a devenit prea aglomerat, ca s-au mutat aici toti cei care nu aveau nici o oportunitate in orasele lor.

      Plus ca oricat am injura primarii din Bucuresti, o mare parte din responsabilitatea pentru aglomeratia creata revine primarilor din Ilfov. Acolo unde s-au dat aprobari pentru zeci de cartiere rezidentiale, dar fara sa se construiasca si gradinite, scoli, spitale. Si atunci singura optiune a locuitorilor este sa-si plimbe copii pana la scolile din Bucuresti.

      00
    • Ce Ilfov,mai du-te in partea de est a sectorului 3….inainte de sordan, a dat neacoita autorizații pt blocuri din ce în ce mai mari…a venit covid, au crescut preturile materialelor, și investitorii nu mai au bani sa le termine..si ai in oras mastodonti neterminati de tzaspe etaje, printre blocuri comuniste de 4 etaje…
      Putin și mai in est, unde a construit și el cu fracsu, sunt zeci de blocuri noi, dar drumurile sunt cele vechi de pe fostele terenuri agricole…iti dai seama ce e acolo dimineața si seara când pleaca/vin cu mașinile cei care au luat acolo (ca e mai ieftin)….

      00
    • @Andrei G, poți să indici sursa acelor statistici? pentru că bagi o dezinformare

      în București avem 1,4 milioane de mașini la 2 milioane de locuitori, dacă punem și ilfovul avem peste 2 milioane de mașini la ~3 milioane de locuitori, deci undeva între 0,67 și 0,7

      asta în timp ce Parisul, spre ex, are o rată de car ownership de sub 0,5 (440 mașini la mia de locuitori). nici o altă capitală europeană nu depășește acest indice, unele chiar au sub 300 la mia de locuitori

      și pt cine zice că nu se poate, se poate, cu primari determinați care gândesc normal, în spiritul îmbunătățirii calității vieții, nu invers ca Băluță & Negoiță:
      https://www.nytimes.com/2019/10/05/world/europe/paris-anne-hildago-green-city-climate-change.html
      https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-01-19/how-paris-shifted-away-from-the-car

      noi menținem cercul vicios
      motorizare în creștere – toți cumpără mașini – urban sprawl – transport public nu e capabil să preia suburbii – deficit transport public – lipsă investiții – transport public neatractiv – toți cumpără mașini

      00
    • @car, diferenta este ca in partea de est a Sectorului 3 exista si scoli, s-au construit si foarte multe centre comerciale. Avem si linii e metrou, deci sunt mai multe optiuni pentru locuitorii de acolo decat pentru locuitorii din orasul Pantelimon de exemplu.

      00
    • „ignora statisticile oficiale care arata ca la numarul de masini/cap de locuitor suntem sub media oraselor mari din Europa”

      statistica facuta la modu: „numar de masini inmatriculate pe bucuresti/cap de locuitori inamtriculati pe bucuresti”.
      Normal ca o ignori

      00
    • @animaloo, spune-mi un oras in care ai observat tu ca sunt mai putine masini decat in Bucuresti si putem sa analizam cum stam cu densitatea de locuitori.

      00
    • Andrei G – vezi tu. Statisticile sunt bune. Cand sunt citite cum trebuie
      „Bucurestiul are o densitate mica de masini pe cap de locuitor”. Asta este o informatie teribil de irelevanta.
      1. Nu avem toate masinile inregistrate pe capul bucurestenilor. Cam ca la faza cu ”
      doar 4% dintre romani stau in chirie” ca nu au acte. Ca atare nu putem face o analiza corecta.

      2. asa cum bine ai observat si tu, nu masini/capatzana reprezinta problema ci masini/suprafata oras

      00
    • dar. sa vorbim de cifre.
      https://i.redd.it/jtk91qhgts541.jpg asta e stockholmul. Numar de masini/casa. Dupa cum observi, in interior, in city e mult sub 1. Apar mai multe de 1 in afara, unde is multe case, deci e simplu de parcat >1 masina

      Bucurestiu, statistica oficiala, zice 1.8mil locuitori la 1.5mil masini. Iarasi, o statistica putin falsa. Masinile inregistrate pe Bucuresti pot fi gasite in toata Romania (leasing) si nu toate masinile din Bucuresti sunt si inmatriculate pe Bucuresti. Iar 1.8 e la misto. Plus, ca tot tu zici: mai avem si ilfovu.

      ca idee, media ue e de 520masini la 1000 de pularai. Bucurestiu are aproape 800

      00
    • @animaloo, eu am zis ca statisticile arata cum bucurestenii sunt sub media europeana la masini pe cap de locuitor (deci nu sunt obsedati de masini asa cum se spune pe aici).
      Concluzia mea a fost ca problema de fapt este ca suntem prea multi locuitori intr-un spatiu prea mic si din cauza asta este si atat de aglomerat.

      Apoi tu ai venit sa imi spui ca nu putem sa ne luam dupa statistici, fiindca nu sunt relevante. Dar concluzia ta este aceeasi ca a mea. Ca suntem prea multi locuitori raportat la suprafata Bucurestiului.

      Deci am ajuns la aceeasi concluzie. Nu conteaza ca eu m-am uitat pe niste statistici „irelevante” sau ca tu ai facut o estimare ochiometrica.

      00
    • avem și densitate dublă de populație și nr mașini dublu pe cap de locuitor, față de alte capitale europene

      deci problema e de 4x mai gravă
      practic, pentru a avea cât de cât un oraș funcțional, din cele 1.4 milioane mașini, 1 milion trebuie să dispară. deci 1 milion de bucureșteni trebuie să renunțe la mașini.
      la 400k de mașini, ar fi un trafic omenesc

      00
    • @animaloo, eu am zis ca statisticile arata cum bucurestenii sunt sub media europeana la masini pe cap de locuitor (deci nu sunt obsedati de masini asa cum se spune pe aici).

      pai. Io tocmai ti-am aratat ca Bucurestiul are media peste media UE. Ceea ce e normal, ca toate capitalele au media peste medie :)
      Nu gasesc o statistica cu „capitale si cars/population”. Am gasit in Stockholm (cam acelasi numar de oameni). Si acolo se observa ca aia de stau in city au mult mai putine masini pe cap de locuitor decat media UE. Pentru ca e destul de dens, pula locuri de parcare. Insa, cand mergi spre periferie numarul creste. Not to mention: acolo ai masini/household nu masini/cap

      Dupa care ti-am explicat ca statisticile mint. Ca nu prea iti dau o imagine clara asupra realitatii. Parte din masinile din bucuresti nu sunt inmatriculate in bucuresti si parte din masinile inmatriculate in bucuresti nu sunt in bucuresti. Unde mai pui ca si populatia este neimatriculata in bucuresti, deci 0.8 masini/locuitor nu prea imi zici nimic, ca nu avem date reale.

      momentan avem 0.8masini/locuitor. Ceea ce este incredibil de mult

      00
    • @Andrei G evident nu @animaloo. Ca nu vorbesc cu mine. Doar dau copy paste ca retardu

      00
    • @animaloo, nu mi-ai aratat in niciun fel ca Bucurestiul are mai multe masini pe cap de locuitor decat restul capitalelor. Ai spus doar ca tu nu crezi in statistici si ai aratat de ce ar fi oarecum irelevante.

      Dar o lasam asa cum spui tu, desi eu persoanal nu am vazut un numar semnificativ de masini cu numere de provincipe pe strazile din Bucuresti. Insa cunosc o multime de persoane care nu au buletin de Bucuresti, dar locuiesc aici.

      00
    • Berlin has the lowest car ownership of any of Germany’s major cities: 350 cars per 1,000 residents
      Madrid was 518 per 1,000 inhabitants
      barcelona cam 350
      New York 539
      ––-
      bucuresti 833

      https://www.researchgate.net/figure/car-ownership-and-GDP-per-capita-in-100-metropolitan-areas-Data-from-the-Millennium_fig6_287886080

      Statisticile nu prea iti ajuta ipoteza

      00
    • dar ca idee. Cred ca te bazezi pe o statistica veche :)

      00
    • ma bag si eu in discutie, de partea lui @Andrei G: sunt convins ca fenomenul asta cu masini din provincie si persoane fara domiciliu oficial in capitala se manifesta si in alte parti din Europa, nu numai la Bucuresti. As scoate argumentul asta din conversatie.

      00
    • neputand vorbi decat despre Stockholm, as cam avea dubii. Aici cam toata lumea isi trece adresa noua, pentru ca
      1. e simplu
      2. e cam obligatoriu, ca primesti posta oficiala pe adresa ta

      Dupa care vine ideea ca masina mea nu e inregistrata pe un oras. Aia e o aberatie romaneasca pura. Poate e si in alte tari, dar tot tampenie e. Ca atare, daca io am masina, aia e inregistrata pe mine. Si pe orasu unde stau.

      00
    • @avladimir In Berlin de exemplu ai doua saptamani dupa e vii ca sa iti inregistrezi resedinta (inclusiv ca cetatean german mutat din alt oras), iar daca esti cu masina mai mult de 90 de zile in oras esti obligat sa o inmatriculezi pe Berlin. Nu faci asta, amenda. Iar resedinta e in interesul tau ca sa nu platesti taxa radio TV in alta parte, iar ca cetatean strain fara inregistrarea resedintei nu primesti numar de asigurare sociala fara care muncesti doar la negru.

      00
  7. Banu Manta(sector 1) a fost mutilat asa acum 5-6 ani. Daca treci cu un carucior in unele locuri nu are loc nici macar un om pe langa tine, nu mai vorbim de inca un carucior.
    Dar hei, bastinasii au fost multumiti ca au primit loc de parcare la scara. Si tot nu sunt destule, daca e sa ma iau dupa numarul de masini oprite pe prima banda pe avarii la cele mai amuzante ore.

    00
    • Așa este. Cred că se răsucește banul Manta în mormânt ca titirezul când vede ce s-a ales de bulevardul care-i poartă numele

      00
    • @Sorin, daca te plimbi cu caruciorul pe acolo, presupun ca locuiesti in zona. Tu unde iti parchezi masina?

      00
    • @Andrei: Stau cam la 1 km de Banu Manta, ba chiar in alt sector. Sper totusi ca am voie sa ma plimb pe acolo si in conditiile astea.
      Masina e parcata pe locul de parcare cumparat cu o suma obscena de la dezvoltatorul care a facut 200 de apartamente si 100 de locuri, si inca mai are vreo 10 locuri pe numele lui.
      Ma plimb cu caruciorul ca sa fac miscare, si ca sa nu caut loc de parcare langa parc. As lua-o pe alta ruta, dar Banu Manta e singura strada din zona unde exista totusi un trotuar fara masini pe el.

      00
  8. Importat să ai loc cu trotineta pe acolo. /s

    00
  9. Nevasta mea folosește un scuter electric de genul ăsta: https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/w6yvtqbrfxej-RO/image;s=1000×700 pentru deplasare. Acest lucru îi permite să ducă o viață normală, și-a dus copilul la grădiniță, la școală, peste tot, intră în supermarket și-și face cumpărăturile etc.
    Circulația în București este un adevărată aventură uneori. :)

    00
    • Copilul a fost pus în coșul din fata?

      00
    • Oare din toti imbecilii care ti-au dat manute jos si mosOpinca cu gluma lui de cacat, cati s-or fi prins ca nu foloseste scuterul ala de placere.

      00
    • As arata comentariul asta tuturor celor care cred ca avem nevoie de locuri de parcare mai mult decat avem nevoie de piste de biciclete si de trotuare civilizate.

      00
  10. Mie raspunsul la intrebare mi se pare simplu, o zona cu mall e fix locul in care sa vrei sa inghesui cat mai multe locuri de parcare. Nu ca i-as suspecta de gandire pe termen lung, dar intr-un an doi o sa se taxeze totul si fix locurile astea o sa devina atractive.

    Iar pt discutia generala despre parcari din comentarii, as zice ca trebuie sa tine cont de contextul „de marketing”.

    1. Aparent cererea de parcari e mai mare decat aia de trotuare sau treceri de pietoni decente. Mă astept ca petitiile cu „Nu am unde să parchez” sa fie mai multe decat alea cu „Nu am loc cu caruciorul”. Poate pentru ca
    1.1. Raspunsul la nevoie e pe termen mai lung. Ai masina toată viata, copil mic ai cativa ani.

    2. E mai vizibil. Altfel zice lumea „uite dom’ne, s-a făcut ceva”.

    3. Rata de profit mai buna. Altfel furi de la asfalt-borduri-conexe.

    Ca sa nu divagam aiurea, asta e doar felul in care îmi explic eu deciziile autoritatilor, nu vreo pledoarie pt masina versus carucior.

    00
    • Nu cred ca are legatura cu mall-ul. Ala are parcarea lui subterana.
      Are strict legatura cu un bulevard mare cu blocuri de 10 etaje pe ambele parti. La fiecare scara de bloc cu 10 etaj sunt minim vreo 44 de locuinte, mai mici sau mai mari, si probabil, jumatate au masini. Deci 20+ de masini pe fiecare scara de bloc. Mai departe e doar tetris, cum le potrivesti.

      00
    • Poate. As zice ca are, totusi – alveolele alea din dreptul mallului sunt mereu bucsite. Iar zona va continua sa se dezvolte cu spatii comerciale, teoretic. Adica nu iei in calcul doar mallul, ci si chestii indirecte. Asta apropos de cerere :)

      Also ca notă, parcarea aia de la mall deja s-a umplut de cateva ori la diverse sărbători.

      00
    • @Cristi, esti optimist cand spui ca la fiecare bloc de 44 de apartamente sunt cate 20 de masini. Eu cred ca sunt mult mai multe pentru ca, desi unii nu au masina, sunt multi care au cate doua masini (sau chiar trei). Eu as merge pe ideea ca la fiecare bloc sunt cate 40-50 de masini.

      00
  11. Alte orașe din vest desființează parcări publice, lăbuță face unele noi

    Cum reușim noi să gândim invers decât lumea civilizată!?!?

    00
    • Pai lumea civilizata a investit in transport public dupa ce au trecut prin ce trecem noi acum. Doar ca ei au trecut prin asta acum 50 de ani.

      Noi inca suntem in punctul in care mai toti romanii vad o masina personala ca pe un avantaj pentru ca sunt multe limite de mobilitate.

      Inclusiv in capitala unde metroul a devenit, de vreo 3 ani, impractic la orele de varf, cu scene ca in Tokyo. Mai lipsesc doar angajatii de pe peron care sa-i indese pe calatori in garnituri.

      00
  12. Intr-adevar in sectorul 4, s-a pus accent in ultimii ani pe amenajarea parcarilor, schimbarea bordurilor, realizarea de pasaje (pasajul Europa Libera, pasaj centura Soseaua Berceni etc), crearea statiei de metrou Tudor Arghezi, toate acestea sustinand interesele imobiliare.
    Exemplul cu Calea Vacaresti este unul cam prost ales, tinand cont ca trotuarul acela are o latime de 1 metru inca din perioada 2010-2011 (a se vedea Google Maps).
    Un exemplu corect este cel prezentat de PRO in https://stirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/sectorul-4-al-capitalei-sufocat-de-masini-lipsa-locurilor-de-parcare-naste-situatii-hilare.html. Se pare ca trotuarul nu este desfiintat, a se vedea minutul 4:49, ci pur si simplu ,,a fost adus la nivelul carosabilului” .
    Un alt exemplu este cel de pe Emil Racovita,in care prima banda a ajuns sa fie loc de parcare cu taxa (a se vedea Google Maps). Peste 2 ani o sa se micsoreze trotuarul ca pe Calea Vacaresti (tot cam la 1 metru), care in prezent are in jur de 3 metri, si o sa se realizeze parcari in spic.
    De reabilitarea blocurilor nu s-a mai auzit mai nimic. Tinand cont de contextul actual al maririlor de pret la utilitati si al traiului zilnic, era normal ca accentul sa fie pus pe reablitarea blocurilor si al sistemului de termoficare.O sa vedem la iarna ce se va intampla cu locuitorii blocurilor cu sistem pausal, avand in vedere ca de la 1 aprilie s-a marit pretul gigacaloriei de la 143 la 330 lei+ tva. O sa platim apa calda scriptic, iar in tevi o sa fie apa calaie. O familie care platea intr-un apartament de 3 camere suma de 600 de lei, va ajunge sa plateasca aproape 1000 de lei. Sa vedeti distractie si restantieri. Totodata deja se simte trendul migrarii populatiei catre zonele periferice, in zone cu fosa septica si caderi de curent zilnic. Se anunta o iarna splendida se pare.

    20
  13. raspunsul este foarte simplu la intrebare ta. pentru ca se sifoneaza bani pe acest lucrari si pentru ca nu exista nici o repercursiune.

    Nu sunt specialist in norme de constructie dar sunt aproape sigur ca trotuarul nu are latimea legala. cum ziceai si tu, 2 carucioare nu trec unul pe langa altu. am simtit asta pe propria piele cand a fost copilul mic.

    si faza ca sunt goale ale cu plata este din cauza ca nu se ridica alea parcate aiurea. e sat fara caini Bucurestiul. azi am facut un scurt drum din Baneasa pana in Titan. efectiv e imposibil de circulat pe banda 1 din cauza romanilor care au treaba 5 minute nu stiu unde.

    00
    • Alea parcate aiurea sunt parcate pentru ca probabil detinatorii nu au parcari de resedinta. Si ar parca la parcarea cu plata daca ar fi preturi accesibile si mai ales daca ar fi de lunga durata, nu pe zi sau 2 zile. Daca nu ai parcare de resedinta nu inseamna ca automat mergi in fiecare zi cu masina la munca, doar ca sa eliberezi trotuarul pe care parchezi noaptea. Deci nu, solutia nu e sa le ridice pe cele aiurea si sa ii impovareze suplimentar pe cei care nu au primit parcare de resedinta, ci sa dea abonamente de resedinta (eventual mai scumpe) in parcarile cu plata. Parcarea mare de la Palatul Copiilor are 670 de locuri si e integral cu tarif orar sau pe zi. Evident ca nu se umple niciodata, decat poate vara in zilele de weekend cand e frumos afara si vine lume in parc. Acolo ar fi vrut multi dintre rezidentii din zona sa ia parcare cu abonament, chiar mai scump decat cel de resedinta. Dar nu se poate.

      00
  14. Sunt goale parcarile de pe bulevarde de cand le-au facut cu plata. Ca erau pline ochi pana la refuz inainte sa puna panourile cu plata.

    00
    • E absolut normal sa fie goale de cand sunt cu plata. Nu ne permitem plata cu ora sau cu ziua. Si cei care nu au parcare de resedinta au acelasi nevoi ca norocosii detinatori. Nu avem nevoie sa iesim zilnic cu masina, ba uneori mai suntem plecati si in deplasari cu alte mijloace de transport mai ecologice. Si avem nevoie sa putem lasa masina undeva pe termen lung. Parcarile stradale nu ar fi goale daca ar fi cu abonament lunar, poate cu tarif mai mare decat cel de resedinta, dar lunar.

      00
    • @Anca și mai e un motiv. Atâta timp cât parcatul aiurea în alta parte nu e sancționat, e practic gratis.

      00
    • @Anca: dar sa dati 8 lei pe litrul de benzina va permiteti? Sa dati +1000 pe RCA si alte costuri iti permiti? Sau mergi cu rumegus si fara asigurare?

      00
    • @ PunKreas
      Daca intrebarile dumneavoastra se refera la mine personal, raspunsul este da. Deocamdata imi permit. Carburantul e scump, insa nu alimentez atat de des. Asigurari am la masina, nu circul fara ele. Insa imi permit toate acestea in primul rand pentru ca folosesc predominant transportul public pentru deplasari in oras, nu masina personala.
      Tocmai asta incercam sa spun in comentariul meu initial – sunt oameni care au nevoie sa isi lase masinile parcate in siguranta pe perioade mai lungi (ex. merg cu transprtul public la munca, sunt plecati in delegatii mai multe zile, saptamani, si nu merg cu masina personala, etc.). Pentru acesti oameni parcarea cu ora/ziua nu este o solutie.

      00
    • @Zarax
      Stiti ce ma gandesc? Daca ar exista alta optiune, cu plata, oficial, poate nici parcatul aiurea nu ar fi atat de raspandit. Uitati de exemplu, ca tot vorbim de zona Tineretului. Exista parcare publica de 670 locuri. In ea nu exista locuri cu abonament. Cat a fost acces liber la aceasta parcare multi locatari din zona parcau acolo. Nu de putine ori am vorbit cu alti proprietari de masini care se intrebau si ei ca mine in ce regim urma sa functioneze parcarea aceea si cum ar fi putut lua un abonament. Unii veneau si de la 1 km distanta sa isi aduca masina in siguranta acolo. Insa cand s-a dat drumul la parcare cu plata pe ora si zi acei oameni nu s-au permis sa parcheze acolo si s-au reintors pe spatiile libere dintre blocuri. Rezultat, strazi, pline, parcare libera. Acum nu se umple parcarea nici la jumatate din cat se umplea cand puteau parca locatarii din zona acolo. Si nu e vorba ca oamenii nu ar vrea sa plateasca parcarea, ci ca nu isi permit sa plateasca la ora/zi.

      00
    • parcarea aia de la tineretului era plina ultima data cand am fost acolo

      00
    • @Anca: am inteles ca in s4 e abonamentul 60 de lei pe luna zonal. Daca zici ca nu prea folosesti masina, mi se pare cel mai ok tipul asta de abonament.

      00
    • @ animaloo
      Parcarea aceea e „plina” doar în weekend în timpul zilei cand vine lumea în parc. In rest nu este nicidecum plina. Asta acum când e cald afara. Deocamdata nu știm cum va fi iarna.
      Probabil autoritățile inca testează cat este de rentabila doar la plata cu ora/ziua.

      00
    • @punKreas
      Aveti dreptate, ar fi rentabil la 60 lei/luna. Insa deocamdata aceasta opțiune nu este posibila decât în anumite zone din s4. Dar e de avut în vedere.

      00
    • @punKreas
      Aveti dreptate, 60 lei/luna ar fi foarte convenabil pentru situația prezentata de mine. Din păcate deocamdata optiunea asta e disponibila doar pentru anumite zone din s4.
      E o posibilitate pe care o am în vedere (si cred ca mulți alții la fel ca mine) pentru cand se va extinde și în zone mai accesibile pentru mine.

      00
  15. Exista posibilitatea pentru abonament lunar, pentru locurile de la bulevard, prin aplicație – e 60 RON, doar ca nu este abonament nominal, parchezi unde e liber.

    00
  16. Este principiul cerere si oferta: primaria ofera spre inchiriere acele locuri si este cererea imensa oriunde sunt blocuri.

    Cetatenii alearga ca disperatii dupa ele, ma uit si la mine pe scara, sunt familii in care fiecare membru al familiei are o masina dar primaria iti da dreptul la un singur loc pe apartament.

    De exemplu pe Campia Libertatii au mutat gardul blocului la nici un metru de el efectiv, trotuarul este plin cu pomi (din fosta gradina), iar trotuarul din trecut este acum parcare. Comparati aici 2009 cu 2019:
    https://www.google.com/maps/@44.4276292,26.1487842,3a,75y,60.8h,89.1t/data=!3m7!1e1!3m5!1s79q8GIGx5QIFZjRIdYDbjg!2e0!5s20220601T000000!7i16384!8i8192

    00
  17. Nu inteleg de ce ma intereseaza pe mine despre gunoiul ala de Bucuresti?

    00
    • De prost ce esti. De-aia.

      00
    • Pentru că fac pariu că 1 din 3 cititori e din București. Nu știu dacă Vali poate confirma.

      00
    • Si ai comentat, ca sa……………!?

      00
    • @Filip, pentru ca din gunoiul ala de Bucuresti vin o mare parte din banii care fac sa functioneze gunoiul tau de oras. Pentru ca in gunoiul ala de Bucuresti probabil ca s-au mutat 30% din prietenii tai din copilarie (sau din rudele tale mai tinere de 30-40 de ani).

      Si in ultimul rand, nu stiu de ce ai simtit nevoia sa comentezi aiurea si fara nici un sens. Aceasta este un blog cu cititori din toata tara. Poate ar fi mai bine sa te limitezi doar la blogurile de la tine din oras si atunci ai gasi articole mai relevante.

      00
    • Si ei sunt de-ai nostri :)

      00
    • Eu sunt curios din ce Cluj e baiatu :)) Cluju ala cu untold sau ala cu Floresti

      00
    • @Andrei G. „pentru ca din Bucuresti vin o mare parte din banii care fac sa functioneze orasul tau.”

      ar fi mai corect: prin Bucuresti TREC o marte parte din banii care ajung in provincie. faptul că Bucureștiul este penultima haltă pe traseul banilor nu înseamnă nimic altceva decât că vorbim despre o cantitate imensă de băgare în seamă cu japca, tipic orientală; susținută cu argumente administrative, politice, istorice, sentimentale – cum vrei tu, dar în niciun caz economice.

      00
    • @Joker, sunt curios daca poti sa dai si vreo 2-3 exemple de companii care activeaza in alt judet, dar platesc taxe catre Bucuresti? Sau doar rostogolesti mesajul asta pe care l-ai auzit si tu de undeva, dar nu te-ai obosit sa verifici daca este real sau nu?

      00
    • @Andrei G. comentariul meu se referea la faptul că importanța Bucureștiului este mult exagerată de actuala organizare administrativă vetustă, anacronică, complet ne-practică.

      când lucram la Complexul Energetic Hunedoara trimiteam săptămânal la minister proiecte, studii, you name it, zeci de pagini care se întorceau însoțite de o listă de 12-13 semnături și nici măcar o nenorocită de virgulă nu era modificată. eram bun, nu-i așa? haha.

      câteva zeci de intelectuali care trăiau pur și simplu degeaba, doar din industria muribundă a huilei; bine, probabil 90% dintre ei nici dacă le-ar fi citit nu ar fi înțeles nimic (discuțiile despre acces/avansare în sistem sunt plictisitoare), așa că mai bine nu se oboseau. ulterior (după pensionare) am găsit aceiași situație și la alte ministere.

      cu un mic efort de extrapolare, cred că cel puțin 70% din activitatea din capitală este un „efort” perfect inutil, cu relevanță practică zero, cu valoare adăugată cam tot pe acolo – proteine, carbohidrați și O2 consumat degeaba. definiția de manual a „stupului de căpușe” care inventează un monopol din care ulterior extrage rente necuvenite generații la rând.

      00
    • @Joker, corect. In capitala sunt foarte multi care lucreaza in administratie publica si efectiv nu produc nimic, doar consuma resurse. Si cu toate astea, restul care locuiesc aici produc mai mult decat media tarii, astfel ca la stabilirea bugetului anual, circuitul banilor este dintre Bucuresti spre provincie.

      00
    • @Andrei G. uite, cu băncile/asigurările nu mai este nici un mister, dar eu chiar sunt curios ce rămâne din Microsoft sau Oracle sau Adobe (ei sunt crème de la crème, nu?) dacă scoți din peisaj contractele cu statul. dacă nu le scoți… hmm, rămâi cu întrebarea: în București, în afară de aurolaci și traficanți, este cineva ne-abonat la bugetul de stat?

      00
    • Sunt din Brasov si e bine ca o sa avemin sfarsit aeroport scapam de Bucuresti.Vali de ce nu mai sta in Bucuresti si sta la cateva case de mine?Pentru ca Bucuresti..

      00
    • @Joker, contractele pe care le au Oracle si Microsoft cu statul au legatura cu activitatea din toata tara. Si daca tot ai adus in discutie aceste companii, pot sa spun despre Oracle cel putin ca principalul punct de lucru se afla in Iasi, nu in Bucuresti.
      Asadar aceasta companie abonata la contracte cu statul, contribuie in special la bugetul judetului Iasi (prin taxele pe salarii, fiindca probabil profitul este tinut pe zero).

      Aparatul administrativ al tarii genereaza costuri pentru orasele in care exista sedii, nu venituri. Asadar tot e ai scris pana acum este exact opusul a ceea ce ai vrut sa argumentezi.

      00
    • @Andrei G.

      00
    • ce spui despre Oracle nu este defel un contra-exemplu: toate firmele astea sunt pe aici fiindcă există pentru fiecare din ele câte o felie din bugetul de stat, mai mare sau mai mică.

      dar, hey, ce facem aici, IT-ul, the quaternary sector al economiei românești (nu că sectorul tertiar ar sta deoparte) s-a abonat la bugetul de stat? că nu există cerere privată pentru ce fac ei? păi, și povestea cu piața, inițiativa privată, competența, meritocrația, alocarea eficientă a resurselor, bla bla? toate sunt super ok – dar în provincie.

      00
    • joker… „trimiteam săptămânal la minister proiecte, studii, you name it, zeci de pagini care se întorceau însoțite de o listă de 12-13 semnături și nici măcar o nenorocită de virgulă nu era modificată”

      deci tu trimiteai hartii, aia trimiteau hartii. tu esti un geniu, aia prosti. pe bune?

      iarasi, eu sunt unul care nu am legatura cu statul. firma la care sunt angajat 8-16 are….dupa 16… obtin cam 75%.

      bucurestiul e un animal ciudat. puteti sa il urati.

      00
  18. asta e practic „muie pietoni”, la noi inca se gandeste ca masinile sunt cele mai importante

    00
  19. Poate ca primarul a aplicat vorba retardatilor care parcheaza pe trotuar si baga cretinatatea aia ca „am lasat un metru pentru pietoni”, asa ca a facut metrul de trotuar :))

    Revenind la realitate, in afara de chestiile astea, in sectorul 4 mi se pare cel mai organizat din punct de vedere al parcarilor. Am avut treaba la Marie Curie vreo 2 saptamana, venit si parcat, platit prin aplicatie si gata.
    E utila si aplicatia Amparcat. O folosesc mereu, indiferent ca ma duc in parc sau cu treaba. Se poate si asa, apropo de idiotii care o sa vina si o sa zica „da ce, tu nu parchezi niciodata pe trotuar”? Nu, prostea, nu parchez. Platesc parcarea vizavi de guvern si ma duc pe jos cu bebe in carucior la Grigore Alexandrescu si evident ca nu am loc pe trotuar de cretinii care parcheaza pe trotuar.

    00
    • de ce nu parchezi direct la grigore alexandrescu? e parcara facuta pe strada in spate acolo. 10lei/h ca e zona 0, dar nu trambalezi caruciorul aiurea ….

      00
    • @maxp: nu stiu de parcarea aia. Eu parchez pe Iancu de Hunedoara si e 5 lei pe ora.

      00
    • 5 am vrut sa zic, sorry, platesc 2h si imi ia 11 in Am Parcat, parca.

      00
  20. cand ai 3 mil de masini si doar 300k locuri de parcare ….nu prea e obsesie, este necesitate.

    nu poate exista o singura solutie si aia sa fie comuna pt orice zona, sector sau oras, da stiu e foarte frumos in copenhaga, amesterdam sau geneva, dar alea sunt sub populatia sectorului 3.

    ce vrem noi…e una, ce vor primarii de sector e alta, ce vrea nicusordan…. habar n-am, ce vor politicienii nostrii ….stim=doar bani, deci rabdare/tutun/alt oras.

    pe strada unde locuiesc si eu sunt doua semne de acces permis doar riveranilor (in capete)……. de 10 ani nu am vazut macar o data …..ba, o singura data sa opreasca politia pe cineva…..
    am mai zis-o p-asta cu austria….. am oprit intr-o parcare simpla (fara benzinarie) pt un pipi si o tigara, fara sa-mi dau seama am pus-o pe …..al 3lea loc de handicapati (de obicei sunt doar 2)…ba n-am vazut….parcarea goala, eram singura masina……n-am terminat tigara ca vine militia…verificat vigneta si amenda ca am parcat pe handicapati ….da, am incercat cu stati un pic, c-o mut…..ha-ha, a ras ala de s-a cacat pe mine….20 de euro, la prima banca

    00
    • ,,e foarte frumos in copenhaga, amesterdam sau geneva, dar alea sunt sub populatia sectorului 3,,
      Ești sigur, sigur ?
      Amsterdam Population 2022 1.165.898
      Populația sectorului 3 București 473.114 locuitori

      00
    • bine ti-au facut politistii austrieci. Astea cu ”stati un pic” i-o zici la maica-ta, nu in tari corecte

      00
  21. Mereu nemultumiti: cand nu se fac, sunt incompetenti, cand se fac, de ce se fac. Unii vor in spic, altii pe lung. Unii vor trotuar de 5m altii se multumesc cu 1m sau sa mearga printre masini. De stat pe margine si de comentat e usor.

    Uite de-asta castiga PSD-ul ca suntem mereu nemultumiti, nerecunoscatori si comentatori de pe margine.

    00
  22. Sa puna semafor pe trotuar pentru carucioare!

    00
  23. Ce observ eu pe aici si nu s-a discutat.

    1. Exista blocuri noi cu parcare subterana unde s-au vandut toate apartamentele dar au ramas locuri de parcare. Acum e anunt cu „de vanzare”, nu zice si pretul (Sector 3, in spate la Kaufland Mihai Bravu).
    2. Exista multe dube, camioane, autobuze care parcheaza pe spatiul public, uneori printre blocuri. Nu e normal ca astfel de masini sa ocupe locuri in zone rezidentiale. Poate aici ar trebui sa inceapa o curatenie, cu amenzi pentru firme si toate cele.
    3. Parcarile supermarketurilor ar putea fi folosite noaptea de locatarii din zona, posibil si cu niste abonamente. Nu cu loc dedicat, ci doar permis de stationare peste noapte. Nu am vazut sa existe astfel de acorduri intre magazine si primarii.

    00
  24. NOU
    #122

    Stau în zona. Așa cum a mai zis cineva, pana sa le facă cu plata parcările respective erau pline tot timpul.
    In legătură cu dimensiunea trotuarului, e așa de mult timp. Nu știu sigur dacă de pe vremea lui Piedone sau la începutul mandatului lui Baluta, dar oricum de mult! Acum nu au făcut decât sa reasfalteze zona respectiva și sa refaca marcajele sa para ca sunt multe locuri, când de fapt unele sunt late de abia încape un Tico acolo.
    Sarind peste faptul ca abia au loc pietonii pe acolo, dacă mai prinzi și o trotineta în viteza e chiar risc pentru viață :)
    Si în plus spicul ala e mult prea scurt, încât mai tot ce înseamnă mașină peste clasa mică sta de fapt cu fundul pe B1, banda care practic devine necirculabila. Se folosește doar seara când se circula cu 5km/h și poți face manevre de mare precizie.
    Ca multe altele, buna idea, foarte proasta execuția.

    00
  25. NOU
    #123

    Sa vezi pe Oltenitei, zona „Geamuri multe”…
    Este un parculet langa un bloc, zona ok, verde, loc de joaca. Alaturi este un restaurant, pac! au rupt acum (inca se lucreaza) din trotuar, dar si din parculet sa faca locuri de parcare pt restaurant.
    Vor fi cu plata, desigur.
    Peste drum, un alt restaurant/pizzerie, si acolo fix in fata au ANULAT trotuarul si au facut parcari. Ca sa circuli pietonal se trece acum pe langa mesele „mesenilor”.
    Alaturi, in fata Scolii de Politie, era intre trotuar si sosea o gradena (spatiu verde) de 120cm latime. Au asfaltat-o, s-a dus iarba adicatelea si au lasat cei 3 copaci, dar altii nu au plantat pe o lungime de 25m.
    AU ASFALTAT SPATIUL VERDE!!!!

    Ok, faci compromis, razi spatiile verzi sa faci parcari, dar planteaza omule copaci unde se poate si fa spatii verzi, ca sunt atatea zone unde se pot imbunatati conditiile de a respira aer curat in jungla betonata.

    00
  26. de parcă pensionarii din București au dat AC pentru blocuri fără locuri de parcare peste tot. Oamenii traiesc in București de zeci de ani și au muncit ca să iasă la o pensie mizeră. PMB a decis că ei trebuie să moară și să nu isi mai permită o mașină. Parcările sunt cele care erau si inainte de 1989 si a trasat 2 dungi ca să aibă de unde fura și plati regește zecile de mii de angajați! Să vedem peste 2 ani dacă soferii vor ieși la vot!

    00
  27. E urat cand iei din pietonal, dar sunt orase in care nu ai loc nici cu plata, cum e in Iasi.

    Am vazut la Galati ca primarul a facut altfel, a darmat garajele si face parcari. In locul a 4 garaje au incaput 20 de masini.

    00
  28. Salut. 1) Locurile de parcare existau. S-a asfaltat doar si dupa aceea s-a fiscalizat parcarea (in mod ciudat, de unde nu aveai cum sa parchezi, acum e liber). 2) exista posibilitatea sa-ți faci abonament (60 lei/luna).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube