Lista județelor care trebuie desființate

Și conducătorii lor trimiși la muncă în sectorul privat.

  1. Teleorman – 47%
  2. Vaslui – 37%
  3. Giurgiu – 25%
  4. Botoșani – 25%
  5. Mehedinți – 23%
  6. Caraș-Severin – 22%
  7. Neamț – 22%
  8. Călărași – 17%
  9. Olt – 17%
  10. Dâmbovița – 16%
  11. Buzău – 15%
  12. Vâlcea – 11%
  13. Hunedoara – 11%
  14. Vrancea – 11%
  15. Suceava – 10%
  16. Bacau 10%
  17. Ialomița – 6%
  18. Galați – 2%
  19. Brăila – 2%
  20. Gorj – 2,5%

Bun, acum cineva să suprapună harta asta cu harta de la ultimele alegeri, să vedem câte județe sunt conduse de PSD.

Și e simplu, pentru oamenii din județele astea: de ce mai votați aceiași oameni de 30 de ani? Oricine e mai bine decât cei pe care i-ați tot votat. Oricine.

 

(sursa)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Nu ai auzit ca s-a marit pensia ? Nu e vorba doar de pensionari ci si de atarnache ce traiesc din pensia parintilor.

    Comentariu apreciat.11820
    • Exact, nu stiu ce e asa de greu de priceput

      majoritar pensionari, voteaza pe cei care promit (si de cele mai multe ori si deliver) ca le maresc pensiile

      Comentariu apreciat.815
    • @Ovidiu si nu e normal sa ii votezi pe cei care livreaza

      https://arhiblog.ro/cu-cine-sa-voteze-soacra-mea/

      Mi s-a parut interesant articolul.

      Toata viata am votat PNL si USR pt ca se va intampla. Si s-a intamplat un kkt.

      Comentariu apreciat.4414
    • Eu as citi harta asta altfel si anume ca ea reflecta de fapt nivelul invetsitilor in zonele respective.
      Daca in TR unde industrializarea este aproape de zero si cam toate terenurile Agricole sunt luate numai de mafia locala, s ar fi deschis niste biznisuri potente ar fi atras si “salariati”.
      Dar cand efectiv nu ai unde sa lucrezi in zona, de ce ar mai sta cineva acolo? Raman doar „pensionarii”
      Uitati va ca toate judetele “pe minus grav” sunt fix alea unde exista investitii. B, CJ, TM, AR, BV, CT, etc

      Cand ati fost ultima data in orasul Giurgiu in afara de a trece granita cu Grecia? Mergeti si o sa ramaneti socati cum pe strada 9 din 10 persoane sunt efectiv numai persoane in varsta. (trecute de 50)

      Si ma refer la Giurgiu Oras pentru ca are un potential fantastic fiind foarte aproape de Bucuresti, aproape un satelit al Capitalei, port la Dunare, oras de granita unde efectiv nu se intampla nimic din 90 in coace.

      Comentariu apreciat.1215
    • @AlexAndru – la 50 de ani, daca nu esti garcea, deci, la pensie, ar cam trebui sa fi la munca, pentru inca cel putin urmatorii 15 ani ;-) – desigur daca ai unde – .

      Indecis. Tu ce zici?2710
    • @AlexAndru si sunt investitii pentru ca exista infrastructura
      Cine si de ce sa deschida fabrica in Vaslui sau Botosani, cand ii ia o zi camionului sa ajunga la granita de vest, trenului poate 2 sau 3.

      Comentariu apreciat.382
    • @AlexAndru si sunt investitii pentru ca exista infrastructura
      Cine si de ce sa deschida fabrica in Vaslui sau Botosani, cand ii ia o zi camionului sa ajunga la granita de vest, trenului poate 2 sau 3.

      24
    • @AlexAndru si sunt investitii pentru ca exista infrastructura
      Cine si de ce sa deschida fabrica in Vaslui sau Botosani, cand ii ia o zi camionului sa ajunga la granita de vest, trenului poate 2 sau 3.

      24
    • @AlexAndru si sunt investitii pentru ca exista infrastructura
      Cine si de ce sa deschida fabrica in Vaslui sau Botosani, cand ii ia o zi camionului sa ajunga la granita de vest, trenului poate 2 sau 3.

      34
    • Off, ma baga la spam „stapanul”. I-am dat 4-5 clickuri si s-au dus mesajele.
      Scuze!

      202
    • @AlexAndru, acum nu stiu cum vezi tu lucrurile, dar din punctul meu de vedere persoanele intre 50 si 65 de ani ar trebui sa munceasca in continuare, nu ar trebui sa fie trecute la batrani care primesc pensie.
      Dar in multe zone din tara, se gasesc motive pentru pensionare anticipata.

      Comentariu apreciat.261
  2. M-am, vezi ca ai sărit BN :))

    1315
  3. Cine a facut harta asta e dus cu pluta. Raport de doua cantitati pozitive care iese negativ.

    Indecis. Tu ce zici?3934
    • raportul nu iese negativ. dar pt a se vedea mai bine trec ei cu -/+. ca ar fi mai greu de inteles valori de genu 0.53, 1.25, etc. ia zi, daca-mi scoti un procentaj din valorile alea iti da doar cu +?

      148
    • Exact. Nu inteleg logica. Un judet are 2.5% iar altul -1.1% . WTF?!
      Sunt % fata de media pe tara sau cum?

      Si nu sunt de acord ca pensionarii-s problema. Nu doar pensionarii voteaza aiurea.
      PSD + PNL + AUR + UDMR aduna cam 85% din voturile exprimate (pe cei care nu voteaza nici nu-i mai amintesc).

      Indecis. Tu ce zici?1317
    • (Nr. Pensionari – Nr. Salariati) / Nr. Salariati.
      Daca e pozitiv ai mai multi pensionari decat salariati, daca e negativ, e invers.

      Se verifica cu datele de pe Teleorman (Mediafax): 86.600 pensionari si 56.600 salariati.

      Comentariu apreciat.461
    • Ne-ai luminat :)

      Era greu sa faca pensionari/(pensionari + salariati)

      Inca o data, mi se pare de kk sa pui tunu’ pe pensionari in felul asta. Problema principala este emigrarea masiva a tinerilor, d-aia mor judetele alea si tara in general se taraie.

      Guess what: oamenii imbatranesc si ies la pensie. Daca in locul lor nu vine nimeni, se duce totul-n cap. Sau importam vietnamezi, bangladeshieni si congolezi ca restul lumii bune.

      Comentariu apreciat.5614
    • nush daca pune cineva tunul pe pensionari. doar pe faptul ca sunt mai multi decat salariati. aka ori aia tineri sunt lenesi si nu vor sa munceasca ori nu exista locuri de munca. in bt de ex stiu sigur ca nu vor sa puna osul la munca.

      Indecis. Tu ce zici?2016
  4. Nu știu de alte județe, dar Vaslui, Botoșani, Neamț și, în general, orice e Moldova, situația arată așa din cauză că au rămas acolo preponderent pensionarii. Din anii ’90 s-a plecat pe rupte, pe nonpensionari îi găsești în Italia, Franța și Germania, posibil și Spania.

  5. Revenim la vechea discutie: chiar voteaza oamenii PSD-ul sau fac ei mismasuri de ies de 30 de ani incoace numai ei?

    Comentariu apreciat.358
    • Get real, asta se voteaza in general

      Comentariu apreciat.460
    • Nu doar PSD. PNL, UDMR si suveranistii (de la Romania Mare incoace) tot fortze negative au fost si sunt (cu ceva exceptii de-a lungul celor 30 de ani).

      Dar de la USL incoace e chiar 0 diferenta intre PSD si PNL.

      205
    • @Marius, nu cred ca au existat decat discutii sporadice (in anumite grupuri) legate de posibilitatea ca PSD-ul sa faca manevre astfel incat sa iasa castigatori la alegeri.
      In general lumea voteaza PSD-ul pentru ca nu au alta varianta mai buna. Cel putin, din punct de vedere al batranilor, doar cei din PSD s-au gandit la ei si le-au marit pensiile.

      72
    • @Andrei G Eu ma gandeam ca dupa atatia ani de scandaluri de tot felul, inclusiv coruptie si de un nivel de trai foarte scazut, oamenii mai aleg si alte variante. Nu neaparat ca sunt siguri ca vor alege cartea castigatoare, dar PSD si PNL au tot fost la putere si pana acum nu au fost realizari marete ca sa se poata considera PSD un partid demn de votat. Ca atunci cand folosesti un produs sau un serviciu si vezi ca e prost, mai alegi si altceva. Nu persisti in prostie.

      Exemplu:

      https://ibb.co/WxJcgwF

      21
    • @Marius, ai dreptate in totalitate.
      Doar ca din pacate pentru majoritatea, nu prea exista alternative in afara de PNL si PSD.

      USR – cand au ajuns la putere au inceput sa se certe intre ei;
      AUR – nu insistam aici;
      Diferiti independenti – nu au sustinerea sa poata face vreo schimbare.

      60
  6. Si acum cum s au marit pensiile sa vezi cum sa arate harta dupa alegeri

    Comentariu apreciat.290
    • PSD-ul nu face nimic (adica fura aproape tot), dar mareste pensiile.
      PNL-ul nu face nimic (dar fura impreuna cu PSD-ul) si mareste taxele.
      USR-ul nu face nimic (nici nu preau au avut ocazii sa fure).

      Nu pare normal ca lumea de varsta pensionarii sa voteze PSD? Macar de acolo se aleg cu niste bani in plus la pensii, nu taxe crescute.

      233
  7. Teleorman – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; primar: PSD; Soviet local: PSD
    Teleorman = Fief PSD

    Vaslui – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Vaslui = Fief PSD

    Giurgiu – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Giurgiu = Fief PSD

    Botoșani – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Botoșani = Fief PSD

    Mehedinți – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Mehedinți = Fief PSD

    Caraș-Severin – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Caraș-Severin = Fief PSD

    Neamț – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Neamț = Fief PSD

    Călărași – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Călărași = Fief PSD

    Olt – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Olt = Fief PSD

    Dâmbovița – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Dâmbovița = Fief PSD

    Buzău – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Buzău = Fief PSD

    Vâlcea – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Vâlcea = Fief PSD

    Hunedoara – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Hunedoara = Fief PSD

    Vrancea – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Vrancea = Fief PSD

    Suceava – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Suceava = Fief PSD

    Bacău – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Bacău = Fief PSD

    Ialomița – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Ialomița = Fief PSD

    Galați – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Galați = Fief PSD

    Brăila – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Brăila = Fief PSD

    Gorj – Președinte soviet județean: PSD; Soviet județean: PSD; Primar: PSD; Soviet local: PSD
    Gorj = Fief PSD

    Sector 1 – SRI/SIE
    Sector 2 – PSDNL (PSD 2/3; PNL 1/3)
    Sector 3 – SRI/SIE
    Sector 4 – PSD
    Sector 5 – PSD
    Sector 6 – PNL

    Nu contează cine numără voturile, contează cine e declarat câștigător de către păduri.
    Ca oamenii merituoși să câștige împotriva valului, trebuie să arzi pădurile – cu uniforme cu tot & copiii lor.

    Comentariu apreciat.5924
    • Am ras la „Sector 1 – SRI/SIE”.

      Dupa aia am realizat ca sunt cam dobitoc, ca nici macar nu e gluma.

      Comentariu apreciat.660
    • La MH si VL au trecut cu eleganta: PSD – PD – PSD, pe timpul lui Basescu si dupa. La OT sunt dinastii PSD. Imi povestea un client de Stanescu ca nu accepta refuz. Daca i se opune cineva, nu are odihna pana nu il distruge economic pe respectivul. La GJ cred ca si sugarii au pijamalute cu PSD :-)

      Comentariu apreciat.321
  8. Acuma zici?

    60
  9. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2276
    • lol. nu mai fi prost.

    • Corect, la o adica si iadul e un loc caldut

      223
    • @vali: cum, nu stiai ca IT-istii lucreaza in Cluj si la pensie se retrag in Vaslui?

      Comentariu apreciat.448
    • În Teleorman sunt niște băi celebre.

      33
    • @ion – eu sper ca faci misto cand compari Florida cu estul Europei. Nord Americanii se misca lejer din stanga in dreapta pe cand romanii sunt legati de pamant prin traditie, romanii nu se muta in alt oras pentru job si nu se duc la tara la batranete sau dintr-un oras mare intr-un oras mic unde viata e mai relaxata si ieftina.

      65
    • @Bigbear, romanii sunt legati de pamant mai mult prin saracie, nu prin traditie.

      153
    • @Andrei G – este traditie, nu saracie in primul rand. Uita-te la cati romani pleaca in Europa, castiga bani si traiesc bine acolo si dupa 5-10 ani strang bani sa cumpere o casa cash in Romania si se intorc. Sau cati traiesc in Europa insa cumpara case in satul lor (oras) si isi fac vacantele in tara.

      In acelasi timp orice tanar care sta in chirie se poate muta in alt oras pentru job insa genul asta de migratie este relativ scazut in Romania, nu? Nu ma refer la studenti care vin de la tara intr-un oras si raman acolo ci la tineri de 25-30 de ani.

      Si tot in acelasi timp orice pensionar din Bucuresti (sau alt oras mare) isi poate vinde apartamentul de 3 camere, sa isi cumpere o garsoniera si o casa la 40-50 de km de oras si sa traiasca vara acolo miscand prin curte si fiind activ iar iarna in garsoniera insa nici de asta nu ai auzit, nu?

      55
    • @Bigbear, luam exemplul tau cu romanii care pleaca in strainatate, muncesc acolo 5-10 ani (desi de obicei sunt vreo 15 ani, cel putin) si apoi isi cumpara o casa in Romania, in satul natal.
      De obicei ceva la un pret care nu depaseste 50k euro, adica o suma cu care nu ar fi putut sa isi cumpere nici macar un teren prin Roma, Madrid, Londra, sau unde mai stau ei si muncesc.

      Cum de isi permit casa aia in satul natal?
      – pentru ca stau si economisesc toti banii pe care ii castiga;
      – stau si locuiesc cate 4-5 intr-un apartament ca sa faca economie;
      – nu pleaca nicaieri in concediu, in afara de cele 2-3 saptamani pe an in care vin in tara.

      Si cel mai important este ca, majoritate, dupa 10-15 ani nu mai rezista sa ingrijeasca batrani (femeile) sau sa lucreze cate 12 ore pe zi pe santier (barbatii).

      In schimb, cei care au reusit sa obtina o slujba bine platita, undeva la un birou, nu prea isi mai doresc atat de mult sa revina in tara. Adica cel putin cam asta este linia de gandire printre comentatorii de aici de pe blog care au avut curajul sa plece din tara.

      80
  10. Daca nu existau baronii locali din judetele astea ciolanu lui ciobalta era deja asigurat.. la alegerile de luna aceasta.
    Din Liviu Alexa si al sau strict deloc secret ` Iohannis i-a invitat pe Ciolacu si Ciuca la un blow job politic la el acasa, asa cum se face cand esti boss de boss. “Presedintii” s-au dus mintenas la adevaratul Presedinte si au inghitit… tot ce le-a spus Iohannis: daca nu sunteti cuminti, va foot si eu cu DNA (Marcele, vi-l iau pe ala de la CJ Valcea, pe ala de la CJ Bistrita-Nasaud, pe nea Paul! Ciuca, vi-l iau pe Daniel Buda si pe Bode!)~

    22
  11. Premisa e falsă. Sunt județe predominant agrare sau minerit, fără o tradiție industrială, fără centre urbane mari, fără universități. E natural să se afle în declin, și e o iluzie să crezi că dacă era Boc sau Bolojan pe la Vaslui ori Botoșani făcea rahatul praf. Nici nu e o problemă în sine, toate țările dezvoltate au trecut la urbanizare de peste 90 la sută și asta a însemnat depopulare masivă a unor zone și creșterea unor metropole – câteva, cu avantaje specifice, nu uniform la toate orașele din țară. Ba chiar foste mari și prospere centre urbane au intrat în declin, vezi Detroit și în general orașele industriale unde industria auto era de bază în state, odată cu globalizarea care a mutat genul ăsta de afaceri în țări cu salarii mai mici și norme de orice (mediu, protecția muncii etc) mai subțiri – zona aia e numita „rust belt” acum. Sunt niște tendințe care au alte cauze decât „suntem noi arghelenii/bucureștenii niște capacități fenomenale versus trogloditii din sărăcie”, sau „alegerile noastre sunt cu cap, nu pe ulei, am știut să ne punem în frunte gospodari – ca Halaicu, Ciorbea, Lis, Băsescu, Videanu și Firea, nu ca ăia proștii”.

    Comentariu apreciat.8312
    • De ce ne merge rău?
      „Se-ntâmplă.”!?

      713
    • Pai asta zice si Vali, ca ar trebui desfiintate si comasate in ceva regiuni.

      Ce sens are sa ai birocratie locala daca nici macar nu generezi taxele necesare pentru a plati salariile birocratilor respectivi?

      Comentariu apreciat.356
    • Ar fi trebuit sa avem de minim 10 ani doua autostrazi in Moldova: una spre sud, cu ramificatii spre Bucuresti si spre Constanta si una spre vest, trecand Carpatii (cum ar fi ca o masina sa faca 5 ore din Iasi pana la granita cu Ungaria?)

      Si ar fi trebuit sa alocam anual de 25 ani undeva la 4,5-5% din PIB pentru educatie.

      Si ai fi vazut ca saracia si subdezvoltarea nu sunt niste chestii de genul „nu avem ce face, nu ne-am nascut in locul potrivit”.

      Comentariu apreciat.455
    • oprișan, unul dintre cei mai puternici oameni din PSD vreme de 10 ani, avea F150 Raptor. nu avea nevoie de autostrăzi.

    • Autostrăzi în mod sigur ar fi fost bine să existe. Chiar și așa, asta ar fi ajutat Iași și poate Bacău, altfel restul tot niște județe muribunde ar fi fost. Argument: vezi Hunedoara, e înspre vest și conectat cu autostrada. Investitorii au preferat alte județe, cum ar fi Brașov, care e mai spre est și fără autostradă. Că are tradiție în industrie, asta înseamnă parcuri industriale pe fostele platforme, muncitori și ingineri, facultăți cu profil politehnic, licee industriale și scoli profesionale – au dispărut la un moment dat, dar a revenit cu școala Kronstadt.

      206
    • de parcă nu este în puterea autorităților (și fișa postului) să atragă investiții și să-și facă urbea atractivă pentru activități generatoare de plus valoare (industrie, educație etc)

      dar mai bine să intre salariul+bonusuri lunar și noi să ne facem că muncim

      10
  12. Ca sa fie corect ar trebui ajustata statistica si cu cei care cumuleaza salariul cu pensia
    Plus ca sunt unii care au si pensie speciala si de-ailalta, aia au fost numarati de 2 ori?

    122
  13. Cum naiba să-și desființeze PSD-ul propriile fiefuri? N-or fi CHIAR ATÂT de proști…

    165
  14. Eu zic sa nu trecem cu vederea nici faptul ca enorm de multi au ieșit initial la pensie pe caz de boala, cu șpăgile aferente, iar acum sunt pensionari pe vârsta. Probabil, diferența de prosperitate dintre județe e data de cheful de munca din gospodărie versus statul la birt și așteptatul pensiei pe caz de boala închipuita.

    Indecis. Tu ce zici?2014
  15. Fix din cauza asta. Ca sunt majoritar pensionari si toti voteaza PSD pe motiv ca „macar astia ne mai pun ceva la pensie”. Plus functionari care stiu ca n-au competentele functiei pe care o ocupa, familiile lor, asistati social si angajati de firme parazit ale bugetului de stat.

    148
  16. Pai si harta cu drumuri, scoli si oportunitati unde-i? Ca am avea astfel o imagine mai corecta a ce se intampla. Btw in teleorman cred ca se retrag toti politistii lol.
    Si solutia e? Daca le desfiintezu vei ghetoiza si mai tare orasele mari, se vor aduna cu totii ca musca la kkt si dezvoltatorii vor surade, uite vin prostii sa cumpere la pret de paris. Bugetul ar trebui impartit egal intre judete daca vrei ceva diferit

    88
  17. Să ne mai uităm la procentele astea și peste doi ani, când se termină A7 și teoretic se lucrează și la altele, sau în 2028, când avem alegeri din nou. Deocamdată sunt 16 km de autostradă în Moldova și 1100 în rest.

    152
  18. Eu propun să fie desființate toate și făcute zone de dezvoltare Și Bucureștiul să aibă un singur primar ales.

    112
  19. Nu e votant mai loial decât pensionarul/bugetarul +familia lui+rudele.

    N-o sa-i vezi p-astia periclitându-și “burta” pentru niste statistici, lol. Never ever.

    152
  20. Eu aș mai face un lucru cu harta aia.

    Ar fi interesant și cine sunt cei mai mari angajatori în județele astea. Sau pe localitățile mai mari. Să vedem câți sunt instituții și companii de stat gen CFR, Poșta Română, Portul Constanța, Primărie, consiliu județean, prefectură, direcții gen ape și fluvii și alte cele.

    150
  21. si mai grava mi se pare situatia generala pe tara.
    Adica doar 10% mai multi angajati decat pensionari.
    La o cautare pe google am gasit asa:

    Good news for 21 million German pensioners: on 1 July 2024 pensions will be raised by 4.57 percent in all federal states.
    WIESBADEN – Roughly 45.8 million persons resident in Germany were in employment in April 2024.

    Almost 13 million individuals were receiving UK pension benefits as of the first quarter of 2023.
    There were just over 33 million people employed in the United Kingdom in the three months to May 2024

    In tarile cu ceva economie raportul angajati / pensionari pare sa fie cel putin 2:1, nemtii se plang ca fix 2:1 la care au scazut in ultmii ani devine nesustenabil.

    130
  22. Statistica fara explicatii poate manipula foarte usor. Daca ne uitam atent observam ca judetele din lista sunt cele industriale si cele preponderent agricole pe vremea comunismului. Cum multe combinate, intreprinderi industriale si toate CAP urile au disparut fara sa apara in loc angajatori de acelasi calibru normal ca rezulta cifrele mentionate in articol. La pensionarii acestia se adauga cei care au lucrat in orase din alte regiuni dar care se intorc la casa parinteasca cand ajung seniori. Industrializarea lui Ceasusescu s-a facut cu multi oameni din mediul rural ( Moldova si Oltenia).
    Discutia se poarta in jurul intrebarii „De ce nu apar angajatori mari in judetele colorate ca sa se schimbe raportul pensionari/ angajati?”.
    Putem enumara:
    – lipsa infrastructurii ( nu e asa crucial, vezi judetele de langa A2). Ajuta totusi la urmatorul punct
    – proximatitatea fata de frunizori/ client ( piata de desfacere). Aici e normal ca estul tarii sa nu fie la fel de cautat precum vestul/centrul. Daca ar intra Moldova, Ucraina garantez ca s-ar schimba in timp fata judetelor respective.
    – lipsa parcuri industriale cu utilitati ( magistrale noi de furnizare energie electrica si gaze) a.i. sa fie usor sa faci o hala, cu acces la cai de comunicatii si autorizatiile sa fie usor de obtinut ( nu sa descopere pe amplasament cine stie ce minune care implica timp si bani pierduti)
    – nu in ultimul rand, resursa umana. Daca nu poti gasi resursa umana stabila( care sa nu plece in alte tari sau regiuni) nu poti face un business plan coerent unde anvelopa salariala sa fie fara flictuatii mari.
    – ajutoare de stat / facilitati fiscale oferite de guvern sau autoritati locale. Aici e o discutie lunga pt ca nu tin minte vreodata sa se fi facut o analiza a acestora (De ex. vine X, cere un ajutor de stat dar dupa 3 ani isi da seama ca e mai ieftin sa mute fabrica mai la est), daca fiecare isi respecta clauzele intelegerii si daca chiar facilitatile chiar creeaza o situatie simultan benefica.

    173
  23. Târziu, prea târziu pentru astfel de discutii. Romanii isi vand usor demnitatea pe un blid de ciorba si au memorie scurta, iar PSD stie asta.

    133
  24. statistica asta e o mizerie de manipulare care suceste mintile inguste

    1212
  25. Aoleu! Păi ”cele mai sărace județe” – Harghita și Covasna – nu sunt pe lista neagră… Nu e bine! Păi distrugem stereoptipuri așa mișto?!

    31
  26. Hahha,am ras la mesaje? Lipsa de infrastructura ha?
    Ba baieti,cenusareasa Hunedoara s-a sesizat din harta? Acolo sunt si autostrazi si drumuri bune si intersectii de drumuri si orase si turism si cai ferate reabilitate,dar totusi?
    Productie catre ZERO!
    Judetul Alba prin conglomeratul Sebes-Alba Iulia cu cele n fabrici in x industrii produc cat multe alte judete.
    Judetele din Sud sunt preponderent agricole. Tinute in saracie,pentru ca de ce nu. Inca n-au apa curenta,nu mai vb de canalizare
    V-am mai zis de evaziunea din sectorul agricol,nu? Ca-i munca grea,nu contest. A,ca se plang ca nu fac bani…nici porschele alea ce le conduc nu sunt bani,nu? Si nici utilajele alea toate noi,cu care se flexeaza pe instagram…toate au o legatura,acolo sus la partid.

    100
  27. E o hartă care vorbește, în principal, despre problema demografică a României. Populație îmbătrânită care nici nu produce, nici nu consumă. Ceea ce generează, evident, sărăcie.

    60

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)