Linia Otopeni-Băneasa va fi închisă

Ministrul Berceanu spune că linia de tren nu e profitabilă. Că nu atrage lume. Şi gata.

Ce trebuie să reţinem de aici?

1. Că trenul te lua din Gara de Nord şi te lăsa în câmp. De acolo mai luai un autobuz sau mergeai pe jos până la aeroport.

2. Că şi-au făcut treaba de mântuială doar pentru a crea un precedent. De ce să facem alta, când uite, am facut una şi nu interesa pe nimeni. Asta ne scuteşte să ne mai batem capul cu soluţii, când am încercat să facem ceva şi oamenii nu au vrut să fie lăsaţi în câmp de trenul nostru deştept. Problemă rezolvată.

3. Că orice investiţie pe care o face statul trebuie să devină profitabilă în 3 luni. Şi cu toate astea, CFRul pierde bani de 20 de ani, în timp ce directorii se îmbogăţesc din măgării şi achiziţii dubioase.

4. Că dacă nu ne impune UE să facem ceva şi nu ne dă bani să facem, nu ne interesează foarte tare, şi facem ca să nu zicem că nu am făcut. Când ne dă UE bani, facem mult, prost şi scump, că nu e pe banii noştri. De fapt e, dar nu ne pasă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. NOU
    #1

    in loc sa se achizitioneze trenuri noi, sase imbunatateasca situatia sau, nu stiu sa se intample ceva pozitiv, in ultimul timp numai stiri de genul asta auzim

    00
  2. lame, penibil, pacat.

    Sa o mai dam p-aia cu „in afara lucrurile stau altfel”. Are sens? Oamenii astia nu calatoresc? Nu pot si ei sa bage un copy-paste? Rea-vointa? Ce e?

    Cateodata te intrebi astfel de chestii, pe urma iti dai seama ca ai omis un aspect – ah, e vorba de Romania, acum totul are sens…

    plm!

    00
  3. Solutia oricum era destul de carpita: liniile erau vechi, iar timpul facut cu trenul prea mare. Plus, faptul ca mai schimbai si la autobuz. Intr-adevar, ar fi putut sa fie o alternativa daca investeau un pic in ea. Pe de alta parte, problema este una cea specifica Garii de Nord unde se ruleaza cu 5-10 km/h pana se iese din Bucuresti. In alte tari, trenul ajunge la minim 50 hm/h imediat ce iese din gara.

    Oricum, este clar ca solutia trenului este si mai rapida si mai putin costisitoare si mai simplu (si rapid) de implementat fata de cea a metroului.

    00
  4. Oare se va termina vreodata de furat in tara asta, sa ne apucam si noi de treaba?

    00
  5. frate chiar asa de maltratati am ajuns in 2009 sa iau „trenul” pana la aeroport si din Balotesti sa trebuiasca sa merg cu autobuzul?

    cel care a aprobat acest proiect si a decis sa dea banii este un project manager de kkt crescut in vremuri comuniste

    de fapt… cam asta e ierarhia la noi la stat: project manageri de kkt condusi de program manageri de kkt care raspund toti la 12 boi

    00
  6. Excelenta observatia cu profitabilitatea in 3 luni.
    Din punctul meu de vedere esecul se explica nu prim trasportul dual (autobuz-tren) ci prin faptul ca 99% din cei care vin din alte tari pe Otopeni si vor sa ia trenul spre provincie habar nu au ca exista acel tren.
    Nu e ca la Viena unde trenul spre centru operat de aeroport e promovat prin toate mijloacele (si reusesc fara probleme sa iti ia 15 euro in loc de 5 – cat e trenul normal – fara nici cea mai mica problema, desi diferenta de durata calatorie e doar de vreo 10 minute).

    00
  7. Berceanu are de fapt in plan sa extinda alta cale ferata (nu sa continue cea curenta pana la aeroport)… prin concesionare la o firma care sa construiasca in 2 ani calea ferata… Proiectul ar trebui sa coste 300 milioane dolari.

    00
  8. astia sunt complet idioti? sau compania de taxiuri care are contract cu aeroportul are pierderi prea mari?

    pana anul trecut nu exista mod direct sa ajung de la gara de nord pana la aeroport, ca autobuzul trecea prin piata victoriei, dar nu si pe la gara. trenul ala mi se pare o idee buna pentru ca 1. nu trebuie sa trec prin bucuresti si prin traficul ala ca sa ajung de la gara la aeroport si 2. nu trebuie sa merg cu autobuzul unde ma inghesuie toti gigeii care merg 2 statii. ultima oara cand am mers la aeroport am luat trenul ala si mi s-a parut ok, chiar si autobuzul care te ia din camp si merge pe ulita aia de 2 metri latime pana la aeroport.

    00
  9. sa mergi tu cu autobuzu sau cu masina prin trafic in plm….asa cu trenu stiam o treaba…frate la ora cutare cu siguranta sunt acolo….las ca nu mai mergi tu prin camp..mergi prin „carteru” rezidential baneasa…pana la otopeni…sa prinzi pe sub pod sa stai vreo ora sa mori acolo si avionu sa iti plece….esti tare ma….mancami-ai ip-ul

    00
  10. s-or fi inteles cu RATB ( 780 e introdus de curand ): http://stbsa.ro/index.php?page=trasee&categorie_traseu=B&start=110

    Linia 780

    Str. Fluviului(05:15,23:15), Bd. Dinicu Golescu, Piata Garii de Nord, Calea Grivitei, Str. Clabucet, Str. Av. Popisteanu, Bd. Expozitiei, Piata Presei Libere, Sos. Bucuresti-Ploiesti, Aeroportul Baneasa, Aeroportul International Henri Coanda(05:30,23:10)

    00
  11. Da, la 4.

    00
  12. ai pus punctul pe I. mie greata de tot ce se intampla in rromania.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube