Lipsa sinapselor la șoferi #5742

Uitați-vă un pic la clipul de mai jos.

Am devansat, am dat semnal, am accelerat ca să mă dau la o parte, ba chiar am încetinit la un moment dat. Mașina din spatele meu, care voia să treacă de mine (deși nu știu cum voia să facă asta, că ne despărțeau minim 40CP), a mers la aspirație până când eu am dat semnal că revin pe B2, pentru că mi se termina banda. Atunci a accelerat mai puternic și s-a supărat că “i-am tăiat fața”.

Eu nu reușesc să înțeleg asta. Ridici capul din propria prostie și te uiți la ce are ălalalt în față, că știi că nu sunt două benzi la nesfârșit pe drumul ăla. Are ostacol. Ce va face oare, se va opri și te va lăsa sau va reveni pe banda asta?

Și logica simplă: dacă lui i se termină banda la un moment dat, oare nu ar fi cazul să accelerezi un pic mai mult și să nu ajungi în situația să revină ăla pe banda ta? Logica la mine așa funcționează: mi-ai făcut loc, mulțumesc frumos, hai că îi dau pedală ca să devansez și nici să nu îl forțez pe cel de pe banda 1 să pună frână.

Există vreo explicație pentru care șoferii ignoră de foarte multe ori șoferii de pe alte benzi?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. „Eu am prioritate! Fraierul s-a dat la o parte, acu sa ramana acolo, nu ma intereseaza, eu sunt pe banda mea, teapa lui!”

    00
    • Si ce trebuia sa faca, sa se suie pe parapet, ca si-a dat ala seama ca si el poate sa mearga repede, ca cel care l-a depasit?!

      00
    • Se știe că ăștia din Teleorman nu se dau niciodată la o parte de bună voie..
      Pe Dracnea îl claxonează toată Europa de vreo 2 ani și se ține cu dinții de banda lui, cu toate că are toate motivele să fie tras pe dreapta.
      Așa că nu mai claxona degeaba că banda .. ”nu se ia cu japca”.

      00
  2. Pai omul nu mai avea pedala. Si a accelerat la final pentru ca abia atunci a crescut turatia lui in a 5-a de a ajuns si el pe la zona lui de cuplu de unde a putut sa traga mai bine.

    00
  3. „Există vreo explicație pentru care șoferii ignoră de foarte multe ori șoferii de pe alte benzi?”

    Nu le e frică de consecinte. Dacă ai ști că pe „alte benzi” e Dasaev și s-ar putea sa il incurci, ai fi cu adevarat atent sa fie totul ok

    00
    • O consecinta poate fi si ca ala de langa tine trage brusc de volan (pentru ca … motive) si te trimite pe tine un pic pe contrasens, la un mozol scurt cu TIR-ul.

      00
    • „Am răspuns unor agresiuni din partea acestor sportivi. Atâta tot. A fost ceva inopinat. Ei erau pe banda lor şi nu lăsau pe nimeni să treacă. Le-am cerut voie, mi-am cerut dreptul de a trece pe banda lor. Ei erau beţi şi se certau cu altcineva, au crezut că sunt şi eu cu ceilalţi. Au răspuns cu loviri. Atât a fost”

      00
  4. NOU
    #8

    sinapsele caror soferi ? :)

    00
  5. uuu 2 litri benzina 150 cp CVT?

    00
  6. Ce nu inteleg unii cretini este ca si pe banda 1 poti in continuare sa accelerezi. Soc si groaza.

    00
  7. A mers la aspiratie si a mai facut ce a facut pentru ca l-ai enervat cand l-ai claxonat. Inchipuie-ti ca mergi ca blochezi un trotuar mergand incet pe jos, iar cineva din spate tipa la tine „da-te in plm la o parte”. Da, cumva are dreptate, dar tot te enervezi.

    00
  8. se merge la consum chiar si cand se depaseste :)

    00
  9. Ah Posada, acest Nurbungring mioritic…

    00
  10. de unde obsesia asta cu traficul?
    si daca tot va enervati asa de rau cand conduceti, de ce mai conduceti?

    00
  11. Conduci agresiv. Nu trebuia sa claxonezi. Claxonul se foloseste pentru evitarea situatiilor periculoase si atat. Puneai semnal stanga si stateai in spatele lui, si-ti facea loc (cam 90% din soferi fac asta). Ideea e sa te lase cel din fata, nu sa-ti faci tu drum cu maceta.

    Din cauza ca ai claxonat soferul celeilalte masini a devenit agresiv si ti-a dat replica.

    Cauta sa nu te mai cramponezi de rahaturi de-astea in trafic, oricati cai ai sub fund. Nistoresti – Brasov se face in coloana. Recupereaza mergand cu 150 constant pe autostrada, ca vad ca ai cu ce :)

    00
    • Subscriu la ce ai zis tu :)

      00
    • De accord la partea cu claxonul ca principiu, dar daca cunosti drumul atunci esti constient ca nu ai o vesnicie 2 benzi si toata posada ai 3 posibilitati legale de a depasi pana pe la Predeal.

      Si eu am o problema cu flashurile date de la 1 km in spate cand devansez pe cineva mergand destul de tare (nu, nu tai fata sau chestii de genul). Poate nenea asta are o pb cu claxonul :).

      La mersul pe auostrada si nu numai nimeni nu se da la o parte daca nu te apropii periculos de masina lui. Vezi ca ai unul in spatele tau aparut de cine stie unde nu ai presupune ca merge mai repede si ca daca e libera banda 1 ar fi asa o idee sa te muti acolo cand e liber.

      00
    • hash, nu fi idiot. serios. părea că vrea să se dea la o parte? deși trebuia?

    • Milisecundă = unitate de timp, egală cu momentul în care se observă trecerea la două benzi pe sens și claxonul unui grăbit din spate

      00
    • Chestia care ma ingrozeste e ca tu, un om cu toate tiglele pe casa , decent in marea majoritate a timpului , nu realizezi ca esti un sofer nesabuit si chiar periculos.

      00
    • Nu stiu daca e condusul de UK care m-a linistit sau nu, desi e mai mult trafic, dar mi se pare ca ai fost cam agresiv. Nu doar prin claxon, ci si prin tonul vocii. Fara a incerca sa par a fi ultimul capsunar sau alta descriere din aceeasi sorginte, soferii romani mi se par acum extrem de nerabdatori si grabiti, agresivi si indreptatiti in parcela lor de drum. In cazul tau si a celui din spatele tau, poate omul se tinea de tine ca sa depaseasca Fordul, dar nu si pe tine pentru ca stia ca veti merge similar mai departe si chiar nu avea rost.

      00
    • koodoo, nu avem o istorie a conducerii mașinii. suntem prima generatie cu benzină nelimitată, o să dureze încă două generații să ne liniștim.

      poate omul se tinea de tine ca sa depaseasca Fordul, dar nu si pe tine pentru ca stia ca veti merge similar mai departe si chiar nu avea rost

      a păstrat distanța și a accelerat când am dat semnal să schimb banda.

    • Ah, atunci e un caz tipic de „pana acu am dormit, hai sa-i dau acuma inainte sa se bage fraierul, ca am timp”. Serios, iti faci singur rau daca le dai atata importanta.
      Si ca sa reprezint comentatorii care scriu aici pentru validarea personala, totusi e un sentiment de libertate cand conduc in Ro care nu exista aici.

      00
    • koodoo, nu îmi fac sânge rău, eu înjur și îmi văd mai departe de drum, un țin supărare 20km, scopul meu e sa trezesc 5 cititori din prostia asta.

    • sunt curios cati ai convins sa nu mai opreasca in poarta scolii pe o strada cu o banda pe sens ca sa coboare goblizanul din masina. doar cu amenda ii convingi!

      00
    • Cred ca ai fost cam agresiv fata de soferul din fata. Parca nici nu e legal sa folosesti claxonul asa

      https://www.avocatnet.ro/articol_46648/Abuzul-claxonului-in-trafic-se-poate-amenda-de-către-polițiști.html

      00
    • nu fi idiot.

    • in pulea mea, iar comentarii din astea?

      ai cocleul în față, vede ca se fac doua benzi ca si el are ochi, cunoaste ca circulatia se face oe banda 1, e primul ln coloana deci mai mult ca sigur va fi depasit, se duce in plm pe banda 1 nu stă la discuții.
      atunci cand coclete continua pe banda 2, si este clar ca are timp suficient ca s-o arda zen prin trafic, crezi că știe că alții poate nu au chef să stea după el cu semnalul pus poate poate se mută?

      00
    • erată:
      crezi că ai avea chef să faci experimente cu 10-20 de din ăștia, sa stai cu semnalul pus dupa ei, poate poate se repliază?

      00
  12. Mulţi soferi sunt pur si simplu prosti. Nu e vorba de 40 CP in plus ori in minus. Nu mereu. Cand aveam Logan 1.4 mă încurcam deseori de maşini mai puternice, cand voiam sa depasesc tiruri acolo unde se faceau doua benzi pe sens (Pitesti – Ramnicu Valcea). Ei mergeau (cu cei 40,60 CP in plus) cu 2 km/h mai repede decat TIR-ul. Pentru ca voiau sa urce dealul in viteza a 5-a. Si aveau, logic, vlaga mai putina decat un Logan care mergea cu a 2-a, 3-a… D’aia zic că nu e mereu de maşină, ci, mai des, de dotarea cu neuroni a soferului.

    00
  13. Ciudat.
    Am găsit doar 5738.
    Să fi sărit ceva ?

    00
  14. Daca nici aici, unde banda de ”lente” este sprijinita de munte, unii nu se repliaza, ma gindesc ce frica au pe sensul celalalt sa nu se rastoarne soseaua…

    00
  15. Sunt oameni care când ajung la casă cu un coș plin și descoperă cu stupoare că după ce li s-au scanat produsele trebuie să plătească și se caută jumătate de oră prin portofele după cardul ăla care mai are bani pe el și ai pretenții de chestii complexe gen anticipare, planificare? Sau la McDonalds se trezesc în fața casierului că trebuie să aleagă ceva din meniul bogat și fix atunci își întreabă gagica, auzi, dar tu ce vrei/ce luăm? Și mai stau un sfert de oră la taclale, dar ce conține aia, dar câte calorii are aialaltă?

    00
    • Sau ăia care pun sticla de 2L de Cola / apă minerală în picioare pe banda rulantă de la casă și apoi se uită uimiți cum a căzut la prima mișcare. Ăștia cum se descurcă așa în general? Îs ăia pe care îi surprinde ninsoarea din decembrie cu cauciucuri de vară?

      00
    • Ultima oară când am plătit cu cardul s-a speriat vânzătoarea că apărea „pin incorect”. Am dat alt card.
      Între timp am blocat primul card pt că am mai introdus de 2 ori pin-ul greșit la bancomat și a trebuit să cer deblocarea cardului (care se blochează de bancă în caz că introduci pin-ul greșit de 3 ori) și reemitete de pin. :)
      Dar da, de obicei sunt cu cardul (pe care am bani și știu pin-ul) sau portofelul în mână când ajunge casiera să-mi scaneze produsele.

      00
    • dar ii stii pe fraeri care isi aseaza produsele cu codu de bare la vedere pe banda ca casieru sa scaneze dintr-o singura miscare?
      da-l in plm de casier pune-l pe el sa scobeasca dupa codu de bare

      00
  16. Deci, tu ai facut depasire si apoi te-ai dat pe banda 1.
    Cand sa te depaseasca altul, ti s-a terminat banda si i-ai taiat fatza pe motiv ca ai +40CP??

    Si te mai miri ca de ce sunt atatea minuni pe sosele?

    Parerea mea:
    – ori incetinesti si dai prioritate ca tu intri pe banda 2, deja ocupata
    – ori bagi viteza suicidala si intri dar fara sa incomodezi traficul

    Motivul asta, ca eu am masina mai puternica si de asta nu respect regulile de circulatie, se cam bate cap in cap cu ce incerci sa promovezi pe blog (bun simt, responsabilitate, respectarea regulilor in societate).

    00
    • nu, dude. eu am accelerat ca să eliberez banda. gigel a stat pe b2 și părea că vrea să devanseze (apropo, când treci de ăla de pe altă bandă se numește devansare, nu depășire). când am văzut că nu se mișcă și mie mi se termină banda, am făcut ce era normal, moment în care el a simțit nevoia să accelereze. fix atunci. până atunci nu avea nici un stres, când a văzut că eu dau semnal și mă mișc a băgat piciorul in ea.

    • daca ai dat semnal, s-a prins. daca intrai ca boss-ul fara semnal, nici nu stia ce l-a lovit…posibil la propriu

      00
    • Nu ca tin cu Zoso, dar uitati asta e mentalitatea, asa e gandirea. E pe banda 1 da-l in plm, eu depasesc cu motor de 1.4 aspirat, sa franeze brusc, sa astepte. Prietene, trebuie sa pui frana si sa-l lasi sa reintre pe banda daca se ingusteaza, asa e legal si omeneste.

      00
    • @Zoso
      @Saragea

      Unde scrie ca e legal sa ii tai fatza? Sau sa il lasi fiindca i se termina banda?
      Poate daca are o placuta mare cu NU STIU SA FRANEZ! :D
      Adica sa intri pe banda 2 de pe banda 1 fara sa acorzi prioritate pe motiv ca el are masina de 1,4l si tu ai de 2.0? Mai bine ramaneai pe b2.

      „Normal” petru tine e una, pentru altcineva e alta.
      Dar exista Codul Rutier care trebuie sa fie acelasi pentru toti.

      Sorryyy, de data asta nu sunt de acord cu tine si imi pare rau ca insisti sa ai dreptate doar pentru ca esti vitezoman sau ai masina mai puternica.

      00
    • nu i-a tăiat nimeni fața, asta încerc să-ți spun.

      Sorryyy, de data asta nu sunt de acord cu tine si imi pare rau ca insisti sa ai dreptate doar pentru ca esti vitezoman sau ai masina mai puternica.

      tu insiști cu ceva fals doar pentru a-ți valida părerea, ceea ce e ok pentru tine.

    • Cred ca zoso regreta acum foresterul cu motor de 250 CP. Ala chiar iti permitea sa pui distanta fata de oricine dn spate.

      00
    • @MP, fie ca tine, sa vad ca ai un tir, si faci asa, te vedem pe la stiri. Am patit de mai multe ori faza asta de la multi imbecili, in mintea lor, stai ca ramane acolo blocat, partea nasoala e ca am 313 cai.

      00
  17. Claxonul ala e cam gest de taran…

    00
    • atunci dormitul pe b2 cum e?

    • Claxon, flash, semnal stanga e acelasi lucru. Asta cu semnalul stanga (pe DN, autostrada etc.) e ca scobitul intre dinti cu mana la gura in restaurant. E la fel de elegant si de ilegal ca si claxonatul.
      Oricum esti in afara legii ca te apropii de curul lui la mai putin decat marja de siguranta asa ca ce mai conteaza ce semnal ii dai dobitocului.
      Oftica asta o am si eu pe astia care depasesc cu 1-2 km/h in plus pe putinele zone cu 2 benzi (Rm Valcea, Posada), inclusiv pe tirurile care fac asta si care creeaza in spatele lor cozi kilometrice in serile de vineri si duminica.

      00
    • Ce amenzi se dau in DEU pentru nepastrarea distantei…
      Distanta (in metri) trebuie se fie egala cu viteza impartita la 2, ca sa poti evita masina din fata in caz ca franeaza brusc.
      Stiu ca s-a mai discutat si la vecinul de blog, la noi nu-i ca-n UE, cum lasi loc, cum intra 1-2-3 sa-l umple. E ca un vid…. de inteligenta.

      Cat despre regula de aplicare a „fermoarului” la terminarea unei benzi, stiam ca e valabila doar cand e ambuteiaj. In rest e doar o schimbare de banda care se face cu semnalizare, asigurare si acordare de prioritate.

      00
    • @Octav: Ai patit in Germania sa trebuiasca sa franezi de la infinit la 90km/h pentru ca exact singurele doua TIR-uri pe o raza de 2 km se apuca de depasit? Senzatie de catifelare…

      00
  18. Li se rupe, nu ii intereseaza de restul…

    00
  19. Asteptam primele impresii cu noua achizitie.Subaru cinspe’

    00
  20. multi tantali pe aici care ar fi foarte buni soferi in india sau alta tara in care singura grija e sa te uiti in fata doar pe banda ta si sa nu dai peste vaci. daca ii pui sa gandeasca si sa anticipeze ce fac ceilalti, le explodeaza creierul.
    cand se da unul de pe b2 pe b1 din fata ta pe o portiune de 2 benzi care se termina curand, ai 2 optiuni:
    1. mergi cu aceeasi viteza ca el daca nu vrei sa-l depasesti, ca sa nu ajungi in paralel la final de 2 benzi
    2. apesi in plm pe acceleratie si mai si schimbi intr-o viteza inferioara daca simti ca nu te ajuta masina ca sa-l depasesti pana la capatul celor 2 benzi

    ala de s-a dat pe b1 se lasa depasit, nu-l obliga sa puna frana ca esti tu dobitoc.

    00
  21. Eu inca nu reusesc sa inteleg de ce exista impresia ca daca ceva e omeneste si frumos, inseamna ca e si obligatoriu.

    E omeneste ca sa lasi pe cineva sa intre de pe o straduta secundara, dar nu esti obligat. La fel si cu tranzitiile de pe benzi. Parerea mea e ca poti fi vocal doar pe lucrurile care ti se cuvin, nu si pe alea care presupun bunavointa.

    Strict pe cazul asta:
    – mi se pare indreptatit sa fii vocal cand ala nu se muta pe banda 1, desi legea e clara in privinta asta.
    – e nasol cand cineva nu vrea sa te lase sa intri usor pe banda 2, dar asta e. e dreptul lui la prioritate si te conformezi. Sau treci pe banda aia, conform legii, fara a-l pune in situatia de a frana sau a schimba directia.

    00
    • ala de pe b2 era obligat sa depaseasca, altfel trebuia sa se bage si el pe b1

      00
    • NOU
      #62

      1. Vai ce frumos am fost in germania, am dat semnal stanga, si ma lasat nemtii sa ma bag. Ce civilzati. 2. De ce stai pe banda a doua daca nu esti in stare sa mergi mai repede decat masina de pe prima banda? Admiri pesajul, asculti motorul, traiesti clipa?

      00
  22. Măi, daca imi aduc bine aminte, cel de pe banda dreaptă care vrea să revină pe B2 are întotdeauna prioritate.

    00
  23. Haaaaa, locul meu preferat pentru lăsat retarzi in urmă. Mă pregătesc din Comarnic cu treapta a 2-a cu 1.2 TSI-ul meu.
    Că retarzi sunt aia care nu văd și traficul din jur. Instructorul de șofat m-am învațat să stau tot timpul cu un ochi in oglinzi, sa vad și ce se întâmplă în jurul meu. Retarzi, reduși mintal, adormiți, merg cu 1000 rpm, păcat de motoare.

    00
  24. Mi se pare ca soferul a fost cam agresiv fata de cel ce „trebuia sa se dea la o parte instant” din calea lui. Da stiu ca trebuia sa ocupe banda 1 de mers dar in unele cazuri(destul de rare poate exista un obstacol pe banda 1 pe care tu din spate nu-l vezi) . Daca nu ai girofar nu consider ca ar trebui sa ai atitudina ca toata lumea sa sara efectiv din calea ta pt ca ai tu 40j de cai in plus.

    00
    • si daca era un obstacol accelera dracu sa il depaseasca si dupa se replia.

      in clip nu era niciun obstacol, de ce a mers pe 2 daca depasea nimic? dupa claxon s-a repliat fara nicio reținere

      00
  25. @zoso: trebuia sa-i dai sandale fara sa schimbi banda, daca ala din spatele tau voia (si avea cu ce) trecea el in fata pe b1 …asa cum de fapt trebuia sa faci de prima oara, il lasai pe bolovanu cu focus sa doarma pe b2 si eventual te distrai mergand putin cu el in paralel sa-i imbolnevesti pe aia din spate iar cand se termina zona…gaz, primul! Situatia de fata e atipica ptr ca s-a dat ala la o parte ca de obicei accelereaza ca nebunu’ chiar daca pana acolo a tinut coloana cu 30kph maxim. Maxim am zis! (Ce- o mai face desenatu’ ala din reclama ? Ni se parea retardata atunci, daca am fi stiut ce ne asteapta…).
    Intrebati pe net, drumul ala a fost calculat ptr 50kph CONSTANT. Asta ptr masinile din anii ’60 cand se semnaliza cu usa iar franele erau pe doi tamburi din patru, atunci l-au „modernizat” recte au asfaltat vechiul drum de carute facut de-a langul raului. Daca ptr masinile din vremea aia nu era o problema de ce acum sunt atatia prosti care merg cu 30??? Situatia ar putea fi muuult imbunatatita (dar nu total rezolvata) daca vreun cap de creta ar opri ptr 3 min marlanu’ sau marlanca care tine pe loc coloana. Nici atat, max 2 cat sa treaca coloana…de fapt in vechile regulamente si legi rutiere era un capitol intreg privind obligatiile capului de coloana. OBLIGATII! Ca de ex dublarea distantei de semnalizare, sa nu bruscheze frana sau directia dar mai ales sa opreasca din loc in loc ptr deblocarea traficului. Asta ar scurta cu 25% timpul iar daca se mai pune si un gard separator de sensuri in Busteni gaozul universului (celalat e Mamaia) ptr a nu mai traversa vitele pe oriunde se mai scot inca 25%. Dar militia are alte pe cap de aia trebuie sa devii animal ca sa te inteleaga animalele de la volan. Sa curga dislaicurile!

    Acum serios: o intrebare ptr riverani (si nu numai), cum se prezinta DN73 / E574 Pitesti-Campulung-Bran? Vin de 3 ori pe luna dinspre Constanta, trebuie sa ajung la Bran-Cheia, pana acum mai foloseam 1A Sacele- centura Bv- Zarnesti dar de cand au mutat semafoarele singura solutie e sa vin din sens invers desi e virajat ca draq…dar cel putin merg nu stau pe loc. Si inrudit cu zona, au asflatat drumul Predelut -Zarnesti? E o scurtatura fantastica spre Vulcan-Codlea- Ghimbav, si drumul ok si circulabil in afara de aia 3km de offroad de dupa Predelut, nu ar fi fost vreo problema dar vin cu o masina extrem de rigida dar mai ales cu niste ocupanti cu care nu pot face recunoastere, trebuie sa vin la fix. Multam, stima.

    00
  26. Sincer, avem probleme mai mari in trafic. Cum ar fi idiotii fara lumini. FMM, de ce sunt atat de multi idioti fara lumini infara orasului?

    00
  27. Există vreo explicație pentru care șoferii ignoră de foarte multe ori șoferii de pe alte benzi?

    DA: lipsa legi, lipsa amenzi serioase, lipsa politie

    00
  28. Eu sunt 100% sigur că nea ăla nici nu te’a observat în oglindă. Este bine știut ca oglinda este un accesoriu neimportant șoferilor romani și în plus, ei doar merg cu mașina, nu au ei timp sa fie atenți la trafic. De obicei, cei care dorm pe ei, vorbesc la telefon, fără hands-free, ce plm, 100 lei ‘ie’ mulți bani boss.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.